Wielojęzyczność
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(32)
Forma i typ
Książki
(29)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Czasopisma
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(24)
tylko na miejscu
(9)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(11)
Biblioteka Austriacka
(14)
Biblioteka Obcojęzyczna
(1)
Czytelnia BG
(1)
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
(7)
Autor
Arabska Justyna
(1)
Bartoszewicz Iwona (1957- )
(1)
Bednarczuk Monika (1976- )
(1)
Brodacka Magdalena
(1)
Burov Aleksej
(1)
Busch Brigitta
(1)
Carstensen Thorsten
(1)
Choroś Monika (1953- )
(1)
Chotyńska Melania
(1)
Cornejo Renata (1966- )
(1)
Dürmüller Urs (1944- )
(1)
Dębska Maja
(1)
Endreva Maria
(1)
Esterl Ursula
(1)
Gergało-Dąbek Nadia
(1)
Górecka Dominika (1980- )
(1)
Górniak-Pełech Martyna (1982- )
(1)
Hartwich Patricia
(1)
Heydel Magdalena (1969- )
(1)
Hodel Max Ernst
(1)
Hövelbrinks Britta
(1)
JessnerUlrike (1960- )
(1)
Jurczenia Ewelina
(1)
Kerekes Gabor
(1)
Kiraly Edit
(1)
Koprowska Karolina (filolog)
(1)
Kovacs Edit
(1)
Krajka Wiesław
(1)
Krasowska Helena (1973- )
(1)
Krumm Hans-Jürgen
(1)
Lasatowicz Maria Katarzyna (1951- )
(1)
Lenart Tamas
(1)
Lengyel Drorit
(1)
Levčuk Pavlo
(1)
Lénárt Tamás
(1)
Markovic Barbi
(1)
Małgorzewicz Anna
(1)
Montanari Elke
(1)
Neuner Gerhard
(1)
Panagiotopoulou Julie A
(1)
Pałys Piotr (1961- )
(1)
Pelka Daniela
(1)
Piechota Marek (1951- )
(1)
Portmann-Tselikas Paul
(1)
Ringler Maria
(1)
Roche Jörg
(1)
Röhner Charlotte
(1)
Sarter Heidemarie
(1)
Sata Lehel
(1)
Saxalber Annenarie
(1)
Schneider Stefan
(1)
Scuderi Vincenza
(1)
Secrovic Naser
(1)
Selimi Naxhi
(1)
Sepielak Paweł
(1)
Simon Sherry
(1)
Skrzypek Agata M. (1993- )
(1)
Spreicer Jelena
(1)
Szczepaniak Martyna (językoznawca)
(1)
Tamassy-Lenart Orsolya
(1)
Terrasi-Haufe Elisabetta
(1)
Titelbach Ulrike (1971- )
(1)
Tracy Rosemarie
(1)
Vouga Jean-Pierre
(1)
Weskamp Ralf (1962- )
(1)
Więcek Sylwia (1993- )
(1)
Wolff Lina (1973- )
(1)
Černa Sona
(1)
Żurek Anna (filolog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Niemcy
(13)
Polska
(13)
Austria
(4)
Szwajcaria
(2)
Wielka Brytania
(1)
Język
niemiecki
(20)
polski
(11)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele języków
(5)
Językoznawcy
(2)
Nauczyciele
(2)
Studenci
(2)
Dorośli
(1)
Nauczyciele języka niemieckiego
(1)
Poziom profesjonalny
(1)
Poziom zaawansowany
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Kobieta
(6651)
Język angielski
(3434)
Rodzina
(3383)
Język niemiecki
(3176)
Relacje międzyludzkie
(3094)
Wielojęzyczność
(-)
II wojna światowa (1939-1945)
(2777)
Przyjaźń
(2617)
Płyty gramofonowe
(2615)
Tajemnica
(2257)
Film fabularny
(2183)
Muzyka rozrywkowa
(2119)
Miłość
(2118)
Żydzi
(2040)
Literatura polska
(2011)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1997)
Śledztwo i dochodzenie
(1983)
Powieść polska
(1943)
Życie codzienne
(1911)
Pisarze polscy
(1878)
Zabójstwo
(1877)
Dzieci
(1736)
Muzyka rozrywkowa polska
(1715)
Polacy za granicą
(1592)
Mężczyzna
(1561)
Kościoły i kaplice
(1492)
Wojsko
(1456)
Kultura
(1438)
Język polski
(1356)
Filozofia
(1330)
Zamki i pałace
(1283)
Politycy
(1279)
Tematy i motywy
(1270)
Historia
(1262)
Policjanci
(1257)
Powieść amerykańska - 20 w.
(1246)
Polityka
(1235)
Podróże
(1230)
Dziewczęta
(1188)
Nastolatki
(1129)
Małżeństwo
(1102)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1091)
Władcy
(1077)
Magia
(1064)
Powieść angielska
(1062)
Zwierzęta
(1061)
Sztuka
(1056)
Uczucia
(1052)
Literatura
(1049)
Jazz
(1026)
Dramat filmowy
(1017)
Trudne sytuacje życiowe
(1005)
Film amerykański
(995)
Literatura niemiecka
(977)
Rodzeństwo
(976)
Język angielski - podręcznik
(965)
Dziennikarze
(947)
PRL
(919)
Polityka międzynarodowa
(919)
Powieść amerykańska
(910)
Powieść angielska - 20 w.
(889)
Kościół katolicki
(877)
Poezja polska - 20 w.
(864)
Wielkanoc
(864)
Holokaust
(854)
Muzyka polska
(853)
Rock
(853)
Sekrety rodzinne
(852)
Społeczeństwo
(849)
Powieść francuska
(832)
Sztuka polska
(816)
Ludzie a zwierzęta
(787)
Osoby zaginione
(782)
Duchowieństwo katolickie
(773)
Młodzież
(770)
Arystokracja
(762)
Boże Narodzenie
(759)
Śmierć
(740)
Przestępczość zorganizowana
(720)
Wojna
(712)
Relacja romantyczna
(708)
Gramatyka
(704)
Matki i córki
(698)
Teatr polski
(696)
Pisarze
(690)
Chłopcy
(681)
Poszukiwania zaginionych
(678)
Język francuski
(677)
Literatura austriacka
(665)
I wojna światowa (1914-1918)
(662)
Nauka
(662)
Samorealizacja
(658)
Obyczaje i zwyczaje
(655)
Polacy
(642)
Miasta
(639)
Budownictwo miejskie
(637)
Film obyczajowy
(631)
Psy
(624)
Wybory życiowe
(620)
Świadomość społeczna
(614)
Uprowadzenie
(613)
Temat: czas
1801-1900
(2)
1701-1800
(1)
Temat: miejsce
Górny Śląsk
(2)
Szwajcaria
(2)
Gościęcin (woj. opolskie, pow. kędzierzyńsko-kozielski, gm. Pawłowiczki)
(1)
Księstwo cieszyńskie (1290-1918)
(1)
Malta
(1)
Podlasie
(1)
Rosja
(1)
Ukraina
(1)
Wilno (Litwa)
(1)
Wojwodina (Serbia ; kraina historyczna)
(1)
Zaolzie
(1)
Łużyce
(1)
Gatunek
Opracowanie
(7)
Monografia
(4)
Podręcznik
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Antologia
(1)
Artykuły
(1)
Czasopisma fachowe
(1)
Literatura austriacka
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poezja polska
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Powieść
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(24)
Edukacja i pedagogika
(12)
Literaturoznawstwo
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Historia
(2)
Psychologia
(2)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
32 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Studia Translatorica, ISSN 2084-3321 ; vol. 6.)
Bibliogr. przy pracach.
Współfinansowanie: Uniwersytet Wrocławski. Instytut Filologii Germańskiej.
Tekst częśc. ang. Streszcz. ang. przy pracach.
Studia Translatorica ist ein Forum der wissenschaftlichen Reflexion über die theoretischen und praktischen Aspekte der Übersetzung und ihre professionelle Didaktik. Im Zentrum der Beiträge stehen Fragen der verschiedenen Formen der Übersetzung und Interpretation im linearen, sprachlichen, kognitiven und psycholinguistischen Kontext. Die Reihe wird vom Institut für Germanische Philologie der Universität Wroclaw veröffentlicht.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 803.0 T (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia Romantyczne ; 9)
Bibliografia, netografia na stronach 343-354. Indeks.
Finansowanie: Ministerstwo Edukacji i Nauki (Polska)
Streszczenie w języku angielskim.
Autorka książki zaprasza nas do podroży z ludźmi dobrze znanymi każdemu czytelnikowi mniej więcej obeznanemu z historią dawnego sławnego Uniwersytetu Wileńskiego. Wybrana przez nią mała grupka […] przedstawicieli kultury lat 1780-1850 otwiera nam nowe perspektywy na zmianę drogowskazów epoki.
Ta piątka, w której znajdujemy zaskakująco różnorodne nazwiska: Georga Forstera, Gottfrieda E. Groddecka, Tomasza Zana, Jana Czeczota i Tadeusza Bułharyna, ma jeszcze dzięki talentowi Moniki Bednarczuk wiele do powiedzenia. Urok książki nie pochodzi tylko, rzecz jasna, z dobrego stylu Autorki, ale przede wszystkim z jej bogatego, nowatorskiego warsztatu badawczego, z którego wybijają się […] mało znane korespondencje, umiejętnie wykorzystywane i wpisane w kontekst europejskiej literatury i kultury. […] jak w soczewce Autorka potrafiła uchwycić, odmienne w przypadku każdej z opisywanych postaci, procesy przystosowania się do nowej sytuacji po wejściu wschodnich ziem I Rzeczypospolitej w obręb Cesarstwa Rosyjskiego. (z recenzji prof. Daniela Beauvois)
Proponowana tutaj konfiguracja nazwisk i problemów może się wydawać nieoczywista, zależało mi jednak na wydobyciu z cienia postaci drugoplanowych i spojrzeniu na nie z innej perspektywy niż ta, jaką przyjmowali moi poprzednicy i poprzedniczki na tym polu. […] Wszyscy bohaterowie tej książki musieli wypracowywać jakiś modus vivendi, negocjować swoją pozycję, czy to na Uniwersytecie Wileńskim […], czy to na rosyjskim rynku literackim […], w orenburskiej twierdzy […], czy też na białoruskiej prowincji w okresie polistopadowym […]. Bliższe przyjrzenie się rozmaitym aspektom wielojęzyczności oraz biografiom i wypowiedziom Forstera, Groddecka, Zana, Czeczota czy Bułharyna […] dopełnia naszą wiedzę o warunkach działania wileńskiego środowiska (około)akademickiego w ostatnich dekadach XVIII i pierwszych dziesięcioleciach XIX wieku, o mechanizmach procesów transferu nauki, o funkcjonowaniu sieci uczonych i ich komunikacji, o postawach przedstawicieli klasy umysłowej wobec imperialnej polityki rosyjskiej, wreszcie o postrzeganiu asymetrii kulturowych, politycznych i społecznych oraz reakcjach na nie. (fragment Wprowadzenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 380999 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mehrsprachigkeit / Brigitta Busch. - Wien : Facultas wuv, 2013. - 231 stron : ilustracje ; 22 cm.
(UTB ; 3774)
Bibliografie strony 201-223.
Mehrsprachigkeit ist in Bildung, Kultur, Medien, Wirtschaft, aber auch in der Kindererziehung ein viel diskutiertes Thema. Brigitta Busch präsentiert aktuelle Zugänge, Entwicklungen und Tendenzen der Mehrsprachigkeitsforschung aus soziolinguistischer Sicht. Sie arbeitet die soziale und diskursive Konstruiertheit sprachlicher Kategorien heraus und nimmt sprachliche Praktiken in unterschiedlichen sozialen Kontexten in den Blick. Mehrsprachigkeit wird dabei aus Subjekt-, Diskurs- und Raumperspektive beleuchtet.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P-803.0 M-2/2x (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach. Indeksy.
Część prac w języku dolnołużyckim, górnołużyckim i serbskim. Streszczenia w języku angielskim i niemieckim przy pracach. Tekst serbski w alfabecie cyrylickim.
Oddawana do rak czytelników monografia zbiorowa prezentuje różnorodne aspekty skomplikowanej problematyki wielojęzyczności w przestrzeni publicznej, postrzeganej w perspektywie historycznej, socjologicznej, politologicznej i onomastycznej. Przy czym autorzy najwięcej miejsca poświęcili analizie wielojęzyczności na Górnym i Cieszyńskim Śląsku oraz na Łużycach. Jednocześnie stanowi ona kontynuację badań nad polityką państw narodowych wobec języka na Śląsku prowadzonych przez historyków, językoznawców, politologów i socjologów reprezentujących różne ośrodki i instytucje badawcze (Instytut Śląski w Opolu, Instytut Łużycki w Budziszynie oraz jego oddział w Chociebożu, Uniwersytet Opolski, Uniwersytet Białostocki, Uniwersytet Ostrawski i Uniwersytet w Belgradzie). [z Wprowadzenia, fragm.]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23363 ŚM (1 egz.)
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23354 Ś (1 egz.)
Książka
W koszyku
Literarische Mehrsprachigkeit ist keineswegs ein "neues" Phänomen, wie das verstärkte Interesse der Literatur- und Kulturwissenschaften in den letzten Jahrzehnten suggerieren mag. Sie ist vielmehr als ein umfassendes literarisches Phänomen aufzufassen, das in unserer aktuellen sozialen und politischen Gegnwart ebenso präsent wie in unserer literarischen und poetischen Wahrnehmung der Welt verankert ist. Ein Phänomen, dem bei der Beschäftigung mit der österreichischen Literatur besondere Aufmerksamkeit zu widmen ist - in Bezug sowohl auf die Bestimmungs und Abgrenzungskonzepte als auch auf die Untersuchung des zentraleuropäischen, multikulturellen und -lingualen raums, der zum unmittelbaren Kontext der österreichischen Literatur und Kultur gehört.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 830(436)(091) 0 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pro-Helvetia-Broschüren)
Ist Mehrsprachigkeit eine zentrale Bestimmungsgröße der Schweiz? Soll sie auch weiterhin gepflegt werden? Welchen Stellenwert haben die vier Landessprachen Deutsch, Französisch, Italienisch und Rätoromanisch? Spielt es eine Rolle, ob die einzelne Schweizerin, der einzelne Schweizer all diese Sprachen beherrscht? Wie sehen die Sprachenrepertoires der Schweizer Bevölkerung aus? Hat der sogenannte polyglotte Dialog noch eine Chance, oder muß sich die Schweiz nach einer allgemein akzeptierten Verkehrssprache, einer Lingua franca, umsehen? Ist an die Stelle der altvertrauten nationalen Viersprachigkeit nicht neu eine internationale Vielsprachigkeit getreten? Haben die alten Sprachgrenzen noch ihre Berechtigung oder sind sie neu zu definieren? Mehrsprachigkeit im Wandel - Von der viersprachigen zur vielsprachigen Schweiz nimmt diese Fragen auf und versucht, mögliche Antworten in einen zusammenfassenden Text zu integrieren.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 803.0 J (1 egz.)
Czasopismo
W koszyku
(Ide - Informationen zur Deutschdidaktik. Zeitschrift für den Deutschunterricht in Wissenschaft und Schule ; Heft 4/20)
Mehrsprachigkeit begegnet uns im Klassenzimmer in unterschiedlichen Formen und wer heute selbst eine Sprache neu erlernt oder Lernende beim Sprachenlernen begleitet, kann beobachten, wie sehr ungesteuerter und gesteuerter Spracherwerb ineinandergreifen. Aus dem Vergleich der beiden Zugänge lassen sich wichtige Folgerungen für die institutionelle Sprachvermittlung ziehen, wobei auch der Blick in mehrsprachige Regionen Aufschlüsse über Erwerbs- und Aneignungsprozesse liefert.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 803.0 M-D (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Centrum Europy Wschodniej UMCS)
Bibliografia, netografia na stronach 104-119.
Streszczenie w języku angielskim.
[…] Pracę uznać należy za szczególnie potrzebną. Wnosi ona do dyskursu naukowego w Polsce nowe, słabo rozpoznane, a także niebędące dotąd przedmiotem intensywnej eksploracji naukowej zagadnienia. Od czasu Rewolucji Godności w Ukrainie obserwujemy bowiem wzrost zainteresowania problematyką narodowej tożsamości Ukraińców. Manifestuje się on wzmożonym otwieraniem nowych licznych kierunków dyskursu naukowego i politycznego związanych z perspektywami rozwoju obywatelskiego w tym kraju, a także obecnie szalenie dynamicznym rozwojem sytuacji politycznej […]. I ludzie nauki, doświadczeni naukowcy coraz częściej poświęcają część swojej pracy problematyce tożsamości narodowej jako najbardziej skutecznej broni przeciwko wszystkim hybrydowym zagrożeniom dla bezpieczeństwa państwa, a niekiedy nawet całą swą działalność naukową podporządkowują tej właśnie problematyce naukowej, która w Polsce ma całkiem nowy charakter, ale i perspektywy nabierającego siłę rozwoju na polu polsko-ukraińskiej współpracy. Wszystko to sprawia, że bardzo potrzebna jest literatura naukowa, która […] byłaby nie tylko prezentacją wyników badań naukowych i partykularną analizą określonego problemu naukowego, ale również swoistym zaproszeniem do dyskusji i pozytywnego odbioru owej problematyki […]. Doniosłość, szczerość narracji, tudzież krytyczna analiza i naukowa obiektywność, chęć zgłębiania trudnych wielopłaszczyznowych realiów, precyzyjny i klarowny język – wszystko to cechuje przedstawiony do druku rękopis monografii […]. Prof. dr hab. Sergiusz Wasiuta
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 389001 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Wychować dziecko nie jest łatwo, a wychować dziecko w trzech językach i trzech kulturach początkowo wydaje się projektem niewykonalnym. Tymczasem los rzuca nas na głęboką wodę Morza Śródziemnego, gdzie na maleńkiej wyspie okazuje się, że trzy języki to wciąż za mało. I wtedy dopiero zaczyna się prawdziwa przygoda. Zwariowana, pełna zabawnych sytuacji i wzruszających momentów. Przygoda 10 lat później staje się książką, która jest dowodem na to, że wielojęzyczność i wielokulturowość mogą być sposobem na życie pełne szalonych pomysłów i wspaniałej zabawy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 370818 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na str. 143-164. Indeks.
This book discusses cognitive and psycholinguistic aspects of third language acquisition and trilingualism, and explores the key role of linguistic awareness in multilingual proficiency and language learning.The author supports a dynamic view of multilingualism by stressing the cognitive advantages that the contact with more languages can offer and uses this approach as the basis for future language teaching and learning. Chapters cover topics such as performing in a third language, metalinguistic awareness in multilinguals and in multilingual education, and English as a third language in Europe.
Useful for students and scholars of applied linguistics, language education, language planning, psycholinguistics, cognitive linguistics and the study of the English language.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 30461 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Joseph Conrad a Polska, Europa Środkowo-Wschodnia i Świat ; t. 3)
Na grzbiecie akronim serii: JCPEŚWŚ.
Bibliografia na stronach 513-515 i przy pracach.
Publikacja sfinansowana z funduszu Wydziału Humanistycznego i Instytutu Anglistyki UMCS.
Część prac tłumaczona z języka angielskiego.
Niniejszy zbiór studiów mocno osadzony jest w relewantnych publikacjach teoretycznych z dziedziny językoznawstwa oraz przyswajania języka obcego. Pozostaje mieć nadzieję, iż przybliży polskiemu czytelnikowi niektóre adekwatne i interesujące anglosaskie teorie, koncepcje i procedury badawcze z zakresu językoznawstwa ogólnego, porównawczego i stosowanego oraz badań nad stylem i artystyczną wielojęzycznością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349563 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Języki mniejszości : status, prestiż, dwujęzyczność, wielojęzyczność / Helena Krasowska. - First edition. - Warszawa : Studium Europy Wschodniej UW, 2020. - 219, [9] stron : fotografie, mapy, wykresy ; 24 cm.
(30 tomów na 30-lecie Studium Europy Wschodniej ; t. № 1/30)
(Bibliotheca Europae Orientalis. Didactica ; 8)
Numeracja serii głównej: 56.
Bibliografia, netografia na stronach 205-219.
Pozycja polecana studentom oraz wszystkim zainteresowanym problematyką językową.
Obserwacje Autorki, zaplanowane jako sprawozdanie z własnych badań nad światem językowym pogranicza: rosyjskiego, polskiego, ukraińskiego i rumuńskiego, mają z jednej strony ogromny walor dokumentacyjny – są to badania własne, unikatowe. Z drugiej strony książka zawiera nie tylko refleksję teoretyczną jak opisywać i jak rozumieć, ale także jak zbierać i jak pozyskiwać materiał lingwistyczny i wiązać go ze światem społecznym użytkowników języka. Zaplanowana jako podręcznik, jako podróż do kraju socjolingwistyki, książka oferuje znacznie więcej. Jest zaproszeniem do samodzielnych badań – co czytać, aby poznać teorię socjolingwistyki oraz jak zbierać materiał językowy i społeczny, aby był przydatny dla dokumentacji zachodzących procesów językowych. (Dr hab. Hubert Łaszkiewicz; historyk, Uniwersytet Warszawski, Studium Europy Wschodniej UW)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 370772 (1 egz.)
CDWNP
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CDWNP 58, CDWNP 119 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Theorie und Praxis - Österreichische Beiträge zu Deutsch als Fremdsprache : Serie A ; Bd. 14/2010)
Welche Rolle können und sollen die von den Lernenden mitgebrachten Sprachen im fremd- und zweitsprachlichen Deutschunterricht spielen? Unterrichtsprojekte, aber auch Untersuchungen zur Einstellung der Lehrenden zeigen, welche Schwierigkeiten es gibt, den "Schatz der Mehrsprachigkeit" im Deutschunterricht zu heben, und wie man diese überwinden kann. Ein Beitrag zum "Kiezdeutsch", ein Blick auf Schweizer Immersionsprojekte und eine Untersuchung des Südtiroler Zweitsprachenjahrs zeigen andere Wege, Sprachunterricht mit dem Ziel der Entwicklung individueller Mehrsprachigkeit zu gestalten. Im allgemeinen Teil steht der Deutschunterricht in nichtdeutschsprachigen Ländern im Zentrum: die Legitimation des Deutschunterrichts in Afrika, die Möglichkeiten und Grenzen des Gemeinsamen Europäischen Referenzrahmens für Sprachen in der chinesischen Germanistik, die Lehrerausbildung in Ungarn einschließlich der Frage nach hierfür notwendigen Kernkompetenzen und schließlich die kulturelle Prägung wissenschaftlicher Texte. Vier Forschungsarbeiten (aus der Tschechischen Republik, aus Italien und aus Ungarn) zeigen die Vielfalt der wissenschaftlichen und unterrichtspraktischen Fragestellungen, mit denen die österreichischen Auslandslektorinnen und -lektoren einen Beitrag zur Weiterentwicklung der deutschen Sprache und des Deutschunterrichts leisten. Der Band wird abgerundet durch einen Forschungsbericht, den "Wiener Appell" und Rezensionen.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 803.0 M-T (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Internationale Hochschulschriften ; Band 52.)
Bibliografia strony 260-274.
Im Rahmen einer Untersuchung in vier Kindertageseinrichtungen geht die Autorin dem Zusammenwirken sprachlicher, kognitiver und interaktiver Prozesse während der Aneignung der Zweitsprache Deutsch auf den Grund. Hierbei entledigt sie sich disziplinärer Grenzziehungen, indem sie unterschiedliche Ansätze beleuchtet. So werden auf der Suche nach Wegen zur Sprachbildung und Sprachförderung die Grundzüge einer integrativen Sichtweise auf Kinder im Zweitspracherwerb entwickelt, die das Kind in seiner Sprachwerdung in den Mittelpunkt der Betrachtung rückt.Fast 10 Jahre ist es her, dass PISA die deutsche Bildungslandschaft aufrüttelte. Seitdem steht auch das Thema Mehrsprachigkeit mehr und mehr im Zentrum des Interesses. Nur selten wird der Blick jedoch auf die Fähigkeiten der Kinder bei der Aneignung des Deutschen als zweite Sprache gelegt. Drorit Lengyel setzt mit ihrer Bearbeitung des Themas dort an, wo viele Kinder, die mit mehr als einer Sprache aufwachsen, zum ersten Mal Deutsch als Werkzeug zur Zielerreichung einsetzen müssen. Im Rahmen einer Untersuchung in vier Kindertageseinrichtungen geht sie dem Zusammenwirken sprachlicher, kognitiver und interaktiver Prozesse während der Aneignung der Zweitsprache Deutsch auf den Grund. Hierbei entledigt sie sich disziplinärer Grenzziehungen, indem sie unterschiedliche Ansätze beleuchtet. So werden auf der Suche nach Wegen zur Sprachbildung und Sprachförderung die Grundzüge einer integrativen Sichtweise auf Kinder im Zweitspracherwerb entwickelt, die das Kind in seiner Sprachwerdung in den Mittelpunkt der Betrachtung rückt.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P-803.0 M-111/7x (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe w Glottodydaktyce : studia lingwistyczne i pedagogiczne ; nr 5)
Bibliografia, netografia na stronach 257-270. Indeks.
Finansowanie: Instytut Slawistyki (Polska Akademia Nauk)
Streszczenia w języku angielskim, rosyjskim i ukraińskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 389407 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(UTB Pädagogik ; 5140)
(UTB Sprachwissenschaft ; 5140)
Bibliografia strony 131-149.
Dieses Buch zielt darauf ab, individuelle und gesellschaftliche Zwei- und Mehrsprachigkeit als Normalität und Herausforderung in/von Bildungsinstitutionen zu deuten. Es sensibilisiert angehende pädagogische Fach- und Lehrkräfte für diese Anforderungen und vermittelt ihnen wichtige Grundlagen und relevante Forschungsergebnisse aus Linguistik, Pädagogik und Didaktik.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P-803.0 M-14/8x (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Fernstudienprojekt : Germanistik DaF ; 26)
Die Autoren setzen sich mit Mehrsprachigkeit und dem sprachenpolitischen Konzept des Europarates auseinander. Die Grundlagen einer Tertiärsprachendidaktik und -methodik werden aufgezeigt und konkrete Anwendungsbeispiele für die Konstellation Deutsch nach Englisch erarbeitet.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 803.0 M-D (1 egz.)
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P-803.0 M-122/31 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 392430 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mehrsprachig aufwachsende Kinder können bei der Sprachaneignung auf kein sprachlich einheitliches Umfeld zurückgreifen, sondern müssen große Anstrengungen aufwenden, um Deutsch zu lernen, wenn sie in den Kindergarten gehen. Eine möglichst frühe Förderung der sprachlichen Kompetenzen ist daher besonders angebracht. Viele Erzieherinnen und Erzieher kennen diese für die Kinder, die Eltern und die Betreuer schwierige Situation und suchen kompetente Anleitung. Stärker Werden füllt diese Lücke und vermittelt Sprachförder- und interkulturelle Kompetenz. Im ersten Teil stehen methodische Einheiten zur Sprachförderung und interkulturellen Erziehung im Vordergrund. Dabei wird besonderer Wert auf den Einsatz von Analyse- und Dokumentationstechniken gelegt, um eine bestmögliche individuelle Förderung für die Kinder entwickeln zu können. Der zweite Teil behandelt die Themen Sprache und Migration, Grundlegendes zum ein- und mehrsprachigen Spracherwerb, Sprachstörungen, Rahmenbedingungen von Sprachförderung und Literacy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P-803.0 M-27/3x (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej