Dyrektorzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(5)
Księgozbiór Podręczny
(2)
Autor
Liżewski Sławomir
(2)
Ostapowicz Ewa
(2)
Filipowicz Grzegorz (zarządzanie)
(1)
Fischer Iwona
(1)
Gasper Dorota
(1)
Gotkowska Anna
(1)
Hagan Margaret (1981- )
(1)
Jeż Anna (prawo)
(1)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(1)
Kołodziejczyk Grzegorz
(1)
Krywan Tomasz
(1)
Kunikowski Michał
(1)
Lopp Michael
(1)
Mituś Ambroży (1975-)
(1)
Mędrala Małgorzata
(1)
Ozenc Kursat
(1)
Pawlik Kazimierz (1980- )
(1)
Perłakowska Ewa
(1)
Rotkiewicz Marek
(1)
Sulińska Anna (1983- )
(1)
Szocik Krzysztof
(1)
Szymczak Anna (zarządzanie zasobami ludzkimi)
(1)
Słupski Jakub
(1)
Thorndike William N
(1)
Tyrakowski Sebastian
(1)
Winiarek Maciej
(1)
Wojciechowska Karolina Maria (1981-2022)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Dzieci
(7487)
9-13 lat
(4372)
6-8 lat
(3903)
Młodzież
(3235)
14-17 lat
(2103)
Dyrektorzy
(-)
Szkoły wyższe
(1793)
0-5 lat
(1756)
Dorośli
(775)
Niewidomi
(711)
Nauczyciele
(685)
Studenci
(634)
Rodzice
(543)
Szkoły średnie
(469)
Szkoły podstawowe
(427)
Poziom podstawowy
(425)
A2 (poziom biegłości językowej)
(394)
B1 (poziom biegłości językowej)
(347)
A2 poziom biegłości językowej
(332)
Poziom średniozaawansowany
(321)
B1 poziom biegłości językowej
(314)
18+
(301)
A1 poziom biegłości językowej
(301)
A1 (poziom biegłości językowej)
(290)
Szkoły muzyczne I stopnia
(232)
Nauczyciele języka angielskiego
(226)
Poziom zaawansowany
(219)
B2 (poziom biegłości językowej)
(202)
Szkoły muzyczne II stopnia
(200)
Nauczyciele języka niemieckiego
(182)
B2 poziom biegłości językowej
(176)
Lekarze
(174)
Menedżerowie
(167)
Chorzy
(161)
Pedagodzy
(161)
Psychoterapeuci
(161)
Poziom niższy średniozaawansowany
(155)
Psycholodzy
(153)
Osoby z niepełnosprawnością
(151)
Uczniowie
(142)
Przedszkola
(113)
Historycy
(104)
C1 poziom biegłości językowej
(98)
Przedsiębiorcy
(91)
Szkoły ponadgimnazjalne
(88)
Klasa 8.
(80)
Tłumacze
(80)
C1 (poziom biegłości językowej)
(79)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(75)
Prawnicy
(74)
Literaturoznawcy
(73)
Cudzoziemcy
(70)
Licea
(67)
Klasa 1.
(66)
Psychiatrzy
(66)
Gimnazja
(64)
Technikum
(64)
Klasa 2.
(62)
Językoznawcy
(59)
Szkoły zawodowe
(59)
Klasa 3.
(58)
Nauczyciele języków
(55)
Logopedzi
(54)
Fizjoterapeuci
(52)
Klasa 7.
(52)
Kobieta
(51)
Osoby w wieku starszym
(51)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(51)
C2 poziom biegłości językowej
(50)
Nauczanie początkowe
(48)
Terapeuci zajęciowi
(47)
Pracownicy naukowi
(44)
Poziom profesjonalny
(43)
Szkoły ponadpodstawowe
(43)
Nauczyciele akademiccy
(40)
Nauczyciele przedszkoli
(39)
Pediatrzy
(38)
A0 poziom biegłości językowej
(35)
Pracownicy socjalni
(35)
Socjolodzy
(34)
Bibliotekarze
(33)
Nauczyciele nauczania początkowego
(33)
A2+ (poziom biegłości językowej)
(31)
Terapeuci
(31)
Ekonomiści
(30)
Klasa 5.
(30)
Urzędnicy
(30)
Lekarze rodzinni
(29)
Neurolodzy
(29)
Dziennikarze
(28)
Klasa 4.
(28)
Klasa 6.
(27)
Poziom rozszerzony
(27)
Specjaliści ds. marketingu
(26)
C2 (poziom biegłości językowej)
(25)
Informatycy
(23)
Programiści
(23)
Księgowi
(22)
Dietetycy i żywieniowcy
(21)
Psycholodzy kliniczni
(21)
Radcy prawni
(21)
Temat
Zarządzanie
(3)
Innowacje
(2)
Instytucje kultury
(2)
Kompetencje przywódcze
(2)
Prawo
(2)
Przywództwo
(2)
Sukces
(2)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(2)
Dokumentacja
(1)
Dyrektorzy
(1)
Instrukcja
(1)
Kadry
(1)
Kompetencje menedżerskie
(1)
Kreatywność
(1)
Krytycyzm
(1)
Motywacja pracy
(1)
Nauczanie
(1)
Praca
(1)
Praca zespołowa
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Regulamin
(1)
Statut
(1)
Zaangażowanie pracowników
(1)
Zachowanie organizacyjne
(1)
Zespół projektowy
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(4)
Opracowanie
(2)
Wzory dokumentów
(2)
Komentarz prawny
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Psychologia
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Biblioteka Personel & Zarządzanie)
Na stronie tytułowej: Jak pracować z osobami, które nie czerpią satysfakcji z tego, czym się zajmują? Jak utrzymać wysokie zaangażowanie najbardziej zadowolonych pracowników? Jak pogodzić potrzeby lokomotyw i ofiarników pracujących w jednym zespole?
Bibliografia na stronach 269-272.
Satysfakcja z pracy i zaangażowanie w obowiązki służbowe to dwa obszary, które w znacznej mierze wpływają na nasze codzienne funkcjonowanie. Bez względu na wielkość przedsiębiorstwa, narodowość, sytuację na rynku, zaangażowanie w pracę przekłada się na nasz dobrostan - a co za tym idzie, na lepsze funkcjonowanie naszych rodzin i tym samym całego społeczeństwa. Autorzy książki posługują się licznymi przykładami, by opisać kluczowe kwestie: czy pracownicy, którzy są zadowoleni ze swojej pracy są w nią również zaangażowani. I odwrotnie, czy osoby zaangażowane w pracę są z niej zadowolone? Na podstawie wnikliwych badań powstała nie tylko diagnoza zaangażowania i kompetencji, ale także wypracowana została typologia pracowników, która jest prezentowana w tej książce. Dodatkowo, po opracowaniu i wstępnym scharakteryzowaniu wyróżnionych w ramach typologii grup pracowników, zrealizowano z przedstawicielami każdego z typów indywidualne wywiady pogłębione. Czytelnik dowie się również w jaki sposób niezależnie potraktowane wymiary satysfakcji i zaangażowania budują typologię pracowników, która może wpłynąć zarówno na politykę personalną firmy jak i na to jak przełożeni powinni postępować ze swoimi pracownikami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 359363 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Wykazy aktów prawnych przy rozdziałach.
Publikacja omawia takie tematy jak: zasady powołania, odwoływania i wynagradzania dyrektora instytucji kultury, kompetencje, zadania i obowiązki dyrektora w różnych obszarach prawnych (m.in. zamówienia publiczne, prawo autorskie, ochrona danych osobowych itd.), kwalifikacje zawodowe pracowników instytucji kultury (ze szczególnym opisem pracowników bibliotek), zasady wynagradzania pracowników instytucji kultury, czas pracy pracowników instytucji kultury, zasady gospodarki finansowej w instytucji kultury (prawa i obowiązku dyrektora wynikające z przepisów dotyczących rachunkowości, planowanie finansowe, podatki), pozyskiwanie środków finansowych (krajowych i zagranicznych) na funkcjonowanie instytucji kultury, współpraca instytucji kultury z innymi podmiotami, tworzenie oferty programowej, odpowiedzialność związaną z zarządzaniem instytucją kultury, prawa autorskie i prawa pokrewne w instytucjach kultury. Vademecum zostało tak skonstruowane, żeby spełniało oczekiwania każdego dyrektora IK. Nie tylko długoletniego szefa, ale także osoby dopiero wchodzącej w środowisko instytucji kultury. Z tego powodu Część I to informacje o tym jak powołuje się, łączy czy przekształca IK. Jaki jest podział placówek i jakie są podstawy prawne jej funkcjonowania. Wiele miejsca poświęcono organom IK w tym: osobie dyrektora (zasadom powoływania i odwoływanie) dyrektora IK oraz zastępcom (z podziałem czy jest to dyrektor samorządowej instytucji kultury państwowej instytucji kultury), kwestii pełnomocnictw, zasad działania organów doradczych takich jak np. rada muzeum, kolegium doradcze, rada powiernicza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Księgozbiór Podręczny
Brak informacji o dostępności: sygn. KP 927+CD (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce skrócony spis treści.
Wzory, procedury wprowadzania, komentarze ze wzorami dokumentów w wersji Word na pendrivie.
Jakie postanowienia statutu są niezgodne z prawem? Jak dostosować politykę rachunkowości do specyfiki działania poszczególnych instytucji kultury? Z kim konsultować regulamin wynagradzania, a czyja opinia jest niezbędna przy regulaminie organizacyjnym? Czy można pracownikom zapewnić w regulaminie wynagradzania więcej przywilejów niż wynika to z ustawy o działalności kulturalnej (np. premie, nagrody jubileuszowe za 45 lat pracy)? Co musi koniecznie zawierać regulamin pracy, a co warto dodać? Jakie są obowiązki kierownictwa i pracowników w zakresie kontroli zarządczej? Dlaczego warto mieć w instytucji regulamin naboru na wolne stanowiska pracy oraz kodeks etyki? Jaką metodę inwentaryzacji zastosować do poszczególnych składników majątku? Jak prawidłowo przeprowadzić skontrum materiałów bibliotecznych, a jak inwentaryzację dzieł sztuki i zbiorów muzealnych? Jak szczegółowy powinien być plan finansowy i dlaczego zarządzenie organizatora w tej sprawie ma znaczenie? Dlaczego warto, mimo braku takiego obowiązku, opracować regulamin zamówień do 30 000 euro? Co to znaczy, że instytucja realizuje swoje prawnie uzasadnione interesy i dlaczego wtedy nie musi mieć zgody na przetwarzanie danych osobowych? Kiedy instytucja kultury ma obowiązek wprowadzenia instrukcji kasowej? Na podstawie których przepisów instytucje kultury mają obowiązek posiadać instrukcję kancelaryjną? Jakie są zasady dobrej legislacji, czyli jak prawidłowo formułować akty prawa wewnętrznego w instytucji?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Księgozbiór Podręczny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. IM 3392+pendrive (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The art of leadership : small things, done well, 2020.
Na okładce nazwa wydawcy oryginału: O'Reilly. W książce także ISBN oryginału.
Przywództwo bywa uznawane za nadzwyczajny, rzadki talent, z którym po prostu trzeba się urodzić. Tymczasem prawda jest prozaiczna: przywództwo to złożona umiejętność, którą można wyłącznie budować - cierpliwie i z rozmysłem. Opiera się na zbiorze praktyk, a cała sztuka w tym, by wybrać odpowiednią w danym momencie. Większość z nich to drobiazgi - jeśli staną się spójnym zestawem nawyków lidera, pozwolą zbudować zaufanie i szacunek w zespole. Nie jest to łatwe, zwłaszcza że zmieniają się i ewoluują nie tylko pojedynczy ludzie, ale także zespoły i ich liderzy.
Ta książka jest zbiorem esejów, w których opisano praktyczne umiejętności przywódcze, niezbędne na poszczególnych etapach ścieżki rozwoju lidera. Każda z tych umiejętności może się wydać drobnostką, jednak wraz z innymi staje się niezwykle istotnym elementem procesu budowania wysoce efektywnego zespołu. Znalazło się tu również mnóstwo porad i wskazówek ułatwiających dokonanie trafnego wyboru praktyk, które okażą się najodpowiedniejsze w danej sytuacji. Wśród poruszonych w esejach tematów są takie zagadnienia jak spotkania z podwładnymi, zarządzanie swoim czasem, kierowanie rozwojem własnym i zespołu, postępowanie w trudnych sytuacjach, delegowanie zadań, a nawet... podejście do plotek w organizacji.
W książce znajdziesz szereg praktycznych wskazówek dla: kierowników zespołów, menedżerów średniego szczebla, dyrektorów wykonawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 372315 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla dyrektorów, menedżerów, liderów zespołów oraz pracowników każdego szczebla.
Czerpiąc z bogactwa przykładów z różnych branż oraz własnych empirycznych badań, Kursat Ozenc i Margaret Hagan pokazują, w jaki sposób poszczególne rytuały mogą rozbudzać kreatywność, nadawać właściwy rytm, wspierać rozwiązywanie konfliktów, ułatwiać godzenie się z porażką oraz budować kulturę innowacyjności. Prezentują pięćdziesiąt kreatywnych rytuałów, które dotyczą wielu zagadnień, począwszy od spraw biznesowych i zarządzania, na projektowaniu i rozwoju osobistym skończywszy. Oferują czytelnikowi gotowe przepisy na stworzenie kreatywnych praktyk, które służą wspieraniu konkretnych zachowań, zmianie złych nawyków oraz wpajaniu wartości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360594 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The Outsiders : eight unconventional CEOs and their radically rational blueprint for success", 2012.
Na stronie tytułowej, okładce i grzbiecie nazwa wydawcy oryginału: Harvard Business Review Press.
Bibliografia na stronach 222-223.
Jakie cechy dyrektora generalnego są najważniejsze? Znakomita komunikacja, umiejętność perspektywicznego myślenia, znajomość świata finansów? A może skuteczne trzymanie w ryzach całego zespołu? Na pewno takie umiejętności są niezbędne w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Jednak kluczem do sukcesu jest coś innego. Błyskotliwość w działaniu. I odwaga, by zmienić utarte schematy i znaleźć własną drogę do celu. Innowatorzy, wizjonerzy, autorzy spektakularnych sukcesów działają na przekór trendom i pociągają za sobą swoich podwładnych. A ich entuzjazm może zdziałać cuda.
William Thorndike, biznesmen i wykładowca, przytacza tu historie ośmiu genialnych menedżerów, którzy odcisnęli własne piętno na wspaniałych firmach, osiągających zdecydowanie ponadprzeciętne wyniki. Tych utalentowanych dyrektorów łączy kilka cech: skupiają się na zyskach z akcji, a nie na dochodach i ogólnym wzroście i mają nieprzeciętne umiejętności gospodarowania kapitałem finansowym i ludzkim. Są także przekonani, że nie okresowe raporty o dochodach, lecz dopływ gotówki do firmy stanowi o jej wartości. Sprawdź, jak wykorzystać ich techniki w swoich poczynaniach. Niech Cię zainspirują i pozwolą Ci odnaleźć Twoją własną ścieżkę w biznesie!
Jeśli chcesz odnieść sukces, musisz iść pod prąd!
Przedstawieni dyrektorzy to: Tom Murphy i Capital Cities Broadcasting; Henry Singleton i Teledyne; Bill Anders i General Dynamics; John Malone i TCI; Katharine Graham i Washington Post Company; Bill Stiritz i Ralston Purina; Dick Smith i General Cinema; Warren Buffett i Berkshire Hathaway.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 380280 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praktyczny przewodnik po myśleniu krytycznym w edukacji / pod redakcją Macieja Winiarka. - Kielce : WP, copyright 2022. - 253, [3] strony : faksymilia, fotografie, ilustracje ; 21 cm.
Na okładce: Pierwsze w Polsce kompendium wiedzy z myślenia krytycznego.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Do praktycznego zastosowania w edukacji domowej oraz dla dyrektorów, wychowawców, nauczycieli.
Książka jest opracowana dla nauczycieli, którzy poszukują praktycznych rozwiązań do rozpoczęcia pracy z wykorzystaniem metod myślenia krytycznego. W naszej publikacji znajdziecie Państwo wyjaśnienie czym dokładnie jest myślenie krytyczne, z czego się składa, jakiej interpretacji myślenia krytycznego używają trenerzy i jak rozwijają poszczególne postawy oraz mnóstwo praktycznej wiedzy, wskazówek i inspiracji w kluczowych przedmiotach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 374336 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej