Metoda Montessori
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(52)
Forma i typ
Książki
(51)
Publikacje fachowe
(15)
Publikacje naukowe
(14)
Poradniki i przewodniki
(9)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Proza
(3)
Audiobooki
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Dostępność
dostępne
(46)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(38)
Biblioteka Austriacka
(13)
Biblioteka Obcojęzyczna
(1)
Autor
Montessori Maria (1870-1952)
(21)
Camarda Sylwia
(12)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(4)
Siara Olga
(4)
Skawran Katarzyna
(4)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(4)
Guz Sabina
(3)
Lillard Paula Polk (1931- )
(3)
Ludwig Harald
(2)
Masłowska Katarzyna
(2)
Miksza Małgorzata (1957- )
(2)
Pater-Podgórna Ewa
(2)
Poussin Charlotte
(2)
Spiechowski Przemysław
(2)
Alvarez Céline (1983- )
(1)
Andrzejewska Jolanta
(1)
Baldini Lura. Sekret Marii : życie, miłóść i pasja Marii Montesorii
(1)
Baudar Pascal (1961- ). Roślinny browar
(1)
Bilewicz-Kuźnia Barbara
(1)
Bogdaniuk Jan
(1)
Brudnias-Dudała Daria
(1)
Bröderman Smeds Mari (1956- )
(1)
Burdick Serena. Salon odrzuconych
(1)
Chamberlain Diane (1950- ). Sekretne życie CeeCee Wilkes
(1)
Clavell James (1924-1994). Gai-Jin
(1)
Davies Simone
(1)
Davies Simone (1974- )
(1)
Derengowska Joanna
(1)
Domański Cezary W. (1962- )
(1)
Eckstein Percy
(1)
Ekert Brigitte
(1)
Emilianowicz Magdalena (1977- )
(1)
Epstein Paul
(1)
Freud Anna (1895-1982)
(1)
Gilles Cotte Delphine
(1)
Hamidi Nadia
(1)
Hawranek Maria (1987- )
(1)
Hedderich Ingeborg (1959- )
(1)
Helming Helene
(1)
Holtstiege Hildegard
(1)
Honegger Fresco Grazia (1929-2020)
(1)
Imai Hiyoko
(1)
Jaroszewska Anna (germanistka)
(1)
Jermaczek-Sitak Marta (1982- )
(1)
Kaczmarczyk Krzysztof (1974- )
(1)
Kierejewska Anna
(1)
Klepacka-Gryz Ewa (1961- ). Różowa rękawiczka : o tym, jak to, co przeżywamy, ma wpływ, na to, jacy jesteśmy
(1)
Konrad Sebastian (1971- )
(1)
Kozłowska Maria
(1)
Kramer Rita
(1)
Lark Sarah. Dźwięk rogu w kształcie muszli
(1)
Lillard Jessen Lynn
(1)
Madej Magdalena (1981- )
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Maly Beate (1970- )
(1)
Manakker Van de
(1)
Marat Emil (1971- )
(1)
Martin Raquel
(1)
Małek Aleksandra
(1)
McMahon Katharine. Róża Sewastopola
(1)
Nyczek Tadeusz (1946- ). Salon Niezależnych : dzieje pewnego kabaretu
(1)
Oswald Paul
(1)
Puchalska Katarzyna
(1)
Riley Lucinda (1965-2021). Róża północy
(1)
Roche Hadrien
(1)
Schulz-Benesch Günter
(1)
Schäfer Claudia (1963- )
(1)
Skjöld Wennerström Kristina (1946- )
(1)
Smith Wilbur (1933-2021). Triumf słońca
(1)
Sobol Jacek
(1)
Stein Barbara
(1)
Szczepaniak Jakub
(1)
Sánchez Vegara María Isabel
(1)
Sánchez Vegara María Isabel. Mali wielcy
(1)
Theusner-Stampa Gudrun
(1)
Tokarczyk Julia (tłumaczka)
(1)
Uzodike Junnifa
(1)
Valler Mario
(1)
Weber Ulrich
(1)
Wedekind Wolfgang
(1)
Wiśniewski Lucjan
(1)
Woś Grzegorz (1981- )
(1)
Wójcik Michał (1969- )
(1)
Zawanowska Ksenia (1975- )
(1)
Zawanowska Maria (1950- )
(1)
Łabędzka-Karlöf Ilona
(1)
Łyszkowska Blanka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(25)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(12)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(39)
1901-2000
(12)
1945-1989
(8)
1918-1939
(3)
1801-1900
(1)
Kraj wydania
Polska
(38)
Niemcy
(13)
Holandia
(2)
Indiana (USA)
(1)
Język
polski
(38)
niemiecki
(13)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(13)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Pedagodzy
(4)
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Nadzór pedagogiczny
(2)
Nauczyciele matematyki
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Studenci
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
6-8 lat
(1)
Chorzy
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Niewidomi
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura austriacka
(2)
Literatura polska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura włoska
(1)
Temat
Kobieta
(6678)
Język angielski
(3444)
Rodzina
(3397)
Język niemiecki
(3177)
Relacje międzyludzkie
(3099)
Metoda Montessori
(-)
II wojna światowa (1939-1945)
(2782)
Przyjaźń
(2631)
Płyty gramofonowe
(2615)
Tajemnica
(2264)
Film fabularny
(2183)
Miłość
(2124)
Muzyka rozrywkowa
(2120)
Żydzi
(2045)
Literatura polska
(2019)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1997)
Śledztwo i dochodzenie
(1986)
Powieść polska
(1942)
Życie codzienne
(1916)
Pisarze polscy
(1883)
Zabójstwo
(1881)
Dzieci
(1747)
Muzyka rozrywkowa polska
(1715)
Polacy za granicą
(1599)
Mężczyzna
(1577)
Kościoły i kaplice
(1496)
Wojsko
(1457)
Kultura
(1442)
Język polski
(1357)
Filozofia
(1330)
Zamki i pałace
(1286)
Politycy
(1280)
Tematy i motywy
(1276)
Historia
(1264)
Policjanci
(1261)
Powieść amerykańska - 20 w.
(1245)
Polityka
(1241)
Podróże
(1238)
Dziewczęta
(1198)
Nastolatki
(1133)
Małżeństwo
(1103)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1094)
Władcy
(1080)
Zwierzęta
(1068)
Magia
(1067)
Powieść angielska
(1062)
Sztuka
(1057)
Uczucia
(1057)
Literatura
(1052)
Jazz
(1027)
Dramat filmowy
(1017)
Trudne sytuacje życiowe
(1009)
Film amerykański
(995)
Rodzeństwo
(981)
Literatura niemiecka
(978)
Język angielski - podręcznik
(965)
Dziennikarze
(951)
PRL
(922)
Polityka międzynarodowa
(921)
Powieść amerykańska
(909)
Powieść angielska - 20 w.
(888)
Kościół katolicki
(878)
Wielkanoc
(864)
Holokaust
(856)
Sekrety rodzinne
(856)
Społeczeństwo
(856)
Muzyka polska
(855)
Rock
(853)
Poezja polska - 20 w.
(848)
Powieść francuska
(831)
Sztuka polska
(818)
Ludzie a zwierzęta
(788)
Osoby zaginione
(785)
Duchowieństwo katolickie
(774)
Młodzież
(774)
Arystokracja
(765)
Boże Narodzenie
(761)
Śmierć
(743)
Przestępczość zorganizowana
(723)
Wojna
(716)
Relacja romantyczna
(711)
Gramatyka
(704)
Matki i córki
(700)
Pisarze
(697)
Teatr polski
(696)
Chłopcy
(684)
Poszukiwania zaginionych
(683)
Język francuski
(677)
Literatura austriacka
(666)
Nauka
(663)
I wojna światowa (1914-1918)
(662)
Samorealizacja
(661)
Obyczaje i zwyczaje
(660)
Polacy
(645)
Miasta
(641)
Budownictwo miejskie
(637)
Film obyczajowy
(631)
Psy
(624)
Wybory życiowe
(623)
Świadomość społeczna
(615)
Uprowadzenie
(614)
Temat: czas
1901-2000
(6)
2001-
(5)
1801-1900
(4)
1901-1914
(4)
1914-1918
(3)
1918-1939
(3)
1939-1945
(3)
1945-1989
(3)
Temat: miejsce
Włochy
(3)
Polska
(2)
Rzym (Włochy)
(2)
Egipt
(1)
Francja
(1)
Indie
(1)
Japonia
(1)
Krym (Ukraina ; republika autonomiczna)
(1)
Nowa Zelandia
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Rzym (Włochy ; okolice)
(1)
Sudan
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Opracowanie
(22)
Poradnik
(17)
Biografia
(2)
Podręcznik
(2)
Powieść biograficzna
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Antologia
(1)
Cytaty
(1)
Esej
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Opowiadania i nowele biograficzne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Powieść
(1)
Powieść historyczna
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport z badań
(1)
Reportaż
(1)
Romans
(1)
Saga rodzinna
(1)
Wykład
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(45)
Psychologia
(18)
Matematyka
(3)
Historia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kulinaria
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
52 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Naucz mnie robić rzeczy samodzielnie. Wypisy z dzieł Marii Montessori (…) to pozycja wyjątkowa. Idea zaprezentowania Czytelniczkom i Czytelnikom myśli, cytatów i obserwacji Marii Montessori zasługuje na uznanie i wdzięczność. Oto bowiem otrzymujemy publikację, która może służyć nie tylko jako źródło inspiracji, lecz także jako pretekst do refleksji nad praktyką. Z recenzji dr. Jarosława Jendzy
Maria Montessori zwróciła uwagę świata na to, jak ważny jest szacunek do dziecka, uznanie jego praw i stworzenie optymalnych warunków dla jego rozwoju. Jej słowa na temat psychiki dziecka, jego relacji z dorosłymi, edukacji i pokoju na świecie poruszają i zatrzymują dziś tak samo, jak dziesiątki lat temu, gdy zostały spisane. Dzięki lekturze Czytelnik ma szansę odkryć lub uporządkować wiedzę o tym jak pielęgnować, szanować i rozumieć sekret dziecka – nie tylko tego, którego jesteśmy rodzicami, nauczycielami czy rodziną, ale także tego, które jest w nas od dwudziestu, czterdziestu czy osiemdziesięciu lat.
Dziecko jest wielkim budowniczym, wielkim konstruktorem. Jeśli zadasz sobie pytanie: „Kto obdarzył mnie tą siłą, tą inteligencją, tą wiedzą, którą dziś mam?”, możesz odpowiedzieć: „To dziecko uczyniło mnie człowiekiem, którym jestem”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 382984 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 391566 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. podmiotowo-przedmiotowa M. Montessori w jęz. pol. s. 113-114.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 299145 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: 150 rocznica urodzin Marii Montessori.
Publikacja powstała we współpracy z Association Montessori Internationale, organizacją założoną w 1929 roku przez Marię Montessori i jej syna - Mario Montessori, z siedzibą w Amsterdamie.
Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Zajmujemy się badaniem Psychologii Dziecięcej od chwili narodzin, od samego początku życia. "To nieprawda," mówi doktor Montessori, "że wynalazłam to, co nazywane jest Metodą Montessori. Ja studiowałam dziecko, wzięłam to, co dało mi dziecko, a następnie dałam temu wyraz - i właśnie to nazywane jest Metodą Montessori".
Minęło już 100 lat od momentu, kiedy Maria Montessori sprzeciwiła się traktowaniu dziecka jako miniatury dorosłego i kiedy upomniała się o należyte docenienie znaczenia dzieciństwa dla rozwoju człowieka i społeczeństwa. System edukacyjny Marii Montessori wniósł nową jakość do pedagogiki, a "odkrycie dziecka", jakiego dokonała autorka, było poprzedzone latami naukowych badań i obserwacji. W tej książce Maria Montessori przybliża Czytelnikom rozwój dziecka w pierwszych latach jego życia. Podkreśla naturalność procesu rozwoju oraz fakt, że siły, które go napędzają, są wewnętrzne i występują, gdy dorosły stworzy dziecku odpowiednie do rozwoju warunki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360130 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
The discovery of the child / transl. by M. Joseph Costelloe. - New York, Ballantine Books, 1973. - X, 339, [2] s. : il. ; 22 cm.
Tyt. oryg. : "La scoperta del bambino".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 22524 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja powstała we współpracy z Association Montessori Internationale, organizacją założoną w 1929 roku przez Marię Montessori i jej syna - Mario Montessori, z siedzibą w Amsterdamie.
Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
"Do rodziców" to wybór krótkich, skłaniających do refleksji tekstów, które w prosty sposób przybliżają najważniejsze idee dotyczące rozwoju i wychowania dzieci, będące zarazem podstawą pedagogiki Montessori.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę "dla dziecka" i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie - rodzicom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378028 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trzecie miejsce wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Na okładce: 150 rocznica urodzin Marii Montessori.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360259 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Association Montessori Internationale.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym. Edukacja dla nowego świata to trzynaście krótkich tekstów, w których Maria Montessori przybliża najważniejsze idee dotyczące rozwoju i edukacji dzieci, leżące u podstaw pedagogiki Montessori. Celem niniejszej książki jest objaśnienie i obrona wielkich mocy dziecka, a także pomoc nauczycielom, by zyskali nową perspektywę, która zmieni ich pracę z harówki w radość, z tłumienia – we współpracę z naturą. (…) mamy przed oczami w osobach dzieci istoty psychiczne, grupę społeczną wielkich rozmiarów, prawdziwą światową potęgę (…). Jeśli mają nadejść zbawienie i pomoc, to od dziecka, gdyż ono jest twórcą człowieka, a więc również twórcą społeczeństwa. Z tekstu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 385583 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 390983 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gesammelte Werke. Bd.1 / Maria Montessori)
Dieses Werk Maria Montessoris (1870-1952) hat seinen unbestrittenen Platz in der pädagogischen Weltliteratur. Erstmals erschien es vor 100 Jahren 1909. Es berichtete über eine neue Pädagogik, die Montessori nach zehnjährigen wissenschaftlichen Vorarbeiten in ihrer 1907 in Rom gegründeten Einrichtung für zwei- bis sechsjährige Kinder entwickelt hatte. Zeitlebens hat Maria Montessori ihre Pädagogik weiterentwickelt und daher ihre Hauptschrift wiederholt neu bearbeitet. Die letzte von ihr besorgte fünfte Auflage erschien 1948. Sie bildet die Grundlage der vorliegenden wissenschaftlich fundierten Werkausgabe. In einen Anhang werden zusätzlich alle wichtigen Texte früherer Auflagen aufgenommen. Lesern dieser Studienausgabe wird damit erstmals ermöglicht, sich ein Bild von den Entwicklungen im Denken der weltberühmten Pädagogin zu machen und neue Facetten und Akzente ihrer Pädagogik zu entdecken.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 M (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dtv ; 36047)
Die zentralen Gedanken der genialen Erzieherin sind in diesem Buch niedergelegt. Die Entfaltung der Individualität des Kindes ist Montessoris oberstes Erziehungsziel. Sie betont den Selbstbildungstrieb der Kinder; die Erzieher sollen vor allem Hilfen zur Verfügung stellen. In der aktuellen bildungspolitischen Diskussion um die Fortentwicklung des Schulwesens finden die Grundgedanken der Montessori-Pädagogik immer stärkere Beachtung. Montessori hat sowohl moderne Unterrichtsformen als auch didaktisches Arbeitsmaterial entwickelt, die dem kindlichen Entwicklungs- und Forschungsdrang entgegenkamen und selbstbestimmtes Lernen ermöglichten. Sie definierte die Schüler- und Lehrerrolle neu, führte altersund leistungsgemischte Klassen ein. Ihre pädagogischen Prinzipien haben sich weltweit bewährt.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16526 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Die übersetzung erfolgte aus dem Italenischen nach der 4. Auflage. Die Bearbeiung der Herausgeber erfolgte unter Berücksichtigung des englischen Orginals, sowie der späteren veränderten niederländischen und englischen Ausgaben.
Die Montessori-Pädagogik ist der erste konsequente Versuch einer Er- Ziehung ohne Zwang. Ihr Ziel ist der ,,Neue Mensch", frei von Kon- flikten zwischen Gehorsam und Widerstand, Leistung und Freude, Schule und Gesellschaft. Die Autorin weiß - und spricht es auch aus - daß dieses Ziel nicht ohne eine ,,unblutige Revolution' der Erzie- hungssysteme zu erreichen ist, eine Revolution, die eine neue Form des Zusammenlebens und Zusammenarbeitens eröffnet. Die Montessori- Pädagogik, obwohl schon vor Jahrzehnten entworfen, ist eine unver- fälschte ,,antiautoritäre Erziehung", allerdings eine solche, die sich nicht auf eine Utopie, sondern auf die Erfahrungen von Montessori- Schulen in 40 Ländern der Welt stützt. Der ,,Geists des Kindes ist mehr als nur Bewußtsein. Er ist das Organisationsprinzip eines Lebens, das auf Freiheit angelegt ist und über die Selbstverpflichtung zur Arbeit in eine neue Solidarität fihrt. - Es ist kein Zufall, daß diese Frie- denspädagogin nach Indien gerufen wurde. In Indien wurde dieses Buch auch geschrieben, in dem die weltbekannte Pädagogin ihre Ge- danken zur allgemeinen und zur schulischen Erziehung zusammen- faßt.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 M (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Herder Spektrum, Bd. 5252.)
Selbstbestimmtes Lernen macht Kindern Freude. Ihre natürliche Lernlust zu för- dern und ihre eigene Entdeckerfreude in- dividuell aufzunehmen - diese Erkennt- nisse von Maria Montessori sind in Zeiten der, Erziehungskatastrophe" aktueller denn je: Denn nur wer ohne Druck lernt, ,,behält" das Wissen und die Neugier auf alles, was es noch zu lernen gibt. Schlüs selgedanken für eine bessere Erziehung Für Schule und Fami- lie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 M (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na rozwijanie spontaniczności i twórczości oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Maria Montessori określała dzieciństwo jako okres „życia wewnętrznego”, który prowadzi do rozwoju i doskonałości, zaś wartość środowiska wychowawczego mierzyła dostępnością środków niezbędnych do realizacji tego procesu. Metoda Marii Montessori znalazła zwolenników na całym świecie. Mimo jej rosnącej popularności w Polsce wciąż niewiele jest publikacji tej autorki dostępnych w języku polskim. Czytelnicy korzystają głównie z pośrednich źródeł i opracowań.
Co takiego ma w sobie ta metoda, że równie dobrze sprawdza się stosowana wśród noworodków, jak i w odniesieniu do absolwentów uniwersyteckich? "O kształtowaniu się człowieka" to książka, w której Maria Montessori wyjaśnia podwaliny swojej koncepcji naturalnego rozwoju dziecka oraz metody, którą określa jako „pomoc w zdobywaniu przez ludzką osobowość niezależności, środek do uwalniania ludzkiej niezależności z opresji uprzedzeń ciążących od zamierzchłych czasów na edukacji."
"Przez tysiąclecia ludzkość przechodziła obok dziecka z całkowitą obojętnością, niewzruszona cudem natury, jakim jest kształtowanie się inteligencji, kształtowanie się ludzkiej osobowości. W jaki sposób następuje to kształtowanie? Jakie procesy składają się na nie? Jakie prawa nim rządzą?" (z tekstu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 357016 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: La scoperta del bambino.
„Odkrycie dziecka” to synteza pism, w których Maria Montessori nakreśla swoją metodę pedagogiczną. Na łamach tej książki śledzimy rozwój psychiczny najmłodszych od momentu, w którym - po nauczeniu się mówić – wchodzą w interakcje z otaczającym je światem, aż do pierwszych lat nauki szkolnej. Opieka nad dzieckiem jest oparta na pracy twórczej. W centrum idei Marii Montessori znajduje się z jednej strony temat kształcenia nauczycieli i opiekunów, z drugiej – samo dziecko, jego percepcja, działania, zdolnością jego umysłu do uczenia się i odkrywania. Z połączenia tych elementów powstało innowacyjne podejście Marii Montessori, w którym chodzi o to, by „umieć przywołać człowieka, który drzemie w duszy dziecka” Maria Montessori (1870–1952) włoska lekarka i pedagożka, która pod wpływem oświadczeń pracy z dziećmi z problemami psychicznymi i ubogimi stworzyła nową metodę wychowawczą. Jej podstawą jest nieskrępowany rozwój dzieci na różnych płaszczyznach zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 387528 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gesammelte Werke Band 4 / Maria Montessori.)
Die erste Ausgabe dieser Schrift erschien 1914 in englischer Sprache unter dem Titel >Dr. Montessoris Own Handbook
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przekład z: Psychoarithmetic : arithmetic developed under the guidelines outlined by child psychology, tytuł oryginału: Psico-Aritmética. Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale.
Na okładce: 150 rocznica urodzin Marii Montessori.
Psychoarytmetyka jest książką, w której Maria Montessori bada, w jaki sposób ludzki umysł przyswaja wiedzę matematyczną – jak arytmetyka, geometria i algebra mogą być przedstawione, by u młodych uczniów wzbudzały zainteresowanie, którego efektem będą koncentracja i zrozumienie. Psychoarytmetyka bada psychologiczne aspekty uczenia się w odniesieniu do arytmetyki i matematyki, a także ujawnia, jak można „przygotować” umysł dziecka, by do wspomnianych tematów podchodziło z radością i głębokim zainteresowaniem. Z Psychoarytmetyki dowiadujemy się, jak przedstawić arytmetykę jasno i dokładnie, jak w przyjemny sposób – dzięki wielu przykładom – zaznajomić się z systemem dziesiętnym, pierwiastkiem sześciennym i jego wyciąganiem, a także wzorami algebraicznymi. Montessori ożywia również matematykę, dostarczając spersonalizowanych przykładów, które przemówią do umysłu dziecka. Philip D. O’Brien Przewodniczący Międzynarodowego Stowarzyszenia Montessori (AMI) Pomysł, który przenika całą książkę, jest następujący: musimy pozwolić dzieciom doświadczyć piękna arytmetyki, w sposób bliski ich spontanicznej percepcji. Arytmetyka nigdy nie jest listą procedur do zapamiętania; służy zawsze do ręcznego odkrywania i poznawania, zanim zostanie zrozumiana przez umysł. Ta ogólna zasada, rewolucyjna w owym czasie, jest dziś powszechniej akceptowana, nawet jeśli nie została w pełni wdrożona. Kay Baker i Benedetto Scoppola
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 366046 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychogeometria / Maria Montessori ; przekład Marcin Żuchowski ; przedmowa i redakcja naukowa Sylwia Camarda. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2022. - XXVI, [2], 194, [5] stron : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. W Psychogeometrii Maria Montessori wyjaśnia, w jaki sposób umysł dziecka na kolejnych etapach rozwoju i nauki przyswaja wiedzę z zakresu geometrii – od poznawania figur, przez ujmowanie relacji między nimi, do wykonywania coraz bardziej złożonych operacji. Ta książka nie zawiera szkolnego kursu geometrii, ale zestaw ćwiczeń, „gimnastykę dla umysłu”, która przez umożliwienie dziecku odkrywania stwarza podstawy do zdobywania wiedzy. Odkrycie relacji to zdecydowanie najpewniejszy sposób, aby pobudzić ciekawość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 375750 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Il segreto dell'infanzia, 1936.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na rozwijanie spontaniczności i twórczości oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Metoda Marii Montessorii znalazła zwolenników na całym świecie. Mimo jej rosnącej popularności w Polsce wciąż niewiele jest publikacji tej autorki dostępnych w języku polskim. Czytelnicy korzystają głównie z pośrednich źródeł i opracowań. Sekret dzieciństwa pomaga wypełnić tę lukę. Oddajemy w ręce Czytelników niepublikowaną dotychczas na polskim rynku, klasyczną książkę Marii Montessori, w której autorka wykłada podstawy swojej koncepcji kształtowania się psychiki dziecka. W 48 krótkich rozdziałach autorka opisuje poszczególne aspekty rozwoju dziecka oraz zagadnienia związane z towarzyszeniem mu w optymalnym rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351283 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Umysł dziecka / Maria Montessori ; przekład Maria Zawanowska. - Warszawa : Bellona, 2023. - 365, [3] strony : ilustracje ; 23 cm.
Tytuł oryginału: La mente del bambino.
Książka dostępna także jako e-book.
Maria Montessori (1870-1952) była włoską lekarką i pedagożką, która pod wpływem oświadczeń pracy z dziećmi z problemami psychicznymi i ubogimi stworzyła nową metodę wychowawczą. Jej podstawą jest nieskrępowany rozwój dzieci na różnych płaszczyznach zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami. Należy wykorzystać ich naturalną kreatywność, ciekawość świata, chęć uczenia się, rozwoju współpracy i zabawy z innymi dziećmi. Dotyczy to zwłaszcza okresu do 6. roku życia, gdy dzieci rozwijają się najszybciej, a ich umysł jest najbardziej chłonny. Dorośli - rodzice, nauczyciele i opiekunowie - powinni je w tym wspierać, a nie formować za pomocą nakazów i kar. Tę metodę do dziś stosuje się w przedszkolach Montessori. „Umysł dziecka” to jedna z najważniejszych prac Marii Montessori, a jej spostrzeżenia i rady są ciągle aktualne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 382892 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej