Coachowie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje fachowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
tylko na miejscu
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(8)
Czytelnia BG
(1)
Autor
Grela Joanna
(2)
Szewczak Rafał
(2)
Bloch Michał
(1)
Bloch Michał (psycholog)
(1)
Boniszewska Anna
(1)
Jakubowski Jacek (1950- )
(1)
Jensen Helle (1954- )
(1)
Juul Jesper (1948-2019)
(1)
Kulik Ryszard (1965- )
(1)
Kwaśniewska Joanna
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Muszalska Agata
(1)
Paluszyński Artur
(1)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(1)
Zawiła Anna
(1)
Zawiła Tadeusz (kierownik projektu)
(1)
Świeży Maciej (psycholog)
(1)
Šochová Zuzana
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Dzieci
(7487)
9-13 lat
(4372)
6-8 lat
(3903)
Młodzież
(3235)
14-17 lat
(2103)
Coachowie
(-)
Szkoły wyższe
(1793)
0-5 lat
(1756)
Dorośli
(775)
Niewidomi
(711)
Nauczyciele
(685)
Studenci
(634)
Rodzice
(543)
Szkoły średnie
(469)
Szkoły podstawowe
(427)
Poziom podstawowy
(425)
A2 (poziom biegłości językowej)
(394)
B1 (poziom biegłości językowej)
(347)
A2 poziom biegłości językowej
(332)
Poziom średniozaawansowany
(321)
B1 poziom biegłości językowej
(314)
18+
(301)
A1 poziom biegłości językowej
(301)
A1 (poziom biegłości językowej)
(290)
Szkoły muzyczne I stopnia
(232)
Nauczyciele języka angielskiego
(226)
Poziom zaawansowany
(219)
B2 (poziom biegłości językowej)
(202)
Szkoły muzyczne II stopnia
(200)
Nauczyciele języka niemieckiego
(182)
B2 poziom biegłości językowej
(176)
Lekarze
(174)
Menedżerowie
(167)
Chorzy
(161)
Pedagodzy
(161)
Psychoterapeuci
(161)
Poziom niższy średniozaawansowany
(155)
Psycholodzy
(153)
Osoby z niepełnosprawnością
(151)
Uczniowie
(142)
Przedszkola
(113)
Historycy
(104)
C1 poziom biegłości językowej
(98)
Przedsiębiorcy
(91)
Szkoły ponadgimnazjalne
(88)
Klasa 8.
(80)
Tłumacze
(80)
C1 (poziom biegłości językowej)
(79)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(75)
Prawnicy
(74)
Literaturoznawcy
(73)
Cudzoziemcy
(70)
Licea
(67)
Klasa 1.
(66)
Psychiatrzy
(66)
Gimnazja
(64)
Technikum
(64)
Klasa 2.
(62)
Językoznawcy
(59)
Szkoły zawodowe
(59)
Klasa 3.
(58)
Nauczyciele języków
(55)
Logopedzi
(54)
Fizjoterapeuci
(52)
Klasa 7.
(52)
Kobieta
(51)
Osoby w wieku starszym
(51)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(51)
C2 poziom biegłości językowej
(50)
Nauczanie początkowe
(48)
Terapeuci zajęciowi
(47)
Pracownicy naukowi
(44)
Poziom profesjonalny
(43)
Szkoły ponadpodstawowe
(43)
Nauczyciele akademiccy
(40)
Nauczyciele przedszkoli
(39)
Pediatrzy
(38)
A0 poziom biegłości językowej
(35)
Pracownicy socjalni
(35)
Socjolodzy
(34)
Bibliotekarze
(33)
Nauczyciele nauczania początkowego
(33)
A2+ (poziom biegłości językowej)
(31)
Terapeuci
(31)
Ekonomiści
(30)
Klasa 5.
(30)
Urzędnicy
(30)
Lekarze rodzinni
(29)
Neurolodzy
(29)
Dziennikarze
(28)
Klasa 4.
(28)
Klasa 6.
(27)
Poziom rozszerzony
(27)
Specjaliści ds. marketingu
(26)
C2 (poziom biegłości językowej)
(25)
Informatycy
(23)
Programiści
(23)
Księgowi
(22)
Dietetycy i żywieniowcy
(21)
Psycholodzy kliniczni
(21)
Radcy prawni
(21)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Coaching
(6)
Trening grupowy (psychologia)
(2)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje przywódcze
(1)
Kreatywność
(1)
Kryzys psychiczny
(1)
Motywacja
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele
(1)
Obraz siebie
(1)
Odpowiedzialność
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Praca zespołowa
(1)
Psychoedukacja
(1)
Psychometria
(1)
Psychoterapia grupowa
(1)
Relacje międzygrupowe
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Scrum
(1)
Trening twórczości
(1)
Trening umiejętności społecznych
(1)
Twórczość
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Wychowanie
(1)
Wywiad motywujący
(1)
Zachowanie prospołeczne
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie zmianą
(1)
Zasoby osobiste (psychologia)
(1)
Zwinne zarządzanie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(3)
Poradnik
(3)
Karty pracy ucznia
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(7)
Edukacja i pedagogika
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 260-264.
Książka dostępna także jako e-book.
Pracujesz z ludźmi? Jesteś coachem, trenerem/ką, liderem/ką, doradcą/czynią, nauczycielem/ką, terapeutą/ką? Szukasz inspiracji i skutecznych sposobów pracy z innymi? Coaching grupowy to metoda, która pozwala wspierać w zmianie życiowej i zawodowej. Sięga po to, co najlepsze w coachingu, aby pracować jednocześnie z wieloma osobami. Sprawdza się w pracy z różnorodnymi odbiorcami i z różnymi tematami. Każdy może wykorzystać coaching grupowy do swoich celów: • Coach – jako sposób na pełniejszą realizację powołania i rozwój biznesu coachingowego. • Trener/ka – jako alternatywę dla szkoleń i warsztatów wdrożeniowych. • Lider/ka – jako narzędzie zwiększania efektywności pracowników. • Doradca/czyni – jako sposób na wymianę doświadczeń i dzielenie się dobrymi praktykami. • Nauczyciel/ka – jako narzędzie do budowania motywacji i poczucia sprawczości u uczniów. • Terapeuta/ka – jako pomysł na formułę grup wsparcia. W książce znajdziesz konkretne wskazówki, jak poprowadzić sesje coachingu grupowego. Dzielimy się w niej doświadczeniami i narzędziami, które stosujemy, pracując z naszymi klientami/kami. Podpowiadamy, na co zwracać uwagę i na co uważać. Książka jest instrukcją dla każdego, kto chciałby korzystać z coachingu grupowego w swojej codziennej pracy, aby wspierać innych w rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 394516 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł podstawy przekładu: Relational competence. Towards a new culture of education.
Tytuł oryginału: Padagogisk relationskompetence : fra lydighed til ansvarlighed.
Tłumaczenie z języka angielskiego.
Książka Jespera Juula i Helle Jensen to suma doświadczeń dwojga duńskich pedagogów i terapeutów na temat kompetencji relacyjnych. Według autorów stanowią one konieczne uzupełnienie narzędzi każdego nauczyciela, nauczycielki, tutora, wychowawczyni, dyrektorki szkoły lub przedszkola. W swojej książce zawarli oni zarówno teorię, jak i bogactwo przykładów ilustrujących, jak osoby pracujące z dziećmi mogą zadbać o ich integralność i poczucie własnej wartości, nie rezygnując przy tym z własnej przywódczej roli w grupie czy klasie. Kompetencje relacyjne to umiejętność patrzenia na relacje w nowy sposób. Są one wyrazem woli zmiany paradygmatu wychowania z ideału posłuszeństwa na ideał odpowiedzialności. Zawiera się w nich także umiejętność zadbania o integralność i autentyczność osób dorosłych w kontaktach z dziećmi czy innymi osobami dorosłymi oraz nowe postrzeganie odpowiedzialności osobistej. Wspólnym mianownikiem kompetencji relacyjnych jest idea równej godności, która mówi, że potrzeby dorosłych i dzieci są jednakowo ważne. Werbalne i niewerbalne reakcje dzieci i nastolatków należy traktować równie poważnie jak słowa i zachowanie dorosłych. Tylko w ten sposób można stworzyć dobre środowisko do nauki i rozwoju dla uczniów i uczennic oraz satysfakcjonujące środowisko pracy dla nauczycielek i nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 384820 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ścieżki Psychoterapii)
Na okładce: Zawiera zapis treningu.
Bibliografia na stronach 377-379.
Publikacja dofinansowana przez Fundację Klub Myśli Ekologicznej
Studiujesz psychologię lub nauki społeczne i szczególnie interesuje Cię temat treningu interpersonalnego? A może jesteś pracownikiem działu Human Resources w swojej firmie lub zawodowo zajmujesz się coachingiem? W takim razie książka "Trening interpersonalny. Proces grupowy w praktyce trenerskiej" zdecydowanie powinna Cię zainteresować!
Autor opisuje, analizuje i wyjaśnia swoją własną drogę dojścia do perfekcji w treningu interpersonalnym. Kulik bada i roztrząsa style i sposoby zarówno amerykańskich, jak i polskich trenerów, opiniuje i ocenia ich charakter.
"Trening interpersonalny. Proces grupowy w praktyce trenerskiej" to książka idealna dla specjalistów z omawianej dziedziny (coachów i psychologów), ale też wszystkich osób zainteresowanych tematem. Pozycja otwiera oczy na wątek relacji międzyludzkich, bycia wrażliwym na siebie nawzajem, empatię i fakt funkcjonowania jednostek w społeczeństwie. Książka pozwoli także osobom bez wykształcenia psychologicznego lepiej poznać siebie oraz efektywniej działać w zbiorowym systemie, w jakim żyjemy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 375676 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 357-365.
Współfinansowanie: Uniwersytet SWPS
Czy w codziennym życiu możemy wymyślać, eksperymentować, wzrastać, ryzykować, łamać zasady i popełniać błędy, a przy tym dobrze się bawić? Oczywiście! Świat nieustannie potrzebuje twórczych ludzi, a problemy, przed którymi stajemy, nierzadko wymagają nieszablonowego myślenia i wychodzenia poza rutynę. Dobra wiadomość brzmi: możemy rozwijać umiejętność bycia twórczym! Jak to zrobić? Zapraszamy Czytelników w Drogę do kreacji.
"Droga do kreacji" to podręcznik skierowany do nauczycieli szkolnych i akademickich oraz trenerów biznesu. Zostały w nim przedstawione - krok po kroku - ćwiczenia rozwijające twórczość, do wykorzystania zarówno w pracy tradycyjnej, jak i zdalnej, odpowiednie dla szerokiego grona uczestników - dzieci, dorosłych w różnym wieku, zajmujących się różnymi dziedzinami życia.
Ćwiczenia z zakresu twórczości dostosowane do zdalnego prowadzenia zajęć wypełniają lukę na polskim rynku i stanowią odpowiedź na ogromne zapotrzebowanie w tym zakresie. Każdego roku w szkołach, uniwersytetach, firmach prowadzi się tysiące szkoleń z kreatywności, ale trenerzy miewają trudność z przełożeniem swojej pracy na środowisko internetowe.
Czytelnicy znajdą w tej książce: wskazówki dotyczące projektowania treningu; praktyczne informacje dotyczące poszczególnych etapów pracy z grupą; liczne przykłady z praktyki; inspirujące anegdoty i opowieści na temat wybitnych twórców; ugruntowane w naukowych publikacjach uzasadnienie poszczególnych bloków ćwiczeniowych; ponad 100 klarownie opisanych ćwiczeń wraz z kartami pracy; bazę wiedzy wraz z infografikami wyjaśniającymi zagadnienia merytoryczne; przykładowy program Treningu twórczości EKO do natychmiastowego wykorzystania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 383072 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Dla psychologów, pedagogów, terapeutów, socjoterapeutów, coachów oraz nauczycieli i wychowawców.
We współczesnym świecie młody człowiek każdego dnia staje wobec sytuacji, trudności, problemów czy wyzwań, które odciskają niejednokrotnie głębokie i bolesne na nim piętno. Słowem kluczem odzwierciedlającym taki stan jest słowo KRYZYS. Kryzys to zagrożenie, a radzenie sobie z kryzysem, to OTWARCIE SIĘ NA NOWE MOŻLIWOŚCI. Praca z kartami to wsparcie emocjonalne i instrumentalne. Daje możliwość bezpiecznego odreagowania negatywnych, trudnych emocji, pozwala na konfrontację młodego człowieka z rzeczywistością oraz na analizę dotychczasowych sposobów radzenia sobie z trudnościami. Materiały te mogą być pomocne w stworzeniu planu działania i pomocy nastolatkowi w kryzysie. Prezentowana teczka zawiera 55 kart: 11 kart kolorowych (pokazowych) o charakterze terapeutycznym, które można wykorzystać do pracy grupowej z uczniami, pobudzić młodzież do dyskusji, zastosować burzę mózgów, uświadomić młodym ludziom, jakie są odpowiednie postawy wobec depresji, żałoby czy przemocy. Pozostałe 44 karty to karty czarno-białe, służące do pracy indywidualnej każdego ucznia. Karty przeznaczone są dla uczniów w okresie adolescencji, czyli między 12. a 18. rokiem życia. Karty te można również wykorzystywać do pracy z osobami będącymi w różnym wieku (nawet w okresie dorosłości), dostosowując materiały zawarte w teczce do możliwości poznawczych i emocjonalnych osób, które chcemy wspierać w kryzysie. Karty podzielone zostały na kilka kategorii problemowych. Pierwsza część dotyczy wspierania nastolatków w sytuacjach kryzysowych: DEPRESJA, PRZEMOC, CYBERPRZEMOC, AGRESJA, STRATA BLISKIEJ OSOBY. Druga część dotyczy odkrywania pozytywnych zasobów: TALENTY, PRAGNIENIA, MARZENIA, CELE W ŻYCIU oraz rozwijania zachowań prospołecznych: EMPATIA, ŻYCZLIWOŚĆ, WDZIĘCZNOŚĆ.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 159.9-259 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Coaching : teoria, praktyka, studia przypadków / redakcja naukowa Małgorzata Sidor-Rządkowska. - Wydanie II rozszerzone i zaktualizowane. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2021. - 374 strony : ilustracje ; 25 cm.
(HR)
Bibliografie, netografie przy pracach.
W publikacji poruszono najważniejsze teoretyczne i praktyczne aspekty coachingu. Ponad dwudziestu autorów, wśród których są zarówno wykładowcy akademiccy, jak i osoby od lat pracujące w charakterze coacha oraz specjaliści łączący te dwie funkcje, w ciekawy i przystępny sposób dzieli się z czytelnikami swoją wiedzą i doświadczeniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 370182 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The Great ScrumMaster : #ScrumMasterWay.
Dla liderów zespołów.
To kompleksowy przewodnik dla liderów, którzy chcą być skutecznymi Scrum masterami i użyć Scruma do radykalnej poprawy wyników pracy zespołu. Poza zestawem ogólnych pojęć oraz opisem roli, obowiązków i kompetencji Scrum mastera w książce przedstawiono sposoby myślenia i działania najlepszych w tym zakresie. Dzięki objaśnionym w niej koncepcjom łatwiej Ci będzie budować wysoko efektywne, samoorganizujące się zespoły, wpływać na relacje i motywację grupy, a także korygować ewentualne dysfunkcje. To przystępnie napisana pozycja - mimo że zwięzła, nie brakuje w niej praktycznych przykładów i wskazówek ułatwiających wdrożenie pomysłów i przeprowadzenie potrzebnych zmian.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 370378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zespół to nie tylko grupa ludzi mających wspólny cel w firmowej rzeczywistości. Zespołem może być także klasa w szkole, grupa wolontariuszy albo rodziców realizujących jakieś zadanie, dla którego trzeba się zjednoczyć i działać razem. A wszędzie tam, gdzie pojawiają się zespoły i wyzwania, jakie przed nimi stają, rodzą się nie tylko dobre pomysły, ale i nieporozumienia. Pozytywna energia, która powinna towarzyszyć wspólnej pracy, to pojawia się, to znika. Podobnie jest z celem ? raz świeci jasno na horyzoncie, raz ginie we mgle pobocznych wątków, bezproduktywnych dyskusji i czasu spędzanego na realizacji celów pośrednich, niekoniecznie prowadzących w dobrą stronę... By uniknąć powszechnego zniechęcenia i rezygnacji, działającym razem ludziom potrzebna jest pomoc, której na imię coaching zespołowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360922 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia dla coachów / Maciej Świeży. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2020. - 235 stron : ilustracje ; 25 cm.
(HR)
Bibliografia, netografia na stronach 229-235.
Publikacja zawiera przegląd koncepcji i wyników badań pomocnych w pracy każdego coacha. Przedstawione w książce informacje pozwalają zrozumieć mechanizm działania narzędzi coachingowych, stosować je w odpowiednich okolicznościach, krytycznie oceniać lub modyfikować odpowiednio do potrzeb. Czytelnik znajdzie tu cenne wskazówki, jak wspierać klientów: w podtrzymywaniu motywacji i podejmowaniu wyzwań; w uczeniu się i twórczym podejściu do przeszkód; w budowaniu bardziej trafnego obrazu własnej osoby; w rozumieniu i kierowaniu własnymi emocjami; w zmianie przekonań i schematów na bardziej użyteczne. Autor opisuje inspirowane wiedzą psychologiczną sesje coachingowe, ilustrując je fragmentami przykładowych rozmów. Podpowiada również, w jaki sposób rozstrzygnąć, czy zgłaszająca się osoba jest właściwym klientem do pracy coachingowej, czy też powinna zostać skierowana do terapeuty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 370812 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej