Polityka oświatowa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(24)
Forma i typ
Książki
(24)
Publikacje naukowe
(19)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(19)
nieokreślona
(4)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(22)
Biblioteka Obcojęzyczna
(1)
Czytelnia BG
(1)
Autor
Nowosad Inetta
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Acosta Rina Mae
(1)
Asbury Kathryn
(1)
Barańska Magdalena
(1)
Borowicz Ryszard (1945-2014)
(1)
Boroń Aleksandra
(1)
Brenk Mikołaj
(1)
Cymbranowicz Katarzyna
(1)
Daugherty Richard
(1)
Dormus Katarzyna
(1)
Gołębiowski Dariusz (1978- )
(1)
Gulczyńska Justyna (pedagog)
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Hejwosz-Gromkowska Daria
(1)
Hutchison Michele
(1)
Kelm Hanna
(1)
Kotarba Bogusław
(1)
Kowalska Dorota (dziennikarka)
(1)
Kołomycew Anna
(1)
Kwiatek Jolanta
(1)
Liszka Katarzyna (filolożka)
(1)
Marczuk Mieczysław (1924-2016)
(1)
Mańkowska Anna (pedagog)
(1)
Nowak-Kluczyński Konrad
(1)
Plomin Robert (1948- )
(1)
Sadura Przemysław (1977- )
(1)
Tendera-Właszczuk Helena
(1)
Tomasik-Abdelsamie Katarzyna
(1)
Wałaszewski Krzysztof
(1)
Wiśniewska Joanna (zakonnica)
(1)
Wiśniewska Monika (1974- )
(1)
Wojniak Justyna
(1)
Woroniecki Jacek (1878-1949)
(1)
Woźniak Grażyna (tłumaczka)
(1)
Woźniak Wojciech (1978- )
(1)
Włoch Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(9)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
Kraj wydania
Polska
(23)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(22)
angielski
(1)
Odbiorca
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Kobieta
(6626)
Język angielski
(3431)
Rodzina
(3365)
Język niemiecki
(3174)
Relacje międzyludzkie
(3077)
Polityka oświatowa
(-)
II wojna światowa (1939-1945)
(2767)
Płyty gramofonowe
(2615)
Przyjaźń
(2594)
Tajemnica
(2245)
Film fabularny
(2183)
Muzyka rozrywkowa
(2118)
Miłość
(2110)
Żydzi
(2036)
Literatura polska
(2003)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1995)
Śledztwo i dochodzenie
(1960)
Powieść polska
(1946)
Życie codzienne
(1900)
Pisarze polscy
(1872)
Zabójstwo
(1864)
Dzieci
(1727)
Muzyka rozrywkowa polska
(1715)
Polacy za granicą
(1591)
Mężczyzna
(1556)
Kościoły i kaplice
(1490)
Wojsko
(1454)
Kultura
(1432)
Język polski
(1345)
Filozofia
(1323)
Politycy
(1277)
Zamki i pałace
(1267)
Tematy i motywy
(1260)
Historia
(1259)
Powieść amerykańska - 20 w.
(1246)
Policjanci
(1241)
Polityka
(1224)
Podróże
(1219)
Dziewczęta
(1184)
Nastolatki
(1117)
Małżeństwo
(1097)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1087)
Władcy
(1074)
Powieść angielska
(1062)
Magia
(1060)
Sztuka
(1051)
Zwierzęta
(1048)
Literatura
(1045)
Uczucia
(1041)
Jazz
(1025)
Dramat filmowy
(1017)
Trudne sytuacje życiowe
(997)
Film amerykański
(995)
Literatura niemiecka
(975)
Rodzeństwo
(972)
Język angielski - podręcznik
(966)
Dziennikarze
(945)
PRL
(914)
Polityka międzynarodowa
(914)
Powieść amerykańska
(910)
Powieść angielska - 20 w.
(889)
Kościół katolicki
(876)
Poezja polska - 20 w.
(867)
Wielkanoc
(865)
Holokaust
(853)
Rock
(853)
Muzyka polska
(852)
Sekrety rodzinne
(843)
Społeczeństwo
(841)
Powieść francuska
(833)
Sztuka polska
(813)
Ludzie a zwierzęta
(783)
Osoby zaginione
(778)
Duchowieństwo katolickie
(770)
Młodzież
(765)
Arystokracja
(757)
Boże Narodzenie
(753)
Śmierć
(736)
Przestępczość zorganizowana
(716)
Wojna
(708)
Relacja romantyczna
(707)
Gramatyka
(704)
Matki i córki
(694)
Teatr polski
(691)
Pisarze
(683)
Chłopcy
(678)
Język francuski
(675)
Poszukiwania zaginionych
(672)
Literatura austriacka
(664)
I wojna światowa (1914-1918)
(662)
Nauka
(660)
Samorealizacja
(654)
Obyczaje i zwyczaje
(651)
Polacy
(640)
Budownictwo miejskie
(636)
Film obyczajowy
(631)
Miasta
(630)
Psy
(619)
Świadomość społeczna
(612)
Wybory życiowe
(611)
Uprowadzenie
(607)
Temat: czas
1901-2000
(17)
2001-
(12)
1945-1989
(6)
1989-2000
(6)
1801-1900
(5)
1939-1945
(5)
1701-1800
(2)
1901-1914
(2)
1918-1939
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1914-1918
(1)
Temat: miejsce
Polska
(13)
Anglia (Wielka Brytania)
(2)
Niemcy
(2)
Czechy
(1)
Finlandia
(1)
Górny Śląsk
(1)
Holandia
(1)
Prusy
(1)
Singapur
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Monografia
(12)
Opracowanie
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Case study (studium przypadku)
(1)
Esej
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Reportaż
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(19)
Historia
(12)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Architektura i budownictwo
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Nauka i badania
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
24 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The happiest kids the world, 2017.
Bibliografia na stronach: 317-[318].
Dlaczego: Holenderskie dzieci są takie zadowolone z życia i tak dobrze śpią? Holenderscy rodzice pozwalają swoim dzieciom bawić się na dworze bez opieki? Holenderskie dzieci mogą same jeździć do szkoły na rowerze? W holenderskich podstawówkach nie zadaje się prac domowych? Holenderskie nastolatki się nie buntują? Na czym polega sekret wychowywania najszczęśliwszych dzieci na świecie?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 350445 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeksy.
Czy geny warunkują nasze szkolne sukcesy i niepowodzenia? Czy źródło talentu tkwi w genach? Czy geniusz można odziedziczyć? Czy i jak geny wpływają na nasze zachowania i osiągniecia szkolne? Czy można tak kształtować system edukacji, by odpowiadał predyspozycjom genetycznym uczniów? Geny i edukacja to książka o tym, skąd pochodzi wiedza na temat genetyki behawioralnej i jak zmieniać system edukacji, by odpowiadał różnicom indywidualnym, jakie występują wśród dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 350268 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 332)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Finansowanie: Wydział Studiów Edukacyjnych (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań)
Streszczenie w języku angielskim.
Książka jest rezultatem zainteresowań i pasji zarówno badawczych, jak i dydaktycznych autorów tekstów. Jej celem jest ukazanie osiągnięć oraz kierunków badań nad Polonią i Polakami za granicą, a także doświadczeń kulturowo-tożsamościowych i edukacyjnych Polaków mieszkających poza granicami kraju. Poszczególne jej rozdziały wpisują się w nurt badań historycznych, pedagogiki porównawczej oraz badań o kulturze, a prezentowane teksty podejmują wielowątkowe, aktualne dla problematyki związanej z Polonią problemy umiejscawiając je w globalnych i lokalnych ramach społeczno-kulturowej rzeczywistości. W pracy wyodrębniono cztery części, spośród których trzy prezentują rozprawy ukazujące problematykę Polonii i Polaków za granicą w różnych jej odsłonach. Czwarta część natomiast przedstawia doświadczenia autorów, którzy mieszkając w różnych częściach świata, uczestniczą, a często sami są inicjatorami różnorodnych przedsięwzięć i aktywności podejmowanych tam przez Polaków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 369687 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98563 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 11437 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy rozdziałach. Indeks.
Publikacja sfinansowana przez Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Streszczenie w języku angielskim.
Publikacja stanowi kolejny, niezwykle ważny przyczynek do zgłębienia tematyki kobiet w historii. Książka została przygotowana z wykorzystaniem bogatego materiału źródłowego i opracowań naukowych. Bardzo dużą ich część stanowią druki obcojęzyczne, często niedostępne, co jeszcze bardziej podnosi jej wartość badawczą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 345907 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 227-278. Indeks.
Finansowanie: Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Streszczenia w języku angielskim i niemieckim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 393051 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 284)
Bibliografia, netografia na stronach 362-390.
Publikacja sfinansowana przez Rektora Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Wydział Studiów Edukacyjnych UAM.
Streszczenie w języku angielskim.
Celem książki jest przedstawienie różnych kontekstów edukacji obywatelskiej w Anglii. Autorka omawia problematykę w kontekście szeroko rozumianych współczesnych przemian społecznych (z uwzględnieniem takich kategorii jak państwo, naród, ideologie, tożsamość, obywatelstwo, globalizacja, wielokulturowość, media), a także w odniesieniu do „lokalnych”, typowo angielskich zjawisk (takich jak kształtowanie poczucia brytyjskości i angielskości, sentyment postkolonialny, znaczenie monarchii itd.). Książka składa się z dwóch części. Pierwsza z nich, zatytułowana „Perspektywy edukacji obywatelskiej: teoria i praktyka”, jest złożona z pięciu rozdziałów, w których omówiono podstawowe teorie oraz koncepcje istotne z perspektywy rozważań nad edukacją obywatelską. Część druga, o tytule „Główne tendencje rozwojowe edukacji obywatelskiej we współczesnej Anglii”, przedstawia w pięciu rozdziałach próbę rekonstrukcji współczesnej debaty na temat wybranych kontekstów edukacji obywatelskiej w Anglii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 356052 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aneks na stronach 365-367.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 334-364. Indeks.
Publikacja dofinansowana przez Wydział Socjologiczno-Historyczny Uniwersytetu Rzeszowskiego z funduszy Narodowego Centrum Nauki przyznanych ze środków budżetowych na naukę jako projekt badawczy NCN nr 2015/19/D/HS5/03153
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 390263 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Belfrzy / Dorota Kowalska. - Warszawa : Wielka Litera, copyright 2019. - 238 stron ; 21 cm.
Na okładce: Polska szkoła w stanie krytycznym.
Zawiera zbiór wywiadów z nauczycielami.
Tę książkę powinien przeczytać każdy w tym kraju - w końcu taka nasza przyszłość, jaka edukacja naszych dzieci! Kiedy Polskę sparaliżował strajk nauczycieli, z jednej strony pojawiły się głosy, że nauczyciele nie powinni oczekiwać więcej, bo ich praca nie jest tak wymagająca, mają luksusowe dwa miesiące wakacji, a dzieci i tak uczą się dopiero na korepetycjach. Z drugiej strony zaczęto głośno mówić o tym, że polski program edukacji jest daleko w tyle za innymi krajami europejskimi, że niskie zarobki sprawiają, że do zawodu trafiają osoby z przypadku, a jakakolwiek inicjatywa ze strony nauczycieli z pasją rozbija się o brak pieniędzy i niekończący się proces reform. Co szwankuje w polskiej edukacji, że polskie uczelnie wyższe są tak daleko w światowych rankingach, a szkoła jest uciążliwym koszmarem dla uczniów, nauczycieli i rodziców. Ponoć nauczyciel ma być intelektualnym autorytetem dla swoich uczniów, ale czy rzeczywiście nim jest?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 354661 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 588)
Bibliografia na stronach 249-258. Indeksy.
Streszczenie w języku angielskim i niemieckim.
„Praca składa się z czterech rozdziałów ułożonych w porządku chronolo- giczno-problemowym, zgodnie z periodyzacją przyjętą w śląskiej historiografii. Oparta została na archiwaliach, źródłach drukowanych i piśmiennictwie naukowym. Kwerendami objęto: zasoby berlińskiego archiwum państwowego - Geheimes Staatsarchiv Preussischer Kulturbesitz in Berlin-Dahlem, obszerne zespoły akt przechowywane w Archiwoim Państwowym wr Opolu, kolekcję sprawozdań szkolnych w Bibliotece Uniwersyteckiej we Wrocławiu i Zbiory Specjalne Biblioteki Instytutu Śląskiego w Opolu. Materiały aktowe pozwoliły przede wszystkim na przybliżenie mniej znanej faktografii lub jeszcze niewystarczająco udokumentowanej w literaturze. Uwaga o warsztatowych brakach występujących w opracowaniach dotyczy dziejów szkoły ludowej w skojarzeniu z polityką oświatową okresu kulturkampfu, a w stopniu jeszcze większym - przełomu XIX i XX w., słabo rozpoznanego pod względem kształtu i funkcjonowania szkolnictwa, choć był to czas szczególnej indoktrynacji politycznej, prowadzonej na Górnym Śląsku m.in. przez szkołę". (fragm. Wstępu0
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23268 Ś (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Współfinansowanie: Urząd Miejski (Wrocław)
Streszczenia w języku angielskim.
Książka ta jest interdyscyplinarnym wielogłosem na temat umiejscowienia nauczania o Zagładzie w Polsce. W żywym i propedeutycznym namyśle autorzy – teoretycy i praktycy – odpowiadają na potrzebę zdiagnozowania społecznych ram nauczania o Zagładzie w Polsce i barier, jakie ono napotyka. Z tych rozważań wyłania się podstawowe wyzwanie: jak uczyć o Zagładzie, integrując historię polskiego otoczenia Zagłady. Odpowiadając na nie, autorzy analizują usytuowanie nauczania o Zagładzie w programach nauczania i praktykach edukacyjnych, w klasie szkolnej i w edukacji nieformalnej, wskazują przykłady dobrych praktyk i zagrożenia, jakie niesie ze sobą niszczenie pamięci, a także kreślą warunki podmiotowego przyjęcia tej wiedzy. (fragment recenzji)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 371820 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 235416 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedszkola w Niemczech : między siłą tradycji a wyzwaniami przyszłości / Inetta Nowosad, Katarzyna Tomasik-Abdelsamie. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2020. - 431 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 393-431.
Współfinansowanie: Uniwersytet Zielonogórski
Książka podejmuje wiele kwestii funkcjonowania przedszkoli w Niemczech, od podstaw ich konstytuowania się po najnowsze zmiany organizacyjne rozpatrywane w kontekście uwarunkowań procesów społecznych. Z tego względu przeznaczona jest dla szerokiego kręgu czytelników. Mogą to być nauczyciele przedszkoli i personel kierowniczy konfrontujący rodzime rozwiązania z niemieckimi, stanowiącymi inspirację do wprowadzania udoskonaleń, jak również studenci poszerzający wiedzę w ramach kształcenia akademickiego dla nich książka stanie się lekturą uzupełniającą program. Inna grupa odbiorców to politycy i działacze oświatowi oraz rodzice. Kwestie wczesnej edukacji rozpatrywane jako fundament nie tylko edukacji, ale także ludzkich biografii warte są bowiem zainteresowania osób świadomych rangi edukacji dzieci zarówno w rozwoju osobistym, jak i społecznym. Książka może inspirować wszystkie wskazane grupy odbiorców, pobudzać ich do podjęcia własnej aktywności lub stanowić punkt odniesienia dla wyznaczanych przez nich priorytetów i sposobów osiągania celów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 365932 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Singapur - azjatycki tygrys edukacyjnych reform : fenomen makropolityki oświatowej / Inetta Nowosad. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2022. - 578 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 513-578.
Współfinansowanie: Uniwersytet Zielonogórski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 391701 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Idee)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 271-299. Indeks.
Dostępne także jako e-book.
Publikacja dofinansowana przez Instytut Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego
Szkoła przekazuje następnym pokoleniom kulturę i tym samym wzmacnia lub osłabia nierówności społeczne. Polityka edukacyjna staje się więc polem ścierania się interesów klasowych. Jednocześnie relacje klasowe nierzadko przesądzają o sukcesie bądź porażce reform oświatowych. System edukacyjny odgrywa kluczową rolę w procesie odtwarzania struktur władzy i społeczeństwa. Za sprawą symboliki, którą nasycony jest program nauczania, państwo przestaje być zbiorem instytucji i staje się wyobrażoną całością. Szkoły, przedszkola i świetlice stanowią „naczynia włosowate” państwa i mogą (re)definiować wspólnotę. Odwołując się do koncepcji zarządzania publicznego, etnografii państwa i socjologii Pierre'a Bourdieu, Przemysław Sadura śledzi związki między państwem, szkołą i strukturą klasową. Na podstawie analiz teoretycznych i wyników własnych badań, opisuje kolejne próby reformowania oświaty, traktowanej jako mechanizm reprodukcji społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 381408 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 199-206.
"Książka jest autorskim, bardzo interesującym naukowym studium pedagogiczno-filozoficznym, opartym z jednej strony na własnych doświadczeniach i wynikających z nich perspektywach poznawczych, ale niepozbawionych prób obiektywizowania, z drugiej – na w pełni zobiektywizowanych analizach o charakterze naukowym zarówno materiałów źródłowych, jak i osobowych wątków twórców czechosłowackiej i czeskiej pedagogiki, a szerzej ujmując, obecnego czeskiego systemu edukacji i wychowania. Poruszane w monografii wątki wykraczają poza granice geograficzne oraz ukazują uniwersalność i tradycje myśli pedagogicznych w tej części Europy w ostatnich okresach historyczno-politycznych. Książkę czyta się z dużym zainteresowaniem i lekkością, co nieczęsto ma miejsce w przypadku naukowych publikacji pedagogicznych. Autor znakomicie operuje piórem, a przyjęta przez niego koncepcja pracy, jej styl narracji i charakter treści temu wyraźnie sprzyjają." (z recenzji prof. dr. hab. Marka Konopczyńskiego)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 384422 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 289-301.
Planowanie oświatowe w aspekcie prognoz rozwoju kraju ma u nas charakter stricte ideologiczny, a więc adaptacyjny, czyli taki sam, z jakim mieliśmy do czynienia w okresie PRL. Dominuje tu normatywna funkcja założeń i zasad polityki oświatowej, koncentrująca uwagę władz na określaniu celów i treści kształcenia i wychowania z uwzględnieniem stosunku szkolnictwa do spraw nauczania religii. [...] Po trzydziestu latach transformacji mamy w polskiej polityce oświatowej naprzemienność normatywnych imperatywów władzy politycznej w procesie wychowawczym szkół bez jakiegokolwiek odwołania do Konstytucji III RP [...]. Nie ma zatem w polityce oświatowej ani planowania oświatowego, które musiałoby odbywać się na podstawie naukowych badań i analiz kluczowych dla edukacji czynników, ani prognozowania oświatowego mającego na celu przewidywanie przyszłych zjawisk na podstawie także naukowych danych, gdyż żaden z ministrów nie wie, jak długo będzie mógł realizować własny (w sensie własnego zaplecza partyjnego) projekt oświatowy. (Ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 365023 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wybrane polityki Unii Europejskiej / Helena Tendera-Właszczuk, Hanna Kelm, Katarzyna Cymbranowicz. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin SA, 2020. - 226 stron : ilustracje, tabele, wykresy ; 23 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 217-226.
Dla studentów kierunków: europeistyka, stosunki międzynarodowe.
Współfinansowanie: Uniwersytet Ekonomiczny (Kraków)
Książka poświęcona jest prezentacji wybranych polityk gospodarczych Unii Europejskiej. Autorki przedstawiły historię wprowadzania wspólnych polityk, ich cele, zasady, zakres oraz zmiany jakie dokonywały się wraz z postępem procesu integracji gospodarczej. Przedstawiono proces wprowadzania kolejnych polityk w traktatach: Traktacie Rzymskim, Jednolitym Akcie Europejskim, Traktacie z Maastricht. Zaprezentowano również, wprowadzony Traktatem Lizbońskim, podział kompetencji Unii Europejskiej i Państw Członkowskich w zakresie stanowienia prawa i prowadzenia polityk gospodarczych. Dokonano podziału na polityki mikroekonomiczne i makroekonomiczne oraz przeanalizowano ich wpływ na realizację celów Unii Europejskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360103 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 391594 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej