Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(68)
Legimi
(31)
Forma i typ
Książki
(34)
Muzyka
(33)
E-booki
(31)
Poradniki i przewodniki
(25)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Czasopisma
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(64)
tylko na miejscu
(1)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(33)
Czytelnia Zbiory Specjalne
(1)
Biblioteka Muzyczna
(33)
Autor
Juul Jesper (1948-2019)
(15)
Syska Dariusz
(13)
Juul Jesper
(11)
Winder Leszek (1954- )
(5)
Boniszewska Anna
(4)
Budzyński Tomasz (1962- )
(4)
Kohn Alfie
(4)
Modlich Michael
(4)
Strauch Sven von
(4)
Bochenek Karolina
(3)
Buk Katarzyna
(3)
Kohn Alfie (1957- )
(3)
Mańkowski Piotr (gitarzysta)
(3)
Zawadka Michał
(3)
Anthimos Apostolis (1954- )
(2)
Chamielec Grażyna
(2)
Giercuszkiewicz Michał (1954-2020)
(2)
Hamann Oliver
(2)
Hart Sura
(2)
Hellmann Beata
(2)
Jensen Helle (1954- )
(2)
Kapołka Grzegorz
(2)
Kuczera Michał
(2)
Malarecka Bogumiła
(2)
McKay Judith
(2)
McKay Matthew (1948- )
(2)
Nalepa Tadeusz (1943-2007)
(2)
Rosenberg Marshall B. (1934-2015)
(2)
Siegel Daniel J. (1957- )
(2)
Ścierański Krzysztof (1954- )
(2)
Żuczkowska Zofia Aleksandra
(2)
Aldort Naomi
(1)
Amirian Robert (1972- )
(1)
Antymos Apostolis (1954- )
(1)
Ałaszewski Marek (1942-2023)
(1)
Baczyńska Barbara
(1)
Baillargeon Normand
(1)
Bertelsen Jes (1946- )
(1)
Binder Sebastian
(1)
Brzychcy Piotr (1978- )
(1)
Budzyński Stanisław (gitarzysta)
(1)
Cugowski Wojciech (1976- )
(1)
Drozdek Tomasz (1979- )
(1)
Dudek Ireneusz (1951- )
(1)
Dziedzic Krzysztof (1975 - )
(1)
Dżdża Joanna (1988- )
(1)
Fanning Patrick
(1)
Gralak Antoni (1955- )
(1)
Gray Peter (1946- )
(1)
Hartzell Mary
(1)
Hildebrandt Steen (1944- )
(1)
Hodson Victoria Kindle
(1)
Høeg Peter (1957- )
(1)
Jacaszek Michał (1972- )
(1)
Janson Robert (1965- )
(1)
Kalla Daniel (1966- )
(1)
Kaźmierczak Krzysztof (realizator dźwięku)
(1)
Kindle Hodson Victoria
(1)
Krystek Piotr (1956-2012)
(1)
Krüger Knut (1966- )
(1)
Kupczyk Grzegorz (1958- )
(1)
Landis Dana
(1)
Lewandowska Zofia (tłumacz)
(1)
Lipnicka Anita (1975- )
(1)
Lynggaard Smilla
(1)
Marciniak Paweł (1974- )
(1)
Marek Łukasz
(1)
McKay Matthew
(1)
Mellein Martin
(1)
Mielczarek Elżbieta (1958- )
(1)
Nowacki Karol
(1)
Nowaczyk Małgorzata (1964- )
(1)
Nowak Andrzej (1959-2022)
(1)
Oien Monica
(1)
Ortmann Ann-Kathrin
(1)
Oziabło Paweł (1986- )
(1)
Paleg Kim
(1)
Piaskowy Lara
(1)
Piotrowski Jerzy (1950- )
(1)
Polak Beata
(1)
Pospieszalski Mateusz (1965- )
(1)
Rogers Peter
(1)
Rogers Peter D. (1941- )
(1)
Rosenberg Marshall B
(1)
Ryszka Andrzej (1959- )
(1)
Rzepa Mirosław
(1)
Stubberup Michael (1956- )
(1)
Stępień Grzegorz (1977- )
(1)
Surzyn Marek (1954- )
(1)
Szczepaniak Jan
(1)
Szewczuga Robert (1981- )
(1)
Szöllösi Ingeborg
(1)
Szöllösi Ingeborg (1968- )
(1)
Tolka Karolina
(1)
Voelchert Mathias
(1)
Wietrzykowska Maria (1967- )
(1)
Ziółek Dariusz
(1)
Zyber Arkadiusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(25)
2010 - 2019
(56)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(46)
1901-2000
(9)
1989-2000
(7)
1945-1989
(3)
Kraj wydania
Polska
(97)
Język
polski
(89)
angielski
(4)
brak kontekstu językowego (dokument nietekstowy)
(1)
Odbiorca
Rodzice
(12)
Młodzież
(3)
Nauczyciele
(2)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Coachowie
(1)
Dorośli
(1)
Rodzice i nauczyciele
(1)
Przynależność kulturowa
Muzyka polska
(16)
Muzyka grecka
(2)
Literatura kanadyjska
(1)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(18)
Dzieci
(11)
Muzyka rozrywkowa polska
(11)
Rodzina
(10)
Psychologia dziecka
(7)
Relacje międzyludzkie
(6)
Rodzicielstwo
(6)
Muzyka rozrywkowa
(5)
Rock
(5)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Rodzice
(4)
Wychowanie
(4)
Blues
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Samopoznanie
(3)
Dojrzewanie
(2)
Empatia
(2)
Gniew
(2)
Nastolatki
(2)
Odpowiedzialność
(2)
Porozumienie bez przemocy
(2)
Samokontrola
(2)
Szkolnictwo
(2)
Uczniowie
(2)
Uczucia
(2)
Więź rodzinna
(2)
Współdziałanie
(2)
Agresywność
(1)
Archiwistyka
(1)
Asertywność
(1)
Aspiracje
(1)
Autorytet
(1)
Decyzje
(1)
Epidemie
(1)
Finanse osobiste
(1)
Genealogia
(1)
Gry i zabawy
(1)
Heavy Metal
(1)
Heavy metal
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Jazz
(1)
Juul, Jesper (1948-)
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt
(1)
Konflikt rodzinny
(1)
Małżeństwo
(1)
Metody nauczania
(1)
Mózg
(1)
Mężczyzna
(1)
Nauczyciele
(1)
Ojcostwo
(1)
Osobowość
(1)
Pedagogika zabawy
(1)
Pewność siebie
(1)
Poczucie bezpieczeństwa
(1)
Praca domowa ucznia
(1)
Problemy małżeńskie
(1)
Przemoc
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rodzina patchworkowa
(1)
Rozmowa
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Rozwód
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Samoakceptacja
(1)
Samorealizacja
(1)
Stres
(1)
Sukces
(1)
System wartości
(1)
Szacunek
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Uczenie się
(1)
Wartość
(1)
Wirusy
(1)
Współzawodnictwo
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Władza
(1)
Zarządzanie czasem
(1)
Światopogląd
(1)
Źródłoznawstwo
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Gatunek
Poradnik
(27)
Muzyka rozrywkowa
(16)
Pieśń i piosenka
(13)
Rock
(11)
Nagranie studyjne
(8)
Blues
(6)
Muzyka instrumentalna
(6)
Hard rock
(5)
Jazz
(5)
Opracowanie
(4)
Heavy metal
(3)
Nagranie na żywo
(3)
Składanka muzyczna
(2)
Art rock
(1)
Czasopisma muzyczne polskie
(1)
Esej
(1)
Free jazz
(1)
Jazz-rock
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Powieść
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Rock progresywny
(1)
Thrash metal
(1)
Thriller
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(24)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(18)
Edukacja i pedagogika
(9)
Rozwój osobisty
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
99 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
W osobistej rozmowie Jesper Juul porusza cale bogactwo wątków związanych z wychowaniem dzieci. Poczucie własnej wartości, nauka odpowiedzialności, rozwiązywanie sytuacji konfliktowych, problemy w szkole... - te i wiele innych kwestii pojawiają się w tej książce. Cenne są liczne przykłady z doświadczenia i praktyki poradniczej duńskiego pedagoga, które pozwalają bliżej zrozumieć jego podejście do dzieci i do rożnych problemów w rodzinie. Juul opowiada o tym, co najważniejsze w relacjach z dziećmi: rezygnacji z pozycji siły i poważnym traktowaniu ich potrzeb. Jedną z nich jest chęć bycia naprawdę dostrzeżonym przez dorosłych. Wbrew pozorom nie jest to wcale łatwe. Podpowiada, jak kochać dzieci, żeby czuły, że są kochane, jak rozwiązywać konflikty rodzące się wokół władzy w rodzinie i jak może wyglądać prawdziwie osobista rozmowa z dzieckiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339415 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Chcę być kimś” to nie tylko książka, to sposób myślenia i życia. Dzięki niej czytelnicy zbudują wiarę w siebie i zainspirują się do działania. To „miejsce”, w którym młodzi ludzie, zamiast usłyszeć paplanie, że są do „bani” i że do niczego się nie nadają, dowiedzą się, jak wiele znaczą i jak dużo są w stanie zdziałać. Poznasją narzędzia, dzięki którym nauczą się wyznaczać i zdobywać cele oraz zarządzać czasem i pieniędzmi. Autor wskazuje, jak budować wartościowe relacje i podejmować odpowiednie decyzje. Czytelnicy poznają techniki sztuki przemawiania, zagłębią się w sztukę myślenia i zmierzą się z barierami, które hamują ich w życiu. Michał Zawadka docenia indywidualność każdego odbiorcy, pokazuje wagę proaktywności i samodyscypliny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 348578 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Cele, czas, proaktywność, pieniądze.
"Chcę być kimś! czyli jak osiągać cele w czasach, gdy wszyscy dookoła mają wywalone" to seria polskich książek dla młodzieży z zakresu rozwoju osobistego.
"Chcę być kimś" to nie tylko książka, to sposób myślenia i życia. Dzięki niej czytelnicy zbudują wiarę w siebie i zainspirują się do działania. To „miejsce”, w którym młodzi ludzie, zamiast usłyszeć paplanie, że są do „bani” i że do niczego się nie nadają, dowiedzą się, jak wiele znaczą i jak dużo są w stanie zdziałać. Poznają narzędzia, dzięki którym nauczą się wyznaczać i zdobywać cele oraz zarządzać czasem i pieniędzmi. Autor wskazuje, jak budować wartościowe relacje i podejmować odpowiednie decyzje. Czytelnicy poznają techniki sztuki przemawiania, zagłębią się w sztukę myślenia i zmierzą się z barierami, które hamują ich w życiu. Michał Zawadka docenia indywidualność każdego odbiorcy, pokazuje wagę proaktywności i samodyscypliny.
Część druga "Chcę być kimś" to: cele, czas, proaktywność, pieniądze. Książka powstała w oparciu o motywacyjne spotkania autora z ponad 5 000 nastolatków w całej Polsce. Publikacja jest jednocześnie doskonałym narzędziem dla nauczycieli i rodziców, ułatwiającym komunikację i ukazującym rozwój osobisty młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 344473 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Relacje, bariery, komunikacja, autorytety.
W części trzeciej serii polskich książek dla młodzieży z zakresu rozwoju osobistego, znajdziemy: Relacje - Jak dzięki relacjom zadbać o swój sukces? Co zrobić, żeby Ci ufano? Jak zatroszczyć się o swoją pozycję każdego dnia? Jak być wartościowym partnerem do wspólnych działań? Jak dbać o swoje przyjaźnie? Co robić, żeby dobrze o Tobie mówili? Jak zamienić kłótnie w porozumienie? Jak naprawiać relacje, kiedy coś pójdzie nie tak? Bariery - Jak wpływa na Ciebie Twoje myślenie? Czy Twoje wyniki zależą od Ciebie? Czy masz wpływ na swoje życie? Jak przekuć przegraną w wygraną? Jak poradzić sobie ze strachem? Co możesz osiągnąć poprzez zmianę myślenia? Komunikacja - Co kryje się między słowami? Co jest ważniejsze od mówienia? Co robić, żeby inni nas słuchali? Jak słuchać, żeby zrozumieć innych? Co jest ważne w wystąpieniach publicznych? Jak poradzić sobie ze stresem? Skąd się biorą nieporozumienia? Jak przekonać innych do swoich słów? Autorytety - Czy starszy ma zawsze rację? Co sprawia, że człowiek jest wartościowy? Kogo warto naśladować? Jak rozpoznać tych, których należy unikać? Czy trzeba w życiu być superbohaterem? Co się dzieje z marzeniami z dzieciństwa?
Seria swoją treścią pyta, odpowiada, prowokuje do myślenia i działania. Rozwiązuje problemy, kiedy trzeba daje przysłowiowego "kopa" i zmienia sposób podejścia do życia, by po przeczytaniu młody człowiek zrozumiał siebie i raz na zawsze zapamiętał, że JEST WYJĄTKOWY i ma prawo odnieść sukces! Oczywiście przy swoim zaangażowaniu… :) Każda z części zawiera cztery z szesnastu obszarów budowania osobowości młodego człowieka, które autor - Michał Zawadka wyodrębnił na podstawie warsztatów z ponad dwudziestoma tysiącami młodych ludzi w całej Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 348796 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 316-317. Indeks.
Wychowywanie dzieci może nas zainspirować do tego, żebyśmy wychowywali siebie.
Naomi Aldort nazywa swoje podejście Rodzicielstwem Autentycznym, ponieważ świadomie rezygnuje z wszelkich schematów wychowania na rzecz autentycznej miłości i szacunku do dzieci.
W swojej książce pokazuje, ile można poprawić w relacjach rodzinnych, jeśli rodzice skorzystają z okazji do samorozwoju i niejako zaczną wychowywać samych siebie. Zmienia się wtedy komunikacja i atmosfera w domu, a dzieci zyskują bezpieczeństwo emocjonalne, które jest potrzebne do rozwoju poczucia własnej wartości. Autorka porusza także kluczowe zagadnienia przywództwa dorosłych, empatii, radzenia sobie z agresją oraz właściwego dialogu, który uzdrawia i zbliża.
Jak cenić dziecko za to, kim jest, a nie za to, kim byłoby, gdyby spełniało nasze oczekiwania? Co zrobić, żeby rodzicielstwo przestało być walką, a stało się drogą do samorealizacji? Jak wyrażać swoją miłość, żeby dziecko mogło doświadczyć, że jest kochane? Jakie jest antidotum na tradycyjne metody wychowawcze i nieskuteczne moralizatorstwo?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 369385 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 279-297.
Dzieci potrzebują zabawy. Potrzebują zabawy z innymi dziećmi bez nadzoru dorosłych. Tylko w takiej zabawie mogą nauczyć się radzenia sobie z emocjami, nawiązywania przyjaźni, rozwiązywania konfliktów i wielu, wielu innych umiejętności.
Zabawa spełnia bardzo ważną funkcję w rozwoju dzieci. Amerykański psycholog Peter Gray dowodzi, że jest ona naturalnym sposobem, w jaki dzieci uczą się, że nie są bezradne. W ten sposób zdobywają nowe umiejętności, radzą sobie z strachem czy złością, poznają możliwości swojego ciała, nawiązują przyjaźnie i znajomości, rozwiązują problemy. Żeby jednak zabawa spełniała swoją funkcję, musi być wolna i pozbawiona nadzoru dorosłych. Tylko wtedy dzieci same mogą ustanawiać reguły, samodzielnie rozwiązywać problemy i zdobywać mnóstwo kompetencji społecznych. Zabawa odgrywa także wielką rolę w przyswajaniu wiedzy. Niestety, większość szkół tego nie docenia i nie wykorzystuje. Dzieci spędzają czas w ławkach, przygotowując się lub rozwiązując testy i bezwolnie wykonując polecenia nauczycieli. Pozostałą część dnia kradną im zajęcia dodatkowe i praca domowa.
W życiu współczesnych dzieci jest coraz mniej wolności i coraz mniej zabawy. W efekcie mamy wiele przemęczonych, zewnątrzsterowych i często samotnych dzieci, które zupełnie straciły zapał do nauki. W przyszłości będzie im trudno uwierzyć we własną sprawczość, rozwinąć odpowiedzialność i samodzielność. Rodzice powinni stwarzać dzieciom warunki i więcej okazji do swobodnej zabawy z innymi dziećmi, zaś nauczyciele w większym stopniu wykorzystywać wolność i naturalny dziecięcy instynkt uczenia się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351184 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwa autora przedmowy na okładce.
Książka doświadczonych trenerek Porozumienia bez Przemocy (Nonviolent Communication, NVC) to doskonałe wprowadzenie do rodzicielstwa zbudowanego na szacunku i empatii. Prezentuje zasady komunikacji empatycznej, która sprzyja rozwiązywaniu konfliktów i tworzeniu silnej więzi z dzieckiem. Może stanowić pomoc dla rodziców i dzieci szukających wyjścia z błędnego koła wzajemnej krytyki, nieporozumień i niezaspokojonych potrzeb.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 350968 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł podstawy przekładu: Relational competence. Towards a new culture of education.
Tytuł oryginału: Padagogisk relationskompetence : fra lydighed til ansvarlighed.
Tłumaczenie z języka angielskiego.
Książka Jespera Juula i Helle Jensen to suma doświadczeń dwojga duńskich pedagogów i terapeutów na temat kompetencji relacyjnych. Według autorów stanowią one konieczne uzupełnienie narzędzi każdego nauczyciela, nauczycielki, tutora, wychowawczyni, dyrektorki szkoły lub przedszkola. W swojej książce zawarli oni zarówno teorię, jak i bogactwo przykładów ilustrujących, jak osoby pracujące z dziećmi mogą zadbać o ich integralność i poczucie własnej wartości, nie rezygnując przy tym z własnej przywódczej roli w grupie czy klasie. Kompetencje relacyjne to umiejętność patrzenia na relacje w nowy sposób. Są one wyrazem woli zmiany paradygmatu wychowania z ideału posłuszeństwa na ideał odpowiedzialności. Zawiera się w nich także umiejętność zadbania o integralność i autentyczność osób dorosłych w kontaktach z dziećmi czy innymi osobami dorosłymi oraz nowe postrzeganie odpowiedzialności osobistej. Wspólnym mianownikiem kompetencji relacyjnych jest idea równej godności, która mówi, że potrzeby dorosłych i dzieci są jednakowo ważne. Werbalne i niewerbalne reakcje dzieci i nastolatków należy traktować równie poważnie jak słowa i zachowanie dorosłych. Tylko w ten sposób można stworzyć dobre środowisko do nauki i rozwoju dla uczniów i uczennic oraz satysfakcjonujące środowisko pracy dla nauczycielek i nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 384820 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Europejski autorytet w dziedzinie wychowania.
Niemal wszyscy zgodnie potępiają agresję i próbują ją wyeliminować z przedszkoli i szkół. Czy słusznie?
Agresja u dzieci nie jest przejawem złego charakteru, lecz ważnym sygnałem dla rodziców i nauczycieli. Ich obowiązkiem jest zrozumienie tego przekazu i nauczenie dzieci radzenia sobie z emocjami w konstruktywny sposób. Zamiast potępiać agresję - mówi Jesper Juul - trzeba ją przekształcać jej w pozytywne działanie. Tłumienie i potępianie może prowadzić tylko do negatywnych skutków w życiu dorosłym: począwszy od nieumiejętności radzenia sobie w konkurencyjnym środowisku świata współczesnego, a skończywszy na wybuchach niekontrolowanej i brutalnej przemocy.
Jesper Juul pokazuje, jak najlepiej postępować z przejawami agresji u dzieci, jak wspólnie rozładowywać dziecięcą frustrację i jak zamieniać ją w pozytywną energię. Agresywnym dzieciom należy się przede wszystkim zrozumienie, a nie potępienie - pisze - ponieważ one tylko naśladują agresywnych dorosłych. Duński pedagog zwraca także uwagę na dwa rodzaje przemocy u dzieci: przemoc skierowaną na zewnątrz ku innym ludziom oraz przemoc skierowaną ku sobie, czyli tak zwane zachowania autodestrukcyjne. Ta ostatnia bywa często lekceważona przez dorosłych, ponieważ jest mało kłopotliwa dla otoczenia. Dzieci, które tłumią agresję, pogłębiając swoją frustrację, bywają wręcz chwalone za spokój i posłuszeństwo. Tymczasem autodestrukcyjna przemoc zasługuje na szczególną uwagę, ponieważ idzie w parze z bardzo niskim poczuciem własnej wartości u dzieci i stanowi poważne zagrożenie dla ich zdrowia duchowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 348737 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Uwaga! To książka tylko dla mężczyzn! Brak w niej ckliwości i użalania się nad sobą! Nie znajdziesz także porad, jak dobrze wyglądać po czterdziestce!
Oryginał duński, przekład z niemieckiego.
Co to znaczy: być dobrym ojcem? Jak zbudować ojcowski autorytet? Kto ma dzisiaj władzę w rodzinie? Jak dbać o relacje z partnerką? Jak stać się kimś ważnym dla dziecka? To książka dla prawdziwych mężczyzn! Nie znajdziecie w niej łatwego przepisu na życie, ale mnóstwo inspiracji i refleksji na temat tego, co dzisiaj znaczy być partnerem dla kobiety i ojcem dla dziecka. Do niedawna mężczyźni żyli w poczuciu, że ich rola polega głównie na zapewnieniu rodzinie środków do życia. Dzisiejsi ojcowie stopniowo przejmują odpowiedzialność za dzieci, jednak nie zawsze wiedzą, jak zbudować z nimi silną więź i zdobyć naturalny ojcowski autorytet. Jesper Juul rozważa najważniejsze dylematy współczesnego męża i ojca. Radzi, jak odnaleźć swoją pozycję w rodzinie i odkryć radość bycia z bliskimi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 348784 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Być razem : książka dla par / Jesper Juul ; [tłumaczenie Dariusz Syska]. - Podkowa Leśna : Wydawnictwo MiND, copyright 2018. - 268 [4] strony ; 20 cm.
Na okładce i stronie tytułowej: Rodzina potrzebuje rodziców, którzy potrafią zadbać o siebie.
Tym razem autor zwraca się nie do rodziców, ale do partnerów, dzieląc się swoimi refleksjami na temat bliskości, porozumienia i życia w związku. W rozmowie z siedmioma parami porusza całe spektrum typowych zagadnień, takich jak codzienne konflikty, presja wzajemnych oczekiwań, nierówny podział odpowiedzialności czy niezgodność w podejściu do dzieci. Książka zawiera także niezwykle ciekawy rozdział na temat specjalnej więzi, jaka niekiedy wiąże dziecko z jednym z rodziców, i wynikających z tego konsekwencji dla całej rodziny.
Jaki wpływ na życie rodzinne mają relacje między rodzicami? Do czego można wykorzystać konflikty i kryzysy w związku? Jak wspierać siebie nawzajem w trudnych chwilach? Dlaczego rodzice powinni więcej myśleć o sobie? Kiedy warto pójść własną drogą?
W ciągu ostatnich piętnastu lat dorośli nie tylko odkryli na nowo wychowanie dzieci, ale także partnerstwo. Dla wielu bywa to trudne - i o tym jest ta książka. Mam głębokie przekonanie, że wszystkim rodzicom przysługuje prawo do bycia tylko we dwoje, a najlepszą rzeczą, jaką matka i ojciec mogą zrobić dla swoich dzieci, jest zadbanie o swój związek. (Jesper Juul)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 353548 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 170-171.
Empatia to życzliwość, zrozumienie dla siebie i innych ludzi oraz zdolność do wczuwania się w to, co czują. Jednak tylko ktoś, kto czuje się bezpiecznie z samym sobą, może wchodzić w głębszy kontakt z innymi ludźmi oraz okazywać im empatię.
Jesper Juul wraz z zespołem pięciu duńskich psychologów i terapeutów napisał tę książkę, aby pokazać, jak można pracować nad własną wrażliwością i samoświadomością, wspierając swoją zdolność do empatii. Każdy człowiek się z nią rodzi, ale można ją także rozwijać i pogłębiać.
Jest to książka dla wszystkich osób, które chciałyby kultywować w sobie wrażliwość na głos swojego serca. Jej celem jest inspirowanie dorosłych, ale została napisana także dla dzieci, ponieważ przedstawione w niej ćwiczenia są przeznaczone również dla nich. Empatia wzmacnia dzieci, gdyż daje im wewnętrzną kotwicę, uczy rozumienia siebie i umożliwia rozwój w obszarach, które zazwyczaj nie są wspierane przez naszą edukację i kulturę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349783 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy szkoła może sprawiać uczniom radość? Czy może dawać satysfakcję nauczycielom? Jak wspierać dziecko w obliczu presji szkolnej? Jak rozwiązywać problemy, które rodzą się w klasie? JESPER JUUL, duński pedagog i terapeuta, twierdzi, że współczesne dzieci żyją pod nadmierną presją szkoły. Szkoła jest najważniejszą częścią ich życia, wokół niej koncentrują się także relacje z rodzicami, co rodzi wiele konfliktów i napięcia we wzajemnych relacjach. Jesper JUUL postuluje radykalną zmianę nastawienia do uczniów: zaufanie zamiast przymusu, prawdziwe relacje zamiast bezosobowych reguł. Jego główną troską jest dobro dzieci, jednak podkreśla, że uczniowie nie będą czuć się w szkole dobrze, jeśli nauczyciele źle się w niej czują.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 377343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nastolatki : kiedy kończy się wychowanie? / Jesper Juul ; [przekład Dariusz Syska]. - Podkowa Leśna : Wydawnictwo MiND, copyright 2014. - 205, [3] strony ; ilustracje ; 21 cm.
Na okładce: Bądź sparingpartnerem dla swojego dziecka!
Gdy dzieci kończą dziesięć lat, powoli wchodzą w wiek nastoletni. Cztery lata potem jest już za późno na wychowanie - twierdzi Jesper Juul. Niestety, właśnie wtedy wielu rodziców próbuje w pośpiechu nadrabiać zaległości wychowawcze i naprawiać błędy. Takie turbowychowanie nie przynosi jednak spodziewanych rezultatów. Rodzice wciąż mają duży wpływ na myślenie i postępowanie nastolatka, ale jako partnerzy, którzy poprzez swoje wartości i doświadczenie motywują go do odpowiedzialnego wejścia w dorosłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 351592 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie z miłości : mądrzy rodzice - silne dzieci / Jesper Juul ; [translation Dariusz Syska]. - Podkowa Leśna : Wydawnictwo MiND, copyright 2011. - 99, [5] stron : ilustracje ; 21 cm.
Nazwa tumacza w copyright.
Na czym polega sztuka odmawiania dzieciom? Jakich słów używać, kiedy chcemy czegoś zabronić? Jak radzić sobie z dziecięcą frustracją? Czy rodzicielskie NIE może podlegać negocjacjom? Czy dziecko też ma prawo mówić NIE swoim rodzicom?
Szczere i stanowcze NIE jest często lepsze dla dziecka niż wymuszone TAK. Wiele konfliktów i trudności w rodzinie powstaje wtedy, gdy rodzice nie są w stanie odmówić dziecku, chociaż chcieliby to zrobić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 353984 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cała władza w rodzinie należy do rodziców. Dzieci potrzebują przywództwa, ponieważ brakuje im jeszcze doświadczenia i siły wewnętrznej, żeby samemu decydować o sobie. Jak jednak korzystać z władzy rodzicielskiej, żeby nie ranić dziecięcych uczuć i nie naruszać ich granic? Jesper Juul pokazuje, że kluczowe są tutaj wartości, jakimi kierują się dorośli. Czy ważna jest dla nas autentyczność? Czy uczciwie bierzemy odpowiedzialność za swoje błędy? Czy uważamy dziecko za kogoś równego sobie pod względem godności osobistej? Czy szanujemy jego uczucia, marzenia i granice tak samo jak swoje?
Nie można wychować silnego i zdrowego człowieka, jeśli nie dba się o jego siłę i zdrowie już w dzieciństwie. Chodzi przede wszystkim o poczucie własnej wartości, które stanowi najlepszą barierę wewnętrzną przeciw zagrożeniom współczesnego świata. To jednak oznacza, że już w domu rodzinnym musimy wcielać w życie wartości, które wspierają rozwój dziecięcej integralności. A to nakłada określone warunki na nasze przywództwo w rodzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349626 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzina patchworkowa : książka dla bonusowych rodziców / Jesper Juul. - Wydanie pierwsze. - Podkowa Leśna : Wydawnictwo MiND, 2022. - 111 stron ; 21 cm.
Jesper Juul wymyślił określenie ,,bonusowy rodzic dla osób, które założyły rodzinę patchworkową. Rodziny takie stają przed szczególnymi wyzwaniami, ponieważ są najczęściej połączeniem dwóch różnych kultur rodzinnych. Dorośli mają za sobą nieudane związki, a dzieci przeżyły rozstanie biologicznych rodziców, co było dla dużym obciążeniem emocjonalnym. Jesper Juul uważa, że wielu kryzysom i konfliktom można jednak zapobiec, jeśli od samego początku przestrzega się kilku podstawowych wartości i należycie rozgranicza kwestie odpowiedzialności. Miłość nie rozwiązuje wszystkich problemów, ale w połączeniu z refleksją i pracą nad sobą stanowi bardzo mocny fundament.
Jak budować relacje w rodzinie patchworkowej? Jak zaprzyjaźnić się ze swoimi bonusowymi dziećmi? Jakie kryzysy czyhają na członków takich rodzin? Jak postępować w konflikcie? Kiedy zawieramy kompromis z partnerem, a kiedy zawieramy kompromis z samym sobą? Kto i za co jest odpowiedzialny w rodzinie patchworkowej? Jak układać relacje z byłymi partnerami?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 377982 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. przekł.: "Die kompetente Familie : neue Wege in der Erziehung : das Family-lab Buch", 2007, tyt. oryg.: [Din kompetente familie], 2008. Nazwa tł. w cop.
Rodzina to miejsce, w którym wszyscy powinni czuć się dobrze. Niestety, to również miejsce, gdzie rodzą się konflikty i ścierają różne interesy. Jesper Juul, doświadczony pedagog i terapeuta rodzinny, dzieli się refleksjami na temat najczęstszych problemów rodziców i dzieci: agresji, niewłaściwej komunikacji, konfliktów przy stole, zachwiania życzliwych relacji, braku właściwego przywództwa dorosłych.
Co mówi o nas zachowanie naszych dzieci? Dlaczego dorośli muszą się stale rozwijać? Jak być dobrym przywódcą w rodzinie? Jakiego zainteresowania potrzebują dzieci? Co jest ważniejsze: samodzielność czy posłuszeństwo?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339601 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Europejski autorytet w dziedzinie wychowania.
Czy właściwie rozumiemy zachowanie naszych dzieci? Czy umiemy zauważyć ich problemy? Jak możemy rozwinąć ich poczucie własnej wartości i wiarę w siebie? Jakim traktowaniem krzywdzimy je najbardziej; Kiedy na wychowanie jest już za późno. Współcześni rodzice często czują się bezradni wobec swoich dzieci. Gubią się też w poradach wychowawczych które mają sprawić że ich pociechy staną się posłuszne i grzeczne. Jesper Juul europejski autorytet w dziedzinie wychowania twierdzi że dzieci wcale nie muszą być grzeczne. Powinny natomiast mieć zdrowe poczucie własnej wartości wierzyć w swoje siły i nawiązywać dobre relacje z innymi. Stopniowo powinny także uczyć się odpowiedzialności za siebie a w razie potrzeby także za innych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 350680 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Europejski autorytet w dziedzinie wychowania.
Jakie wartości są ważne w waszej rodzinie? Na czym budujecie swój rodzicielski autorytet? Jak cenna jest dla was integralność waszych dzieci? Czy uczycie je przejmować odpowiedzialność za siebie? Oto lektura dla rodziców, którzy nie chcą wychowywać dzieci groźbami i karami, ale wiedzą też, że tak zwane wychowanie bezstresowe prowadzi donikąd. Jesper Juul proponuje cztery podstawowe wartości, które pozwolą dorosłym rozwinąć naturalny autorytet i bez przemocy sprawować władzę w rodzinie.
Jesper Juul to pedagog, który odrzuca wszelkie metody wychowawcze. Dużo ważniejsze są, twierdzi, ogólne wartości, które służą jak kompas w codziennym życiu rodzinnym i przy rozwiązywaniu konfliktów. To one budują kulturę rodziny, którą dzieci wyniosą z domu na całe życie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 348992 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej