Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(58)
Forma i typ
Książki
(58)
Publikacje naukowe
(42)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(56)
tylko na miejscu
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(57)
Czytelnia BG
(1)
Autor
Segiet Katarzyna
(4)
Słupska Kamila
(4)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(3)
Harwas-Napierała Barbara (1947- )
(3)
Piorunek Magdalena
(3)
Bakiera Lucyna
(2)
Barańska Magdalena
(2)
Gulczyńska Anna
(2)
Jankowiak Barbara (pedagog)
(2)
Matysiak-Błaszczyk Agata
(2)
Pawełek Katarzyna
(2)
Tokaj Astrid
(2)
Waszyńska Katarzyna (1972- )
(2)
Boroń Aleksandra
(1)
Brenk Mikołaj
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Chmura-Rutkowska Iwona
(1)
Chojecka Jana
(1)
Christoph Monika
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Dolata Dorota Anna
(1)
Filipiak Monika
(1)
Gmerek Tomasz
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Gulczyńska Justyna (pedagog)
(1)
Hejwosz-Gromkowska Daria
(1)
Iwanicka Agnieszka
(1)
Jabłoński Sławomir (1972- )
(1)
Juńczyk Tomasz
(1)
Kaczmarek Łukasz
(1)
Kanclerz Bożena
(1)
Karaszewska Hanna (pedagog)
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Krauze-Sikorska Hanna
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Mańkowska Anna (pedagog)
(1)
Melosik Zbyszko (1956- )
(1)
Modrzewski Jerzy (1946- )
(1)
Muskała Maciej
(1)
Muszyńska Ewa (psycholog)
(1)
Myszka-Strychalska Lucyna
(1)
Nowak-Kluczyński Konrad
(1)
Peret-Drążewska Paulina (pedagog)
(1)
Pikuła Norbert (1975- )
(1)
Piotrowski Eugeniusz (pedagog)
(1)
Porzucek-Miśkiewicz Maria
(1)
Przybyła Mariusz
(1)
Przybyła Tomasz
(1)
Rajewska de Mezer Joanna
(1)
Ratajczak Anna (pedagogika)
(1)
Sadowska Katarzyna (pedagog)
(1)
Segiet Waldemar
(1)
Sienkiewicz-Wilowska Julia Anastazja
(1)
Skowrońska-Pućka Agnieszka
(1)
Solarczyk-Ambrozik Ewa
(1)
Soroko Emilia
(1)
Stawicka Magdalena
(1)
Stefańska Anita (pedagogika)
(1)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(1)
Szymczak Emilia
(1)
Sęk Helena (1938- )
(1)
Słapińska Joanna
(1)
Słysz Anna
(1)
Wawrzyniak Sonia
(1)
Wesołowska Patrycja
(1)
Wąsowska Ewa
(1)
Zamiara Krystyna (1940-2012)
(1)
Ćwikliński Andrzej
(1)
Ściupider-Młodkowska Mirosława
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(42)
Kraj wydania
Polska
(58)
Język
polski
(49)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Urzędnicy
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Kształcenie
(7)
Uczniowie
(7)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Gimnazja
(4)
Młodzież
(4)
Opieka społeczna
(4)
Pedagogika społeczna
(4)
Wychowanie
(4)
Kobieta
(3)
Nauczanie
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Rodzice
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Dojrzewanie
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Kariera
(2)
Macierzyństwo
(2)
Nastolatki
(2)
Opieka nad dziećmi
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Polityka oświatowa
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Praca
(2)
Praca socjalna
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychoterapia
(2)
Relacja romantyczna
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój psychiczny
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Rynek pracy
(2)
Seksualność
(2)
Socjalizacja
(2)
Społeczeństwo
(2)
Społeczności lokalne
(2)
Systemy rodzinne
(2)
Szkolnictwo
(2)
Tożsamość (psychologia)
(2)
Tożsamość narodowa
(2)
Tożsamość osobista
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Żłobki
(2)
Agresywność
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
Alkoholizm w rodzinie
(1)
Asertywność
(1)
Autodestruktywność
(1)
Badania jakościowe
(1)
Badania longitudinalne
(1)
Bariery komunikacyjne
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Charakter
(1)
Czytanie
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(1)
Dorosłość
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Dzienne domy opieki
(1)
Globalizacja
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Handel kobietami
(1)
Informatyzacja
(1)
Innowacje
(1)
Integracja społeczna
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Język polski
(1)
Kara pozbawienia wolności
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Klimat szkoły
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kontrola (psychologia)
(1)
Kryzys psychiczny
(1)
Książki
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kształcenie za granicą
(1)
Kuratela
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metodologia
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Miłość
(1)
Motywacja
(1)
Młodość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Neuroedukacja
(1)
Niemowlę
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym
(1)
Temat: czas
2001-
(29)
1901-2000
(3)
1989-
(3)
1801-1900
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1901-
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(17)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(3)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Czechy
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okolice)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(20)
Monografia
(13)
Raport z badań
(11)
Opracowanie
(7)
Materiały konferencyjne
(3)
Antologia
(1)
Esej
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(34)
Socjologia i społeczeństwo
(25)
Psychologia
(17)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
58 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ISSN 1898-0473 ; nr 18)
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Finansowanie: Wydział Psychologii i Kognitywistyki (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań)
Spektrum poruszanej w książce problematyki jest szerokie, a zaproponowane ujęcia nie odwołują się do spójnego paradygmatu. Autorzy podejmują próbę integrowania wiedzy, aczkolwiek na ten moment są na etapie swoistej kwerendy. Wydaje się bowiem, że dotychczas polityka rodzinna, która za pomocą regulacji prawnych ingeruje w życie rodzinne (np. poprzez system zasiłków, podatków, urlopów wychowawczych) jest bardziej uzależniona od układów politycznych i nie stanowi wystarczającego wsparcia dorosłych w rolach rodzicielskich.
Obok postulatów, aby zwiększać udział państwa w działaniach na rzecz prokreacji i wychowania dzieci, konieczne jest kształtowanie świadomości dorosłych dotyczącej ich potencjału rozwojowego wynikającego z rodzicielstwa. Jak zauważa G. Scott Wooding współczesne rodzicielstwo, realizowane pomiędzy różnymi zobowiązaniami, wymaga pomocy tak, aby dorośli nauczyli się dawać dzieciom to, czego one potrzebują najbardziej – czasu i uwagi rodziców. Dostrzeżenie współzależności rozwoju rodziców i ich potomstwa zobowiązuje profesjonalistów do poszukiwania czynników optymalizujących funkcjonowanie dorosłych i ich dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 364251 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 283121 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 1898-0473 ; nr 17)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja dofinansowana przez Instytut Psychologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Praca dotyczy problematyki psychologii rodziny. Przedstawione w niej rozważania koncentrują się wokół wybranych zjawisk swoistych dla współczesnych nam czasów, które charakteryzują obecną rodzinę, ze wskazaniem ich skutków dla rozwoju indywidualnego członków rodziny. Obejmują one kwestie takie jak: specyfika funkcjonowania dorosłych w rolach rodzicielskich, także doświadczających długotrwałych chorób i w różnych typach rodzin, relacje międzypokoleniowe w rodzinie (ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji interpersonalnej), rola rodziny w procesie wkraczania w dorosłość młodszych członków rodziny, a także obawy związane z rodzicielstwem osób w fazie preparentalnej oraz trudności w podejmowaniu ról rodzinnych, zwłaszcza małżeńskich, i ich związek z tożsamością młodych dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 355708 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 1898-0473 ; nr 20)
Bibliografia na stronach 210-213.
Finansowanie: Rektor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Psychologii i Kognitywistyki (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań)
Streszczenie w języku angielskim.
Autor podejmuje analizę rozwoju kontroli przez hamowanie – jednego z najbardziej popularnych konstruktów we współczesnych badaniach z zakresu psychologii rozwoju, psychologii poznawczej i neuropsychologii. Jest ona najczęściej ujmowana jako jedna z najwcześniej rozwijających się funkcji wykonawczych, które odpowiedzialne są za podejmowanie przez człowieka działań celowych. Sprawność tych funkcji uznaje się współcześnie za jedne z najważniejszych wczesnych predyktorów prawidłowego i zaburzonego rozwoju w okresie dzieciństwa, dorastania i dorosłości.
W pierwszej części książki podjęto problem definiowania kontroli hamowania z perspektywy funkcji wykonawczych, systemów funkcjonalnych, procesu rozwiązywania problemów oraz mechanizmów mózgowych. Druga część poświęcona została prezentacji autorskiej koncepcji rozwoju kontroli hamowania w czterech okresach dzieciństwa, opartej na założeniach kulturowo-historycznej psychologii Lwa S. Wygotskiego, oraz omówieniu problemów z pomiarem tego rozwoju. Ostatnia część monografii obejmuje analizę wyników badań własnych autora, których celem była empiryczna ilustracja i weryfikacja wybranych problemów z definiowaniem kontroli hamowania i badaniem jej rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 385770 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 1898-0473 ; nr 2)
Bibliogr. przy rozdz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 287827 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 1898-0473 ; nr 5)
Bibliogr. s. 226-243.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 291827 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 275)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja sfinansowana przez Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Publikacja jest zbiorem wygłoszonych referatów w cyklu Interdyscyplinarnych Konferencji Naukowych. Książka skierowana jest zarówno dla studentów, pracowników naukowych oraz praktyków zainteresowanych problematyką interdyscyplinarności edukacji dorosłych oraz zarządzaniem zasobami ludzkimi. Omawiana problematyka jest aktualna w wyniku doświadczania zmian zachodzących naocznie każdego dnia w edukacji oraz w gałęziach gospodarki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352827 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 332)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Finansowanie: Wydział Studiów Edukacyjnych (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań)
Streszczenie w języku angielskim.
Książka jest rezultatem zainteresowań i pasji zarówno badawczych, jak i dydaktycznych autorów tekstów. Jej celem jest ukazanie osiągnięć oraz kierunków badań nad Polonią i Polakami za granicą, a także doświadczeń kulturowo-tożsamościowych i edukacyjnych Polaków mieszkających poza granicami kraju. Poszczególne jej rozdziały wpisują się w nurt badań historycznych, pedagogiki porównawczej oraz badań o kulturze, a prezentowane teksty podejmują wielowątkowe, aktualne dla problematyki związanej z Polonią problemy umiejscawiając je w globalnych i lokalnych ramach społeczno-kulturowej rzeczywistości. W pracy wyodrębniono cztery części, spośród których trzy prezentują rozprawy ukazujące problematykę Polonii i Polaków za granicą w różnych jej odsłonach. Czwarta część natomiast przedstawia doświadczenia autorów, którzy mieszkając w różnych częściach świata, uczestniczą, a często sami są inicjatorami różnorodnych przedsięwzięć i aktywności podejmowanych tam przez Polaków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 369687 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 68)
Bibliogr. s. 160-166. - Summ.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113209 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 314)
Bibliografia na stronach 389-421.
Finansowanie: Wydział Studiów Edukacyjnych (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań)
Streszczenie w języku angielskim.
Problem tego, jak uczniowie ze specjalnymi potrzebami czują się w środowisku rówieśniczym, w szczególności w kontekście przemocy rówieśniczej, jest stosunkowo słabo rozpoznany empirycznie, szczególnie w naszym kraju. Jednocześnie wszystkie dostępne dane światowe wskazują, że zarówno wiktymizacja, jak i sprawstwo w tej grupie młodych ludzi uzyskują zwykle istotnie wyższe wskaźniki w zestawieniu z młodzieżą pełnosprawną. Autorka podjęła takie badanie, lokując klimat szkoły jako ważny czynnik wpływający na występowanie problemu przemocy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 297)
Bibliografia na stronach 305-339.
Publikacja finansowana przez Grant NCN: NN106 360440
Streszczenie w języku angielskim.
Przemoc ze względu na płeć (gender-based violence, GBV) jest rozumiana jako przemoc motywowana stereotypami i uprzedzeniami związanymi z płcią, a zatem wynikająca z normatywnych oczekiwań związanych z kobiecością i męskością dominujących w danym społeczeństwie i kulturze oraz z nierównych relacji władzy między płciami. Rówieśnicza przemoc ze względu na płeć, w tym o charakterze seksualnym staje się problemem już na początku okresu dojrzewania i ma poważne konsekwencje na poziomie indywidulanym, relacyjnym oraz atmosfery i kultury całej szkoły. Celem zaprezentowanych badań było określenie form, skali i specyfiki tego "ukrytego" zjawiska oraz próba odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób kulturowe definicje kobiecości i męskości, różne oczekiwania, podwójne standardy oceniania wpływają na szkolne życie i relacje nastolatków.
Zgodnie z deklaracjami uczniów i uczennic przemocy ze względu na płeć często doświadcza w szkole ponad połowa z nich. Najczęściej jest to przemoc werbalna, obraźliwe komentarze i gesty, naruszanie przestrzeni intymnej, fizyczny atak oraz propagowanie materiałów wizualnych o seksualnym charakterze. Mimo publicznego charakteru krzywdzących sytuacji, uczniowie i uczennice mają trudność z uzyskaniem adekwatnej pomocy ze strony rówieśników i dorosłych. Przemoc ze względu na płeć jest często ignorowana lub akceptowana jako norma zachowań w relacjach chłopców i dziewcząt.
Problem ten nie był dotąd w Polsce przedmiotem szerszych badań. Zaprezentowane tu dane, narracje młodzieży oraz merytoryczny głos w dyskusji na temat dysfunkcji i stabuizownych problemów w szkołach, dotyczących seksizmu, homofobii, innych form dyskryminacji oraz równości i różnorodności społecznej z pewnością zainteresują wszystkie osoby pracujące z młodymi ludźmi. Być może staną się inspiracją do zrewidowania własnych przekonań, krytycznej refleksji oraz zmian w praktyce edukacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 359013 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 334)
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 177-193. Indeks.
Finansowanie: Wydział Studiów Edukacyjnych (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań)
"Uwarunkowania gotowości do resocjalizacji" to książka, w której Czytelnik znajdzie inspiracje dla teorii i praktyki resocjalizacyjnej opartej na dowodach naukowych. Oś rozważań stanowi Wieloczynnikowy Model Gotowości Sprawcy, który gotowość do resocjalizacji postrzega jako interakcję czynników wewnętrznych i zewnętrznych, co więcej traktuje je jako dynamiczne, a więc modyfikowalne elementy. Celem publikacji jest zwrócenie uwagi na rolę owych czynników w procesie zwiększania gotowości do resocjalizacji sprawców przestępstw również poprzez przybliżenie trzech podejść, dzięki którym możliwe jest modyfikowanie czynników leżących po stronie sprawcy, programu i warunków, w jakich odbywa się proces resocjalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 374991 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 325)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Finansowanie: Wydział Studiów Edukacyjnych (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań)
Streszczenie w języku angielskim.
Problematyka zawarta w niniejszej publikacji została usytuowana w przestrzeni wielowymiarowej i bardzo zróżnicowanej. Perspektywy i uwarunkowania społeczno-edukacyjnego potencjału szkoły oraz nieustannie transformującego się rynku pracy zostały ujęte w kilka kluczowych obszarów analizy, to znaczy: ucznia, nauczyciela, szkoły, systemu wsparcia pedagogicznego, rynku pracy oraz doradztwa edukacyjno-zawodowego. Autorzy tekstów zawartych w niniejszym opracowaniu podejmują ważne zagadnienia z perspektywy teoretycznej i badawczej oraz poszukują odpowiadających im implikacji w zakresie specyfiki funkcjonowania współczesnej szkoły i jej powiązań z rynkiem pracy. Autorzy ukazują różne perspektywy niekiedy tych samych zagadnień i problemów, niejako toczą ze sobą dyskusję. Czytelnik dzięki temu także może się do niej włączyć i formułować własne tezy i uogólnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 366200 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 287)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja sfinansowana przez Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Książka, przedstawiając różnorodne reprezentacje tytułowego problemu, wpisuje się w założenia społecznego konstruktywizmu. Wpisuje się też w logikę zainteresowań badawczych jej redaktorów, którzy w swoich książkach monograficznych zajmowali się analizami różnorodnych kontekstów konstruowania tożsamości. Z kolei autorzy poszczególnych jej rozdziałów analizują uwarunkowania w zakresie (re)konstruowania różnorodnych wariantów tożsamości w społeczeństwie współczesnym.
Paleta tematów jest w tym zakresie bardzo szeroka, o czym bez wątpienia świadczą tytuły poszczególnych rozdziałów. Publikacja stanowi pozbawiony jakiegokolwiek normatywizmu zestaw tekstów, które w swojej całości dają pewien obraz edukacyjnych kontekstów zjawiska konstruowania i reprezentowania tożsamości w społeczeństwie współczesnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 359707 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 Nr 133)
Bibliogr.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 316-211 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 328)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Finansowanie: Wydział Studiów Edukacyjnych (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań)
Książka wpisuje się w szeroki nurt badań i dyskusji nas zadaniami rozwojowymi i kryzysami życiowymi osób w wieku adolescencji. Bez wątpienia przejście z wieku dziecięcego do okresu dorosłości stanowi wyzwanie dla każdego nastolatka. Publikacja ma stanowić przyczynek do podjęcia zarówno teoretycznych rozważań, jak i praktycznych oddziaływań w tak współcześnie ważnym obszarze, jakim jest wspomaganie rozwoju młodzieży. Teksty zostały wzbogacone o opisy przypadków, które mają służyć zilustrowaniu poruszonych problemów. Treścią adolescencji są podejmowane przez młodych ludzi wybory – zależne od konkretnych kontekstów i przestrzeni, w jakich przebiega życie i rozwój poszczególnych osób – co zostało uwzględnione przez Autorki niniejszej pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 366097 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko w sytuacjach stresowych / redakcja naukowa Małgorzata Cywińska. - Wydanie I. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM, 2020. - 271 stron : fotografie, ilustracje, portrety, tabele ; 25 cm.
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 330)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Finansowanie: Wydział Studiów Edukacyjnych (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań)
Streszczenia w języku angielskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
Stres jest nieodłączną częścią naszego życia. W publikacji stres został odniesiony przede wszystkim do negatywnych emocji dziecięcych i wyzwalających je określonych sytuacji (obszarów). Monografia ukazuje problematykę w dwóch niezwykle ważkich obszarach. Pierwszy z nich dotyczy stresowych interpersonalnych wymiarów rzeczywistości edukacyjnej dzieci, drugi został poświęcony funkcjonalnemu, kulturowemu i informacyjno-komunikacyjnemu wymiarowi systemów edukacji jako źródła stresu u dzieci. Autorzy tekstów ukazują sytuacje stresowe dzieci w kategoriach dystresu, rozpatrują je w sposób interdyscyplinarny, wieloaspektowy, w kontekście różnych stanowisk teoretycznych i empirycznych. Przywoływane przez nich obrazy dziecięcej rzeczywistości, przyjmujące niekiedy dramatyczny wymiar ich codzienności, czyniące niepowetowane straty w psychice, w obszarze funkcjonowania emocjonalnego, społeczno-moralnego i poznawczego dzieci, domagają się naszej uwagi, poszukiwania środków zaradczych, stosowania różnych form wsparcia, podejmowania określonych działań naprawczych, terapeutycznych – czyli naszej ogromnej uważności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 367069 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 218)
Bibliogr. przy rozdz.
Streszcz. ang.
Opracowanie dotyka różnych kontekstów nauk o edukacji. Cechą zawartych w nim tekstów jest swoiste rozszerzenie pola poznawczego pedagogiki, która nie jest postrzegana tylko w odniesieniu do systemu szkolnego czy systemu kształcenia. Środowisko edukacyjne traktowane jest tu w znacznie szerszym kontekście – jako ważna część składowa życia społecznego. W tym ujęciu szeroko rozumiana szkoła nie jest jedyną instytucją powołaną do realizacji celów edukacyjnych. Wiele sfer życia społecznego – takich jak polityka, ekonomia, nowe technologie, massmedia, czy oddziaływania (wielo)kulturowe i popkulturowe, również – współrealizuje zadania edukacyjne. Autorzy przedstawiają działania edukacyjne podejmowane w różnych krajach, a nawet na różnych kontynentach. Symptomem zmian pojawiających się w myśleniu o kształceniu jest nie tylko rozszerzenie sfer oddziaływań edukacyjnych, ale także analiza procesów poznawczych w ujęciu interdyscyplinarnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 335701 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 317)
Bibliografia na stronach 281-293.
Finansowanie: Wydział Studiów Edukacyjnych (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań)
Jak funkcjonują DDA i jak postrzegają siebie w różnych relacjach społecznych; jakie mają trudności indywidualne, w związkach intymnych, relacjach z rodzicem uzależnionym i niepijącym, jak oceniają wsparcie społeczne i jakiej pomocy wciąż oczekują.
We współczesnej literaturze przedmiotu nie ma wielu odwołań do wątku związanego z funkcjonowaniem dorosłych osób wychowywanych w rodzinie alkoholowej. Autorka przedstawia podstawy teoretyczne oraz wyniki badań własnych związanych z funkcjonowaniem DDA, charakteryzuje poszczególne osoby tworzące rodzinę alkoholową oraz rodzinę taką jako całość. Przedstawia analizę postrzegania przez dorosłe dzieci alkoholików swojego funkcjonowania w różnych relacjach społecznych, a przede wszystkim ich ocenę otrzymanego wsparcia społecznego i obszarów, w których wciąż oczekują pomocy.
Wiedza dotycząca dorosłego życia osób wychowywanych w rodzinie alkoholowej, zwłaszcza ich percepcja związana z efektywnością wsparcia im (nie)udzielanego, może być wskazówką do pracy specjalistów z tą grupą osób w celu podejmowania jak najefektywniejszych działań pomocowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 365768 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 221)
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang.
Problem relacji między edukacją (wykształceniem) a nierównościami społecznymi stanowi integralny przedmiot badań w ramach socjologii edukacji. W tradycji badań w tym zakresie zderzają się różnorodne paradygmaty i podejścia – od funkcjonalistów strukturalnych, poprzez teorię reprodukcji społeczno-kulturowej do interakcjonizmu czy poststrukturalizmu. Prezentowana książka stanowi próbę interdyscyplinarnej analizy różnorodnych, wybranych kontekstów zagadnienia i przedstawia obraz trajektorii dostępu do sukcesu społecznego poprzez edukację oraz trajektorii społecznej marginalizacji. Artykuły mieszczące się w książce mają bądź charakter stricte teoretyczny, a wówczas ich istotą jest rekonstrukcja koncepcji i sposobów myślenia odnoszących się do relacji między edukacją a problemem (nie)równości, bądź też odnoszą się do polityki oświatowej względnie też mają charakter empiryczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 335572 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej