Reforma oświaty
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(18)
Forma i typ
Książki
(18)
Publikacje naukowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
tylko na miejscu
(4)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(14)
Biblioteka Austriacka
(1)
Czytelnia BG
(4)
Autor
Aronica Lou (1958- )
(1)
Baj Aleksander
(1)
Bednarek Stefan (1944- )
(1)
Danton Danuta
(1)
Falkowska Joanna (pedagog)
(1)
Gawlik Stanisław (1928-2010)
(1)
Gołębiowski Dariusz (1978- )
(1)
Grabowska-Pieńkosz Dorota
(1)
Grunder Hans-Ulrich
(1)
Kowalewska Barbara (1950- )
(1)
Kościelniak Marek
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(1)
Możdżeń Stefan (1938- )
(1)
Murzyn Andrzej (1955- )
(1)
Pląsek Rafał
(1)
Potulicka Eugenia (1944- )
(1)
Rittelmeyer Christian (1940- )
(1)
Robinson Ken (1950-2020)
(1)
Rutkowiak Joanna (1935- )
(1)
Rymar Leon (1883-?)
(1)
Sadura Przemysław (1977- )
(1)
Stecki Krzysztof (1968- )
(1)
Szulakiewicz Władysława
(1)
Szymańska Maria (pedagogika)
(1)
Łukasiewicz Dariusz (1961- )
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(2)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(16)
Niemcy
(1)
Język
polski
(15)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Temat
Kobieta
(6651)
Język angielski
(3434)
Rodzina
(3383)
Język niemiecki
(3176)
Relacje międzyludzkie
(3094)
Reforma oświaty
(-)
II wojna światowa (1939-1945)
(2777)
Przyjaźń
(2617)
Płyty gramofonowe
(2615)
Tajemnica
(2257)
Film fabularny
(2183)
Muzyka rozrywkowa
(2119)
Miłość
(2118)
Żydzi
(2040)
Literatura polska
(2011)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1997)
Śledztwo i dochodzenie
(1983)
Powieść polska
(1943)
Życie codzienne
(1911)
Pisarze polscy
(1878)
Zabójstwo
(1877)
Dzieci
(1736)
Muzyka rozrywkowa polska
(1715)
Polacy za granicą
(1592)
Mężczyzna
(1561)
Kościoły i kaplice
(1492)
Wojsko
(1456)
Kultura
(1438)
Język polski
(1356)
Filozofia
(1330)
Zamki i pałace
(1283)
Politycy
(1279)
Tematy i motywy
(1270)
Historia
(1262)
Policjanci
(1257)
Powieść amerykańska - 20 w.
(1246)
Polityka
(1235)
Podróże
(1230)
Dziewczęta
(1188)
Nastolatki
(1129)
Małżeństwo
(1102)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1091)
Władcy
(1077)
Magia
(1064)
Powieść angielska
(1062)
Zwierzęta
(1061)
Sztuka
(1056)
Uczucia
(1052)
Literatura
(1049)
Jazz
(1026)
Dramat filmowy
(1017)
Trudne sytuacje życiowe
(1005)
Film amerykański
(995)
Literatura niemiecka
(977)
Rodzeństwo
(976)
Język angielski - podręcznik
(965)
Dziennikarze
(947)
PRL
(919)
Polityka międzynarodowa
(919)
Powieść amerykańska
(910)
Powieść angielska - 20 w.
(889)
Kościół katolicki
(877)
Poezja polska - 20 w.
(864)
Wielkanoc
(864)
Holokaust
(854)
Muzyka polska
(853)
Rock
(853)
Sekrety rodzinne
(852)
Społeczeństwo
(849)
Powieść francuska
(832)
Sztuka polska
(816)
Ludzie a zwierzęta
(787)
Osoby zaginione
(782)
Duchowieństwo katolickie
(773)
Młodzież
(770)
Arystokracja
(762)
Boże Narodzenie
(759)
Śmierć
(740)
Przestępczość zorganizowana
(720)
Wojna
(712)
Relacja romantyczna
(708)
Gramatyka
(704)
Matki i córki
(698)
Teatr polski
(696)
Pisarze
(690)
Chłopcy
(681)
Poszukiwania zaginionych
(678)
Język francuski
(677)
Literatura austriacka
(665)
I wojna światowa (1914-1918)
(662)
Nauka
(662)
Samorealizacja
(658)
Obyczaje i zwyczaje
(655)
Polacy
(642)
Miasta
(639)
Budownictwo miejskie
(637)
Film obyczajowy
(631)
Psy
(624)
Wybory życiowe
(620)
Świadomość społeczna
(614)
Uprowadzenie
(613)
Temat: czas
1901-2000
(7)
2001-
(6)
1989-2000
(4)
1801-1900
(3)
1701-1800
(2)
1918-1939
(2)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Niemcy
(2)
Europa
(1)
Górny Śląsk
(1)
Prusy Południowe
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okolice)
(1)
Gatunek
Monografia
(3)
Opracowanie
(3)
Analiza i interpretacja
(1)
Esej
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Historia
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
18 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. DWPN 1140, DWPN 1139 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ostatni dzwonek / Danuta Danton. - Wydanie pierwsze. - Gdynia : Wydawnictwo Manufaktura Słów, 2021. - 209, [5] stron : ilustracje ; 24 cm.
Na okładce: Deforma szkolnictwa, problemy dzieci w szkole oraz co z tym wszystkim zrobić.
Ostatni dzwonek to memento dla polskiej edukacji. Nauczycielka z wieloletnim doświadczeniem opisała swoją przygodę z edukacją, nie szczędząc ostrych słów. Całość jest okraszona licznymi anegdotkami z pracy w szkole, dzięki czemu pomimo przykrej problematyki czyta się szybko i łatwo. Trudno mieć pełną wiedzę w temacie oświaty bez tej książki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 371865 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Powstańców Śląskich w Opolu, ISSN 0239-6718 ; nr 175.)
Bibliogr. s. 83-85. Zsfassung.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1931/175 Ś (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 227-278. Indeks.
Finansowanie: Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Streszczenia w języku angielskim i niemieckim.
Praca poświęcona została problemom polskiej szkoły oraz kolejnym programowym i strukturalnym reformom systemu oświaty, postrzeganym przez pryzmat artykułów ukazujących się na przestrzeni trzech kolejnych dekad po przełomie 1989 r. na łamach ośmiu opiniotwórczych tygodników. Tygodniki z tradycjami: "Tygodnik Powszechny", "Gość Niedzielny", "Polityka", "Wprost". Nowe tytuły na rynku tygodników: "Przegląd", "Newsweek Polska", "Sieci", "Do Rzeczy".
I choć w dobie coraz szybszego przepływu informacji formuła tego typu czasopism powoli się wyczerpuje, to dla swych odbiorców wciąż stanowią istotny fundament dyskursu intelektualnego oraz wyznacznik określonych sądów i ocen. Tygodniki opinii od wielu lat stanowią również istotne forum dyskusji nad najważniejszymi kwestiami społecznymi, a do takich bez wątpienia zaliczyć należy sferę edukacji. Reformy oświaty, kontrowersyjni ministrowie, mizeria finansowa, przeładowane podstawy programowe, ogromna skala problemów młodego pokolenia oraz niemal nieustanna krytyka nauczycieli, jako "uprzywilejowanej" grupy zawodowej, wszystko to budziło i nadal budzi zainteresowanie publicystów i czytelników.
Jaki obraz polskiej szkoły wyłania się z analizowanych tekstów? O tym można się przekonać sięgając po książkę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 393051 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Schulreform und Reformschule / Hans-Ulrich Grunder. - Bad Heilbrunn : Julius Klinkhardt, 2015. - 280 stron ; 22 cm.
(UTB Schulpädagogik ; 4181)
Forma i typ
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Tytuł serii: UTB Schulpädagogik
Instytucja: Klinkhardt
In welchem Bezug stehen Schule und Schulreformen? Dieser Band schildert anhand ausgewählter Beispiele (Schulreforminitiativen, Reformschulgründungen) Aspekte des Schulreformdenkens und der Schulreformpraxis der vergangenen 200 Jahre: Er setzt mit dem ausgehenden 18. Jahrhundert ein und zieht die Linie bis in das beginnende 21. Jahrhundert aus.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 371 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 385-399. Indeks.
Finansowanie: Wydział Filozoficzny (Uniwersytet Jagielloński)
Dla mnie osobiście najbardziej interesującym aspektem, jaki zauważam w książce, jest akcent pedagogiczny związany z pytaniem i dążeniem do ujmowania teorii szkoły jako dyscypliny czy też teorii pedagogicznej oraz podejmowaniem zagadnień nauczania i wychowania w jej ramach. Czyni to bardzo jasnym stanowisko Autora, jak też wpisuje całą problematykę w obszar poszukiwań współczesnej i dawnej myśli pedagogicznej. Autor wybrał bardzo interesujących poznawczo oraz ważnych dla pedagogiki szkolnej autorów i ich koncepcje, których większość rzeczywiście powinna być bliżej zaprezentowana w polskiej myśli pedagogicznej. Praca Autora wpisuje się zatem w lukę - zwłaszcza związaną ze współczesnymi autorami podejmującymi refleksję nad szkołą. (ks. prof. dr hab. Marian Nowak, Dyrektor Instytutu Pedagogiki KUL)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 359355 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Krótkie Wykłady z Pedagogiki)
Na 4 s. okł. błędny 13-cyfrowy ISBN.
Bibliogr. s. 151-[153].
Przekrojowe podsumowanie projektów reform oświatowych w Polsce w latach 1973-2005.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 281325 (1 egz.)
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 37-198 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Komisji Historycznej / Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk. Wydział Nauk Historycznych = Publications of the Historical Committee / The Poznań Society for the Advancement of the Arts and Sciences. Section of History and Social Science, ISSN 0079-4651 ; t. 63)
Tyt. równol.: The educational system in South Prussia (1793-1806) in the period of enlightenment reforms.
Bibliogr. s. 332-342. Indeks.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276196 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 302772/III, 302773/III, 302792/III (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 171-178.
Współfinansowanie: Wydział Pedagogiczny (Uniwersytet Warszawski)
Zagadnienie przemian zachodzących w polskiej szkole od wielu lat nie traci na aktualności, nie zbliżając się do choćby częściowego badawczego nasycenia. Tym bardziej, że w naszej rzeczywistości edukacyjnej „reforma goni reformę”, nowelizacje przyjmowane są w tempie ekspresowym i trudno oczekiwać, by inaczej działo się w najbliższej przyszłości. Zawarte w niniejszej książce analizy – poświęcone przedstawieniu zmian, jakie zachodziły w polskiej szkole w ciągu ponad trzydziestu minionych lat – podporządkowane zostały ideom, które – zdaniem autora – niejednokrotnie stały u podstaw konstruowania i rekonstruowania systemowych rozwiązań: mowa o demokratyzacji, centralizacji oraz komercjalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 394526 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 307200, 307101 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 303241 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Creative schools : the grassroots revolution that's transforming education.
Indeks.
W książce Kreatywne szkoły Ken Robinson rozwija myśli zawarte w swojej słynnej prelekcji „Czy szkoły zabijają kreatywność” i prezentuje przełomowe, praktyczne rozwiązania dotyczące kluczowej kwestii dla współczesnych społeczeństw: transformacji szkół i systemów edukacji. Robinson krytykuje przestarzały, przemysłowy model edukacji i pokazuje, jak wdrożyć wysoce spersonalizowany, ekologiczny model, który pozwala na wykorzystanie bezprecedensowych możliwości XXI wieku, by wykształcić całe osobowości uczniów i przygotować ich do wyzwań współczesnego świata. Prezentuje ponad 70 przykładów szkół, projektów, nauczycieli i dyrektorów, którzy już dziś zmieniają edukację. Dzięki nim pokazuje, co możesz zrobić już teraz, by zapewnić dzieciom edukację dostosowaną do ich potrzeb.
Książka Kreatywne szkoły – pełna przykładów, najnowszych badań i rekomendacji profesjonalistów z całego świata, a także napisana z właściwym Robinsonowi wciągającym stylem i poczuciem humoru – zainspiruje nauczycieli, rodziców, dyrektorów szkół i decydentów, by na nowo przemyśleli prawdziwą naturę i cele edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 394871 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cel nauki historji w szkole : (na tle obecnych dążeń i reform w szkolnictwie) / prof. dr. Leon Rymar. - Kraków : Księgarnia D. E. Friedleina, 1925 (Kraków : Drukarnia Polska Franciszka Zemanka). - 46, [1] s. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 45-46.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CM KEK 319796, CM KEK 333336 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Idee)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 271-299. Indeks.
Dostępne także jako e-book.
Publikacja dofinansowana przez Instytut Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego
Szkoła przekazuje następnym pokoleniom kulturę i tym samym wzmacnia lub osłabia nierówności społeczne. Polityka edukacyjna staje się więc polem ścierania się interesów klasowych. Jednocześnie relacje klasowe nierzadko przesądzają o sukcesie bądź porażce reform oświatowych. System edukacyjny odgrywa kluczową rolę w procesie odtwarzania struktur władzy i społeczeństwa. Za sprawą symboliki, którą nasycony jest program nauczania, państwo przestaje być zbiorem instytucji i staje się wyobrażoną całością. Szkoły, przedszkola i świetlice stanowią „naczynia włosowate” państwa i mogą (re)definiować wspólnotę. Odwołując się do koncepcji zarządzania publicznego, etnografii państwa i socjologii Pierre'a Bourdieu, Przemysław Sadura śledzi związki między państwem, szkołą i strukturą klasową. Na podstawie analiz teoretycznych i wyników własnych badań, opisuje kolejne próby reformowania oświaty, traktowanej jako mechanizm reprodukcji społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 381408 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, wykazy aktów prawnych przy rozdziałach.
Tytuł książki Z myślą o Niepodległej ma podwójne znaczenie, obejmuje bowiem rozważania nad dokonaniami tych pedagogów, których działalność przygotowywała nadejście niepodległości, a po jej uzyskaniu angażowała w pracę dla Niepodległej. Dlatego celem tego opracowania jest próba zaprezentowania wybitnych przedstawicieli subdyscyplin pedagogicznych, którzy swoją twórczością i działalnością znacząco przyczynili się do odbudowy budzącego się do życia niepodległego państwa. Znaleźli się wśród nich: Cecylia Niewiadomska, Izabela Moszczeńska, Stefania Marciszewska-Posadzowa, Kazimierz Króliński, Ludwik Posadzy, Natalia Cicimirska oraz Jan Kornecki. Śledząc biogramy tych osób, można stwierdzić, że każda z nich poświęciła swoje życie zawodowe sprawom oświaty.Intencją przyświecającą autorkom oddawanej do rąk Czytelników książki było przypomnienie i docenienie zwłaszcza tych postaci, które starały się zaszczepić polską świadomość narodową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 384372 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 37-261 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 289-301.
Planowanie oświatowe w aspekcie prognoz rozwoju kraju ma u nas charakter stricte ideologiczny, a więc adaptacyjny, czyli taki sam, z jakim mieliśmy do czynienia w okresie PRL. Dominuje tu normatywna funkcja założeń i zasad polityki oświatowej, koncentrująca uwagę władz na określaniu celów i treści kształcenia i wychowania z uwzględnieniem stosunku szkolnictwa do spraw nauczania religii. [...] Po trzydziestu latach transformacji mamy w polskiej polityce oświatowej naprzemienność normatywnych imperatywów władzy politycznej w procesie wychowawczym szkół bez jakiegokolwiek odwołania do Konstytucji III RP [...]. Nie ma zatem w polityce oświatowej ani planowania oświatowego, które musiałoby odbywać się na podstawie naukowych badań i analiz kluczowych dla edukacji czynników, ani prognozowania oświatowego mającego na celu przewidywanie przyszłych zjawisk na podstawie także naukowych danych, gdyż żaden z ministrów nie wie, jak długo będzie mógł realizować własny (w sensie własnego zaplecza partyjnego) projekt oświatowy. (Ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 365023 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej