Okuniewski Juliusz
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(30)
Forma i typ
Książki
(29)
Poradniki i przewodniki
(16)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Audiobooki
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Dostępność
dostępne
(22)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(30)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2480)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1693)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(794)
Okuniewski Juliusz
(-)
Kowalska Dorota
(671)
Doyle Arthur Conan
(644)
Wallace Edgar
(584)
Konopnicka Maria
(543)
Kochanowski Jan
(505)
Cartland Barbara
(496)
Shakespeare William
(474)
Dickens Charles
(448)
Buchner Friederike von
(438)
Hackett Pete
(434)
Maybach Viola
(434)
Waidacher Toni
(423)
Verne Jules
(392)
Poe Edgar Allan
(367)
Twain Mark
(366)
Christie Agatha (1890-1976)
(362)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(352)
May Karl
(345)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(336)
Siemianowski Roch (1950- )
(330)
Shakespeare William (1564-1616)
(328)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(321)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(314)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
London Jack
(299)
Leśmian Bolesław
(291)
Słowacki Juliusz
(288)
Boy-Żeleński Tadeusz
(287)
Dönges Günter
(286)
Sienkiewicz Henryk
(286)
Mahr Kurt
(284)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(284)
Kraszewski Józef Ignacy
(281)
Darlton Clark
(280)
King Stephen (1947- )
(279)
Ewers H.G
(278)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(277)
Orzeszkowa Eliza
(277)
Донцова Дарья
(268)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(267)
Krasicki Ignacy
(265)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(259)
Kühnemann Andreas
(259)
Калинина Дарья
(257)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(254)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(248)
Mickiewicz Adam
(241)
Francis H.G
(240)
Montgomery Lucy Maud
(238)
Conrad Joseph
(236)
Austen Jane
(234)
May Karol
(232)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(232)
Vlcek Ernst
(231)
Prus Bolesław
(230)
Barner G.F
(229)
Autores Varios
(228)
Kürschner Joseph
(228)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(227)
Domańska Joanna (1970- )
(226)
Andersen Hans Christian
(224)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(219)
Stevenson Robert Louis
(218)
Balzac Honoré de
(217)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Wells H. G
(215)
Kipling Rudyard
(212)
Voltz William
(211)
Goethe Johann Wolfgang von
(209)
Howard Robert E
(205)
Cieślik Donata
(203)
Zimnicka Iwona (1963- )
(203)
Braiter-Ziemkiewicz Paulina (1968- )
(201)
Evans Virginia
(201)
Goliński Zbigniew
(201)
Hałas Jacek "Stranger"
(201)
Bazán Emilia Pardo
(200)
Baczyński Krzysztof Kamil
(199)
Dug Katarzyna
(198)
Mark William
(195)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(195)
Popczyński Marcin (1974- )
(195)
Czechowicz Józef
(189)
Kienzler Iwona (1956- )
(189)
Dickens Charles (1812-1870)
(187)
Alcott Louisa May
(186)
Hoffmann Horst
(186)
Kinder-Kiss Hanna (1958- )
(184)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(28)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(29)
Odbiorca
Rodzice
(13)
Psychoterapeuci
(8)
Nauczyciele
(4)
6-8 lat
(3)
Dzieci
(3)
Psycholodzy
(3)
9-13 lat
(2)
Logopedzi
(2)
Osoby z zespołem Aspergera
(2)
Psychiatrzy
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
0-5 lat
(1)
Chorzy
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Niewidomi
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Osoby z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Wychowawcy
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Temat
Autyzm
(9)
Dziecko autystyczne
(7)
Psychoterapia
(5)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(5)
Zespół Aspergera
(5)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Osoby z autyzmem
(3)
Osoby z zespołem Aspergera
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Techniki samopomocy
(3)
Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT)
(3)
Edukacja domowa
(2)
Kobieta
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Młodzież
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój psychospołeczny
(2)
Stres pourazowy
(2)
Wychowanie
(2)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Autopsychoterapia
(1)
COVID-19
(1)
Diagnostic and statistical manual of mental disorders
(1)
Diagnoza
(1)
Dorosłość
(1)
Dziecko chore na nerwice
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziewczęta
(1)
Epidemie
(1)
Farmakoterapia
(1)
Gniew
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Lęk
(1)
Metody nauczania
(1)
Nastolatki
(1)
Niemowlę
(1)
Praca
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Putin, Władimir (1952- )
(1)
Relacja terapeutyczna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzeństwo
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Samodzielność
(1)
Samokontrola
(1)
Samopoznanie
(1)
Savoir-vivre
(1)
Socjalizacja
(1)
Stres
(1)
Terapia narracyjna
(1)
Terapia poznawcza
(1)
Terapia poznawcza oparta na uważności
(1)
Terapia transdiagnostyczna
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Trauma
(1)
Trauma złożona
(1)
Trening umiejętności społecznych
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uczucia
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia nerwicowe
(1)
Zaburzenia odżywiania
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(1)
Zdolność do rozumienia emocji
(1)
Ćwiczenia oddechowe
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Rosja
(1)
Gatunek
Poradnik
(22)
Podręcznik
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Opracowanie
(2)
Karty pracy ucznia
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(22)
Edukacja i pedagogika
(14)
Medycyna i zdrowie
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Rozwój osobisty
(2)
Językoznawstwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
30 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 19.
Dialogi komiksowe (ang. comic strip conversations) to zapis rozmowy między co najmniej dwiema osobami, wykorzystujący proste rysunki. Obrazki stanowią ilustrację trwającej komunikacji i zapewniają dodatkowe wsparcie dla osób, które mają trudności ze zrozumieniem szybkiej wymiany informacji. Metoda ta nie tylko ułatwia relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, opisywanie teraźniejszości czy planowanie przyszłości, lecz także umożliwia rozpoznanie i systematyzację tego, co ludzie mówią i robią, oraz uwydatnienie ich prawdopodobnych myśli. Każdy z ośmiu znaków w zestawie symbolizuje jedną z podstawowych umiejętności konwersacyjnych. Dodatkowo podczas rozmowy można zastosować kolory, które będą odzwierciedlać emocjonalną treść wypowiedzi, myśli i pytań. Niektóre dialogi komiksowe dają wgląd w to, jak uczeń postrzega sytuację, i są doskonałym wstępem do opracowania historyjek społecznych. Dialogi komiksowe są również pomocą wizualną w omawianiu sytuacji problemowych i znajdowaniu rozwiązań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 366924 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowe historyjki społeczne / Carol Gray ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wydanie IV. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2024. - 317, [2] strony : fotografie ; 30 cm.
Tytuł oryginału: The new social story book. Na okładce: Ponad 150 historyjek, które uczą umiejętności społecznych dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i ich rówieśników.
Bibliografia, netografia na stronach 313-317.
Zwykle, gdy dowiaduję się, że Carol Gray pracuje nad nową publikacją, nie mogę się doczekać chwili, w której będę mógł przeczytać, co nowego ma do powiedzenia na temat tego, jak dzieci z ASD postrzegają i odbierają świat. Wiem, że innowacyjne pomysły i strategie jej autorstwa wykorzystam w praktyce klinicznej, a publikację będę polecał nauczycielom, rodzicom i współpracownikom. Czytając Nowe historyjki społeczne jeszcze przed ich oficjalnym wydaniem, pomyślałem sobie: „Carol, znowu ci się udało!”, trzymałem bowiem w dłoniach kolejną wyjątkową pozycję, dzięki której dzieci z ASD lepiej pojmą siebie i swoje miejsce w społeczeństwie. Carol doskonale rozumie świat osób z autyzmem oraz jednostek neurotypowych, a jej historyjki przydają się obu stronom, wspierając wzajemne zrozumienie, komunikację i akceptację. Z PRZEDMOWY dr. Tony’ego Attwooda W środku znajdziesz pogrupowane tematycznie historyjki z następujących działów: Historyjki uczą Zmiana Błędy Ja i moje uczucia Święta i prezenty Umiejętności interpersonalne i przyjaźń Dręczenie Zrozumieć dorosłych Dom i otoczenie Szkoła Planeta Ziemia. Historyjki społeczne nareszcie po polsku. Metoda opracowana przez Carol Gray, choć prosta, okazuje się zaskakująco skuteczna w usprawnianiu funkcjonowania społecznego osób ze spektrum autyzmu. Co znajduje się na płycie CD? Na dołączonej do książki płycie CD (przeznaczonej do uruchomienia na komputerze PC) znajdują się dwa zestawy historyjek. Pierwszy z nich zawiera wybrane historyjki w formacie PDF, które można wydrukować na własny użytek w domu lub dla potrzeb prezentacji szkolnej mającej na celu przekazanie uczniom jakiejś umiejętności. Drugi zestaw historyjek zawiera pliki z programu Microsoft Word bez formatowania tekstu i ilustracji. Historyjkę w tej wersji, można wykorzystać, modyfikując ją np. poprzez dodanie własnych zdjęć lub ilustracji. W tych plikach brakuje oryginalnych zdjęć ze względu na ograniczenia związane z prawami autorskimi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 394763 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 265-287. Indeks.
Książka opisuje samą istotę putinizmu, czyli systemu politycznego funkcjonującego w Rosji od ponad 10 lat. Van Herpen szczegółowo porównuje putinowską Rosję, Włochy Mussoliniego i Republikę Weimarską, wykazując istnienie we współczesnej Rosji silnych tendencji faszystowskich, Z drugiej strony współczesna Rosja ma też wiele wspólnego z Włochami Berlusconiego i Francją za Napoleona III, co pozwala Van Herpenowi określić ustrój w niej panujący mianem „faszyzmu w wersji light”. Marcel H. Van Herpen w swoich rozważaniach wykracza również poza sytuację w Rosji; analizuje między innymi co się zdarzy w całej strefie postkomunistycznej. Dobrym tego przykładem jest opis Ukrainy i jej byłego Prezydenta.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 333488 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The OCD workbook : your guide to breaking free from obsessive-compulsive disorder.
Bibliografia, netografia na stronach 385-399.
Dla osób cierpiących na zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne, ich rodzin, a także terapeutów pracujących na co dzień z tymi osobami.
Pokonać OCD... to doskonały poradnik oraz nieocenione źródło praktycznej wiedzy dla osób cierpiących na zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne, ich rodzin, a także terapeutów pracujących na co dzień z takimi osobami. Książka pozwala zrozumieć, czym jest OCD, jakie są jego odmiany, jak się je diagnozuje i leczy. Istotna część publikacji to zalecenia i praktyczne wskazówki, jak samodzielnie, krok po kroku przejść program walki z OCD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 394333 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma)
Tytuł oryginału: "The Mind-Body Stress Reset : Somatic Practices to Reduce Overwhelm and Increase Well-Being", 2020.
Bibliografia na stronach 205-207.
Wykorzystaj mądrość ciała w walce ze stresem.
Stres stale gości w naszym życiu. Długotrwały czy ekstremalny, nie dotyczy jedynie umysłu, doświadczamy go także w ciele. Odczuwamy nieustające napięcie, boli nas brzuch, a serce kołacze w odpowiedzi na napięte terminy czy wizytę teściów. Jak poradzić sobie z tym stanem?
Rebekkah LaDyne przekonuje, że jeśli naprawdę chcemy uwolnić się od stresu, musimy zmierzyć się z nim zarówno w umyśle, jak i w ciele oraz zredukować go na obu tych poziomach. Opierając się na najnowszych badaniach poświęconych terapiom somatycznym, wyjaśnia działanie autonomicznego układu nerwowego, tłumaczy fizyczne reakcje organizmu oraz pokazuje, jak wykorzystać mądrość ciała. Opracowana przez autorkę innowacyjna strategia obniżania stresu w układzie ciało-umysł (MBR, mind-body reset) za pomocą prostych ćwiczeń somatycznych pomaga trwale zredukować napięcie i odzyskać spokój.
Praktyczne narzędzia zawarte w książce "Odetnij napięcie" pomogą Ci pokonać trudną drogę od przewlekłego stresu do dobrze zakorzenionej w ciele odporności. Dzięki tej książce: dowiesz się, na czym polegają fizyczne reakcje stresowe i jak sobie z nimi radzić; poznasz naukowo potwierdzone metody autoregulacji stresu; nauczysz się budować odporność psychiczną, wykorzystując swoją inteligencję somatyczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 368802 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 479-487. Indeks.
Nowe wydanie podręcznika zawiera zbiór narzędzi usprawniających prowadzenie terapii poznawczej i dostosowywanie jej do potrzeb konkretnej osoby. Autor pokazuje, jak pomagać klientom w identyfikacji i zmianie problematycznych myśli, podstawowych przekonań i wzorców zamartwiania się, samokrytycyzmu i poszukiwania aprobaty, a także w ocenie osobistych schematów, radzeniu sobie z bolesnymi emocjami oraz podejmowaniu działań służących osiąganiu celów. Wszystkie omawiane techniki wzbogacono przykładami z życia i dialogami.
Niniejsze wydanie uzupełniono o najnowsze teorie, wyniki badań i techniki zapożyczone z terapii akceptacji i zaangażowania, aktywacji behawioralnej, terapii dialektyczno-behawioralnej, terapii schematów emocjonalnych i modelu metapoznawczego. Treści poszerzono o tematykę dotyczącą podejmowania decyzji, natrętnych myśli oraz radzenia sobie ze złością. Znaczne zmiany wprowadzono w rozdziałach o regulacji emocji i zamartwiania się. Liczne nowe techniki i materiały do powielania zawarto w 124 formularzach (wraz z przykładami ich wypełniania) - w tym 48 nowych lub poprawionych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352927 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 511-538. Indeks.
Stworzona przez Thomasa R. Lyncha radykalnie otwarta terapia dialektyczno-behawioralna (RO DBT) to przełomowe, transdiagnostyczne podejście skupione na pomocy pacjentom cierpiącym z powodu zaburzeń charakteryzujących się nadmierną kontrolą (OC). Należą do nich obsesyjno-kompulsyjne zaburzenie osobowości, anoreksja czy chroniczna depresja, które są wyjątkowo oporne na terapię. Często wiążą się z izolacją społeczną, sztywnością poznawczą, niechęcią do podejmowania ryzyka, kompulsywną potrzebą organizacji czy hiperperfekcjonizmem. RO DBT pomaga przezwyciężyć te trudności i daje szansę na odnalezienie równowagi.
Lynch w swojej rewolucyjnej terapii opiera się na założeniu, że dobrostan psychiczny wynika z połączenia otwartości, elastyczności i więzi społecznych. Analizując poszczególne elementy, pokazuje, jak modyfikować zakorzenione przekonania i schematy działań. Podkreśla znaczenie sygnalizacji społecznej i komunikacji niewerbalnej jako podstawowych mechanizmów zmiany. RO DBT przekłada osiągnięcia neuronauki na praktykę terapeutyczną i łączy je z elementami terapii dialektyczno-behawioralnej, dialogu motywującego, teorii emocji, osobowości i rozwoju. Podręcznik ten pomoże zrozumieć RO DBT i włączyć ją do terapii indywidualnej. Znalazły się w nim: szczegółowo opisana teoria, wyniki badań, konkretne protokoły leczenia, przykłady kliniczne oraz kierunki rozwoju. To niezastąpione narzędzie pracy dla terapeutów zajmujących się zaburzeniami wynikającymi z nadmiernej kontroli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 384737 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na całym świecie nastąpił zwrot ku edukacji domowej. W przypadku dziecka z autyzmem nauczanie domowe może jednak wydawać się wyjątkowo trudnym wyborem. Książka Edukacja domowa dzieci w spektrum autyzmu zapewni rodzicom narzędzia niezbędne w tej sytuacji. Dzięki niej dowiesz się, jak: zaplanować lekcje w domu, aby w pełni wykorzystać rytm dnia i mocne strony dziecka, stworzyć okazje do nauki dzięki wprowadzeniu różnorodnych, zabawnych zajęć, sprawić, żeby zdobywanie wiedzy i umiejętności przychodziło naturalnie, dostosować metody do charakteru i osobowości dziecka. Wskazówki zawarte w poradniku przydadzą się również podczas pracy z dziećmi z ADHD, OCD, zaburzeniami integracji sensorycznej i trudnościami w uczeniu się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 375173 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 293-295.
Książka Samodzielne życie z autyzmem to poradnik przeznaczony dla nastolatków i młodych dorosłych ze spektrum autyzmu, którzy przygotowują się do nowych wyzwań codzienności. Publikacja przyda się także czytelnikom w średnim wieku i starszym, którzy mają trudności w odczytywaniu niewerbalnych sygnałów społecznych, niezależnie od tego, czy otrzymali oni diagnozę, czy też nie. Osoby z ASD znajdą tu przystępny zestaw wskazówek, dzięki którym zadania dorosłego życia będą o wiele łatwiejsze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 368490 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wiek: 4-8 lat.
Ćwiczenia, gry i zabawy to świetny sposób, żeby ułatwić dziecku z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) naukę i rozwój. Książka zawiera 50 zadań, które opracowano specjalnie po to, by pomóc najmłodszym (w wieku od 4 do 8 lat) rozumieć własne uczucia, regulować emocje, skutecznie komunikować się z innymi osobami oraz poprawić koncentrację. Dzięki kolorowym ilustracjom łatwiej będzie wykształcić umiejętności przydatne w życiu i rozwinąć talenty dziecka! Autyzm. Ćwiczenia dla dzieci to propozycja zarazem nauki i zabawy. Zagadki, quizy, kolorowanki i ćwiczenia angażujące uwagę pomogą maluchom zrozumieć autyzm i poprawić codzienne umiejętności życiowe potrzebne w domu i szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 373698 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 403-408. Indeks.
DBT dostosowana do pracy z nastolatkami i ich rodzinami.
Niniejsza publikacja, zachowując fundamenty terapii dialektyczno-behawioralnej, dostosowuje ją do charakteru pracy z młodzieżą z problemami emocjonalnymi i behawioralnymi. Uwzględnia poziom rozwoju emocjonalnego nastolatków, specyficzne środowisko, w którym żyją, i trudne relacje z rodzicami oraz terapeutą, modyfikuje przeznaczone dla dorosłych materiały, a także przewiduje udział rodziny w procesie terapeutycznym i treningu umiejętności.
Wiadomości teoretyczne i instrukcje dotyczące sesji opatrzono licznymi przykładami, ćwiczeniami i scenkami. Czytelnicy dowiedzą się, jak przeprowadzić trening umiejętności DBT oraz w jaki sposób przekazać cenną wiedzę rodzicom. To doskonała pozycja dla klinicystów pracujących z młodzieżą oraz zainteresowanych nurtem DBT i CBT.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360886 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia, netografia na stronach 16 i 229-230. Indeks.
Poznaj możliwości analizy łańcuchowej w terapii DBT Podstawę skutecznej terapii stanowi właściwa ocena problemów klienta, a narzędziem, które pomoże jej dokonać, jest analiza łańcucha behawioralnego. Shireen Rizvi, doświadczona psycholożka i trenerka DBT, w swojej książce szczegółowo opisuje poszczególne elementy analizy łańcuchowej, wyjaśnia jej znaczenie w terapii i pomaga uniknąć typowych błędów. Autorka prezentuje różnice między pierwszym a powtórzonym łańcuchem, łańcuchami mikro i makro, a także tłumaczy, jak włączyć do analizy inne strategie DBT.
Zawarte w publikacji wskazówki, przykładowe pytania i strategie angażowania klientów sprawdzą się zarówno w terapii indywidualnej, jaki grupowej oraz podczas interwencji telefonicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 366683 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The complete resource book for infants : over 700 experiences for children from birth to 18 months", 2005.
Bibliografia, netografia na stronach 311-312.
Dla rodziców i opiekunów małych dzieci.
Znakomita pomoc dla rodziców i opiekunów, którzy chcą być pewni, że w pełni wykorzystują kluczowe chwile w rozwoju malucha. W książce znajdą oni opisy setek łatwych do przeprowadzenia i wesołych zajęć, które wspierają nabywanie umiejętności językowych, ruchowych, emocjonalno-społecznych oraz poznawczych. Rodzice mogą wybrać, czy chcą wprowadzać zabawy pojedynczo, czy pracować nad rozwojem konkretnych umiejętności, skupiając się na czynnościach z jednej grupy tematycznej. Dla ułatwienia korzystania z książki na końcu zamieszczono aneks z tekstami wierszyków i piosenek oraz innymi przydatnymi materiałami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 363334 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Tytuł oryginału: "The complex PTSD workbook : a mind-body approach to regaining emotional control & becoming whole", 2016.
Bibliografia, netografia na stronach 187-195. Indeks.
Nieprzepracowana trauma z dzieciństwa odbija się na zdrowiu psychicznym i emocjonalnym, niejednokrotnie uniemożliwiając funkcjonowanie w dorosłym życiu. I choć konfrontacja z bolesnymi wspomnieniami jest bardzo trudna, a poradzenie sobie z nimi może wydawać się skazane na porażkę, Arielle Schwartz udowadnia, że jest to osiągalne i stanowi klucz do pełnego i szczęśliwego życia.
W tym przystępnie napisanym podręczniku autorka uczy, jak wypracować w sobie pozytywne strategie, które pomogą zaakceptować samego siebie i zyskać poczucie bezpieczeństwa na tyle, by móc zmierzyć się z przeszłością. Zwięźle, fachowo i w zrozumiały sposób przedstawia zagadnienia związane ze złożonym zespołem stresu pourazowego, podkreślając, że jest on normalną reakcją na bolesne sytuacje życiowe z przeszłości. Pomaga zrozumieć psychologiczne i fizjologiczne aspekty traumy, wskazuje zaburzenia współwystępujące oraz na przykładzie swoich pacjentów pokazuje, z jak różnorodnymi problemami borykają się osoby dotknięte zespołem stresu pourazowego i jak trudne zadanie stoi przed terapeutą w postawieniu właściwej diagnozy.
Książka ta została napisana z myślą o osobach gotowych zmierzyć się z traumą. Szczegółowo omówiono kwestie związane z terapią złożonego zespołu stresu pourazowego, przedstawiono różne modele terapeutyczne oraz zaznaczono ewentualne przeszkody w udanej terapii. Każdy rozdział zawiera ćwiczenia, które pomogą w spokojnej analizie objawów i towarzyszących im emocji, tak by czytelnik mógł podjąć świadomą decyzję o odpowiedniej dla niego strategii terapeutycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 359778 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 225-227.
Książka dla każdej aspergirl i jej bliskich, lecz również dla osób, które naukowo lub zawodowo interesują się zespołem Aspergera. Rudy Simone dzieli się własnymi doświadczeniami i wiedzą, przywołuje też wspomnienia ponad trzydziestu kobiet, u których zdiagnozowano zaburzenia ze spektrum autyzmu, a także spostrzeżenia ich partnerów i rodziców.
"Pozycja ta jest po części zbiorem wspomnień, po części – przeglądem badań, po części wreszcie – przewodnikiem po zespole Aspergera. Dzięki potoczystemu językowi, jakim została napisana, jest z jednej strony bardzo konkretna, z drugiej zaś – luźna i swobodna. Przede wszystkim jednak stanowi kompendium wiedzy dla wszystkich osób zainteresowanych tym, jak wygląda życie wykraczające poza to, co przyjęło się uznawać za normę. […] Nie wyobrażam sobie, że ktoś może przeczytać tę książkę i nie dojść do wniosku, że kobiety borykające się z wyzwaniami zespołu Aspergera są bohaterkami, a ich doświadczenia starczyłyby na wiele filmów. Aspergirls – jak wszyscy bohaterowie – mają swoje słabe punkty: bycie obiektem prześladowań, niską samoocenę, napady lęku, załamania, problemy z seksem i poczucie winy. Simone zajmuje się tymi kwestiami po kolei, dzieląc się wiedzą, pomagając w chwilach załamania, dając liczne wskazówki i kreśląc obrazy, które pomagają czytelniczkom wstać z kolan i iść ku szczęściu z podniesioną głową." (fragment przedmowy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 371610, 372859 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 237-238.
Historyjki społeczne są uznawane za jedną z najskuteczniejszych metod nauczania dzieci z autyzmem zagadnień dotyczących funkcjonowania społecznego. Doktor Siobhan Timmins w swoich historyjkach społecznych — opracowanych dla jej syna i innych młodszych dzieci — opisuje tę problematykę przystępnie i błyskotliwie, ukazując ją z perspektywy dziecięcej. Od nauki podstawowych umiejętności społecznych, takich jak słuchanie, cierpliwe oczekiwanie i dzielenie się, aż po radzenie sobie z lękami, książka ta wskazuje, w jaki sposób stworzyć spójny zestaw historyjek, które dziecko zrozumie i do których będzie mogło się odnosić w miarę dorastania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 353243 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Zeszyt ćwiczeń.
Książka zawiera ćwiczenia, które w przejrzysty sposób pokazują, że autyzm dotyczy całej rodziny, nie tylko osoby, u której go zdiagnozowano.
Napisane prostym językiem wskazówki oraz interaktywne zadania pomogą neurotypowemu dziecku: zrozumieć autystycznego członka rodziny, zwłaszcza jego potrzeby sensoryczne i sposób myślenia; poprawić swoje relacje z rodzeństwem; nauczyć się lepiej wyrażać własne emocje i myśli; udzielić bratu lub siostrze z autyzmem mądrego wsparcia, gdy będzie to potrzebne (np. w szkole lub grupie rówieśniczej).
Proponowane zadania pobudzą kreatywność dziecka. Może je ono uzupełniać, korzystając z różnorodnych technik: pisząc, rysując albo naklejając wycinanki. Może to zrobić samodzielnie lub wspólnie z rodzicami. To znakomita propozycja dla czytelników i czytelniczek w wieku od 8 do 12 lat.
Sandra Tucker jest założycielką i dyrektorką organizacji Sibling Tree, która wspiera rodzeństwo osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami rozwojowymi. Jej praca wynika z osobistych doświadczeń, a opisaną w książce sytuację zna z własnego życia - jej brat jest osobą w spektrum autyzmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 382968 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 202-208.
Osoba z zespołem Aspergera napotyka w życiu wiele wyzwań, a sytuacje jasne i jednoznaczne dla jej neurotypowych rówieśników bywają dla niej skomplikowaną zagadką. Przez to może mieć trudności z rozwiązywaniem codziennych problemów i zapewnieniem sobie bezpieczeństwa – zarówno fizycznego, jak i emocjonalnego. Liane Holliday Willey opisuje pułapki, które czyhają na kobiety i dziewczyny z zespołem Aspergera, i przedstawia praktyczne sposoby, jak w nie nie wpaść. Autorka koncentruje się na szeroko rozumianym zapewnieniu sobie bezpieczeństwa – pisze o podróżowaniu, zachowaniu ostrożności w sytuacjach społecznych i innych umiejętnościach życiowych. Przywołuje też własne doświadczenia jako osoby z zespołem Aspergera, nie unikając trudnych tematów, takich jak przemoc, depresja czy zaburzenia odżywiania. To lektura obowiązkowa dla wszystkich kobiet i dziewczyn z zespołem Aspergera, ich bliskich oraz każdego specjalisty, który w pracy spotyka osoby ze spektrum autyzmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 372856 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
W ostatnich latach pojawiło się wiele badań na temat autyzmu i jego prawdopodobnych przyczyn oraz różnych interwencji terapeutycznych. Jednak rodzice, którzy dowiadują się o autyzmie dziecka, często mają problem, by odnaleźć się w ogromie wiedzy, i skarżą się, że trudno im dotrzeć do aktualnych i wiarygodnych źródeł informacji.
Autorki książki rzeczowo odpowiadają na pytania, z którymi zetknęły się podczas wieloletniej pracy z osobami z autyzmem i ich rodzinami. W przystępny sposób omawiają diagnozę oraz zachowania, które mogą się pojawić na kolejnych etapach rozwojowych, a także przedstawiają najskuteczniejsze sposoby radzenia sobie z problemami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 358100 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Za pośrednictwem kolorowych, wesołych ilustracji opowiada dzieciom o tym, czym są dobre maniery i dlaczego są takie ważne. Zdaniem Temple „maniery mają znaczenie”. Ułatwiają wchodzenie w interakcje społeczne, pomagają nam zgodnie żyć ze sobą i wpływają na to, jak postrzegają nas inne osoby. Jak zawsze w jasny i przystępny sposób Temple opowiada o dobrych manierach: kiedy powiedzieć „proszę” i „dziękuję”; ak się właściwie zachowywać przy stole; jak uprzejmie odpowiadać osobom spoza rodziny i wiele, wiele więcej!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 363650 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej