Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(20)
Forma i typ
Książki
(20)
Poradniki i przewodniki
(13)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Dostępność
dostępne
(19)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(20)
Autor
Krzyżanowski Krzysztof (tłumacz)
(2)
Waśko Zbigniew
(2)
Allen David (1945- )
(1)
Białas Wojciech
(1)
Ducker Chris
(1)
Gates Bill (1955- )
(1)
Gmitrzak Dagmara
(1)
Gordon Tomasz
(1)
Herman Todd
(1)
Hoffman Reid
(1)
Hollins Peter
(1)
Janicki Przemysław
(1)
Jeznach Andrzej (1954- )
(1)
Król Tomasz
(1)
Lipiński Marek (finanse)
(1)
Machnicka Zyta
(1)
Piechocki Marek (1961- )
(1)
Pieleszek Marcin
(1)
Romanek Arkadiusz
(1)
Sugiero Joanna
(1)
Taleb Nassim (1960- )
(1)
Tarnowski Robert
(1)
Thorp Edward O. (1932- )
(1)
Trus-Urbańska Magdalena
(1)
Wallace Mark
(1)
Wawrzyniak Michał (1976- )
(1)
Williams Mike
(1)
Yeh Chris
(1)
Zborowski Maciej (1983- )
(1)
Łotowska Agata
(1)
Żmigrodzki Marcin
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(19)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Odbiorca
Menedżerowie
(2)
14-17 lat
(1)
Inwestorzy indywidualni
(1)
Młodzież
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Sukces
(6)
Samorealizacja
(5)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(4)
Przedsiębiorstwo
(3)
Samopoznanie
(3)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Motywacja
(2)
Przywództwo
(2)
Rozwój osobowości
(2)
Zarządzanie czasem
(2)
Zarządzanie sobą
(2)
Życie codzienne
(2)
Autentyczność (postawa)
(1)
Autorytet
(1)
Bezpieczeństwo informacji
(1)
Bogactwo
(1)
Budowanie wizerunku pracodawcy
(1)
Budżety rodzinne
(1)
Coaching
(1)
Czytanie
(1)
Empatia
(1)
Etyka biznesu
(1)
Finanse osobiste
(1)
Giełda
(1)
Gry hazardowe
(1)
Imigranci
(1)
Innowacje
(1)
Internet
(1)
Inwestycje
(1)
Ja (psychologia)
(1)
Jakość życia
(1)
Kadry
(1)
Kompetencje menedżerskie
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kreatywność
(1)
Kultura
(1)
Marketing projektów
(1)
Marzenia
(1)
Matematycy
(1)
Metody statystyczne
(1)
Minimalizm życiowy
(1)
Model biznesowy
(1)
Modele matematyczne
(1)
Motywacja pracy
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nawyki
(1)
Ochrona danych
(1)
Odpowiedzialność
(1)
Organizacja pracy
(1)
Osobowość
(1)
Oszczędności (finanse)
(1)
Oszczędność
(1)
Perswazja
(1)
Poczta elektroniczna
(1)
Polityka
(1)
Produktywność pracy
(1)
Przedsiębiorczość
(1)
Przedsiębiorstwo wirtualne
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rekrutacja pracowników
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Religia
(1)
Rynek finansowy
(1)
Rynek pracy
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Samokształcenie
(1)
Socjotechnika
(1)
Stereotyp narodowy
(1)
Szczupłe zarządzanie
(1)
Szczęście
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Szwedzi
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Thorp, Edward O. (1932- )
(1)
Tożsamość osobista
(1)
Uczucia
(1)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(1)
Wpływ społeczny
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie portfelem
(1)
Zarządzanie projektami
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szwecja
(1)
Gatunek
Poradnik
(12)
Antologia
(3)
Artykuł naukowy
(2)
Opracowanie
(2)
Autobiografia
(1)
Cytaty
(1)
Esej
(1)
Podręcznik
(1)
Powieść
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(10)
Zarządzanie i marketing
(10)
Rozwój osobisty
(6)
Praca, kariera, pieniądze
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
20 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Osoby prowadzące własny biznes bardzo często cierpią na syndrom superprezesa. Uważają, że jeśli chcą odnieść sukces, muszą osobiście doglądać każdego, najmniejszego aspektu działania firmy. Poza kierowaniem przedsiębiorstwem mają być specjalistami w zakresie sprzedaży, technologii, zasobów ludzkich, spraw operacyjnych, logistyki i wielu innych niezbędnych dziedzin. Niepostrzeżenie dzień pracy takiego superprezesa wydłuża się do kilkunastu godzin, a spraw, które osobiście musi załatwić, systematycznie przybywa. Taka strategia działania nie doprowadzi właściciela firmy do sukcesu, a jedynie do wypalenia zawodowego i potężnej frustracji. Brzmi znajomo?
Jeśli tak, to trzymasz w ręku książkę, dzięki której przerwiesz ten magiczny krąg i przestaniesz być własnością swojego przedsiębiorstwa. Na powrót poczujesz się jego właścicielem! Zyskasz więcej czasu, zwiększysz produktywność i przyspieszysz rozwój firmy, nawet przy bardzo skromnym budżecie. Dowiesz się, jak dzięki drobnym, ale konsekwentnym zmianom doprowadzić do kooperacji z wirtualnymi pracownikami. Zdobędziesz wiedzę niezbędną przy ustalaniu, które zadania warto objąć outsourcingiem, a także znajdowaniu, zatrudnianiu, szkoleniu i motywowaniu wirtualnych asystentów oraz zarządzaniu ich działaniami. Przekonasz się, że wirtualna kadra to jak najbardziej realny sposób na zbudowanie wymarzonej firmy odnoszącej imponujące sukcesy!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 357571 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Autor artykułów o zarządzaniu w magazynach "Personel i Zarządzanie" oraz "Szef Sprzedaży".
Dlaczego coaching (nie) działa, a biznes ma zazwyczaj awersję do "kołczów"? Jak wykorzystać dorobek psychologii pozytywnej i analizy transakcyjnej, by skuteczniej zarządzać? Dlaczego inteligencja emocjonalna stanowi dominujący prognostyk sukcesu zawodowego i spełnienia prywatnego? Jak dzięki zastosowaniu innowacyjnej metody motywacyjno-korygującej skrócić czas i podnieść efektywność procesów rozwojowych?
"Nowa psychologia zarządzania" opisuje oparte na nauce i sprawdzone w biznesie patenty najskuteczniejszych szefów. Może okazać się niezmiernie przydatna zarówno dla doświadczonych menedżerów, jak i przyszłych adeptów sztuki skutecznego zarządzania ludźmi. Koncentruje się na użytecznych biznesowo zasadach psychologii pozytywnej i analizy transakcyjnej oraz uwzględnia proces grupowy w pracy menedżera. Autor wyjaśnia przyczyny awersji biznesu do coachingu. Wskazuje również szanse i zagrożenia związane z wchodzeniem menedżera w rolę coacha, mentora i trenera. Serce książki stanowi 7 filarów modelu coachingowego - miękkiego zarządzania dla twardych rezultatów. Jej zwieńczeniem zaś jest autorska metoda motywacyjno-korygująca, która wydatnie skraca i usprawnia pracę menedżera z zespołem w tzw. kryzysie odpowiedzialności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360943 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Termin blitzscaling oznacza zarówno ogólny schemat błyskawicznego rozwoju firm na olbrzymią skalę, jak i zbiór używanych w tym celu technik. Blitzscaling stał się możliwy dzięki przełomowi, jaki przyniosła rewolucja internetowa: to ona sprawiła, że wkraczanie na rynki światowe odbywa się w sposób wcześniej niewyobrażalny. Niewyobrażalna okazuje się też intensywność rywalizacji: szybkość jest ważniejsza od efektywności, a wszystko przebiega w warunkach niepewności i wysokiego ryzyka. Blitzscaling oznacza również działania, które w tradycyjnym myśleniu biznesowym są uważane za bezsensowne, a także konieczność podejmowania trudnych decyzji. Alternatywą dla szaleńczego rozwoju jest klęska, gdy konkurencja dokona blitzscalingu szybciej i skuteczniej.
Dzięki tej książce poznasz i zrozumiesz techniki skalowania biznesu od zera do wielomiliardowego lidera rynku w ciągu zaledwie paru lat. Okaże się ona szczególnie przydatna dla przedsiębiorców, potencjalnych inwestorów, a nawet menedżerów czy liderów, którzy chcą szybko rozwinąć swój projekt. Z przedstawionych technik z powodzeniem skorzystają również osoby prowadzące kampanie polityczne czy organizacje non profit. Liczne studia przypadków i spektakularne przykłady rozwoju najsłynniejszych firm technologicznych pozwoliły na sformułowanie szeregu taktyk, dzięki którym blitzscaling okazuje się możliwy. Znalazły się tu także odpowiedzi na pytania, w jaki sposób należy przeprowadzać blitzscaling, w jakich okolicznościach i jakie mogą być jego konsekwencje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360456 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Przedmowa Marka Piechockiego, prezesa polskiej prywatnej firmy zatrudniającej ponad 25 000 pracowników.
Książka Andrzeja Jeznacha jest dziełem niezwykłym. Dla mnie jest pierwszą tego typu publikacją, jaką udało mi się przeczytać w ciągu blisko trzydziestu lat obecności w biznesie. Jej autor z wielką starannością i wyczuciem materii eksploatuje bogactwo filozofii starożytnej i nowożytnej, agnostycznej i religijnej, od Wschodu do Zachodu, by uzyskać wskazówki, jak skutecznie organizować pracę ludzi dla pożytku świata i ich samych. Pokazuje nie tylko, że filozofia ma praktyczną wartość, ale też że tej wartości my, przedsiębiorcy i menedżerowie, przełożeni i podopieczni, nie powinniśmy przeoczyć. (prof. Andrzej Jacek Blikle, autor "Doktryny jakości")
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 357547 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Harvard Business Review Press)
Odkryj swoją iskrę przywództwa i wykorzystaj ten dar!
Niezależnie od tego, czy przedmiotem rozważań jest armia, załoga zakładu przemysłowego, czy zespół sprzedawców, styl przywództwa ma zasadnicze znaczenie dla odniesienia sukcesu. Niektórzy w naturalny sposób stają na czele grupy i kierują ludźmi, ale cechy lidera można też w sobie ukształtować. Dobry kierownik jest osobą, która odkryła swoje prawdziwe "ja". Wie, kiedy należy reagować emocjonalnie, a kiedy dopasować się do ustalonych standardów i zachowywać w określony sposób.
Autorami artykułów przedstawionych w tej książce są między innymi Bill George, Herminia Ibarra, Rob Goffee i Gareth Jones - autorytety w dziedzinie inteligencji emocjonalnej. Przytaczają oni wyniki wielu badań, dzięki którym można łatwiej zrozumieć, na czym polega prawdziwe, wypływające z wnętrza przywództwo. Opisują praktyczne techniki kształtowania swojego indywidualnego stylu kierowania ludźmi. Informacje, wskazówki i historie liderów, które znalazły się w tym zbiorze, pomogą Ci w odkryciu znaczenia autentyczności w przywództwie. Przekonasz się, że nie ma jednej niezawodnej recepty na zbudowanie autorytetu i zaufania, ale są one bezwzględnie konieczne dla osiągnięcia sukcesu zespołu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 353645 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawód: rekruter. To najlepsza praca na świecie - pod warunkiem że lubi się ludzi. Rekruter ma bardzo dobrze rozumieć sytuację biznesową i potrzeby klientów, których trzeba uważnie wysłuchać, wczuć się w ich sytuację i czasem - dosłownie - między wierszami odczytywać ich prawdziwe oczekiwania. Ponadto wykazywać szczerą empatię wobec osób poszukujących nowej pracy, a często pragnących w ten sposób zmienić całe swoje życie. Dobrego rekrutera cechuje wyczulony zmysł obserwacji, głęboka znajomość psychologii i... gotowość do kontynuowania aktywności zawodowej po godzinach, gdy z kolejnym wyjątkowo pilnym pytaniem zadzwoni rekrutujący. Albo rekrutowany.
Ta książka nie jest jednak podręcznikiem zawierającym sprawdzone zasady skutecznie prowadzonej rekrutacji. Dlaczego? Ponieważ w tej branży nie ma utartych schematów postępowania. Każdy kolejny projekt to spotkanie z nowymi ludźmi, ich wyjątkową sytuacją i potrzebami, do których należy podchodzić indywidualnie, z wyczuciem, w pełni angażując posiadane wiedzę i doświadczenie. Celem tej publikacji jest więc przybliżenie samego zawodu rekrutera, z jego blaskami i cieniami, wymaganiami, oczekiwaniami i rolą, jaką osoby zajmujące się rekrutacją odgrywają w środowisku biznesu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 357544 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Firmy inwestują potężne środki w reklamę i marketing, ale z jakiegoś powodu zbyt mało uwagi poświęcają komunikacji z pracownikami i kandydatami do pracy. Albo robią to nieudolnie, udając na rynku kogoś, kim nie są. W efekcie, zamiast budować wizerunek solidnego pracodawcy, tworzą jego protezę. A przecież autentyczny employer branding ma dziś ogromny potencjał i wcale nie musi być drogi. Jakość komunikacji wypracowana przez pracodawcę wpływa nie tylko na skuteczność rekrutacji i poziom retencji, ale również na markę produktów i usług. Klienci bowiem chcą kupować od organizacji, w których absolutnie wszystkich traktuje się należycie. I w których candidate experience i employee experience to coś więcej niż tylko mądre terminy w HR-owych prezentacjach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360969 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Większość z nas nie jest w stanie wyobrazić sobie dnia bez internetu. Dostęp do informacji, kontakt ze znajomymi, zakupy w sieci, przelewy online, wirtualna edukacja... Nowy, wspaniały świat wszechobecnej technologii, która oferuje nieograniczone możliwości. Niestety, w świecie tym obecni są nie tylko ludzie prawi. Sieć, a wraz z nią my sami, coraz częściej pada ofiarą nieuczciwych członków cyfrowej społeczności. Z miesiąca na miesiąc rośnie liczba przestępstw dokonywanych w internecie. Pojawiają się programy, które paraliżują całe firmy, organizacje, instytucje itd., narażając je na bardzo dotkliwe straty. Zwykli ludzie tracą pieniądze jako ofiary wyłudzeń lub po prostu włamań na konta bankowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 353644 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Harvard Business Review Press)
Na książce podana błędna nazwa autora: Nick Morga.
Książka jest zbiorem artykułów opublikowanych oryginalnie w Harvard Business Review.
Bibliografia na stronach [139]-140.
Publikacja omawia zagadnienia związane z przekonywaniem i wywieraniem wpływu. Autorzy przekazują wskazówki, dzięki którym za sprawą małych, prostych zmian i subtelnych działań będziesz mógł mądrze kształtować rzeczywistość w środowisku biznesowym czy w życiu prywatnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 355845 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie taka Szwecja lagom : 20 mitów o sąsiedzie z północy / Maciej Zborowski. - Gliwice : Onepress - Wydawnictwo Helion, copyright 2019. - 231, [1] strona : ilustracje, fotografie ; 21 cm.
Nie taka Szwecja lagom, jak ją malują!
Jakie skojarzenia przychodzą do głowy na hasło "Szwecja"? W kontekście historycznym trudno nie pomyśleć o wikingach albo sąsiadach zza morza, z którymi toczyliśmy kiedyś wojny. A bardziej współcześnie? To zapewne mocne marki: zespół ABBA, superbezpieczne samochody Volvo, a także obecne w domach na całym świecie tanie i proste w montażu meble IKEA. To wreszcie piękne i niezwykle wyzwolone kobiety. Szwecja - niedoścignione marzenie, państwo równości i sprawiedliwości, najbardziej socjalne społeczeństwo Europy, w którym dzięki wysokim podatkom oraz hojnym zasiłkom różnice dochodów są naprawdę niewielkie, a ludzie żyją dostatnio i spokojnie. Szwecja - kraj otwarty na emigrantów...
Jak jest naprawdę? Które wyobrażenia dotyczące naszego zamorskiego sąsiada są faktami, a które należy zaliczyć do kategorii mitów? Czy w opisie Szwecji właściwa jest tonacja czarno-biała? Wszak to także ojczyzna słynnego skandynawskiego designu, który nie szokuje kontrastami, a wręcz przeciwnie. Wszystko - stonowane kolory, naturalne materiały i proste, ale wysmakowane formy - ma koić zmysły. Zimna Szwecja jest więc urządzona ciepło i przytulnie. Tylko... czy na pewno?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 357549 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Literatura piękna i praktyczna równocześnie.
Jeśli chcesz, albo musisz, nauczyć się zarządzania projektami, ale nie przepadasz za suchym językiem poradników biznesowych - to książka dla Ciebie! Oto Twój podręcznik skutecznego rozwoju firmy za pomocą projektów, Twoja lektura do poduszki i wreszcie - Twoja ulubiona powieść. Na jej kartach opisano historię firmy Project Inc., czyli średniej wielkości przedsiębiorstwa z branży informatycznej, od lat działającego gdzieś w Europie. Do niedawna wiodło mu się całkiem nieźle, ale ostatnio skuteczny mechanizm biznesowy zaczął się psuć. Rośnie presja konkurencji, a marże spadają. Prezes Project Inc. dostrzega problem, jednak pełni samozadowolenia pracownicy nie przyjmują do wiadomości konieczności zmian. Na scenę wkracza więc konsultant...
Tego, co było dalej, dowiesz się z tej książki - a przy okazji poznasz trudną sztukę zarządzania projektami. Opanujesz oczywiście służące temu celowi techniki i metody, ale będzie to dopiero początek. Pierwszy krok. Jak bowiem zauważa autor, praktyk z wieloletnim doświadczeniem, głównym problemem większości firm jest brak umiejętności wdrażania owych technik i metod oraz koncentrowania się na zmianie w perspektywie długofalowej. Tymczasem doskonalenie zarządzania projektami to droga zaplanowana na kilka lat. Niestety, na podróżujących nią czyhają tysiące pułapek w postaci bodźców, które przekierowują uwagę na inne tory. Trzeba nauczyć się przed tym bronić...
Mamy nadzieję, że literacka forma opowieści o firmie Project Inc. przypadnie Ci do gustu. Uzmysłowi istnienie dobrych praktyk projektowych, uczuli Cię na typowe błędy i pozwoli uniknąć wynikających z nich zagrożeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 357546 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwiń skrzydła pasji.
Kreatywność jest naturalną umiejętnością ludzkiego umysłu. Dlaczego więc nie wszyscy wyrażamy siebie twórczo? Dlaczego większość z nas nie robi w życiu tego, co kocha? Dzieje się tak, ponieważ wierzymy wewnętrznemu krytykowi, który surowo uświadamia nam, że nie warto niczego zmieniać i należy twardo stąpać po ziemi. Lepiej siedzieć cicho, zamiast podążać za głosem serca, które pragnie ekspresji poprzez pisanie, malowanie, uczenie innych czy śpiewanie. A przecież twórczość nie jest zarezerwowana tylko dla wybranych!
W każdym z nas drzemią ukryte dary i talenty oraz kreatywność, dzięki której możemy żyć pełniej i szczęśliwiej. Każdy z nas jest do czegoś powołany, a znalezienie tej wyjątkowej drogi to jeden z ważniejszych celów naszego życia. Zanim jednak wkroczymy na ścieżkę powołania, musimy się zmierzyć z lękiem, negatywnym myśleniem i samokrytyką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 357553 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mniej znaczy... więcej.
"Lean management" tłumaczy się na język polski jako szczupłe zarządzanie. Ta koncepcja, która ma źródło w motoryzacji, bazuje na elastyczności i dążeniu do uzyskania najwyższej jakości "szczupłym" kosztem, czyli przy maksymalnej oszczędności sił i środków. Ten model działania doskonale sprawdza się w biznesie. Z kolei minimalizm - obecny w muzyce, literaturze, architekturze i sztukach pięknych - coraz śmielej wkracza w życie prywatne. Wiele łączy te podejścia. Mało zapasów. Mało marnotrawstwa. Niskie koszty. A równocześnie dużo wartości. Dużo satysfakcji. Zdrowy rozsądek. Zaufanie, odpowiedzialność, szacunek.
Brzmi kusząco, prawda? Tylko - czy życie lean jest realne? Autor tej książki udowadnia, że tak. Sam zdecydował się przenieść leanowe metody zarządzania przedsiębiorstwem do swojej codzienności. Spodziewał się, że szczupłe zarządzanie przyniesie zmiany, nie sądził jednak, że będą one tak spektakularne i pozytywne. Zafascynowany wynikami, postanowił spisać doświadczenia prywatnego "lean management" w przystępnej formie fabularyzowanej opowieści. Jej bohater - Mirek Maj - przygląda się swojemu życiu. W efekcie upraszcza je, wdraża "szczupłe procedury" w takich jego obszarach jak dom, praca, rzeczy, ubrania, finanse, znajomi - i wreszcie odzyskuje je dla siebie. Życie proste, sprytne i gotowe na wyzwania, jakie stawia przed nami współczesność. Dołączysz do Mirka?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 357556 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta książka nie jest poradnikiem psychologicznym, choć została napisana przez psycholożkę. Nie jest także instruktażem, z którego dowiecie się, jak żyć. Stanowi za to swoiste źródło inspiracji. Autorka, zainspirowana wyborem cytatów, od których gęsto w internecie, postawiła sobie za cel stworzyć połączenie między sobą i czytelnikiem, a potem dalej - między czytelnikiem i drugim człowiekiem.
Każdy cytat otwiera konkretny temat, ważny w tej sferze naszego funkcjonowania, którą nazywa się społeczną. Inicjowane cytatami teksty są filozoficzno-psychologicznymi traktatami skoncentrowanymi na porozumiewaniu się.
"Ta książka jest moim subiektywnym komentarzem do codzienności. Ten komentarz ma datę ważności, a zatem pewien limit słuszności. Być może stawiając w niej ostatnią kropkę, inaczej zobaczę, usłyszę i zrozumiem to, o czym tu do was napisałam. Jeśli tak właśnie się stanie, to napiszę do was jeszcze raz. A wy tymczasem sobie dopowiadajcie swoje własne słowa do moich słów i do słów autorów tych mądrych cytatów. Przystawiajcie swoje myśli do moich; mierzcie, krójcie, przycinajcie na swoją miarę." (Autorka)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 364124 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Onepress Exclusive)
CD-ROM zawiera programy: Mister Budget Organizator Finansów Osobistych, Mister Budget Business (wersja testowa - 30 uruchomień).
Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 296521 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Źródła danych na stronie 239.
Świat jest bardzo interesujący, ale też wymaga dostosowania się do szalonego tempa i ogarnięcia mnóstwa najrozmaitszych spraw. Współczesny młody człowiek najczęściej uczy się, utrzymuje kontakty z rodziną i przyjaciółmi, uprawia sport, być może angażuje się w działalność społeczną, pierwszy raz się zakochuje i przeżywa miłosne rozterki. Równocześnie cały czas jest on-line, co wiąże się z konsekwencjami. W jednej chwili pojedynczy sygnał w formie komentarza, zdjęcia lub filmiku, odebrany za pomocą telefonu, może całkowicie odmienić jego nastrój i wywrócić priorytety do góry nogami. Młody człowiek musi sobie z tym radzić, a przy tym nie zaniedbać żadnej z tysięcy ważnych spraw, które akurat ma na głowie.
Ta książka jest znakomitym poradnikiem prezentującym nowe spojrzenie na GTD, kultową metodę Davisa Allena. Została opracowana z myślą o młodych ludziach, którzy muszą sobie radzić z niespotykanym przez nich nigdy wcześniej zalewem informacji i spraw wymagających częstego podejmowania decyzji. Zaprezentowano tu bogaty zestaw narzędzi, dzięki którym ograniczanie stresu i koncentracja stają się dużo łatwiejsze. Poszczególne techniki zostały przedstawione w prosty, a przy tym niebanalny i interesujący sposób. Liczne wskazówki i dodatkowe wyjaśnienia sprawiają, że korzystanie z tych technik w praktyce przychodzi niemal niezauważalnie, w bardzo naturalny i oczywisty sposób. W rezultacie zwiększa się kreatywność, odporność na stres, pewność siebie i... radość z każdego nadchodzącego dnia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360492 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The Alter Ego Effect : The Power of Secret Identities to Transform your Life", 2019.
Tylko jedna osoba stoi Ci na drodze do nadzwyczajnych sukcesów, spełnienia marzeń i wyzwolenia drzemiących w Tobie pokładów kreatywności, sił i determinacji. Tą osobą jesteś Ty. Co więcej, tylko jedna osoba może usunąć tę przeszkodę i umożliwić Ci osiągnięcie każdego celu, jaki zechcesz sobie postawić - ona już teraz czeka w Twoim wnętrzu, aż ją oswobodzisz i pozwolisz działać. Być może wyczuwasz w sobie jej istnienie i intuicyjnie zdajesz sobie sprawę, że jesteś w stanie przezwyciężyć zwątpienie, negatywne nastawienie i kompleksy. Możesz znaleźć motywację i stać się najlepszą wersją siebie!
Oto unikatowy poradnik, który krok po kroku poprowadzi Cię przez ekscytujący proces odnajdywania i przebudzania Twojego wewnętrznego superbohatera. Kiedy odkryjesz swoją sekretną tożsamość i nauczysz się korzystać z jej supermocy, zauważysz, jak łatwe jest przezwyciężanie trudności, jak świetnie się czujesz, gdy przebojowo osiągasz na pozór nierealne cele, i jak odważnie podejmujesz kolejne wyzwania. Mimo że brzmi to jak garść obietnic bez pokrycia, przekonasz się, że koncepcja Alter Ego jest osiągnięciem naukowym, opartym na wiedzy o psychologii człowieka. Zasady tego rozwiązania zostały tu dokładnie wyjaśnione. Sporo radości przyniesie Ci również czytanie opowieści z życia olimpijczyków, biznesmenów, artystów i... zwykłych ludzi, którym także się udało - właśnie w efekcie odkrycia swojego alter ego!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361100 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The science of self-learning : how to teach yourself anything, learn more in less time and direct your own education", 2019.
Tradycyjne metody nauki, które niemal każdy z nas miał możliwość wypróbować w praktyce, mają wady. Lekcjom w szkole często towarzyszą przymus i poczucie mordęgi. Do tego uczeń czy nawet student może wybierać treści kształcenia w ograniczonym stopniu: udział młodego człowieka w opracowaniu własnego programu nauczania dopiero całkiem niedawno stał się nieco większy. Rozwój technologii sprawił, że informacje są wyjątkowo łatwo dostępne. Źródła wiedzy mamy na wyciągnięcie ręki. Jednak łatwo się przekonać, że samodzielna nauka wymaga wielkiej motywacji i zaangażowania. Co więcej, samouk musi sam kierować procesem własnej nauki.
Ta książka jest zwięzłym, praktycznym przewodnikiem dla każdego, kto chce z powodzeniem samodzielnie uczyć się różnych rzeczy. Dzięki niej szybko zrozumiesz, jakie są warunki powodzenia samodzielnej nauki i jak się do niej dobrze przygotować. Przyswoisz sobie zasady tzw. piramidy sukcesu w nauce: pewności siebie, zarządzania sobą i nauki. Nauczysz się skutecznych technik automotywacji. Zaczniesz w odpowiedni sposób podchodzić do koncentracji i uwagi podczas czytania. Poznasz techniki tworzenia realistycznych planów i harmonogramów związanych z uczeniem się nowych rzeczy i z pracą. Zrozumiesz, jak ważne dla skutecznej i efektywnej nauki jest nastawienie na rozwój - wszystko zaczyna być możliwe dopiero w momencie, gdy stwierdzisz, że dasz sobie radę!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361326 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "A man for all markets : from Las Vegas to Wall Street, how I beat the dealer and the market", 2017.
Bibliografia na stronach: 470-471.
Wydaje się, że osiągnięcie sukcesu i zdobycie wielkich pieniędzy wymaga nadludzkiej mocy, pracowitości i niebywałego szczęścia. Obojętnie, czy mowa o wygranej w kasynie, czy o niezwykle zyskownej inwestycji, udaje się to tylko garstce urodzonych pod wyjątkowo pomyślną gwiazdą. Szukanie jakichkolwiek racjonalnych możliwości złamania systemu którejkolwiek gry hazardowej raczej nie daje dobrych rezultatów. A próby zarobienia dużych pieniędzy na giełdzie kończą się często spektakularną porażką. Ostatnimi laty zresztą inwestowanie na giełdzie coraz bardziej upodabnia się do wymyślnej gry hazardowej.
Tymczasem klucz do złamania zasad gry hazardowej czy też gry rynkowej istnieje, a jego skuteczność została udowodniona w praktyce. W tej autobiograficznej książce znajdziesz niezwykłą historię człowieka, który mając za sobą udaną karierę akademicką, postanowił wypróbować swoje teorie w praktyce, dokładniej - na własnej skórze. Przy tym udało mu się zachować prostotę stosowanych strategii. Udowodnił, że dzięki racjonalnym zasadom wywiedzionym wprost z matematyki czy statystyki, niekiedy z wykorzystaniem komputera, można systematycznie wygrywać w kasynie lub na rynku. O wielkości Edwarda O. Thorpa świadczy również jego umiejętność wycofania się ze świata wielkich pieniędzy po to, by zająć się czymś innym oraz cieszyć się życiem i zgromadzonym majątkiem.
W książce Thorp w interesujący sposób opowiada o swoich pasjach i motywacjach, a także o niezwykłej ciekawości świata. Pozwala prześledzić ścieżkę, która doprowadziła go do odrzucenia powszechnie akceptowanych poglądów i skłoniła do poszukiwań. Opisuje, w jaki sposób dochodził do rewolucyjnych rozwiązań dotychczas nierozstrzygniętych zagadnień. Opowieść Thorpa jest fascynującą podróżą intelektualną przez krainę matematyki, gier losowych i rynków finansowych. To książka, która zachęca do logicznego myślenia o pozornie nieracjonalnym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 357541 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak wiele marzeń, wizji i pomysłów masz w sobie? W zależności od zestawu mentalnych programów w swojej głowie kipisz kreatywnością oraz pragnieniami lub, niestety, podchodzisz do życia tak pragmatycznie, że większość z Twoich pragnień została głęboko zakopana pod gruzem niepowodzeń, żalu i zwątpienia we własne możliwości. Może nawet tłumaczysz innym, że bujanie głową w chmurach jest dla dzieciaków. Że trzeba twardo stąpać po ziemi, żeby się nie zawieść. Tymczasem wszystko, co mamy, powstało z marzeń. Z wizji, pomysłów, chęci, czasami irytacji, a innym razem szaleństwa. I z odwagi, aby sięgać po więcej i żyć pełną piersią!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 362880 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej