Konsumenci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(39)
Forma i typ
Książki
(37)
Publikacje naukowe
(21)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Audiobooki
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Proza
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Dostępność
dostępne
(34)
nieokreślona
(4)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(37)
Biblioteka Obcojęzyczna
(1)
Czytelnia BG
(1)
Dział Informacji
(1)
Autor
Ariely Dan (1968- )
(2)
Gogolewska Anna
(2)
Mruk Henryk
(2)
Unterschuetz Alicja
(2)
Zuboff Shoshana (1951- )
(2)
Angela Alberto (1962- ). Jeden dzień w starożytnym Rzymie : życie powszednie, sekrety, ciekawostki
(1)
Awdziej Marcin
(1)
Badora Aleksandra
(1)
Barańska-Sereda Marzena
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Berbeka Jadwiga
(1)
Biczysko Stanisław (1955- )
(1)
Bocianiak Marek (1958- )
(1)
Brand Alicja
(1)
Burlita Augustyna
(1)
Bylok Felicjan (1957- )
(1)
Cwynar Andrzej
(1)
Czarnowski Ryszard Jan. Krzemieniec : zaginione miasteczko
(1)
Czernecka Julita
(1)
Deaver Jeffery (1950- ). Kamienna małpa
(1)
Dmoch Katarzyna
(1)
Dumaine Brian
(1)
Dworzecki Zbigniew (1948- )
(1)
Elmore Bartow J
(1)
Eyal Nir (1980- )
(1)
Falauke (1990- )
(1)
Faszczewska Katarzyna (1994- )
(1)
Fuentes Carlos (1928-2012). Kraina najczystszego powietrza
(1)
Furczyk Bożena (1970- )
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Gary Romain (1914-1980). Korzenie nieba
(1)
Giera Magdalena
(1)
Gische Victoria (1975- ). Czas zmian
(1)
Gische Victoria (1975- ). Niespokojne lata
(1)
Goryńska-Goldmann Elżbieta
(1)
Gotwald-Feja Beata
(1)
Gregor Bogdan (1943- )
(1)
Grzega Urszula
(1)
Hargrave Kiran Millwood (1990- ). Kobiety z Vardø
(1)
Hayden Green D
(1)
Hoover Ryan
(1)
Jacyno Małgorzata
(1)
Jankowiak-Kaczmarek Agnieszka
(1)
Jasińska-Biliczak Anna
(1)
Jurkowska-Zeidler Anna
(1)
Kall Jacek (1962- )
(1)
Karpik Lucien (1934- )
(1)
Karpowicz Agnieszka
(1)
Kieżel Ewa
(1)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(1)
Kinder-Kiss Hanna (1958- )
(1)
Kotarbiński Jacek
(1)
Kowalik Maciej (1984- )
(1)
Kownacka Violetta
(1)
Kreisler Jeff
(1)
Kucharczyk-Barycza Anna
(1)
Kulczyńska Katarzyna
(1)
Kuligowska Anna
(1)
Kuropiejska-Przybyszewska Barbara
(1)
LeGuin Ursula K. Kotolotki
(1)
Lenartowicz Michał (kultura fizyczna)
(1)
Leśnicki Zbigniew. Kraków : zapomniane obrazy, wpływowe kobiety, królewskie tajemnice
(1)
Linkiewicz Agata
(1)
Makowska Anna. Karo i szalone wyzwania
(1)
Mattson David (1963- )
(1)
Mazurkiewicz Robert (1954- )
(1)
Małosek Józef Jan. Kompendium tyflowiedzy
(1)
Modliński Artur K
(1)
Modrzyk Ariel (1985- )
(1)
Monkiewicz Jan (1949- )
(1)
Mytko Weronika
(1)
Niemczyk Agata
(1)
Nowak-Młynikowska Agnieszka
(1)
Nowik Krzysztof
(1)
Olejniczuk-Merta Anna
(1)
Orkan Władysław (1875-1930). Komornicy
(1)
Paprocki Rafał
(1)
Perchla-Włosik Aleksandra
(1)
Piłasiewicz Zofia (1960- ). Gruzja : w pół drogi do nieba
(1)
Polachowska Joanna
(1)
Prawęcka Karolina Kim będę
(1)
Przybysz Marta (ekonomistka)
(1)
Raciniewska Alicja
(1)
Rapaille Gilbert C
(1)
Ratajczyk Monika
(1)
Rees Matt (1967- ). Kolaborant z Betlejem
(1)
Ritzer George (1940- )
(1)
Rutkowska-Tomaszewska Edyta
(1)
Sakowska Agnieszka
(1)
Sandler David H
(1)
Sapała Marta (1974- )
(1)
Schlink Bernhard (1944- ). Kobieta na schodach
(1)
Sempruch-Krzemińska Katarzyna
(1)
Simon-Catelin Vanessa (1969- ). Jak dwie krople wody
(1)
Smyczek Sławomir
(1)
Sołtysiak Paulina
(1)
Stawowy Ludwik
(1)
Stępień Beata
(1)
Swadźba Urszula
(1)
Szewczyk Robert
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(32)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(38)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(37)
angielski
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(6)
Konsumenci
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Specjaliści ds. marketingu
(2)
Studenci
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Chorzy
(1)
Doradcy inwestycyjni
(1)
Działacze społeczni
(1)
Dzieci
(1)
Ekonomiści
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Niewidomi
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Urzędnicy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura meksykańska
(1)
Temat
Kobieta
(6626)
Język angielski
(3431)
Rodzina
(3368)
Język niemiecki
(3174)
Relacje międzyludzkie
(3079)
Konsumenci
(-)
II wojna światowa (1939-1945)
(2767)
Płyty gramofonowe
(2615)
Przyjaźń
(2596)
Tajemnica
(2246)
Film fabularny
(2183)
Muzyka rozrywkowa
(2118)
Miłość
(2111)
Żydzi
(2036)
Literatura polska
(2003)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1995)
Śledztwo i dochodzenie
(1960)
Powieść polska
(1946)
Życie codzienne
(1901)
Pisarze polscy
(1872)
Zabójstwo
(1865)
Dzieci
(1727)
Muzyka rozrywkowa polska
(1715)
Polacy za granicą
(1591)
Mężczyzna
(1556)
Kościoły i kaplice
(1490)
Wojsko
(1454)
Kultura
(1432)
Język polski
(1345)
Filozofia
(1324)
Politycy
(1277)
Zamki i pałace
(1267)
Tematy i motywy
(1260)
Historia
(1259)
Powieść amerykańska - 20 w.
(1246)
Policjanci
(1241)
Polityka
(1224)
Podróże
(1219)
Dziewczęta
(1184)
Nastolatki
(1118)
Małżeństwo
(1097)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1089)
Władcy
(1074)
Powieść angielska
(1062)
Magia
(1060)
Sztuka
(1051)
Zwierzęta
(1049)
Literatura
(1045)
Uczucia
(1043)
Jazz
(1025)
Dramat filmowy
(1017)
Trudne sytuacje życiowe
(998)
Film amerykański
(995)
Literatura niemiecka
(975)
Rodzeństwo
(972)
Język angielski - podręcznik
(966)
Dziennikarze
(945)
PRL
(915)
Polityka międzynarodowa
(914)
Powieść amerykańska
(910)
Powieść angielska - 20 w.
(889)
Kościół katolicki
(876)
Poezja polska - 20 w.
(867)
Wielkanoc
(865)
Holokaust
(853)
Rock
(853)
Muzyka polska
(852)
Sekrety rodzinne
(843)
Społeczeństwo
(841)
Powieść francuska
(833)
Sztuka polska
(813)
Ludzie a zwierzęta
(783)
Osoby zaginione
(778)
Duchowieństwo katolickie
(770)
Młodzież
(765)
Arystokracja
(758)
Boże Narodzenie
(753)
Śmierć
(736)
Przestępczość zorganizowana
(717)
Wojna
(708)
Relacja romantyczna
(707)
Gramatyka
(704)
Matki i córki
(694)
Teatr polski
(691)
Pisarze
(683)
Chłopcy
(679)
Język francuski
(675)
Poszukiwania zaginionych
(672)
Literatura austriacka
(664)
I wojna światowa (1914-1918)
(662)
Nauka
(660)
Samorealizacja
(655)
Obyczaje i zwyczaje
(651)
Polacy
(640)
Budownictwo miejskie
(636)
Film obyczajowy
(631)
Miasta
(630)
Psy
(619)
Wybory życiowe
(614)
Świadomość społeczna
(612)
Uprowadzenie
(607)
Temat: czas
2001-
(23)
1901-2000
(6)
1989-2000
(5)
1918-1939
(2)
1945-1989
(2)
1-100
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1939-1945
(1)
201-300
(1)
301-400
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Stany Zjednoczone (USA)
(4)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(2)
Świat
(2)
Afryka
(1)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Arabia Saudyjska
(1)
Betlejem
(1)
Cieszyn (woj. śląskie)
(1)
Czeski Cieszyn (Czechy)
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Frankfurt nad Odrą (Niemcy)
(1)
Gruzja
(1)
Guben (Niemcy)
(1)
Gubin (woj. lubuskie, pow. krośnieński, gm. Gubin)
(1)
Görlitz (Niemcy)
(1)
Indie
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Krzemieniec (Ukraina, obw. tarnopolski, rej. krzemieniecki)
(1)
Meksyk (Meksyk)
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia Północna
(1)
Portugalia
(1)
Powiat poznański (woj. wielkopolskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Starożytny Rzym
(1)
Słubice (woj. lubuskie)
(1)
Turcja
(1)
Wielkopolska
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Zgorzelec (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(19)
Raport z badań
(8)
Poradnik
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Monografia
(3)
Broszura
(1)
Esej
(1)
Fantastyka
(1)
Komiks
(1)
Kryminał
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Powieść
(1)
Powieść biograficzna
(1)
Powieść historyczna
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Reportaż
(1)
Thriller
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(24)
Socjologia i społeczeństwo
(14)
Zarządzanie i marketing
(10)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Historia
(2)
Psychologia
(2)
Biologia
(1)
Chemia
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kulinaria
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
39 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Mistrzowie Psychologii)
Bibliografia na stronach 287-292. Indeksy.
Autor bestsellerowej "Potęgi irracjonalności" łączy poczucie humoru z ekonomią behawioralną, aby zagłębić się w prawdziwie nielogiczny świat finansów osobistych i pomóc czytelnikom w zrozumieniu, dlaczego podejmują złe decyzje finansowe oraz przekazać im wiedzę potrzebną do dokonywania lepszych wyborów. Dlaczego gdy za coś płacimy, często odczuwamy niemal fizyczny ból? Dlaczego występowanie w roli własnego agenta nieruchomości może nas słono kosztować? Dlaczego czujemy się dobrze, przepłacając za jakiś produkt, tylko dlatego, że już wcześniej zapłaciliśmy za niego za dużo?
W książce "Grosz do grosza" światowej sławy ekonomista, Dan Ariely, odpowiada na te intrygujące pytania (i na wiele innych), wyjaśniając, w jaki sposób nasze irracjonalne zachowanie często torpeduje nawet najlepsze intencje w sferze zarządzania naszymi finansami. Wraz z komikiem i dziennikarzem ekonomicznym, Jeffem Kreislerem, Ariely zabiera nas w podróż w głąb ludzkiego umysłu, aby pokazać nam ukryte motywy kierujące naszymi decyzjami dotyczącymi pieniędzy. Ariely i Kreisler analizują szeroki zakres codziennych tematów - od zadłużenia na karcie kredytowej, przez zarządzanie budżetem domowym, po letnie wyprzedaże - aby wykazać, że nasze idee dotyczące dolarów i centów często są błędne i kosztują nas więcej, niż sobie wyobrażamy. Łącząc studia przypadków i anegdoty z praktycznymi wnioskami i poradami, autorzy przedzierają się przez nieświadome lęki i pragnienia leżące u podstaw naszych najgorszych instynktów finansowych i uczą nas, jak zmienić na lepsze nasze zwyczaje związane z pieniędzmi. Fascynująca, zajmująca, zabawna i ważna - książka Dollars and Sense to dobra inwestycja dostarczająca nam praktycznych narzędzi, których potrzebujemy, aby zrozumieć swoje decyzje finansowe i dokonywać lepszych wyborów, aby mądrzej oszczędzać i wydawać pieniądze, a co za tym idzie - aby lepiej żyć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 357442 (1 egz.)
Audiobook
DVD
W koszyku
20 cyfrowych książek mówionych.
Zawiera również: Gruzja : w pół drogi do nieba / Zofia Piłasiewicz. Jak dwie krople wody / Vanessa Simon-Catelin, Francois Soutif. Jane Goodball : pani od szympansów / Danuta Tymowska. Jeden dzień w starożytnym Rzymie : życie powszednie, sekrety i ciekawostki / Alberto Angela. Niespokojne lata / Wiktoria Gische. Czas zmian / Wiktoria Gische. Kamienna małpa / Jeffrey Deave. Karo i szalone wyzwania / Anna Makowska. Kim będę... / Karolina Prewęcka. Kobieta na schodach / Bernhard Schlink. Kobiety z Vardø / Kiran Millwood-Hargrave. Kolaborant z Betlejem / Matt Rees. Komornicy / Władysław Orkan. Kompendium tyflowiedzy / Józef Jan Małosek. Korzenie nieba / Romain Gary. Kotolotki / Ursula K. LeGuin. Kraina najczystszego powietrza / Carlos Fuentes. Kraków : zapomniane obrazy, wpływowe kobiety i królewskie tajemnice / Zbigniew Leśnicki. Krzemieniec : zaginione miasteczko / Jan Ryszard Czarnowski.
Czytają: Krzysztof Nowik, Hanna Kinder-Kiss, Bożena Furczyk, Stanisław Biczysko, Katarzyna Dmoch, Katarzyna Faszczewska, Grzegorz Woś, Marek Bocianiak, Maciej Szklarz, Maciej Kowalik, Robert Mazurkiewicz.
Wyłącznie dla osób niewidomych i słabowidzących.
Nagrane w szyfrowanym formacie mp3 do odtwarzania wyłącznie na specjalnym dekoderze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. T 21423 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Reklama a postawy prozdrowotne : ujęcie ekonomiczno-prawne / Marzena Barańska, Henryk Mruk. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, copyright 2019. - 262, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwa na stronach 249-262.
Współfinansowanie: Uniwersytet Jagielloński.
Jakość życia oraz zdrowie ludzi zależą od wielu różnych czynników. Mając wiedzę o ich znaczeniu, można łatwiej podejmować właściwe decyzje, aby żyć długo i w dobrym zdrowiu. Przede wszystkim należy brać pod uwagę indywidualną odpowiedzialność za stan własnego zdrowia. Trzeba jednak wiedzieć, że mózgi ludzi są nastawione na poznawanie otoczenia, a nie analizowanie siebie. Konieczne jest zatem wkładanie wysiłku w działania na rzecz świadomego zarządzania swoimi działaniami. Można tutaj wskazać na racjonalność w odżywianiu się, utrzymywanie organizmu w ruchu, budowanie relacji z innymi ludźmi, a także stawianie sobie celów i kierowanie się własnym systemem wartości. Zachowania i praktyki prozdrowotne ludzi są również kształtowane przez różnorodne narzędzia komunikacji, w tym promocji i reklamy. W trosce o wspólne dobro istotne jest tworzenie uregulowań prawnych, które pozwolą na podejmowanie działań zgodnych z interesem wszystkich podmiotów z obszaru rynku zdrowia. Dotyczy to poprawności reklamy artykułów żywnościowych i farmaceutycznych, opakowań produktów, sposobów ich ekspozycji na półkach sklepowych oraz przestrzegania etyki w sferze konkurencji rynkowej. Autorzy, reprezentując nauki prawne i ekonomiczne, połączyli swą wiedzę i doświadczenia, aby podzielić się krytycznymi refleksjami na temat uwarunkowań w procesie podnoszenia jakości życia i zdrowia społeczeństwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 355167 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Marketing.)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 255-279.
Dla studentów ekonomii, socjologii, marketingu oraz nauk o zarządzaniu.
Przedmiotem zainteresowań autorów jest konsument, jego decyzje i działanie w warunkach rozwoju nowych technologii, szerokiego dostępu do internetu, kryzysów, a także ekspansji przedsiębiorstw na rynki zagraniczne. Głębokiej analizie poddane zostały najnowsze tendencje w zachowaniach konsumentów pod wpływem zmieniającego się otoczenia oraz zachodzących w nich procesów. W książce zaprezentowano zmiany, jakie zachodzą w konsumentach podczas podejmowania przez nich decyzji zakupowych. Modyfikacje te są spowodowane zarówno użytkowaniem mediów społecznościowych, usług mobilnych, zmianą w stylu życia, jak i działaniami przedsiębiorstw. Wskazano współczesne problemy oraz przedstawiono specyfikę segmentów konsumentów charakteryzujących rynki rozwinięte.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 350094 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wykaz aktów prawnych na stronach 6-7.
Publikacja wydana została w celach edukacyjnych w ramach projektu Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku - CEDUR. Publikacja ma charakter ogólny i wyłącznie informacyjny, a informacje w niej zawarte nie stanowią porady prawnej oraz inwestycyjnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 382399, 382400 (2 egz.)
Dział Informacji
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B 336-173 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Dla osób zajmujących się problematyką zachowań konsumenckich i studentów.
Część rozdziałów w języku angielskim. Streszczenia w języku angielskim i polskim.
Publikacja jest przeznaczona dla osób zajmujących się problematyką zachowań konsumentów i wykorzystaniem wiedzy z tego zakresu w działaniach marketingowych organizacji, a także dla studentów – jako materiał uzupełniający do zajęć dotyczących marketingu, zachowań konsumentów i badań marketingowych. Przedstawiono w niej wybrane problemy dotyczące potrzeb, preferencji, postaw, opinii i zachowań konsumentów oraz ich uwarunkowań i zróżnicowania na określonych rynkach (m.in. opieki zdrowotnej, usług przewozowych, piwa rzemieślniczego, e-usług) bądź w odniesieniu do określonych aspektów konsumpcji (m.in. konsumpcji etycznej, konsumpcjonizmu i indywidualizacji produktów) jako rezultatu zachodzących w otoczeniu przemian ilościowych, jakościowych i strukturalnych oraz działań marketingowych przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 371547 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z XV Ogólnopolskiego Zjazdu Socjologicznego PTS, 11-14 września 2013 r., Szczecin.
Bibliografia przy referatach.
Streszczenia w języku angielskim przy referatach.
Co decyduje o miejscu człowieka w dzisiejszym społeczeństwie? Czy etos pracy zastąpi etos konsumpcji w systemie wartości społecznych? Czy konsumpcja zajmie miejsce pracy w strukturze celów człowieka współczesnego? Co będzie stanowić o pozycji jednostki w społeczeństwie wysokorozwiniętym? Czy praca będzie nadal źródłem satysfakcji i symbolem prestiżu, czy też zostanie zastąpiona przez konsumpcję?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 348295 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 227-248.
Współfinansowanie: Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji (Lublin)
Wiedza finansowa i umiejętność jej zastosowania w praktyce - to, co przyjęło się nazywać alfabetyzmem finansowym (ang. financial literacy) - są silnie związane z zachowaniami finansowymi konsumentów i rezultatami, do których te zachowania prowadzą. Mówiąc krótko, jednostki bardziej kompetentne finansowo częściej podejmują właściwe zachowania finansowe i uzyskują lepsze wyniki w zarządzaniu własnymi finansami. Wiedza i umiejętności finansowe Polaków są niskie - niższe nie tylko niż na Zachodzie, ale także niż w innych krajach naszego regionu. To główna przyczyna powstania tej książki. Jej celem jest zbadanie związków alfabetyzmu finansowego Polaków z ich cechami społeczno-demograficznymi i ekonomicznymi: płcią, wiekiem, poziomem wykształcenia, osiąganym dochodem, a także uczestnictwem w formalnej edukacji finansowej. W odróżnieniu od istniejących opracowań badanie zaprezentowane w książce ma charakter metaanalityczny: uwzględnia dane pierwotne pochodzące z pięciu dużych sondaży przeprowadzonych w latach 2015-2018. Metaanaliza pozwala na uchwycenie tendencji w wynikach wcześniejszych badań w celu ich uogólnienia. Jest szczególnie przydatna wtedy, gdy wyniki wcześniejszych badań są niejednoznaczne - jak w przypadku relacji alfabetyzmu finansowego z płcią i wiekiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 375033 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Bezonomics: How Amazon is changing our Lives and What the Word's Best Companies Are Learning from It.
Szef Amazona Jeff Bezos – podobnie jak Henry Ford, Sam Walton albo Steve Jobs w pierwszych latach działalności założonych przez siebie firm, Forda, Walmartu i Apple’a – stał się najważniejszym przedsiębiorcą swoich czasów. Ten najbogatszy dziś człowiek na świecie zbudował najbardziej wydajną machinę do tworzenia bogactwa w całej historii. Amerykańskie gospodarstwa domowe wydają 2% swoich dochodów na zakup setek milionów produktów, ekspediowanych błyskawicznie z rozsianych po całym globie magazynów firmy. Ale ta wygoda ma swoją cenę. Bezonomika, dowodzi autor książki, doprowadzi do zniknięcia wielu milionów miejsc pracy, a technologia coraz nachalniej będzie ingerować w nasze życie. Aby odpowiedzieć na pytanie, dlaczego Amazon stał się nieokiełznaną siłą – i jest coraz powszechniej naśladowany – Brian Dumaine przeprowadził wywiady i rozmowy ze 150 osobami z firmy i spoza niej. W swojej książce ujawnia podstawowe zasady, którym Jeff Bezos zawdzięcza dominację na rynku: obsesyjną dbałość o klienta, nieustanną innowacyjność, perspektywiczne myślenie i korzystanie na coraz większą skalę ze sztucznej inteligencji. Dumaine pokazuje, jak firmy ze Stanów Zjednoczonych, Chin i innych krajów naśladują metody Bezosa. W książce jest też mowa o firmach, wielkich i małych, które uniknęły zmiażdżenia przez kolosa ze Seattle dzięki odkryciu jego słabszych stron. Autor podaje wskazówki, jak przetrwać w epoce Amazona. Bezonomika – będąca żyłą złota dla jednych, a zagrożeniem dla innych – stała się czynnikiem wywierającym przemożny wpływ na nasze życie. Każdy mieszkaniec globu powinien dowiedzieć się o niej jak najwięcej. [Wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 370543 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Monografia stanowi ciekawy głos w dyskusji nad zupełnie nowym zagadnieniem badawczo-poznawczym w dziejach ludzkości. Warto zaznaczyć, że w tej materii i w istniejącej obecnie sytuacji mało jest na rynku opracowań podobnych do tego opracowania.
Istotnym, a zarazem kluczowym łącznikiem zawartego w monografii przedmiotu badań, proponowanych rozwiązań i rozważanych treści zamieszczonych tu artykułów, jest kryzys i jego skutki wywołane pandemią SARS-CoV-2 COVID-19. Globalizacja gospodarki, rosnąca rywalizacja, ogromny postęp technologiczny, zmiany demograficzne i społeczne sprzyjają poszerzeniu strefy zagrożeń. Tymczasem autorzy poszczególnych artykułów wykazują tendencję do analizowania kryzysu nie tylko jako zjawiska społecznego o wyłącznie negatywnej konotacji, ale sugerują także praktycznie zapomnianą myśl wywodzącą się z teorii kryzysu: kryzys ma swoje zalety i może być produktywny. Autorzy odnoszą się do niektórych zagadnień, akcentując zwłaszcza wyzwania, które stoją przed gospodarką, społeczeństwem, konsumentami, przedsiębiorstwami w czasach pandemii COVID-19 w Polsce, a jednocześnie wskazują na sytuację przedsiębiorstw, ich zachowania, zmiany w niektórych sferach zarządzania, które zostały wprowadzone jako reakcja na kryzys i pojawiające się zagrożenia. Przyjmują przy tym dość szerokie spektrum patrzenia na badane zjawisko (pandemię i jej skutki), które lokalizują w dwóch skoncentrowanych tematycznie głównych jej przestrzeniach rozważań. Pierwsze z nich nawiązują do zjawiska pandemii i jej skutków odnoszonych do gospodarki i konsumentów, drugie zaś do samej organizacji - przedsiębiorstwa.
Monografia dostarcza nie tylko teoretycznych, ale przede wszystkim praktycznych wskazówek w zakresie skutecznej reakcji na zagrożenia wynikające z pandemii oraz uwidacznia szanse pozwalające kreować nową, lepszą rzeczywistość. prof. zw. dr. hab. dr. h.c. multi Bogdan Nogalski Pracę Gospodarka i społeczeństwo. Wyzwania i perspektywy oceniam jako cenną dla ekonomii i nauk o zarządzaniu. Zaprezentowane tu wyniki badań pokazują aktualność tematu oraz dają wskazówki, które mogą być bardzo użyteczne dla nauki i praktyki gospodarczej. (prof. dr hab. Ewa Bojar)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 375462 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 431-456. Indeks.
Historia kultowego napoju. Książka zajmująco opowiada o tym, jak firma za pomocą outsourcingu, wsparcia rządu, narzędzi rynkowych oraz lobbingu zbudowała globalne imperium. Coca-Cola wyrosła na giganta w czasach, gdy zasoby były ogólnie dostępne, lecz ich obecne braki znacznie utrudniają jej działanie, a produkty firmy dodatkowo wyczerpują bogactwa naturalne naszej planety i pogarszają stan zdrowia jej mieszkańców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 350423 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwa pierwszego autora wyróżniona typograficznie.
W obrębie wydania część nakładu z datą copyrightu 2024. W obrębie wydania nakłady z różnymi numerami ISBN. W obrębie wydania nakłady z różnymi cenami.
Na okładce i grzbiecie logo wydawcy oryginału.
Książka dostępna także jako e-book.
Długie i częste wizyty na Facebooku, Twitterze czy YouTubie. Sprawdzanie poczty elektronicznej co kilka minut. Nieustanne zerkanie na ekran smartfona, który przywarł do Twoich rąk jak tatuaż. Gra, nad którą spędzasz codziennie wiele godzin... Kieruje Tobą wewnętrzna potrzeba odczuwania —czegokolwiek i przez cały dzień — a być może nawet jej nie dostrzegasz. Jest dokładnie tak, jak ktoś sprytnie sobie zaplanował. Twoje działania zostały przewidziane i uprzedzone. Twoje nawyki — zaprogramowane i utrwalone.
W przypadku wielu produktów czy usług wykształcenie nawyków u konsumentów staje się warunkiem przetrwania na rynku. Dzięki tej książce będziesz mógł wygrać walkę o uwagę użytkownika swojego produktu. Zyskasz głęboką wiedzę, zebraną na podstawie prac psychologów. Na tej podstawie łatwo wypracujesz taktykę utrzymania władzy nad umysłami klientów. Dowiesz się, jakie cechy musisz nadać swojej ofercie, aby na dłużej zaskarbić lojalność użytkowników i stworzyć produkt, który jest nieustannie potrzebny, od którego nie będzie można się oderwać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 393286 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy wszystko smakuje? / [tekst i ilustracje] Falauke. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Kultura Gniewu, 2023. - 103, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Pełnometrażowy komiksowy debiut jednej z najciekawszych polskich autorek!
Co zajmuje pierwsze miejsce na liście najgorszych rzeczy, jakie robią goście restauracji? Jak najszybciej nauczyć się na pamięć wielostronicowego menu albo zrobić siedem mojito? Co grozi za pomylenie składu dania dnia? Jakie koszmary śnią się kelnerkom? W swoim debiutanckim albumie Falauke zabiera nas w podróż po szemranych barach i ekskluzywnych restauracjach, rautach, weselach, jadłodajniach i fast foodach. Spoglądając przez ten kalejdoskop współczesnej gastronomii, widzimy nierzeczywiste oczekiwania pracodawców i klientów, niskie stawki, marne warunki pracy, a także to, że do przetrwania w tej branży konieczni są bliscy ludzie i dużo poczucia humoru.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 387366 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 131-148.
Współfinansowanie: Uniwersytet Przyrodniczy (Poznań)
Zrównoważona konsumpcja żywności jest uznawana za jedno z kluczowych działań podejmowanych w obrębie polityki UE, a także krajowej polityki żywnościowej, obejmującej rozwój bardziej alternatywnych i zrównoważonych praktyk w zakresie konsumpcji i produkcji. Istnieje duży potencjał rozwoju tej idei w Polsce, jednak warunkiem podążania tą ścieżką jest ocena na ile konsumenci żywności i pozostali uczestnicy rynku są świadomi tej idei, by podejmować decyzje pozwalające wspierać jej rozwój (m.in. w zakresie redukcji marnotrawstwa żywności, zużycia zasobów naturalnych, ochrony środowiska i bioróżnorodności, poprawy jakości życia i zdrowia człowieka).
Prezentowana książka koncentruje się na perspektywie konsumenta, aktorze rynku odgrywającego istotną rolę w tworzeniu przejścia do bardziej zrównoważonego systemu żywnościowego. Publikacja stanowi diagnozę obecnego stanu i wskazuje na potrzebę rozbudowy działań o charakterze informacyjnym i edukacyjnym nakierowanych na konsumentów, aby zaangażowali się i nabrali naturalnych umiejętności rozwijania świadomości a następnie praktyk wpisujących się w konsumpcję żywności zrównoważonej. Autorzy książki omówili ideę i zmiany, jakie zaszły na rynku w ostatnim czasie, dokonali przeglądu wybranych działań wspierających rozwój zrównoważonej konsumpcji żywności, zaprezentowali opinie konsumentów o tej idei i wskazali rekomendacje dla uczestników rynku i instytucji publicznych odpowiedzialnych na rozwój konsumpcji zrównoważonej. Wysiłki na rzecz wzrostu świadomości konsumentów żywności mają fundamentalne znaczenie dla dalszego rozwoju zrównoważonej konsumpcji żywności, zwłaszcza w aspekcie praktycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 375826 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Consumers in the economy / D. Hayden Green. - Cincinnati [i pozostali] : South-Western Publishing CO., 1983. - VI, 469 stron : ilustracje ; 24 cm.
Focusing on the service economy, and designed especially for non-economics majors, this practical text establishes a new and enduring blend of topics for an introductory course in consumerism. It presses students to appreciate the world of markets and to clarify their personal priorities for decision-making as it introduces the fundamentals of markets, consumer choice, financial assessment, risk avoidance and other topics. The book features numerous illustrative examples, useful perspectives and much more....
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 28726 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
E-commerce : towards new paradigms of economics / Anna Jasińska-Biliczak. - Wydanie I. - Opole : Uniwersytet Opolski, 2023. - 119, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 628)
Bibliografia, netografia na stronach 105-116.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 384207 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(FFF Finanse)
Bibliografie przy pracach. Indeks.
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
W książce autorzy podają analizie nadużycia na polskim rynku finansowym oraz sposoby przeciwdziałania i zapobiegania z perspektywy konsumenta. Omawiają nieprawidłowości na rynku finansowym, mechanizmy i narzędzia wykrywania oraz zapobiegania tym nieprawidłowościom oraz współczesne ramy ochrony konsumenta.
Publikacja adresowana jest do studentów, zawłaszcza studiów podyplomowych oraz nauczycieli akademickich (ekonomia, prawo, finanse), a także do osób przygotowujących się do egzaminów na doradców inwestycyjnych. Jest również praktycznym źródłem wiedzy dla osób uczestniczących w rynku finansowym - instytucji finansowych oraz instytucji nadzorczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 363797 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 215-222.
Dla kadry naukowej, studentów zarządzania i marketingu oraz kierunków związanych z projektowaniem mody, a także menedżerów.
Projekt został sfinansowany ze środków Narodowego Centrum Nauki przyznanych na podstawie decyzji numer DEC - 2013/11/B/HS4/00427
"Marka modowa. Jak zrozumieć konsumenta i stworzyć markę szytą na miarę?" stanowi spójną tematycznie publikację, przedstawiającą w sposób oryginalny i twórczy wielowymiarowe związki między kształtowaniem zachowań konsumentów a modą. To nie jest książka o projektowaniu odzieży, ale o budowaniu marek modowych. Ambicją Autorów było dostarczenie osobom zainteresowanym wykreowaniem lub wzmocnieniem już istniejącej marki modowej niezbędnej wiedzy oraz wielu praktycznych wskazówek. W książce połączono zatem aspiracje naukowe z praktyką biznesową, a także spojrzenie socjologiczne z podejściem typowo marketingowym. Podstawą jej przygotowania były obszerne badania konsumentów mody, zrealizowane za pomocą wielu, głównie jakościowych metod.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 366887 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ekonomia jednostkowości / Lucien Karpik ; przełożyła Agnieszka Karpowicz ; redakcja naukowa Małgorzata Jacyno. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Oficyna Naukowa, 2022. - XXVII, [1], 395, [1] strona : ilustracja ; 22 cm.
(Mutacje Kapitalizmu)
Tytuł oryginału: L'economie des singularités.
Bibliografia, filmografia na stronach 374-390. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 390390 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuka rynkologii / Jacek Kotarbiński. - Gliwice : Wydawnictwo "Helion", cop. 2014. - 240 s. ; 24 cm.
(Onepress)
Ta książka nie jest o marketingu. I równocześnie jest o nowej tożsamości marketingu. Nie jest, jeśli rozumiesz marketing na sposób XX-wieczny, jako narzędzie do tego, by za wszelką cenę coś sprzedać. Jeśli chcesz zarobić na produkcie, usłudze, idei, a równocześnie zdajesz sobie sprawę, że to, co oferujesz, nie jest warte swojej ceny - ta książka nie jest dla Ciebie i nie pomoże Twojemu biznesowi. Jeśli jednak wiesz, że oferujesz wartość, i chcesz stworzyć dla niej rynek: zdobyć grono potrzebujących jej klientów, ulepszać ją dzięki dwustronnej komunikacji, słowem - jeśli rozumiesz marketing na sposób XXI-wieczny, ta książka jest dla Ciebie i powinna stać się Twoją lekturą obowiązkową! Przeczytaj, jeśli chcesz zrozumieć rynkologię - sztukę kreowania wartościowych rynków i zarządzania nimi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 327331 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej