Rozwój fizyczny dziecka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(19)
Forma i typ
Książki
(19)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(17)
tylko na miejscu
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(16)
Biblioteka Austriacka
(2)
Czytelnia Zbiory Specjalne
(1)
Autor
Stampfer Maria
(2)
Batorowicz Beata (medycyna)
(1)
Berdychová Jana (1909- )
(1)
Bogdanowicz Jan (1894-1967)
(1)
Chrabota Urszula
(1)
Cohen Lawrence J
(1)
DeBenedet Anthony T
(1)
Ernsperger Lori
(1)
Fernando Nimali
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Helms Antje
(1)
Holleben Jan von
(1)
Jackowska Małgorzata (dietetyk)
(1)
Jakubik-Hajdukiewicz Joanna
(1)
Kaczmarek Magdalena
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kozdraś Grzegorz
(1)
Kulis Aleksandra
(1)
Kutzner-Kozińska Maria
(1)
Lee Brian
(1)
Maj-Průchova Jana
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Naziemiec Leszek
(1)
Nowak Stanisław (1917-1988)
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Piotrowska-Madej Klaudia
(1)
Potock Melanie
(1)
Pośpiech Jerzy (1933- )
(1)
Przewęda Ryszard (1926- )
(1)
Remus-Duda Joanna
(1)
Rogozińska Anna
(1)
Stegen-Hanson Tania
(1)
Szmurło Małgorzata (rehabilitacja medyczna)
(1)
Ticktin Allie
(1)
Tognola Martín
(1)
Wieman Maria
(1)
Wlaźnik Kazimiera
(1)
Węglarz Józef (1949- )
(1)
Święcicka Agnieszka
(1)
Żychowicz Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(4)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(16)
Włochy
(2)
Język
polski
(15)
niemiecki
(2)
Odbiorca
Rodzice
(8)
Nauczyciele
(3)
0-5 lat
(2)
Dzieci
(2)
Fizjoterapeuci
(2)
Pedagodzy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
6-8 lat
(1)
Logopedzi
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Kobieta
(6678)
Język angielski
(3444)
Rodzina
(3396)
Język niemiecki
(3177)
Relacje międzyludzkie
(3099)
Rozwój fizyczny dziecka
(-)
II wojna światowa (1939-1945)
(2782)
Przyjaźń
(2631)
Płyty gramofonowe
(2615)
Tajemnica
(2263)
Film fabularny
(2183)
Miłość
(2124)
Muzyka rozrywkowa
(2120)
Żydzi
(2045)
Literatura polska
(2019)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1997)
Śledztwo i dochodzenie
(1986)
Powieść polska
(1942)
Życie codzienne
(1916)
Pisarze polscy
(1883)
Zabójstwo
(1881)
Dzieci
(1747)
Muzyka rozrywkowa polska
(1715)
Polacy za granicą
(1599)
Mężczyzna
(1577)
Kościoły i kaplice
(1496)
Wojsko
(1457)
Kultura
(1442)
Język polski
(1357)
Filozofia
(1330)
Zamki i pałace
(1286)
Politycy
(1280)
Tematy i motywy
(1275)
Historia
(1264)
Policjanci
(1261)
Powieść amerykańska - 20 w.
(1245)
Polityka
(1241)
Podróże
(1237)
Dziewczęta
(1197)
Nastolatki
(1133)
Małżeństwo
(1103)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1094)
Władcy
(1080)
Zwierzęta
(1068)
Magia
(1067)
Powieść angielska
(1062)
Sztuka
(1057)
Uczucia
(1057)
Literatura
(1052)
Jazz
(1027)
Dramat filmowy
(1017)
Trudne sytuacje życiowe
(1009)
Film amerykański
(995)
Rodzeństwo
(980)
Literatura niemiecka
(978)
Język angielski - podręcznik
(965)
Dziennikarze
(950)
PRL
(922)
Polityka międzynarodowa
(921)
Powieść amerykańska
(909)
Powieść angielska - 20 w.
(888)
Kościół katolicki
(878)
Wielkanoc
(864)
Holokaust
(856)
Sekrety rodzinne
(856)
Społeczeństwo
(856)
Muzyka polska
(855)
Rock
(853)
Poezja polska - 20 w.
(848)
Powieść francuska
(831)
Sztuka polska
(818)
Ludzie a zwierzęta
(788)
Osoby zaginione
(784)
Duchowieństwo katolickie
(774)
Młodzież
(774)
Arystokracja
(765)
Boże Narodzenie
(761)
Śmierć
(743)
Przestępczość zorganizowana
(723)
Wojna
(715)
Relacja romantyczna
(711)
Gramatyka
(704)
Matki i córki
(700)
Pisarze
(697)
Teatr polski
(696)
Chłopcy
(684)
Poszukiwania zaginionych
(682)
Język francuski
(677)
Literatura austriacka
(666)
Nauka
(663)
I wojna światowa (1914-1918)
(662)
Samorealizacja
(661)
Obyczaje i zwyczaje
(660)
Polacy
(645)
Miasta
(641)
Budownictwo miejskie
(637)
Film obyczajowy
(631)
Psy
(624)
Wybory życiowe
(623)
Świadomość społeczna
(615)
Uprowadzenie
(614)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie ; okolice)
(1)
Gatunek
Poradnik
(11)
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(2)
Monografia
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Psychologia
(7)
Medycyna i zdrowie
(5)
Kultura fizyczna i sport
(4)
Hobby i czas wolny
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
19 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108007 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105079 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Zabawy bez prądu. Ponad 60 pomysłów na aktywność.
Bibliografia na stronach 188-[190]. Indeks.
Gdzie nie spojrzeć, tam zabawy fizyczne tracą na znaczeniu. Ćwiczeń gimnastycznych w szkołach coraz mniej, przerwy między lekcjami coraz krótsze, a niektóre szkoły nie mają nawet placu zabaw! Czy to rzeczywiście dziwne, że w takiej sytuacji dzieci wycofują się w świat smartfonów i gier komputerowych? Czerpiąc inspirację z gimnastyki, sportów walki, baletu, tradycyjnych dyscyplin sportowych, a nawet zachowań zwierząt, autorzy przedstawiają kilkadziesiąt ilustrowanych propozycji wspólnych zabaw dla dzieci i rodziców z obszernym komentarzem na temat ich znaczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 383833 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 237-239, netografia na stronie 241.
Lori Ernsperger i Tania Stegen-Hanson […] poruszają jeden z poważniejszych problemów dotyczących współczesnych rodzin. Mam tu na myśli dzieci, które wykazują opór wobec samego jedzenia albo niechęć do określonych pokarmów. Autorki przedstawiają swoje nowatorskie podejście do tego, w jaki sposób poszerzać jadłospis dziecka i budować jego zrównoważoną dietę. W książce przewija się motyw zrozumienia fizjologicznych, rozwojowych, sensorycznych i motorycznych zdolności dziecka, a także - co najważniejsze - uszanowania tego, co dziecko próbuje nam przekazać w reakcji na pokarm. […] W publikacji znajdziemy też szczegółową listę różnych objawów wskazujących na to, że mamy do czynienia z istnieniem pewnych fundamentalnych problemów. Z jej pomocą czytelnik może dokonać odpowiedniego oglądu sytuacji i jej oceny. Autorki zamieszczają w publikacji ćwiczenia dla rodziców i specjalistów. (Z przedmowy Temple Grandin)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 364228 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Troskliwych Rodziców : żywienie)
Na stronie tytułowej błędna nazwa autora, prawidłowa: Melanie Potock.
Bibliografia na stronach 284-[287]. Indeks.
Właściwe rozpoczęcie przygody z jedzeniem to kwestia kluczowa dla zdrowia twojego dziecka, jego sprawności motorycznej, prawidłowego rozwoju funkcji poznawczych i emocji. Ale jak tę wiedzę przełożyć na praktykę? Jak urozmaicić dietę dziecka? Jak uniknąć pułapki wybiórczego jedzenia? Jak odkryć szczególne potrzeby żywieniowe? I wreszcie - jak sprawić, by posiłki stały się powodem do radości? Pediatra Nimali Fernando i terapeutka zaburzeń żywienia Melanie Potock są gotowe do odpowiedzi.
W ich książce znajdziecie między innymi: porady dostosowane do każdego etapu rozwoju dziecka; prawdziwe historie rodziców i dzieci, którym pomogły autorki; informacje na temat funkcjonowania zmysłów, zachowań trudnych podczas posiłków, wprowadzania pokarmów stałych, metody BLW, kubków niekapków itd. Niezwykła, zabawna książka na poważny temat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349548 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy to źle, że mam trzynaście lat i nadal nie dojrzewam? Po co komu włosy łonowe? Jak wyglądają piersi od środka? Po czym poznać, że to zakochanie? Od kiedy można się całować? Czy naprawdę wszyscy tak mają? – zastanawiają się nastolatki, przeżywając pierwsze miłości i patrząc na zmieniające się ciało i zachowanie swoje i swoich rówieśników. Autorzy poważnie traktują ich pytania, zmartwienia i obawy i odpowiadają na nie w sposób bezpośredni, empatyczny i zrozumiały dla każdego. Książkę ilustrują pomysłowe zdjęcia fotografa Jana von Hollebena, które w zabawny i subtelny sposób obrazują przemiany związane z dorastaniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 363107 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 126-128.
Książka przeznaczona jest dla rodziców, nauczycieli jogi oraz wszystkich, którzy pracują z dziećmi i poszukują nowych metod i pomysłów. Korzyści płynące z ćwiczenia jogi są następujące: zwiększenie gibkości i elastyczności ciała, wzmocnienie mięśni, redukcja bólów kręgosłupa, korekta sylwetki, odreagowanie stresów i napięć emocjonalnych, nauka samodyscypliny, kształcenie umiejętności społecznych, wzrost wiary w siebie, samoakceptacji oraz wiele innych. Joga bowiem to nie tylko ćwiczenia fizyczne, ale o wiele bardziej złożona aktywność, angażująca wszystkie sfery osobowości dziecka. Kiedy pracujemy z ciałem, docieramy również do psychiki, wpływamy na emocje. Oznacza to, że zmiana na poziomie ciała związana jest również ze zmianą uczuć i emocji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 353945 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 559)
Bibliografia, netografia na stronach 281-285.
Streszczenie w języku angielskim.
Popularność sztuk i sportów walki wśród dzieci i młodzieży jest coraz większa. Jest to związane z powszechnie znanymi korzyściami, jakie płyną z tej aktywności w obszarze ich sprawności fizycznej i zdrowia. Prezentowana książka pozwala zrozumieć fenomen judo w kontekście całościowego rozwoju młodych ludzi, biorąc pod uwagę ich rozwój moralny, społeczny, poznawczy i fizyczny.
W części teoretycznej książka przybliża sztukę walki judo w odniesieniu do założeń koncepcji wychowania agonistycznego, której podstawą jest kategoria walki. Koncentruje się ona na tym, aby wskazać, jak uczciwie rywalizować z innymi, a także to, w jaki sposób można pokonywać opory wewnętrzne i zewnętrzne, by stawiając opór wszystkim tym, którzy zmierzają w innym kierunku, nie czynić krzywdy zarówno, sobie jak i innym. W części empirycznej publikacja przywołuje fakty, które potwierdzają hipotezę mówiącą o istotnych korzyściach rozwojowych dzieci w obszarze fizycznym, moralnym, społecznym i poznawczym, wskazując, że wykorzystanie sztuki walki judo jako metody wspomagającej rozwój uczniów w szkole podstawowej jest dobrym wyborem. Publikacja kierowana jest do trenerów sztuk i sportów walki, uczniów i ich rodziców (zarówno tych uprawiających sztuki i sporty walki, jak i tych, którzy poszukują takiej formy aktywności), naukowców i studentów zajmujących się problematyką pedagogiki sportu, a także nauczycieli-praktyków, szczególnie tych pracujących w szkołach, w których prowadzone są zajęcia z wykorzystaniem sztuk i sportów walki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 358792 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa dzieci / Aleksandra Kulis, Urszula Chrabota, Małgorzata Szmurło, Beata Batorowicz. - Wydanie I. - Warszawa : PZWL, 2019. - XIV, 196 stron : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia przy większości rozdziałów. Indeks.
Dla studentów terapii zajęciowej, terapeutów zajęciowych, fizjoterapeutów i rehabilitantów.
Książka w kompleksowy sposób przedstawia problematykę zajęciowości wśród najmłodszych i szeroko omawia zarówno teoretyczne jak i praktyczne aspekty pracy terapeuty zajęciowego z osobami w wieku rozwojowym. W podręczniku omówiono niepełnosprawność wieku rozwojowego oraz etapy rozwoju dziecka. Przedstawiono użyteczne w pracy terapeuty zajęciowego narzędzia oceny. Szczególnie szeroko przedstawione zostały obszary interwencji terapeuty zajęciowego m.in.: kontrola motoryczna, umiejętności manualne, I ADL (złożone czynności dnia codziennego), integracja sensoryczna, wzrok, słuch, interakcje społeczne, karmienie, komunikacja, zabawa, umiejętności grafomotoryczne i pisanie, pomoce techniczne. Ważną częścią podręcznika są przykłady interwencji terapeutycznych u dzieci (studia przypadków), które wzmacniają jego wartość merytoryczną. Treści zawarte w książce są zgodne ze standardami szkolenia i pracy terapeuty zajęciowego w krajach Unii Europejskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361774 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 221398 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 148-[149].
Dla rodziców i terapeutów pracujących z niemowlętami, dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Dzikie dziecko rozwija się w zgodzie ze swoją naturą Ta książka powstała przede wszystkim z myślą o rodzicach, którym właśnie urodziło się dziecko. Przedstawione w niej pomysły i idee mogą być stosowane w domu i poza nim, w żłobku, przedszkolu i pierwszych klasach szkoły podstawowej. Przydadzą się również terapeutom, którzy na co dzień pracują z niemowlętami i maluchami, dbając o ich aparat ruchu. Żyjemy w warunkach diametralnie innych od tych, w których na świecie pojawił się nasz gatunek. Cywilizacja zmieniła bardzo dużo ? także sposób, w jaki opiekujemy się dziećmi. Umieszczamy je w różnego rodzaju nosidłach, fotelikach i bujakach, uczymy chodzić w butach, korygujemy postawę i sposób, w jaki chodzą czy siedzą. To wszystko wyrazy troski o najmłodszych, które jednak... nie zawsze są dla nich dobre. Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak w zgodzie z naturą wspomóc rozwój sensomotoryczny swojego dziecka ? ten poradnik jest dla Ciebie!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 383835 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110477, 262068 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Strategie sensoryczne w jedzeniu i mówieniu / Bożena Odowska-Szlachcic, Natalia Górka-Pik. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, copyright 2020. - 361, [2] strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
(Biblioteka SI)
Bibliografia, netografia na stronach 275-297. Indeks.
Dla: logopedów, neurologopedów, psychologów, pedagogów specjalnych oraz terapeutów integracji sensorycznej.
Książka pozwala na poszerzenie lub zdobycie wiedzy dotyczącej rozwoju motorycznego, kształtowania się mowy i jej zaburzeń oraz zasad karmienia i wprowadzania pełnowartościowej diety u dzieci, od niemowląt poczynając.
Publikacja oparta jest na najnowszych doniesieniach ze światowej i polskiej literatury oraz na doświadczeniach autorek w pracy z dziećmi z opóźnieniami i zaburzeniami neurorozwojowymi. Dzięki temu jej zawartość merytoryczna wykracza poza ramy programu studiów z zakresu logopedii i neurologopedii, integracji sensorycznej oraz innych kierunków psychologiczno-pedagogicznych. Stanowi więc kompendium wiedzy nie tylko dla studentów.
Autorki przedstawiają wzajemne powiązania i zależności funkcjonalne wymienionych obszarów rozwojowych w aspekcie neurofizjologii oraz teorii integracji sensorycznej. Punkt wyjścia stanowi charakterystyka zaburzeń sensomotorycznych dotyczących karmienia, wybiórczej diety i rozwoju mowy według teorii integracji sensorycznej.
Czytelnik znajdzie w książce wskaźniki dysfunkcji, określone procedury diagnostyczne i terapeutyczne oraz ćwiczenia do domowego programu terapii. Układ graficzny (tabele, ilustracje, wyróżnienie istotnych fragmentów tekstu, indeks oraz kolorowe plansze do ćwiczeń) pozwoli czytelnikowi łatwiej i szybciej przyswoić oraz utrwalić najważniejsze zagadnienia przydatne w praktyce zawodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 364005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 290-296.
Książka jest kierowana do terapeutów zajęciowych, nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pedagogów specjalnych, fizjoterapeutów, terapeutów SI oraz studentów tych kierunków, a także rodziców dzieci z trudnościami w zakresie małej motoryki.
Książka jest kierowana do terapeutów zajęciowych, nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pedagogów specjalnych, fizjoterapeutów, terapeutów SI oraz studentów tych kierunków, a także do rodziców dzieci z trudnościami w zakresie małej motoryki. Autorki przedstawiły holistyczny model postępowania diagnostyczno-terapeutycznego SMART HAND MODEL (SHM©). Pierwsza część publikacji prezentuje założenia teoretyczne prowadzenia terapii ręki łączące podejście i wiedzę pedagogiczną oraz fizjoterapeutyczną. Druga część zawiera opis stworzonego modelu, a także bogato ilustrowane zestawy ćwiczeń z zakresu stabilizacji posturalnej, percepcji czuciowej i wzrokowej, koordynacji bilateralnej, manipulacji, kształtowania chwytu oraz grafomotoryczne. Ostatnią część książki stanowią karty diagnostyczne oraz karty ćwiczeń do wykorzystania podczas prowadzenia terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 393329 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zmiany w rozwoju somatycznym i motorycznym uczniów szkół makroregionu południowego (śląskiego) w latach 1979-1989 : rozprawa doktorska / Jerzy Pośpiech. - Warszawa, 1992. - 166 stron : ilustracje ; 30 cm + Instrukcja w sprawie badań rozwoju fizycznego i sprawności fizycznej uczniów i uczennic w roku 1989 : 31 s. ; 20 cm.
Niepublikowana praca doktorska, maszynopis.
Promotor: prof. dr hab. Ryszard Przewęda.
Rozprawa doktorska. Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie, 1992.
Bibliografia na stronach 114-116.
Praca częściowo finansowana przez Komitet Badań Naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Zbiory Specjalne
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Sp MGR-2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: 0-3 Jahre ; 200 kreative Aktivitäten für zu Hause.
So fördern Sie die Entwicklung Ihres Kindes mit der Montessori-Pädagogik - spielerisch zu Eigenständigkeit und Selbstbewusstsein, mit 200 praktischen Übungen für zu Hause für Kinder von 0 bis 3 Jahren. Im Baby- und Kleinkindalter legen Sie den Grundstein für die spätere Entwicklung Ihres Kindes. Ohne professionelle Hilfestellung kann dies im stressigen Alltag jedoch schwierig sein - wir Eltern kennen dieses Phänomen nur zu gut. Dieses Buch bietet die Lösung: Durch ausgesuchte Montessori-Aktivitäten können Sie Ihrem Kind u.a. dabei helfen, spielerisch Koordination zu erlernen, einen reichen Wortschatz aufzubauen und ein beachtliches Selbstbewusstsein zu entwickeln. Davon wird Ihr Kind sein Leben lang profitieren! Da die Lebensphase zwischen 0 und 3 Jahren äußerst bedeutungsvoll ist, setzt dieses Buch direkt bei der Geburt an. Es ermöglicht Ihnen, durch kreative Montessori-Aktivitäten die Entwicklung Ihres Kindes nachhaltig zu fördern, indem es eigenständig und aus eigener Erfahrung lernt. Dadurch steigen Eigenständigkeit und Selbstbewusstsein Ihres Kindes enorm. Von der selbstständigen Lernweise kann es in Schule und Beruf langfristig profitieren. Die Aktivitäten sind bewährt nach Montessori strukturiert, und dabei auf moderne Art und Weise gestaltet. Sie unterstützen Ihr Kind dabei, die Welt spielerisch und voller Freude zu erforschen und schützen es vor Reizüberflutung, Stress und Druck. Dies beugt starken Stimmungsschwankungen oder Gefühlen der Überforderung nachhaltig vor.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 803.0 M-DK (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: 3-6 Jahre ; 150 kreative Aktivitäten für zu Hause.
So fördern Sie die Entwicklung Ihres Kindes mit der Montessori-Pädagogik! Spielerisch zu Selbstständigkeit und Selbstbewusstsein, mit 150 praktischen Übungen für zu Hause für Kinder von 3 bis 6 Jahren. Wir Eltern haben die große Verantwortung, unsere Kinder zu selbstständigen, selbstbewussten Menschen zu erziehen und sie vor Stress und Druck zu schützen. Häufig ist das im hektischen Alltag aber alles andere als einfach. Dieses Buch bietet die Lösung: Die kreativen und einzigartigen Aktivitäten in diesem Buch helfen Ihrem Kind dabei, seine riesige Kreativität zu entfalten, ein beträchtliches Selbstbewusstsein aufzubauen und sein enormes Potenzial voll auszunutzen. Davon wird es sein Leben lang profitieren! Gleichzeitig wird Ihr Kind vor schädlicher Reizüberflutung, Stress und Druck geschützt. Dies beugt starken Stimmungsschwankungen und Gefühlen der Überforderung nachhaltig vor. Die Lebensqualität steigt dadurch signifikant. Geeignet für Eltern und Pädagogen.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 803.0 M-DK (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Indeks.
Aby dzieci mogły w pełni wykorzystać swój potencjał, należy odpowiednio stymulować ich układ sensoryczny, czyli pięć podstawowych zmysłów (wzrok, słuch, smak, dotyk i węch), a także zmysł przedsionkowy (odpowiedzialny za ruch i równowagę), propriocepcję (związaną ze świadomością własnego ciała) oraz interocepcję (dzięki której odbieramy doznania z naszych narządów wewnętrznych). Dlatego dziecko zdrowo się rozwija, kiedy może poznawać otoczenie: dotykać nowych faktur, w tym także jedzenia, biegać, skakać, wspinać się i rozchlapywać wodę.
Allie Ticktin, teraputka specjalizująca się w integracji sensorycznej, zauważyła, że coraz więcej dzieci ma trudności z codziennymi zachowaniami: nie mogą usiedzieć w miejscu podczas zajęć w przedszkolu lub szkole, później uczą się chodzić lub mówić, niełatwo jest im bawić się z rówieśnikami albo nawet w pojedynkę. Dawniej dzieci spędzały dużo czasu na dworze, a podczas zabawy w naturalny sposób rozwijały swój układ sensoryczny i zdobywały umiejętności potrzebne do dalszego rozwoju. Obecnie jednak zarówno dzieci, jak i rodzice mają mniej wolnych chwil. Najmłodsi coraz więcej czasu spędzają przed ekranami różnych urządzeń, a coraz mniej - poznając otaczającą ich przestrzeń. Na szczęście wsparcie rozwoju sensorycznego dziecka nie musi być trudne! Nie wymaga wielkich nakładów ani szczególnych umiejętności.
Autorka książki "Rozwój przez zabawę" omawia działanie każdego z ośmiu zmysłów i proponuje proste, ale zabawne ćwiczenia, dzięki którym twojemu dziecku będzie łatwiej: radzić sobie z emocjami, nawiązywać przyjaźnie, mówić o swoich potrzebach, zdobywać nowe umiejętności w przedszkolu i szkole. To właśnie potęga zabawy sensorycznej!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 384987 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkice o przyszłości fizycznej edukacji / Józef Węglarz. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2022. - 97 stron ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 95-97.
Dla studentów i nauczycieli wychowania fizycznego.
Treść przygotowanej przez Józefa Węglarza książki emanuje troską o przyszłość szkolnego wychowania fizycznego i jest to uzasadniony niepokój doświadczonego pedagoga. Autor stawia kluczowe pytanie: „Co stanie się z tym pięknym obszarem, który przynosił przez dziesięciolecia dzieciom i młodzieży dużo radości, zdrowia, hedonizmu, sportowych zmagań oraz innych wartości dla ich usprawnianych ciał i osobowości, a także sporo satysfakcji jego twórcom?”. Dyskretnie wprowadza czytelnika w świat oczekiwań i faktów, czyli ukazuje, jak powinno być i jak jest. [...] zapoznaje z teoretycznymi podstawami z danego obszaru, po czym sugeruje, jak należy skutecznie i zgodnie z obowiązującą doktryną realizować zadania, aby osiągać wyznaczone cele. Książkę polecam studentom oraz nauczycielom wychowania fizycznego, dla których przygotowanie młodych pokoleń do czynnego uczestnictwa w kulturze fizycznej jest celem najważniejszym. Z recenzji dra hab. Eligiusza Madejskiego, prof. nadzw. AWF w Krakowie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 377210 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej