Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje fachowe
(4)
Poezja
(1)
Proza
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
nieokreślona
(3)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(14)
Biblioteka Austriacka
(1)
Czytelnia BG
(1)
Autor
Brandau Hannes (1952- )
(1)
Czerniawska Olga (1930-2020)
(1)
Jezierska Joanna (pedagog)
(1)
Kargulowa Alicja (1936- )
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Lewandowska Ewa (nauczycielka)
(1)
Matuszczyk Alojzy
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Pawłowska Róża
(1)
Piorunek Magdalena
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Siemionow Justyna
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Skowrońska-Pućka Agnieszka
(1)
Strumińska-Doktór Anna
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Wawryk Lidia
(1)
Wejner-Jaworska Teresa (1947- )
(1)
Zajdel Krzysztof (1962- )
(1)
Święcicka Joanna (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
1980 - 1989
(3)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(15)
Niemcy
(1)
Język
polski
(15)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Pedagodzy
(4)
Psycholodzy
(3)
Rodzice
(3)
14-17 lat
(1)
Coachowie
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziewczęta
(1)
Młodzież
(1)
Opiekunowie
(1)
Policjanci
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Pracownicy sądów
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Straż miejska
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wizytatorzy
(1)
Wychowawcy internatów
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kobieta
(6651)
Język angielski
(3434)
Rodzina
(3383)
Język niemiecki
(3176)
Relacje międzyludzkie
(3094)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(-)
II wojna światowa (1939-1945)
(2777)
Przyjaźń
(2617)
Płyty gramofonowe
(2615)
Tajemnica
(2257)
Film fabularny
(2183)
Muzyka rozrywkowa
(2119)
Miłość
(2118)
Żydzi
(2040)
Literatura polska
(2011)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1997)
Śledztwo i dochodzenie
(1983)
Powieść polska
(1943)
Życie codzienne
(1911)
Pisarze polscy
(1878)
Zabójstwo
(1877)
Dzieci
(1736)
Muzyka rozrywkowa polska
(1715)
Polacy za granicą
(1592)
Mężczyzna
(1561)
Kościoły i kaplice
(1492)
Wojsko
(1456)
Kultura
(1438)
Język polski
(1356)
Filozofia
(1330)
Zamki i pałace
(1283)
Politycy
(1279)
Tematy i motywy
(1270)
Historia
(1262)
Policjanci
(1257)
Powieść amerykańska - 20 w.
(1246)
Polityka
(1235)
Podróże
(1230)
Dziewczęta
(1188)
Nastolatki
(1129)
Małżeństwo
(1102)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1091)
Władcy
(1077)
Magia
(1064)
Powieść angielska
(1062)
Zwierzęta
(1061)
Sztuka
(1056)
Uczucia
(1052)
Literatura
(1049)
Jazz
(1026)
Dramat filmowy
(1017)
Trudne sytuacje życiowe
(1005)
Film amerykański
(995)
Literatura niemiecka
(977)
Rodzeństwo
(976)
Język angielski - podręcznik
(965)
Dziennikarze
(947)
PRL
(919)
Polityka międzynarodowa
(919)
Powieść amerykańska
(910)
Powieść angielska - 20 w.
(889)
Kościół katolicki
(877)
Poezja polska - 20 w.
(864)
Wielkanoc
(864)
Holokaust
(854)
Muzyka polska
(853)
Rock
(853)
Sekrety rodzinne
(852)
Społeczeństwo
(849)
Powieść francuska
(832)
Sztuka polska
(816)
Ludzie a zwierzęta
(787)
Osoby zaginione
(782)
Duchowieństwo katolickie
(773)
Młodzież
(770)
Arystokracja
(762)
Boże Narodzenie
(759)
Śmierć
(740)
Przestępczość zorganizowana
(720)
Wojna
(712)
Relacja romantyczna
(708)
Gramatyka
(704)
Matki i córki
(698)
Teatr polski
(696)
Pisarze
(690)
Chłopcy
(681)
Poszukiwania zaginionych
(678)
Język francuski
(677)
Literatura austriacka
(665)
I wojna światowa (1914-1918)
(662)
Nauka
(662)
Samorealizacja
(658)
Obyczaje i zwyczaje
(655)
Polacy
(642)
Miasta
(639)
Budownictwo miejskie
(637)
Film obyczajowy
(631)
Psy
(624)
Wybory życiowe
(620)
Świadomość społeczna
(614)
Uprowadzenie
(613)
Temat: czas
2001-
(4)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(4)
Monografia
(2)
Bajka terapeutyczna
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Raport z badań
(1)
Wiersze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Psychologia
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Medycyna i zdrowie
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Der Band informiert anschaulich über Symptome, Ursachen und wissenschaftliche Erklärungskonzepte von ADHS, wobei eine ganzheitliche und ressourcenorientierte Förderung der Lebensbewältigung und Stärkung der Identität im Zentrum steht. Jugendliche mit der Bezeichnung „Aufmerksamkeitsdefizithyperaktivitätsstörung“, kurz ADHS, stellen für die pädagogische und soziale Arbeit eine besondere Herausforderung dar. Kaum ein anderes Phänomen im Kindes- und Jugendalter steht so im Spannungsfeld von Medizin, Psychologie, Sozialer Arbeit und Pädagogik. Wie kann man die subjektive Wirklichkeit dieser Jugendlichen verstehen? Welche Hilfen brauchen die Betroffenen und ihre Familien, damit sie ihr Leben in einer gelungenen sozialen, schulischen und beruflichen Integration meistern? Der Band informiert anschaulich über Symptome, Ursachen und neue wissenschaftliche Erklärungskonzepte vor dem Hintergrund der aktuellen neurobiologischen Forschungsbefunde. Dabei gehen die Autoren von einem subjektorientierten und systemisch-sozialpädago-gischen Ansatz aus, für den eine ganzheitliche und ressourcenorientierte Förderung der Lebensbewältigung und Stärkung der Identität ins Zentrum rückt. Anschauliche Fallbeispiele und praxisorientierte Tipps für Hilfen und therapeutische Interventionen ermöglichen eine konkrete Orientierung für Studierende und Praktiker in Pädagogik und Sozialer Arbeit.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108522 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 167-176.
Finansowanie: Instytut Pedagogiki (Uniwersytet Gdański)
Publikacja wpisuje się w aktualną obecnie w polskiej pedagogice problematykę efektywności oddziaływań wychowawczych. Praca resocjalizacyjna z młodzieżą niedostosowaną społecznie ukierunkowana jest na przygotowanie wychowanków na powrót do środowiska otwartego oraz funkcjonowanie w oparciu o obowiązujące normy społeczno-prawne. Cel ten nie może być osiągnięty bez stałych poszukiwań skutecznych rozwiązań, jak również wdrażaniu innowacji pedagogicznych. Autorki poza umocowaniem teoretycznym (opartym o różne nurty psychologiczne istotne z punktu widzenia resocjalizacji) zagadnienia resocjalizacji dzieci i młodzieży, wskazują przykładowe programy pracy, a przede wszystkim zachęcają czytelnika do tworzenia własnych autorskich programów ukierunkowanych na pomoc i wsparcie zarówno dziecka jak i jego rodziny. Publikacja zawiera również opis Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego, zasad jego tworzenia i znaczenia dla przebiegu całego procesu resocjalizacji. Ponadto, czytelnik zostanie zapoznany z różnymi modyfikacjami tych programów w zależności od potrzeb i posiadanych przez dziecko jaki jego rodzinę zasobów. Interesujące jest również to jak tworzenie indywidualnych oraz grupowych programów pracy z wychowankami łączy się z zagadnieniem efektywności procesu resocjalizacji, pozwala projektować poszczególne jego etapy, wskazywać skuteczne działania i na bieżąco je modyfikować.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 387039 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis. Prace Pedagogiczne, ISSN 0137-1096 ; 18)
Bibliogr. s. 167-179.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109633 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 270)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Publikacja sfinansowana przez Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Streszczenie w języku angielskim.
Prezentowane rozważania sygnalizują wiele niepodlegających klasyfikowaniu czy systematyzowaniu problemów, ważkich z perspektywy teorii i praktyki poradnictwa i wsparcia społecznego oraz pomocy, stanowiących kontynuację problemów podejmowanych w pierwszej części („Społeczne i jednostkowe konteksty pomocy, wsparcia społecznego, poradnictwa : koncepcje, dyskursy, inspiracje" pod redakcją Magdaleny Piorunek). Książka została podzielona na trzy obszary tematyczne. Pierwszy z nich porusza problematykę grup defaworyzowanych, w tym młodzieży, wychowanków instytucji pieczy zastępczej, nastoletnich matek oraz osób bezrobotnych. Drugi oscyluje wokół zagadnień związanych ze wspieraniem potencjału rozwojowego jednostek i grup społecznych (studentów, wolontariuszy, imigrantów), ostatni jest próbą uchwycenia przykładów dobrych praktyk w perspektywie mikro - w optyce pomagającego lub wspieranego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 350334/II (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Dla psychologów, pedagogów, terapeutów, socjoterapeutów, coachów oraz nauczycieli i wychowawców.
We współczesnym świecie młody człowiek każdego dnia staje wobec sytuacji, trudności, problemów czy wyzwań, które odciskają niejednokrotnie głębokie i bolesne na nim piętno. Słowem kluczem odzwierciedlającym taki stan jest słowo KRYZYS. Kryzys to zagrożenie, a radzenie sobie z kryzysem, to OTWARCIE SIĘ NA NOWE MOŻLIWOŚCI. Praca z kartami to wsparcie emocjonalne i instrumentalne. Daje możliwość bezpiecznego odreagowania negatywnych, trudnych emocji, pozwala na konfrontację młodego człowieka z rzeczywistością oraz na analizę dotychczasowych sposobów radzenia sobie z trudnościami. Materiały te mogą być pomocne w stworzeniu planu działania i pomocy nastolatkowi w kryzysie. Prezentowana teczka zawiera 55 kart: 11 kart kolorowych (pokazowych) o charakterze terapeutycznym, które można wykorzystać do pracy grupowej z uczniami, pobudzić młodzież do dyskusji, zastosować burzę mózgów, uświadomić młodym ludziom, jakie są odpowiednie postawy wobec depresji, żałoby czy przemocy. Pozostałe 44 karty to karty czarno-białe, służące do pracy indywidualnej każdego ucznia. Karty przeznaczone są dla uczniów w okresie adolescencji, czyli między 12. a 18. rokiem życia. Karty te można również wykorzystywać do pracy z osobami będącymi w różnym wieku (nawet w okresie dorosłości), dostosowując materiały zawarte w teczce do możliwości poznawczych i emocjonalnych osób, które chcemy wspierać w kryzysie. Karty podzielone zostały na kilka kategorii problemowych. Pierwsza część dotyczy wspierania nastolatków w sytuacjach kryzysowych: DEPRESJA, PRZEMOC, CYBERPRZEMOC, AGRESJA, STRATA BLISKIEJ OSOBY. Druga część dotyczy odkrywania pozytywnych zasobów: TALENTY, PRAGNIENIA, MARZENIA, CELE W ŻYCIU oraz rozwijania zachowań prospołecznych: EMPATIA, ŻYCZLIWOŚĆ, WDZIĘCZNOŚĆ.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 159.9-259 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla dziewcząt.
Współfinansowanie: Fundacja Pracownia Badań i Dynamizowania Rozwoju Vectis, Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
„[...] Opowiadania te mogą służyć pomocą młodemu człowiekowi w trudnej drodze do dorosłości oraz być wykorzystane podczas zajęć grupowych - terapeutycznych i wychowawczych, a także podczas kontaktu indywidualnego. Praca z nimi może pomóc znaleźć odpowiedzi na nurtujące pytania (przynajmniej część), które stawiają nie tylko młodzi ludzie, ale ci wszyscy, którzy pragną, aby ich życie było jak najbardziej harmonijne i satysfakcjonujące. Publikacja skierowana jest do młodzieży, zwłaszcza młodych dziewcząt. Może też znaleźć zastosowanie zarówno w pracy pedagogicznej, opiekuńczo-wychowawczej i socjoterapeutycznej, w placówkach oświatowych, jak i w internatach i bursach, młodzieżowych ośrodkach socjoterapii czy młodzieżowych ośrodkach wychowawczych. Ponieważ zawiera również teksty odnoszące się do niepełnosprawności, jest szczególnie dedykowana do pracy biblioterapeutycznej z młodzieżą ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych". (dr Emilia Śmiechowska-Petrovskij, Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Kardynałą Stefana Wyszyńskiego w Warszawie)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376067 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ISSN 0239-6661 Prace Pedagogiczne ; t. 79\no 1186)
Bibliogr. s. 231-240. - Summ.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 252744 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 391557 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112028 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 269)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja sfinansowana przez Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Streszczenie w języku angielskim.
Problematyka podjęta w książce koncentruje się wokół działań pomocowych i interwencyjnych adresowanych do różnych grup potrzebujących. W warunkach dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości społecznej naturalne wydaje się szukanie wsparcia, pomocy, poradnictwa. W każdej niemal dziedzinie życia obserwujemy przejawy aktywności specjalistów od pomagania – doradców, konsultantów, trenerów, terapeutów, mentorów, tutorów, coachów, zarówno profesjonalistów, jak i osób działających w układach nieformalnych. Wiąże się to często z rosnącym zapotrzebowaniem jednostek nieradzących sobie w różnych wymiarach życia, objętych rzeczywistą czy zagrożonych potencjalną marginalizacją i społecznie wykluczanych oraz aktywnością jednostek zmotywowanych do optymalizowania, z uwzględnieniem posiadanych i rozwijanych zasobów swojego funkcjonowania w różnych obszarach. Autorzy poszczególnych rozdziałów przyglądają się zjawisku pomagania w perspektywie pomagających i wspomaganych. Poddają interdyscyplinarnemu, interparadygmatycznemu oglądowi potrzeby, kompetencje, cechy, właściwości i uwarunkowania wzajemnych relacji między tymi podmiotami. Koncentrują się na koncepcjach teoretycznych, dyskusjach, analizach wyników weryfikacji empirycznych i wynikających z nich inspiracjach istotnych dla dokonywania pogłębionego oglądu rzeczywistości społecznej i miejsca w niej działań z zakresu pomocy, wsparcia społecznego, poradnictwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 350334/I (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 298403, 298402, 298401, 298301 (4 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł równoległy: Problems and challenges the family and the school during the COVID-19 pandemic.
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Współfinansowanie: Państwowa Uczelnia Zawodowa im. Ignacego Mościckiego (Ciechanów)
Jedna praca w języku angielskim. Streszczenia w języku angielskim i polskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
Monografia dotyczy naukowego dyskursu na temat doświadczeń środowiska rodzinnego, szkolnego i społecznego podczas przebiegu i skutków pandemii COVID-19. Ma dużą wartość naukową i dydaktyczną. [...] Jest szerokim spektrum naukowym, społecznym i profilaktyczno-terapeutycznym, stanowi ważne kompendium wiedzy dla pedagogów, socjologów, psychologów, wychowawców, terapeutów, rodziców i opiekunów. Z recenzji wydawniczej dr hab. Lidii Kataryńczuk-Manii, prof. UZ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 388442 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 391637 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoła na miarę ucznia z dysleksją / Teresa Wejner-Jaworska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 226 stron : faksymilia, fotografie, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 218-226.
Dla wizytatorów, dyrektorów szkół, nauczycieli, terapeutów, rodziców dzieci z dysleksją oraz osób z dysleksją.
Monografia zawiera duży zasób wiedzy na temat dysleksji oraz praktyczne propozycje dotyczące dostosowania wymagań edukacyjnych do uczniów z dysleksją rozwojową na poziomach wszystkich etapów edukacyjnych. Publikacja przedstawia działania podejmowane i wypracowane przez szkoły, które są propozycjami praktycznych rozwiązań w kwestii dostosowania wymagań edukacyjnych do uczniów z dysleksją. Ukazuje pracę nauczycieli oraz ich skutki przynoszące realne korzyści dla ucznia w obszarze samooceny oraz relacjach nauczyciel–uczeń. Książka przedstawia ocenę oraz oczekiwania rodziców wobec szkół oraz przybliża obraz uczniów z dysleksją rozwojową, ukazując ich samoocenę, relacje z rówieśnikami i marzenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 366034 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 391786 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej