Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(36)
Forma i typ
Książki
(36)
Publikacje fachowe
(19)
Publikacje naukowe
(13)
Poradniki i przewodniki
(9)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(29)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(36)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2480)
Kozioł Paweł
(2013)
Bekker Alfred
(1693)
Vandenberg Patricia
(1164)
Kotwica Wojciech
(794)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(-)
Kowalska Dorota
(671)
Doyle Arthur Conan
(644)
Wallace Edgar
(584)
Konopnicka Maria
(543)
Kochanowski Jan
(505)
Cartland Barbara
(496)
Shakespeare William
(474)
Dickens Charles
(448)
Buchner Friederike von
(438)
Hackett Pete
(434)
Maybach Viola
(434)
Waidacher Toni
(423)
Verne Jules
(392)
Poe Edgar Allan
(367)
Twain Mark
(366)
Christie Agatha (1890-1976)
(362)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(352)
May Karl
(345)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(336)
Siemianowski Roch (1950- )
(330)
Shakespeare William (1564-1616)
(328)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(321)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(314)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
London Jack
(299)
Leśmian Bolesław
(291)
Słowacki Juliusz
(288)
Boy-Żeleński Tadeusz
(287)
Dönges Günter
(286)
Sienkiewicz Henryk
(286)
Mahr Kurt
(284)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(284)
Kraszewski Józef Ignacy
(281)
Darlton Clark
(280)
King Stephen (1947- )
(279)
Ewers H.G
(278)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(277)
Orzeszkowa Eliza
(277)
Донцова Дарья
(268)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(267)
Krasicki Ignacy
(265)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Trzeciak Weronika
(262)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(259)
Kühnemann Andreas
(259)
Калинина Дарья
(257)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(254)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(248)
Mickiewicz Adam
(241)
Francis H.G
(240)
Montgomery Lucy Maud
(238)
Conrad Joseph
(236)
Austen Jane
(234)
May Karol
(232)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(232)
Vlcek Ernst
(231)
Prus Bolesław
(230)
Barner G.F
(229)
Autores Varios
(228)
Kürschner Joseph
(228)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(227)
Domańska Joanna (1970- )
(226)
Andersen Hans Christian
(224)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(219)
Stevenson Robert Louis
(218)
Balzac Honoré de
(217)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Wells H. G
(215)
Kipling Rudyard
(212)
Voltz William
(211)
Goethe Johann Wolfgang von
(209)
Howard Robert E
(205)
Cieślik Donata
(203)
Zimnicka Iwona (1963- )
(203)
Braiter-Ziemkiewicz Paulina (1968- )
(201)
Evans Virginia
(201)
Goliński Zbigniew
(201)
Hałas Jacek "Stranger"
(201)
Bazán Emilia Pardo
(200)
Baczyński Krzysztof Kamil
(199)
Dug Katarzyna
(198)
Mark William
(195)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(195)
Popczyński Marcin (1974- )
(195)
Czechowicz Józef
(189)
Kienzler Iwona (1956- )
(189)
Dickens Charles (1812-1870)
(187)
Alcott Louisa May
(186)
Hoffmann Horst
(186)
Kinder-Kiss Hanna (1958- )
(184)
Rok wydania
2020 - 2024
(22)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(31)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(35)
Język
polski
(34)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(12)
Rodzice
(5)
Nauczyciele
(4)
Psychoanalitycy
(4)
Psycholodzy
(4)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Logopedzi
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Psychiatrzy
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Uzależnieni
(1)
Temat
Psychoanaliza
(10)
Psychoterapia
(9)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(5)
Terapia schematów
(5)
Dziecko autystyczne
(4)
Leczenie
(4)
Regulacja emocji
(4)
Relacja terapeutyczna
(4)
Techniki samopomocy
(4)
Dzieci
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Nauczanie
(3)
Przeniesienie (psychoanaliza)
(3)
Teoria umysłu
(3)
Zaburzenia emocjonalne
(3)
Autyzm
(2)
Mindfulness
(2)
Mózg
(2)
Młodzież
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Osoby z zespołem Aspergera
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Terapia par i małżeństw
(2)
Trzecia fala CBT
(2)
Uczenie się
(2)
Wczesne nieadaptacyjne schematy
(2)
Zaburzenia psychiczne
(2)
Analiza funkcjonalna
(1)
Asertywność
(1)
Autodestruktywność
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Ciąża
(1)
Czytanie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Depresja wieku podeszłego
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Duchowość
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Empatia
(1)
Etiologia (medycyna)
(1)
Grandin, Temple (1947- )
(1)
Ja (psychologia)
(1)
Kazirodztwo
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Lęk
(1)
Małżeństwo
(1)
Medytacja
(1)
Miłość
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Narcyzm
(1)
Narodziny
(1)
Nastolatki
(1)
Nauki przyrodnicze
(1)
Nieświadomość
(1)
Osobowość
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z zaburzeniami osobowości
(1)
Otępienie
(1)
Paranauka
(1)
Pisanie
(1)
Postawy
(1)
Poznanie
(1)
Poznanie społeczne
(1)
Praktyka psychologiczna oparta na dowodach empirycznych
(1)
Praktyki religijne
(1)
Przeznaczenie
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psychoanalitycy
(1)
Psychologia ewolucyjna
(1)
Psychologia poznawcza
(1)
Psychozy
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Schizofrenia
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Stres
(1)
Terapia poznawcza
(1)
Terapia transdiagnostyczna
(1)
Umysł
(1)
Urojenia
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wpływ na zdrowie ludzi
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wywiad motywujący
(1)
Zaburzenia lękowe
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia osobowości
(1)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(1)
Zazdrość
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(12)
Opracowanie
(11)
Podręcznik
(6)
Praca zbiorowa
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Antologia
(1)
Esej
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Protokoły
(1)
Publicystyka
(1)
Raport z badań
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(28)
Medycyna i zdrowie
(10)
Edukacja i pedagogika
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Religia i duchowość
(1)
36 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Na okładce: Poradnik oparty na terapii schematów.
Bibliografia na stronie 187. Indeks.
Dzięki tej książce wyzwolisz się spod zgubnego wpływu swoich doświadczeń - zrozumiesz i przezwyciężysz negatywne wzorce myślenia oraz powiązane z nimi emocje i zachowania. Poradnik, oparty na zasadach terapii schematów - podejścia o udowodnionej wysokiej skuteczności - jest źródłem praktycznej wiedzy i narzędzi, które pomogą ci: odkryć, jak niezaspokojone potrzeby z dzieciństwa wpływają na twoje obecne życie, zidentyfikować odruchowe strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach, wypracować zdrowe sposoby dbania o siebie i zaspokajania swoich potrzeb, rozwinąć umiejętności potrzebne, by odpowiednio reagować na wyzwania i problemy emocjonalne. Przedstawione w książce techniki i przykłady pomogą ci przerwać autodestrukcyjne błędne koła i utorują drogę do szczęśliwszego życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 353230 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Mutyzm wybiórczy : kompendium wiedzy / Maggie Johnson, Alison Wintgens ; przekład Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. - Wydanie I. - [Gdańsk] : Harmonia Universalis, [2018]. - 423 strony : ilustracje, rysunki ; 30 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Tytuł oryginału: The selective mutism resource manual. Na okładce: Dodatkowo 282 strony na płycie CD.
Indeks.
Publikacja stanowi kompendium wiedzy na temat mutyzmu wybiórczego, stworzone dla szerokiego kręgu odbiorców, w tym nauczycieli, psychologów klinicznych i wychowawczych, terapeutów mowy i języka (logopedów), psychiatrów dziecięcych i – co ważne – dla rodziców oraz młodzieży i osób dorosłych żyjących z mutyzmem wybiórczym. Do książki dołączono gotowe materiały do wykorzystania w pracy z dzieckiem, które można drukować i kopiować."Choć w ciągu ostatnich 15 lat pojawiło się coraz więcej organizacji rodzicielskich, szkoleń, książek, badań i audycji w mediach poświęconych mutyzmowi wybiórczemu (ang. selective mutism), nadal często jest on niewłaściwie rozumiany. Jednocześnie jego prawidłowe pojmowanie jest bardzo ważne, i to z kilku powodów. Dzieci dotknięte tym zaburzeniem znajdują się w zdecydowanie niekorzystnej sytuacji osobistej i społecznej. Mutyzm wybiórczy stanowi ogromną barierę w procesie uczenia się, a zaniedbany czy niewłaściwie leczony może przetrwać do wieku dorosłego, siejąc spustoszenie w życiu danej osoby. Z drugiej strony jest to przypadłość ukryta, którą łatwo przeoczyć – przecież dzieci, które siedzą cicho, nie rzucają się w oczy. Uwagę i dostępne zasoby poświęca się raczej tym, które zakłócają spokój. Pomiędzy specjalistami z różnych dziedzin trwają spory na temat tego, kto powinien się zająć mutyzmem, zaś wielu z nich nie posiada odpowiedniego przeszkolenia ani doświadczenia w pracy z małymi milczącymi pacjentami. Mutyzm wybiórczy wywiera ogromny wpływ również na osoby z otoczenia dziecka, zwłaszcza na jego rodziców i nauczycieli. Z definicji zaburza on normalny proces interakcji, wytrąca z równowagi czy wręcz wywołuje poczucie zagrożenia, gdy próby ośmielenia dziecka są ewidentnie odrzucane. Z naszego doświadczenia wynika, że osoby, które stykają się z mutyzmem po raz pierwszy, nawet znając ogólne zasady postępowania, rzadko dysponują wystarczającą wiedzą, by poczuć się pewnie, odpowiednio postępować z dzieckiem czy wprowadzać w życie program terapeutyczny. Zdarza się, że rodzice i specjaliści wstrzymują się z interwencją, ponieważ boją się, że dodatkowo pogorszą sytuację. Tymczasem im wcześniej zajmiemy się problemem, tym lepiej dla wszystkich zainteresowanych." (z przedmowy Maggie Johnson i Alison Wintgens)
"Choć w ciągu ostatnich 15 lat pojawiło się coraz więcej organizacji rodzicielskich, szkoleń, książek, badań i audycji w mediach poświęconych mutyzmowi wybiórczemu (ang. selective mutism), nadal często jest on niewłaściwie rozumiany. Jednocześnie jego prawidłowe pojmowanie jest bardzo ważne, i to z kilku powodów. Dzieci dotknięte tym zaburzeniem znajdują się w zdecydowanie niekorzystnej sytuacji osobistej i społecznej. Mutyzm wybiórczy stanowi ogromną barierę w procesie uczenia się, a zaniedbany czy niewłaściwie leczony może przetrwać do wieku dorosłego, siejąc spustoszenie w życiu danej osoby. Z drugiej strony jest to przypadłość ukryta, którą łatwo przeoczyć – przecież dzieci, które siedzą cicho, nie rzucają się w oczy. Uwagę i dostępne zasoby poświęca się raczej tym, które zakłócają spokój. Pomiędzy specjalistami z różnych dziedzin trwają spory na temat tego, kto powinien się zająć mutyzmem, zaś wielu z nich nie posiada odpowiedniego przeszkolenia ani doświadczenia w pracy z małymi milczącymi pacjentami. Mutyzm wybiórczy wywiera ogromny wpływ również na osoby z otoczenia dziecka, zwłaszcza na jego rodziców i nauczycieli. Z definicji zaburza on normalny proces interakcji, wytrąca z równowagi czy wręcz wywołuje poczucie zagrożenia, gdy próby ośmielenia dziecka są ewidentnie odrzucane. Z naszego doświadczenia wynika, że osoby, które stykają się z mutyzmem po raz pierwszy, nawet znając ogólne zasady postępowania, rzadko dysponują wystarczającą wiedzą, by poczuć się pewnie, odpowiednio postępować z dzieckiem czy wprowadzać w życie program terapeutyczny. Zdarza się, że rodzice i specjaliści wstrzymują się z interwencją, ponieważ boją się, że dodatkowo pogorszą sytuację. Tymczasem im wcześniej zajmiemy się problemem, tym lepiej dla wszystkich zainteresowanych." (z przedmowy Maggie Johnson i Alison Wintgens)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 354242+CD (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 387-405.
Zbiór artykułów poświęconych emocjonalnym problemom ludzi starszych i pracy z nimi. Autorzy związani są z londyńską Kliniką Tavistock, książka wpisuje się więc w wieloletnią tradycję prowadzonej tam pracy na rzecz psychicznej oraz emocjonalnej kondycji tej grupy wiekowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 372820 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Naucz się asertywności. Uwolnij się od poczucia winy. Pielęgnuj współczucie dla siebie. Poradnik oparty na technikach CBT.
Bibliografia na stronie [247].
Trudno ci wyrażać swoje uczucia, potrzeby i oczekiwania? Masz poczucie winy, kiedy odmawiasz innym lub robisz coś dla siebie? Podejmujesz zobowiązania, których później żałujesz? Ludzie cię wykorzystują i wchodzą ci na głowę? Jeśli tak, to prawdopodobnie masz trudności z wyznaczaniem zdrowych granic. Stawianie granic to dla wielu z nas duże wyzwanie Nie przywykliśmy do proszenia o to, czego nam trzeba, i upominania się o swoje. Boimy się rozczarować i obrazić innych ludzi albo sprawić im przykrość. Tak bardzo skupiamy się na ich potrzebach, że zapominamy o własnych. W efekcie pojawiają się złość, frustracja, wypalenie; czujemy się niedoceniani, nieważni i źle traktowani. Możemy jednak nauczyć się stawiać granice życzliwie i asertywnie, co pozwala budować bardziej satysfakcjonujące relacje, oparte na wzajemnym szacunku i równości obu stron. Właśnie w tym pomoże ci ta książka. Dzięki niej postawisz zdrowe granice we wszystkich obszarach życia – bez poczucia winy i bez lęku. Ćwiczenia oparte na zasadach terapii poznawczo-behawioralnej pomogą ci wychwycić myśli i przekonania, które to utrudniają, a następnie zastąpić je przekonaniami bardziej adekwatnymi i pomocnymi. Twoje potrzeby są ważne i masz prawo do ich zaspokojenia, dlatego zasługujesz na zdrowe granice.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 388821 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 296458, 296903 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
We współczesnym świecie dzieci zmagają się z silnym stresem i lękiem. Lęk może bardzo różnie na nas oddziaływać. Bywa, że mąci nam w głowie i zakłóca nasze myślenie, przez co mamy błędne przekonania na temat nas samych i świata wokół. Negatywne myśli napędzane lękiem są bardzo przekonujące, ale na szczęście da się je zmienić. Jak? Na przykład stosując techniki UWAŻNOŚCI. Pomogą one dziecku poczuć się lepiej, gdy tylko pojawi się lęk! Uważność to skuteczne narzędzie, które pomaga rozwijać ważne umiejętności, takie jak kierowanie uwagą, regulowanie emocji i współczucie dla siebie. Dzięki niej dzieci lepiej sobie radzą z trudnymi sytuacjami w domu i w szkole. Amy Nasamran wprowadzi twoje dziecko w magiczny świat uważności. W ciekawy i przystępny sposób wytłumaczy mu, na czym ona polega, dlaczego jest ważna oraz jak pomaga radzić sobie z fizycznymi odczuciami związanymi ze stresem i lękiem. Wspólnie wypróbujecie przyjemne techniki uważności i ćwiczenia relaksacyjne, między innymi rozluźnianie mięśni, oddychanie brzuszne, skanowanie ciała i wyobrażenie szczęśliwego miejsca.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 387260 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 303-327.
Zredagowany przez Mary Kay O’Neil i Salmana Akhtara zbiór artykułów wprowadza czytelnika w często pomijany w literaturze psychoanalitycznej temat zazdrości. W otwierającym i zamykającym rozdziale redaktorzy dokonują wartościowego wprowadzenia do tego zagadnienia i przedstawiają różne perspektywy teoretyczne. Autorzy pozostałych rozdziałów – pochodzący z różnych krajów specjaliści z kilku dziedzin – oferują wgląd w wymienione w podtytule książki wymiary zazdrości. Zapraszają czytelnika do wnikliwej analizy zarówno przejawów, jak i sposobów leczenia tego dręczącego, a często też niebezpiecznego uczucia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378160 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: W środku gotowe arkusze do kopiowania oraz kolorowe karty.
Bibliografia na stronach 135-139.
Dla logopedów, nauczycieli, pedagogów szkolnych, psychologów, terapeutów.
Teoria umysłu to jedno z najważniejszych zagadnień w życiu osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Do dziś niewiele materiałów łączyło badania naukowe w tej dziedzinie z praktyką lukę tę wypełnia książka Kirstiny Ordetx. Dwunastotygodniowy program jej autorstwa można w łatwy sposób wykorzystać w klasie lub gabinecie terapeutycznym. Przygotowanie poszczególnych zajęć nie zajmuje dużo czasu, a ich treść znakomicie motywuje uczniów. Niniejsza książka ma potencjał, by zmienić to, jak osoby ze spektrum rozumieją zachowania społeczne, i ułatwić im budowanie relacji międzyludzkich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 365649 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Ponad 200 kolorowych kart do wykorzystania.
Bibliografia na stronach 107-110.
Dla nauczycieli, terapeutów, rodziców.
W niniejszej książce przedstawiono skuteczny, łatwy do wprowadzenia program nauczania, dzięki któremu dzieci z wysoko funkcjonującym autyzmem, zespołem Aspergera i pokrewnymi trudnościami społecznymi mogą rozwinąć rzetelne podstawy teorii umysłu (inaczej: czytania umysłu lub wnioskowania społecznego), czyli zdolności wyciągania wniosków na temat stanów umysłu innych osób i przewidywania na tej podstawie ich zachowania. Program jest przeznaczony do stosowania w niewielkich grupach dzieci i młodzieży w wieku 7–16 lat. W książce czytelnik znajdzie informacje, jak przeprowadzić kolejne zajęcia krok po kroku, a także kolorowe materiały do wykorzystania oraz wzory listów do rodziców, zawierające wskazówki, jak ćwiczyć w domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 365650 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 273-280.
Joan Raphael-Leff – praktykująca psychoanalityczka, wykłada psychoanalizę w Ośrodku Studiów Psychoanalitycznych na Uniwersytecie w Essex. Pełni funkcję przewodniczącej Komisji ds. Kobiet i Psychoanalizy (COWAP) przy Międzynarodowym Towarzystwie Psychoanalitycznym (IPA). W ciągu 25 lat pracy wydała około 50 publikacji poświęconych intrapsychicznym i interpersonalnym aspektom prokreacji, w tym podręcznik Psychological Processes of Childbearing (Chapman i Hall, 1991; wznawiany w latach 1993, 1994, 1996). Wspólnie z Rosine Josef Perelberg zredagowała książkę Female Experience – three generations of British Women Psycho-analysts on Work with Women (Routledge, 1997); na zlecenie ośrodka metodycznego Royal College of Midwives Trust zebrała i przygotowała materiały do nauki dla położnych zatytułowane Transition to Motherhood (1999). Jest redaktorką książek Spilt Milk — perinatal loss & breakdown, wydanej przez Brytyjski Instytut Psychoanalizy (2000) (wyd. polskie: Rozlane mleko. Załamanie psychiczne i doświadczenie utraty w ciąży i po porodzie. Ujęcie psychoanalityczne. 2013. Wydawnictwo Imago), oraz Ethics of Psychoanalysis opracowanej dla Ośrodka Studiów Psychoanalitycznych Uniwersytetu w Essex (2000).
Joan Raphael-Leff uczestniczy w wielu programach szkolenia specjalistów jako trenerka i wygłasza wykłady na całym świecie. Piastuje liczne funkcje, między innymi zasiada w Komitecie Wykonawczym Międzynarodowego Towarzystwa Zapobiegania Zaburzeniom Połogowym im. Marcé oraz Forum na rzecz Macierzyństwa i Noworodka przy Królewskim Towarzystwie Medycznym (RSM). Jest członkinią założycielką brytyjskiego oddziału Stowarzyszenia Zdrowia Psychicznego Niemowląt, zastępczynią redaktora naczelnego pisma British Journal of Psychotherapy, redaktorką anglojęzycznej wersji strony internetowej International Psychoanalysis. Doradza jako konsultantka Ośrodkowi Anny Freud w oddziale dla dzieci poniżej piątego roku życia, Instytutowi Studiów nad Małżeństwem Tavistock i Ośrodkowi Rodzic–Niemowlę. Autorka uczestniczy też w różnorodnych projektach związanych z tematyką okołoporodową poza Wielką Brytanią.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 374740 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 595-636. Indeks.
Znany na całym świecie specjalista Gavin Reid w swojej książce skupia się na dzieciach, młodzieży oraz osobach dorosłych dotkniętych dysleksją. Wyjaśnia istotę tego zaburzenia i wielostronnie je charakteryzuje, uwzględniając między innymi czynniki biologiczne, kulturowe i językoznawcze. Ukazuje przy tym różne aspekty systemu szkolnictwa (dotyczące zarządzania szkołą, programu nauczania, polityki rządów, stylów i strategii uczenia się), które mają wpływ na życie i edukację uczniów zmagających się z trudnościami w czytaniu. Autor przekonuje, że radzenie sobie z dysleksją zależy przede wszystkim od wypracowania skutecznego sposobu uczenia się i odpowiedniego sposobu nauczania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349760 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 376-387. Indeksy.
"Kontekstualna terapia schematów" to przełomowa książka integrująca terapię schematów z nurtami trzeciej fali terapii poznawczo-behawioralnych. Do podstawowego modelu Jeffreya E. Younga autorzy włączyli koncepcje i metody interwencji zaczerpnięte z terapii akceptacji i zaangażowania, terapii skoncentrowanej na współczuciu i psychoterapii opartej na analizie funkcjonalnej. Pomagają one klientowi rozpoznać niezdrowe style radzenia sobie i wzorce zachowań oraz zwiększyć elastyczność psychologiczną. W zaktualizowanym modelu rolą terapeuty jest już nie tylko pomaganie w opracowaniu bardziej adaptacyjnej treści schematów, lecz również pogłębianie świadomości trybów, jako podstawowego mechanizmu zmiany. W książce opisano także techniki doświadczeniowe i skoncentrowane na emocjach.
Zasady pracy psychoterapeutycznej zostały objaśnione za pomocą opisów przypadków i dialogów z klientem, które szczegółowo ilustrują etap konceptualizacji i stosowanie poszczególnych strategii terapeutycznych. Ta ważna książka zawiera przejrzysty, kompleksowy plan postępowania, który ułatwi terapeucie opracowanie interwencji i pomoże skroić ją na miarę z wykorzystaniem skutecznych technik osadzonych w pełnej troski relacji terapeutycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 366609 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 259-272. Indeksy.
Efekty praktyk duchowych są badane metodą naukową jak nigdy wcześniej. Wiele badań wykazało, że ogólnie praktyki duchowe i religijne sprawiają, że ludzie są bardziej szczęśliwi i zdrowi. W tej pionierskiej książce Rupert Sheldrake udowadnia, jak badani naukowe potwierdzają siedem praktyk obecnych w większości religii: medytacja, wdzięczność, związek z naturą, relacje z przyrodą, rytuały, śpiew i pielgrzymka do świętych miejsc. Sheldrake podsumowuje najnowsze badania naukowe pokazując, co dzieje się z naszym ciałem i umysłem, gdy bierzemy udział w tego typu praktykach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 362184 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Poradnik oparty na terapii schematów.
Bibliografia na stronach 371-376. Indeksy.
Dzięki tej książce uporasz się ze swoją przeszłością, z doświadczeniami sprzed lat lub brakami z dzieciństwa, które dziś odbijają się na twoim związku. Przepracowanie pułapek przeszłości pomoże ci uniknąć powielania negatywnych wzorców zachowań. Opracowany przez autorów kompleksowy plan ułatwi ci radzenie sobie z dysfunkcyjnymi trybami. Dowiesz się, w jaki sposób, często nieświadomie, przenosisz poznane wcześniej modele zachowań do obecnego związku, co może być przyczyną wielu problemów. Autorzy proponują ponad 90 wyjątkowych ćwiczeń opartych na terapii schematów, które krok po kroku pomogą ci naprawić relację z bliską osobą. Fundamentem zdrowego i szczęśliwego związku jest emocjonalna stabilność i zrównoważenie każdego z partnerów. Ten poradnik pomoże ci zbudować i utrwalić taki fundament.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 356136 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [341]-349.
Margot Waddell odwołuje się do teorii psychoanalitycznej, swego wieloletniego doświadczenia klinicznego, a także do zasobów literatury światowej, by pomóc nam w zrozumieniu tego fascynującego i trudnego okresu życia, jakim są lata nastoletnie. Podobnie jak w poprzedniej książce, Światy wewnętrzne, pisze tak prosto, jak to możliwe, i w przystępnych słowach opowiada złożoną historię okresu dojrzewania. Pozycja ta będzie nieocenioną pomocą nie tylko dla profesjonalistów pracujących z młodzieżą, ale także dla rodziców nastolatków i dla nich samych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 354872, 393015 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 251-255 i przy niektórych rozdz.
Autorka "Światów wewnętrznych" za cel postawiła sobie ukazanie praktycznego wymiaru teorii psychoanalitycznej, przybliżenie jej znacznie szerszym kręgom czytelników niż tylko profesjonaliści zaznajomieni z tym podejściem. W słowach tak prostych, jak to tylko możliwe opowiada bardzo złożoną historię wewnętrznego rozwoju jednostki od narodzin do starości. Przedstawia liczne przykłady kliniczne i sytuacje z życia codziennego, nawiązuje też do znanych dzieł literatury światowej. To sprawia, że ten przystępny podręcznik współczesnej myśli psychoanalitycznej można czytać także jako fascynującą opowieść o tym, jak rodzi się i rozwija osobowość człowieka, z jakimi wyzwaniami zmagamy się wszyscy w kolejnych fazach życia i jak możemy w pełni wykorzystywać nasz potencjał.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339135 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej