Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(19)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Publikacje fachowe
(10)
Dostępność
dostępne
(18)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Obcojęzyczna
(19)
Autor
Ur Penny
(5)
Wright Andrew
(3)
Maley Alan (1937- )
(2)
Betteridge David
(1)
Buckby Michael
(1)
Collie Joanne
(1)
Corbett John
(1)
Duff Alan
(1)
Gairns Ruth
(1)
Hughes Arthur
(1)
Klippel Friederike (1949- )
(1)
Lindstromberg Seth
(1)
Morgan John
(1)
Redman Stuart
(1)
Rinvolucri Mario
(1)
Sanderson Paul
(1)
Slater Stephen
(1)
Smith Bernard
(1)
Swan Michael (1936- )
(1)
Thornbury Scott
(1)
Underhill Nic
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
1990 - 1999
(18)
Okres powstania dzieła
1989-2000
(9)
1945-1989
(3)
1901-2000
(2)
2001-
(1)
Kraj wydania
Wielka Brytania
(19)
Język
angielski
(19)
Odbiorca
Nauczyciele języka angielskiego
(7)
Nauczyciele
(3)
A0 poziom biegłości językowej
(1)
A1 poziom biegłości językowej
(1)
A2 poziom biegłości językowej
(1)
B1 poziom biegłości językowej
(1)
B2 poziom biegłości językowej
(1)
C1 poziom biegłości językowej
(1)
C2 poziom biegłości językowej
(1)
Dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Poziom zaawansowany
(1)
Poziom średniozaawansowany
(1)
Temat
Język angielski (przedmiot szkolny)
(10)
Język angielski
(9)
Metody nauczania
(7)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(5)
Nauczanie języków obcych
(4)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Dyskurs
(2)
Artykuły
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Gazety
(1)
Literatura
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Słownictwo
(1)
Wielokulturowość
(1)
Wiersz
(1)
Gatunek
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje fachowe
(7)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(9)
Edukacja i pedagogika
(8)
Literaturoznawstwo
(1)
19 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Cambridge Handbooks for Language Teachers)
Bibliografia na stronie 263. Indeks.
This is a practical guide for practising teachers of English and teachers in training. It offers teachers a rationale and a variety of imaginative techniques for integrating literature work with language teaching. It is divided into three sections: Part I discusses the questions: Why teach literature? What should we teach? How should we teach it?;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 27956 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Intercultural language activities / John Corbett ; consultant and editor: Scott Thornbury. - Cambridge : Cambridge University Press, 2010. - IX, 262 strony : ilustracje ; 23 cm + 1 płyta (CD-audio).
(Cambridge Handbooks for Language Teachers)
Na dole okładki: with CD-ROM.
Bibliografia na stronach 253-256. Indeks.
"Intercultural Language Activities" offers practical teaching ideas which encourage learners to reflect on their own language and culture, as well as that of others.
This is an invaluable resource for any teacher who wishes to combine language learning with cultural exploration.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 30011 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Handbooks for Language Teachers)
Bibliografia na stronach 245-246. Indeks.
This is a practical guide for teachers on how to select, organise and teach vocabulary to all levels of students. It discusses the linguistic and psychological theories relevant to vocabulary learning, describes with clear examples traditional and current methods of presentation and practice, and suggests ways of assessing and supplementing the vocabulary component of coursebooks. "Working with Words" is an ideal resource for practising teachers and teachers in training.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 28006, O 28005 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Testing for Language Teachers / Arthur Hughes. - Cambridge : Cambridge University Press, 1992. - IX, 172 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Cambridge Handbooks for Language Teachers)
This edition remains the most practical guide for teachers who want to have a better understanding of the role of testing in language teaching.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 28670, O 28671, O 28669 (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Handbooks for Langauge Teachers)
Bibliografia na stronach 199-202.
This is a practical guide to communication activities in the language classroom, suitable for use with students from elementary to advanced level. Part I contains instructions for over 100 different exercises, including interviews, guessing games, jigsaw tasks, problem solving, values clarification techniques, mime, role play and story telling. For each activity, notes are also provided on the linguistic and educational aims, the level, organisation, time and preparation required. Part II contains the accompanying worksheets, which can be copied, making many of the activities instantly available for use in class. A comprehensive table of activities and an index are included for ease of reference.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 28727 (1 egz.)
Książka
W koszyku
The Standby Book : Activities for the language classroom / Edited by Seth Lindstromberg. - Third printing. - Cambridge : Cambridge University Press, 1999. - XII, 249 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Cambridge Handbooks for Language Teachers)
Bibliografia na stronach 245-246. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 28504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Handbooks for Language Teachers)
"The fully revised edition of this ‘classic’ helps teachers give their learners the tools they need to express themselves through a range of stimulating drama contexts. This completely revised edition of the classic title Drama Techniques provides: 150 ideas for interesting and productive fluency practice a large selection of drama-based techniques which focus learners’ attention on communicative tasks or activities techniques suitable for all levels clear instructions for the teacher advice on how to use the techniques in the classroom."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 27348 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Handbooks for Language Teachers)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 27346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Handbooks for Language Teachers)
"Stories can provide a highly motivating, engaging and realistic source of genuine language interaction in the classroom. They are 'living language' in which the teacher (or student storyteller) becomes the source of language, and the listeners are actively involved in understanding. The authors argue from experience that almost everyone can tell stories convincingly, especially given an outline to work from. A very wide range of these outlines, from many cultures and sources, are provided in the book..."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 27354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Using Newspapers in the Classroom / Paul Sanderson. - Cambridge : Cambridge University Press, 1999. - XII, 275 stron : ilustracje ; 22 cm.
(Cambridge Handbooks for Langauge Teachers)
Bibliografia na stronie 270. Indeks.
Using...is a collection of over 130 practical and creative newspaper-based activities to use with young adult and adult learners from pre-intermediate to advanced levels.
The activities, which show teachers how to exploit the different features and sections of newspapers, are designed to provide motivating and challenging learning experiences, as well as valuable language practice.
Clear lesson plans, sample materials and practical guidelines combine to give teachers of general English and English for specific purposes maximum support for using newspapers in the classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 29028 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Handbooks for Language Teachers)
"This updated edition is a practical reference guide which compares the relevant features of a student's own language with English, helping teachers to predict and understand the problems their students have. Learner English has chapters focusing on major problems of pronunciation, grammar, vocabulary and other errors as well as new chapters covering Korean, Malay/Indonesian and Polish language backgrounds."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 27353 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Handbooks for Language Teachers)
"This is a handbook of practical testing techniques intended for anyone who has to design, adapt, or use oral tests of English as a foreign language. It is therefore intended for native- and non-native speaker teachers, testers, course designers, and educational planners. The book follows the logical stages of a test program, beginning with the reasons for testing, an analysis of the learner's background and needs, and the resources available. It goes on to present oral test techniques and variations, with comments on each, and finally discusses scoring techniques, monitoring, and improving a test program. Underhill is concerned exclusively with oral tests in which the learner has to speak out loud. Although it is designed for use in teaching English, the book could readily be used to create tests in other languages."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 27355 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Discussions that Work : Task-centred fluency practice / Penny Ur. - 13th printing. - Cambridge : Cambridge University Press, 1992. - VI, 122 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Cambridge Handbooks for Language Teachers)
Bibliografia na stronach 119-121. Indeks.
How can you make a discussion really work? This text provides guidelines on the organization of successful task-centered activities, along with 50 practical examples that have proven effective in classroom use.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 28648 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Discussions that Work : Task-centred fluency practice / Penny Ur. - Fourteenth printing. - Cambridge : Cambridge University Press, 1993. - VI, 122 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Cambridge Handbooks for Language Teachers)
Bibliografia na stronach 119-121. Indeks.
How can you make a discussion really work? This text provides guidelines on the organization of successful task-centered activities, along with 50 practical examples that have proven effective in classroom use.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 29202 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Handbooks for Language Teachers)
Bibliografia na stronie 102. Indeks.
A collection of over 100 ideas for the foreign language classroom provides a convenient reference work for established activities and an introduction to a large number of new ones, all of which can be used effectively with little or no preparation.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 28645 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Handbooks for Language Teachers)
"For the teacher who wishes to combine grammar teaching with a broadly communicative methodology, this is an invaluable resource. It contains a collection of imaginative and interesting grammar practice activities suitable for a wide range of levels and ages. Part one provides: * a detailed introduction to grammar teaching * guidelines for the design of activities * practical hints on effective classroom presentation. Part two contains: * almost 200 game-like activities for practising important or problematical aspects of English grammar, with detailed descriptions of procedure sample texts and visuals which may be photocopied for immediate use."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 27352 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teaching listening comprehension / Penny Ur. - Cambridge : Cambridge University Press, 1993. - 172, [1] s. : il. ; 23 cm.
(Cambridge Handbooks for Language Teachers)
"Teaching Listening Comprehension is about developing listening comprehension skills in the language classroom. In Part I, some essential background issues are dealt with. The author defines the characteristics of real-life listening, analyses the problems encountered by language learners, and discusses the considerations involved in planning successful classroom listening practice. Part II contains a wide variety of exercise types. The activities range in level from elementary to advanced and illustrate techniques appropriate for both adults and children. The exercises can be used as they stand or they can serve as models for teachers who wish to design their own materials."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 27350 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Handbooks for Language Teachers)
"This is the third edition of the one of the founding titles of the CHLT series. The book features many of the original games but has also been fully revised to include new games for the ELT classroom. The structure of the book has also been revised so that the games are now grouped in a more teacher-friendly format where teachers can search based on language and skill criteria rather than just game type."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. O 27351 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Handbooks for Language Teachers)
" richly illustrated and valuable guide to the role of pictures and other visual materials in language teaching. This book brings together a wealth of ideas on how to use pictures in a wide range of language learning situations. It discusses the contribution visuals can make to all the classroom settings in providing real opportunities for students to communicate, whether they are working as a class, in groups or in pairs. There are then over 200 practical suggestions for picture-generated language work..."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 27347 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej