Montessori Maria (1870-1952)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(27)
Forma i typ
Książki
(27)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje fachowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Dostępność
dostępne
(25)
tylko na miejscu
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(15)
Biblioteka Austriacka
(10)
Biblioteka Obcojęzyczna
(1)
Rogów
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2480)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1693)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(794)
Montessori Maria (1870-1952)
(-)
Kowalska Dorota
(671)
Doyle Arthur Conan
(644)
Wallace Edgar
(584)
Konopnicka Maria
(543)
Kochanowski Jan
(505)
Cartland Barbara
(496)
Shakespeare William
(474)
Dickens Charles
(448)
Buchner Friederike von
(438)
Hackett Pete
(434)
Maybach Viola
(434)
Waidacher Toni
(423)
Verne Jules
(392)
Poe Edgar Allan
(367)
Twain Mark
(366)
Christie Agatha (1890-1976)
(362)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(352)
May Karl
(345)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(336)
Siemianowski Roch (1950- )
(330)
Shakespeare William (1564-1616)
(328)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(321)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(314)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
London Jack
(299)
Leśmian Bolesław
(291)
Słowacki Juliusz
(288)
Boy-Żeleński Tadeusz
(287)
Dönges Günter
(286)
Sienkiewicz Henryk
(286)
Mahr Kurt
(284)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(284)
Kraszewski Józef Ignacy
(281)
Darlton Clark
(280)
King Stephen (1947- )
(279)
Ewers H.G
(278)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(277)
Orzeszkowa Eliza
(277)
Донцова Дарья
(268)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(267)
Krasicki Ignacy
(265)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(259)
Kühnemann Andreas
(259)
Калинина Дарья
(257)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(254)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(248)
Mickiewicz Adam
(241)
Francis H.G
(240)
Montgomery Lucy Maud
(238)
Conrad Joseph
(236)
Austen Jane
(234)
May Karol
(232)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(232)
Vlcek Ernst
(231)
Prus Bolesław
(230)
Barner G.F
(229)
Autores Varios
(228)
Kürschner Joseph
(228)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(227)
Domańska Joanna (1970- )
(226)
Andersen Hans Christian
(224)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(219)
Stevenson Robert Louis
(218)
Balzac Honoré de
(217)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Wells H. G
(215)
Kipling Rudyard
(212)
Voltz William
(211)
Goethe Johann Wolfgang von
(209)
Howard Robert E
(205)
Cieślik Donata
(203)
Zimnicka Iwona (1963- )
(203)
Braiter-Ziemkiewicz Paulina (1968- )
(201)
Evans Virginia
(201)
Goliński Zbigniew
(201)
Hałas Jacek "Stranger"
(201)
Bazán Emilia Pardo
(200)
Baczyński Krzysztof Kamil
(199)
Dug Katarzyna
(198)
Mark William
(195)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(195)
Popczyński Marcin (1974- )
(195)
Czechowicz Józef
(189)
Kienzler Iwona (1956- )
(189)
Dickens Charles (1812-1870)
(187)
Alcott Louisa May
(186)
Hoffmann Horst
(186)
Kinder-Kiss Hanna (1958- )
(184)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(6)
1970 - 1979
(2)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
1901-2000
(12)
1945-1989
(7)
1918-1939
(5)
1939-1945
(2)
Kraj wydania
Polska
(16)
Niemcy
(10)
Holandia
(2)
Indiana (USA)
(1)
Język
polski
(16)
niemiecki
(10)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(2)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Temat
Metoda Montessori
(21)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(10)
Wychowanie
(9)
Pedagogika
(7)
Psychologia dziecka
(6)
Dzieci
(5)
Dziecko
(5)
Geometria
(2)
Kształcenie
(2)
Metody nauczania
(2)
Nauczanie
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Poznanie
(2)
Rozwój poznawczy
(2)
Rozwój psychiczny
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Algebra
(1)
Arytmetyka
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dorosłość
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Montessori, Maria (1870-1952)
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Patriotyzm
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rodzice
(1)
Samodzielność
(1)
Społeczeństwo
(1)
Szkolnictwo - Niemcy - zagadnienia
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Twórczość
(1)
Uczenie się przez odkrywanie
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Gatunek
Opracowanie
(18)
Poradnik
(5)
Antologia
(3)
Wykład
(3)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(24)
Psychologia
(15)
Matematyka
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
27 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na okładce: 150 rocznica urodzin Marii Montessori.
Publikacja powstała we współpracy z Association Montessori Internationale, organizacją założoną w 1929 roku przez Marię Montessori i jej syna - Mario Montessori, z siedzibą w Amsterdamie.
Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Zajmujemy się badaniem Psychologii Dziecięcej od chwili narodzin, od samego początku życia. "To nieprawda," mówi doktor Montessori, "że wynalazłam to, co nazywane jest Metodą Montessori. Ja studiowałam dziecko, wzięłam to, co dało mi dziecko, a następnie dałam temu wyraz - i właśnie to nazywane jest Metodą Montessori".
Minęło już 100 lat od momentu, kiedy Maria Montessori sprzeciwiła się traktowaniu dziecka jako miniatury dorosłego i kiedy upomniała się o należyte docenienie znaczenia dzieciństwa dla rozwoju człowieka i społeczeństwa. System edukacyjny Marii Montessori wniósł nową jakość do pedagogiki, a "odkrycie dziecka", jakiego dokonała autorka, było poprzedzone latami naukowych badań i obserwacji. W tej książce Maria Montessori przybliża Czytelnikom rozwój dziecka w pierwszych latach jego życia. Podkreśla naturalność procesu rozwoju oraz fakt, że siły, które go napędzają, są wewnętrzne i występują, gdy dorosły stworzy dziecku odpowiednie do rozwoju warunki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360130 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
The discovery of the child / transl. by M. Joseph Costelloe. - New York, Ballantine Books, 1973. - X, 339, [2] s. : il. ; 22 cm.
Tyt. oryg. : "La scoperta del bambino".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 22524 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja powstała we współpracy z Association Montessori Internationale, organizacją założoną w 1929 roku przez Marię Montessori i jej syna - Mario Montessori, z siedzibą w Amsterdamie.
Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
"Do rodziców" to wybór krótkich, skłaniających do refleksji tekstów, które w prosty sposób przybliżają najważniejsze idee dotyczące rozwoju i wychowania dzieci, będące zarazem podstawą pedagogiki Montessori.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę "dla dziecka" i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie - rodzicom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378028 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trzecie miejsce wydania na podstawie strony internetowej wydawcy.
Na okładce: 150 rocznica urodzin Marii Montessori.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360259 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Tytuł oryginału: Child, society, and the whole world : a selection of speeches and writtings.
Bibliografia prac Marii Montessori na stronach 133-[135].
Tekst w przekładzie z języka angielskiego.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Dziecko w społeczeństwie i w świecie to wybór tekstów, przemówień i wywiadów udzielonych przez Marię Montessori. Przybliżają one poglądy Autorki na relację dziecko-dorosły, jej koncepcję wychowania oraz systemu edukacji. Maria Montessori wyjaśnia szczegóły swojej metody oraz zwraca uwagę na błędy przy próbach jej bezrefleksyjnego powielania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 380272 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej i okładce: Association Montessori Internationale.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym. Edukacja dla nowego świata to trzynaście krótkich tekstów, w których Maria Montessori przybliża najważniejsze idee dotyczące rozwoju i edukacji dzieci, leżące u podstaw pedagogiki Montessori. Celem niniejszej książki jest objaśnienie i obrona wielkich mocy dziecka, a także pomoc nauczycielom, by zyskali nową perspektywę, która zmieni ich pracę z harówki w radość, z tłumienia – we współpracę z naturą. (…) mamy przed oczami w osobach dzieci istoty psychiczne, grupę społeczną wielkich rozmiarów, prawdziwą światową potęgę (…). Jeśli mają nadejść zbawienie i pomoc, to od dziecka, gdyż ono jest twórcą człowieka, a więc również twórcą społeczeństwa. Z tekstu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 385583 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 390983 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gesammelte Werke. Bd.1 / Maria Montessori)
Dieses Werk Maria Montessoris (1870-1952) hat seinen unbestrittenen Platz in der pädagogischen Weltliteratur. Erstmals erschien es vor 100 Jahren 1909. Es berichtete über eine neue Pädagogik, die Montessori nach zehnjährigen wissenschaftlichen Vorarbeiten in ihrer 1907 in Rom gegründeten Einrichtung für zwei- bis sechsjährige Kinder entwickelt hatte. Zeitlebens hat Maria Montessori ihre Pädagogik weiterentwickelt und daher ihre Hauptschrift wiederholt neu bearbeitet. Die letzte von ihr besorgte fünfte Auflage erschien 1948. Sie bildet die Grundlage der vorliegenden wissenschaftlich fundierten Werkausgabe. In einen Anhang werden zusätzlich alle wichtigen Texte früherer Auflagen aufgenommen. Lesern dieser Studienausgabe wird damit erstmals ermöglicht, sich ein Bild von den Entwicklungen im Denken der weltberühmten Pädagogin zu machen und neue Facetten und Akzente ihrer Pädagogik zu entdecken.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 M (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Fischer ; 17251)
Tłumaczenie z języka anielskiego
Reformpädagogische Ansätze wie die von Maria Montessori erleben zurzeit einen Boom. Grund ist die PISA-Studie, bei der das deutsche Regelschulsystem schlecht abgeschnitten hat. Aber wie relevant ist die Montessori-Pädagogik heute noch? Ein Überblick über ihre Grundlagen und Ziele.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 M (3 egz.)
Książka
W koszyku
Frieden und Erziehung / Maria Montessori. - Freiburg : Herder, 1973. - 143 strony ; 21 cm.
Frieden ist keine wirklichkeitsfremde Utopie, sondern das loh- nendste Ziel vernünftiger Erziehung. Besonders Maria Montes- sori hat in ihren Werken immer wieder deutlich gemacht, daß Unfrieden letztlich in einer falschen Erziehung keimt. Eine Er- ziehung, die durch Anpassung um jeden Preis die Möglichkeit zu Egoismus, Lieblosigkeit, Besitz-, Machtgier und Haß im Men- schen grundlegt, ist der Ursprung aller Kriege.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dieses Buch eroffnet dem Leser einen Einblick in fast alle Beiträge Montessoris zur Anthropologie und Didaktik, die in den 1920er Jahren parallel zu ihren grö- ßeren Werken in deutscher Sprache erschienen sind. Neben der Abhandlung ,,Grundlagen meiner Pädagogik sind weitere Aufsätze und Beitrãge Montessoris zur An- thropologie und Didaktik enthalten: Geschaute Seelen Analyse - Das Werk des Kindes - Die Umgebung - Das Verstehen des Kindes. Der vorliegende Band erleichtert damit den Zugang zu Montessoris Arbeit, die wesentliche Impulse für die Entwicklung einer pädagogischen Anthropologie, die Ausbildung neuer Lerntheorien und die Schaffung von Selbstbildungsmitteln gab,
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 M (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Dtv ; 36047)
Die zentralen Gedanken der genialen Erzieherin sind in diesem Buch niedergelegt. Die Entfaltung der Individualität des Kindes ist Montessoris oberstes Erziehungsziel. Sie betont den Selbstbildungstrieb der Kinder; die Erzieher sollen vor allem Hilfen zur Verfügung stellen. In der aktuellen bildungspolitischen Diskussion um die Fortentwicklung des Schulwesens finden die Grundgedanken der Montessori-Pädagogik immer stärkere Beachtung. Montessori hat sowohl moderne Unterrichtsformen als auch didaktisches Arbeitsmaterial entwickelt, die dem kindlichen Entwicklungs- und Forschungsdrang entgegenkamen und selbstbestimmtes Lernen ermöglichten. Sie definierte die Schüler- und Lehrerrolle neu, führte altersund leistungsgemischte Klassen ein. Ihre pädagogischen Prinzipien haben sich weltweit bewährt.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16526 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kinder fordern uns heraus)
Die zentralen Gedanken der genialen Erzieherin sind in diesem Buch niedergelegt. In der aktuellen bildungspolitischen Diskussion um die Fortentwicklung des Schulwesens finden die Grundgedanken der Montessor-Pädagogik immer stärkere Beachtung. Die Entfaltung der Individualität des Kindes ist Montessoris obererstes Erziehungsziel. Sie betont den Selbstbildungstrieb der Kinder; die Erzieher sollen vor allem Hilfen zur Verfügung stellen.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Die übersetzung erfolgte aus dem Italenischen nach der 4. Auflage. Die Bearbeiung der Herausgeber erfolgte unter Berücksichtigung des englischen Orginals, sowie der späteren veränderten niederländischen und englischen Ausgaben.
Die Montessori-Pädagogik ist der erste konsequente Versuch einer Er- Ziehung ohne Zwang. Ihr Ziel ist der ,,Neue Mensch", frei von Kon- flikten zwischen Gehorsam und Widerstand, Leistung und Freude, Schule und Gesellschaft. Die Autorin weiß - und spricht es auch aus - daß dieses Ziel nicht ohne eine ,,unblutige Revolution' der Erzie- hungssysteme zu erreichen ist, eine Revolution, die eine neue Form des Zusammenlebens und Zusammenarbeitens eröffnet. Die Montessori- Pädagogik, obwohl schon vor Jahrzehnten entworfen, ist eine unver- fälschte ,,antiautoritäre Erziehung", allerdings eine solche, die sich nicht auf eine Utopie, sondern auf die Erfahrungen von Montessori- Schulen in 40 Ländern der Welt stützt. Der ,,Geists des Kindes ist mehr als nur Bewußtsein. Er ist das Organisationsprinzip eines Lebens, das auf Freiheit angelegt ist und über die Selbstverpflichtung zur Arbeit in eine neue Solidarität fihrt. - Es ist kein Zufall, daß diese Frie- denspädagogin nach Indien gerufen wurde. In Indien wurde dieses Buch auch geschrieben, in dem die weltbekannte Pädagogin ihre Ge- danken zur allgemeinen und zur schulischen Erziehung zusammen- faßt.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 M (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Herder Spektrum, Bd. 5252.)
Selbstbestimmtes Lernen macht Kindern Freude. Ihre natürliche Lernlust zu för- dern und ihre eigene Entdeckerfreude in- dividuell aufzunehmen - diese Erkennt- nisse von Maria Montessori sind in Zeiten der, Erziehungskatastrophe" aktueller denn je: Denn nur wer ohne Druck lernt, ,,behält" das Wissen und die Neugier auf alles, was es noch zu lernen gibt. Schlüs selgedanken für eine bessere Erziehung Für Schule und Fami- lie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 M (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na rozwijanie spontaniczności i twórczości oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Maria Montessori określała dzieciństwo jako okres „życia wewnętrznego”, który prowadzi do rozwoju i doskonałości, zaś wartość środowiska wychowawczego mierzyła dostępnością środków niezbędnych do realizacji tego procesu. Metoda Marii Montessori znalazła zwolenników na całym świecie. Mimo jej rosnącej popularności w Polsce wciąż niewiele jest publikacji tej autorki dostępnych w języku polskim. Czytelnicy korzystają głównie z pośrednich źródeł i opracowań.
Co takiego ma w sobie ta metoda, że równie dobrze sprawdza się stosowana wśród noworodków, jak i w odniesieniu do absolwentów uniwersyteckich? "O kształtowaniu się człowieka" to książka, w której Maria Montessori wyjaśnia podwaliny swojej koncepcji naturalnego rozwoju dziecka oraz metody, którą określa jako „pomoc w zdobywaniu przez ludzką osobowość niezależności, środek do uwalniania ludzkiej niezależności z opresji uprzedzeń ciążących od zamierzchłych czasów na edukacji."
"Przez tysiąclecia ludzkość przechodziła obok dziecka z całkowitą obojętnością, niewzruszona cudem natury, jakim jest kształtowanie się inteligencji, kształtowanie się ludzkiej osobowości. W jaki sposób następuje to kształtowanie? Jakie procesy składają się na nie? Jakie prawa nim rządzą?" (z tekstu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 357016 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: La scoperta del bambino.
„Odkrycie dziecka” to synteza pism, w których Maria Montessori nakreśla swoją metodę pedagogiczną. Na łamach tej książki śledzimy rozwój psychiczny najmłodszych od momentu, w którym - po nauczeniu się mówić – wchodzą w interakcje z otaczającym je światem, aż do pierwszych lat nauki szkolnej. Opieka nad dzieckiem jest oparta na pracy twórczej. W centrum idei Marii Montessori znajduje się z jednej strony temat kształcenia nauczycieli i opiekunów, z drugiej – samo dziecko, jego percepcja, działania, zdolnością jego umysłu do uczenia się i odkrywania. Z połączenia tych elementów powstało innowacyjne podejście Marii Montessori, w którym chodzi o to, by „umieć przywołać człowieka, który drzemie w duszy dziecka” Maria Montessori (1870–1952) włoska lekarka i pedagożka, która pod wpływem oświadczeń pracy z dziećmi z problemami psychicznymi i ubogimi stworzyła nową metodę wychowawczą. Jej podstawą jest nieskrępowany rozwój dzieci na różnych płaszczyznach zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 387528 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gesammelte Werke Band 4 / Maria Montessori.)
Die erste Ausgabe dieser Schrift erschien 1914 in englischer Sprache unter dem Titel >Dr. Montessoris Own Handbook
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 M (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przekład z: Psychoarithmetic : arithmetic developed under the guidelines outlined by child psychology, tytuł oryginału: Psico-Aritmética. Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale.
Na okładce: 150 rocznica urodzin Marii Montessori.
Psychoarytmetyka jest książką, w której Maria Montessori bada, w jaki sposób ludzki umysł przyswaja wiedzę matematyczną – jak arytmetyka, geometria i algebra mogą być przedstawione, by u młodych uczniów wzbudzały zainteresowanie, którego efektem będą koncentracja i zrozumienie. Psychoarytmetyka bada psychologiczne aspekty uczenia się w odniesieniu do arytmetyki i matematyki, a także ujawnia, jak można „przygotować” umysł dziecka, by do wspomnianych tematów podchodziło z radością i głębokim zainteresowaniem. Z Psychoarytmetyki dowiadujemy się, jak przedstawić arytmetykę jasno i dokładnie, jak w przyjemny sposób – dzięki wielu przykładom – zaznajomić się z systemem dziesiętnym, pierwiastkiem sześciennym i jego wyciąganiem, a także wzorami algebraicznymi. Montessori ożywia również matematykę, dostarczając spersonalizowanych przykładów, które przemówią do umysłu dziecka. Philip D. O’Brien Przewodniczący Międzynarodowego Stowarzyszenia Montessori (AMI) Pomysł, który przenika całą książkę, jest następujący: musimy pozwolić dzieciom doświadczyć piękna arytmetyki, w sposób bliski ich spontanicznej percepcji. Arytmetyka nigdy nie jest listą procedur do zapamiętania; służy zawsze do ręcznego odkrywania i poznawania, zanim zostanie zrozumiana przez umysł. Ta ogólna zasada, rewolucyjna w owym czasie, jest dziś powszechniej akceptowana, nawet jeśli nie została w pełni wdrożona. Kay Baker i Benedetto Scoppola
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 366046 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej