Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(26)
Forma i typ
Książki
(26)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(22)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(23)
Biblioteka Austriacka
(1)
Czytelnia BG
(2)
Rogów
(1)
Autor
Buchnat Marzena
(2)
Pucek Robert (1959- )
(2)
Borzyszkowska Halina (1929-2008)
(1)
Cabała Justyna
(1)
Dul'nev Grigorij Mitrofanovič (1909-1972)
(1)
Dyrda Jolanta
(1)
Elvén Bo Hejlskov (1965- )
(1)
Felhorska Felicja (1895-1970)
(1)
Furtak Dominika
(1)
Giera Magdalena
(1)
Godawa Joanna (pedagogika)
(1)
Grabowska Natalia (nauczycielka)
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Jasielska Aleksandra (1972- )
(1)
Kielin Jacek (1965- )
(1)
Kirejczyk Kazimierz (1910-1986)
(1)
Komorowska Agata (2002- )
(1)
Komorowska Olga
(1)
Kościelak Ryszard
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Lindyberg Iwona
(1)
Liwo Helena
(1)
Mamot Barbara
(1)
Materny Katarzyna
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Moczia Krystyna
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Perycz Kazimierz (1908- )
(1)
Pietrzak-Szymańska Barbara
(1)
Pieńkowska Elżbieta
(1)
Ryrych Katarzyna (1959- )
(1)
Sakowicz Anna (1972- )
(1)
Seiffarth Achim (1960- )
(1)
Sienkiewicz Sylwia
(1)
Sienniak Aleksandra
(1)
Stebelska Agnieszka
(1)
Steinhöfel Andreas (1962- )
(1)
Suchon Szymon
(1)
Szluz Beata (1968- )
(1)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(1)
Tupek Patrycja
(1)
Urbańska Barbara
(1)
Vrede Romana (1972- )
(1)
Waligóra Anna (socjolog)
(1)
Wielądek Małgorzata
(1)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(25)
Niemcy
(1)
Język
polski
(20)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Rodzice
(4)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
A2 poziom biegłości językowej
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzież
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura holenderska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Kobieta
(6651)
Język angielski
(3434)
Rodzina
(3383)
Język niemiecki
(3176)
Relacje międzyludzkie
(3094)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(-)
II wojna światowa (1939-1945)
(2777)
Przyjaźń
(2617)
Płyty gramofonowe
(2615)
Tajemnica
(2257)
Film fabularny
(2183)
Muzyka rozrywkowa
(2119)
Miłość
(2118)
Żydzi
(2040)
Literatura polska
(2011)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1997)
Śledztwo i dochodzenie
(1983)
Powieść polska
(1943)
Życie codzienne
(1911)
Pisarze polscy
(1878)
Zabójstwo
(1877)
Dzieci
(1736)
Muzyka rozrywkowa polska
(1715)
Polacy za granicą
(1592)
Mężczyzna
(1561)
Kościoły i kaplice
(1492)
Wojsko
(1456)
Kultura
(1438)
Język polski
(1356)
Filozofia
(1330)
Zamki i pałace
(1283)
Politycy
(1279)
Tematy i motywy
(1270)
Historia
(1262)
Policjanci
(1257)
Powieść amerykańska - 20 w.
(1246)
Polityka
(1235)
Podróże
(1230)
Dziewczęta
(1188)
Nastolatki
(1129)
Małżeństwo
(1102)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1091)
Władcy
(1077)
Magia
(1064)
Powieść angielska
(1062)
Zwierzęta
(1061)
Sztuka
(1056)
Uczucia
(1052)
Literatura
(1049)
Jazz
(1026)
Dramat filmowy
(1017)
Trudne sytuacje życiowe
(1005)
Film amerykański
(995)
Literatura niemiecka
(977)
Rodzeństwo
(976)
Język angielski - podręcznik
(965)
Dziennikarze
(947)
PRL
(919)
Polityka międzynarodowa
(919)
Powieść amerykańska
(910)
Powieść angielska - 20 w.
(889)
Kościół katolicki
(877)
Poezja polska - 20 w.
(864)
Wielkanoc
(864)
Holokaust
(854)
Muzyka polska
(853)
Rock
(853)
Sekrety rodzinne
(852)
Społeczeństwo
(849)
Powieść francuska
(832)
Sztuka polska
(816)
Ludzie a zwierzęta
(787)
Osoby zaginione
(782)
Duchowieństwo katolickie
(773)
Młodzież
(770)
Arystokracja
(762)
Boże Narodzenie
(759)
Śmierć
(740)
Przestępczość zorganizowana
(720)
Wojna
(712)
Relacja romantyczna
(708)
Gramatyka
(704)
Matki i córki
(698)
Teatr polski
(696)
Pisarze
(690)
Chłopcy
(681)
Poszukiwania zaginionych
(678)
Język francuski
(677)
Literatura austriacka
(665)
I wojna światowa (1914-1918)
(662)
Nauka
(662)
Samorealizacja
(658)
Obyczaje i zwyczaje
(655)
Polacy
(642)
Miasta
(639)
Budownictwo miejskie
(637)
Film obyczajowy
(631)
Psy
(624)
Wybory życiowe
(620)
Świadomość społeczna
(614)
Uprowadzenie
(613)
Temat: dzieło
Rico, Oskar und die Tieferschatten
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Berlin (Niemcy)
(1)
Holandia
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okręg)
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(4)
Raport z badań
(4)
Monografia
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Bibliografia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Psychologia
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Językoznawstwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 314)
Bibliografia na stronach 389-421.
Finansowanie: Wydział Studiów Edukacyjnych (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań)
Streszczenie w języku angielskim.
Problem tego, jak uczniowie ze specjalnymi potrzebami czują się w środowisku rówieśniczym, w szczególności w kontekście przemocy rówieśniczej, jest stosunkowo słabo rozpoznany empirycznie, szczególnie w naszym kraju. Jednocześnie wszystkie dostępne dane światowe wskazują, że zarówno wiktymizacja, jak i sprawstwo w tej grupie młodych ludzi uzyskują zwykle istotnie wyższe wskaźniki w zestawieniu z młodzieżą pełnosprawną. Autorka podjęła takie badanie, lokując klimat szkoły jako ważny czynnik wpływający na występowanie problemu przemocy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 118-136.
Książka jest dedykowana zarówno studentom, naukowcom jak i praktykom z psychologii i pedagogiki.
Streszczenie w języku angielskim.
W publikacji została opisana wiedza na temat emocji podstawowych posiadanych przez dzieci z niepełnosprawnością intelektualną (NI). Zaprezentowano w niej badania: porównawcze dotyczące wiedzy o zdziwieniu dzieci z lekką NI i dzieci w normie intelektualnej, badania jakościowe językowego obrazu wiedzy o emocjach podstawowych dzieci z lekką NI, a także badania wiedzy o emocjach młodzieży z umiarkowaną NI. Podstawowym założeniem było ujawnienie, jak kształtuje się wiedza o emocjach podstawowych w obrębie poszczególnych kodów: obrazowego, werbalnego i abstrakcyjnego ze względu na poziom funkcjonowania intelektualnego. Do pomiaru dziecięcej wiedzy o emocjach podstawowych stworzono autorskie narzędzie WE06. Uzyskane wyniki dostarczały informacji na temat wiedzy o emocjach podstawowych dzieci z NI, charakteryzując tę wiedzę i wskazując prawidłowości w jej kształtowaniu w obrębie poszczególnych kodów w zależności od poziomu funkcjonowania intelektualnego. Wiedza ta natomiast stanowi przesłankę do podjęcia efektywnych działań terapeutycznych. Przedstawione opracowanie zostało napisane czytelnym językiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 374921 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesjonalne Publikacje dla Szkół i Placówek Oświatowych)
Rok wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Na okładce: Patron medialny: PortalOświatowy.pl, FabrykaWiedzy.com Fachowe publikacje dla specjalistów.
W publikacji "Logopedia w edukacji wczesnoszkolnej. Zeszyt ćwiczeń" logopedzi - wieloletni praktycy zamieszczają szereg przemyślanych, przydatnych kart pracy - dzięki zróżnicowanej trudności każde dziecko - przy pomocy rodziców lub logopedy - będzie mogło znaleźć odpowiedni materiał dla siebie. Materiał jest podzielony na 3 części. Dzięki temu dostajecie Państwo w swoje ręce praktyczną, narzędziową pomoc w codziennej pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361410 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111694 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy rozdziałach.
Współfinansowanie: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Polska)
Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi stanowi ważny i coraz częściej spotykany podmiot w rzeczywistości edukacyjnej. Czy współczesna szkoła, realizując kluczowe dla edukacji kompetencje, jest dla niego szansą rozwoju? W jaki sposób nauczyciel może stać się inspiratorem procesu uczenia się dziecka z dysfunkcjami - to zasadnicze pytania, jakie zostały postawione w książce.
Szkoła - nauczyciel - uczeń: trzy obszary refleksji nad dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej - jak nauczać skutecznie? Dziecko z dysfunkcją słuchu: "zdarzenie krytyczne" dla praktyki pedagogicznej. Specyficzne trudności w uczeniu się jako przyczyna niepowodzeń szkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 365799 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie gryzę, nie biję, nie krzyczę / Bo Hejlskov Elvén ; przełożył Robert Pucek. - Warszawa ; Ożarów Mazowiecki : Wydawnictwo Linia, 2018. - 253, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
(Biała Plama)
Na okładce: Jak zachowywać się pozytywnie w stosunku do osób z autyzmem i innymi dysfunkcjami rozwojowymi.
Gryzienie, bicie, krzyk oraz inne trudne zachowania osób niepełnosprawnych lub nietypowych rozwojowo są często powodowane przez ich otoczenie, które stawia im nierealistyczne wymagania.
Bo Hejlskov Elvén pokazuje, że właściwe rozpoznanie problemu i jego źródeł może doprowadzić do pozytywnej zmiany w zachowaniu. Jego książkę można potraktować jako praktyczny poradnik zawierający właściwe sposoby postępowania w trudnych sytuacjach oraz strategie wychowawcze pozwalające osiągać pożądane rezultaty bez stosowania zakazów i kar. Proponowane przez Elvéna metody "niskiego pobudzenia" dają szansę na znaczną poprawę jakości życia osób mających kłopoty z kontrolą własnego zachowania oraz korzystnie wpływają na funkcjonowanie bliskich z ich otoczenia: członków rodziny, wychowawców, opiekunów.
Zaletą książki jest wielkie bogactwo przykładów zachowań osób z najróżniejszymi zaburzeniami rozwojowymi, od zespołu Downa po autyzm. W każdym z nich autor omawia naturę problemu, po czym wskazuje sposób jego rozwiązania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 353370 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Przestrzeni Niepełnosprawności ; t. 2.)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja współfinansowana przez Uniwersytet Śląski w Katowicach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Monografia stanowi drugi tom serii wydawniczej „W Przestrzeni Niepełnosprawności”. Na kartach tej książki towarzyszymy „osobom z niepełnosprawnością na ścieżkach życia”, aby wpierać ich edukację, podejmowane działania terapeutyczne oraz umożliwiać jak najpełniejsze funkcjonowanie w życiu kulturalnym i społecznym. Publikacja zawiera artykuły napisane przez specjalistów teoretyków i praktyków zajmujących się istotą niepełnosprawności, funkcjonowaniem osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności w społeczeństwie oraz ich szeroko pojętym uczestnictwem w kulturze i terapii. Autorzy podjęli kwestie związane z terapią dzieci, intensyfikacją edukacyjnych działań środowiskowych na rzecz osób z niepełnosprawnościami oraz sytuacją społecznej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w klasie szkolnej. Badacze przyjrzeli się również zjawisku liminalności w kontekście przekraczania drugiego progu edukacyjnego przez ucznia z chorobą przewlekłą uczącego się w klasie integracyjnej, a także możliwościom udostępniania muzeów osobom z niepełnosprawnością intelektualną. Poza tym analizie poddano twórczą, plastyczną działalność uczniów lekko niepełnosprawnych intelektualnie. Publikację zamykają artykuły dotyczące doświadczeń praktycznych na polu edukacji, terapii, wsparcia i szeroko pojętego rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349989 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 294865 (1 egz.)
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 37-248 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 297359 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 270094 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pozwól mu się zagubić / Olga Komorowska, Agata Komorowska. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2023. - 162, [3] strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 161-162.
Trzymasz w ręku kursoksiążkę napisaną przez mamę i córkę. Obie chcemy, żeby osoby z niepełnosprawnością intelektualną były bardziej samodzielne i żeby pewne stereotypy o niej zniknęły. Obie też dobrze znamy tę niepełnosprawność, chociaż z różnej strony. W książce znajdziesz tematy związane z samodzielnością, ale również z poczuciem własnej wartości, z komunikacją z dzieckiem, z przekonaniami, które w nas tkwią, z potrzebą akceptacji błędów popełnianych przez nasze dziecko. Wszystkie te aspekty mają na nie wpływ na jego odwagę do podejmowania działań, a w konsekwencji na samodzielność. Każdy rozdział kończy się materiałami do indywidualnej pracy. W środku znalazły się także przeprowadzone przez nas wywiady z ciekawymi osobami dotyczące samodzielności. W książce znajdziecie min. takie rozdziały jak: Co to jest niepełnosprawność? Co to jest samodzielność? Stereotypy i przekonania, Znaczenie samodzielności, Poczucie własnej wartości,Zniewolone dzieci, Zacząć musisz od siebie, Komunikacja z dziećmi, Filary samodzielności, Etapy nauki samodzielności, Wywiady i rozmowy ...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 391781 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 224843 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 151-161.
Autorka [...] koncentruje swoją uwagę teoretyczną i badawczą na macierzyństwie matek wychowujących dziecko z niepełnosprawnością intelektualną. Warto docenić ten fakt, gdyż to "trudne" macierzyństwo - mimo coraz większego zainteresowania badaczy - ciągle "upomina się" o naukowe zainteresowanie. [...] To zajmujące studium teoretyczno-diagnostyczne, w ramach którego Autorce udało się, wykorzystując warsztat badawczy metodologii jakościowej, odkryć znaczenia i sensy nadawane przez matki własnym doświadczeniom. To doświadczenie matek, naznaczone w jakimś sensie upośledzeniem dziecka, nie oznacza - jak mówi Autorka we wstępie - że możemy mówić o upośledzonym macierzyństwie. [...] Każdy z prezentowanych przypadków zawiera biograficzne usytuowanie "trudnego" macierzyństwa oraz osobistą interpretację upośledzenia własnego dziecka. Biografie przedstawione przez Autorkę to zarazem studium indywidualnego cierpienia, studium osamotnienia, a jednocześnie pokory wobec losu i uczucia ujawnianego w różnych formach. [...] Zarówno wejście Autorki w słabo rozpoznany obszar badawczy, jak i wartościowe poznawczo analizy teoretyczne i badawcze przekonują mnie o wadze tej pracy w przestrzeni naukowej. Jestem również przekonana, że to także publikacja dla szerszego grona odbiorców. Sądzę, że wszyscy, dla których codzienność jest warta refleksji, powinni być usatysfakcjonowani. (Z recenzji dr hab. Sławomiry Sadowskiej, prof. UG)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346417 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rogów
Brak informacji o dostępności: sygn. 117835 JK (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 303457, 303456 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(W Przestrzeni Niepełnosprawności ; t. 1)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja współfinansowana przez Uniwersytet Śląski w Katowicach
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Publikacja ukazuje możliwości dokonania zmian w procesie edukacji, terapii i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością, chorujących przewlekle, z zaburzeniami rozwojowymi i innymi dysfunkcjami. Tom ten ma stanowić preludium do serii wydawniczej pod redakcją prof. dr hab. Anny Nowak "W Przestrzeni Niepełnosprawności", w której będą poruszane kwestie szeroko rozumianej pedagogiki specjalnej. Monografia została podzielona na trzy części. Pierwsza z nich zawiera artykuły na temat istoty kształcenia przyszłych pedagogów specjalnych oraz konieczności przemian w szkole jako organizacji. Część druga podejmuje kwestie związane z trudnościami edukacyjnymi dziecka wynikającymi z niepełnosprawności, występujących zaburzeń rozwojowych czy choroby. Ostatnią, trzecią część książki zamykają studia poświęcone autonomii, samodzielności, samodecydowaniu adolescentów i dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 350075 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 310516 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzina wobec seksualności dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Elżbieta Pieńkowska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 179, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 161-176.
Współfinansowanie: Uniwersytet Szczeciński
Książka porusza temat seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną z perspektywy uwarunkowań rodzinnych. Każdy system rodzinny tworzy zróżnicowany treściowo i strukturalnie klimat kształtujący oddziaływania rodziców wobec rozwoju seksualnego własnego dziecka. Niepełnosprawność dziecka wprowadza do rodziny wiele różnorodnych stresorów na poziomie indywidualnym i systemowym, co sprawia, że seksualność własnego dziecka staje się tematem bardzo trudnym, wymagającym, a przez to niejednokrotnie zaniedbywanym i negowanym, po prostu zgubionym. Celem podjętych w publikacji rozważań było poszukiwanie kierunków wsparcia dla systemu rodzinnego będącego źródłem niewykorzystanych zasobów dla seksualności dziecka z niepełnosprawnością – systemu często potrzebującego zindywidualizowanego wsparcia społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 371469 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyspa mojej siostry / Katarzyna Ryrych. - Wydanie VII, szóste w Wydawnictwie Literatura. - Łodź : Wydawnictwo Literatura, 2022. - 85, [3] strony ; 23 cm.
I nagroda w kategorii 10-14 lat w II Konkursie Literackim im. Astrid Lindgren
"Poznajemy Pippi, która jakby żyje na samotnej wyspie, w innym świecie... Na tę wyspę wprowadza nas jej młodsza siostra Marysia. Dzięki jej wrażliwości dotykamy wprost największych tajemnic i problemów jej niepełnosprawnej siostry. Odkrywamy przy tym, że każdy człowiek jest osobną wyspą i choć czasem tak bardzo różnimy się od siebie, to każdy z nas ma prawo do godnego życia, szacunku, podziwu i miłości. I pomyślałam sobie, że jeśli potrafimy sprawić, by takie osoby jak Pippi czuły się szczęśliwe mimo swojej choroby, to nasz świat będzie lepszy." (Anna Dymna)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 377716 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Siła miłości : historia oparta na prawdziwych wydarzeniach / Anna Sakowicz. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Luna, 2021. - 350, [2] strony ; 21 cm.
Gdzie jest granica miłości i czy w ogóle taka istnieje? Malwina i Adam Ostrowscy, specjalistyczna rodzina zastępcza, przyjmują pod swój dach niemowlę. O chłopca przez dwa lata walczy biologiczna matka. Kiedy udaje się wreszcie ustalić sytuację prawną dziecka, na stałe trafia ono do Ostrowskich, gdyż nie ma chętnych na adopcję Kacpra. Okazuje się, że nikt nie chce dziecka z zaburzeniami intelektualnymi. Malwina z Adamem kosztem własnych dorastających dzieci wkładają wiele wysiłku, by zapewnić Kacprowi odpowiedni rozwój. Z wiekiem chłopiec ujawnia skłonności do przemocy wobec słabszych. Malwina i Adam stają przed dylematem: zakończyć opiekę nad dwunastoletnim Kacprem i rozwiązać rodzinę zastępczą czy nie? Każdy wybór niesie za sobą czyjeś cierpienie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379127 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej