Zarządzanie zmianą
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(17)
Forma i typ
Książki
(16)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje naukowe
(2)
Czasopisma
(1)
Dostępność
dostępne
(11)
nieokreślona
(3)
wypożyczone
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(15)
Dział Informacji
(1)
Księgozbiór Podręczny
(1)
Autor
Sałbut Bartosz
(2)
Allspaw John
(1)
Brill Jonathan
(1)
Celińska Sylwia
(1)
Covey Stephen R. (1932-2012)
(1)
Debois Patrick
(1)
Doroba Anita
(1)
Forsgren Nicole
(1)
Fuller Jack
(1)
Gasper Dorota
(1)
Grabowski Wiesław (1962- )
(1)
Grzębowski Romeo
(1)
Hamel Gary (1954- )
(1)
Heffernan Margaret (1955- )
(1)
Humble Jez
(1)
Justyna Marlena
(1)
Kim Gene
(1)
Kotter John P. (1947- )
(1)
Leonardi Paul M. (1979- )
(1)
Lipa Michał
(1)
Lubiejewska Nina
(1)
Madej Edyta (psycholog)
(1)
Marquet L. David
(1)
Masełko-Łaciok Edyta
(1)
Meryk Radosław
(1)
Morgan Jacob (1983- )
(1)
Mróz-Gorgoń Barbara
(1)
Mueller Peter
(1)
Naumiuk Marek (1957- )
(1)
Neeley Tsedal
(1)
Rathgeber Holger
(1)
Reeves Martin
(1)
Rubin Jarosław
(1)
Spector Bert
(1)
Warren Hannah
(1)
Wasilewska Joanna
(1)
Willis John (informatyka)
(1)
Witkowska Magda
(1)
Wojciechowska Maja (bibliotekoznawczyni)
(1)
Zanini Michele
(1)
Zawiła Anna
(1)
Zawiła Tadeusz (kierownik projektu)
(1)
Łaciok Karol
(1)
Šochová Zuzana
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(15)
Odbiorca
Menedżerowie
(10)
Przedsiębiorcy
(5)
Coachowie
(1)
Dyrektorzy HR
(1)
Kierownicy projektów
(1)
Programiści
(1)
Przywódcy
(1)
Temat
Kobieta
(6651)
Język angielski
(3434)
Rodzina
(3383)
Język niemiecki
(3176)
Relacje międzyludzkie
(3094)
Zarządzanie zmianą
(-)
II wojna światowa (1939-1945)
(2777)
Przyjaźń
(2617)
Płyty gramofonowe
(2615)
Tajemnica
(2257)
Film fabularny
(2183)
Muzyka rozrywkowa
(2119)
Miłość
(2118)
Żydzi
(2040)
Literatura polska
(2011)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1997)
Śledztwo i dochodzenie
(1983)
Powieść polska
(1943)
Życie codzienne
(1911)
Pisarze polscy
(1878)
Zabójstwo
(1877)
Dzieci
(1736)
Muzyka rozrywkowa polska
(1715)
Polacy za granicą
(1592)
Mężczyzna
(1561)
Kościoły i kaplice
(1492)
Wojsko
(1456)
Kultura
(1438)
Język polski
(1356)
Filozofia
(1330)
Zamki i pałace
(1283)
Politycy
(1279)
Tematy i motywy
(1270)
Historia
(1262)
Policjanci
(1257)
Powieść amerykańska - 20 w.
(1246)
Polityka
(1235)
Podróże
(1230)
Dziewczęta
(1188)
Nastolatki
(1129)
Małżeństwo
(1102)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1091)
Władcy
(1077)
Magia
(1064)
Powieść angielska
(1062)
Zwierzęta
(1061)
Sztuka
(1056)
Uczucia
(1052)
Literatura
(1049)
Jazz
(1026)
Dramat filmowy
(1017)
Trudne sytuacje życiowe
(1005)
Film amerykański
(995)
Literatura niemiecka
(977)
Rodzeństwo
(976)
Język angielski - podręcznik
(965)
Dziennikarze
(947)
PRL
(919)
Polityka międzynarodowa
(919)
Powieść amerykańska
(910)
Powieść angielska - 20 w.
(889)
Kościół katolicki
(877)
Poezja polska - 20 w.
(864)
Wielkanoc
(864)
Holokaust
(854)
Muzyka polska
(853)
Rock
(853)
Sekrety rodzinne
(852)
Społeczeństwo
(849)
Powieść francuska
(832)
Sztuka polska
(816)
Ludzie a zwierzęta
(787)
Osoby zaginione
(782)
Duchowieństwo katolickie
(773)
Młodzież
(770)
Arystokracja
(762)
Boże Narodzenie
(759)
Śmierć
(740)
Przestępczość zorganizowana
(720)
Wojna
(712)
Relacja romantyczna
(708)
Gramatyka
(704)
Matki i córki
(698)
Teatr polski
(696)
Pisarze
(690)
Chłopcy
(681)
Poszukiwania zaginionych
(678)
Język francuski
(677)
Literatura austriacka
(665)
I wojna światowa (1914-1918)
(662)
Nauka
(662)
Samorealizacja
(658)
Obyczaje i zwyczaje
(655)
Polacy
(642)
Miasta
(639)
Budownictwo miejskie
(637)
Film obyczajowy
(631)
Psy
(624)
Wybory życiowe
(620)
Świadomość społeczna
(614)
Uprowadzenie
(613)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(11)
Opracowanie
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(14)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Psychologia
(1)
17 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Dzikie fale : jak budować biznes gotowy na wszystko / Jonathan Brill ; przekład Bartosz Sałbut. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2023. - 349, [2] strony : fotografie, ilustracje, mapa ; 24 cm.
Tytuł oryginału: Rogue waves : future-proof your business to survive and profit from radical change.
Philip Zimbardo: Książka ta to cenny wkład Jonathana Brilla w rozwój filozofii przywództwa i nauki o podejmowaniu decyzji. Adam Grant: Praktyczny poradnik dla każdego, kto chce podążać wraz ze zmianami, zamiast ze zdumieniem im się przyglądać. Mauro F. Guillén: Dzięki praktycznym narzędziom Brilla przyszłość może należeć do Ciebie.
Czy wiesz, że następna fala fenomenalna może być tak dzika, że pociągnie Twój statek na dno? Nie czekaj. Wykorzystaj ją, by odnieść sukces! Fale fenomenalne to fale, które są odpowiedzialne za katastrofy morskie. Są dzikie, nieprzewidywalne i niebezpieczne dla żeglugi. Czy wiesz, że dokładnie w tym momencie, gdzieś w głębinach pod dnem Twojej firmy wzbiera taka fala fenomenalna? Dzieje się tak na skutek ciągłego zderzania się ze sobą wielu różnych trendów, takich jak nowe technologie, zmiany demograficzne, ekonomia danych czy automatyzacja. Wszystkie one niosą ze sobą radykalne zmiany o charakterze systemowym, a gdy się na siebie nałożą, na morzu pojawi się fala zdolna z dnia na dzień zmieść z powierzchni niejedną firmę, a nawet unicestwić całą branżę. Jeśli w przeciwieństwie do swoich konkurentów zdołasz tę falę ujarzmić, zwyciężysz.
Jonathan Brill, ceniony ekspert w dziedzinie wstrząsoodpornego wzrostu i podejmowania decyzji w warunkach niepewności, podpowiada, jak przygotować firmę, aby zdołała nie tylko przetrwać zderzenie z taką potężną falą, ale wręcz wzniosła się dzięki niej na wyżyny. Brill kreśli praktyczny plan zakładający: rozpoznawanie i wykorzystywanie potencjału dziesięciu trendów technologicznych i społecznych, których nakładanie się na siebie może zmienić rzeczywistość Twojej firmy, dopatrywanie się wielkich szans w tym, co na pierwszy rzut oka wydaje się być wielkim zagrożeniem, tworzenie kultury przedsiębiorczości i eksperymentów, budowanie i skalowanie umiejętności przywódczych oraz procesów, dzięki którym Twoja firma będzie zwinniej działać i lepiej przystosowywać się do nowych okoliczności. To zbiór narzędzi prewencyjnych, które pozwolą Ci wykorzystać przypadkowość do własnych celów, czerpać zyski z chaosu i wprowadzić firmę na kurs długoterminowego sukcesu. Odporność na wstrząsy to podstawa Twojej nowej strategii rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 382600 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Biznesu)
Bibliografia na stronach 194-214.
Celem książki jest przede wszystkim przybliżenie czytelnikowi problematyki związanej z szeroko rozumianą zmianą, jej konsekwencjami oraz sposobami efektywnego adaptowania się do nowych warunków i oczekiwań. Pierwsza część tej publikacji skupia się na zagadnieniach związanych z psychologią zmiany, druga – na zarządzaniu zmianą w warunkach organizacyjnych. W książce wykorzystano wiele przykładów, które pomogą zrozumieć mechanizmy psychologiczne ujawniające się w trakcie wprowadzania zmiany w organizacji. Znaczące miejsce zajmują tu kwestie dotyczące pracowników i osób odpowiedzialnych za sukces projektów transformacyjnych. Ten szczególny nacisk położony na opis „czynnika ludzkiego” wynika z faktu, że powodzenie procesu zmian zależy w mniejszym stopniu od szczegółowego planowania, w większym zaś – od ludzi uczestniczących w tym procesie. Równolegle przedstawione zostały również zagadnienia związane ze specyfiką zmiany oraz metody jej wprowadzania. Takie ujęcie obydwu tematów ma na celu wzbogacenie przedstawionych treści o zagadnienia, które nieraz bardzo trudno od siebie oddzielić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 343540 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja przeznaczona jest dla każdego, kto dostrzega mnogość i znaczenie wyzwań dzisiejszego rynku pracy – potrzebę orientacji na ludzi, budowania z nimi relacji i skutecznych metod komunikowania. Autor porusza kluczowe zagadnienia dotyczące zarządzania ludźmi i wskazuje, z jakich metod i narzędzi warto korzystać, aby być liderem na miarę dzisiejszych czasów. Ostatnie lata przyniosły sporo zmian, zarówno w modelach pracy, jak i postawach ludzi. Zmieniły się potrzeby, a co za tym idzie oczekiwania pracowników, a to wyznaczyło nowy kierunek roli lidera – holistycznego zarządzania zorientowanego na ludzi i kulturę organizacyjną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 394310 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie)
W świecie nieustających zmian i bezprecedensowych wyzwań potrzeba firm śmiałych i odpornych na przeciwności losu.
Niestety większość organizacji jest przeciążona z powodu biurokracji, a przez to działa powoli i zbyt ostrożnie. W czasach wielkiego zamętu struktury oparte na modelu odgórnego zarządzania i licznych regułach okazują się bardziej szkodzić niż pomagać. Tłamszą kreatywność, tłumią innowacyjność. A dziś potrzeba organizacji śmiałych, przedsiębiorczych i nadążających za zmianami. Dlatego powstała ta książka.
Jak procedury i hierarchię zastąpić czymś lepszym. W "Humanokracji" Gary Hamel i Michele Zanini wyróżniają siedem podstawowych zasad firmy skupionej na człowieku i dzielą się z czytelnikiem precyzyjnymi wskazówkami dotyczącymi tworzenia organizacji postbiurokratycznej. Przedstawiają nowy model zarządzania, który uwalnia drzemiące w ludziach pokłady kreatywności i zachęca wszystkich do myślenia i postępowania jak właściciel firmy. Kreślą szczegółowy plan jak stworzyć organizację jednocześnie dużą i szybką, jednocześnie zdyscyplinowaną i samorządną, jednocześnie wydajną i przedsiębiorczą w swej naturze, jednocześnie rozważną i śmiałą.
Rebelianci odnoszący sukcesy biznesowe. By nie pozostać gołosłownymi, Hamel i Zanini przywołują przykłady różnych firm, które zgodnie z zasadami humanokracji spłaszczyły swą strukturę, zaufały pracownikom i umożliwiły im podejmowanie decyzji biznesowych, dzięki czemu odniosły sukces na konkurencyjnych rynkach.Są to takie organizacje jak m.in.: Buurtzorg, Nucor, Haier, Svenska Handelsbanken, Southwest Airlines, 3M czy Michelin. Stosując ten alternatywny model zarządzania, w którym ludzie nie są tylko "zasobami" wykorzystywanymi do realizacji czyichś założeń, lecz zaangażowanymi twórcami rozwiązań, stworzyli firmy zwinne, które szybko podejmują decyzje i z łatwością tworzą innowacje.
Nowa organizacja, w której na pierwszym miejscu jest człowiek. Niniejsza książka to lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce budować organizacje zdolne wyprzedzać zmiany - dla każdego, kto dąży do tego, by zapewnić wszystkim członkom zespołu możliwość zdobywania wiedzy, rozwijania się i wnoszenia własnego wkładu. To gotowy przewodnik dla menedżerów marzących o tym, by każdy pracownik stał się mikro przedsiębiorcą odpowiedzialnym za firmę, w której pracuje. Dla liderów pragnących obalać przestarzałe systemy zarządzania i wycofywać niepraktyczne procesy. Humanokracja podpowiada, jak zainicjować ruch, którego nie da się zatrzymać i który doprowadzi do powstania firmy gotowej na przyszłość i otwartej na człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376667 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(TED Books)
Bibliografia na stronach 136- 139.
Potężny manifest dla prezesów i pracowników: wpływowa i wielokrotnie nagradzana liderka biznesu Margaret Heffernan ujawnia, w jaki sposób firmy mogą budować idealne kultury pracy i powodować ogromne przeobrażenia, wprowadzając niewielkie zmiany.
Kadra zarządzająca często myśli, że wprowadzając głębokie zmiany, wszystko zrobi lepiej, zarobi więcej i będzie mieć szczęśliwszych pracowników. Dlaczego więc zaangażowanie okazuje się tak trudne, a produktywność tak nieuchwytna?
W książce "Niemierzalne" Margaret Heffernan wyciąga wnioski z dziesięcioleci nadzorowania różnych organizacji i dochodzi do wniosku, że to niewielkie modyfikacje mają największe znaczenie. Heffernan twierdzi, że budowanie solidnej firmy może zostać przyspieszone poprzez wdrożenie pozornie niewielkich zmian, takich jak zaakceptowanie konfliktu jako kreatywnego katalizatora, wykorzystywanie każdego umysłu w zespole, celebrowanie błędów. Opowiadając z dowcipem i humorem, Heffernan udowadnia, że często małe zmiany mają największe i najbardziej trwałe skutki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360602 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 390383 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Power)
Nazwa pierwszego autora wyróżniona typograficznie. Tytuł oryginału: Our iceberg is melting : changing and succeeding under any conditions.
Na okładce: Przedmowa Spencera Johnsona, autora książki Kto zabrał mój ser?
Odkąd pingwiny sięgały pamięcią, zawsze mieszkały na tej właśnie górze lodowej. "To nasz dom" - powiedziałyby Ci, gdybyś kiedykolwiek odnalazł drogę do ich świata z lodu i śniegu. Powiedziałyby również: "To zawsze będzie nasz dom". To wydawałoby się całkiem logiczne z ich punktu widzenia. A jednak pewnego dnia coś się zmieniło - mały pingwin dostrzegł, że ten świat stopniowo ulega zagładzie. Innym mieszkańcom góry ta perspektywa wydawała się tak nieprawdopodobna, że odrzucili tę niepokojącą wiadomość. Zmiana? Nie ma takiej możliwości! Ta opowieść nie jest zwykłą historyjką. To Twoja mantra i Twój kodeks. Przy użyciu przystępnej narracji, która przemawia do wszystkich bez względu na wiek, autorzy opowiadają o poważnych i niełatwych sprawach. Wprowadzanie procesu zmian, zarówno w Twoim życiu osobistym, jak i dużej organizacji, to zawsze trudny i wymagający proces. Potrzeba do niego odwagi i siły woli. Niesie on też za sobą ryzyko. Historia o pingwinach, które znalazły się w obliczu wielkiej transformacji, pobudzi Cię do refleksji i zaoferuje potężną dawkę motywacji w erze zmian.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 370377 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The digital mindset : what it really takes to thrive in the age of data, algorithms, and AI.
Indeks.
Jakich umiejętności potrzebujemy, by efektywnie wykorzystywać technologie cyfrowe w biznesie? Nastała rewolucja cyfrowa, zmieniająca sposób pracy, strukturę organizacji oraz ludzkie zachowanie i interakcje. Zdecydowana większość z nas myśli o problemach i rozwiązaniach analogowo, po czym przekłada tak wypracowane modele na język i metody cyfrowe. Nie jest to najlepszy pomysł. Aby prosperować w świecie opierającym się na danych i napędzanym przez algorytmy, musimy nauczyć się nowych sposobów rozumowania i działania. Musimy wykształcić w sobie cyfrowy sposób myślenia. I ta książka pokazuje, jak to zrobić.
Niezbędnik dla liderów, którzy chcą osiągać sukcesy w erze cyfrowej Cyfrowy umysł skupia się na trzech obszarach: współpracy, przetwarzaniu danych i zmianie oraz przedstawia metody i narzędzia, które pozwolą nam na nabycie niezbędnych umiejętności cyfrowych w każdym z nich. Dzięki cyfrowej mentalności będziemy mogli zadawać właściwe pytania, podejmować trafne decyzje i odpowiednio oceniać możliwości, jakie niesie cyfrowa przyszłości. Liderzy, którzy przestawią się na cyfrowy sposób myślenia, będą mogli skutecznie rozwijać talenty w swoich organizacjach i przygotować firmę na udaną i ciągłą transformację w zmiennym otoczeniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 383157 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla przywódców, prezesów i menedżerów.
David Marquet jako dowódca łodzi podwodnej Marynarki Wojennej USA postanowił całkowicie inaczej zarządzać ludźmi na swoim statku. Cały proces dostosowania się jego samego, załogi statku, dowództwa, procesów, procedur, a nawet narzędzi jest krok po kroku opisany w tej książce. Autor nie tylko opisał swoje doświadczenia, ale przedstawił je w formie gotowego modelu, który można powtórzyć i zastosować w dowolnej organizacji.
Przeczytaj tę książkę jeśli jesteś: przywódcą, który ma aspiracje, by kreować kolejne pokolenie liderów w swoim środowisku; prezesem lub menedżerem, któremu zależy, by w ramach swojego zespołu, przygotować ludzi do awansów; zarządzającym, który szuka inspiracji w zakresie zmiany przywództwa w swoich firmach; osobą, która chce zmieniać na lepsze organizację, w której pracuje wielbicielem prawdziwych, emocjonujących historii, o doświadczeniach liderów.
Czytając tę książkę: poznasz wciągającą historię przemiany dokonanej dzięki konsekwencji pokornego lidera; nauczysz się, jak w praktyce wdrażać nowoczesne, świadome przywództwo w ramach modelu lider-lider; dowiesz się, jak budować angażującą kulturę bazującą na zwinnych zespołach; nauczysz się, jak zarządzać zgodnie z zasadą 3K: Kontrola, Klarowność, Kompetencje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378771 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The future leader : 9 skills and mindsets to succeed in the next decade.
Bibliografia, netografia na stronach 319-330. Indeks.
Dzisiejszy sukces nie gwarantuje sukcesu jutro. Jedna na dwie osoby rezygnuje z pracy z powodu przełożonego. Tylko 15 procent pracowników na świecie angażuje się w swoją pracę. 71 procent milenialsów planuje odejść z pracy w perspektywie dwóch lat z powodu szefa. Czas na zmianę! Jacob Morgan przeprowadził wywiady z dyrektorami generalnymi stojącymi na czele wiodących światowych organizacji, między innymi Unilevera, Audi, Mastercard, Microsoftu, a we współpracy z LinkedIn ankietę sondażową z udziałem prawie czternastu tysięcy użytkowników, by zweryfikować i określić najważniejsze cechy przywódcy. Uzyskane na tej podstawie dane posłużyły mu do stworzenia modelowego obrazu przywództwa i sformułowania praktycznych zaleceń na przyszłość. Dzięki tej książce można się dowiedzieć m.in., jak: zaprzyjaźnić się z nowymi technologiami, sztuczną inteligencją i automatyzacją pracy, wspierać pracowników w podnoszeniu kwalifikacji lub w ich zmianie, przyciągać do firmy i zatrzymywać w niej wybitnie utalentowane osoby, rozpoznawać kierunek zmian i być na nie gotowym. Transformacja nie czeka i Jacob temu zagadnieniu poświęca swoją nową książkę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378969 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rebranding : strategiczna zmiana dla organizacji / Barbara Mróz-Gorgoń. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2019. - 343, [1] strona : ilustracje, tabele, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 311-341.
Dla kadry zarządzającej i szefów marketingu.
Streszczenie w języku angielskim.
III miejsce w Konkursie ECONOMICUS 2020 w kategorii najlepszy poradnik biznesowy
Strategie budowania wizerunku marki w umysłach konsumentów to jeden z głównych elementów umacniania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku. Po stronie podaży trendy się zmieniają. Bardzo ważnym i aktualnym tematem jest zatem rebranding. Redefiniowanie wizerunku marki może zachodzić na różnym poziomie - od modyfikacji samego oznakowania wizualnego danej firmy, aż po zmianę strategii. Bardzo ważne jest też to, że rebranding niesie ze sobą ogromne ryzyko porażki i doprowadzenia do kryzysu wizerunkowego.
W książce przedstawiona została klasyfikacja strategii, modeli i typów rebrandingu, zaprezentowane są badania wśród organizacji, które przeszły proces rebrandingu oraz zamieszczone interesujące case study.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 363840 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biznes)
Tytuł oryginału: The Imagination machine : how to spark new ideas and create your company's future.
To niezwykle praktyczna i skłaniająca do myślenia lektura o pobudzaniu kreatywności. O tym, jak zbudować i wprawić w ruch maszynę wyobraźni, czyli firmę, która systematycznie korzysta z kreatywności, innowacji i nieustannie się uczy, by zapewnić sobie wzrost. Dziś, gdy przewaga konkurencyjna jest coraz bardziej krótkotrwała, modele biznesowe zmieniają się coraz szybciej, a sztuczna inteligencja przekształca sposób, w jaki pracujemy – firmom bardziej niż kiedykolwiek potrzeba wyobraźni i kreatywności. Aby znajdować nowe szanse, obmyślać na nowo swój biznes i odkrywać ścieżki rozwoju. Lecz by tworzyć innowacyjne rozwiązania, firmy potrzebują zarówno mechanizmów wyzwalających wyobraźnię i kreatywność pracowników, jak i systemu, który przekształca ich pomysły w praktyczne, dające się wykorzystać projekty. I właśnie na tych dwóch ważnych aspektach skupia się książka Maszyna kreatywności. Korzystając z doświadczeń i spostrzeżeń szefów wielu firm, jak również z osiągnięć neurobiologii, informatyki, psychologii i filozofii, Martin Reeves z Instytutu Hendersona w Boston Consulting Group i Jack Fuller, ekspert w dziedzinie neurobiologii, przedstawiają fascynujące spojrzenie na mechanikę kreatywności. Pokazują, jak wyobraźnia, kreatywność i uczenie się mogą stać się kluczem do trwałego i długoterminowego sukcesu w biznesie. Opisują też możliwości wykorzystania w procesach kreatywnych sztucznej inteligencji. Reeves i Fuller dają liderom konkretne narzędzia i metody pozwalające tworzyć i wdrażać innowacyjne pomysły.
W swojej książce przedstawiają proces rodzenia się idei i wprowadzania ich w życie, na który składa się: 1. Uwiedzenie: Jak otworzyć się na zaskoczenie 2. Idea: Jak generować nowe pomysły 3. Zderzenie: Jak obmyślać na nowo swoje idee w oparciu o informacje zwrotne ze świata rzeczywistego 4. Epidemia: Jak rozprzestrzeniać ewoluującą ideę wśród innych 5. Nowa zwyczajność: Jak przekształcić swoją nowatorską ideę w akceptowaną rzeczywistość 6. Na bis: Jak wciąż na nowo odtwarzać ten proces Ta książka powinna znaleźć się w biblioteczce każdego menedżera, który chce zaszczepić zarówno w pojedynczych osobach, jak i całych zespołach potrzebę kreatywności, odkrywania i eksperymentowania. W biblioteczce każdego lidera, który chce przekształcać idee w nową rzeczywistość. *** W dzisiejszym środowisku biznesowym zdolność wyjścia poza szablony i nienaśladowanie tego, co robią inni, ma decydujące znaczenie. To wymaga umiejętności wykorzystywania znanych rzeczy w niekonwencjonalny sposób, zdolności do zachwytu, czerpania inspiracji, gdy coś się nie udaje lub nie działa, i do znajdowania źródła pomysłów w niespodziewanych wydarzeniach. Ta książka wypełnia ważną lukę w naszej wiedzy o tym, jak w strategii biznesowej systematycznie wykorzystywać wyobraźnię, kreatywność i uczenie się. – Jorgen Vig Knudstorp, prezes wykonawczy LEGO Brand Group, były prezes i CEO LEGO Group Kreatywność i wyobraźnia coraz bardziej stają się najważniejszym źródłem wielkich sukcesów biznesowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 384736 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie)
Bibliografia, netografia na stronach 469-480.
Doświadczyłeś zmiany na własnej skórze? Szukałeś metody poradzenia sobie ze zmianami? Jesteśmy skłonni się założyć, że zetknąłeś się z takimi podejściami. Wiemy, jak zaplanować cały proces zmiany! Najważniejsza jest twarda metoda, konkretne kroki. Każda zmiana rodzi opór! Ludzie przeżywają zmianę jak traumatyczne przeżycie i trzeba im pomagać przejść przez ten proces. Każde z tych podejść jest znane od wielu, wielu lat. A jaka jest ich skuteczność? Na podstawie badań możemy powiedzieć, że posługując się nimi, masz 30% szans na sukces.
Autorzy opisują nowe, zwinne podejście do zmian. Zamiast trzymać się kurczowo planu, ciągle szukaj nowej wiedzy i informacji zwrotnych płynących od wszystkich, na których zmiana ma wpływ, i odpowiednio modyfikuj swoje działania. Gdy doświadczysz tak zwanego oporu, potraktuj go jako źródło dodatkowej informacji od pracowników. Sukces zmiany zależy od zwinnego podejścia do zarządzania, i opisują je, łącząc oba podejścia w nową całość, a Edyta Madej ilustruje książkę rysunkami ułatwiającymi zrozumienie i zapamiętanie przedstawionej koncepcji. Zwinne podejście oznacza, że droga do celu jest ciągłym powtarzaniem cyklu uczenia się poprzez działanie: Wgląd (diagnoza) - Wybór opcji działań - Eksperyment.
Chcesz teorii? Znajdziesz ją w pierwszej części książki. Szukasz praktyki? Na końcu znajdziesz opis ponad 50 zwinnych narzędzi do wykorzystania oraz propozycję wdrożenia nowego podejścia do zarządzania zmianą w twojej organizacji. Sięgnij po tę książkę i znajdź w niej inspirację do własnych działań. Eksperymentuj, wyciągaj wnioski z rezultatów swoich prób i doświadczeń i osiągaj sukces.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 355414 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The Great ScrumMaster : #ScrumMasterWay.
Dla liderów zespołów.
To kompleksowy przewodnik dla liderów, którzy chcą być skutecznymi Scrum masterami i użyć Scruma do radykalnej poprawy wyników pracy zespołu. Poza zestawem ogólnych pojęć oraz opisem roli, obowiązków i kompetencji Scrum mastera w książce przedstawiono sposoby myślenia i działania najlepszych w tym zakresie. Dzięki objaśnionym w niej koncepcjom łatwiej Ci będzie budować wysoko efektywne, samoorganizujące się zespoły, wpływać na relacje i motywację grupy, a także korygować ewentualne dysfunkcje. To przystępnie napisana pozycja - mimo że zwięzła, nie brakuje w niej praktycznych przykładów i wskazówek ułatwiających wdrożenie pomysłów i przeprowadzenie potrzebnych zmian.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 370378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wydawnictwa Profesjonalne PWN. Zarządzanie)
Dla menedżerów średniego i wyższego szczebla, osób zajmujących się doradztwem gospodarczym oraz rozwojem firm.
Współczesne organizacje muszą być zdolne do przeprowadzania szybkich i głębokich zmian strategicznych. Wahania koniunktury, zmienne preferencje klientów oraz rosnąca presja ze strony rynków finansowych powodują, że firmy, które chcą osiągnąć i utrzymać przewagę konkurencyjną, muszą szybko i umiejętnie weryfikować własną strategię. Zarządzanie zmianą jest obecnie jedną z najważniejszych kompetencji każdego menedżera, łączącą wiedzę i umiejętności z obszaru odnowy strategicznej, zarządzania zasobami ludzkimi oraz przywództwa. Wprowadzanie zmiany jest procesem obejmującym m.in.: analizę sytuacji przedsiębiorstwa i warunków zewnętrznych, kreowanie właściwych postaw wśród pracowników czy diagnozę strategiczną. Każdy z tych elementów należy zrealizować we właściwej kolejności i w odpowiedni sposób, żeby implementowanie zmiany zakończyło się sukcesem. Pomyłka na jakimkolwiek etapie może mieć zgubne skutki dla organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 322357 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 83)
Bibliogr. s. 281-299.
Spis treści także ang.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Dział Informacji
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B 02-308 (1 egz.)
Księgozbiór Podręczny
Brak informacji o dostępności: sygn. IM 3226 (1 egz.)
Czasopismo
W koszyku
Kwartalnik, 2010-
Wcześniejsza częstotliwość: Nieregularnie, 1995-1998, Kwartalnik, 1999-2006, Półrocznik, 2007-2009
Nr 1 (grudz. 1995)-.
Tyt. wg nagł.
Od nr 4 (1996) [red. prowadzący Władysława Czech-Matuszewska].
Od 1997, nr 1 drugi podtytuł: Warszawa, Kraków, Legnica.
Od 1999, nr 1 brak redaktora.
2002, nr 2: 23 cm, nr 3: 21 cm.
Od 2009, nr 1 podtytuł: biuletyn naukowy i informacyjny Wyższej Szkoły Zarządzania - Polish Open University : Warszawa, Kraków.
Od 2010, nr 1 podtytuł: zeszyty naukowe.
Od 2010, nr 1 [red. nacz. Krzysztof Bartosik].
Od 2013, nr 2/3 [red. nacz. Zygmunt Bosiakowski].
Od grudnia 2006 r. ukazuje się jako miesięcznik w Internecie pod adresem : www.wsz-pou.edu.pl/biuletyn
Zawartość zasobu Czytelnia
2000, nr 3-4 = nr 16-17
2001, nr 1-4 = nr 18-21 + suplement
2002, nr 1-4 = nr 22-25
2003, nr 1-4 = nr 26-29
2004, nr 1-4 = nr 30-33
2005, nr 1-2,4 [br. nr 3]
2006, nr 1-3 = nr 38-40
2007, nr 1-2
2008, nr 1-2
2009, nr 1-2
2010, nr 1-4
2011, nr 1-4
2012, nr 1-4
Ostatnio wpłynęły zeszyty:
Dział Informacji: 2000 vol. 2000, nr 3(16), vol. 2000, nr 4(17), 2001 vol. 2001, nr suplement, vol. 2001, nr 1(18), vol. 2001, nr 2(19), vol. 2001, nr 3(20), vol. 2001, nr 4(21), 2002 vol. 2002, nr 1(22), vol. 2002, nr 2(23), vol. 2002, nr 3(24), vol. 2002, nr 4(25), 2003 vol. 2003, nr 1(26), vol. 2003, nr 2(27), vol. 2003, nr 3(28), vol. 2003, nr 4(29), 2004 vol. 2004, nr 1(30), vol. 2004, nr 2(31), vol. 2004, nr 3(32), vol. 2004, nr 4(33), 2005 vol. 2005, nr 1(34), vol. 2005, nr 2(35), vol. 2005, nr 4(37), 2006 vol. 2006, nr 1(38), vol. 2006, nr 2(39), vol. 2006, nr 3(40), 2007 vol. 2007, nr 1(41), vol. 2007, nr 2, 2008 vol. 2008, nr 1, vol. 2008, nr 2, 2009 vol. 2009, nr 1(5), vol. 2009, nr 2(6)
Czytelnia: 2010 vol. 2010, nr 1(19), vol. 2010, nr 2(20), vol. 2010, nr 3(21), vol. 2010, nr 4(50), 2011 nr 1 (51), nr 2 (52), nr 3 (53), nr 4(54), 2012 nr 1(55), nr 2(56), nr 3/4 (57), 2013 nr 1 (58), nr 2-3 (59)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej