Psychoterapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(161)
Forma i typ
Książki
(160)
Publikacje fachowe
(125)
Publikacje naukowe
(71)
Poradniki i przewodniki
(30)
Publikacje dydaktyczne
(19)
Proza
(6)
Audiobooki
(2)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(128)
wypożyczone
(19)
nieokreślona
(14)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(160)
Biblioteka Austriacka
(1)
Autor
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(12)
Andruszko Robert
(10)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(9)
Golec Danuta
(8)
Okuniewski Juliusz
(8)
Porges Stephen W
(7)
Gomola Aleksander (1963- )
(6)
Kalita Lech
(6)
Kruszyńska-Mąka Marta
(6)
Pikiel Sylwia
(6)
Pollak Monika
(5)
Attwood Tony (1952- )
(4)
De Masi Franco (1940- )
(4)
Hayes Steven C
(4)
Klecka Małgorzata
(4)
Beck Aaron T. (1921-2021)
(3)
Cierpisz Małgorzata
(3)
Cioch Agnieszka
(3)
Hofmann Stefan G. (1964- )
(3)
Kańciurzewska Anna
(3)
Leahy Robert L. (1946- )
(3)
Lemma Alessandra (1965- )
(3)
Linehan Marsha M. (1943- )
(3)
Lipińska Marta (tłumacz)
(3)
Miodowski Mikołaj
(3)
Okoń Katarzyna
(3)
Barbaro Bogdan (1949- )
(2)
Barlow David H. (1942- )
(2)
Bruchnalski Marcin (1958- )
(2)
Casement Patrick (1935- )
(2)
Chrząstowski Szymon
(2)
Cubała Wiesław Jerzy
(2)
Dana Deb
(2)
Dragan Małgorzata
(2)
Fisher Janina
(2)
Gabbard Glen O. (1949- )
(2)
Gmitrowicz Agnieszka (1953- )
(2)
Groth Jarosław
(2)
Grudziewska Ewa
(2)
Gubała Magdalena (1982- )
(2)
Gębka Artur
(2)
Hershfield Jon
(2)
Jacob Gitta
(2)
Jakima Sławomir (1958- )
(2)
Jastrzębska Julia
(2)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Krakowiak-Gennari Dobrosława
(2)
Kłos Joanna (graficzka)
(2)
Magryta-Wojda Iwa
(2)
Malek Renata
(2)
Moskal Maria
(2)
Owsiak Anna
(2)
Paluch Jan
(2)
Pinkowska-Zielińska Hanna
(2)
Popiel Agnieszka
(2)
Sikorski Wiesław (psycholog)
(2)
Stefaniak Wojciech (psychoterapeuta)
(2)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(2)
Turopolski Witold
(2)
Zagrodzki Michał
(2)
Zalewski Bartosz (psycholog)
(2)
Zdankiewicz-Ścigała Elżbieta
(2)
Łubkowska Agnieszka
(2)
Allen Jon G. (1944- )
(1)
Alochno-Janas Anna
(1)
Arden John Boghosian
(1)
Arentewicz Joanna
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Arntz Arnoud
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Balcerkiewicz Katarzyna
(1)
Balfour Andrew
(1)
Bateman Anthony (1952- )
(1)
Beck Judith S. (1954- )
(1)
Bell Mary
(1)
Bennett Shannon M
(1)
Bentley Kate H
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Berger Mathias (1947- )
(1)
Bicz Sabina
(1)
Bieniewicz-Wolak Magdalena
(1)
Biernacka Edyta
(1)
Biernacka Katarzyna (psycholog)
(1)
Bilejczyk Arkadiusz
(1)
Bilek Emily L
(1)
Bloch Michał (psycholog)
(1)
Boettcher Hannah T
(1)
Boon Suzette
(1)
Bourne Edmund J
(1)
Brandt-Salmeri Anna
(1)
Briere John
(1)
Brockman Robert
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Budzińska Anna (psycholog)
(1)
Bullis Jacqueline R
(1)
Buzzella Brian A
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Bąk Ewa (psychoterapeutka)
(1)
Cassiello-Robbins Clair
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(96)
2010 - 2019
(61)
2000 - 2009
(3)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(153)
1901-2000
(8)
1989-2000
(5)
1945-1989
(3)
Kraj wydania
Polska
(160)
Austria
(1)
Język
polski
(159)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Dzieci
(7487)
9-13 lat
(4372)
6-8 lat
(3903)
Młodzież
(3235)
14-17 lat
(2103)
Psychoterapeuci
(161)
Szkoły wyższe
(1793)
0-5 lat
(1756)
Dorośli
(775)
Niewidomi
(711)
Nauczyciele
(685)
Studenci
(634)
Rodzice
(543)
Szkoły średnie
(469)
Szkoły podstawowe
(427)
Poziom podstawowy
(425)
A2 (poziom biegłości językowej)
(394)
B1 (poziom biegłości językowej)
(347)
A2 poziom biegłości językowej
(332)
Poziom średniozaawansowany
(321)
B1 poziom biegłości językowej
(314)
18+
(301)
A1 poziom biegłości językowej
(301)
A1 (poziom biegłości językowej)
(290)
Szkoły muzyczne I stopnia
(232)
Nauczyciele języka angielskiego
(226)
Poziom zaawansowany
(219)
B2 (poziom biegłości językowej)
(202)
Szkoły muzyczne II stopnia
(200)
Nauczyciele języka niemieckiego
(182)
B2 poziom biegłości językowej
(176)
Lekarze
(174)
Menedżerowie
(167)
Chorzy
(161)
Pedagodzy
(161)
Poziom niższy średniozaawansowany
(155)
Psycholodzy
(153)
Osoby z niepełnosprawnością
(151)
Uczniowie
(142)
Przedszkola
(113)
Historycy
(104)
C1 poziom biegłości językowej
(98)
Przedsiębiorcy
(91)
Szkoły ponadgimnazjalne
(88)
Klasa 8.
(80)
Tłumacze
(80)
C1 (poziom biegłości językowej)
(79)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(75)
Prawnicy
(74)
Literaturoznawcy
(73)
Cudzoziemcy
(70)
Licea
(67)
Klasa 1.
(66)
Psychiatrzy
(66)
Gimnazja
(64)
Technikum
(64)
Klasa 2.
(62)
Językoznawcy
(59)
Szkoły zawodowe
(59)
Klasa 3.
(58)
Nauczyciele języków
(55)
Logopedzi
(54)
Fizjoterapeuci
(52)
Klasa 7.
(52)
Kobieta
(51)
Osoby w wieku starszym
(51)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(51)
C2 poziom biegłości językowej
(50)
Nauczanie początkowe
(48)
Terapeuci zajęciowi
(47)
Pracownicy naukowi
(44)
Poziom profesjonalny
(43)
Szkoły ponadpodstawowe
(43)
Nauczyciele akademiccy
(40)
Nauczyciele przedszkoli
(39)
Pediatrzy
(38)
A0 poziom biegłości językowej
(35)
Pracownicy socjalni
(35)
Socjolodzy
(34)
Bibliotekarze
(33)
Nauczyciele nauczania początkowego
(33)
A2+ (poziom biegłości językowej)
(31)
Terapeuci
(31)
Ekonomiści
(30)
Klasa 5.
(30)
Urzędnicy
(30)
Lekarze rodzinni
(29)
Neurolodzy
(29)
Dziennikarze
(28)
Klasa 4.
(28)
Klasa 6.
(27)
Poziom rozszerzony
(27)
Specjaliści ds. marketingu
(26)
C2 (poziom biegłości językowej)
(25)
Informatycy
(23)
Programiści
(23)
Księgowi
(22)
Dietetycy i żywieniowcy
(21)
Psycholodzy kliniczni
(21)
Radcy prawni
(21)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Psychoterapia
(67)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(29)
Dzieci
(21)
Trauma
(20)
Psychoanaliza
(16)
Młodzież
(15)
Uczucia
(14)
Lęk
(12)
Stres pourazowy
(12)
Przywiązanie (psychologia)
(11)
Leczenie
(10)
Relacja terapeutyczna
(10)
Terapia psychodynamiczna
(9)
Zaburzenia psychiczne
(9)
Autonomiczny układ nerwowy
(8)
Diagnoza psychologiczna
(8)
Nastolatki
(8)
Relacje międzyludzkie
(8)
Depresja psychiczna
(7)
Teoria poliwagalna
(7)
Zaburzenia emocjonalne
(7)
Mindfulness
(6)
Nerw błędny
(6)
Seksualność
(6)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(6)
Terapia behawioralna
(6)
Terapia poznawcza
(6)
Terapia schematów
(6)
Diagnostyka medyczna
(5)
Kompetencje społeczne
(5)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Psychofizjologia
(5)
Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT)
(5)
Uzależnienie (nałóg)
(5)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(5)
Autopsychoterapia
(4)
Autyzm
(4)
Bajkoterapia
(4)
Diagnoza
(4)
Osobowość
(4)
Osoby z zaburzeniami psychicznymi
(4)
Pomoc psychologiczna
(4)
Przeniesienie (psychoanaliza)
(4)
Przezwyciężanie lęku
(4)
Psychoedukacja
(4)
Psychozy
(4)
Regulacja emocji
(4)
Terapia par i małżeństw
(4)
Terapia rodzinna
(4)
Trening umiejętności społecznych
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Zaburzenia nerwicowe
(4)
Zaburzenia osobowości
(4)
Dojrzewanie
(3)
Dysocjacja (psychologia)
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Komunikacja niewerbalna
(3)
Lekarze a pacjenci
(3)
Mentalizacja
(3)
Opracowanie przypadku (psychologia)
(3)
Pograniczne zaburzenie osobowości
(3)
Praktyka psychologiczna oparta na dowodach empirycznych
(3)
Psychoprofilaktyka
(3)
Psychoterapia krótkoterminowa
(3)
Rodzina
(3)
Rozwój emocjonalny
(3)
Samoakceptacja
(3)
Samokontrola
(3)
Schizofrenia
(3)
Techniki samopomocy
(3)
Zaburzenia zachowania
(3)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Zdrowie psychiczne
(3)
Zespół Aspergera
(3)
Agresywność
(2)
Alkoholizm
(2)
Autodestruktywność
(2)
Bliskie związki międzyludzkie
(2)
Chorzy na schizofrenię
(2)
Ciało ludzkie
(2)
Diagnostic and statistical manual of mental disorders
(2)
Dysfunkcje seksualne
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Etiologia (medycyna)
(2)
Gniew
(2)
Ja (psychologia)
(2)
Kontrola emocjonalna
(2)
Małżeństwo
(2)
Medycyna oparta na dowodach naukowych
(2)
Mózg
(2)
Narkotyki
(2)
Neurobiologia
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Osoby z depresją
(2)
Osoby z zaburzeniami osobowości
(2)
Osoby z zespołem Aspergera
(2)
Pedofilia
(2)
Pewność siebie
(2)
Potraumatyczny wzrost
(2)
Temat: czas
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(53)
Poradnik
(48)
Opracowanie
(41)
Praca zbiorowa
(17)
Ćwiczenia i zadania
(14)
Case study (studium przypadku)
(10)
Opowiadania i nowele
(6)
Materiały pomocnicze
(5)
Scenariusz zajęć
(4)
Raport z badań
(3)
Monografia
(2)
Antologia
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Podręczniki
(1)
Protokoły
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(150)
Medycyna i zdrowie
(63)
Edukacja i pedagogika
(17)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(9)
Filozofia i etyka
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Biologia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Rozwój osobisty
(1)
161 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Stanowi kontynuację rozważań zawartych w książce pt.: O uczeniu się od pacjenta.
Bibliografia na stronach 243-247.
W drugim tomie poświęconym tematyce uczenia się od pacjenta Patrick Casement kontynuuje rozważania nad dynamiką relacji terapeutycznej, zwracając szczególną uwagę na dwa jej aspekty: przestrzeń analityczną i proces analityczny. Dowodzi, że terapeuci mogą pracować bardziej skutecznie, gdy monitorują przestrzeń i proces w poszukiwaniu potencjalnych zakłóceń.
Podążanie za procesem analitycznym, zachowanie otwartości umysłu, doskonalenie wewnętrznej superwizji, śledzenie przejawów nieświadomej nadziei żywionej przez pacjenta i nieświadomych sposobów poszukiwania przez niego pomocy - to tylko niektóre z zaleceń autora dla profesjonalistów zajmujących się pomaganiem.
Książka "O uczeniu się od pacjenta - ciąg dalszy", podobnie jak tom pierwszy, napisana jest przystępnym językiem, a rozważania teoretyczne autor ilustruje licznymi przykładami klinicznymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 358876 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 389915 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 229-236.
Ta książka jest zaproszeniem do wędrówki. Autor wprowadza Czytelnika w koncepcję narracyjnej terapii więzi i możliwości jej zastosowania w pracy z parą. Opis kolejnych etapów psychoterapii dr Szymon Chrząstowski wspiera zwięzłym studium pracy z parą. Obficie korzysta przy tym z tekstów kultury i dzieł sztuki, czyniąc lekturę fascynującą przygodą. Niech jednak nie zwiedzie Czytelnika lekkość tekstu. W tej przystępnej formie Autor mówi bowiem o rzeczach poważnych – o tym, jak można pomóc parom, które przeżywają kryzys w swoim związku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 366435 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie tylko schemat : praktyka systemowej terapii rodzin / Szymon Chrząstowski. - Wydanie drugie, (pierwsze wydanie w WN PWN). - Warszawa : PWN, 2022. - 445, [2] strony : ilustracja ; 21 cm.
Na stronie tytułowej: Wydanie nowe.
Bibliografia, netografia na stronach 407-429 i bibliografie przy większości rozdziałów. Indeks.
Nie tylko schemat. Praktyka systemowej terapii rodzin to poszerzone i uzupełnione wydanie książki, która swoją premierę miała w 2014 roku. Autor w bardzo przystępny sposób przybliża Czytelnikowi podstawy systemowego podejścia w psychoterapii par i rodzin oraz kolejne etapy procesu terapeutycznego: od wstępnego wywiadu, przez diagnozę i zawarcie kontraktu, po opis metod i technik terapeutycznych. Nowe wydanie zostało uzupełnione o rozdziały na temat emocji i przywiązania w systemowej terapii rodzin oraz nowych ścieżek w psychoterapii uprawianej w tym nurcie.
Czytelnik znajdzie tu także informacje dotyczące skuteczności psychoterapii systemowej, dodatkowy tekst o prowadzeniu terapii rodzin online oraz poszerzony i zaktualizowany spis polecanych lektur. Psychoterapia jest dla mnie nie tylko drogą leczenia zaburzeń, lecz także pomocą parom, rodzinom i indywidualnym pacjentom/klientom w radzeniu sobie z trudnościami życiowymi, na które napotykają. Terapia systemowa uczy, jak można pokonywać te trudności razem (tak jak dobrze jest skakać przez fale w oceanie, trzymając się wspólnie za ręce). Myśląc tak o psychoterapii, nawiązuję do tzw. psychologii humanistycznej, a więc takich osób jak Abraham Maslow, Carl Rogers czy Erich Fromm, który w eseju Mieć czy być - pisał: „My, istoty ludzkie, wyposażeni jesteśmy w wewnętrzne, głęboko zakotwiczone pragnienie życia – dawania wyrazu naszym zdolnościom, aktywności, związkom z innymi ludźmi”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 374355 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 315-354. Indeks.
Współfinansowanie: Uniwersytet Zielonogórski
Zaburzenie osobowości borderline ma bardzo różne oblicza, które określa się mianem obrazu klinicznego tego zaburzenia. Jednakowoż każda jego postać przykuwa uwagę i jest źródłem cierpienia młodego człowieka i jego najbliższych z powodu niestabilności relacji społecznych, labilności emocjonalnej, trudności w określeniu własnej tożsamości i różnych zaburzeń zachowania, w tym tendencji do samouszkodzeń i podejmowania zachowań samobójczych. (…)
Mamy nadzieję, że lektura pozwoli na lepsze zrozumienie tych młodych ludzi, którzy cierpią psychicznie, ponieważ nieustająco i permanentnie obawiają się odrzucenia, wybuchają gwałtownym gniewem i nie potrafią go kontrolować w sytuacjach niewielkich frustracji, doświadczają skrajnie intensywnych wahań nastroju, samookaleczają się, wykazują skłonność do niebezpiecznych zachowań ryzykownych i mają problemy w utrzymaniu bardziej trwałych relacji interpersonalnych, których tak bardzo potrzebują. Lidia Cierpiałkowska, Iwona Grzegorzewska, ze Wstępu.
Jest to publikacja wyjątkowa pod wieloma względami, ale jeden podkreślę szczególnie – przydatność dla praktyki klinicznej. (…) Z książki skorzystają psychologowie kliniczni i psychoterapeuci różnych orientacji teoretycznych, którzy chcą zobaczyć, jak twórczo, biegle i użytecznie można integrować wiedzę empiryczną, teoretyczną i praktyczną. Skorzystają też studenci psychologii, pedagogiki i medycyny, którzy znajdą w mono-grafii nie tylko podstawową uporządkowaną wiedzę na temat diagnozowania zaburzenia osobowości borderline, lecz także przegląd koncepcji jego leczenia. I skorzystają nauczyciele, wychowawcy oraz rodzice, którzy stają często bezradni wobec konsekwencji zaburzeń borderline obserwowanych przez nich w rodzinie czy szkole. prof. Emilia Soroko, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 382382 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Tytuł oryginału: The anxiety and worry workbook : the cognitive behavioral solution.
Bibliografia, netografia na stronach 290-295. Indeks.
Dla psychoterapeutów i klinicystów prowadzących terapię zaburzeń lękowych.
Zaburzenia lękowe należą do najbardziej powszechnych zaburzeń psychicznych - trwale uczucie niepokoju, zamartwianie się czy ataki paniki w istotny sposób ograniczają komfort życia. Niniejsza książka, napisana przez wybitnych specjalistów w dziedzinie terapii poznawczej, pomaga w zrozumieniu własnego lęku i stopniowej zmianie sposobu myślenia, a w konsekwencji w odzyskaniu dobrego samopoczucia i równowagi psychicznej. Pozycja ta, dzięki przystępnemu językowi i licznym, praktycznym poradom, sprawdzi się doskonale jako lektura samopomocowa. Będzie też stanowić świetne uzupełnienie biblioteczki psychoterapeutów i klinicystów -szczególnie prowadzących terapię zaburzeń lękowych oraz zainteresowanych nurtem CBT - dostarczając materiałów przydatnych do pracy z pacjentem.
Ten praktyczny podręcznik stworzono, opierając się na wieloletnim doświadczeniu klinicznym. Zawarte w nim kwestionariusze, ćwiczenia i przykłady pomagają w skutecznym ograniczeniu lęku - w szczególności panicznego, społecznego i uogólnionego. Uczą, w jaki sposób rozpoznawać czynniki, które go uruchamiają; pokazują jak pozbyć się natrętnych myśli i oderwanych od rzeczywistości przekonań leżących u jego podstawy, pozwalają poczuć się bezpieczniej w stresujących okolicznościach i stawić czoła sytuacjom wywołującym panikę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360779 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 253-276.
Niniejsza książka, to coś więcej niż podręcznik. Autorzy przedstawiają podstawowe zasady, cele i techniki krótkoterminowej psychoterapii psychoanalitycznej nastolatków z depresją, wyniki badań poświęconych terapii psychoanalitycznej oraz szczegółowy opis poszczególnych faz leczenia. terapeutyczny Produkt dostępny Wysyłamy: Wysyłamy w 24h (w następny dzień roboczy) Autor: Jocelyn Catty (red.) Wydawca: Oficyna INGENIUM Rok wydania: 2022 ISBN: 978-83-62651-84-9 Niniejsza książka, to coś więcej niż podręcznik. Autorzy przedstawiają podstawowe zasady, cele i techniki krótkoterminowej psychoterapii psychoanalitycznej nastolatków z depresją, wyniki badań poświęconych terapii psychoanalitycznej oraz szczegółowy opis poszczególnych faz leczenia. Wcześniej jednak omawiają teorię depresji i ukazują ten problem w perspektywie rozwojowej. Zdaniem autorów w psychoanalitycznej pracy z głęboko depresyjnymi nastolatkami należy uwzględnić nie tylko sam problem, ale także zadania rozwojowe okresu dojrzewania, konieczność szukania równowagi między budowaniem dorosłej tożsamości i zachowaniem zaufania do postaci rodzicielskich. Metoda przeznaczona jest do pracy z pacjentami cierpiącymi z powodu umiarkowanej lub ciężkiej depresji, także z tzw. „beznadziejnymi przypadkami” młodych ludzi, którzy utracili wiarę w świat dorosłych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378161 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 273-287. Indeks.
Uniwersalność teorii poliwagalnej i możliwość jej zastosowania w terapii lęku, traumy, depresji oraz zaburzeń ze spektrum autyzmu sprawiają, że cieszy się ona niesłabnącym zainteresowaniem psychologów, terapeutów i pedagogów. Deb Dana w spójny i klarowny sposób wyjaśnia zawiłości teorii Porgesa i przekłada ją na język praktyki terapeutycznej.
Wychodząc od wyjaśnienia roli i zasad funkcjonowania autonomicznego układu nerwowego, autorka pokazuje, jak dzięki prostym ćwiczeniom, łączącym tezy teorii poliwagalnej z osobistym doświadczeniem terapeuty, stworzyć podwaliny do pracy z klientem. Włączając w proces kolejne ćwiczenia stymulujące (na przykład ćwiczenia oddechowe, wykorzystywanie wyobraźni i zasobów somatycznych, prowadzenie dziennika, ruch czy kontakt ze sztuką), uczy, jak utrwalać proces zmiany.
Zaproponowane przez Deb Danę ćwiczenia pomogą klientowi zwrócić uwagę na pracę własnego autonomicznego układu nerwowego w czasie między sesjami, zainicjują zmiany szlaków autonomicznych i wzmocnią go w budowaniu bezpieczeństwa i satysfakcjonujących relacji z innymi.
Dzięki tej książce: zrozumiesz działanie autonomicznego układu nerwowego; poznasz sposoby wyjaśniania i zgłębiania hierarchii reakcji autonomicznej, neurorecepcji i koregulacji; otrzymasz zestaw ćwiczeń wspomagających i wzmacniających proces uczenia się między sesjami.
"Książka Deb Dany dostarcza psychoterapeutom wszystkiego, czego potrzebują, by pomóc klientom nauczyć się panowania nad powodującymi rozregulowanie reakcjami układu nerwowego nastawionymi na przetrwanie. Klienci mogą się dowiedzieć, jak korzystać z wielu dokładnych i praktycznych rozwiązań, zarówno w gabinecie, jak i poza nim, by odważnie i kompetentnie reagować na wyzwania codziennego życia i skutecznie stawiać im czoła." (Linda Graham)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379110 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Tytuł oryginału: "The polyvagal theory in therapy : engaging the rhythm of regulation", 2018.
Bibliografia, netografia na stronach 281-292. Indeks.
Wykorzystaj teorię poliwagalną w praktyce terapeutycznej. Deb Dana pokazuje, jak w terapii zaburzeń psychicznych zastosować teorię poliwagalną opartą na neurobiologii. W przystępny sposób wyjaśnia podstawy teorii autorstwa Stephena W. Porgesa, przekładając je na język zrozumiały dla terapeutów i ich klientów. W kolejnych rozdziałach omawia przygotowane przez siebie mapy układu nerwowego i arkusze ułatwiające śledzenie wzorców reakcji autonomicznych ciała. Proponuje też ćwiczenia oraz medytacje, które aktywują zdolności regulacyjne układu błędnego brzusznego i dzięki temu stanowią przydatne narzędzie regulacji autonomicznego układu nerwowego. Przedstawione w książce metody, przygotowane do zastosowania pod kierunkiem terapeuty, pomogą klientom zmienić wzorce reakcji autonomicznych, zwiększyć zdolność do regulacji oraz przywrócić stan bezpieczeństwa i łączności z innymi. Klinicyści i psychoterapeuci z powodzeniem mogą więc wykorzystać zasady teorii poliwagalnej w terapii wielu zaburzeń psychicznych, w szczególności traumy i zespołu stresu pourazowego. Deb Dana to utalentowana terapeutka odznaczająca się realistycznym spojrzeniem na traumę, pragnąca zintegrować teorię poliwagalną z leczeniem klinicznym. Teoria poliwagalna dostarczyła jej języka opisującego reakcje ciała i korespondującego z jej własnymi emocjami oraz intuicyjnym poczuciem łączności z klientami. Dała jej także składnię pozwalającą nazwać własne doświadczenia i doświadczenia klientów potwierdzone przez udokumentowane mechanizmy neuronalne. [Z Przedmowy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361010 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 369-395. Indeks.
Dla klinicystów leczących pary i rodziny, w tym terapeutów oraz doradców małżeńskich i rodzinnych, psychologów klinicznych, pracowników socjalnych, opiekunów duszpasterskich, psychiatrów, studentów psychoterapii.
Książka łączy najnowszą wiedzę z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej z teoriami i ustaleniami dotyczącymi systemów rodzinnych, przywiązania, neurobiologii i regulacji emocji. Autor przedstawia praktyczne wnioski z badań pozwalające lepiej zrozumieć trudności, które skłaniają pary i rodziny do podjęcia terapii, oraz mechanizmy zmiany terapeutycznej. Koncentrując się na podstawowych założeniach i zasadach przeprowadzania interwencji, opisuje skuteczne metody: identyfikacji i modyfikacji myśli automatycznych, restrukturyzacji dysfunkcjonalnych schematów w kontekście rodziny, pracy nad problemami związanymi z regulacją emocji, poprawy umiejętności komunikowania się i rozwiązywania problemów, dokonywania wzajemnie uzgodnionych zmian w zachowaniu, ćwiczenia i utrwalania nowych umiejętności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360844 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 245-255.
W "Odsłanianiu tajemnicy psychozy" Franco De Masi przedstawia wnikliwy obraz tej choroby i trudności wpisanych w jej leczenie. Autor od kilkudziesięciu lat pracuje z pacjentami psychotycznymi, superwizuje też pracę terapeutyczną z dorosłymi chorującymi na psychozę, a także z bardzo zaburzonymi dziećmi. Bogate doświadczenie kliniczne, głęboki namysł zarówno nad porażkami terapeutycznymi, jak i nad sukcesami, precyzyjny i klarowny język, jakim przekazuje swoje przemyślenia - to niewątpliwie zalety tego tekstu.
Książka składa się z trzech części. W pierwszej autor opisuje działania podejmowane przez pionierów psychoanalizy w dziedzinie leczenia psychoz, w drugiej omawia zjawiska charakterystyczne dla tej choroby, czyli urojenia i halucynacje, zaś w trzeciej przedstawia szczegółowy opis wieloletniej terapii pacjenta psychotycznego, która zakończyła się uzyskaniem stabilnej poprawy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373276 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 301-312.
Tytuł tej książki może w pierwszej chwili wydać się nieco zaskakujący, gdyż kliniczny termin psychoza obejmuje rozmaite zaburzenia o zróżnicowanym stopniu nasilenia. Dwie grupy nozologiczne tradycyjnie włączane do tej kategorii to psychoza maniakalno-depresyjna i schizofrenia.
W tej publikacji stawiam tezę, że za uruchomienie psychozy odpowiada to, co dzieje się w podstawowych procesach nadających strukturę pierwszym relacjom emocjonalnym dziecka. Wczesne i ciągłe zniekształcenia tych procesów kładą podwaliny pod zmienioną percepcję wewnętrznej rzeczywistości psychicznej, która ulega odszczepieniu i zastąpieniu światem fantazji. Po przyjęciu takiej perspektywy można wyciągnąć wniosek, że psychoza nie różni się od innych form cierpienia psychicznego, których korzenie sięgają okresu niemowlęcego. Jednakże tak nie jest. Różnica polega na tym, że owa choroba rozwija się w specyficzny sposób, a poza tym w jej przebiegu ujawnia się dążenie do zniszczenia funkcji emocjonalnych i procesów poznawczych.
W niniejszym tomie przedstawię niektóre powody poddawania się pacjentów uwodzącemu urokowi choroby, która ostatecznie skazuje ich na życie w ciągłym chaosie mentalnym i szaleństwie. (Autor)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 358875 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 365-382.
W książce "Praca z trudnymi pacjentami od nerwicy do psychozy" Franco De Masi dzieli się z czytelnikami swoim wieloletnim doświadczeniem klinicznym i przemyśleniami na temat pracy z najtrudniejszymi pacjentami, jacy zwracają się do psychoterapeutów z prośbą o pomoc. Cierpią oni na skutek wczesnych traum oraz poważnych zakłóceń, do jakich dochodziło w ich relacjach z bliskimi. Jako dorośli znagają się z patologicznymi konstrukcjami, które rządzą ich światem wewnętrznym, skazując na emocjonalne ubogie i pełne zamętu życie. Autor omawia liczne "trudne" patologie - m.in. pedofilię, perwersje seksualne, stany borderline i psychotyczne. Wnikliwym i przejrzystym rozważaniom teoretycznym towarzyszą liczne przykłady kliniczne. Ta cenna pozycja zainteresuje nie tylko psychoanalityków i psychoterapeutów psychoanalitycznych, ale też wszystkich, którzy w swojej pracy konfrontują się z najbardziej złożonymi przypadkami cierpienia psychicznego.
Franco De Masi napisał we Wprowadzeniu: "Ta książka powstała, by poszerzyć obszar badań i zastosowania terapii analitycznej i objąć nią tych pacjentów, którzy testują granice naszej wiedzy, tym samym zasługując na miano trudnych pacjentów."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352769 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 193-202.
Wykłady z psychoanalizy to omówienie najważniejszych pojęć psychoanalitycznych istotnych z perspektywy pracy klinicznej. Franco De Masi wskazuje na fundamenty analitycznego myślenia, które warto poznać, zachować i docenić, gdyż – choć teoria i technika ewoluują – podstawowe elementy pracy klinicznej pozostają niezmienne. W kolejnych rozdziałach dyskusję poprzedza omówieniem procesu, który doprowadził do sformułowania danego pojęcia. Kolejna książka tego wybitnego włoskiego psychoanalityka na pewno zainteresuje zarówno doświadczonych klinicystów, jak i adeptów psychoterapii, a także wszystkich, których interesuje specyfika podejścia psychoanalitycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 374743 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału i równoległy: Shame in the therapy hour. Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach. Indeks.
Czytelnikami tej pozycji mogą być: psychologowie kliniczni, psychoterapeuci, psychiatrzy, pracownicy społeczni, terapeuci par i rodzin, doradcy ds. uzależnień oraz inne osoby świadczące usługi w zakresie zdrowia psychicznego.
Wstyd jest powszechną i bolesną emocją, która często pojawia się w codziennym życiu i może przyczyniać się do powstania zaburzeń psychicznych, skłaniających ludzi do szukania odpowiedniego leczenia. Doświadczenie wstydu jest zazwyczaj intensywne i przytłaczające, ponieważ wzbudza poczucie bycia złym, bezwartościowym lub zasługującym na pogardę. Często powiązany jest z uczuciem bezsilności, małości, bycia wystawionym na widok publiczny i chęci zniknięcia. Wstyd jest nie tylko czynnikiem leżącym u podstaw wielu problemów, z powodu których klienci szukają pomocy u psychoterapeuty. Może on pojawiać się także podczas terapii, przy omawianiu intymnych szczegółów swojego życia. Jeśli terapeucie nie uda się rozpoznać wstydu u klienta, bardzo prawdopodobne, że związane ze wstydem problemy nadal będą się utrzymywać. Ponadto osoby, które w trakcie terapii doświadczają nieuświadomionego wstydu, mogą się czuć niezrozumiane, co będzie powodem braku skuteczności terapii lub przedwczesnego jej zakończenia. Celem tej książki jest dostarczenie terapeutom wskazówek, jak radzić sobie ze wstydem u swoich pacjentów. Omówiono w niej wszystkie aspekty wstydu, m.in. to, jak się rozwija, w jaki sposób jest powiązany z zaburzeniami psychicznymi, jak go rozpoznać i jak pomóc klientom rozwiązać problemy z nim związane. Eksperci, którzy podczas sesji terapeutycznych zmagali się ze wstydem i przekształcaniem go w konstruktywny sposób, dzielą się swoją mądrością i wnioskami, do jakich doszli przez lata doświadczenia klinicznego. Opisują techniki, szczegółowo omawiając podane przykłady i cytując fragmenty rozmów z pacjentami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 381342 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 273-282. Indeksy.
Od niedawna powstaje coraz więcej krótkoterminowych metod psychoanalizy. Jedną z najbardziej znanych i najdokładniej zbadanych jest innowacyjna intensywna krótkoterminowa psychoterapia dynamiczna stworzona przez dr. Habiba Davanloo, u którego szkoliła się autorka niniejszej publikacji. Książka została uporządkowana w sposób metodyczny, stanowiący odzwierciedlenie procesu terapii: od pierwszego kontaktu aż do badania kontrolnego po terapii. Publikacja zawiera szczegółowe przykłady kliniczne pokazujące, w jaki sposób teoria przekłada się na techniki o niespotykanej wcześniej sile i skuteczności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 359531 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 301-307. Indeks.
Skuteczna metoda pracy z pacjentami doświadczającymi paraliżującego i wyniszczającego wstydu.
Chroniczny wstyd jest bolesny, destrukcyjny i przyjmuje rozmaite postaci. Trudno samodzielnie się z nim uporać, ponieważ jest odporny nawet na intensywną terapię analityczną. W swojej książce Patricia A. DeYoung łączy najnowsze odkrycia z dziedziny neuronauki z bogatą tradycją psychoterapii relacyjnej, a także ukazuje, co kryje się za różnorodnymi objawami, i odsłania prawdziwą, relacyjną naturę wstydu. Wyjaśnia też, w jaki sposób chroniczny wstyd zapisuje się w mózgu i wpływa na osobowość, tłumaczy złożone teorie i przekłada je na codzienną praktykę terapeutyczną.
Terapia chronicznego wstydu to rezultat wieloletnich doświadczeń klinicznych. Autorka pokazuje, jak rozpoznać wstyd w relacji terapeutycznej, przeanalizować jego źródła i wpływ na życie klienta oraz wybrać najlepszą metodę terapii. Książka zawiera liczne opisy przypadków i propozycje rozwiązań, które można natychmiast zastosować w praktyce.
Ta pobudzająca do myślenia, pouczająca i rozwijająca publikacja pomoże psychoterapeutom poszerzyć zakres oddziaływań terapeutycznych i zwiększyć skuteczność w pracy z klientami cierpiącymi na chroniczny wstyd.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 357151 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Wykaz autorów na stronach 265-267.
Bibliografie przy pracach.
Wiedza o psychice pacjenta, procesach intrapsychicznych, psychopatologii oraz różnych metodach postępowania terapeutycznego stanowi fundament zawodowej kompetencji. Przyglądając się jednak z bliska, w jaki sposób owa wiedza i płynące z niej umiejętności praktyczne są obecne w gabinecie psychoterapeutycznym, odkrywamy, że niekiedy mądrość i skuteczność terapeuty polegają na czymś odwrotnym: na niewiedzeniu, wahaniu się, wręcz lekceważeniu własnych myśli. Wtedy pojawia się pytanie: Kiedy WIEM jest niezbędne, a kiedy potrzebne jest właśnie NIE WIEM? (Fragment Wprowadzenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376141 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Podręcznik rewolucyjnego podejścia wpływającego na poprawę samopoczucia.
Bibliografie przy rozdziałach.
Terapia dobrostanu psychicznego (WBT - Well-Being Therapy) jest podejściem psychoterapeutycznym opracowanym przez Giovanniego A. Favę, światowej sławy psychiatrę i psychoterapeutę oraz redaktora naczelnego "Psychotherapy and Psychosomatics". WBT to oparta na innowacyjnej strategii w sprawie monitorowania dobrostanu psychicznego, przy czym pacjent stopniowo uczy się, jak je rozwijać. Ten rodzaj terapii cieszy się dużym sukcesem i zyskuje na popularności.
Pierwsza część (I.) książki opisuje, w jaki sposób powstał pomysł WBT, pierwszego leczonego pacjenta i aktualne dowody, które wspierają to podejście.
W części drugiej (II.) Giovanni A. Fava przedstawia instrukcję leczenia WBT, opisując, co pociąga za sobą każda sesja, oraz dostarcza wiele przykładów z jego własnych przypadków klinicznych.
Ostatnia część (III.) obejmuje niektóre szczególne warunki, w których można zastosować WBT i jak sesje mogą być prowadzone. Zawiera sekcje dotyczące depresji, wahania nastroju, uogólnione zaburzenie lękowe, panikę i agorafobię oraz zespół stresu pourazowego. Dostępne są również informacje na temat zastosowania WBT jako metodę interwencyjną w środowisku szkolnym.
W całej książce autor utrzymuje lekturę interesującą, dzieląc się swoimi anegdotami z przebiegu praktyki zawodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 385937 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera zbiór 70 ćwiczeń psychoanalitycznych.
Bibliografia na stronach 273-287.
"Unikanie emocji, przeżywanie emocji" to zapis rozważań autora nad sposobami kształtowania się emocji i ich przeżywania - lub unikania i ewakuowania - przez obu uczestników psychoanalitycznego spotkania.
Antonino Ferro inspirację czerpie z teorii Biona oraz koncepcji pola analitycznego i w charakterystycznym dla siebie stylu snuje oryginalne refleksje, przeplatając odniesienia teoretyczne licznymi przykładami zaczerpniętymi z pracy z dorosłymi, nastolatkami i dziećmi. Proponuje nowe rozumienie tego, jak ludzki umysł działa i jak choruje, formułuje też zalecenia dotyczące pracy z pacjentami. Niezwykle użyteczny okazać się może ostatni rozdział książki, zbiór ponad 70 ćwiczeń psychoanalitycznych będących tak naprawdę krótkimi opisami przypadków klinicznych. Autor zachęca czytelnika do odważnego szukania rozwiązań prezentowanych problemów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 358877 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej