Pedagogika społeczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(59)
Forma i typ
Książki
(59)
Publikacje naukowe
(13)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(48)
tylko na miejscu
(16)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(48)
Biblioteka Austriacka
(2)
Czytelnia BG
(13)
Dział Informacji
(2)
Rogów
(1)
Księgozbiór Podręczny
(1)
Autor
Wroczyński Ryszard (1909-1987)
(8)
Kamiński Aleksander (1903-1978)
(7)
Pilch Tadeusz (1939- )
(4)
Radlińska Helena (1879-1954)
(4)
Segiet Katarzyna
(4)
Lepalczyk Irena (1916-2003)
(3)
Plopa Mieczysław (1948- )
(3)
Słupska Kamila
(3)
Brągiel Józefa (1941- )
(2)
Górnicka Beata
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Kantowicz Ewa
(2)
Kurkowski Cezary
(2)
Marynowicz-Hetka Ewa (1946- )
(2)
Przecławska Anna (1929-2010)
(2)
Radziewicz-Winnicki Andrzej (1945- )
(2)
Theiss Wiesław (1946- )
(2)
Tokaj Astrid
(2)
Białobrzeska Katarzyna
(1)
Białobrzeska Katarzyna (pedagog)
(1)
Bieszczad Bogusław
(1)
Bugajski Jarosław
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Ejsmont Marek
(1)
Foerster Friedrich Wilhelm (1869-1966)
(1)
Grabowska Małgorzata (pedagog)
(1)
Grewiński Mirosław (1973- )
(1)
Grodzki Adam
(1)
Hulewicz Jan (1907-1980)
(1)
Jas Katarzyna
(1)
Kamińska Kamila
(1)
Kawula Stanisław (1939- )
(1)
Kosmalska Beata
(1)
Kozłowski Tomasz (1980- )
(1)
Kozłowski Tomasz (psycholog)
(1)
Kurcz Alicja
(1)
Matejek Józefa
(1)
Matwiejczuk Wanda
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Mendel Maria (1960- )
(1)
Mikołajewicz Wojciech
(1)
Mirski Józef (1882-1943)
(1)
Modrzewski Jerzy (1946- )
(1)
Natorp Paul
(1)
Okoń Helena
(1)
Orzechowska Grażyna
(1)
Passini Barbara
(1)
Pieter Józef (1904-1989)
(1)
Pomykało Wojciech (1931- )
(1)
Radlińska Helena (1879-1954). Pisma pedagogiczne
(1)
Rudniański Stefan (1887-1941)
(1)
Rzymełka-Frąckiewicz Agata (1978- )
(1)
Sałustowicz Piotr
(1)
Schilling Johannes
(1)
Siedlanowski Paweł
(1)
Skrzypczak Bohdan
(1)
Szczurek-Boruta Alina
(1)
Szwedzik Adam
(1)
Uziembło Adam Olgierd (1906-1990)
(1)
Walancik Marek
(1)
Winkler Michael
(1)
Wiłkomirska Anna
(1)
Wojciechowska Janina
(1)
Wyrobek-Pawłowska Wanda (?-1999)
(1)
Wyrobkowa-Delawska Wanda
(1)
Wyrobkowa-Pawłowska Wanda
(1)
Łopatkiewicz Agata
(1)
Łączek Tomasz
(1)
Świerczyńska-Jelonek Danuta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(7)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(8)
1960 - 1969
(4)
1930 - 1939
(1)
1920 - 1929
(1)
1910 - 1919
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
Kraj wydania
Polska
(55)
Niemcy
(2)
Język
polski
(52)
niemiecki
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Dyrektorzy szkół
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Uczniowie
(1)
Urzędnicy
(1)
Wychowawcy
(1)
Temat
Kobieta
(6651)
Język angielski
(3434)
Rodzina
(3383)
Język niemiecki
(3176)
Relacje międzyludzkie
(3094)
Pedagogika społeczna
(-)
II wojna światowa (1939-1945)
(2777)
Przyjaźń
(2617)
Płyty gramofonowe
(2615)
Tajemnica
(2257)
Film fabularny
(2183)
Muzyka rozrywkowa
(2119)
Miłość
(2118)
Żydzi
(2040)
Literatura polska
(2011)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1997)
Śledztwo i dochodzenie
(1983)
Powieść polska
(1943)
Życie codzienne
(1911)
Pisarze polscy
(1878)
Zabójstwo
(1877)
Dzieci
(1736)
Muzyka rozrywkowa polska
(1715)
Polacy za granicą
(1592)
Mężczyzna
(1561)
Kościoły i kaplice
(1492)
Wojsko
(1456)
Kultura
(1438)
Język polski
(1356)
Filozofia
(1330)
Zamki i pałace
(1283)
Politycy
(1279)
Tematy i motywy
(1270)
Historia
(1262)
Policjanci
(1257)
Powieść amerykańska - 20 w.
(1246)
Polityka
(1235)
Podróże
(1230)
Dziewczęta
(1188)
Nastolatki
(1129)
Małżeństwo
(1102)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1091)
Władcy
(1077)
Magia
(1064)
Powieść angielska
(1062)
Zwierzęta
(1061)
Sztuka
(1056)
Uczucia
(1052)
Literatura
(1049)
Jazz
(1026)
Dramat filmowy
(1017)
Trudne sytuacje życiowe
(1005)
Film amerykański
(995)
Literatura niemiecka
(977)
Rodzeństwo
(976)
Język angielski - podręcznik
(965)
Dziennikarze
(947)
PRL
(919)
Polityka międzynarodowa
(919)
Powieść amerykańska
(910)
Powieść angielska - 20 w.
(889)
Kościół katolicki
(877)
Poezja polska - 20 w.
(864)
Wielkanoc
(864)
Holokaust
(854)
Muzyka polska
(853)
Rock
(853)
Sekrety rodzinne
(852)
Społeczeństwo
(849)
Powieść francuska
(832)
Sztuka polska
(816)
Ludzie a zwierzęta
(787)
Osoby zaginione
(782)
Duchowieństwo katolickie
(773)
Młodzież
(770)
Arystokracja
(762)
Boże Narodzenie
(759)
Śmierć
(740)
Przestępczość zorganizowana
(720)
Wojna
(712)
Relacja romantyczna
(708)
Gramatyka
(704)
Matki i córki
(698)
Teatr polski
(696)
Pisarze
(690)
Chłopcy
(681)
Poszukiwania zaginionych
(678)
Język francuski
(677)
Literatura austriacka
(665)
I wojna światowa (1914-1918)
(662)
Nauka
(662)
Samorealizacja
(658)
Obyczaje i zwyczaje
(655)
Polacy
(642)
Miasta
(639)
Budownictwo miejskie
(636)
Film obyczajowy
(631)
Psy
(624)
Wybory życiowe
(620)
Świadomość społeczna
(614)
Uprowadzenie
(613)
Temat: czas
2001-
(8)
1989-
(3)
1901-
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Czechy
(1)
Ukraina
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(8)
Podręczniki akademickie
(4)
Monografia
(3)
Podręczniki
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Opracowanie
(2)
Antologia
(1)
Esej
(1)
Listy polskie
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Publicystyka
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Słowniki polskie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(14)
Edukacja i pedagogika
(13)
Psychologia
(3)
Architektura i budownictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
59 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Współfinansowanie: Uniwersytet Warmińsko-Mazurski (Olsztyn)
Streszcz. ang. przy pracach.
"Prezentowana książka stanowi wstęp do dyskursu dotyczącego zagrożonego człowieczeństwa. Niniejszy tom poświęcony został m.in. zagadnieniom związanym z analizą zagrożeń w kontekście środowiska wychowawczego, jakim jest rodzina. Zaprezentowano różne stanowiska dotyczące przemian struktury współczesnej rodziny, jak też pełnienia przez nią przypisanych jej funkcji. Artykuły wyraźnie ukazują powiększanie się obszarów ryzyka dotyczących funkcjonowania rodziny w dynamicznie zmieniających się warunkach globalizującego się świata. W tomie znalazły się również teksty traktujące o braku poczucia bezpieczeństwa, w szerokim tego słowa znaczeniu, dotyczące okresu dzieciństwa i dorastania, a w szczególności kryzysu autorytetów, wartości, buntu młodych ludzi w odniesieniu do ładu społecznego oraz budowaniu przez nich wizji świata opartej na wzorcach kultury masowej. Syntetycznie przedstawiono tu również istotne z punktu widzenia pedagogiki społecznej sposoby czy też próby identyfikacji tych zagrożeń i poszukiwania różnych środków zaradczych pozwalających na wsparcie dzieci i młodzieży w różnych obszarach ich życia. Zebrane w tym tomie artykuły przybliżą czytelnikowi spektrum różnorodnych przemian zachodzących w otaczającej nas rzeczywistości społecznej i być może staną się inspiracją do poszukiwania lepszych, bardziej skutecznych metod, form pracy w obszarze zagrożonego człowieczeństwa. Założeniem autorów publikacji nie było kompleksowe określenie genezy, struktury czy typologizacji zagrożeń współczesnego człowieka, gdyż mają oni świadomość, że zjawisko to jest bardzo szerokim, interdyscyplinarnym zagadnieniem. Hasło „zagrożone człowieczeństwo” miało wywołać dyskurs podjęty z perspektywy nauk społecznych i humanistycznych, a w szczególności z perspektywy pedagogiki społecznej, co udało się, zdaniem autorów, osiągnąć." (Katarzyna Białobrzeska, Cezary Kurkowski)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 325730/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy pracach.
Finansowanie: Uniwersytet Jagielloński
W niniejszej publikacji przyjmujemy, że wiedza o socjalizacji ma oczywisty walor, specyficzny dla myślenia i działania pedagogicznego. Wspólnym obszarem zainteresowań teorii i praktyki w obrębie wiedzy o procesach edukacyjnych (wychowawczych) oraz teorii socjalizacji jest optymalny rozwój osobowości jednostki ludzkiej, we wzajemnej zależności ze środowiskiem społeczno-kulturowym. Pedagogiczna perspektywa interpretacyjna towarzysząca analizie problematyki socjalizacji zakłada analizę różnych wymiarów socjalizacji pod kątem ich wagi i przydatności dla pedagogiki. Taki punkt widzenia umożliwia: (1) wyłonienie i zaakcentowanie wątków, które w obszarze studiów nad socjalizacją mają znaczenie dla badań nad wychowaniem oraz stanowią źródło problemów badawczych, pojęć, kategorii i kontekstów interpretacyjnych ważnych dla analizy procesów wychowania, oraz (2) interpretację treści, mechanizmów, obszarów i uwarunkowań procesów socjalizacji pod kątem ich potencjalnej waloryzacji, zakładającej możliwość zróżnicowanej koncepcyjnie ingerencji pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 365672 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim. Spis treści także w języku angielskim.
Do szczególnie ważnych ról życiowych człowieka (osobistych i społecznych) zaliczana jest między innymi rola rodzicielska, która w różny sposób wpisuje się w życie dorosłego człowieka posiadającego i wychowującego dzieci. Samo natomiast rodzicielstwo, trwające przez całe życie człowieka, bywa - w różnych okresach jego realizacji - narażone na znalezienie się w obliczu różnorodnych trudności życiowych, które mogą wynikać na przykład z choroby dziecka, niedostatku, niepełnosprawności, samotnego sprawowania opieki nad dzieckiem i jego wychowywania czy też wielu innych przyczyn.
W kolejnej książce, poświęconej przez redaktorki rodzicielstwu, ujęto zagadnienia dotyczące jego realizacji mającej miejsce w obliczu trudności życiowych zakłócających normalną realizację rodzicielskich zadań, ale także starano się ukazać różnorodne sposoby wspierania rodziców w realizacji rodzicielskich funkcji. Zawarto tu teksty polskich i zagranicznych autorów, w których omawiane są między innymi: rodzicielskie trudności w chorobie terminalnej dziecka, problemy wychowawcze występujące w rodzinach samotnych matek; realizacja ról rodzicielskich w sytuacji rozwodu rodziców, czy też innego kryzysu przeżywanego w rodzinie. Omówione zostały wybrane aspekty „rodzicielstwa z biciem w tle”, „rodzicielstwa w sieci” i inne ważne zagadnienia. Autorzy zwrócili też uwagę na konieczność wspierania rodziców w realizacji funkcji rodzicielskich w sytuacjach różnych trudności życiowych. Autorzy pochylili się również nad problematyką rodzicielstwa współrealizowanego w formach zastępujących rodziców, a więc znalazły się w książce rozważania ukazujące dylematy rodzicielstwa adopcyjnego, czy też refleksje o doświadczaniu rodzicielstwa w percepcji ojców zastępczych. W książce znalazły się także opracowania ukazujące rodzicielstwo w perspektywie innych krajów, w tym na przykład Ukrainy, gdzie aktualnie przechodzi ono znaczące przeobrażenia.
Książka adresowana jest do szerokiej grupy odbiorców: do rodziców szukających wiedzy dotyczącej sposobów przezwyciężania trudności w realizacji rodzicielstwa, do nauczycieli, opiekunów i wychowawców, asystentów rodziny, pracowników socjalnych, którzy podejmują wysiłek pomocy i wsparcia rodziców w realizacji rodzicielskich zadań. W szczególny sposób dedykowana jest studentom pedagogiki i kierunków pokrewnych - aby mogła stanowić dla nich źródło aktualnej wiedzy, a przede wszystkim stawała się źródłem inspiracji w podejmowaniu zadań z zakresu pomocy i wsparcia oraz podnoszenia poziomu kultury pedagogicznej rodziców, która jest ważnym czynnikiem podnoszenia sprawności współczesnych rodziców w efektywnym wypełnianiu swojego rodzicielstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346979 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 614)
Bibliografia, netografia na stronach 181-194.
Streszczenie w języku angielskim.
Monografia stanowi studium poświęcone rodzinie i zagadnieniom bezpośrednio z nią związanym, takim jak rodzicielstwo i odpowiedzialność. Jest prezentacją problematyki poruszanej na gruncie wielu nauk społecznych, w tym zwłaszcza pedagogiki, psychologii, socjologii czy prawa. Autorki natomiast sytuują omawiane zagadnienia w obszarze pedagogiki społecznej. Książka składa się z trzech części. W części pierwszej pt. Rodzina jako kategoria poznania naukowego na gruncie pedagogiki omówiono takie zagadnienia szczegółowe jak: określenie rodziny jako kategorii analiz pedagogicznych, przemiany modelu i funkcjonowania rodziny w kontekście zachodzących przemian społeczno-kulturowych, rodzina w przestrzeni życia człowieka/dziecka – teoria drogi, zagrożenia, a także specyfika badań rodziny / nad rodziną w pedagogice społecznej. Druga część pt. Rodzicielstwo w kontekście przemiany ról zawiera analizę rodzicielstwa w różnych jego wymiarach i aspektach. Wymienione i scharakteryzowane zostały tutaj rodzaje i atrybuty rodzicielstwa, omówiono zagadnienia, które dotyczą: rodzicielstwa jako procesu wspólnego rozwoju rodzica i dziecka, rodzicielstwa w kontekście przemiany ról oraz nowych trendów w realizacji wychowawczych aspektów rodzicielstwa. W części trzeciej Odpowiedzialność rodzicielska i jej znaczenie w procesie wychowawczym dziecka omówiono następujące zasadnicze zagadnienia: zaprezentowanie wybranych poglądów i analiz dotyczących odpowiedzialności w kategoriach poznawczych, przedstawienie odpowiedzialności rodzicielskiej w kategorii procesu połączonego z refleksją i rozumieniem znaczenia odpowiedzialności za i wobec dzieci we współczesnym, pełnym zagrożeń, świecie. Autorki monografii adresują ją do szerokiego kręgu odbiorców, w tym studentów pedagogiki, psychologii, socjologii, pracy socjalnej oraz innych dyscyplin z obszaru nauk społecznych, a także nauk humanistycznych, głównie jednak do familiologów – teoretycznie i empirycznie zorientowanych, którzy w swoich analizach i badaniach traktują rodzinę polikategorialnie i interdyscyplinarnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373586 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 307-321 i bibliogr. przy pracach.
Współfinansowanie: Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.
"Monografia autorstwa Mariusza Cichosza pełni w moim przekonaniu dwie funkcje. Pierwszą z nich jest funkcja dydaktyczna. Książka zawiera elementarne informacje i wiedzę o dyscyplinie naukowej, która stanowi przedmiot studiów tysięcy młodych ludzi, potencjalnych pracowników niezliczonej ilości instytucji i dziedzin organizujących życie społeczne, tworzących i przetwarzających środowisko życia i pracy osób wymagających wsparcia i różnorodnej pomocy. Druga funkcja tej książki to funkcja naukowa: sumująca narodziny i dorobek jednej z najważniejszych dla współczesnego świata dyscyplin społecznych. Publikacja ukazuje instrumenty poznawania rzeczywistości i skutecznego wywierania na nią wpływu, a co także bardzo ważne – ustala kanon przeświadczeń aksjologicznych, które są fundamentem pedagogiki społecznej i uzasadnieniem jej działalności i funkcji." (z recenzji wydawniczej prof. dr. hab. Tadeusza Pilcha)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 340629 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 294783 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CM KEK 330921 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 323358 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 312643, 312758, 312642 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 289697, 286426 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 257-263.
Już od starożytnych czasów wiemy, że nic nie jest stałe i – jak pisał Heraklit z Efezu – panta rhei. Owa rzeka zmian dotyczy nie tylko spraw wielkich, jak światowa gospodarka, system finansowy, bezpieczeństwo międzynarodowe, ale także tych „małych”, których na co dzień nie zauważamy lub zauważyć nie chcemy – zrównoważonego korzystania ze środowiska, wrastania dzieci w dorosłość, pułapek cyberprzestrzeni, wychowania do dojrzałości społecznej i seksualnej, używek… W czas i nieuchronność zmiany nie wierzą również „kreatorzy” współczesności, ci ekonomiczni, polityczni i edukacyjni, którym się wydaje, iż będą wieczni. Nie rozumieją, że niebawem odejdą, a część z nich będzie wspominana także za słowa o „hołocie”, „nie ludziach”, „ideologiach”, „głupkach”. Nie zrozumieją też po swoim odejściu, jak wielkich krzywd dokonali, dzieląc społeczeństwo i pokazując młodemu pokoleniu, jak żyć w nieustannym konflikcie, dzieleniu, podniecaniu i ekscytowaniu, zamkniętych twierdzach fałszu urobionego do prawdy oraz mitach „jednokulturowego narodu”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 363158 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 289-302.
Dla nauczycieli, pedagogów, rodziców, dyrektorów szkół, przedstawicieli władz oświatowych odpowiadający za oświatę i wychowanie, władz samorządowych, polityków społecznych.
Wraz ze zmianami społecznymi i przechodzeniem od społeczeństwa tradycyjnego do ponowoczesnego, katalog zagrożeń społecznych zdecydowanie się zmienia, a w każdej dekadzie powstaje co najmniej jedno znaczące nowe zagrożenie, którego koszty obciążają wiele sfer życia społecznego. Ich cechą charakterystyczną jest opóźniona reakcja na nie, co skutkuje w pierwszej kolejności niedowierzaniem, że tak jest, a w drugiej kolejności opóźnionymi już działaniami. Tak się stało z „dopalaczami”, tak jest z cyberzagrożeniami. Powstaje zatem pytanie, czy społeczeństwo i jego instytucje są przygotowane na zmiany w sferze dysfunkcjonalnych zachowań dzieci i młodzieży. Do tych nowych zagadnień nawiązuje kolejna publikacja przygotowana pod kierunkiem wytrawnych pedagogów – praktyków. (dr hab. Eugeniusz Moczuk, prof. PRz)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360180/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 311735, 311763 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. - Indeks.
Streszcz. ros., fr., ang., niem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 219969, 66990 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Funkcje pedagogiki społecznej : praca socjalna i kulturalna / Aleksander Kamiński. - Wyd. 2 popr. i uzup. - Warszawa : Państ. Wydaw. Naukowe, 1974. - 425, [3] s. : err. ; 25 cm.
Bibliogr.
Streszcz. fr., niem., ros.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76134, 38212, 254200 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.. - Indeks.
Streszcz. fr., niem., ros.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 254823 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Studia i szkice pedagogiczne / Aleksander Kamiński ; [posł. Ryszard Wroczyński]. - Warszawa : Państwowe Wydaw. Naukowe, 1978. - 426, [2] s., [1] k. portr. : 2 tab., err. ; 21 cm.
Głównie artykuły publ. w czasopismach w l. 1966-1975.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 265737 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdziałach.
Streszcz. ang.
"Przedstawiany tom jest wielobarwnym dyskursem o różnorodnych sytuacjach i zjawiskach spostrzeganych jako zagrożenia człowieczeństwa oraz ujmowanych z różnych perspektyw indywidualnych i zbiorowych. To z pewnością duch czasów obecnych i dość upowszechniające się poczucie zagrożenia, wynikające z wielu cech ponowoczesności, z rozmycia wielu ram i standardów oraz z płynności codziennego życia, które tak naprawdę sprzeczne są z warunkami kształtowania się poczucia bezpieczeństwa w wymiarach indywidualnym i zbiorowym, pokierowały Autorami prezentującymi w tym opracowaniu swoje refleksje skierowane na obszar owych wielorodzajowych i wieloznaczeniowych zagrożeń. Wybór takiego profilu tematycznego prezentowanej monografii wydaje się więc świetnie współgrać z ogólnym klimatem współczesności i funkcjonowania psychospołecznego dzisiejszego człowieka. W tym też znaczeniu można publikację spostrzegać jako pracę potrzebną i podejmującą w postaci naukowego dyskursu aktualne i ważne aspekty ludzkiego życia. Tom drugi Zagrożonego człowieczeństwa i wszystkie zawarte w nim teksty stanowią zbiór refleksji wartościowych, dotyczących interesujących tematów, toteż uważam, że książka znajdzie czytelników zarówno w środowiskach akademickich, jak i wśród praktyków społeczno-pedagogicznych." (Z recenzji dr hab. Ewy Jarosz)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 325730/II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Współfinansowanie: Uniwersytet Warmińsko-Mazurski (Olsztyn)
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 391580 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. i s. 657-658. Indeks.
Spis treści także ang., niem.
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 320475 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej