Konkurencyjność
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(16)
Forma i typ
Książki
(15)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(14)
tylko na miejscu
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(14)
Czytelnia BG
(2)
Dział Informacji
(2)
Autor
Galloway Scott (1964- )
(2)
Kubiak Jolanta
(2)
Pierścionek Zdzisław
(2)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Baruk Jerzy
(1)
Bury Agnieszka Natalia
(1)
Duczmal Marian (1949- )
(1)
Gąsowska Magdalena K
(1)
Hadryś-Nowak Alicja
(1)
Kamińska Anna Dorota
(1)
Machowicz Kinga
(1)
Matwiejczuk Rafał (1973- )
(1)
Noga Marian (1946- )
(1)
Olczyk Magdalena
(1)
Pokusa Tadeusz
(1)
Przybytniowski Jarosław W
(1)
Sałbut Bartosz
(1)
Schwab Klaus (1938- )
(1)
Sitko-Lutek Agnieszka
(1)
Stawicka Magdalena Kinga
(1)
Strojny Jacek
(1)
Szóstek Aga
(1)
Wojnicka-Sycz Elżbieta
(1)
Woźniak Leszek (1955- )
(1)
Żołądkowicz Wojciech (1980- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(4)
Menedżerowie
(2)
Przedsiębiorcy
(1)
Studenci
(1)
Temat
Kobieta
(6626)
Język angielski
(3431)
Rodzina
(3365)
Język niemiecki
(3174)
Relacje międzyludzkie
(3077)
Konkurencyjność
(-)
II wojna światowa (1939-1945)
(2767)
Płyty gramofonowe
(2615)
Przyjaźń
(2594)
Tajemnica
(2245)
Film fabularny
(2183)
Muzyka rozrywkowa
(2118)
Miłość
(2110)
Żydzi
(2036)
Literatura polska
(2003)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1995)
Śledztwo i dochodzenie
(1960)
Powieść polska
(1946)
Życie codzienne
(1900)
Pisarze polscy
(1872)
Zabójstwo
(1864)
Dzieci
(1727)
Muzyka rozrywkowa polska
(1715)
Polacy za granicą
(1591)
Mężczyzna
(1556)
Kościoły i kaplice
(1490)
Wojsko
(1454)
Kultura
(1432)
Język polski
(1345)
Filozofia
(1323)
Politycy
(1277)
Zamki i pałace
(1267)
Tematy i motywy
(1260)
Historia
(1259)
Powieść amerykańska - 20 w.
(1246)
Policjanci
(1241)
Polityka
(1224)
Podróże
(1219)
Dziewczęta
(1184)
Nastolatki
(1117)
Małżeństwo
(1097)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1087)
Władcy
(1074)
Powieść angielska
(1062)
Magia
(1060)
Sztuka
(1051)
Zwierzęta
(1048)
Literatura
(1045)
Uczucia
(1041)
Jazz
(1025)
Dramat filmowy
(1017)
Trudne sytuacje życiowe
(997)
Film amerykański
(995)
Literatura niemiecka
(975)
Rodzeństwo
(972)
Język angielski - podręcznik
(966)
Dziennikarze
(945)
PRL
(914)
Polityka międzynarodowa
(914)
Powieść amerykańska
(910)
Powieść angielska - 20 w.
(889)
Kościół katolicki
(876)
Poezja polska - 20 w.
(867)
Wielkanoc
(865)
Holokaust
(853)
Rock
(853)
Muzyka polska
(852)
Sekrety rodzinne
(843)
Społeczeństwo
(841)
Powieść francuska
(833)
Sztuka polska
(813)
Ludzie a zwierzęta
(783)
Osoby zaginione
(778)
Duchowieństwo katolickie
(770)
Młodzież
(765)
Arystokracja
(757)
Boże Narodzenie
(753)
Śmierć
(736)
Przestępczość zorganizowana
(716)
Wojna
(708)
Relacja romantyczna
(707)
Gramatyka
(704)
Matki i córki
(694)
Teatr polski
(691)
Pisarze
(683)
Chłopcy
(678)
Język francuski
(675)
Poszukiwania zaginionych
(672)
Literatura austriacka
(664)
I wojna światowa (1914-1918)
(662)
Nauka
(660)
Samorealizacja
(654)
Obyczaje i zwyczaje
(651)
Polacy
(640)
Budownictwo miejskie
(636)
Film obyczajowy
(631)
Miasta
(630)
Psy
(619)
Świadomość społeczna
(612)
Wybory życiowe
(611)
Uprowadzenie
(607)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Monografia
(2)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(8)
Zarządzanie i marketing
(7)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Transport i logistyka
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Drugie miejsce wydania na podstawie serwisu KRS.
Księga pamiątkowa dedykowana prof. zw. dr. hab. Jerzemu Schroederowi, prof. zw. dr. hab. Henrykowi Mrukowi.
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Dla studentów uczelni ekonomicznych oraz przedsiębiorstw funkcjonujących na rynkach zagranicznych.
Monografia "Handel i finanse międzynarodowe w świetle wyzwań XXI wieku" stanowi próbę przedstawienia wieloaspektowości i złożoności funkcjonowania przedsiębiorstw w "globalnej wiosce".
Jej autorzy prezentują różnorodne zagadnienia zarówno w ujęciu teoretycznym, jak i praktycznym, które związane są z: tendencjami oraz wyzwaniami w sferze międzynarodowych stosunków gospodarczych; budowaniem międzynarodowej pozycji rynkowej przedsiębiorstwa.
Książka jest przeznaczona zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, badaczy zajmujących się omawianą problematyką, jak również dla przedsiębiorstw funkcjonujących na rynkach zagranicznych i tych, które dopiero zamierzają rozpocząć działania tego typu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376139 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania / Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Opolu)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Część prac w języku angielskim. Streszczenie w języku angielskim, polskim przy pracach.
"Dwadzieścia lat minęło... Rok akademicki 2016/2017 jest dla nas rokiem szczególnym. Dwadzieścia lat temu w Wyższej Szkole Zarządzania i Administracji w Opolu odbyła się pierwsza inauguracja. Z tej okazji oddajemy do rąk Czytelników, a przede wszystkim środowiska związanego z Uczelnią, księgę jubileuszową. Wydawnictwo to powstało również z myślą o tych wszystkich, którzy w roku 1996 zaczynali studia lub pracę w WSZiA i którzy podjęli trud tworzenia oraz rozwoju nowego życia akademickiego w Opolu. Od tego czasu nieprzerwanie prowadzimy działalność badawczą i edukacyjną. [...] zbiór ten stanowi nie tylko książkę jubileuszową. Jest to wartościowe dzieło naukowe samo w sobie. Z jednej strony podsumowuje stan wiedzy w jasno sprecyzowanych polach badawczych, z drugiej wyznacza nowe „punkty wyjścia” badań i rozważań teoretycznych dla współczesnej ekonomii, logistyki, zarządzania, pedagogiki czy administracji i szerzej – nauk społecznych i pedagogicznych". (M. Duczmal, T. Pokusa, W. Potwora, J. Kaczmarek)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22510 Ś (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The Four : the hidden DNA of Amazon, Apple, Facebook, and Google.
Na okładce: Bestseller "New York Timesa" i "USA Today".
Indeks.
Dostępne także jako audiobook.
Scott Galloway zadaje fundamentalne pytania: jak wielka czwórka infiltruje nasze życie, że nie sposób jej pominąć ani zbojkotować? Dlaczego rynek i ludzie wybaczają jej grzechy, które pogrążyłyby inne firmy? I czy ktokolwiek jest w stanie się jej przeciwstawić? Ujawnia skrzętnie skrywane strategie wielkiej czwórki i to, jak sprawnie manipuluje ona naszymi podstawowymi potrzebami emocjonalnymi. Pokazuje też, jak wykorzystać wiedzę o niej we własnej drodze na szczyt, bo bez względu na to, czy chce się być dla wielkiej czwórki konkurencją, partnerem w biznesie czy tylko żyć w zdominowanym przez nią świecie, trzeba ją zrozumieć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 350347 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Tytuł oryginału: The Four : the hidden DNA of Amazon, Apple, Facebook, and Google.
Nagranie w formacie mp3.
Amazon, Apple, Facebook i Google to najbardziej wpływowe firmy na świecie. Prawie każdy uważa, że wie, jak osiągnęły taką pozycję. Prawie każdy się myli.
Scott Galloway zadaje fundamentalne pytania: jak wielka czwórka infiltruje nasze życie, że nie sposób jej pominąć ani zbojkotować? Dlaczego rynek i ludzie wybaczają jej grzechy, które pogrążyłyby inne firmy? I czy ktokolwiek jest w stanie się jej przeciwstawić? Ujawnia skrzętnie skrywane strategie wielkiej czwórki i to, jak sprawnie manipuluje ona naszymi podstawowymi potrzebami emocjonalnymi. Pokazuje też, jak wykorzystać wiedzę o niej we własnej drodze na szczyt, bo bez względu na to, czy chce się być dla wielkiej czwórki konkurencją, partnerem w biznesie czy tylko żyć w zdominowanym przez nią świecie, trzeba ją zrozumieć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. T 19724 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 197-222.
Współfinansowanie: Wydział Zarządzania (Uniwersytet Warszawski)
Duża dynamika otoczenia, gwałtowny postęp technologiczny, rosnące napięcia polityczne, wzmożenie znaczenia interesów narodowych i pandemia COVID-19, związane z coraz większą złożonością, niepewnością i podwyższonym ryzykiem, spowodowały powstanie wielu wyzwań znacząco wpływających na zmiany w sposobach zarządzania współczesnymi przedsiębiorstwami i kreowaniu ich systemów logistycznych. Procesy logistyczne coraz bardziej determinują wyniki współczesnych przedsiębiorstw i łańcuchów dostaw. Monografia jest szczególnie wartościową pozycją ze względu na aktualność tematu, a zwłaszcza jej walory naukowe oraz aplikacyjne. Książka przedstawia rozważania koncentrujące się na problematyce zarządzania procesami logistycznymi we współczesnych przedsiębiorstwach i kreowanych przez nie łańcuchach dostaw w kontekście kształtowania wyników przedsiębiorstwa. Rozważania i analizy oparto na najbardziej aktualnej, krajowej i zagranicznej, literaturze z zakresu zarządzania, ekonomii, finansów i logistyki oraz najnowszych badaniach empirycznych przeprowadzonych przez ośrodki naukowe i instytuty badawcze z różnych krajów. Prezentowane w pracy autorskie wyniki badań empirycznych istotnie powiększają wiedzę o zarządzaniu procesami logistycznymi we współczesnych polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych, handlowych i usługowych w kontekście kształtowania wyników ekonomicznych i rynkowych przedsiębiorstwa przed pandemią COVID-19 i w pierwszych miesiącach pandemii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 374997 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Netografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwa na stronach 111-121.
W demokratycznym państwie wolność prowadzenia działalności gospodarczej może być realizowana tylko równolegle z prawami człowieka - przedsiębiorstwa korzystają zwłaszcza z ochrony swojej własności oraz nawiązują relacje mające wpływ na prywatność stron tych więzi. Praktyka wskazuje też na łączność etyki w biznesie, koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw i respektowania praw człowieka. Przedsiębiorstwa realizują przedsięwzięcia o charakterze innowacyjnym, których prowadzenia w dużej mierze zależy od mobilizacji wszystkich pracowników do twórczego myślenia, działania oraz uczenia się. Wykorzystywana wiedza stanowi bezpośredni czynnik kształtujący konkurencyjność nie tylko poszczególnych przedsiębiorstw, ale i całej gospodarki. Te prawidłowe relacje pozwalają efektywnie wykorzystywać potencjał kapitału ludzkiego i skutecznie chronić tajemnicę przedsiębiorstwa. Ignorowanie powyższych ustaleń zwiększa ryzyko jego upadku. Chcąc minimalizować ryzyko wystąpienia tego negatywnego zjawiska na szerszą skalę, państwo powinno prowadzić politykę gospodarczą już na etapie tworzenia otoczenia prawnego przedsiębiorstwa. Powinno zwłaszcza zapewniać instrumenty pozwalające chronić specyficzne aspekty praw człowieka wynikające z realizowania tych praw w sferze działalności gospodarczej wykonywanej w warunkach gospodarki opartej na wiedzy. Tematyka podjęta w monografii jest zatem niezwykle aktualna, a do tej pory rzadko badano ją w sposób kompleksowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361208 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logistyka w zarządzaniu strategicznym / Rafał Matwiejczuk. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2021. - 172 strony : ilustracje, tabele ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 159-172.
Dla studentów kierunków ekonomicznych, zwłaszcza logistyki oraz zarządzania, słuchaczy studiów podyplomowych o profilu menedżerskim, praktyków biznesu, kadry menedżerskiej przedsiębiorstw.
Współfinansowanie: Uniwersytet Opolski
Począwszy od lat 90. XX wieku w zarządzaniu strategicznym coraz większą rolę pełni nurt zasobowy. W ramach tego nurtu kluczowe znaczenie w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa przypisywane jest tzw. potencjałom strategicznym przedsiębiorstwa, obejmującym zasoby, zdolności i kompetencje. Wymienione potencjały strategiczne stanowią podstawę osiągania sukcesu przez przedsiębiorstwo i z tego względu określane są mianem potencjałów sukcesu przedsiębiorstwa. Obok nich w zasobowym nurcie zarządzania strategicznego ważne miejsce zajmują tzw. wyznaczniki sukcesu przedsiębiorstwa, będące przejawami (symptomami) sukcesu osiąganego przez przedsiębiorstwo. Wyznacznikami tymi są efekty rynkowe i efekty ekonomiczne uzyskiwane przez przedsiębiorstwo. Efekty te stanowią podstawę tworzenia trwałej, długofalowej przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. W procesie tworzenia przewagi konkurencyjnej ważne miejsce zajmuje logistyka. Postępujący rozwój logistyki przyczynia się w coraz większym stopniu do jej postrzegania jako koncepcji zarządzania przepływami materiałów, towarów i informacji w skali przedsiębiorstwa, a nawet całego łańcucha dostaw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 381206 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 291222 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 290963 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 288962, 288298 (2 egz.)
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 658-130 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Informacji
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B Bz-112 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 328993 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czwarta rewolucja przemysłowa / Klaus Schwab ; przełożyła Anna Dorota Kamińska. - Warszawa : Wydawnictwo Studio Emka, copyright 2018. - 214, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 22 cm.
Tytuł oryginału: The Fourth Industrial Revolution.
Sztuczna inteligencja - w postaci superkomputerów, dronów i wirtualnych asystentów aż po druk 3D, sekwencjonowanie DNA, inteligentne termostaty, przenośne czujniki czy mniejsze od ziarnka piasku mikroczipy - już nas otacza. To jednak dopiero początek coraz pełniejszego wykorzystania choćby nanomateriałów czy drukarek 3D. A już myślimy o 4D i "inteligentnych fabrykach", w których systemy produkcji są koordynowane wirtualnie na skalę światową, czy o wszczepialnych mobilnych telefonach, wykonanych z biosyntetycznych materiałów. Charakteryzując kluczowe technologie napędzające tę rewolucję, Schwab wskazuje na najważniejsze konsekwencje, także negatywne, jakie wynikać z tego mogą dla rządów, świata biznesu, społeczeństwa obywatelskiego oraz zwykłych ludzi. Przekonany, że stoimy wobec nieporównywalnego z niczym w historii doświadczenia, przedstawia śmiałe propozycje, jak za tymi zmianami nadążać i jak z nich właściwie korzystać, by zapewnić sobie i następnym pokoleniom lepszą przyszłość - taką, w której wynalazcy nie będą przekraczali granic etycznych, technologie będą raczej wspierały ludzi, zamiast ich zastępować, a postęp będzie służył społeczeństwu, a nie je niszczył.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 354220, 382051 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 285737, 284624, 285738 (3 egz.)
Dział Informacji
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B Bz-176 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Klub Innowacyjnych Przedsiębiorstw.
Bibliografie przy pracach.
Streszczenia angielskie przy pracach.
Niniejszą publikację złożono z dziewięciu oddzielnych opracowań, które łączą terminy: „ekoinnowacje” i „konkurencja”. Autorzy poszczególnych rozdziałów, podejmujący tę tematykę, mają zróżnicowane podejście do tematu, stąd wielość cytowanych definicji pojęcia „ekoinnowacja”. Jedna z nich podaje, że istotą ekoinnowacji jest użycie zasobów produkcji w nowy, dotąd nie spotykany sposób. Innowacje, to efekt procesu zarządzania wiedzą w celu stworzenia nowego produktu, usługi, procesu. Aktywność ekoinnowacyjną w celu wytworzenia lub pozyskania takiego produktu oraz sprostania konkurencji podejmują przedsiębiorstwa indywidualne, firmy wielozakładowe, konsorcja, podmioty zintegrowane.
Autorzy obejmują problem aktywności innowacyjnej przedsiębiorstw z szeroko rozumianą ochroną środowiska jako całości. Wprowadzane przez organizacje systemy zarządzania jakością, środowiskiem, bezpieczeństwem i higieną pracy, wiedzą, stosowanie innych narzędzi proponowanych przez autorów, umożliwiają wykorzystanie ekoinnowacji w zdobywaniu przewagi konkurencyjnej – choć nie jest to zadanie łatwe i wolne od poważnego ryzyka. Ze względu na wielopłaszczyznowe naświetlenie tematu, publikacja ta jest cennym uzupełnieniem dotychczasowych opracowań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349075 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The umami strategy : stand out by mixing business with experience design.
Jeżeli chcesz wyróżnić się na rynku, potrzebujesz strategii doświadczeń. Dlaczego? Możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, ale twoi klienci nie kupują od ciebie produktów czy usług – oni kupują doświadczenia. Co więcej, w najbliższych latach doświadczenia staną się fundamentem tworzenia wyjątkowej wartości rynkowej i głównym źródłem przewagi strategicznej. Jak to zrobić? Musisz zbudować potężną, ale wykonalną strategię i skutecznie wdrożyć ją w całej organizacji. Aga Szóstek określa tę strategię jako umami, które jest piątą kategorią smaku (obok słodkiego, kwaśnego, słonego i gorzkiego) i nadaje potrawom wyjątkowy smak. W realiach biznesowych umami rozumiane jest jako doświadczenie, którego klienci nigdy nie mają dość i o którym sami z siebie opowiadają innym, jako czynnik, dzięki któremu nasza oferta przestaje być „w porządku”, a staje się czymś unikalnym i zapadającym w pamięć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 375047 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej