Pedagodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(161)
Forma i typ
Książki
(161)
Publikacje fachowe
(93)
Publikacje naukowe
(52)
Publikacje dydaktyczne
(46)
Poradniki i przewodniki
(28)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(5)
Proza
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Publikacje informacyjne
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(130)
nieokreślona
(20)
tylko na miejscu
(11)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(122)
Biblioteka Austriacka
(17)
Biblioteka Obcojęzyczna
(10)
Czytelnia BG
(4)
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
(7)
Biblioteka Muzyczna
(3)
Autor
Grudziewska Ewa
(8)
Miodowski Mikołaj
(7)
Karolak Wiesław (1949- )
(4)
Czerwiec Karolina
(3)
Kańciurzewska Anna
(3)
Albers Timm (1974- )
(2)
Baley Stefan (1885-1952)
(2)
Bugajski Jarosław
(2)
Domagała Aneta
(2)
Dubas Elżbieta (1957- )
(2)
Giera Magdalena
(2)
Goetz Magdalena
(2)
Grabowska Małgorzata (pedagog)
(2)
Gubała Magdalena (1982- )
(2)
Guz Sabina
(2)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(2)
Jegier Aneta
(2)
Jungmann Tanja
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Karolak Barbara
(2)
Kiełczewska Anna Katarzyna
(2)
Kozłowski Tomasz (psycholog)
(2)
Kramsch Claire (1935- )
(2)
Lange-Rachwał Magdalena
(2)
Matejek Józefa
(2)
Muszyński Marcin
(2)
Pollak Monika
(2)
Radwańska Anna (1987- )
(2)
Siedlanowski Paweł
(2)
Szmidt Krzysztof J
(2)
Szwedzik Adam
(2)
Walancik Marek
(2)
Woynarowska Barbara (1940- )
(2)
Woynarowska-Sołdan Magdalena
(2)
Łoskot Małgorzata
(2)
Aebli Hans (1923-1990)
(1)
Alochno-Janas Anna
(1)
Andrzejewska Anna (pedagog)
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Bac Aneta
(1)
Ball Stefan
(1)
Bartol Izabella
(1)
Bańczyk Emilia
(1)
Bentzen Marianne
(1)
Beuret Lawrence J
(1)
Białek Kinga
(1)
Białogłowska Agnieszka
(1)
Bigaj Laura
(1)
Blau Melinda (1943- )
(1)
Blythe Peter
(1)
Bobulska Dominika
(1)
Borkowska Aneta (psycholog)
(1)
Boyer Robin
(1)
Brandau Hannes (1952- )
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Buchner Christina
(1)
BurgessTyrrell (1931-2009)
(1)
Busz Anna
(1)
Bystrzanowska Ewelina
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Böth Gunhild
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Cegiełka-Mendalka Kamila
(1)
Chmielińska Aneta
(1)
Chmura Joanna (logopeda)
(1)
Chudnicki Andrzej
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Cieślik Elżbieta (tłumacz)
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Cleverley John
(1)
Cobham Vanessa
(1)
Crowder Amanda K
(1)
Curley Peyton
(1)
Czupała Hubert
(1)
Dittmann Jürgen (1947- )
(1)
Dudek Joanna (psycholog)
(1)
Dudek Sandra
(1)
Dziedzic Olga (1986- )
(1)
Dąbkowska Monika (pedagog)
(1)
Edwards Allison
(1)
Eide Brock (1962- )
(1)
Eide Fernette (1961- )
(1)
Elsenraat Tracy
(1)
Elvén Bo Hejlskov (1965- )
(1)
Elżanowska Hanna
(1)
Engert Ingrid
(1)
Ernsperger Lori
(1)
Ferrari Renate
(1)
Finser Torin M. (1956-)
(1)
Fischer Gabriele
(1)
Flis Joanna (psycholog)
(1)
Foged Jakob Worre
(1)
Forde Lisa
(1)
Foster Stephanie M
(1)
Freitas Irena
(1)
Frindte Wolfgang (1951- )
(1)
Funez-Sokoła Kaja
(1)
Ganczarska Małgorzata
(1)
Geschke Daniel (1971- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(79)
2010 - 2019
(52)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(1)
1940 - 1949
(1)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(143)
1901-2000
(8)
1945-1989
(6)
1989-2000
(5)
1918-1939
(2)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
Kraj wydania
Polska
(127)
Niemcy
(22)
Wielka Brytania
(8)
Stany Zjednoczone
(2)
Szwajcaria
(1)
Język
polski
(127)
niemiecki
(23)
angielski
(10)
Odbiorca
Dzieci
(7487)
9-13 lat
(4372)
6-8 lat
(3903)
Młodzież
(3235)
14-17 lat
(2103)
Pedagodzy
(161)
Szkoły wyższe
(1793)
0-5 lat
(1756)
Dorośli
(775)
Niewidomi
(711)
Nauczyciele
(685)
Studenci
(634)
Rodzice
(543)
Szkoły średnie
(469)
Szkoły podstawowe
(427)
Poziom podstawowy
(425)
A2 (poziom biegłości językowej)
(394)
B1 (poziom biegłości językowej)
(347)
A2 poziom biegłości językowej
(332)
Poziom średniozaawansowany
(321)
B1 poziom biegłości językowej
(314)
18+
(301)
A1 poziom biegłości językowej
(301)
A1 (poziom biegłości językowej)
(290)
Szkoły muzyczne I stopnia
(232)
Nauczyciele języka angielskiego
(226)
Poziom zaawansowany
(219)
B2 (poziom biegłości językowej)
(202)
Szkoły muzyczne II stopnia
(200)
Nauczyciele języka niemieckiego
(182)
B2 poziom biegłości językowej
(176)
Lekarze
(174)
Menedżerowie
(167)
Chorzy
(161)
Psychoterapeuci
(161)
Poziom niższy średniozaawansowany
(155)
Psycholodzy
(153)
Osoby z niepełnosprawnością
(151)
Uczniowie
(142)
Przedszkola
(113)
Historycy
(104)
C1 poziom biegłości językowej
(98)
Przedsiębiorcy
(91)
Szkoły ponadgimnazjalne
(88)
Klasa 8.
(80)
Tłumacze
(80)
C1 (poziom biegłości językowej)
(79)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(75)
Prawnicy
(74)
Literaturoznawcy
(73)
Cudzoziemcy
(70)
Licea
(67)
Klasa 1.
(66)
Psychiatrzy
(66)
Gimnazja
(64)
Technikum
(64)
Klasa 2.
(62)
Językoznawcy
(59)
Szkoły zawodowe
(59)
Klasa 3.
(58)
Nauczyciele języków
(55)
Logopedzi
(54)
Fizjoterapeuci
(52)
Klasa 7.
(52)
Kobieta
(51)
Osoby w wieku starszym
(51)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(51)
C2 poziom biegłości językowej
(50)
Nauczanie początkowe
(48)
Terapeuci zajęciowi
(47)
Pracownicy naukowi
(44)
Poziom profesjonalny
(43)
Szkoły ponadpodstawowe
(43)
Nauczyciele akademiccy
(40)
Nauczyciele przedszkoli
(39)
Pediatrzy
(38)
A0 poziom biegłości językowej
(35)
Pracownicy socjalni
(35)
Socjolodzy
(34)
Bibliotekarze
(33)
Nauczyciele nauczania początkowego
(33)
A2+ (poziom biegłości językowej)
(31)
Terapeuci
(31)
Ekonomiści
(30)
Klasa 5.
(30)
Urzędnicy
(30)
Lekarze rodzinni
(29)
Neurolodzy
(29)
Dziennikarze
(28)
Klasa 4.
(28)
Klasa 6.
(27)
Poziom rozszerzony
(27)
Specjaliści ds. marketingu
(26)
C2 (poziom biegłości językowej)
(25)
Informatycy
(23)
Programiści
(23)
Księgowi
(22)
Dietetycy i żywieniowcy
(21)
Psycholodzy kliniczni
(21)
Radcy prawni
(21)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Literatura amerykańska
(1)
Nauczyciele
(1)
Temat
Dzieci
(32)
Młodzież
(17)
Kompetencje społeczne
(10)
Pedagogika
(10)
Uczucia
(10)
Wychowanie
(10)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(9)
Nauczanie
(8)
Socjoterapia
(8)
Uczniowie
(8)
Nauczyciele
(7)
Uczenie się
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Dysleksja i dysgrafia
(6)
Kompetencje komunikacyjne
(6)
Metody nauczania
(6)
Psychologia rozwojowa
(6)
Terapia zajęciowa
(6)
Zaburzenia zachowania
(6)
Agresywność
(5)
Arteterapia
(5)
Dojrzewanie
(5)
Niepowodzenia szkolne
(5)
Psychoterapia
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Bajkoterapia
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Kreatywność
(4)
Kształcenie
(4)
Lęk
(4)
Metoda Montessori
(4)
Mowa
(4)
Nastolatki
(4)
Osoby w wieku starszym
(4)
Pomoc psychologiczna
(4)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Warsztaty artystyczne
(4)
Zaburzenia emocjonalne
(4)
Zaburzenia mowy
(4)
Zdrowie psychiczne
(4)
Zespół ADHD
(4)
Autodestruktywność
(3)
Gniew
(3)
Godzina wychowawcza
(3)
Klimat szkoły
(3)
Kompetencje emocjonalne
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Kontrola emocjonalna
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Mindfulness
(3)
Muzykoterapia
(3)
Nauczanie języków obcych
(3)
Opieka nad dziećmi
(3)
Osoby transpłciowe
(3)
Pedofilia
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Rodzina
(3)
Stres
(3)
Szkolnictwo
(3)
Szkoły
(3)
Tożsamość płciowa
(3)
Trudności wychowawcze
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
Badania naukowe
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dobrostan psychiczny
(2)
Dopalacze (substancje odurzające)
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Gry i zabawy
(2)
Higiena szkolna
(2)
Homoseksualizm
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Integracja społeczna
(2)
Interpłciowość
(2)
Jedzenie (czynność)
(2)
Język polski
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Książka artystyczna
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Kultura
(2)
Leczenie
(2)
Logopedia
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Media społecznościowe
(2)
Mniejszości seksualne
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Myślenie
(2)
Temat: czas
2001-
(18)
1901-2000
(9)
1945-1989
(7)
1989-2000
(6)
1601-1700
(2)
1701-1800
(2)
1801-1900
(2)
1901-1914
(2)
1939-1945
(2)
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(17)
Anglia (Wielka Brytania)
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Niemcy
(1)
Opole (woj. opolskie ; okolice)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(53)
Opracowanie
(32)
Praca zbiorowa
(21)
Scenariusz zajęć
(20)
Podręcznik
(16)
Monografia
(14)
Raport z badań
(9)
Ćwiczenia i zadania
(7)
Opowiadania i nowele
(5)
Publikacje naukowe
(4)
Esej
(3)
Karty pracy ucznia
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Encyklopedia
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Poradnik metodyczny
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Bajka terapeutyczna
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Scenariusz teatralny
(1)
Synteza
(1)
Wiersze
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(115)
Psychologia
(73)
Socjologia i społeczeństwo
(23)
Medycyna i zdrowie
(20)
Historia
(7)
Językoznawstwo
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Kultura i sztuka
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Filozofia i etyka
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Religia i duchowość
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Biologia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
161 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 241-256. Indeksy.
Dla opiekunów zastępczych, rodziców adopcyjnych, pracowników ośrodków opiekuńczo-wychowawczych oraz pedagogów, psychologów i terapeutów.
Dzieci, które doświadczyły przemocy fizycznej lub psychicznej, doznały bolesnego odrzucenia czy wielokrotnie zmieniały środowisko opiekuńcze, często wymagają specjalistycznego wsparcia. Wczesna trauma może mieć druzgocący wpływ na rozwój przywiązania, przyczyniając się do powstania jego pozabezpieczanego, zdezorganizowanego stylu. Nie da się odwrócić trudnych zdarzeń, ale można sprawić, by pozostawione przez nie blizny były mniej bolesne i miały mniejszy wpływ na dorosłe życie.
W tym praktycznym poradniku autor wyjaśnia, jak sprawować opiekę nad dziećmi i młodzieżą ze zdezorganizowanym stylem przywiązania, zmagającymi się w związku z tym z trudnościami społecznymi, emocjonalnymi i behawioralnymi. Przedstawiony model pracy łączy założenia teorii przywiązania, wiedzę o traumie i podejście mentalizowania z najnowszymi wynikami badań z dziedziny neuronauki. Koncentrując się na znaczeniu więzi interpersonalnych, książka wyposaża czytelnika w umiejętności pozwalające sprawować skuteczną, trwałą i - co najważniejsze - empatyczną opiekę nad najbardziej podatnymi na zranienie, skrzywdzonymi dziećmi. Rozwija praktyczne kompetencje niezbędne do stworzenia opiekuńczego, bezpiecznego środowiska wspierającego zarówno dzieci, jak i ich opiekunów. Książka stanowi cenne źródło praktycznych informacji dla osób sprawujących opiekę nad dziećmi, które doświadczyły traumy, przemocy czy zaniedbania - w tym dla opiekunów zastępczych, rodziców adopcyjnych, pracowników ośrodków opiekuńczo-wychowawczych, pedagogów, psychologów i terapeutów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360562 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Na okładce: Psychoedukacja, opowiadania i ćwiczenia, łączybajki dla małych i dużych.
Dla rodziców i wychowawców oraz wszystkich osób pracujących z dziećmi.
Żyjemy w świecie nieustannej rywalizacji. Z jednej strony daje ona wielu osobom napęd do działania i jest motorem postępu. Z drugiej – dzieli ludzi na wygranych i przegranych, bywa też przyczyną dramatów. Ta książka przedstawia zdrowy model rywalizacji i pomaga uniknąć pułapek związanych ze współzawodnictwem. Puenta, po wygranej w szkolnych eliminacjach, przygotowuje się do półfinału Wielkiego Turnieju – ważnego wydarzenia w fantastycznym świecie Filajków. Przebieg rywalizacji staje się źródłem wielu niespodziewanych i niezwykle trudnych dla dziewczynki przeżyć. Z kolei Fokus, mimo nadzwyczajnego talentu sportowego, nie chce dołączyć do zespołu trenera Temperamenta, co pozwoliłoby mu rozwinąć umiejętności. Jakie są motywy działania i decyzji obojga bohaterów? Jaką rolę odgrywa w całej historii tajemniczy stwór Tylkoja? Czy da się połączyć ambicję i wytrwałe dążenie do celu z radością z tego, co się robi? Łączybajki dla Małych i Dużych to książki w równej mierze dla dzieci i dla dorosłych. Są pomyślane tak, by zachęcać do rozmowy i do wspólnego rozwiązywania trudnych sytuacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 386051 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 355-368. Indeksy.
Urodzeni po 1995 roku. Dorastali z telefonem komórkowym, mieli konto na Instagramie, zanim poszli do liceum, nie pamiętają czasów sprzed internetu. Różnią się od każdego poprzedniego pokolenia. Mowa tu o jednej czwartej Amerykanów. To iGen (skrót od „iGeneracji”) - pokolenie internetu. Właśnie nadeszło. W tej fascynującej, pełnej życia książce dr Jean Twenge maluje odkrywczy portret nowego pokolenia, które dojrzewa wolniej i wyrasta na bardziej znerwicowane - ale również bardziej tolerancyjne i bezpieczne - od poprzednich pokoleń. Jego przedstawiciele trzymają się z dala od pokus dla dorosłych, takich jak alkohol czy seks, ale też unikają odpowiedzialności wiążącej się z dorosłością - nie śpieszy im się z nauką jazdy, wyprowadzką z domu ani z osiągnięciem finansowej samodzielności. Są otwarci i postępowi, a przy tym rozważni jak żadne wcześniejsze pokolenie młodych ludzi. (dr Jean M. Twenge)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 355779 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pocket PAL)
Bibliografia na stronie 96.
Packed full of activities that will revitalize teaching, this guide introduces the work of the UFA, from ideas for icebreakers and starters to information and activities for out of school hours, summer challenges and super learning days.
Brilliant ways to encourage teamwork.
Imaginative games and challenges.
Masses of ideas for learning beyond the classroom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 29672 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Laut Bertelsmann Stiftung gehen 1,1 Millionen Schüler regelmäßig zur Nachhilfe. Die Stiftung Warentest schätzt die Kosten für das Jahr 2006 auf 1 Milliarde Euro, die Gewerkschaft Erziehung und Wissenschaft für 2007 auf 2 Milliarden Euro. Allein diese Geldmengen weisen darauf hin, wie viele Kinder in der Schule Probleme haben. Die betroffenen Eltern schaffen es kaum, eine Übersicht über die auf dem Gesundheitsmarkt angebotenen Therapien zu bekommen. Konventionelle Therapien stützen sich meist auf Lern- und psychotherapeutische Konzepte, die grundsätzlich nicht falsch oder erfolglos sind, aber aus komplementärmedizinischer Sicht zusätzliche Faktoren wie Ernährung, Osteopathie und andere naturheilkundliche Methoden außer Acht lassen. Diese Informationslücke schließt die Autorin mit ihrer langjährigen Praxis bei der Behandlung von Lernstörungen. Vor allem hat sie unterschiedlichste Therapieansätze selbst geprüft und in die Praxis umgesetzt. Eltern sollen damit die Möglichkeit erhalten, aus den angebotenen Therapiekonzepten die Möglichkeiten herauszusuchen, die sie bisher unbeachtet gelassen haben. Zahlreiche Vorschläge im Buch können weitgehend ohne professionelle Hilfe versucht werden, vor allem können sie keinen Schaden beim Kind anrichten und haben sich schon häufig als sehr hilfreich erwiesen und so ist der Weg frei für eine glückliche und erfolgreiche Schullaufbahn. Weniger anzeigen
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teatr jest ciekawą podróżą do niesamowitego świata, niewyczerpanie nieodgadnionego, przestrzenią do uzewnętrznienia siebie, choć za pośrednictwem wykreowanej postaci - i właśnie to sprawia, że przyciąga on do siebie ludzi w różnym wieku, z różnorakich kręgów kulturowych i po rozmaitych przejściach życiowych. Nie bez powodu właśnie teatr wykorzystywany jest chociażby w procesie resocjalizacji w zakładach penitencjarnych, stanowi także element socjoterapii w placówkach wsparcia dziennego, instytucjach socjalizacyjnych czy w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, a w ostatnich latach na szerszą skalę rozpowszechnia się również w klubach seniora. W niniejszej książce pragnę się skupić nie tyle na temacie morałów, jakie wypływają z samych treści spektakli teatralnych (choć warto tutaj podkreślić ich ogromne znaczenie w procesie wychowania młodego człowieka), ile raczej na walorach profilaktycznych i terapeutycznych uczestnictwa w całym procesie współtworzenia spektakli przez aktorów-amatorów dziecięcych i młodzieżowych teatrów prowadzonych przez wychowawców w świetlicach środowiskowych i innych placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz tych o charakterze specjalistycznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376861 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Vade mecum... : pójdź za mną, nauczycielu / Danuta Waloszek. - Warszawa : Dom Wydawniczy Elipsa, 2021. - 495 stron : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 489-494.
Współfinansowanie: Wyższa Szkoła Humanitas (Sosnowiec)
Pole refleksji i rozważań opracowania obejmuje szeroki wachlarz zagadnień związanych z potoczną i naukową argumentacją edukacji współczesnego człowieka, a także pośrednio, w tle, z kształceniem nauczycieli, ich przygotowaniem do nowych, pedagogicznych zadań związanych z funkcjonowaniem w zawodzie. Na takie ujęcie wskazuje profil treści monografii: konteksty teoretyczne (dominujące w treściach kształcenia na uczelni) i praktyczne wymiary edukacji dzieci (dominujące w instytucjach). Tło rozważań stanowią nowe zadania cywilizacyjne, kulturowe i społeczne, do których edukacja ma przygotować najmłodszych ludzi, najmłodszych obywateli państwa.
Autorka kieruje opracowanie do nauczycieli nie tylko najmłodszych ludzi, ale do każdego, kto rozumie konieczność zachowania ciągłości oddziaływań edukacyjnych od przedszkolnych po uczelniane, a także do studentów pedagogiki, którzy, mając w sobie doświadczenia własne - rodzinne, przedszkolno-szkolne, koleżeńskie, w uczelni nabywają nowe doświadczenia pedagogiczne i rekonstruują już posiadane. Autorka stara się poprowadzić dialog od kwestii ogólnych, wyznaczających pole pojęciowe dla pedagogiki (nie tylko przedszkolnej), do ukazania niektórych, ważnych dla wspierania dziecka w jego rozwoju kwestii. Tytuł Vade mecum... odpowiada także tej formule pójścia od szerokiej panoramy zjawisk pedagogicznych do wybranych elementów krajobrazu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 368919 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach [419]-436. Indeks.
Dla psychologów klinicznych, psychiatrów, pedagogów oraz pracowników socjalnych.
Książka ta jest uznana przez terapeutów za ważne, godne zaufania źródło informacji i ceniona za klarowne, pełne empatii i nadziei podejście do pacjentów dokonujących samouszkodzeń. Barent W. Walsh przedstawia stan wiedzy i wyniki badań na temat tego coraz powszechniejszego problemu oraz mówi, jak go skutecznie leczyć. Drugie wydanie, poprawione i rozszerzone o najnowsze osiągnięcia badawcze i strategie kliniczne, opiera się na modelu stopniowania opieki, w którym interwencje dopasowane są do potrzeb pacjenta. Dodano nowe rozdziały dotyczące związku między samouszkodzeniem a samobójstwem, oceny formalnej, terapii rodzinnej, leczenia nastolatków w ośrodkach terapeutycznych oraz ciężkich samouszkodzeń. Grono autorów poszerzyło się o kilka osób, które napisały rozdziały poświęcone swoim specjalnościom.
Część I jest praktycznym wprowadzeniem w problematykę samouszkodzeń. Mówi o tym, z jakimi zachowaniami najczęściej styka się klinicysta, które grupy populacyjne narażone są na największe ryzyko i dlaczego, oraz jakie są związki między samouszkodzeniem a samobójstwem. Rdzeniem książki jest część II, poświęcona ocenie i leczeniu. Poszczególne rozdziały opisują szeroki zakres interwencji poznawczo-behawioralnych oraz przedstawiają zajmujące opisy przypadków, dzięki którym można poznać myśli i uczucia osób dokonujących samouszkodzeń oraz dowiedzieć się, jak strategie terapeutyczne działają w praktyce. Terapeuci dostają wiele wskazówek na temat dostosowania interwencji do pacjentów w zależności od ich objawów, pogorszenia funkcjonowania oraz współwystępujących problemów. Część III traktuje o zagadnieniach specjalistycznych, między innymi o postępowaniu z samouszkodzeniami w szkołach i placówkach penitencjarnych. Jest także uzupełniona o ważne informacje na temat takich niebezpiecznych zachowań, jak „zabawa” w duszenie się, połykanie ciał obcych oraz ciężkie samouszkodzenia. Tom zamykają przydatne aneksy, zawierające np. narzędzia oceny samouszkodzeń oraz opisy ćwiczeń oddechowych, pomagających radzić sobie z dyskomfortem.
Ten nieoceniony przewodnik, opracowany przez uznanego specjalistę w dziedzinie samouszkodzeń, powinien trafić na biurka psychologów klinicznych, psychiatrów, pedagogów oraz pracowników socjalnych zajmujących się opieką nad nastolatkami i dorosłymi. Zainteresuje również magistrantów i stażystów kształcących się w różnych specjalnościach zdrowia psychicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 382297 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 185-187.
Trudno przecenić znaczenie uczuć w życiu człowieka. Znamy zdolne i inteligentne dzieci, które nie osiągają oczekiwanych sukcesów. Niemało dzieci cierpi z powodu odrzucenia i różnych form przemocy rówieśniczej, pełnienia roli kozła ofiarnego w grupie. Jak im pomóc w przezwyciężaniu trudności, korzystaniu z własnych zasobów, osiąganiu satysfakcji i sukcesów w życiu? Czy można skutecznie pomóc im już teraz?
Program pt. "Podróż do świata uczuć" jest narzędziem do pracy edukacyjnej i terapeutycznej z dziećmi w obszarze rozwoju emocjonalnego i społecznego. Uczestnictwo w zajęciach pomoże dzieciom rozwinąć pełniej swój potencjał i cieszyć się życiem i dobrymi relacjami z innymi. W publikacji można znaleźć: scenariusze zajęć; bajki i opowieści w tym ich wersje dźwiękowe; karty pracy "Kartki z pamiętnika"; elementy diagnozy ericksonowskiej; strategie i metody pracy z dziećmi; opisy przypadków ilustrujące wybrane zagadnienia; analizę procesu indywidualnego i grupowego; zagadnienia dotyczące rozwoju emocjonalnego dzieci i znaczenia inteligencji emocjonalnej w rozwoju.
Patronat: Polski Instytut Ericsonowski i Specjalistyczna Poradnia Wspierania Rozwoju i Terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 380476 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dieses Buch wendet sich an alle zum Nachdenken über das Spiel und zum Spielen aufgeschlossenen Menschen. ? Es will sich nicht als spieltheoretisches Buch profilieren, wohl aber in verständlicher Form Grundwissen über das Spiel vermitteln. - Es will nicht als spielphilosophisches Buch gelesen werden, wohl aber möchte es einige besinnliche Gedanken zum Warum und Wozu des Spielens nahebringen. ? Es will nicht als spielpädagogisches Buch verstanden werden, wohl aber soll es Hilfen zum Verstehen, Erschließen und Organisieren von Spielen bieten. ? Es will keine Spielesammlung sein, wohl aber möchte es vielfältige Spielbeispiele als Anregung zu persönlichen Spielgestaltungen erschließen. - Es will sich nicht auf Kreativspiele beschränken, wohl aber den Schwerpunkt auf Spiele legen, die mit einfachen Mitteln und wenig Aufwand selbst herstellbar sind. ? Es will keine Spielrezepte liefern, die man ohne viel eigenes Nachdenken abspielen" kann, wohl aber Impulse geben, wie man zu eigenen Spielschöpfungen und kreativen Veränderungen im Spiel kommen kann. - Es will kein ständiges Neuerfinden von Spielen propagieren, wohl aber dazu anleiten, aus elementaren Spielgedanken selbst Spielformen zu entwickeln und nach den gerade gegebenen Bedürfnissen und Erfordernissen auszugestalten. ? Es will nicht das Elementarspiel favorisieren, wohl aber Ansätze zur Rückgewinnung ganzheitlichen Spielens aufzeigen, das von der eigenen Herstellung des Spielraums, des Spielgeräts, der Spielgruppe bis zur Erstellung eigener Spielregeln und Spielvarianten reicht.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 201-211. Indeks.
Celem tej książki jest ukazanie koncepcji Sherborne jako ugruntowanego teoretycznie podejścia z zakresu ukierunko­wanej na relacje pedagogiki ruchu oraz jego rozszerzenie. Oprócz przystępnego i wyczerpującego wprowadzenia publikacja zawiera konkretne wskazówki oraz dokładny opis aktywności i zabaw w odniesieniu do określonych elementów składowych koncepcji Weroniki Sherborne. Dzięki temu praktykujący pedagodzy oraz studenci mają możliwość zapoznania się z praktyczną stroną tej metody, przydatnej w pracy zarówno z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie, z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub zaburzeniami zachowania, jak i z osobami, których rozwój przebiega prawidłowo. Korzystanie z książki ułatwia jej przejrzysta struktura oraz zdjęcia przedstawiające ćwiczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 362992 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 892-943.
Pierwsza na polskim rynku przekrojowa książka stanowiąca przegląd badań zjawiska homoseksualizmu. Analiza dowodów naukowych na poparcie konkurencyjnych hipotez odnoszących się do tego, czym jest homoseksualizm i jak powstaje. Wszechstronne i interdyscyplinarne opracowanie: naświetlające zagadnienie od strony historii i statystyki, poprzez prawo, kwestie medyczne, terapię i zjawiska społeczne, aż po listę organizacji pomocowych czy porady praktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361695 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Język i komunikacja : wprowadzenie dla pedagogów / Anna Wileczek. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - 380, [2] strony : ilustracje, mapy, tabele ; 24 cm.
Bibliografie, netografie przy rozdziałach. Indeks.
Aktualne i wyczerpujące kompendium z dziedziny kultury języka polskiego i poprawności językowej dla nauczycieli i studentów niepolonistów.
Książka ma formę podręcznika syntetyzującego wiedzę z zakresu nauki o języku i kultury języka oraz komunikacji edukacyjnej dla studentów pedagogiki przygotowujących się do specjalizacji nauczycielskiej w zakresie wczesnej edukacji. Książka zawiera podstawy wiedzy o języku polskim oraz najważniejszych cechach współczesnej polszczyzny. Prezentuje podstawowe, najważniejsze kategorie językowe (język i jego specjalizacje, dzięki mowy, znaczenie w języku, zagadnienia składniowe, jakość, kultura i etyka słowa w dydaktyce, nowoczesne tendencje w komunikacji edukacyjnej, norma językowa, błędy językowe, kryteria poprawności językowej i inne). Umożliwia zdobycie wysokiego poziomu kompetencji lingwistycznej i komunikacyjnej. Kompendium jest istotną i niezbędną lekturą dla studentów pedagogiki oraz osób zdobywających kwalifikacje pedagogiczne w ramach centrów lub ośrodków kształcenia nauczycieli, działających lub powstających obecnie na uczelniach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 363799 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce kod dostępu do nagrań mp3.
Praktyki uważności wspierające równowagę, spokój i odporność dla dzieci, nastolatków i całej rodziny Uważność to być może najwspanialszy z darów, jaki możemy ofiarować dzieciom i młodzieży. Wspiera ona rozwój inteligencji emocjonalnej, podnosi poziom szczęścia, zwiększa ciekawość i zaangażowanie, zmniejsza niepokój i przygnębienie, koi traumę, pomaga skupiać się, uczyć i podejmować dobre decyzje. Gdyby tego było mało, z badań wynika, że uważność wspaniale wpływa na rozkwitanie, jak w psychologii nazywa się przeciwieństwo depresji i skłonności do unikania. Rosnę z uważnością uczy rodziców, a także osoby pracujące w edukacji i zapewniające wsparcie psychologiczne, jak stawać się przykładem uważnego życia i dzielić się umiejętnością, która daje dzieciom supermoc psychicznej odporności i elastyczności, niezbędną przez całe życie. Dr Christopher Willard proponuje ponad siedemdziesiąt prostych praktyk i podpowiada, jak je dostosować do indywidualnych potrzeb dzieci i nastolatków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 380177 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Grundlagen der Schulpädagogik ; Band 49.)
Die schulische Leistungsbewertung und die Lernkultur bedingen einander wechselseitig. Das, was geprüft und beurteilt wird, bestimmt in großem Maße das, was gelernt wird. Darüber hinaus bestimmt aber auch die Art, wie geprüft und beurteilt wird, die Lernkultur. Alle Versuche, eine neue Lernkulturan Schulen zu etablieren, stoßen daher an Grenzen, wenn nicht auch das System der Prüfung und Beurteilung der Schülerleistungen reformiert wird. Die Widersprüche zwischen neuen Formen des Lehrens und Lernens einerseits und der herkömmlichen Leistungsbeurteilung andererseits werden von Lehrern und Wissenschaftlern zunehmend als problematisch eingeschätzt, und die Suche nachneuen Verfahren hat begonnen. In diesem Buch wird ausführlich dargelegt, welche neuen Formen der Leistungsbewertung es gibt und wie sie für den Aufbau einer neuen, selbständigkeitsfördernden Lernkultur nutzbar gemacht werden können. Entwicklungsrichtungen für eine gründliche Reform dieses Bereichs schulischer Arbeit werden aufgezeigt und begründet. Die Leistungsbewertung wird als eine Gestaltungsaufgabe für die Schulen und alle daran Beteiligten beschrieben. Die neuen Methoden haben eine veränderte Funktion im Lernprozess: Sie sind Bewertung und Lernhilfe zugleich. Viele von ihnen Setzen auf den Dialog über die Leistungen, sie führen zu inhaltlichen Aussagen und zu einer entwickelten Feedback-Kultur. Leistungsbewertung wird dabei auch zu einem Mitteln des Lernens der Schüler. Die Entwicklung der Fähigkeiten zur Kontrolle, Bewertung und Steuerung des Lernens wird als konstitutiv für den Aufbau einer neuen Lernkultur betrachtet.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P-803.0 M-55/2x (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biomedyczne podstawy rozwoju i edukacji / Barbara Woynarowska, Anna Kowalewska, Zbigniew Izdebski ; współpraca Magdalena Woynarowska. - Wydanie drugie. - Warszawa : PWN, 2021. - 395, [1] strona : ilustracje, fotografie, wykresy ; 29 cm.
Na stronie tytułowej i okładce: Nowe wydanie.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 363-378. Indeksy.
Podręcznik stanowiący kompendium wiedzy na temat:
Rozwoju biologicznego człowieka. Czytelnik znajdzie tu charakterystykę rozwoju fizycznego, motorycznego oraz psychicznego i psychoseksualnego człowieka. W tej części opisano także potrzeby biologiczne człowieka i sposoby ich zaspokajania, opisano przebieg rytmów biologicznych.
Zdrowia i wybranych problemów zdrowotnych dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Autorzy przedstawili tu zagadnienia zdrowia oraz czynników je warunkujących, scharakteryzowali sytuację zdrowotną dzieci i młodzieży, opisali wybrane problemy zdrowotne na wczesnych etapach życia oraz możliwości podejmowania działań profilaktycznych.
Stanu zdrowia oraz ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. W tej części podano charakterystykę społeczno-demograficzną nauczycieli w Polsce oraz specyficzne wyzwania i zagrożenia dla zdrowia, które wiążą się z wykonywaniem tego zawodu. Szczegółowo opisano wybrane problemy zdrowia fizycznego i psychicznego oraz działania podejmowane dla ochrony i promocji zdrowia nauczycieli.
Środowiska i organizacji pracy szkoły. Autorzy opisali w tej części środowisko społeczne szkoły, wybrane elementy środowiska fizycznego oraz organizację pracy i życia szkoły w tych aspektach, które mają związek ze zdrowiem.
Profilaktyki oraz promocji zdrowia w szkole i przedszkolu. Ostatnią część podręcznika poświęcono możliwościom przeciwdziałania problemom zdrowotnym i zachowaniom ryzykownym dzieci i młodzieży oraz działaniom w zakresie promocji zdrowia, w tym tworzeniu przedszkola i szkoły promującej zdrowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 368248 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 473-511.
Dla reprezentantów/decydentów i organizatorów polityki edukacyjnej, dyrektorów szkół i placówek opiekuńczo-wychowawczych, leczniczo-terapeutycznych i resocjalizacyjnych, czynnych zawodowo nauczycieli, wychowawców, pedagogów, organizatorów kształcenia podyplomowego nauczycieli, wykładowców i studentów kierunków pedagogicznych, a także rodziców.
Współfinansowanie: Warszawski Uniwersytet Medyczny
Szkoła i zdrowie jej uczniów i pracowników to nowa na polskim rynku kompleksowa monografia skierowana do wszystkich osób zainteresowanych zagadnieniami dotyczącymi zdrowia uczniów, nauczycieli i pracowników niepedagogicznych szkoły. Może być przydatna w działaniach na rzecz zdrowia podejmowanych w szkołach różnych typów (ogólnodostępnych i specjalnych). We współczesnym świecie - w obliczu gwałtownych, trudnych do przewidzenia zmian oraz wielu zagrożeń dla zdrowia ludzi - istnieje potrzeba zwiększenia udziału szkół w tych inicjatywach. Zdrowie stanowi zasób dla: członków społeczności szkolnej, szkoły jako organizacji. Szkoła jest ważnym miejscem, w którym zdrowie powinno być chronione oraz wzmacniane. W dalszej perspektywie może to się przyczynić do poprawy zdrowia społeczeństwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 377653 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 393766 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
Dla psychologów, pedagogów i wychowawców.
Publikacja dofinansowana ze środków Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Książka powstała w odpowiedzi na potrzeby nauczycieli poszukujących gotowych rozwiązań lub inspiracji do pracy wychowawczej z dziećmi w wieku szkolnym. Jest ona zbiorem propozycji metodycznych dla nauczycieli pełniących funkcje wychowawców klas. Publikacja zawiera miniprogramy zajęć wychowawczych (obejmujące kilka scenariuszy) o tematyce ważnej dla prawidłowego rozwoju psychospołecznego uczniów. Poszczególne tematy zajęć mogą być podejmowane według zaproponowanej w książce kolejności, albo też mogą być realizowane wybiórczo, w zależności od potrzeb grupy i celu wychowawczego. Oprócz nauczycieli z książki korzystać mogą psychologowie, pedagodzy i wychowawcy grup pracujący ze starszymi dziećmi w szkołach, poradniach, świetlicach (środowiskowych, socjoterapeutycznych) i innych placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 361422 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik dla rodziców, klucz do lepszych relacji z dorastającym dzieckiem. Pierwsze w Polsce kompendium dopasowane do współczesnych problemów.
W obliczu alarmujących raportów dotyczących zdrowia psychicznego naszej młodzieży, przedstawiamy Ci poradnik "Nastolatki na zakręcie". Jest to jeden z kluczowych projektów w ramach ogólnopolskiej akcji społecznej #zdrowiewglowie. Nasza misja w tej akcji jest prosta, lecz ambitna: dotrzeć do tych, którzy mają realny wpływ na życie młodych ludzi i dostarczyć im kompetencji, by skutecznie wspierać ich zdrowie psychiczne. Z poradnikiem w ręku nie tylko poszerzysz swoją wiedzę, ale przede wszystkim zdobędziesz konkretne narzędzia, które pomogą Ci zbudować trwałe i oparte na zaufaniu relacje z Twoim nastolatkiem. Razem dla zdrowia psychicznego młodzieży!
"(...) Rodzic staje przed wieloma wyzwaniami: Jak kochać nastolatka, ale go nie zniewalać? Jak dawać mu wolność, która nie prowadzi do swawoli? Jak zadbać, by rodzicielskie racje nie zepsuły relacji? Nastolatki na zakręcie odpowiada na te i inne – także te trudne – pytania. I poprzez konkretne, podane w przystępnej formie, rady i podpowiedzi pomaga rodzicom nastolatka zrozumieć i sensownie z nim się komunikować." (prof. dr hab. n. med. Bogdan de Barbaro)
"Lektura obowiązkowa dla każdego, komu zależy na polepszeniu relacji z nastolatkami. Przejrzysta mapa po skomplikowanym świecie ich emocji i trosk – pełna wskazówek i mądrych porad. Polecam serdecznie." (Kasia Kucewicz, psychoterapeutka, seksuolożka)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 387448 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej