Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(31)
Forma i typ
Książki
(30)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Druki ulotne
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(24)
tylko na miejscu
(5)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(26)
Czytelnia BG
(3)
Dział Informacji
(2)
Autor
Fryzeł Barbara (1971- )
(2)
Karczewski Leszek
(2)
Kretek Henryk
(2)
Bakalarz Dariusz
(1)
Bartkowiak Grażyna (1951- )
(1)
Beck-Krala Ewa
(1)
Binda Jacek
(1)
Bloom Peter
(1)
Bonikowska Małgorzata
(1)
Buglewicz Ksenia (1978- )
(1)
Bukowian Maksymilian
(1)
Carnegie Andrew (1835-1919)
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Doligalski Tymoteusz
(1)
Duczmal Wojciech
(1)
Dworak Janusz
(1)
Falencikowski Tadeusz
(1)
Gotowska Małgorzata
(1)
Grewiński Mirosław (1973- )
(1)
Górnicka-Holeczek Hanna
(1)
Henriques Adrian (1954- )
(1)
Honka Norbert
(1)
Hys Katarzyna
(1)
Jakubczak Anna
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Kamiński Jacek (ekonomia)
(1)
Kowalczyk Jerzy (1932- )
(1)
Kuraszko Iwona
(1)
Kuźniarska Aneta
(1)
Lenssen Gilbert
(1)
Machowicz Kinga
(1)
Markiewka Tomasz (1973- )
(1)
Małecka Małgorzata (tłumaczka)
(1)
Niedziński Błażej
(1)
Pańków Włodzimierz (1946- )
(1)
Peretti Jacques (1967- )
(1)
Ratajczak Jadwiga
(1)
Rhodes Carl (1967- )
(1)
Richardson Julie
(1)
Rok Bolesław (zarządzanie)
(1)
Sepielak Paweł
(1)
Smith N. Craig (1958- )
(1)
Stańczyk Izabela
(1)
Szumniak-Samolej Justyna
(1)
Witkowska Maria
(1)
Łukasiewicz-Kamińska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(27)
Odbiorca
Menedżerowie
(3)
Przedsiębiorcy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Antropolodzy społeczni
(1)
Ekonomiści
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Poziom nauczania Szkoły wyższe
(1)
Socjolodzy
(1)
Temat
Kobieta
(6626)
Język angielski
(3431)
Rodzina
(3366)
Język niemiecki
(3174)
Relacje międzyludzkie
(3079)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(-)
II wojna światowa (1939-1945)
(2767)
Płyty gramofonowe
(2615)
Przyjaźń
(2595)
Tajemnica
(2245)
Film fabularny
(2183)
Muzyka rozrywkowa
(2118)
Miłość
(2111)
Żydzi
(2036)
Literatura polska
(2003)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1995)
Śledztwo i dochodzenie
(1960)
Powieść polska
(1946)
Życie codzienne
(1901)
Pisarze polscy
(1872)
Zabójstwo
(1864)
Dzieci
(1727)
Muzyka rozrywkowa polska
(1715)
Polacy za granicą
(1591)
Mężczyzna
(1556)
Kościoły i kaplice
(1490)
Wojsko
(1454)
Kultura
(1432)
Język polski
(1345)
Filozofia
(1323)
Politycy
(1277)
Zamki i pałace
(1267)
Tematy i motywy
(1260)
Historia
(1259)
Powieść amerykańska - 20 w.
(1246)
Policjanci
(1241)
Polityka
(1224)
Podróże
(1219)
Dziewczęta
(1184)
Nastolatki
(1117)
Małżeństwo
(1097)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1087)
Władcy
(1074)
Powieść angielska
(1062)
Magia
(1060)
Sztuka
(1051)
Zwierzęta
(1049)
Literatura
(1045)
Uczucia
(1043)
Jazz
(1025)
Dramat filmowy
(1017)
Trudne sytuacje życiowe
(998)
Film amerykański
(995)
Literatura niemiecka
(975)
Rodzeństwo
(972)
Język angielski - podręcznik
(966)
Dziennikarze
(945)
PRL
(915)
Polityka międzynarodowa
(914)
Powieść amerykańska
(910)
Powieść angielska - 20 w.
(889)
Kościół katolicki
(876)
Poezja polska - 20 w.
(867)
Wielkanoc
(865)
Holokaust
(853)
Rock
(853)
Muzyka polska
(852)
Sekrety rodzinne
(843)
Społeczeństwo
(841)
Powieść francuska
(833)
Sztuka polska
(813)
Ludzie a zwierzęta
(783)
Osoby zaginione
(778)
Duchowieństwo katolickie
(770)
Młodzież
(765)
Arystokracja
(757)
Boże Narodzenie
(753)
Śmierć
(736)
Przestępczość zorganizowana
(716)
Wojna
(708)
Relacja romantyczna
(707)
Gramatyka
(704)
Matki i córki
(694)
Teatr polski
(691)
Pisarze
(683)
Chłopcy
(678)
Język francuski
(675)
Poszukiwania zaginionych
(672)
Literatura austriacka
(664)
I wojna światowa (1914-1918)
(662)
Nauka
(660)
Samorealizacja
(655)
Obyczaje i zwyczaje
(651)
Polacy
(640)
Budownictwo miejskie
(636)
Film obyczajowy
(631)
Miasta
(630)
Psy
(619)
Wybory życiowe
(612)
Świadomość społeczna
(612)
Uprowadzenie
(607)
Temat: czas
2001-
(12)
1901-2000
(4)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Czechy
(1)
Kraj Morawsko-Śląski (Czechy)
(1)
Ukraina
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Monografia
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Podręcznik
(2)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(8)
Zarządzanie i marketing
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 315674, 315657 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 320114 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Bloom i Rhodes (…) proponują spojrzenie na znane problemy pod nowym kątem – popularności szefów wielkich firm. (…) Książka ukazuje związki między zjawiskami i osobami, które na pozór nie mają ze sobą wiele wspólnego: między Donaldem Trumpem i Stevem Jobsem, między popularnością prezesów i mafiosów, między sukcesami politycznych demagogów i kultem indywidualizmu. Zaletą Świata według prezesów jest również to, że jest atrakcyjną lekturą dla osób, które zazwyczaj nie interesują się ekonomiczną oraz polityczną krytyką neoliberalizmu. Między innymi dlatego, że punktem wyjścia są tytułowi prezesi, celebryci naszych czasów, ludzie znani z telewizji i internetu. W książce nie brak też odniesień do kultury popularnej, które z pewnością ubarwiają przedstawiane w niej tezy. Jednocześnie autorom udaje się przez cały czas utrzymać poziom analizy na wysokim poziomie. Umiejętnie łączą oni łatwość w odbiorze z pogłębioną refleksją na temat współczesnych społeczeństw." (dr Tomasz S. Markiewka, Uniwersytet Mikołaja Kopernika)
"Ta książka jest prowokacją wymierzoną w fundamentalizm kierowniczy. Jest wezwaniem do oporu. To nie tylko apel o ograniczenie fanatyzmu korporacyjnego do sfery biznesu i rynku, lecz także próba uderzenia w same podstawy ogólnoświatowego zachwytu nad postacią prezesa i wszystkim, co ona symbolizuje. (…) książka jest ostrzeżeniem przed tym, że społeczeństwo prezesów zagraża stworzeniu demokratycznej, stabilniej oraz sprawiedliwej teraźniejszości i przyszłości. To także wezwanie do krytycznego przemyślenia, jak bardzo wartości prezesowskie kolonizują nie tylko nasz świat, ale też nas samych." (z posłowia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 357009 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 312756, 312636, 312637 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 169-186.
Autorka przedstawiła ; powstanie i ewolucję koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu oraz jej znaczenie we współpracy międzynarodowej, działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności, wdrażanie koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce i jej oddziaływanie na budowanie i utrwalanie wizerunku polskich organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346254 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "The gospel of wealth", 1889.
Duża czcionka.
Napisany w 1889 roku esej stanowi dziś podstawę programową odpowiedzialności społecznej w biznesie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 332806 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 313250 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 308834 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 119-144.
Publikacja dofinansowana przez Uniwersytet Jagielloński ze środków Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej oraz Instytutu Ekonomii, Finansów i Zarządzania
Poza dobrą monografią zagadnienia, praca zawiera interesujące opisy rozwiązań praktycznych, w szczególności ukazuje miejsce CSR w strategiach korporacji transnarodowych. Jest zatem także dobrym przewodnikiem w tym obszarze problemowym dla praktyków zarządzania oraz materiałem wspierającym proces dydaktyczny. daje także czytelnikowi z obszaru praktyki gospodarczej impuls do dokonania konfrontacji tych poglądów z osobistymi doświadczeniami.
W powszechnej opinii rysuje się obraz korporacji jako podmiotów agresywnych, żarłocznych, a jednocześnie umykających kontroli i społecznemu nadzorowi. Autorka dostrzega i omawia te kwestie. Wskazuje, iż ich źródłem są siły tworzące dynamikę strategii ekspansji międzynarodowej firm, a konflikt interesów jest nieuchronnie w nią wpisany, a nawet podyktowany inherentną logiką systemów ekonomicznych. Na tym tle interesująca i silnie brzmiąca jest zatem obserwacja Autorki mówiąca, iż głównymi promotorami wskazanej roli CSR są właśnie korporacje transnarodowe. (Z recenzji prof. dr. hab. inż. Andrzeja Matczewskiego)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360890 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poprzednia część ukazała się pt.: "Smoki i gazele : rzecz o współczesnym pejzażu społecznej odpowiedzialności biznesu", 2018.
Bibliografia, netografia na stronach 165-185. Indeks.
Dla ekonomistów, menedżerów, socjologów i antropologów kulturowych.
Publikacja dofinansowana przez Uniwersytet Jagielloński ze środków Instytutu Ekonomii, Finansów i Zarządzania
Wspólny mianownik prezentowanej w pracy narracji stanowi zestaw tez o umiędzynarodowieniu działalności (a) jako naturalnej konsekwencji mechanizmów ekonomicznych, (b) ale warunkowanej procesami politycznymi, (c) coraz mocniej ingerującej w kształt zachowań konsumenckich oraz idee społeczne. [… ] Opracowanie ma w równym stopniu charakter monografii naukowej, co przewodnika badawczego, dzięki zadawanym w nim inspirującym, a czasem prowokacyjnym pytaniom [… ]. Co determinuje człowieka bardziej: biologia czy wolna wola? W jakim stopniu ludzkie zachowania są wynikiem uwarunkowań biologicznych, a w jakim kulturowych? Co i pod jakimi warunkami przeważa: instynkty zwierzęce czy wpływy społecznych relacji, takich jak rodzina, środowisko edukacji, przyjaciele? Do jakiego stopnia człowiek może być biernym adresatem komunikatów o biologicznie i psychologicznie determinowanych, a więc zautomatyzowanych reakcjach? [… ] Liczne wątki dla przyszłych badań, które wyłaniają się z pracy, powodują, że jest to ciekawa lektura dla ekonomisty, menadżera, ale także socjologa, a nawet antropologa badającego kulturę. (Z recenzji prof. dr. hab. inż. Andrzeja Matczewskiego)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376149 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dział Informacji
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B Bb-91 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 312138, 312137 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21142 Ś (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Politechnika Opolska, ISSN 1429-6063 ; z. 414)
Na grzb. akronim serii: SiM.
Bibliogr. s. 233-257.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336535 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 375-414. Indeks.
Spis treści także w języku angielskim.
Książka jest jednym z nielicznych i pierwszym na polskim rynku wydawniczym opracowaniem z zakresu teorii marketingu oraz historii myśli marketingowej poświęconym makromarketingowi. Jej głównym celem jest przedstawienie istoty, historii, przedmiotu i zakresu makromarketingu jako części nauki o marketingu oraz ukazanie roli, jaką spełnia on w jej rozwoju, a także szans, jakie w związku z rozwojem problematyki makromarketingowej stają przed nauką o marketingu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 359912 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Politechnika Opolska, ISSN 1429-6063 ; z. 519)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Zapraszając naukowców do współpracy, inicjujemy a potem wspólnie analizujemy wyniki badań, spotykamy się na corocznych konferencjach, aby wymienić poglądy, przedstawić swoje badania i wytyczyć sobie kolejne wyzwania. Wydaje się, że to w pewnym sensie „Syzyfowa praca”, bowiem końca nie widać. Sceptyk może powiedzieć, że takie działanie jest bezcelowe, z kolei entuzjasta nauki wskaże na sensowność prowadzonych poszukiwań, podkreślając, że nie należy skupiać się na celu a raczej na sensownym działaniu.
Badania na polu humanistycznych i społecznych aspektów biznesu i zarządzania, podzielone zostały w niniejszej monografii na dwie części. Część 1. obejmuje socjologiczne i kulturowe aspekty zarządzania. Część 2. obejmuje społeczne, polityczne i edukacyjne determinanty zarządzania.
Wydaje się, że przedstawione aspekty zarzadzania i biznesu, polityki i edukacji, nie wyczerpują humanistycznych i społecznych dylematów występujących w społeczeństwie obywatelskim, które permanentnie budujemy. Dyskurs wydaje się nieskończony, a zatem potrzebne jest permanentne monitorowanie zmian i ich analiza a następnie opis.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 358671 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Politechnika Opolska, ISSN 1429-6063 ; z. 518)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Część prac w języku angielskim. Streszczenia w języku angielskim i polskim przy pracach.
Zbliżający się wielkim krokami kolejny światowy kryzys gospodarczy, postępująca globalizacja ekonomiczna i kulturowa z jej pozytywnymi i negatywnymi konsekwencjami, nieodwracalne raczej zmiany klimatyczne i związane z nimi problemy demograficzne i społeczne, stawiają niekończące się wyzwania przed decydentami różnych szczebli w każdym kraju z osobna i w skali globalnej.
Problemy te dałoby się rozwiązać, gdyby podejść do nich w sposób kompleksowy, systematyczny, przy zaangażowaniu wszystkich państw w tym procesie i pod warunkiem, że partykularne interesy poszczególnych krajów czy korporacji udałoby się wyeliminować. Jest to jednak z różnych względów zadanie niezwykle trudne do zrealizowania. Naukowcy, ludzie dobrej woli, konsumenci powinni jednak zachować umiarkowany optymizm i wiarę (“nadzieja matka mądrych”), że pomimo wszystkich trudności i przeszkód uda się coś zrobić, aby ograniczyć negatywne skutki ludzkiej ignorancji, wytworzyć pozytywną energię i dokonać pozytywnych zmian w kierunku humanizacji techniki, humanizacji miejsca pracy, dalszego uspołecznienia gospodarki rynkowej, zbliżenia się do ideału społeczeństwa obywatelskiego, choćby częściowego zrealizowana celów zrównoważonego rozwoju ONZ (17 UNDG).
Temu celowi służy również niniejsza książka, adresowana do wszystkich uczestników życia gospodarczego, do napisania której zostali zaproszeni naukowcy - specjaliści wielu dziedzin i dyscyplin naukowych, reprezentujący krajowe i zagraniczne ośrodki naukowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 358672 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 298212 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 310298 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 187-207.
Współfinansowanie: Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania (Uniwersytet Jagielloński)
Wynagradzanie pracowników w organizacji ma bezpośredni wpływ na kreowanie pożądanych zachowań pracowniczych dlatego może znacząco wpłynąć na poszerzanie świadomości pracowników i promowanie wartości związanych ze zrównoważonym rozwojem, które z kolei przełożą się na prośrodowiskowe zachowania pracowników i ich rodzin. Tak więc polityka wynagradzania, stosowane procesy i narzędzia, uwzględniające zasady zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności biznesu mogą nie tylko kreować dobrostan pracowników, ich rodzin czy samej organizacji, ale też wspierać środowisko naturalne. Wspólne cele integrują najważniejszych interesariuszy (pracowników i organizacji) wokół wartości i działań na rzecz środowiska naturalnego i społeczeństwa. Stąd pomysł niniejszej książki, której celem jest wskazanie kluczowych kierunków w jakich może zmierzać polityka wynagradzania pracowników (jako kluczowej grupy interesariuszy) w organizacjach odpowiedzialnych, które świadomie podejmują wysiłki zmierzające do realizacji celów zrównoważonego rozwoju. Kreowanie polityki zrównoważonego wynagradzania pracowników to nie tyle kierunek rozwoju systemów wynagradzania co konieczność i odpowiedzialność dzisiejszych pracodawców. Książka jest jedną z pierwszych pozycji podejmująca tematykę wynagradzania w kontekście zrównoważonego rozwoju. Autorki prowadzą rozważania co oznacza wynagradzanie pracowników spójne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Konsekwencją tych rozważań są badania empiryczne, które pozwalają na rozpoznanie czy w stosowanej polityce wynagradzania pracodawcy w Polsce uwzględniają te zasady. Opracowanie wyznacza kierunki w jakich organizacje mogą zmierzać, aby kształtować zrównoważone wynagradzanie pracowników. Na treść publikacji składa się pięć rozdziałów, z których każdy poświęcony jest określonej problematyce z zakresu wynagradzania uwzględniającego zrównoważone zarządzanie kapitałem ludzkim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 383887 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej