Konsumenci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(40)
Forma i typ
Książki
(38)
Publikacje naukowe
(21)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Audiobooki
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Proza
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Dostępność
dostępne
(34)
nieokreślona
(4)
tylko na miejscu
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(38)
Biblioteka Obcojęzyczna
(1)
Czytelnia BG
(1)
Dział Informacji
(1)
Autor
Ariely Dan (1968- )
(2)
Gogolewska Anna
(2)
Mruk Henryk
(2)
Unterschuetz Alicja
(2)
Zuboff Shoshana (1951- )
(2)
Angela Alberto (1962- ). Jeden dzień w starożytnym Rzymie : życie powszednie, sekrety, ciekawostki
(1)
Awdziej Marcin
(1)
Badora Aleksandra
(1)
Barańska-Sereda Marzena
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Berbeka Jadwiga
(1)
Biczysko Stanisław (1955- )
(1)
Bocianiak Marek (1958- )
(1)
Brand Alicja
(1)
Burlita Augustyna
(1)
Bylok Felicjan (1957- )
(1)
Cwynar Andrzej
(1)
Czarnowski Ryszard Jan. Krzemieniec : zaginione miasteczko
(1)
Czernecka Julita
(1)
Deaver Jeffery (1950- ). Kamienna małpa
(1)
Dmoch Katarzyna
(1)
Dumaine Brian
(1)
Dworzecki Zbigniew (1948- )
(1)
Elmore Bartow J
(1)
Eyal Nir (1980- )
(1)
Falauke (1990- )
(1)
Faszczewska Katarzyna (1994- )
(1)
Fuentes Carlos (1928-2012). Kraina najczystszego powietrza
(1)
Furczyk Bożena (1970- )
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Gary Romain (1914-1980). Korzenie nieba
(1)
Giera Magdalena
(1)
Gische Victoria (1975- ). Czas zmian
(1)
Gische Victoria (1975- ). Niespokojne lata
(1)
Goryńska-Goldmann Elżbieta
(1)
Gotwald-Feja Beata
(1)
Gregor Bogdan (1943- )
(1)
Grzega Urszula
(1)
Hargrave Kiran Millwood (1990- ). Kobiety z Vardø
(1)
Hayden Green D
(1)
Hoover Ryan
(1)
Jacyno Małgorzata
(1)
Jankowiak-Kaczmarek Agnieszka
(1)
Jasińska-Biliczak Anna
(1)
Johnson Spencer (1940- )
(1)
Jurkowska-Zeidler Anna
(1)
Kall Jacek (1962- )
(1)
Karpik Lucien (1934- )
(1)
Karpowicz Agnieszka
(1)
Kieżel Ewa
(1)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(1)
Kinder-Kiss Hanna (1958- )
(1)
Kotarbiński Jacek
(1)
Kowalik Maciej (1984- )
(1)
Kownacka Violetta
(1)
Kreisler Jeff
(1)
Kucharczyk-Barycza Anna
(1)
Kulczyńska Katarzyna
(1)
Kuligowska Anna
(1)
Kuropiejska-Przybyszewska Barbara
(1)
LeGuin Ursula K. Kotolotki
(1)
Lenartowicz Michał (kultura fizyczna)
(1)
Leśnicki Zbigniew. Kraków : zapomniane obrazy, wpływowe kobiety, królewskie tajemnice
(1)
Linkiewicz Agata
(1)
Makowska Anna. Karo i szalone wyzwania
(1)
Marcinkowska-Wełna Zofia
(1)
Mattson David (1963- )
(1)
Mazurkiewicz Robert (1954- )
(1)
Małosek Józef Jan. Kompendium tyflowiedzy
(1)
Modliński Artur K
(1)
Modrzyk Ariel (1985- )
(1)
Monkiewicz Jan (1949- )
(1)
Mytko Weronika
(1)
Niemczyk Agata
(1)
Nowak-Młynikowska Agnieszka
(1)
Nowik Krzysztof
(1)
Olejniczuk-Merta Anna
(1)
Orkan Władysław (1875-1930). Komornicy
(1)
Paprocki Rafał
(1)
Perchla-Włosik Aleksandra
(1)
Piłasiewicz Zofia (1960- ). Gruzja : w pół drogi do nieba
(1)
Polachowska Joanna
(1)
Prawęcka Karolina Kim będę
(1)
Przybysz Marta (ekonomistka)
(1)
Raciniewska Alicja
(1)
Rapaille Gilbert C
(1)
Ratajczyk Monika
(1)
Rees Matt (1967- ). Kolaborant z Betlejem
(1)
Ritzer George (1940- )
(1)
Rutkowska-Tomaszewska Edyta
(1)
Sakowska Agnieszka
(1)
Sandler David H
(1)
Sapała Marta (1974- )
(1)
Schlink Bernhard (1944- ). Kobieta na schodach
(1)
Sempruch-Krzemińska Katarzyna
(1)
Simon-Catelin Vanessa (1969- ). Jak dwie krople wody
(1)
Smyczek Sławomir
(1)
Sołtysiak Paulina
(1)
Stawowy Ludwik
(1)
Stępień Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(32)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(39)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(38)
angielski
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(6)
Konsumenci
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Specjaliści ds. marketingu
(2)
Studenci
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Chorzy
(1)
Doradcy inwestycyjni
(1)
Działacze społeczni
(1)
Dzieci
(1)
Ekonomiści
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Niewidomi
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Urzędnicy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura meksykańska
(1)
Temat
Kobieta
(6651)
Język angielski
(3434)
Rodzina
(3383)
Język niemiecki
(3176)
Relacje międzyludzkie
(3094)
Konsumenci
(-)
II wojna światowa (1939-1945)
(2777)
Przyjaźń
(2617)
Płyty gramofonowe
(2615)
Tajemnica
(2257)
Film fabularny
(2183)
Muzyka rozrywkowa
(2119)
Miłość
(2118)
Żydzi
(2040)
Literatura polska
(2011)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1997)
Śledztwo i dochodzenie
(1983)
Powieść polska
(1943)
Życie codzienne
(1911)
Pisarze polscy
(1878)
Zabójstwo
(1877)
Dzieci
(1736)
Muzyka rozrywkowa polska
(1715)
Polacy za granicą
(1592)
Mężczyzna
(1561)
Kościoły i kaplice
(1492)
Wojsko
(1456)
Kultura
(1438)
Język polski
(1356)
Filozofia
(1330)
Zamki i pałace
(1283)
Politycy
(1279)
Tematy i motywy
(1270)
Historia
(1262)
Policjanci
(1257)
Powieść amerykańska - 20 w.
(1246)
Polityka
(1235)
Podróże
(1230)
Dziewczęta
(1188)
Nastolatki
(1129)
Małżeństwo
(1102)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1091)
Władcy
(1077)
Magia
(1064)
Powieść angielska
(1062)
Zwierzęta
(1061)
Sztuka
(1056)
Uczucia
(1052)
Literatura
(1049)
Jazz
(1026)
Dramat filmowy
(1017)
Trudne sytuacje życiowe
(1005)
Film amerykański
(995)
Literatura niemiecka
(977)
Rodzeństwo
(976)
Język angielski - podręcznik
(965)
Dziennikarze
(947)
PRL
(919)
Polityka międzynarodowa
(919)
Powieść amerykańska
(910)
Powieść angielska - 20 w.
(889)
Kościół katolicki
(877)
Poezja polska - 20 w.
(864)
Wielkanoc
(864)
Holokaust
(854)
Muzyka polska
(853)
Rock
(853)
Sekrety rodzinne
(852)
Społeczeństwo
(849)
Powieść francuska
(832)
Sztuka polska
(816)
Ludzie a zwierzęta
(787)
Osoby zaginione
(782)
Duchowieństwo katolickie
(773)
Młodzież
(770)
Arystokracja
(762)
Boże Narodzenie
(759)
Śmierć
(740)
Przestępczość zorganizowana
(720)
Wojna
(712)
Relacja romantyczna
(708)
Gramatyka
(704)
Matki i córki
(698)
Teatr polski
(696)
Pisarze
(690)
Chłopcy
(681)
Poszukiwania zaginionych
(678)
Język francuski
(677)
Literatura austriacka
(665)
I wojna światowa (1914-1918)
(662)
Nauka
(662)
Samorealizacja
(658)
Obyczaje i zwyczaje
(655)
Polacy
(642)
Miasta
(639)
Budownictwo miejskie
(637)
Film obyczajowy
(631)
Psy
(624)
Wybory życiowe
(620)
Świadomość społeczna
(614)
Uprowadzenie
(613)
Temat: czas
2001-
(23)
1901-2000
(6)
1989-2000
(5)
1918-1939
(2)
1945-1989
(2)
1-100
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1939-1945
(1)
201-300
(1)
301-400
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Stany Zjednoczone (USA)
(4)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(2)
Świat
(2)
Afryka
(1)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Arabia Saudyjska
(1)
Betlejem
(1)
Cieszyn (woj. śląskie)
(1)
Czeski Cieszyn (Czechy)
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Frankfurt nad Odrą (Niemcy)
(1)
Gruzja
(1)
Guben (Niemcy)
(1)
Gubin (woj. lubuskie, pow. krośnieński, gm. Gubin)
(1)
Görlitz (Niemcy)
(1)
Indie
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Krzemieniec (Ukraina, obw. tarnopolski, rej. krzemieniecki)
(1)
Meksyk (Meksyk)
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia Północna
(1)
Portugalia
(1)
Powiat poznański (woj. wielkopolskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Starożytny Rzym
(1)
Słubice (woj. lubuskie)
(1)
Turcja
(1)
Wielkopolska
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Zgorzelec (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(19)
Raport z badań
(8)
Poradnik
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Monografia
(3)
Broszura
(1)
Esej
(1)
Fantastyka
(1)
Komiks
(1)
Kryminał
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki
(1)
Powieść
(1)
Powieść biograficzna
(1)
Powieść historyczna
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Reportaż
(1)
Thriller
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(24)
Socjologia i społeczeństwo
(14)
Zarządzanie i marketing
(10)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Historia
(2)
Psychologia
(2)
Biologia
(1)
Chemia
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kulinaria
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
40 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Geografia / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0554-9128 ; nr 102)
Na książce wyłącznie błędny ISSN, prawidłowy: 0554-8128.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 261-280.
Publikacja sfinansowana przez Rektora Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu,Dziekana Wydziału Nauk Geograficznych i Geologicznych UAM, Dyrektora Instytutu Geografii Społeczno-Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej UAM, Kierownika Zakładu Gospodarki Przestrzennej UAM.
Streszczenie w języku angielskim.
Prezentowana książka zawiera charakterystykę zachowań przestrzennych konsumentów zachodzących pomiędzy parami podzielonych miast granicznych w polsko-niemieckim i polsko-czeskim obszarze przygranicznym, a w końcowym etapie przedstawia modele owych transgranicznych zachowań konsumenckich z punktu widzenia konsumenta polskiego, niemieckiego i czeskiego, dokonującego zakupów w placówkach handlowych zlokalizowanych po drugiej stronie granicy państwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 356143 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem publikacji jest przybliżenie szerokiemu gronu klientów instytucji finansowych, nieznających matematyki finansowej i ryzyka stopy procentowej, podstawowych informacji z tych obszarów potrzebnych do zrozumienia konstrukcji kredytów i depozytów.
Po zapoznaniu się z tą publikacją Czytelnik zdobędzie wiedzę umożliwiającą porównanie różnych ofert kredytów i depozytów, wyznaczenie rzeczywistej rocznej stopy procentowej (RRSO), czy przeliczenie jak zmiana stopy procentowej zmienia wysokość raty kredytu. Jedyna wymagana wiedza z matematyki dotyczy pojęć na poziomie szkoły średniej, np. podstawowych informacji o ciągach geometrycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 367302, 367301, 367303 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Sport nasz powszedni : praktyki konsumpcji sportowej Polaków / Michał Lenartowicz. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2023. - 238, [1] strona : wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 195-214. Indeks.
Współfinansowanie: Ministerstwo Edukacji i Nauki (Polska)
Kibice sportowi i ich emocjonalne zaangażowanie w rywalizację sportową stanowią wdzięczny temat kultury masowej i badań naukowych. Ta książka jednak nie została im poświęcona. Poświęcono ją konsumentom sportu, dla których oglądanie widowisk sportowych jest tylko jednym z wielu sposobów spędzania czasu wolnego w użytecznej formule nigdy niekończącego się serialowego cyklu rozgrywek ligowych, pucharowych, mistrzowskich lub olimpijskich. Jest to książka o obecności sportu w życiu ludzi, którzy najczęściej nie postrzegają siebie jako kibiców, i o klasowym zróżnicowaniu konsumpcji sportowej w Polsce. Jest to także monografia o sporcie profesjonalnym, którego medialną i biznesową naturę wyraźnie ujawniła pandemia COVID-19.
"To, co wyróżnia publikację jest (…) skupienie się na widzach sportowych, na osobach oglądających sport - czy to w mediach, czy na obiektach sportowych. (…) Książka Lenartowicza nie ogranicza się ani do jednej dyscypliny sportowej, ani do kategorii, którą można by określić mianem (zagorzałych) kibiców. Dotyczy ona zainteresowania Polaków sportem - tego czy i w jaki sposób konsumują widowiska sportowe." (z recenzji prof. Honoraty Jakubowskiej)
"Książka ugruntowuje pozycję autora w Polsce wśród badaczy klas społecznych oraz sportu. Bardzo silną stroną książki jest jej część erudycyjna. (…) Autor znakomicie radzi sobie także z analizą danych empirycznych, prowadząc ją w bardzo zdyscyplinowany sposób. (...) Nie mam wątpliwości, że po książkę prof. Lenartowicza sięgnie wiele osób zainteresowanych sportem i przemianami klasowymi społeczeństwa polskiego." (z recenzji prof. Radosława Kossakowskiego)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 388024 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Miejsce wydania według bazy ISBN.
Indeks.
Nowe wydanie książki Davida Sandlera, będącej światowym bestsellerem i klasykiem literatury biznesowej, zostało uaktualnione i uzupełnione o działania w nowych realiach rynkowych przez Davida Mattsona – następcę Sandlera w firmie szkoleniowej Sandler Training. Rewolucyjny program szkolenia sprzedawców, System Sprzedaży Sandlera, uzasadnia przestarzałość i nieskuteczność tradycyjnych metod sprzedaży i wprowadza zasady, których przestrzeganie gwarantuje sukces w zawodzie handlowca. Obecne wydanie zostało rozszerzone o wskazówki dotyczące zastosowania systemu Sandlera w sprzedaży dla korporacji, zamieszczono też najnowsze studia przypadków zaczerpnięte z praktyki Sandler Training. źródło opisu: materiały wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 382300 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / [Uniwersytet Łódzki])
Bibliografia, netografia na stronach 231-257.
Bojkoty towarzyszyły życiu ekonomicznemu człowieka od stuleci, jednak wraz z rozwojem Internetu i nowych technologii ich częstotliwość systematycznie rośnie. Od bostońskiej herbatki przez walkę z apartheidem aż po uliczne demonstracje i sabotaże względem KFC, Abercrombie & Fitch czy ExxonMobil autor prezentuje przyczyny, mechanizmy i konsekwencje bojkotów z punktu widzenia współczesnych konsumentów oraz firm. Książka jest pierwszą zarówno na polskim, jak i zagranicznym rynku wydawniczym, w której ukazano bojkoty pracowników i konsumentów z perspektywy zarządzania, a także rozszerzono tę tematykę o nieporuszany dotąd wątek – bojkoty instytucji kultury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360706 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 365-371.
Współfinansowanie: Wydział Nauk Społecznych i Instytut Socjologii (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań).
Streszczenie w języku angielskim.
"Marnotrawstwo jest zjawiskiem bezpośrednio związanym z konsumpcją, globalizacją ekonomiczną, usuwaniem odpadów oraz użyciem pestycydów. Jest jednocześnie tak samo szkodliwe, jak i niezbędne do funkcjonowania i reprodukcji życia społecznego oraz systemu kapitalistycznego. Współistnienie tych dwóch przeciwnych wymiarów stanowi niesamowity paradoks, który potęguje rozwój oraz krytykę zjawiska marnotrawstwa w tym samym czasie. "Społeczeństwo marnotrawców?" to praca dokonująca imponującego wysiłku intelektualnego, aby ten paradoks wyeksponować. [...] Ariel Modrzyk prowadzi czytelnika w szybkim, ale nienarzucającym się tempie po ścieżkach zazwyczaj pełnych uprzedzeń i normatywnych wskazówek - od tradycyjnych perspektyw filozoficznych na temat marnotrawstwa do współczesnych praktyk dzielenia terytorium w ramach zjawiska freeganizmu." (z recenzji dr hab. Adriany Micy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 355064 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Biznesu)
Tytuł oryginału: The culture code : an ingenious way to understand why people around the world live and buy as they do.
Co różni ludzi na całym świecie? Co takiego sprawia, że wybieramy jakiś styl życia i kupujemy takie, a nie inne rzeczy? Co kształtuje nasze podejście do miłości, uwodzenia i seksu? Odpowiedzią na te pytania jest kod kulturowy. Clotaire Rapaille, światowej sławy badacz kultur i ekspert rynku, doradca większości firm z listy Forbes 100, spędził dekady, odkrywając tajemnice zachowań konsumentów i przekazując je największym firmom świata, współtworząc produkty trafiające w sedno potrzeb rynku. Tworzył kampanie dla takich gigantów, jak Boeing, LG, Honda, Lego oraz kilkudziesięciu innych światowych korporacji. Rapaille złamał system kodujący nasze zachowania. Częścią tego systemu stajemy się w chwili naszych narodzin. Nieświadomie przyswajamy programy funkcjonowania w świecie – kody kulturowe. To właśnie one czynią z przedstawicieli Homo sapiens Amerykanów, Niemców czy Polaków. To one sprawiają, że przeżywamy swoje jednostkowe życie według zasad, których sens pozostaje przed nami głęboko ukryty. System kulturowego kodowania działa bowiem w sposób milczący i niewidzialny, delikatnie, acz stanowczo popychając nas w kierunkach, w których poruszamy się na co dzień.
Clotaire Rapaille zastosował swoją metodę do odkrycia tożsamości USA, przeniknięcia istoty sera we Francji czy wydobycia idei samochodu w Niemczech. Odkryte przez niego kody pozwalają zrozumieć fenomen amerykańskiego prezydenta oraz przyczyniają się do sukcesu rynkowego produktów pochodzących od firm ze szczytu światowego biznesu. Na szczęście my również możemy poznać unikalną metodę łamania kodów kulturowych, zyskując nowy rodzaj wolności w otchłani otaczających nas zjawisk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 357705 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 305-333.
Współfinansowanie: Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
W publikacji chciałam usystematyzować dotychczasową wiedzę o opakowaniu, a także zaktualizować ją o te obszary, które dotychczas nie były uwzględniane w rozpoznaniu naukowym. Jednoczenie nie uzurpuję sobie prawa, aby powiedzieć, że jest to najbardziej kompletne, jak i najbardziej aktualne dzieło, które znajduje się obecnie na rynku, gdyż ze swojego doświadczenia - zarówno jako naukowiec, jak i praktyk - doskonale zdaję sobie sprawę ze złożoności zjawiska, które starałam się uchwycić.
Niemniej tą publikacją chciałabym przywrócić opakowaniu należną mu uwagę w obszarze nauk o zarządzaniu i marketingu, a także zainteresować tym tematem zarówno środowisko naukowe, jak i praktyków biznesu, pobudzając do dalszej eksploracji tematu, a także wymiany doświadczeń. Mam też nadzieję, że uda mi się zmniejszyć dysproporcje w postrzeganiu opakowań przez te dwa środowiska i trochę je do siebie zbliżyć. Mnie samej, jako młodemu naukowcowi i praktykowi, trudno było pogodzić te dwie perspektywy (naukową i biznesową), a usystematyzowanie tych zagadnień na tyle, aby podjąć się ich publikacji, zajęło mi kilka lat. (Autorka)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376109 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 262038 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na marne / Marta Sapała. - Wołowiec : Wydawnictwo Czarne, 2019. - 284 [4] strony ; 22 cm
(Reportaż)
Bibliografia, netografia na stronach 270-[285].
Mówi się, że z roku na rok marnujemy coraz więcej żywności, a w śmietnikach lądują kilogramy resztek, które mogłyby stanowić pełnowartościowe pożywienie. Wyrzucamy to, co wydaje nam się niejadalne: sterty ziemniaczanych obierków, dziesiątki suchych kromek chleba, resztki jogurtu zalegające na dnie plastikowych kubeczków, obite jabłka, opakowania z przeterminowanym makaronem, którego nie zdążyliśmy ugotować. Ale czy na pewno marnotrawstwo żywieniowe rośnie w tak szybkim tempie, jak straszą nas media? Marta Sapała postanowiła zbadać ten temat. Rozmawia z ludźmi, którzy żywią się tym, co znajdą w śmietnikach, zagląda do kompostowników i kuchennych szafek swoich rozmówców, szpera w kontenerach przy dyskontach spożywczych, oddaje głos ludziom bez domu i tym, którzy oszczędzanie mają we krwi. Odwiedza miejsca, w których powstaje żywność, i te, w których kończy się jej droga. Zagląda do magazynów w supermarketach i bankach żywności. Ludzkie portrety splata ze statystykami i opiniami ekspertów. Nie boi się również podawać w wątpliwość powtarzanych w mediach obiegowych opinii dotyczących marnotrawstwa. „Na marne” to zbiór reportaży o naszych codziennych nawykach i doskonała lekcja odpowiedzialnej konsumpcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 354135, 353513 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. C 339-56 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wartość luksusu : perspektywa konsumentów i przedsiębiorstw / Beata Stępień. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2019. - 347, [1] strona : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 305-344.
Wydanie publikacji dofinansowane ze środków Narodowego Centrum Nauki, przyznanych na podstawie decyzji numer DEC-2013/11/B/HS4/01484
Globalna fala demokratyzacji luksusu i dynamicznie rosnące grupy aspirujących konsumentów z szybko rozwijających się gospodarek skłaniają do pytań o to: • jak współcześnie jest postrzegany luksus, co obecnie stanowi o jego wartości? • jakie cechy luksusu konsumenci z nowych rynków cenią najwyżej i dlaczego? • jak zmienia się globalny biznes luksusu i dokąd zmierza?
Książka ta jest próbą odpowiedzi na te pytania. Ukazano w niej, jak konsumenci postrzegają i hierarchizują poszczególne składniki wartości dóbr uważanych za zbędne, a których sprzedaż od dekad dynamicznie rośnie. Opisano też zawiłości pojmowania luksusu i rozwoju rynku dóbr luksusowych przez pryzmat stopniowych odstępstw od reguł, którym hołdowano przez wieki. W monografii podjęto też próbę empirycznego zbadania, jak postrzegają dobra luksusowe konsumenci na wschodzących rynkach luksusu (z Polski, Turcji, Arabii Saudyjskiej, Indii i Portugalii) i jakie czynniki różnicują to postrzeganie w kategoriach wartości, które symbolizują w porównaniu z konsumentami z tzw. starej kolebki luksusu. Wykazano, że to segmenty konsumentów skonstruowane na podstawie kryteriów psychograficznych najtrafniej przedstawiają zróżnicowane podejście do oceny wartości luksusu w skali międzynarodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 356070 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 239255 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bankructwa. T. 3, Przedsiębiorstwa i konsumenci / Maciej Tokarski, Andrzej Tokarski. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 231, [1] strona : wykresy ; 23 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 213-227.
Dla praktyków i teoretyków rynku finansowego, studentów oraz nauczycieli akademickich.
Niestabilne czasy, jakich obecnie jesteśmy świadkami, na skutek pandemii oraz konfliktu zbrojnego w Ukrainie pokazują jednoznacznie, że problematyka zagrożenia finansowego i bankructw przedsiębiorstw oraz osób fizycznych jest ważna i ciągle aktualna. Książka porusza tematykę upadłości podmiotów prowadzących działalność gospodarczą oraz osób fizycznych, tzw. upadłości konsumenckiej. W sposób szczegółowy ukazuje kwestie upadłości - w ujęciu zarówno ekonomicznym, jak i prawnym - oraz zagadnienia dotyczące zadłużenia gospodarstw domowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 388016 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 292407 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 119-130.
Dla osób zainteresowanych zrównoważoną konsumpcją i jej miejscem w zrównoważonym rozwoju oraz polityką żywnościową oddziałującą na konsumenta i dystrybucję.
Współfinansowanie: Wydział Ekonomiczny (Uniwersytet Przyrodniczy ; Poznań)
Streszczenie w języku angielskim.
Zapotrzebowanie na żywność w związku z powiększającą się populacją będzie rosło. Do 2050 r. na Ziemi będzie mieszkać prawie 10 miliardów ludzi. To prawie 2 miliardy więcej niż teraz. Systemy żywnościowe obecnie są największym jednorodnym źródłem emisji gazów cieplarnianych, głównym powodem gwałtownego spadku bioróżnorodności i zanieczyszczenia wód gruntowych oraz mórz i oceanów. Książka omawia wybrane instrumenty polityki publicznej, których celem jest zmiana zachowań konsumentów oraz dystrybutorów żywności na bardziej zrównoważone, a także implikacje ekonomiczne, społeczne oraz środowiskowe tych instrumentów.
Z publikacji można dowiedzieć się: czym jest zrównoważona konsumpcja i jakie są jej zasady; dlaczego w szczególnych przypadkach wskazane jest zastosowanie instrumentów rynkowych i regulacyjnych zmieniających zachowania konsumentów i dystrybutorów dotyczące żywności; z jakim profilem społeczno-ekonomicznym konsumentów była powiązana większa akceptacja społeczna interwencji w konsumpcję i dystrybucję żywności w przeprowadzonych badaniach.
Książka skierowana jest do osób zainteresowanych zrównoważoną konsumpcją i jej miejscem w zrównoważonym rozwoju oraz polityką żywnościową oddziałującą na konsumenta i dystrybucję w celu uzyskania bardziej zrównoważonego sposobu gospodarowania żywnością w duchu gospodarki o obiegu zamkniętym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 370180 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Produkty nowej generacji : wybrane zagadnienia / pod redakcją Aleksandry Badory, Leszka Woźniaka - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 235 stron : ilustracje ; 23 cm.
Zrealizowano ze środków Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.
W książce omówiono zagadnienia związane z nowymi technologiami stosowanymi w różnych grupach produktów: kosmetykach, napojach energetyzujących, używkach, suplementach diety oraz, przede wszystkim, żywności. Pokazano, jak na przestrzeni wieków zmieniła się rola kosmetyków w codziennym życiu ludzi oraz jaki wpływ wywierają one obecnie, jakie są korzystne, jak i negatywne skutki dla zdrowia, wynikające ze stosowania kosmetyków powstałych przy wykorzystaniu nanotechnologii oraz tych wykonanych metodami tradycyjnymi z użyciem naturalnych komponentów. Przedstawiono wpływ stosowania suplementów diety na zdrowie człowieka. Podkreślono szczególnie, że suplementy diety mogą w znaczący sposób pomóc w chorobach cywilizacyjnych XXI wieku. Wiele uwagi poświęcono zagadnieniu żywności i jej bezpieczeństwa. Żywność jest uznawana za bezpieczną tylko wtedy, gdy w następstwie odpowiedniego jej przygotowania i skonsumowania, zgodnie z przeznaczeniem, nie wystąpią żadne negatywne skutki dla zdrowia ludzkiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 355162 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The age of surveillance capitalism : the fight for a human future at the new frontier of power.
Przełomowa analiza nowego porządku ekonomicznego, narzuconego przez cyfrową rewolucję, i jedna z najważniejszych książek XXI wieku o gospodarce i społeczeństwie.
Gra toczy się o wysoką stawkę. Dążenia potężnych korporacji do przewidywania i kontrolowania naszych zachowań są prawdziwym wyzwaniem dla ludzkości. Pasożytnicza logika ekonomiczna, w której wytwarzanie towarów i usług jest podporządkowane globalnej architekturze modyfikacji behawioralnych, może zmienić ludzką naturę w XXI wieku tak samo, jak przemysłowy kapitalizm zniekształcił naturalne środowisko w XIX i XX wieku. Autorka pokazuje, jak patronująca tym procesom Dolina Krzemowa wpływa na każdy sektor światowej gospodarki; jak prognozy naszych zachowań są kupowane i sprzedawane na rynkach prognoz behawioralnych, a bogactwo, wiedza i władza koncentrują się w jednym miejscu na niespotykaną dotąd skalę. Wskazuje, że prawdziwe zagrożenie dla naszego społeczeństwa płynie już nie ze strony totalitarnych państw, lecz ze strony globalnych korporacji, powszechnie inwigilujących nasze zachowania i kuszących obietnicami maksymalnego zysku kosztem demokracji, wolności i - ostatecznie - naszej przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 364696 (1 egz.)
Audiobook
CD
W koszyku
Czas trwania: 29 godz. 40 min.
Tytuł oryginału: The age of surveillance capitalism : the fight for a human future at the new frontier of power.
Czyta: Elżbieta Kijowska.
Nagranie w formacie mp3.
Przełomowa analiza nowego porządku ekonomicznego, narzuconego przez cyfrową rewolucję, i jedna z najważniejszych książek XXI wieku o gospodarce i społeczeństwie.
Gra toczy się o wysoką stawkę. Dążenia potężnych korporacji do przewidywania i kontrolowania naszych zachowań są prawdziwym wyzwaniem dla ludzkości. Pasożytnicza logika ekonomiczna, w której wytwarzanie towarów i usług jest podporządkowane globalnej architekturze modyfikacji behawioralnych, może zmienić ludzką naturę w XXI wieku tak samo, jak przemysłowy kapitalizm zniekształcił naturalne środowisko w XIX i XX wieku. Autorka pokazuje, jak patronująca tym procesom Dolina Krzemowa wpływa na każdy sektor światowej gospodarki; jak prognozy naszych zachowań są kupowane i sprzedawane na rynkach prognoz behawioralnych, a bogactwo, wiedza i władza koncentrują się w jednym miejscu na niespotykaną dotąd skalę. Wskazuje, że prawdziwe zagrożenie dla naszego społeczeństwa płynie już nie ze strony totalitarnych państw, lecz ze strony globalnych korporacji, powszechnie inwigilujących nasze zachowania i kuszących obietnicami maksymalnego zysku kosztem demokracji, wolności i ostatecznie naszej przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. T 21451 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej