Menedżerowie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(167)
Forma i typ
Książki
(167)
Publikacje fachowe
(130)
Publikacje naukowe
(70)
Publikacje dydaktyczne
(66)
Poradniki i przewodniki
(29)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(130)
wypożyczone
(19)
nieokreślona
(17)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(152)
Biblioteka Austriacka
(2)
Biblioteka Obcojęzyczna
(12)
Dział Informacji
(1)
Autor
Sałbut Bartosz
(5)
Bury Agnieszka Natalia
(4)
Gasper Dorota
(4)
Gut Jerzy (1955- )
(3)
Haman Wojciech (1954- )
(3)
Haman Wojciech (1954- ). Psychologia szefa
(3)
Babin Leif
(2)
Bakalarz Dariusz
(2)
Cagan Marty (1959- )
(2)
Covey Stephen R. (1932-2012)
(2)
Gregor Bogdan (1943- )
(2)
Jeznach Andrzej (1954- )
(2)
Juchnowicz Marta (1948- )
(2)
Justyna Marlena
(2)
Kaczorowska-Spychalska Dominika
(2)
Kinowska Hanna (organizacja i zarządzanie)
(2)
Kotler Philip (1931- )
(2)
Kowalewski Karol (ekonomia)
(2)
Kozłowski Waldemar
(2)
Machnik Marcin
(2)
Maciejewska Małgorzata
(2)
Michalski Eugeniusz (1939- )
(2)
Moczydłowska Joanna
(2)
Ożarowska Aleksandra (tłumaczka)
(2)
Rostkowski Tomasz (organizacja i zarządzanie)
(2)
Schein Edgar H. (1928- )
(2)
Sepielak Paweł
(2)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(2)
Sinek Simon
(2)
Spiechowski Przemysław
(2)
Szóstek Aga
(2)
Tworzydło Dariusz (1974- )
(2)
Waśko Zbigniew
(2)
Willink Jocko
(2)
Witkowska Magda
(2)
Woźniak Jacek (organizacja i zarządzanie)
(2)
Zagórska Paulina (tłumaczka)
(2)
Allspaw John
(1)
Andrzej Rysuje (1985- )
(1)
Appelo Jurgen
(1)
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Baka Łukasz
(1)
Benson P. George
(1)
Berman Karen (1962- )
(1)
Białek Maja
(1)
Białek Maria (tłumaczka)
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Bińczycki Bernard
(1)
Blanchard Ken
(1)
Bober Tomasz
(1)
Bolibok Piotr
(1)
Bouras Nick (1945- )
(1)
Brill Jonathan
(1)
Brown Brené
(1)
Brunson Russell
(1)
Brynjolfsson Erik (1962- )
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Buglewicz Ksenia (1978- )
(1)
Cameron Kim. S
(1)
Case John (1944- )
(1)
Chmiel Sławomir Jerzy
(1)
Chmielewska Anna (ekonomia)
(1)
Chrapko Mariusz
(1)
Chłodnicki Marcin
(1)
Cieślak Ola (1981- )
(1)
Cieślik Rafał
(1)
Cleary Thomas
(1)
Cohn Mike
(1)
Collins Philip (1967- )
(1)
Cooper Cary L. (1940- )
(1)
Czapiewski Maciej (biegły rewident)
(1)
Czarnecki Leszek (1962- )
(1)
Czartoryski Bartosz
(1)
Czech Marcin (1968- )
(1)
Czubała Anna (1943- )
(1)
Daisley Bruce
(1)
Davenport Thomas H. (1954- )
(1)
De Cremer David
(1)
Debois Patrick
(1)
Doroba Anita
(1)
Dorocki Sławomir (1974- )
(1)
Drzewiecki Radosław
(1)
Drzewiecki Sebastian (1973- )
(1)
Duncan Kevin (1961- )
(1)
Dziopak-Strach Ada
(1)
Dzięgielewski Artur
(1)
Economy Peter
(1)
Eikenberry Kevin (1962- )
(1)
Eyal Nir (1980- )
(1)
Fajto Janusz
(1)
Fassnacht Martin
(1)
Filipowicz Grzegorz (zarządzanie)
(1)
Florkowski Antoni
(1)
Forsgren Nicole
(1)
Froń Karol
(1)
Fryzeł Barbara (1971- )
(1)
Fuller Jack
(1)
Gajewska Paulina
(1)
Galica Mateusz
(1)
Gasparski Wojciech (1936-2022)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(112)
2010 - 2019
(42)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(164)
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
901-1000
(1)
Kraj wydania
Polska
(156)
Stany Zjednoczone
(9)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Język
polski
(153)
angielski
(11)
niemiecki
(1)
norweski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(7487)
9-13 lat
(4372)
6-8 lat
(3903)
Młodzież
(3235)
14-17 lat
(2103)
Menedżerowie
(167)
Szkoły wyższe
(1793)
0-5 lat
(1756)
Dorośli
(775)
Niewidomi
(711)
Nauczyciele
(685)
Studenci
(634)
Rodzice
(543)
Szkoły średnie
(469)
Szkoły podstawowe
(427)
Poziom podstawowy
(425)
A2 (poziom biegłości językowej)
(394)
B1 (poziom biegłości językowej)
(347)
A2 poziom biegłości językowej
(332)
Poziom średniozaawansowany
(321)
B1 poziom biegłości językowej
(314)
18+
(301)
A1 poziom biegłości językowej
(301)
A1 (poziom biegłości językowej)
(290)
Szkoły muzyczne I stopnia
(232)
Nauczyciele języka angielskiego
(226)
Poziom zaawansowany
(219)
B2 (poziom biegłości językowej)
(202)
Szkoły muzyczne II stopnia
(200)
Nauczyciele języka niemieckiego
(182)
B2 poziom biegłości językowej
(176)
Lekarze
(174)
Chorzy
(161)
Pedagodzy
(161)
Psychoterapeuci
(161)
Poziom niższy średniozaawansowany
(155)
Psycholodzy
(153)
Osoby z niepełnosprawnością
(151)
Uczniowie
(142)
Przedszkola
(113)
Historycy
(104)
C1 poziom biegłości językowej
(98)
Przedsiębiorcy
(91)
Szkoły ponadgimnazjalne
(88)
Klasa 8.
(80)
Tłumacze
(80)
C1 (poziom biegłości językowej)
(79)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(75)
Prawnicy
(74)
Literaturoznawcy
(73)
Cudzoziemcy
(70)
Licea
(67)
Klasa 1.
(66)
Psychiatrzy
(66)
Gimnazja
(64)
Technikum
(64)
Klasa 2.
(62)
Językoznawcy
(59)
Szkoły zawodowe
(59)
Klasa 3.
(58)
Nauczyciele języków
(55)
Logopedzi
(54)
Fizjoterapeuci
(52)
Klasa 7.
(52)
Kobieta
(51)
Osoby w wieku starszym
(51)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(51)
C2 poziom biegłości językowej
(50)
Nauczanie początkowe
(48)
Terapeuci zajęciowi
(47)
Pracownicy naukowi
(44)
Poziom profesjonalny
(43)
Szkoły ponadpodstawowe
(43)
Nauczyciele akademiccy
(40)
Nauczyciele przedszkoli
(39)
Pediatrzy
(38)
A0 poziom biegłości językowej
(35)
Pracownicy socjalni
(35)
Socjolodzy
(34)
Bibliotekarze
(33)
Nauczyciele nauczania początkowego
(33)
A2+ (poziom biegłości językowej)
(31)
Terapeuci
(31)
Ekonomiści
(30)
Klasa 5.
(30)
Urzędnicy
(30)
Lekarze rodzinni
(29)
Neurolodzy
(29)
Dziennikarze
(28)
Klasa 4.
(28)
Klasa 6.
(27)
Poziom rozszerzony
(27)
Specjaliści ds. marketingu
(26)
C2 (poziom biegłości językowej)
(25)
Informatycy
(23)
Programiści
(23)
Księgowi
(22)
Dietetycy i żywieniowcy
(21)
Psycholodzy kliniczni
(21)
Radcy prawni
(21)
Temat
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(39)
Zarządzanie
(35)
Przedsiębiorstwo
(32)
Przywództwo
(30)
Kultura organizacyjna
(17)
Menedżerowie
(17)
Praca zespołowa
(16)
Kompetencje przywódcze
(11)
Sukces
(11)
Zachowanie organizacyjne
(11)
Innowacje
(10)
Kompetencje menedżerskie
(10)
Marketing
(10)
Zaangażowanie pracowników
(10)
Zarządzanie zmianą
(10)
Coaching
(9)
Motywacja pracy
(9)
Relacje międzyludzkie
(9)
Praca
(8)
Sztuczna inteligencja
(8)
Zarządzanie strategiczne
(8)
Kapitał ludzki
(7)
Komunikacja marketingowa
(7)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(7)
Kreatywność
(6)
Dobre praktyki
(5)
Kadry
(5)
Organizacja
(5)
Organizacja pracy
(5)
Produktywność pracy
(5)
Satysfakcja zawodowa
(5)
Zaufanie
(5)
Zwinne zarządzanie
(5)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(4)
Etyka biznesu
(4)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Model biznesowy
(4)
Organizacje
(4)
Przedsiębiorczość
(4)
Psychologia biznesu
(4)
Rekrutacja pracowników
(4)
Wartościowanie pracy
(4)
Zarządzanie różnorodnością
(4)
Globalizacja
(3)
Kompetencje zawodowe
(3)
Komunikacja międzykulturowa
(3)
Kryzys
(3)
Marketing cyfrowy
(3)
Nowy produkt
(3)
Planowanie strategiczne
(3)
Programowanie zwinne
(3)
Public relations
(3)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(3)
Styl kierowania
(3)
Usługi
(3)
Zarządzanie kryzysowe
(3)
Zarządzanie międzykulturowe
(3)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(3)
Zarządzanie produktem
(3)
Adaptacja zawodowa
(2)
Babin, Leif
(2)
Badania marketingowe
(2)
COVID-19
(2)
Decyzje
(2)
Dowodzenie (wojsko)
(2)
Działania specjalne (wojsko)
(2)
Finanse przedsiębiorstwa
(2)
Finansowanie
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Kompetencje medialne
(2)
Komunikacja wewnętrzna
(2)
Konkurencyjność
(2)
Kontrola
(2)
Media społecznościowe
(2)
Mentoring
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Navy SEALs
(2)
Niepewność
(2)
Obsługa klienta
(2)
Ocena pracowników
(2)
Odpowiedzialność
(2)
Otoczenie firmy
(2)
Planowanie
(2)
Pokolenie X
(2)
Pokolenie Y
(2)
Pokolenie Z
(2)
Pokora
(2)
Polityka zdrowotna
(2)
Postawy
(2)
Praca zdalna
(2)
Prawo pracy
(2)
Projektowanie
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(2)
Przemysły wysokiej techniki
(2)
Płaca
(2)
Rozwój zawodowy
(2)
Rozwój zrównoważony
(2)
Rynek finansowy
(2)
Samorealizacja
(2)
Temat: czas
2001-
(73)
1901-2000
(15)
1989-2000
(13)
1945-1989
(5)
1701-1800
(1)
Temat: miejsce
Polska
(33)
Stany Zjednoczone (USA)
(6)
Chiny
(2)
Europa
(1)
Irak
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(68)
Opracowanie
(42)
Podręcznik
(32)
Materiały pomocnicze
(23)
Monografia
(21)
Praca zbiorowa
(13)
Raport z badań
(8)
Case study (studium przypadku)
(6)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki
(1)
Relacja
(1)
Stan badań
(1)
Tablice i wzory
(1)
Vademecum
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(142)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(30)
Psychologia
(23)
Edukacja i pedagogika
(9)
Informatyka i technologie informacyjne
(8)
Praca, kariera, pieniądze
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Media i komunikacja społeczna
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Filozofia i etyka
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Językoznawstwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Historia
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Matematyka
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
Transport i logistyka
(1)
167 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na okładce: Zadowolone zespoły są bardziej produktywne, a dla menedżerów praca też powinna być przyjemnością. Nazwa wydawcy oryginału: Wiley.
Tytuł oryginału: Managing for happiness : games, tools, and practice to motivate any team.
Kierownictwo organizacji nie oczekuje od liderów, że będą uszczęśliwiali swoje zespoły. Ważniejsze jest osiąganie celów biznesowych i realizowanie planu. Można jednak uznać za udowodnione, że szczęśliwsi ludzie pracują chętniej, szczęśliwsze zespoły są efektywniejsze, a szczęśliwsze organizacje łatwiej odnoszą spektakularne sukcesy. Błędem jest jednak nadmierne skoncentrowanie się na zadowoleniu powierzonych sobie pracowników. Do przywództwa i zarządzania należy podejść systemowo, pamiętając, że dzisiejsze organizacje wymagają zupełnie innego stylu zarządzania niż kilkanaście lat temu. Tylko jak konkretnie miałoby wyglądać takie zarządzanie? Dzięki tej książce dowiesz się, co możesz zrobić, aby zbudować lepszą kulturę organizacyjną, zwiększyć produktywność w swoim zespole i zachęcić kierownictwo organizacji do innowacyjności. W tym bardzo praktycznym, a zarazem interesująco napisanym poradniku znajdziesz mnóstwo przykładów ciekawych gier, innowacyjnych narzędzi i skutecznych, gotowych do wdrożenia dobrych praktyk. Przekonaj się, że można dzięki nim zmotywować dowolny zespół, wpływać na kulturę w organizacji, poprawiać efektywność pracy i pobudzać innowacyjność. Już po pierwszych kilku stronach dojdziesz do wniosku, że możesz dokonać przewrotu. Możesz zainspirować ludzi i zmotywować swój zespół. Przecież każdy zasługuje, by pracować w szczęśliwszej organizacji, prawda? Dowiedz się, jak: * lepiej mierzyć efektywność * skuteczniej nagradzać pracowników * zastąpić oceny okresowe * efektywniej motywować zespoły * tworzyć kulturę organizacyjną sprzyjającą kreatywności i innowacyjności Zespół jest zbyt ważny, by pozostawić go menedżerom!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 385743 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Droga do Sukcesu)
Bibliografia na stronach 220-223.
Jakie kompetencje powinien posiadać skuteczny menedżer? Jak motywować zespół, by wydobyć tkwiący w nim potencjał? Jak zażegnywać konflikty, rozwiązywać powtarzające się problemy i osiągać wyznaczone cele? Jeśli nurtują cię powyższe pytania, ten poradnik jest dla ciebie! Przystępny opis podstawowych zasad dobrego zarządzania uzupełniają liczne ćwiczenia, które ułatwią ci opanowanie nowych umiejętności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 372301 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej)
Bibliografia na stronach 264-291. Indeks.
Dla pracowników naukowych i studentów specjalizujących się w psychologii i organizacji pracy oraz dla menedżerów i specjalistów działów kadr.
Publikacja dofinansowana przez Akademię Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej
Co sprawia, że pracownicy szkodzą organizacji? Jakie motywy nimi kierują? Czy zachowania szkodliwe są wynikiem oddziaływań czynników środowiska pracy, czy też względnie trwałych dyspozycji psychicznych? Autor książki od dawna poszukuje odpowiedzi na te i podobne pytania. Swoje przemyślenia, obserwacje, a także wyniki badań zawarł w niniejszej monografii. Książka podejmuje zagadnienie zachowań kontrproduktywnych w pracy. Chociaż na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat w światowej literaturze psychologicznej obserwuje się wzmożone zainteresowanie tą problematyką, w Polsce rzadko jest ona podejmowana. Powołując się na klasyczne ujęcia tematu, jak również na wyniki najnowszych badań, dr Łukasz Baka przedstawia sposoby konceptualizacji problemu, modele teoretyczne, typologie, metody pomiaru, a także organizacyjne i osobowościowe wyznaczniki zachowań kontrproduktywnych. Następnie prezentuje serię sześciu własnych badań w różnych grupach zawodowych, których wspólnym celem było poznanie mechanizmów rozwoju tego typu zachowań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 384723 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce wydawca oryginału: Harvard Business Review Press.
Sztuka poskramiania finansów.
Finanse różnią się od matematyki tym, że tu dwa plus dwa nie musi zawsze równać się cztery. Jeśli w swojej pracy masz do czynienia z danymi finansowymi i czujesz, że nie orientujesz się w tej grze wystarczająco dobrze, ta książka jest dla Ciebie.
Dowiesz się z niej, jak: analizować wskaźniki zadłużenia, płynności, operacyjności i rentowności; czytać rachunek zysków i strat oraz sprawozdania z przepływów pieniężnych; interpretować bilans (rodzaje aktywów i pasywów firmy); kalkulować i oceniać marżę (marża brutto, operacyjna i netto); zarządzać zapasami i kapitałem pracującym; wykorzystać amortyzację w celach podatkowych; stosować w firmie zasady przejrzystości finansowej.
Jeśli poszukujesz informacji o finansach, podanych w jasny i przystępny sposób, wydanie drugie tej książki będzie Twoim bezcennym przewodnikiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 371280 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy rozdziałach.
Dla menedżerów średniego i wyższego szczebla, a także pracowników naukowych i studentów zarządzania oraz socjologii.
Każdą organizację tworzą ludzie. Relacje występujące między nimi wpływają na sposób, w jaki ona działa, jak jest postrzegana przez innych oraz jaką ma przewagę na rynku. Monografia ta poświęcona jest właśnie funkcjonowaniu człowieka w organizacji, przybliża i omawia szereg jego aspektów dotyczących: zaufania, przywództwa, kreatywności i innowacyjności, satysfakcji, zaangażowania w pracę oraz kultury organizacyjnej.
Publikacja pokazuje liczne relacje organizacyjne i ich wzajemne oddziaływania, z podkreśleniem fundamentalnego znaczenia zaufania w kreowaniu więzi międzyludzkich. Książka ma przekrojowy, interdyscyplinarny charakter, jest spójna, a jej treści uporządkowane są pod względem strukturalnym i logicznym
Do napisania monografii posłużył bogaty i aktualny materiał źródłowy, obejmujący około 400 pozycji literaturowych, zarówno krajowych, jak i zagranicznych. Publikację przygotowaliśmy z myślą o menedżerach średniego i wyższego szczebla na co dzień kreujących i zarządzających relacjami międzyludzkimi, a także pracownikach naukowych i studentach, zgłębiających takie dziedziny wiedzy, jak nauki o zarządzaniu, zarządzanie zasobami ludzkimi lub socjologia organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 382826 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 135-149.
Dla praktyków zajmujących się wdrażaniem i doskonaleniem funkcjonowania Przemysłu 4.0 w organizacjach.
Głównym celem niniejszej monografii jest identyfikacja współczesnych kierunków rozwoju koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi w obszarze kształtowania kompetencji pracowniczych. Ponadto zamierzeniem Autorów jest opracowanie katalogu tych kompetencji, które są aktualnie niezbędne do funkcjonowania organizacji w gospodarce cyfrowej i na silnie zmieniającym się rynku pracy. Autorzy koncentrują się na zagadnieniach związanych z wyzwaniami, jakie rozwój Przemysłu 4.0 niesie dla obszaru zarządzania zasobami ludzkimi, kładąc nacisk na potrzebę takiego kształtowania kompetencji pracowników, aby były one dostosowane do postępujących zmian w organizacji produkcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 389338, 393199 (2 egz.)
Książka
W koszyku
E-biznes : modele i tendencje / Tomasz Bober. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2021. - 111, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 103-109.
Współfinansowanie: Uniwersytet Ekonomiczny (Kraków)
W swej pracy autor wyczerpująco przedstawia istotę e-biznesu, jego rodzaje, formy oraz modele. Szczególną uwagę zwraca na rolę promocji w sieci, która pomaga w utrzymaniu przewagi konkurencyjnej. Podjęta przez autora jest niezwykle ważna dla gospodarki i społeczeństwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379406 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału i równoległy: "Psychiatric and behavioural disorders in intellectual and developmental disabilities". Na książce także ISBN oryginału i poprzedniego wydawcy.
Bibliografia, netografia przy pracach. Indeks.
Publikacja przeznaczona dla psychiatrów, psychologów, terapeutów, neurologów, pracowników socjalnych, menedżerów służby zdrowia, pielęgniarek.
Książka zawiera: charakterystykę najczęstszych zaburzeń występujących u osób niepełnosprawnych intelektualnie (m.in. depresji, zaburzeń lękowych i adaptacyjnych, schizofrenii i zaburzeń pokrewnych); omówienie symptomatologii zaburzeń psychicznych w grupie osób niepełnosprawnych intelektualnie; opis możliwości trafnego diagnozowania zaburzeń psychicznych oraz zasad właściwego leczenia farmakologicznego, interwencji terapeutycznych i psychospołecznych; skale diagnostyczne niezbędne do obiektywnej oceny psychopatologii towarzyszącej niepełnosprawności intelektualnej; aktualną, uznaną i promowaną na świecie nomenklaturę; wiele praktycznych rad i wskazówek pomocnych w opiece nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 359352 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzikie fale : jak budować biznes gotowy na wszystko / Jonathan Brill ; przekład Bartosz Sałbut. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2023. - 349, [2] strony : fotografie, ilustracje, mapa ; 24 cm.
Tytuł oryginału: Rogue waves : future-proof your business to survive and profit from radical change.
Philip Zimbardo: Książka ta to cenny wkład Jonathana Brilla w rozwój filozofii przywództwa i nauki o podejmowaniu decyzji. Adam Grant: Praktyczny poradnik dla każdego, kto chce podążać wraz ze zmianami, zamiast ze zdumieniem im się przyglądać. Mauro F. Guillén: Dzięki praktycznym narzędziom Brilla przyszłość może należeć do Ciebie.
Czy wiesz, że następna fala fenomenalna może być tak dzika, że pociągnie Twój statek na dno? Nie czekaj. Wykorzystaj ją, by odnieść sukces! Fale fenomenalne to fale, które są odpowiedzialne za katastrofy morskie. Są dzikie, nieprzewidywalne i niebezpieczne dla żeglugi. Czy wiesz, że dokładnie w tym momencie, gdzieś w głębinach pod dnem Twojej firmy wzbiera taka fala fenomenalna? Dzieje się tak na skutek ciągłego zderzania się ze sobą wielu różnych trendów, takich jak nowe technologie, zmiany demograficzne, ekonomia danych czy automatyzacja. Wszystkie one niosą ze sobą radykalne zmiany o charakterze systemowym, a gdy się na siebie nałożą, na morzu pojawi się fala zdolna z dnia na dzień zmieść z powierzchni niejedną firmę, a nawet unicestwić całą branżę. Jeśli w przeciwieństwie do swoich konkurentów zdołasz tę falę ujarzmić, zwyciężysz.
Jonathan Brill, ceniony ekspert w dziedzinie wstrząsoodpornego wzrostu i podejmowania decyzji w warunkach niepewności, podpowiada, jak przygotować firmę, aby zdołała nie tylko przetrwać zderzenie z taką potężną falą, ale wręcz wzniosła się dzięki niej na wyżyny. Brill kreśli praktyczny plan zakładający: rozpoznawanie i wykorzystywanie potencjału dziesięciu trendów technologicznych i społecznych, których nakładanie się na siebie może zmienić rzeczywistość Twojej firmy, dopatrywanie się wielkich szans w tym, co na pierwszy rzut oka wydaje się być wielkim zagrożeniem, tworzenie kultury przedsiębiorczości i eksperymentów, budowanie i skalowanie umiejętności przywódczych oraz procesów, dzięki którym Twoja firma będzie zwinniej działać i lepiej przystosowywać się do nowych okoliczności. To zbiór narzędzi prewencyjnych, które pozwolą Ci wykorzystać przypadkowość do własnych celów, czerpać zyski z chaosu i wprowadzić firmę na kurs długoterminowego sukcesu. Odporność na wstrząsy to podstawa Twojej nowej strategii rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 382600 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Dare to lead: brave work. Tough conversations. Whole hearts.
Na okładce: Autorka bestsellerów "New York Timesa". Wiarygodność w działaniu, uwalnianie potencjału, trudne rozmowy, budowanie zaufania.
W świecie, w którym technologia przejmuje nasze oczy, uszy, ręce i umysł, autorka przypomina nam, jak nie stracić serca. Świat potrzebuje odważnych liderów, którzy nie będą się bali korzystać z empatii, wrażliwości i autentyczności. Ta książka daje liderom praktyczne narzędzia, które pozwolą im uniknąć marnowania czasu na próby nieefektywnego i nieproduktywnego zarządzania zachowaniem własnym i innych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 355956 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 390380 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: "Zapomnij o kursach MBA, czytaj Kopciuszka" - Paul Hellman.
Bibliografia, netografia na stronach 243-[277].
Współfinansowanie: Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania (Uniwersytet Jagielloński)
Zdaniem Henry’ego Mintzberga programy MBA niewłaściwie edukują ludzi, kładąc nadmierny nacisk na umiejętności analityczne. Uczą zarządzania pozornie, bo zarządzania nauczyć się nie da - tym samym utwierdzają absolwentów w fałszywym przekonaniu, że zostali wystarczająco przygotowani do pełnienia funkcji menedżerów. Ma to destrukcyjny wpływ na praktykę zarządzania, organizacje i społeczeństwo. Studia MBA powinny nie tylko szkolić w metodach i technikach, lecz także kształtować wartości etyczne i instrumentalne. Obecnie wiele szkół zarządzania zmienia już swoje programy, dostrzegając znaczenie wartości organizacyjnych.
To właśnie wartości, takie jak sprawiedliwość, zaufanie, solidarność czy uczciwość, łączą omawiane w tej książce zagadnienia. Autor w niekonwencjonalny sposób zestawia dalekowschodnie bajki - od wieków wykorzystywane do kształtowania ludzkich postaw - z praktyką zarządzania i badaniami naukowymi. Zwraca w ten sposób uwagę, że w kierowaniu organizacjami oraz zespołami ludzkimi główną rolę odgrywają nie tylko kwalifikacje zawodowe, lecz także postępowanie osadzone w sferze aksjonormatywnej. Dzięki przystępnie omówionym analogiom między ludowymi opowieściami a kwestiami związanymi z funkcjonowaniem organizacji (m.in. procesem awansowania, innowacyjnością, wyznaczaniem celów, CSR czy wsparciem kierowniczym i kontrolą pracowników) dowiadujemy się, w jaki sposób wykorzystać bajki do rozwijania kompetencji i cech menedżerskich. Pozwala to przygotować liderów do skutecznego i odpowiedzialnego zarządzania opartego na wartościach, mającego pozytywny wpływ na ludzi, gospodarkę oraz środowisko.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 388768 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 169-186.
Autorka przedstawiła ; powstanie i ewolucję koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu oraz jej znaczenie we współpracy międzynarodowej, działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności, wdrażanie koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce i jej oddziaływanie na budowanie i utrwalanie wizerunku polskich organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 346254 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: Empowered : ordinary people, extraordinary products.
Wiodące firmy produktowe nie powstają za sprawą magii! Holly Hester-Reilly, H2R Product Science Wydaje się, że liderzy technologiczni, tacy jak Amazon, Apple, Google czy Tesla, przyciągają wybitnych ludzi i dzięki temu wciąż utrzymują swoją innowacyjność. W rzeczywistości ważniejsze jest środowisko, które pozwala zespołowi produktowemu na wypracowywanie niezwykłych rozwiązań. Większość firm jednak utrzymuje struktury uniemożliwiające wykorzystanie ludzkiej innowacyjności. Oto instrukcja, dzięki której liderzy będą mogli przeprowadzać transformacje w swoich organizacjach!
Cagan i Jones stworzyli kompendium wiedzy o przywództwie produktowym Teresa Torres, Product Talk W tej książce znajdziesz wszystkie informacje, które są Ci potrzebne do stworzenia środowiska sprzyjającego tworzeniu innowacyjnych rozwiązań. Dowiesz się, jak dostrzegać i wykorzystywać naturalne talenty każdego członka zespołu. Zapoznasz się z szeregiem praktycznych wskazówek, dzięki którym zidentyfikujesz wszelkie kwestie organizacyjne i kulturowe utrudniające pracę zespołu produktowego. Prześledzisz też liczne przykłady ułatwiające zrozumienie omawianych przez autorów koncepcji i wdrażanie ich we własnej organizacji. Przede wszystkim jednak nauczysz się tego, co najważniejsze: funkcjonowania przywództwa produktowego. Poznaj sekrety organizacji produktowych światowej klasy i zostań takim liderem, jakiego potrzebuje Twój zespół produktowy!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 386053 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress)
Tytuł oryginału: Inspired : how to create tech products customers love. Na stronie tytułowej i okładce przy nazwie autora: Silicon Valley Product Group.
Dla menedżerów produktów technologicznych.
Historia zna przykłady produktów, które odniosły niewiarygodny sukces i do dziś są zwane kultowymi. Można też wskazać projekty, które, zdawałoby się, były skazane na zwycięstwo, a jednak zaliczyły spektakularną porażkę. Co decyduje o losie nowego produktu? Jak stworzyć coś wybitnego, co przyniesie firmie pozycję rynkowego lidera? Początki wydają się oczywiste: trzeba odkryć coś, co jest wartościowe, użyteczne i wykonalne. Bez tego nie można oczekiwać powodzenia. Nawet jednak najlepsze pomysły mogą się okazać klapą przy niewłaściwym zarządzaniu nowym projektem. Za każdym świetnym produktem stoi ktoś, kto godzi sprzeczne interesy i wykonuje tytaniczną pracę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 372189 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 205-[207].
Dla menedżerów, projektantów, architektów, badaczy, marketingowców, przedstawicieli usług profesjonalnych i sektorów kreatywnych, a także studentów i słuchaczy studiów podyplomowych z zarządzania usługami, service design i projektowania usług.
Książka ta pomoże Ci: przygotować lepsze i unikatowe usługi; uniknąć wpadek przy wdrażaniu zmian; poprawić rentowność i stabilność biznesu; oferować klientom autentyczną korzyść. Jest to pierwsza na polskim rynku publikacja, w której autor wyjaśnia, jak dzięki service design zaprojektować produkty i usługi zorientowane na użytkownika. Tłumaczy, jak uczynić je bardziej praktycznymi, przyjaznymi i skutecznymi, jak przyciągnąć i - co najważniejsze - zatrzymać klienta.
Książka jest przewodnikiem dla menedżerów odpowiedzialnych za procesy New Product Development (NPD), projektantów produktów i interakcji, architektów informacji, badaczy sektora społeczno-gospodarczego, marketingowców. Jest to również niezbędne źródło wiedzy dla studentów, w tym studiów podyplomowych z zarządzania usługami, service design i projektowania usług.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 363807 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Menedżer z zawodu : projektant i integrator systemów zarządzania / Sławomir Jerzy Chmiel. - Brzezia Łąka : Wydawnictwo Poligraf, copyright 2017. - 194, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Dla menedżerów.
"Menedżer z zawodu" został napisany przez praktyka niestroniącego od refleksji albo - inaczej - przez badacza akademickiego, który nie boi się sprawdzać na własnej skórze, co to znaczy kierować organizacją, brać na siebie odpowiedzialność, ponosić ryzyko, nadążać za rozwojem wiedzy.
Na pewno nie jest to kolejne, nudne dzieło o zarządzaniu, pod jakimi uginają się półki w księgarniach. Autor lekkim piórem pokazuje przykłady, dlaczego wielopłaszczyznowe myślenie i szeroki kąt widzenia menedżera są kluczowe dla osiągnięcia przez firmę sukcesu bądź zafundowania jej porażki rynkowej. Zawodowi menedżerowie nigdy o tym nie zapominają. [Grażyna Piotrowska-Oliwa]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 365316, 365315 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Scrum : o zwinnym zarządzaniu projektami / Mariusz Chrapko ; [wprowadzenie Mike Cohn]. - Wydanie II rozszerzone. - Gliwice : Helion, © 2022. - 352 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Indeks.
Współczesny świat w dużej mierze przeniósł się do wnętrza komputerów. Nie chodzi tylko o internet, ale także o bazy danych najrozmaitszych firm i urzędów, programy do obsługi maszyn i sprzętów AGD, skomplikowane systemy logistyczne, magazynowe, handlowe i wszelkie inne. Bez odpowiedniego oprogramowania żaden z tych elementów rzeczywistości nie będzie właściwie działał, a to może być przyczyną małych kłopotów lub wielkich zagrożeń. Jednak stworzenie takiego oprogramowania nie jest rzeczą prostą, tym bardziej, że w trakcie pracy nad nim zawsze trzeba liczyć się z modyfikacją pierwotnych założeń. Odpowiedzią na to wyzwanie jest właśnie Scrum. Scrum to metoda pozwalająca tak zorganizować pracę nad projektem, by możliwe było szybkie i bezbolesne wprowadzanie do niego zmian. Z tej książki, napisanej przez praktyka i wybitnego specjalistę, dowiesz się, jak to działa. Na konkretnych przykładach, okraszonych odwołaniami do popularnych filmów czy książek, prześledzisz cały proces tworzenia oprogramowania i zrozumiesz, do czego powinieneś dążyć w swoich własnych projektach z użyciem metody Scrum. Zobaczysz, jak tworzyć zespół i przydzielać role, zarządzać wymaganiami, planować i szacować projekty oraz przeprowadzać sprinty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 377116 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zen lessons : the art of leadership / translated by Thomas Cleary. - Boston ; London : Shambhala, copyright 2007. - 171, [1] strona ; 17 cm.
This guide to enlightened conduct for people in positions of authority is based on the teachings of several great Chinese Zen masters.
Drawing on private records, letters, and long-lost documents of the Song dynasty (tenth to thirteenth centuries), Zen Lessons consists of short excerpts written in language that is accessible to the reader without any background in Eastern philosophy.
This book serves as a guide to recognizing the qualities of a genuine Zen teacher; it also serves as a study of the character and conduct necessary for the mastery of any position of power and authority-whether religious, social, political, or organizational.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 32313 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lider Alfa / Leszek Czarnecki. - Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, 2018. - 246, [1] strona : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 233-240. Indeks nazwisk.
Znakomity powrót autora bestsellerowego „Biznes po prostu”. Leszek Czarnecki Jest autorem pięciu książek o tematyce biznesowej. Od lat związany z Uniwersytetem Ekonomicznym we Wrocławiu, prowadzi również wykłady na wielu uczelniach zagranicznych.
"Lider alfa" to najnowsza książka jednego z najbardziej znanych polskich przedsiębiorców i praktyków biznesu. Autor skupia się w niej na kwestii przywództwa i cech, jakie determinują prawdziwych liderów. Czy przywództwa można się nauczyć, a może rodzimy się z tą umiejętnością? Czy liderem może zostać każdy, czy jedynie wybrani? Jak uwarunkowania biologiczne i inteligencja emocjonalna determinują zdolności przywódcze? Jak prawdziwi liderzy zmieniają oblicze biznesu i otaczającego nas świata? Są to zagadnienia, które od dawna fascynują najwybitniejszych praktyków biznesu.
Lider alfa to nie tylko praca teoretyczna, lecz przede wszystkim studium przypadków ukazujące wielość i rozmaitość form i typów przywództwa. Od spektakularnych sukcesów wybitnych liderów po tragiczne w skutkach decyzje osób, które nigdy nie powinny występować w tej roli - praca ta skupia się na analizie praktycznych aspektów przywództwa.
Oprócz najsłynniejszych historii znanych ze światowego biznesu, np. sukcesów założycieli takich firm, jak Ikea, Apple czy Lego, książka zawiera wiele innych przykładów oraz przemyślenia autora bazujące na jego ponaddwudziestoletnim doświadczeniu jako przedsiębiorcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 372772, 372770, 372771 (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej