Oceny szkolne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(27)
Forma i typ
Książki
(24)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(19)
tylko na miejscu
(6)
nieokreślona
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(11)
Biblioteka Austriacka
(9)
Biblioteka Obcojęzyczna
(3)
Czytelnia BG
(1)
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
(5)
Autor
Lissmann Urban
(2)
Niemierko Bolesław (1935- )
(2)
Stróżyński Klemens
(2)
Winter Felix (1948- )
(2)
Bednarowicz Teresa
(1)
Bolton Sibylle
(1)
Chańko Jan (1949- )
(1)
Dix Paul
(1)
Flakus Maria
(1)
Gabryś-Barker Danuta (1955- )
(1)
Greving Johannes
(1)
Grotjahn Rüdiger (1944- )
(1)
Heaton John Brian (1931- )
(1)
Hinger Barbara
(1)
Kalamarz Ryszard
(1)
Karapuda Julia Magdalena
(1)
Karwatowska Małgorzata
(1)
Kleppin Karin
(1)
Koszyk Irena
(1)
Kowalewski Michał (pedagog)
(1)
Latoch-Zielińska Małgorzata
(1)
Maciąg Alina
(1)
Madsen Harold Stanley (1926-2006)
(1)
Maier Uwe
(1)
Morawska Iwona
(1)
Morgenthau Lena
(1)
Mucek Henryka
(1)
Müller Jens
(1)
O'Malley J. Michael
(1)
Paradies Liane
(1)
Pierce Lorraine Valdez
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Schilling Johannes
(1)
Stadler Wolfgang
(1)
Stanek-Kozłowska Marzanna
(1)
Tomczuk Tomasz
(1)
Tylman Jakub (nauczyciel)
(1)
Wester Franz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
1945-1989
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(13)
Niemcy
(10)
Wielka Brytania
(2)
nieznany (de)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
niemiecki
(12)
polski
(11)
angielski
(3)
Odbiorca
Nauczyciele
(8)
Nauczyciele języka angielskiego
(3)
Szkoły wyższe
(2)
Dyrektorzy szkół
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele języka niemieckiego
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Kobieta
(6651)
Język angielski
(3434)
Rodzina
(3383)
Język niemiecki
(3176)
Relacje międzyludzkie
(3094)
Oceny szkolne
(-)
II wojna światowa (1939-1945)
(2777)
Przyjaźń
(2617)
Płyty gramofonowe
(2615)
Tajemnica
(2257)
Film fabularny
(2183)
Muzyka rozrywkowa
(2119)
Miłość
(2118)
Żydzi
(2040)
Literatura polska
(2011)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1997)
Śledztwo i dochodzenie
(1983)
Powieść polska
(1943)
Życie codzienne
(1911)
Pisarze polscy
(1878)
Zabójstwo
(1877)
Dzieci
(1736)
Muzyka rozrywkowa polska
(1715)
Polacy za granicą
(1592)
Mężczyzna
(1561)
Kościoły i kaplice
(1492)
Wojsko
(1456)
Kultura
(1438)
Język polski
(1356)
Filozofia
(1330)
Zamki i pałace
(1283)
Politycy
(1279)
Tematy i motywy
(1270)
Historia
(1262)
Policjanci
(1257)
Powieść amerykańska - 20 w.
(1246)
Polityka
(1235)
Podróże
(1230)
Dziewczęta
(1188)
Nastolatki
(1129)
Małżeństwo
(1102)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1091)
Władcy
(1077)
Magia
(1064)
Powieść angielska
(1062)
Zwierzęta
(1061)
Sztuka
(1056)
Uczucia
(1052)
Literatura
(1049)
Jazz
(1026)
Dramat filmowy
(1017)
Trudne sytuacje życiowe
(1005)
Film amerykański
(995)
Literatura niemiecka
(977)
Rodzeństwo
(976)
Język angielski - podręcznik
(965)
Dziennikarze
(947)
PRL
(919)
Polityka międzynarodowa
(919)
Powieść amerykańska
(910)
Powieść angielska - 20 w.
(889)
Kościół katolicki
(877)
Poezja polska - 20 w.
(864)
Wielkanoc
(864)
Holokaust
(854)
Muzyka polska
(853)
Rock
(853)
Sekrety rodzinne
(852)
Społeczeństwo
(849)
Powieść francuska
(832)
Sztuka polska
(816)
Ludzie a zwierzęta
(787)
Osoby zaginione
(782)
Duchowieństwo katolickie
(773)
Młodzież
(770)
Arystokracja
(762)
Boże Narodzenie
(759)
Śmierć
(740)
Przestępczość zorganizowana
(720)
Wojna
(712)
Relacja romantyczna
(708)
Gramatyka
(704)
Matki i córki
(698)
Teatr polski
(696)
Pisarze
(690)
Chłopcy
(681)
Poszukiwania zaginionych
(678)
Język francuski
(677)
Literatura austriacka
(665)
I wojna światowa (1914-1918)
(662)
Nauka
(662)
Samorealizacja
(658)
Obyczaje i zwyczaje
(655)
Polacy
(642)
Miasta
(639)
Budownictwo miejskie
(637)
Film obyczajowy
(631)
Psy
(624)
Wybory życiowe
(620)
Świadomość społeczna
(614)
Uprowadzenie
(613)
Temat: czas
2001-
(3)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Monografia
(3)
Podręcznik
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Sprawdziany i testy
(2)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(22)
Językoznawstwo
(10)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
27 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 242636 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Fernstudienprojekt : Germanistik DaF)
(Fernstudieneinheit 10)
Bibliografia strony 195-200.
Eine differenzierte Anleitung für Lehrer zum selbstständigen Erstellen von eigenen Lernfortschrittstests zu den verschiedenen Fertigkeitsbereichen.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 803.0 M-D, 26879 mg, 26878 mg (3 egz.)
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P-803.0 M-122/28 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "The essential guide to classroom assessment", 2010.
Bibliogr. s. 138-[139].
Książka Paula Dixa pokazuje, że ocenianie to nie tylko kilka czynności zakończonych "dwóją" lub "szóstką" - to także mnóstwo szans, by zachęcić ucznia i wzmacniać efektywność uczenia się. Autor - doświadczony i wielokrotnie nagradzany za szkolenia dla nauczycieli specjalista - dzieli się narzędziami i strategiami, które umożliwią Ci wprowadzenie najlepszych praktyk oceniania uczniów w Twojej klasie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 328340 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; 4027. W książce wyłącznie numeracja serii.
Bibliografia, netografia na stronach 213-266.
Streszczenie w języku angielskim.
Współcześnie psycholodzy skłaniają się ku postrzeganiu inteligencji zaledwie jako jednego z czynników znaczących dla osiągnieć szkolnych, nie wyczerpującego jednak puli możliwości do poszukiwania potencjalnych determinantów osiągnięć szkolnych. Myśląc o podobnych czynnikach pozazdolnościowych powiązanych z ocenami, badacze zwracali się w stronę wielu obszarów stanowiących tradycyjne przedmioty zainteresowania psychologii, w tym cech osobowości. Na możliwość powiązania obszaru funkcjonowania osobowościowego i intelektualnego zwracają uwagę tak badania naukowe, jak i niektóre teorie inteligencji, w tym teorie inwestycji, analizujące rozwój intelektualny aktywności przejawianej w tym obszarze z poziomu kilku grup czynników, w tym również osobowości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 384004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 3556)
(Publikacje Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych UŚ)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Część prac w języku angielskim, francuskim. Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 392494 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Prüfen, Testen, Evaluieren / Rüdiger Grotjahn, Karin Kleppin. - München : Klett-Langenscheidt, 2015. - 176 strom ; 30 cm + 1 płyta DVD.
(dll - deutsch lehren lernen : Fort- und Weiterbildung weltweit ; 7)
Die Lehrkraft prägt das Unterrichtsgeschehen: Welche Vorstellungen von Unterricht bringt sie mit? Welches sind die Herausforderungen des Unterrichts? Welche Gestaltungsmöglichkeiten haben Lehrkräfte? Und wie können sie sich professionell weiterentwickeln?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 803.0 M-D+DVD (1 egz.)
Książka
W koszyku
Writing English Language Tests / J. B. Heaton. - New Edition. - Harlow : Longman Group, 1988. - 192 strony : ilustracje ; 25 cm.
(Longman Handbooks for Language Teachers)
"Writing English Language Tests" is for all teachers who write tests of English, from the classroom teachers writing for a particular class to the test constructor writing for an examination board. It gives detailed guidance on how to write, administer and score test questions, and how to avoid the pitfalls. It outlines the general principles of language testing, and shows how different types of test questions can be applied to different language tests. The new edition of this well-established title reflects recent development in language testing techniques, and contains a more comprehensive selection of sample test items from current examinations and tests administered by the major examining bodies.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 27907 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Narr Studienbücher)
Das Interesse an Formen der Bewertung im modernen, kompetenzorientierten Fremdsprachenunterricht (FSU) ist in den vergangenen Jahren deutlich gestiegen; dies gilt sowohl für standardisierte Abiturprüfungen (Qualifikationsprüfungen) als auch für Sprachstandsüberprüfungen (Klausur- und Schularbeiten) im Klassenzimmer. Das Studienbuch bietet eine auf der Sprachtestforschung basierende fundierte Einführung und mittels Anwendungsbeispielen illustrierte, praxisbezogene und sprachenübergreifende Darstellung und Diskussion. Lehrpersonen werden mit den theoretischen Prinzipien des Überprüfens und Bewertens vertraut und erlangen gleichzeitig konkretes Beispiel- und Umsetzungswissen, um Aufgaben- und Testformate für die verschiedenen sprachlichen Fertigkeiten und Kompetenzen selbst erstellen und bewerten zu können. Am Ende eines jeden Kapitels bietet das Buch Hinweise auf ein- und weiterführende Fachliteratur und stellt Arbeitsfragen, anhand derer der Kapitelinhalt memoriert und das erlesene Grundverständnis argumentativ ausgebaut werden kann. Damit kann das Studienbuch von Studierenden des Lehramts in Ausbildung, Referendar/innen, Unterrichtspraktikant/innen wie auch von Lehrkräften in der Praxis gleichermaßen genutzt und eingesetzt werden.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P-803.0 M-55/4x (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia, netografia na stronach 123-129.
Współfinansowanie: Uniwersytet Szczeciński
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 391567 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszczenia w językach polskim i angielskim po pracach.
Bez wątpienia dobre ocenianie oparte na solidnych podstawach dawnej i współczesnej myśli naukowej stanowić powinno niezbywalną część edukacji na każdym etapie. Myśl ta stale powraca w dyskusjach nad jej jakością, efektywnością, potrzebą zmian i modernizacji. Zamieszczone w niniejszym tomie teksty wpisują się w bardzo dziś potrzebną dyskusję o miejscu, roli, modelach i systemach szkolnego oceniania, o potrzebie weryfikacji stosowanych metod i narzędzi oceniania, o roli emocji i motywacji w tym procesie oraz wielu innych aspektach związanych z oceną i wartościowaniem różnych obszarów edukacji i jej uczestników. Głównym celem oddawanej do rąk Czytelników publikacji jest zatem wzbogacenie wiedzy na temat wybranych zjawisk, które dotyczą współczesnych strategii szkolnego oceniania i wartościowania (na różnych etapach kształcenia ogólnego i przedmiotowego), związanych z tym treści, uwarunkowań, dylematów, pozytywnych i negatywnych sposobów postępowania, funkcjonalności i efektywności metod, narzędzi, form itd. (Ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 359787 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21271 ŚM (1 egz.)
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18514 Ś (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 389944 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 153-158.
Diese Neuauflage war notwendig, weil sich das Verständnis von Unterrichten und Beurteilen geändert hat, aber auch, weil heute neue Prüfungsordnungen gelten, die diese Entwicklungen berücksichtigen. Man denke an den erweiterten pädagogischen Leistungsbegriff, Bildungsstandards, offene Lernformen und Beurteilungsalternativen. So beinhaltet das Buch in 13 Kapiteln nicht nur die Grundlagen, wie z. B. Pädagogische Diagnostik, Leistungsbegriff, Leistungsbeurteilung und Beurteilungsprobleme, sondern auch die Beurteilungsmethoden von heute, wie z. B. Zensuren und Zeugnisse, mündliche und schriftliche Prüfungen, Schultests, Schätzskalen, Beurteilungsbogen und Berichtszeugnisse, sowie die Beurteilungsformen von morgen, wie Portfolio und Lerntagebuch. Jedes Kapitel beginnt mit einer Vorschau und endet mit Lernkontrollfragen. Abbildungen, Tabellen und Übersichten sind obligatorisch. Das Buch wendet sich an Studierende der Pädagogik, insbesondere die Besucher meiner Vorlesung, und an interessierte Lehrkräfte, Erziehungswissenschaftler und Pädagogische Psychologen.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 371 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Leistungsmessung und Leistungsbeurteilung : eine Einführung / Urban Lissmann. - Landau : 6bVerl. Empirische Pädagogik, 2010. - 162 s. : il. ; 21 cm.
(Materialien für Lehre, Aus- & Weiterbildung ; Bd. 32)
Diese Einführung war notwendig, weil sich das Verständnis von Unterrichten und Beurteilen geändert hat, aber auch, weil heute neue Prüfungsordnungen gelten, die diese Entwicklungen berücksichtigen. Man denke an den erweiterten pädagogischen Leistungsbegriff, Bildungsstandards, offene Lernformen und Beurteilungsalternativen. So beinhaltet das Buch in 13 Kapiteln nicht nur die Grundlagen, wie z. B. Pädagogische Diagnostik, Leistungsbegriff, Leistungsbeurteilung und Beurteilungsprobleme, sondern auch die Beurteilungsmethoden von heute, wie z. B. Zensuren und Zeugnisse, mündliche und schriftliche Prüfungen, Schultests, Schätzskalen, Beurteilungsbogen und Berichtszeugnisse, sowie die Beurteilungsformen von morgen, wie Portfolio und Lerntagebuch. Jedes Kapitel beginnt mit einer Vorschau und endet mit Lernkontrollfragen. Abbildungen, Tabellen und Übersichten sind obligatorisch. Das Buch wendet sich an Studierende der Pädagogik, insbesondere die Besucher meiner Vorlesung, und an interessierte Lehrkräfte, Erziehungswissenschaftler und Pädagogische Psychologen.
Książka
W koszyku
(Planowanie Pracy Nauczyciela.)
Autorzy "Przedmiotowego systemu oceniania" odstąpili od tradycyjnego "rozkładu materiału" na rzecz, wciąż jeszcze nowatorskiego planu wynikowego, będącego zasadniczym elementem kształcenia według wymagań lub, jak to ujmują Amerykanie, rekwizytem "epoki standardów". Uznanie budzi także humanistyczny walor koncepcji Klemensa Stróżyńskiego i współpracowników. Wyraża się to w tropieniu osiągnięć ucznia, podkreślaniu roli komentarza do stopni szkolnych, negocjacji ocen, zrozumienia dla "drugiego układu wymagań". To również będzie czynnik powodzenia serii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P-803.0 M-52/1x (1 egz.)
Książka
W koszyku
Techniques in Testing / Harold S. Madsen. - Oxford : Oxford University Press, 1983. - IX, 212 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Teaching Techniques in English as a Second Language)
Testing in all skill areas is covered. How to write and evaluate tests is clearly explained with numerous examples. Also featured is an Appendix describing the most important commercial proficiency, achievement and aptitude tests.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 29176 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(UTB Schulpädagogik ; 4178)
Autor
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Tytuł serii: UTB Schulpädagogik
Diagnostik ist ein wesentlicher Teil des professionellen Handelns von Lehrkräften. Die Messung und Bewertung von Schülerleistungen zielt auf individuelle Förderung, Optimierung von Lehr-Lernprozessen und Beratung bzw. Selektion bei Bildungsentscheidungen. Dieses Studienbuch führt in Grundfragen und Handlungsfelder der pädagogischen Diagnostik ein.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 803.0 M-S (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oftmals bewirkt eine Urkunde "schwarz auf weiß" mehr als 1000 Worte. Und Gelegenheiten, ein Kind zu loben, gibt es genügend. Jedes Kind will z.B. mal als besonders fleißig, ordentlich oder hilfsbereit ausgezeichnet werden oder braucht eine Ermutigung, wenn es mal nicht so gut klappt. Die Beweisstücke können die Kinder stolz mit nach Hause nehmen, was zugleich die Elternarbeit fördert. Aber auch Kopiervorlagen mit Erinnerungshilfen, bestimmten Absprachen (Verträgen), Dankes-Urkunden, Stationspässen oder Einladungen erleichtern Ihnen die Unterrichtsorganisation. Mit den gebrauchsfertigen, witzig gezeichneten Kopiervorlagen für alle Fächer und Gelegenheiten erübrigt sich eigenes Malen, Schnibbeln, Zusammenkleben und Layouten.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 803.0 M-L (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Planowanie Pracy Nauczyciela.)
Książka Henryki Mucek i Klemensa Stróżyńskiego jest udanym przykładem popularyzacji względnie nowych, a pożytecznych idei dydaktycznych w zastosowaniu do głównych przedmiotów kształcenia ogólnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 803.0 M-DaF (2 egz.)
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P-803.0 M-52/2x (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 213-223. Indeksy.
Dla: psychologów, nauczycieli, studentów i wykładowcy pedagogiki, członków komisji egzaminacyjnych, władz szkolnych i pracowników nadzoru pedagogicznego.
Publikacja dofinansowana przez SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny. Wydział Zamiejscowy w Sopocie
Oczekiwania co do jakości oceniania w szkole są bardzo wysokie. Uczniowie, ich rodzice, władze szkolne i opinia publiczna chcą wierzyć, że nauczyciel uznaje wartość wszystkich swoich obowiązków, potrafi zdobyć pełną informację o wynikach nauczania i skutecznie unika jakichkolwiek uprzedzeń wobec uczniów. Niełatwo sprostać tym oczekiwaniom. Ocena szkolna powinna być jednoznaczna dla wszystkich jej odbiorców. W ich poczuciu to symbol słowny lub liczbowy mówi jasno, czy cel został osiągnięty, natomiast potok słów ukrywa wartość uzyskanego wyniku. Wielu uczniów potrzebuje sukcesów i zachęt, które mogłyby w nich obudzić zainteresowanie przedmiotem. Ocena, jak wiedzą nauczyciele, pełni dla nich funkcję głównego motywatora. To dotyczy zwłaszcza najmłodszych, niedojrzałych do samoregulacji, lecz motywacja jest chwiejna w każdym wieku i niezbędne bywają jej wzmocnienia z zewnątrz. Oceniając osiągnięcia uczniów, nauczyciel ocenia zarazem swoją pracę. Zdaje więc sobie sprawę z tego, że osoby z zewnątrz mogą uznać niskie oceny uczniów za jego porażkę dydaktyczną, a wysokie oceny za brak należytych wymagań. Jedne i drugie obawy deformują ocenianie, zwężając jego skalę. Te oraz inne zagadnienia związane z ocenianiem szkolnym będą przedmiotem tej książki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 365684 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej