Media i komunikacja społeczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(794)
Forma i typ
Książki
(769)
Publikacje naukowe
(370)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(154)
Publikacje informacyjne
(53)
Publikacje popularnonaukowe
(53)
Publikacje dydaktyczne
(52)
Poradniki i przewodniki
(48)
Publikacje fachowe
(43)
Audiobooki
(11)
Czasopisma
(10)
Publikacje dla niewidomych
(8)
Proza
(3)
Albumy i książki artystyczne
(2)
Poezja
(2)
Artykuły
(1)
Filmy i seriale
(1)
Programy radiowe i telewizyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(653)
tylko na miejscu
(87)
nieokreślona
(54)
wypożyczone
(23)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(597)
Biblioteka Austriacka
(82)
Biblioteka Obcojęzyczna
(44)
Czytelnia BG
(28)
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
(6)
Czytelnia Oddziału Zbiorów Obcojęzycznych
(6)
Dział Informacji
(41)
Czytelnia Zbiory Specjalne
(4)
Rogów
(1)
Księgozbiór Podręczny
(1)
Biblioteka Muzyczna
(4)
CDWNP
(3)
Autor
Dawidowicz-Chymkowska Olga
(12)
Hofman Iwona (1960- )
(12)
Kępa-Figura Danuta (1969- )
(12)
Wolny-Zmorzyński Kazimierz (1957- )
(9)
Wincewicz Barbara
(8)
Wincewicz Tadeusz (1957- )
(8)
Konarska Katarzyna
(6)
Buck Andrzej (1953- )
(5)
Bartkowiak Przemysław (1978- )
(4)
Bromhead Peter
(4)
Doktorowicz Krystyna (1955- )
(4)
Godzic Wiesław (1953- )
(4)
Habielski Rafał (1957- )
(4)
Laird Elizabeth
(4)
Sokołowski Marek (1962- )
(4)
Szwed-Walczak Anna (1986- )
(4)
Bernays Edward L. (1891-1995)
(3)
Gajlewicz-Korab Katarzyna
(3)
Glensk Joachim (1935-2023)
(3)
Heska-Kwaśniewicz Krystyna (1940- )
(3)
Jarowiecki Jerzy (1930- )
(3)
Kalczyńska Maria (1958- )
(3)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(3)
Kita Małgorzata
(3)
Kreft Jan
(3)
Lavery Clare
(3)
Lewicki Arkadiusz (1974- )
(3)
Lis Tomasz (1966- )
(3)
Loewe Iwona
(3)
Maj Ewa (1957- )
(3)
McDowall David
(3)
Otto Barbara
(3)
Ożarowska Aleksandra (tłumaczka)
(3)
Pataj Magdalena
(3)
Penkowska Grażyna (1955- )
(3)
Seath Jonathan
(3)
Sepielak Paweł
(3)
Sheerin Susan
(3)
Szymala Agnieszka
(3)
White Gillian
(3)
Wojtacha Anna (1980- )
(3)
Antczak Mariola
(2)
Bachura-Wojtasik Joanna
(2)
Banach Iwona (1960- )
(2)
Barańska-Szmitko Anna
(2)
Bogunia-Borowska Małgorzata
(2)
Bulaszewska Małgorzata
(2)
Bösch Frank (1969- )
(2)
Carlsson Sven (1986- )
(2)
Chałubińska-Jentkiewicz Katarzyna (1973- )
(2)
Chmielewska Aleksandra (marketing)
(2)
Cieśla Bartłomiej
(2)
Czarnecki Jacek (1963- )
(2)
D'Arcy Adrian-Vallance
(2)
Demczuk Agnieszka
(2)
Demianiuk Krzysztof
(2)
Derengowska Joanna
(2)
Dubiel Paulina
(2)
Dąbała Jacek (1959- )
(2)
Fajbusiewicz Michał (1951- )
(2)
Fiske John (1939- )
(2)
Furczyk Bożena (1970- )
(2)
Gallo Carmine
(2)
Galus Krzysztof (grafik)
(2)
Gałązka Tomasz S
(2)
Giera Magdalena
(2)
Grzybczyk Katarzyna
(2)
Gucio Kaja
(2)
Hudzik Jan Paweł (1960- )
(2)
Iwanicka Agnieszka
(2)
Jarosz Agnieszka
(2)
Jaskiernia Alicja
(2)
Jurecki Jerzy (1958- )
(2)
Jędrzejski Łukasz
(2)
Kaczmarek-Śliwińska Monika
(2)
Kalisz Aleksandra (filolog)
(2)
Kamińska-Chełminiak Kamila (1982- )
(2)
Kamińska-Korolczuk Katarzyna
(2)
Kammel Tomasz (1971- )
(2)
Kinder-Kiss Hanna (1958- )
(2)
Kononiuk Tadeusz
(2)
Kukiełko-Rogozińska Kalina
(2)
Kunczik Michael (1945-2018)
(2)
Leijonhufvud Jonas (1974- )
(2)
Lisowska-Magdziarz Małgorzata
(2)
Luger Kurt
(2)
Machcewicz Paweł (1966- )
(2)
Madejski Radosław
(2)
Magala Sławomir (1950- )
(2)
Mann Wojciech (1948- )
(2)
Marecki Piotr (1976- )
(2)
Mazurek Kamil Łukasz
(2)
Mazurkiewicz Robert (1954- )
(2)
McLuhan Marshall (1911-1980)
(2)
McNamee Roger (1956- )
(2)
Meijer Eva (1980- )
(2)
Meyn Hermann (1934- )
(2)
Musman Richard
(2)
Niedźwiecki Marek (1954- )
(2)
Nowak-Jeziorański Jan (1914-2005)
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(308)
2010 - 2019
(309)
2000 - 2009
(66)
1990 - 1999
(66)
1980 - 1989
(29)
1970 - 1979
(7)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(1)
1940 - 1949
(1)
1930 - 1939
(2)
1920 - 1929
(1)
1900 - 1909
(1)
1890 - 1899
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(631)
1901-2000
(72)
1989-2000
(62)
1945-1989
(45)
1918-1939
(5)
1939-1945
(2)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
Kraj wydania
Polska
(661)
Niemcy
(60)
Wielka Brytania
(34)
Austria
(21)
Stany Zjednoczone
(4)
Francja
(1)
Włochy
(1)
Litwa
(1)
Hiszpania
(1)
Szwajcaria
(1)
Język
polski
(631)
niemiecki
(85)
angielski
(42)
francuski
(2)
hiszpański
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(41)
Szkoły średnie
(19)
Młodzież
(15)
Studenci
(15)
Dziennikarze
(9)
Niewidomi
(8)
Szkoły podstawowe
(7)
Rodzice
(6)
Menedżerowie
(5)
Przedsiębiorcy
(4)
Specjaliści ds. marketingu
(4)
Specjaliści ds. public relations
(4)
9-13 lat
(3)
Chorzy
(3)
Copywriterzy
(3)
Dzieci
(3)
Medioznawcy
(3)
Osoby z niepełnosprawnością
(3)
Poziom zaawansowany
(3)
Poziom średniozaawansowany
(3)
14-17 lat
(2)
6-8 lat
(2)
B1 poziom biegłości językowej
(2)
B2 poziom biegłości językowej
(2)
Blogerzy
(2)
Nauczyciele języka niemieckiego
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Socjolodzy
(2)
Dla scenarzystów, autorów książek i gier komputerowych
(1)
Adwokaci
(1)
Coachowie
(1)
Gracze
(1)
Handlowcy
(1)
Influencerzy
(1)
Internauci
(1)
Językoznawcy
(1)
Kobieta
(1)
Kulturoznawcy
(1)
Mediatorzy
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Nauczyciele języka hiszpańskiego
(1)
Pedagodzy
(1)
Politolodzy
(1)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(1)
Pracodawcy
(1)
Projektanci grafiki
(1)
Projektanci stron WWW
(1)
Prokuratorzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Radcy prawni
(1)
Rzecznicy prasowi
(1)
Specjaliści ds. rozwoju stron internetowych, Internetu i Intranetu
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Sędziowie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(67)
Literatura amerykańska
(21)
Literatura angielska
(6)
Literatura niemiecka
(4)
Literatura austriacka
(3)
Literatura rosyjska
(3)
Literatura australijska
(2)
Literatura szwedzka
(2)
Film amerykański
(1)
Film kanadyjski
(1)
Literatura argentyńska
(1)
Literatura fińska
(1)
Literatura hebrajska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura żydowska
(1)
Temat
Środki masowego przekazu
(184)
Dziennikarze
(81)
Komunikacja społeczna
(73)
Internet
(63)
Media społecznościowe
(62)
Dziennikarstwo
(61)
Czasopismo polskie
(51)
Polityka
(39)
Prasa (wydawnictwa)
(36)
Analiza treści i zawartości mediów
(35)
Propaganda
(32)
Społeczeństwo
(32)
Kobieta
(27)
Telewizja
(26)
Kultura
(25)
Media i komunikacja społeczna
(25)
PRL
(25)
Tematy i motywy
(23)
Dezinformacja
(22)
Literatura polska
(20)
Społeczeństwo informacyjne
(20)
Sztuka
(20)
Kształcenie
(18)
Wizerunek medialny
(18)
Komunikacja polityczna
(17)
Reklama
(17)
Dyskurs
(16)
Facebook (portal społecznościowy)
(16)
Public relations
(16)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(15)
Publicystyka
(15)
Manipulacja (psychologia)
(14)
Medioznawstwo
(14)
Polacy za granicą
(14)
Relacje międzyludzkie
(14)
Rozgłośnia radiowa
(14)
Dzieci
(13)
Film
(13)
Język polski
(13)
Literatura
(13)
Marketing cyfrowy
(13)
Politycy
(13)
Gatunki medialne
(12)
Prawo
(12)
Radiofonia
(12)
Retoryka
(12)
Transport
(12)
Analiza dyskursu
(11)
COVID-19
(11)
Cyberkultura
(11)
Czasopismo regionalno-lokalne
(11)
Informacja
(11)
Język angielski
(11)
Komunikacja elektroniczna
(11)
Korespondenci wojenni
(11)
Marketing
(11)
Prezentacje i wystąpienia
(11)
Edytorstwo
(10)
Ekonomia
(10)
Fake news
(10)
Mowa nienawiści
(10)
Rodzina
(10)
Zdrowie publiczne
(10)
Świadomość społeczna
(10)
Celebryci
(9)
Cenzura
(9)
Epidemie
(9)
Filatelistyka
(9)
Gospodarka
(9)
Komunikacja niewerbalna
(9)
Media publiczne
(9)
Ochrona środowiska
(9)
Opinia publiczna
(9)
Opozycja polityczna nielegalna
(9)
Portal społecznościowy
(9)
Religia
(9)
Rzeczywistość wirtualna
(9)
Wojna
(9)
Autoprezentacja
(8)
Czasopisma
(8)
Czasopismo hobbystyczne
(8)
Czasopismo społeczno-kulturalne
(8)
Demokracja
(8)
Drukarstwo
(8)
Komunikacja
(8)
Komunikacja interpersonalna
(8)
Pamięć zbiorowa
(8)
Program telewizyjny
(8)
Przemoc
(8)
Czasopismo literackie
(7)
Kompetencje medialne
(7)
Polityka wewnętrzna
(7)
Program radiowy
(7)
Socjologia
(7)
Socjotechnika
(7)
Stereotyp
(7)
Wpływ społeczny
(7)
Życie codzienne
(7)
Bezpieczeństwo informacji
(6)
Czasopismo dla kobiet
(6)
Temat: dzieło
Polityka (czasopismo ; 1957- )
(6)
Gazeta Wyborcza
(3)
Przekrój (czasopismo)
(3)
Newsweek Polska (czasopismo ; 2001)
(2)
Oberschlesier (czasopismo ; 1919-1942)
(2)
Polska Kronika Filmowa
(2)
Wikipedia
(2)
Wprost (czasopismo ; 1982- )
(2)
Zdrój (czasopismo ; Poznań)
(2)
Abhandlung über den Ursprung der Sprache
(1)
Antena (Warszawa ; 1934)
(1)
Ateneum (czasopismo ; 1876-1901)
(1)
Brulion (czasopismo)
(1)
Dabiq (czasopismo)
(1)
Dialektik des Medialen
(1)
Dialog (czasopismo ; 1956- )
(1)
Dialog (czasopismo ; 1987- )
(1)
Do Rzeczy (czasopismo)
(1)
Fackel (czasopismo)
(1)
Fakty (program telewizyjny)
(1)
Frankfurter Allgemeine (czasopismo)
(1)
Gazeta Warszawska (1774-1935)
(1)
Gazette de France
(1)
Great Dictator
(1)
Głos Śląski (czasopismo ; 1903-1921)
(1)
Głosy znad Odry (czasopismo)
(1)
Inter mirifica
(1)
Itd (czasopismo)
(1)
Jaka to melodia? (teleturniej)
(1)
Jeden z dziesięciu (teleturniej)
(1)
Kalendarz Opolski (czasopismo)
(1)
Koło fortuny (teleturniej)
(1)
Kultura (czasopismo ; Paryż)
(1)
Kurier Warszawski (czasopismo ; 1821-1939)
(1)
Laokoon
(1)
Mam Talent (program telewizyjny)
(1)
Milionerzy (teleturniej)
(1)
Newsweek (czasopismo)
(1)
Nowa Kultura (czasopismo ; 1950-1963)
(1)
Nowa Trybuna Opolska (czasopismo)
(1)
Nowiny Raciborskie (czasopismo ; 1889-1921)
(1)
Odra (czasopismo ; Katowice)
(1)
Playboy (czasopismo)
(1)
Poetyka
(1)
Przegląd Sportowy (czasopismo)
(1)
Przegląd Wszechpolski (czasopismo)
(1)
Przyjaciółka (czasopismo)
(1)
Radio (czasopismo)
(1)
Scena (czasopismo ; 1975-1992)
(1)
Schlesische Zeitung
(1)
Spiegel (czasopismo)
(1)
Spotkania z Zabytkami (czasopismo)
(1)
Społeczeństwo Otwarte (czasopismo)
(1)
Ster (czasopismo)
(1)
Superniania (program telewizyjny)
(1)
Szpilki (czasopismo ; 1935-1995)
(1)
Teatr (czasopismo ; 1945- )
(1)
Telewizja Dziewcząt i Chłopców (program telewizyjny)
(1)
Tygodnik Podhalański (czasopismo ; 1989- )
(1)
Tygodnik Powszechny (1945- )
(1)
Tygodnik Solidarność
(1)
Tylko Rock (czasopismo)
(1)
Uważam Rze (czasopismo)
(1)
Vogue (czasopismo)
(1)
W Sieci (czasopismo ; 2012- )
(1)
Warszawski Dziennik Narodowy
(1)
Wiadomości (program telewizyjny)
(1)
Wiadomości Ligi Ochrony Przyrody w Polsce (czasopismo)
(1)
Wielka gra (teleturniej)
(1)
Wielki Kalendarz Ilustrowany dla Wszystkich
(1)
Wiersze przeczytane
(1)
Współczesność (czasop.)
(1)
Zeszyty Historyczne (czasopismo ; Paryż)
(1)
Ziemia (czasopismo ; 1910-1950)
(1)
Świat Zwierzęcy (czasopismo)
(1)
Świat i Przyjaciel Zwierząt (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(344)
1901-2000
(315)
1989-2000
(156)
1945-1989
(151)
1801-1900
(60)
1918-1939
(57)
1939-1945
(36)
1901-1914
(26)
1914-1918
(26)
1701-1800
(22)
1601-1700
(13)
1501-1600
(12)
1401-1500
(9)
1301-1400
(6)
1201-1300
(5)
1001-1100
(4)
1101-1200
(4)
501-600
(3)
401-500
(2)
901-1000
(2)
100-1 p.n.e.
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
1945-
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
2001
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(274)
Stany Zjednoczone (USA)
(37)
Wielka Brytania
(30)
Niemcy
(24)
Rosja
(14)
Europa
(13)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(12)
Austria
(8)
Śląsk
(8)
Francja
(6)
Górny Śląsk
(6)
Kraków (woj. małopolskie)
(5)
Świat
(5)
Europa Środkowo-Wschodnia
(4)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(4)
RFN
(4)
Ukraina
(4)
Włochy
(4)
ZSRR
(4)
Berlin (Niemcy)
(3)
Chiny
(3)
Galicja (kraina historyczna)
(3)
Londyn (Wielka Brytania)
(3)
Lwów (Ukraina, obw. lwowski)
(3)
Opole (woj. opolskie)
(3)
Szwecja
(3)
Afryka
(2)
Azja
(2)
Czechy
(2)
Czeczenia (Rosja ; republika autonomiczna)
(2)
Dania
(2)
Europa Zachodnia
(2)
Izrael
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Macedonia Północna
(2)
Paryż (Francja)
(2)
Serbia
(2)
Sztokholm (Szwecja)
(2)
Szwajcaria
(2)
Watykan
(2)
Wietnam
(2)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(2)
Afganistan
(1)
Ameryka Łacińska
(1)
Ameryka Środkowa
(1)
Armenia
(1)
Australia
(1)
Austro-Węgry
(1)
Azja Południowo-Wschodnia
(1)
Bangkok (Tajlandia)
(1)
Białoruś
(1)
Bliski Wschód
(1)
Bonn (Niemcy)
(1)
Boston (Stany Zjednoczone, stan Massachusetts)
(1)
Brazylia
(1)
Bukowina (Ukraina)
(1)
Chicago (Stany Zjednoczone)
(1)
Chorwacja
(1)
Coventry (Wielka Brytania)
(1)
Cypr
(1)
Czerniowce (Ukraina)
(1)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(1)
Dolny Śląsk
(1)
Estonia
(1)
Finlandia
(1)
Gruzja
(1)
Hiszpania
(1)
Hollywood (Los Angeles ; część miasta)
(1)
Indie
(1)
Irak
(1)
Irlandia Północna (Wielka Brytania)
(1)
Japonia
(1)
Jezioro Genewskie
(1)
Kambodża
(1)
Kanada
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje anglosaskie
(1)
Królestwo Polskie (1815-1915)
(1)
Liban
(1)
Mjanma
(1)
Monachium (Niemcy)
(1)
Monako
(1)
Moskwa (Rosja)
(1)
Niemcy Wschodnie
(1)
Norwegia
(1)
Opole (woj. opolskie ; okolice)
(1)
Orunia (Gdańsk ; część miasta)
(1)
Paryż (Francja ; okolice)
(1)
Piekary Śląskie (woj. śląskie)
(1)
Podhale
(1)
Pomorze
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Praga (Czechy)
(1)
Rwanda
(1)
Rzym (Włochy)
(1)
Singapur
(1)
Skandynawia
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Stany Zjednoczone (część południowa)
(1)
Strefa Gazy
(1)
Gatunek
Opracowanie
(198)
Monografia
(124)
Praca zbiorowa
(106)
Poradnik
(57)
Podręcznik
(56)
Pamiętniki i wspomnienia
(34)
Esej
(28)
Reportaż
(27)
Biografia
(24)
Raport z badań
(22)
Antologia
(20)
Wywiad dziennikarski
(18)
Autobiografia
(17)
Publicystyka
(16)
Bibliografia zawartości czasopism
(14)
Dane statystyczne
(13)
Materiały konferencyjne
(13)
Czasopismo polskie
(8)
Księga pamiątkowa
(7)
Materiały pomocnicze
(7)
Publikacja bogato ilustrowana
(7)
Wywiad-rzeka
(7)
Autograf
(6)
Poradniki i przewodniki
(6)
Felieton
(5)
Publikacje informacyjne
(4)
Wydawnictwo źródłowe
(4)
Artykuł naukowy
(3)
Case study (studium przypadku)
(3)
Czasopismo fachowe
(3)
Edycja krytyczna
(3)
Encyklopedia
(3)
Informator
(3)
Kalendarium
(3)
Podręczniki
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Czasopismo księgarskie
(2)
Czasopismo naukowe
(2)
Dzienniki
(2)
Katalog zbiorów
(2)
Kryminał
(2)
Listy
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Powieść
(2)
Praca dyplomowa
(2)
Publicystyka polityczna
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Reportaż problemowy
(2)
Rozprawa doktorska
(2)
Słownik biograficzny
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Album
(1)
Anegdoty
(1)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł z gazety
(1)
Artykuły
(1)
Bibliografia
(1)
Bibliografia adnotowana
(1)
Czasopisma
(1)
Czasopisma naukowe polskie
(1)
Czasopisma niemieckie
(1)
Czasopisma prasoznawcze polskie
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(1)
Czasopismo edytorskie
(1)
Czasopismo prasoznawcze
(1)
Czasopismo społeczno-kulturalne
(1)
Dramat filmowy
(1)
Film biograficzny
(1)
Film fabularny
(1)
Film polski
(1)
Grafika komputerowa
(1)
Katalog
(1)
Katalog wystawy
(1)
Komentarz
(1)
Komentarz prawny
(1)
Korespondencja
(1)
Literatura podróżnicza polska
(1)
Mowy
(1)
Nadbitki i odbitki
(1)
Pamiętniki austriackie
(1)
Pamiętniki czeskie
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
Poezja
(1)
Poradniki
(1)
Portret literacki
(1)
Powieść biograficzna
(1)
Powieść historyczna
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Prace dyplomowe
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Publicystyka polska
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Recenzja literacka
(1)
Relacja z podróży
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Science fiction
(1)
Selfie
(1)
Sensacja (rodzaj/gatunek)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(20680)
Edukacja i pedagogika
(7820)
Kultura i sztuka
(7138)
Literaturoznawstwo
(6831)
Socjologia i społeczeństwo
(6272)
Media i komunikacja społeczna
(794)
Językoznawstwo
(5511)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4563)
Psychologia
(3610)
Medycyna i zdrowie
(3015)
Religia i duchowość
(2752)
Filozofia i etyka
(2263)
Podróże i turystyka
(2121)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2071)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2037)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2000)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1773)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1418)
Biologia
(1362)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1359)
Rozwój osobisty
(1215)
Architektura i budownictwo
(1099)
Kultura fizyczna i sport
(903)
Geografia i nauki o Ziemi
(902)
Kulinaria
(833)
Nauka i badania
(714)
Zarządzanie i marketing
(662)
Hobby i czas wolny
(547)
Praca, kariera, pieniądze
(546)
Styl życia, moda i uroda
(513)
Fizyka i astronomia
(504)
Inżynieria i technika
(489)
Informatyka i technologie informacyjne
(451)
Ochrona środowiska
(421)
Archeologia
(291)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(272)
Matematyka
(232)
Rolnictwo i leśnictwo
(231)
Transport i logistyka
(203)
Dom i ogród
(153)
Chemia
(149)
Varia
(26)
Ogród
(3)
Kultura
(2)
Dom
(1)
Edukacja i pedagogika6
(1)
Fizyka
(1)
Zarządzanie
(1)
794 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis, ISSN 0239-6661 ; no 3914)
(Komunikowanie i Media)
Bibliografia, netografia na stronach 155-164. Indeksy.
Streszczenie w języku angielskim. Spis treści także w języku angielskim.
Rewolucja technologiczna zapoczątkowana przez internet oraz rozwiązania sieciowe wytworzyły nowe narzędzia komunikowania w postaci mediów społecznościowych. Ich użyteczność została zauważona w wielu dziedzinach życia zawodowego. Jako nowe rozwiązania komunikacyjne oraz największe publicznie dostępne agregaty danych osobowych media społecznościowe zostały zauważone również przez dziennikarzy. Celem publikacji jest analiza sposobu wykorzystywania mediów społecznościowych przez dziennikarzy w Polsce, Rosji i Szwecji. Praca ma charakter empiryczny i powstała na podstawie ankiet oraz wywiadów pogłębionych. Dane zostały zaczerpnięte z międzynarodowego projektu badawczego „Zmiana w dziennikarstwie. Kultura dziennikarska w Polsce, Rosji i Szwecji”, którego autor był uczestnikiem. Badania nad mediami społecznościowymi w pracy dziennikarzy pozwoliły wskazać różnice i podobieństwa w wykorzystywaniu tych narzędzi przez reprezentantów zawodu z trzech krajów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 359225 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Reklama a postawy prozdrowotne : ujęcie ekonomiczno-prawne / Marzena Barańska, Henryk Mruk. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, copyright 2019. - 262, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwa na stronach 249-262.
Współfinansowanie: Uniwersytet Jagielloński.
Jakość życia oraz zdrowie ludzi zależą od wielu różnych czynników. Mając wiedzę o ich znaczeniu, można łatwiej podejmować właściwe decyzje, aby żyć długo i w dobrym zdrowiu. Przede wszystkim należy brać pod uwagę indywidualną odpowiedzialność za stan własnego zdrowia. Trzeba jednak wiedzieć, że mózgi ludzi są nastawione na poznawanie otoczenia, a nie analizowanie siebie. Konieczne jest zatem wkładanie wysiłku w działania na rzecz świadomego zarządzania swoimi działaniami. Można tutaj wskazać na racjonalność w odżywianiu się, utrzymywanie organizmu w ruchu, budowanie relacji z innymi ludźmi, a także stawianie sobie celów i kierowanie się własnym systemem wartości. Zachowania i praktyki prozdrowotne ludzi są również kształtowane przez różnorodne narzędzia komunikacji, w tym promocji i reklamy. W trosce o wspólne dobro istotne jest tworzenie uregulowań prawnych, które pozwolą na podejmowanie działań zgodnych z interesem wszystkich podmiotów z obszaru rynku zdrowia. Dotyczy to poprawności reklamy artykułów żywnościowych i farmaceutycznych, opakowań produktów, sposobów ich ekspozycji na półkach sklepowych oraz przestrzegania etyki w sferze konkurencji rynkowej. Autorzy, reprezentując nauki prawne i ekonomiczne, połączyli swą wiedzę i doświadczenia, aby podzielić się krytycznymi refleksjami na temat uwarunkowań w procesie podnoszenia jakości życia i zdrowia społeczeństwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 355167 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja i Media)
Bibliografia, netografia na stronach 357-381.
Jaki efekt wizerunkowy można osiągnąć za pomocą jakich działań werbalnych? Odpowiedź na to kluczowe w prezentowanej książce pytanie sformułowano na podstawie badań, w ramach których ponad pół tysiąca respondentów czytało teksty czterech różniących się w opiniach felietonistów (Krzysztofa Vargi, Piotra Zaremby, Magdaleny Środy, Szymona Hołowni), a następnie określało ich cechy wizerunkowe oraz wypisywało te fragmenty, które stały się podstawą do przypisania wskazanych epitetów. Analiza odpowiedzi pozwoliła zdefiniować cechy wizerunku komunikowanego językowo i utworzyć katalog wykładników tych cech. To pierwszy, a zarazem jedyny taki katalog powstały na bazie empirycznych danych, przydatnych nie tylko do działań badawczych, lecz także do praktycznego projektowania komunikacji wizerunkowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 355179 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Komunikacja i Media)
Bibliografia, netografia na stronach 225-244.
Publikacja dofinansowana z dotacji celowej na rozwój młodych naukowców oraz uczestników studiów doktoranckich przez Wydział Filologiczny UŁ
Czy znajomość nazwiska determinuje image przypisywany autorowi wypowiedzi na podstawie jego tekstu? Czy i jak zdjęcie autora obok tekstu wpływa na jego wizerunek? Jaka jest różnica między wizerunkiem „z tekstu” a wizerunkiem „ze zdjęcia”? Na jakich zasadach funkcjonuje image, który tworzymy i zapamiętujemy po jakimś czasie? Te pytania stały się podstawą prezentowanej publikacji. Autorka dąży do określenia, jaki wizerunek jest możliwy do komunikowania za pomocą słowa, a jaki za pomocą obrazu, a także jak pozatekstowa wiedza o autorze wypowiedzi wpływa na jego image werbalny.
Wyniki omówionych badań dotyczą wizerunków Krzysztofa Vargi, Piotra Zaremby, Magdaleny Środy i Szymona Hołowni. Ponad pół tysiąca osób czytało ich felietony, spoglądało na zdjęcia lub przywoływało skojarzenia z tymi nazwiskami, by określić tzw. image werbalny, wizualny i publiczny. Celowo zweryfikowano wizerunki osób publicznych, piszących na różne tematy i reprezentujących różne postawy światopoglądowe.
Autorka bada image wieloaspektowo, więc książka może być cennym źródłem informacji dla osób pracujących nad wizerunkiem i projektujących komunikację, w tym dla publicystów, przedstawicieli public relations i reklamy, a także dla medioznawców, językoznawców czy badaczy komunikacji. Studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz kierunków lingwistycznych wprowadza w tematykę zależności image’u od słów i obrazu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361734 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Challenge accepted!", 2018.
Na okładce: Wyśmiewając gwiazdy, zrobiła karierę! Śledzi ją niemal 6 milionów Instagramerów.
Znają ją wszyscy, którzy mają profil na Instagramie. Szturmem podbiła Internet, publikując na swoim koncie ironiczne parodie zdjęć celebrytów. Beyonce, Celine Dion, Justin Bieber czy rodzina Kardashianów… Lista jest naprawdę długa. Jej profil na Instagramie obserwuje niemal 6 milionów osób. Celeste Barber, niekwestionowana królowa Instagramu wydała pierwszą książkę!
Znany na całym świecie projekt #CelesteChallengeAccepted rozpoczął się w 2015 roku. Prosta forma - kolaż złożony ze zdjęcia Celeste oraz jednej z gwiazd podkreśla absurdalność wizerunku kreowanego na Instagramie. Autorka kpi ze wszystkich: od Gigi Hadid, Miley Cyrus czy Gwyneth Paltrow po Jennifer Lopez. Celeste w swoich zdjęciach nie idzie na kompromisy. Nie idzie na nie także w swojej książce. Jest szczera do bólu i niezwykle zabawna. "Challenge Accepted!" rozprawia się z niedorzeczną obsesją na punkcie sławy i "idealnego życia" prezentowanego w mediach społecznościowych. Zdradza własne sekrety na udane małżeństwo i opowiada o tych prawdziwych wyzwaniach, czyli: macierzyństwie, przyjaźni i miłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 357673 (1 egz.)
Audiobook
DVD
W koszyku
Pęknięte odbicie [Dokument dźwiękowy] / Dawn Barker. - Warszawa : Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym Larix, [2018]. - 1 płyta audio (DVD) : zapis cyfrowy, stereo. ; 12 cm.
20 cyfrowych książek mówionych.
Zawiera również: Pirania na kolację : 1405 dni w podróży dookoła świata / Magdalena Bogusz. Fałszerze pieprzu / Monika Sznajderman. Rikszą do nieba / Krzysztof Beśka. Dewiacja / Robin Cook. Historia pewnej niewierności / Danka Braun. Ala Makota : notatnik sfrustrowanej nastolatki 1. / Małgorzata Budzyńska. Ala Makota : notatnik sfrustrowanej nastolatki 2. / Małgorzata Budzyńska. Tylko jedno kłamstwo / Cathryn Croft. Kłopotliwe ognisko / Liliana Fabisińska. Sześć kobiet w śniegu nie licząc suki / Anna Fryczkowska. Nad Zbruczem / Wiesław Helak. Wstyd / Hellen FitzGerald. Serce / Radka Franczak. Pył / Hugh Hovey. Tomek Beksiński : portret prawdziwy / Wiesław Weiss. Okrutny szczyt : kobiety na K2 / Jennifer Jordan. Boskie : Włoszki, które uwiodły świat / Maciej Brzozowski. Jak Francuzi wygrali pod Waterloo, a przynajmniej tak im się wydaje / Stephen Clarke. Kasieńka / Sarah Crossan.
Czytają: Elżbieta Kijowska, Bożena Furczyk, Artur Krajewski, Mirosław Utta, Joanna Derengowska, Dorota Zielińska, Kaja Walden, Maciej Rayzacher, Katarzyna Anzorge, Krzysztof Plewako-Szczerbiński, Robert Mazurkiewicz, Olga Żmuda, Elżbieta Janisławska, Stanisław Biczysko, Hanna Kinder-Kiss.
Wyłącznie dla osób niewidomych i słabowidzących.
Nagrane w szyfrowanym formacie mp3 do odtwarzania wyłącznie na specjalnym dekoderze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. T 20277 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wesoły rajski ptak : ostatnia rozmowa, artykuły, wywiady / Wiktor Bater ; opracowanie Izolda Kiec i Jarema Jamrożek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Marginesy, 2022. - 893, [3] strony : fotografie, faksymilie ; 24 cm.
Indeks.
Zapis rozmowy oraz wybór najważniejszych wypowiedzi publicystycznych dziennikarza, który w przerwanym nagłą śmiercią wywiadzie mówi o rodzinnym domu, o dziadku (przed wojną właścicielu sklepu optycznego przy Marszałkowskiej w Warszawie) oraz o tacie, uratowanym z getta warszawskiego, jedynym ocalałym z Holokaustu przedstawicielu rodziny Baterów. Podkreśla wagę doświadczeń pokolenia dorastającego w Polsce, w obliczu wydarzeń 1980 i 1981 roku oraz kilka lat późniejszych przemian w całej Europie Wschodniej. Rekonstruuje tworzenie struktur Polskiego Radia po transformacji i narodziny rodzimych mediów prywatnych. Kreśli obraz dziejowych przemian Federacji Rosyjskiej – Jelcynowskiej i początków ery Putina – oraz konfliktów zbrojnych i zamachów terrorystycznych przełomu XX i XXI wieku.
Słowa Wiktora Batera, uważnie przyglądającego się światu polityki i z empatią pochylającego się nad losem jego ofiar, są tyleż formą dziennikarskiej autobiografii, ile gorzką refleksją nad ludzką naturą, skłonną do nienawiści i zabijania, żądną władzy i przekupną, oraz nad historią, która nieustannie zatacza koło. W tym sensie jest to książka o Afganistanie, Kazachstanie, Górskim Karabachu ostatnich kilku miesięcy. O Białorusi, Ukrainie, Rosji i Polsce - dzisiaj. Książka o nas - w cieniu wielkich zdarzeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 377324 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 195)
Bibliografia, netografia na stronach 243-266. Indeksy.
Współfinansowanie: Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej (Kraków)
Spis treści także w języku angielskim.
Publikacja pod red. naukową Hanny Batorowskiej i Pauliny Motylińskiej prezentuje spectrum zagadnień dotyczących bezpieczeństwa informacyjnego i medialnego w czasach nadprodukcji informacji. Monografia adresowana jest do osób zainteresowanych problematyką szeroko pojętego bezpieczeństwa informacyjnego m.in. bibliotekarzy, informatologów oraz studentów kierunków związanych z zarządzaniem informacją, wykorzystujących osiągnięcia nauki o informacji, w tym także do studentów bibliologii i informatologii oraz praktyków w tym zakresie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 365860 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fake news : produkt medialny czasów postprawdy / Katarzyna Bąkowicz. - Warszawa : Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, 2020. - 267, [1] strona : ilustracje, tabele, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 243-263.
Streszczenie w języku angielskim.
Katarzyna Bąkowicz podejmuje się niełatwej próby - i próbę tę należy uznać za udaną - zdefiniowania kluczowej dla prowadzonych przez nią rozważań kategorii fake newsa, który traktuje jako produkt medialny czasów postprawdy. Praca jest intelektualnie dojrzała, przemyślana i spójna. Jest odkrywcza, niebanalna poznawczo, inspirująca, skłaniająca do przemyśleń, ale i momentami ważnej i potrzebnej polemiki z Autorką. Już sam wybór problematyki wyraźnie wskazuje, iż pani Katarzyna Bąkowicz podjęła się analizy problemu nowatorskiego [...] stawiając sobie zadanie ambitne i podwójnie trudne, gdyż podjęła się eksploracji białej plamy badawczej, z którą to, poradziła sobie bardzo dobrze. Jej pracę czytam […] jako rozmywanie się kategorii prawdy w kulturze informacyjnej natychmiastowości, stąd sama prawdziwość informacji, staje się mniej istotna od możliwości przyciągania uwagi w dobie informacyjnego przeciążenia, co oczywiście odbywa się kosztem jej pauperyzacji i obniżania jakości prezentowanych informacji. (Z recenzji prof. dr hab. Magdaleny Szpunar, UJ)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 363826 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Korespondentki : chodź, pokażę ci wojnę / Elizabeth Becker ; przełożyła Anna Żbikowska. - Wydanie I. - Kraków : Znak Horyzont, 2023. - 379, [5] stron : fotografie, mapa, portrety ; 21 cm.
Wietnam. Cierpienie, łzy, strach, zniszczenie, ból. I one, które jako pierwsze pokazały prawdziwe oblicze wojny. Pionierki, które nie bały się kul, bomb, śmierci. Na zawsze odmieniły oblicze reportażu wojennego.
„Oto wojna w Wietnamie... Oto pułkownik w idealnie wyprasowanym garniturze. Pułkownik rządzi armią i rozkazuje jej walczyć. A oto kobieta. Żuje orzechy betelowe i prasuje garnitur wykwintnie ubranego pułkownika, który rządzi armią i rozkazuje jej walczyć w Wietnamie." „Oto prawdziwa historia pułkownika. Pułkownik wydał rozkaz zaatakowania jednostki Wiet- kongu, w której walczy syn jego wietnamskiej gosposi. Bomba nie trafia w jednostkę Wietkon- gu i zabija dziecko. Mama dziecka nie przestaje prasować mundurów pułkownika". (fragment książki)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 383492 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Finansowanie: Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań)
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Pandemia zaktualizowała problemy, o których sądziliśmy, że przeszły już do przeszłości. Ukazała kruchość naszej egzystencji i ułudę bezpieczeństwa, które gwarantuje technologia. Zapewne szereg procesów, które zachodzą w czasie pandemii, będzie miało znaczący wpływ na naszą przyszłość. Zdominowanie dyskursu o pandemii przez nauki medyczne, co jest zrozumiałe w świetle zagrożenia zdrowia i życia, jakie ona ze sobą niesie, stwarza wrażenie, że humanistyka jest bezradna. Niniejszą książką próbujemy temu zaprzeczyć; na pracę składają się teksty, które z pozycji humanistyki przedstawiają i interpretują przykłady kulturowych reakcji na pandemię covid-19. Nie jest to zatem praca o wirusie i chorobie, którą wywołuje a raczej zbiór relacji na temat człowieka i jego kultury rozumianej jako narzędzie oswajania z tym co nowe, inne i często (jak w tym wypadku) przerażające.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 374350 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Zbiory Specjalne
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Sp MGR-7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Stosunki Międzynarodowe / Uniwersytet Łódzki)
Bibliografia, netografia na stronach 473-496.
Streszczenia w języku angielskim i niemieckim.
W monografii, każdorazowo kreśląc tło polityczno-historyczne wojen, przeanalizowano ponad czterdzieści dziennikarskich sprawozdań wojennych, wydanych w formie książkowej, z dziewięciu wojen prowadzonych od 1918 roku do początku XXI wieku w różnych częściach świata (Europa, Afryka, Indochiny, Kaukaz, Bałkany, Irak, Afganistan). Ponadto przedstawiono pracę dziennikarzy w czasie wojen na przestrzeni lat, tradycję relacji wojennej od starożytności i jej status w dziennikarstwie światowym, definicję i typologię korespondentów wojennych, kwestie źródeł, etyki zawodowej, wartości dokumentalnej sprawozdań oraz propagandy wojennej i sposobów oddziaływania na odbiorców.
Ważne miejsce w publikacji zajmują wojskowe komunikaty i sprawozdania od wojny polsko-bolszewickiej do misji pokojowej i misji stabilizacyjnej na przełomie XX i XXI wieku, a także praca oficerów prasowych Wojska Polskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 367224 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biblia e-biznesu 3.0 / Robert Bekas, Tomasz Burcon, Andrzej Burzyński, Krzysztof Burzyński, Kamil Cebulski, Angelika Chimkowska, Mateusz Chłodnicki, Marcin Cichoń, Konrad Cioczek, Marcin Cisek, Monika Czaplicka, Agnieszka Dejnaka, Maciej Dutko, Piotr Dywański, Paweł Fornalski, Karol Froń, Daria Gaca, Adrian Gamoń, Marcin Godlewski, Marek Golec, Adrian Gorzycki, Grzegorz Grabowski, Mateusz Grzywnowicz, Marek Jankowski, Jakub Jasiński, Jason Hunt, Łukasz Kamiennik, Piotr Kiełcz, Maria Kobryń, Bartosz Kolanek, Damian Kołata, Paweł Korycki, Maciej Stępa, Michał Kosel, Jacek Kotarbiński, Zbigniew Krakowski, Paweł Królak, Kamila Kruk, Iga Krynicka-Pieleszek, Paweł Krzyworączka, Bartosz Langa, Mikołaj Lech, Maciej Lewiński, Michał Lidzbarski, Dagmara Łuczyńska, Marcin Łukiańczyk, Tomasz Maciejewski, Artur Maciorowski, Łukasz Marczewski, Krzysztof Marzec, Paweł Mielczarek, Piotr Motyl, Rafał Namieciński, Marek Niedźwiedź, Robert Okulski, Piotr Oracz, Marcin Osman, Tomasz Palak, Magdalena Pawłowska, Marcin Pieleszek, Adam Pioch, Marcin Piwowarczyk, Ilona Przetacznik, Dariusz Puzyrkiewicz, Krzysztof Rdzeń, Barbara Rogala, Rafał Sadłowski, Michał Sadowski, Paweł Sala, Jakub Sobczak, Robert Solga, Michał Spławski, Dawid Starzykiewicz, Barbara Stawarz-García, Jakub Szajdziński, Piotr Szulczewski, Paweł Tkaczyk, Trader21, Justyna Trzupek, Mikołaj Winkiel, Izabela Wisłocka, Damian Wiszowaty, Marcin Wsół ; pod redakcją Macieja Dutko. - [Wydanie 3]. - Gliwice : Onepress, copyright 2021. - 853 strony : fotografie, ilustracje, tabele, wykresy ; 25 cm.
Autor
Bekas Robert Burcon Tomasz Burzyński Andrzej Burzyński Krzysztof (przedsiębiorca) Cebulski Kamil Chimkowska Angelika Chłodnicki Mateusz Cichoń Mariusz Cioczek Konrad Cisek Marcin Czaplicka Monika Dejnaka Agnieszka Dutko Maciej Dywański Piotr Fornalski Paweł Froń Karol Gaca Daria Gamoń Adrian Godlewski Marcin (marketing) Golec Marek Gorzycki Adrian Grabowski Grzegorz (księgowy) Grzywnowicz Mateusz Jankowski Marek (ekonomia) Jasiński Jakub (organizacja i zarządzanie) Tomczyk Tomek Kamiennik Łukasz Kiełcz Piotr Kobryń Maria Kolanek Bartosz Kołata Damian Korycki Paweł Stępa Maciej Kosel Michał Kotarbiński Jacek Krakowski Zbigniew Królak Paweł (organizacja i zarządzanie) Kruk Kamila Krynicka-Pieleszek Iga Krzyworączka Paweł Langa Bartosz Lech Mikołaj Lewiński Maciej Lidzbarski Michał Łuczyńska Dagmara Łukiańczyk Marcin Maciejewski Tomasz (marketing) Maciorowski Artur Marczewski Łukasz Marzec Krzysztof (informatyk) Mielczarek Paweł Motyl Piotr (marketing) Namieciński Rafał (1973- ) Niedźwiedź Marek Okulski Robert Adam Oracz Piotr Osman Marcin Palak Tomasz Pawłowska Magdalena (marketing) Pieleszek Marcin Pioch Adam Piwowarczyk Marcin (ekonomia) Przetacznik Ilona Puzyrkiewicz Dariusz Rdzeń Krzysztof Rogala Barbara (informatyczka) Sadłowski Rafał Sadowski Michał (1982- ) Sala Paweł Sobczak Jakub Solga Robert Spławski Michał Starzykiewicz Dawid (przedsiębiorca) Stawarz-García Barbara (ekonomia) Szajdziński Jakub Szulczewski Piotr Tkaczyk Paweł (marketing) Trader21 Trzupek Justyna Winkiel Mikołaj Wisłocka Izabela Wiszowaty Damian Wsół Marcin
Gatunek
Instytucja: Helion
Indeks.
Tysiące wskazówek wartych miliony złotych! 83 autorów (ekspertów w swoich dziedzinach), 159 rozdziałów, 850 stron praktycznych rad. To "Biblia e-biznesu 3.0" - prawdopodobnie największy tego typu projekt wydawniczy na świecie! Dwie pierwsze edycje zdobyły uznanie czytelników, miesiącami przodowały na listach bestsellerów i otrzymały szereg nagród. Dziś trzymasz w rękach jeszcze mocniejszą wersję tej kultowej publikacji, gromadzącą kompleksową wiedzę na temat prowadzenia biznesu w internecie.
Dowiedz się między innymi: jak zacząć (który model biznesu wybrać, które branże i trendy są najbardziej dochodowe oraz jakich narzędzi użyć); jak budować efektywne strategie cenowe i sprzedażowe; które działania marketingowe dają dziś najlepsze efekty; jak skutecznie budować pozacenową przewagę konkurencyjną; które błędy najczęściej psują sprzedaż i jak ich unikać; jak łatwo zadbać o bezpieczeństwo swojego biznesu w sieci; w jaki sposób reagować na trudne sytuacje na linii klient - firma; które procesy warto optymalizować, automatyzować lub delegować.
Pierwsze wydanie "Biblii e-biznesu 3.0" zdobyło prestiżową nagrodę Economicus 2014 dla najlepszego poradnika ekonomicznego, przyznawaną przez "Gazetę Prawną" i kapitułę wybitnych polskich ekonomistów. Druga edycja zyskała tytuł Najlepszej Książki Roku 2016 oraz Oscara Czytelników 2017.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 374923 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 307-317.
Komputery zmieniły nie tylko naszą pracę, ale i życie uczuciowe. Flirtowanie na czatach i cyberzdrady, zakochiwanie się i odkochiwanie a nawet seks w Internecie powoli stają się ważnym elementem współczesnego stylu życia. Każdy ma jakieś stereotypowe wyobrażenia na ten temat, ale tak naprawdę to niewiele o tych nowych związkach wiemy. Czym różni się romans w sieci od romansu prawdziwego? Czy cyberseks jest zdradą partnera? Czy romanse w sieci są zagrożeniem dla instytucji małżeństwa? Oto zaledwie kilka z wielu pytań, na jakie Aaron Ben-Ze'ev próbuje znaleźć odpowiedź w tym pierwszym tak obszernym opracowaniu tematu. Ta przystępnie napisana, zaskakująca, zabawna i kształcąca książka czasami oburza. Ale na zawsze zmienia nasze spojrzenie na cyberprzestrzeń i miłość jako taką. Znany na całym świecie ekspert od ludzkich uczuć i związków zabiera nas do samego serca sieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 274984, 342114 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Dynamiczna, wielowątkowa, pełna anegdot biografia Ryszarda Serafinowicza - jednego z pierwszych niekwestionowanych gwiazdorów małego ekranu, twórcy najpopularniejszych teleturniejów z flagową "Wielką Grą" na czele. Tytułowa "wielka gra" ma tu dodatkowe znaczenie, nawiązując do postawy życiowej Serafinowicza oraz jego ryzykownej gry z PRL-em. Jest to też portret polskiej telewizji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 343995 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Myśl o Kulturze)
Ilustracje na wyklejkach.
Bibliografia na stronie 25. Indeksy.
Finansowanie: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Polska)
W książce Krystalizacja opinii publicznej, wydanej w 1923 roku, Bernays definiuje i określa horyzonty funkcjonalności nowego zawodu, jakim na początku XX wieku stał się doradca public relations. Pionierska książka, ukazująca się po raz pierwszy w polskim tłumaczeniu, jest także bardzo aktualnym wykładem ujawniającym retrospektywnie trwałość i efektywność oddziaływań komunikacyjnych na odbiorcę w wieku rewolucji mediów. Według Bernaysa opinia publiczna jest podmiotowym interlokutorem w dyskusji, a doradztwo public relations bardziej sztuką komunikacji niż inżynierią społeczną. […] W znacznym stopniu to dzięki Bernaysowi w ramach współczesnej systematyki dyscyplin naukowych funkcjonują autonomiczne subdyscypliny, takie jak na przykład socjologia opinii publicznej lub psychologia opinii publicznej. Rafał Wiśniewski, Marcin Zarzecki (fragment Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 353445 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Propaganda / Edward L. Bernays ; przełożyła Renata Wierzchoń. - Kobierzyce : Wydawnictwo Wektory, copyright 2020. - 140, [4] strony ; 21 cm.
(Klasyka Myśli Zachodniej)
Tytuł oryginału: "Propaganda", 1928.
"Propaganda", to najgłośniejsza i najbardziej wpływowa praca Bernaysa, w której prostym językiem opisane są mechanizmy formowania świadomości mas. Demokratyczne społeczeństwo to, zdaniem Bernaysa, pierwotnie nieuformowana i mało rozgarnięta masa, pozbawiona trwałego spoiwa, której powinna przewodzić garstka inteligentnych nadzorców. Nadzorcy ci, korzystając z naukowych badań nad psychologią jednostki i psychologią tłumu, a także z rozmaitych metod indoktrynacji i manipulowania ludzkimi pragnieniami, powinni ustalać system wartości i główne cele społeczne, popychając ludzi w tę czy inną stronę. Pokazując ludziom pewne pomysły jako "naukowo udowodnione", "postępowe", "demokratyczne" czy "emancypacyjne", powinni sterować ich zachowaniem, osiągając własne cele.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 362944 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edward Bernays (1891-1995) gilt als Vater der Public Relations. Mit seinem Buch PROPAGANDA aus dem Jahr 1928 schuf er die bis heute gültige Grundlage für modernes Kommunikationsmanagement. Der in Wien geborene Bernays war ein Neffe Sigmund Freuds, der sich dessen Erkenntnisse der moderne Seele zu nutze machte und sie in den Dienst von Regierungen und Konzernen stellte. PROPAGANDA ist Bernays Hauptwerk. In PROPAGANDA (ein Begriff, den er später selbst in »Public Relations« umbenannte) beschreibt Bernays alle wesentlichen Techniken der Meinungsbeeinflussung wie z. B. den Einsatz von »neutralen Experten«, um eine Aussage glaubhaft erscheinen zu lassen. Für den US-Präsidenten Wilson promotete er den Ersten Weltkrieg, mit den »Fackeln der Freiheit« machte er Zigaretten zum Symbol der weiblichen Emanzipation und brachte die amerikanischen Frauen zum Rauchen. Er arbeitete für Edison und Ford, aber auch für die CIA: Sie alle ließen sich von Bernays ihr Image aufpolieren oder die Marktchancen ihrer Produkte verbessern. PROPAGANDA steht in einer Reihe mit den Strategie-Klassikern wie Machiavelli und Clausewitz. Knapp 80 Jahre nach seinem Erscheinen und knapp ein Jahrhundert nach Entstehen der PR-Industrie erscheint dieses Buch nun erstmals auf Deutsch.Edward Bernays (1891-1995) gilt als Vater der Public Relations. Mit seinem Buch PROPAGANDA aus dem Jahr 1928 schuf er die bis heute gültige Grundlage für modernes Kommunikationsmanagement. Der in Wien geborene Bernays war ein Neffe Sigmund Freuds, der sich dessen Erkenntnisse der moderne Seele zu nutze machte und sie in den Dienst von Regierungen und Konzernen stellte. PROPAGANDA ist Bernays Hauptwerk. In PROPAGANDA (ein Begriff, den er später selbst in »Public Relations« umbenannte) beschreibt Bernays alle wesentlichen Techniken der Meinungsbeeinflussung wie z. B. den Einsatz von »neutralen Experten«, um eine Aussage glaubhaft erscheinen zu lassen. Für den US-Präsidenten Wilson promotete er den Ersten Weltkrieg, mit den »Fackeln der Freiheit« machte er Zigaretten zum Symbol der weiblichen Emanzipation und brachte die amerikanischen Frauen zum Rauchen. Er arbeitete für Edison und Ford, aber auch für die CIA: Sie alle ließen sich von Bernays ihr Image aufpolieren oder die Marktchancen ihrer Produkte verbessern. PROPAGANDA steht in einer Reihe mit den Strategie-Klassikern wie Machiavelli und Clausewitz. Knapp 80 Jahre nach seinem Erscheinen und knapp ein Jahrhundert nach Entstehen der PR-Industrie erscheint dieses Buch nun erstmals auf Deutsch.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
100 maksym o dezinformacji / Fuji Nakamura ; [tłumaczenie Adam Białas]. - Wydanie pierwsze. - [Opoczno] : Chiaroscuro, 2020. - 157, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
Przekład sfingowany. Na stronie redakcyjnej tytuł wydania anglojęzycznego: "100 Maxims of Disinformation", 2019.
Miejsce wydania według serwisu e-ISBN.
Bestseller, który wstrząsnął opinią publiczną świata zachodniego, bezceremonialnie obnażając mechanikę stojącą za dezinformacją społeczeństw. Fuji Nakamura to kryptonim operacyjny japońskiego agenta wpływu, który przez minione ćwierćwiecze prowadził akcje dezinformacyjne na terenie USA i Kanady. Po jego śmierci w lutym 2019 roku, córka Nakamury odnalazła w gabinecie ojca zeszyt z maksymami, schludnie przygotowany do wydania, w którym autor zwięźle wyłożył zasady swojej zniesławionej profesji. Publikacja wywołała wielką sensację na amerykańskim rynku wydawniczym. Pora na to, by polski czytelnik mógł sam przekonać się, czemu ta popularność jest nieprzypadkowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361561 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej