Dziecko w wieku przedszkolnym
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(60)
Forma i typ
Książki
(58)
Publikacje naukowe
(19)
Poradniki i przewodniki
(17)
Publikacje fachowe
(16)
Publikacje dydaktyczne
(13)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Proza
(2)
Audiobooki
(1)
Filmy i seriale
(1)
Muzyka
(1)
Dostępność
dostępne
(48)
nieokreślona
(8)
wypożyczone
(4)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(52)
Biblioteka Austriacka
(1)
Biblioteka Obcojęzyczna
(4)
Czytelnia BG
(1)
Biblioteka Muzyczna
(3)
Autor
Franczyk Anna
(3)
Czyżak Justyna
(2)
Faber Joanna
(2)
Gawda Barbara
(2)
Graf Daniela
(2)
Horosiewicz Beata
(2)
Jach-Salamon Natalia
(2)
Jędrzejowska Ewa (1985- )
(2)
King Julie
(2)
Krajewska Katarzyna (pedagog)
(2)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(2)
Seide Katja
(2)
Łyszkowska Blanka
(2)
Afzal Uz
(1)
Allen Frankie
(1)
Alvarez Céline (1983- )
(1)
Bauta Hanna (ok. 1984- )
(1)
Bilewicz Barbara
(1)
Bongertz Christiane Stella
(1)
Boniecka Barbara
(1)
Broda Martyna
(1)
Brooks Felicity
(1)
Centner-Guz Małgorzata
(1)
Chełkowska-Zacharewicz Maria
(1)
Cichoracki Patryk
(1)
Collins Anita
(1)
Damasiewicz Anna
(1)
Deptuła Maria (pedagog)
(1)
Dooley Jenny
(1)
Dżdża Joanna (1988- )
(1)
Ekert Brigitte
(1)
Evans Virginia
(1)
Faber Coco
(1)
Faber Tracey
(1)
Ferrero Mar (1968- )
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Grzybacz Szymon
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Gąstoł Agnieszka
(1)
Hershberg Rebecca Schrag
(1)
Holtz Paulina (1977- )
(1)
Hyla Karolina
(1)
Jacaszek (1972- )
(1)
Jachimek Szymon
(1)
Janeczek-Romanowska Anita
(1)
Jatkowska Joanna
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jońca Dominika
(1)
Kacprowicz Łukasz
(1)
Kaczmarek Magdalena (tłumaczka)
(1)
Kamińska Kinga
(1)
Kamińska-Suchanek Beata
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kańciurzewska Anna
(1)
Kielan Paulina
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Koczwara Aleksandra
(1)
Komsta Magdalena
(1)
Konarski Miłosz
(1)
Kornacka Agnieszka
(1)
Krajewska Katarzyna (nauki pedagogiczne)
(1)
Kubiak Hanna
(1)
Lasota Adam
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Macińska Magdalena
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Manning Sam Faber
(1)
Marcela Mikołaj (1985- )
(1)
Maze Deborah
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Minor Rebecca
(1)
Miodowski Mikołaj
(1)
Misiuk Agnieszka
(1)
Nartowska Hanna
(1)
Niedźwiecka Barbara
(1)
Noras Grzegorz (1958-2021)
(1)
Nowak Aleksandra (wokalistka)
(1)
Nowak Zbigniew (1956- )
(1)
Ockwell-Smith Sarah
(1)
Panczakiewicz Paweł
(1)
Panek Marta
(1)
Papp Luca
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Piotrowska Aleksandra (psycholog)
(1)
Retz Eliane
(1)
Rybska Eliza
(1)
Ryżewska Magdalena
(1)
Rübel Doris (1952- )
(1)
Sears Martha (1945- )
(1)
Sears William (1940- )
(1)
Skawran Katarzyna
(1)
Snel Eline (1954- )
(1)
Sobkowiak Monika
(1)
Stanecka Zofia (1972- )
(1)
Stanisławska Irena A. (1958- )
(1)
Stein Agnieszka
(1)
Szpotowicz Magdalena
(1)
Szulc-Kurpaska Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(4)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(55)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(57)
Niemcy
(1)
Wielka Brytania
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(54)
angielski
(3)
francuski
(1)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Rodzice
(21)
Nauczyciele przedszkoli
(11)
Dzieci
(6)
Nauczyciele
(6)
0-5 lat
(5)
6-8 lat
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Przedszkola
(4)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Pedagodzy
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
9-13 lat
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Klasa 0.
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Logopedzi
(1)
Metodycy
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Poziom średniozaawansowany
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychologowie
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rehabilitanci
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Film polski
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Muzyka polska
(1)
Temat
Kobieta
(6669)
Język angielski
(3446)
Rodzina
(3391)
Język niemiecki
(3177)
Relacje międzyludzkie
(3097)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(-)
II wojna światowa (1939-1945)
(2781)
Przyjaźń
(2626)
Płyty gramofonowe
(2615)
Tajemnica
(2261)
Film fabularny
(2183)
Miłość
(2123)
Muzyka rozrywkowa
(2120)
Żydzi
(2045)
Literatura polska
(2021)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1997)
Śledztwo i dochodzenie
(1986)
Powieść polska
(1943)
Życie codzienne
(1914)
Pisarze polscy
(1883)
Zabójstwo
(1880)
Dzieci
(1744)
Muzyka rozrywkowa polska
(1715)
Polacy za granicą
(1599)
Mężczyzna
(1573)
Kościoły i kaplice
(1496)
Wojsko
(1455)
Kultura
(1443)
Język polski
(1357)
Filozofia
(1330)
Zamki i pałace
(1286)
Politycy
(1280)
Tematy i motywy
(1275)
Historia
(1264)
Policjanci
(1261)
Powieść amerykańska - 20 w.
(1245)
Polityka
(1241)
Podróże
(1237)
Dziewczęta
(1193)
Nastolatki
(1131)
Małżeństwo
(1103)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1092)
Władcy
(1080)
Zwierzęta
(1067)
Magia
(1066)
Powieść angielska
(1062)
Sztuka
(1057)
Uczucia
(1056)
Literatura
(1053)
Jazz
(1027)
Dramat filmowy
(1017)
Trudne sytuacje życiowe
(1007)
Film amerykański
(995)
Literatura niemiecka
(979)
Rodzeństwo
(978)
Język angielski - podręcznik
(965)
Dziennikarze
(948)
PRL
(921)
Polityka międzynarodowa
(921)
Powieść amerykańska
(909)
Powieść angielska - 20 w.
(888)
Kościół katolicki
(878)
Wielkanoc
(864)
Sekrety rodzinne
(856)
Społeczeństwo
(856)
Holokaust
(855)
Muzyka polska
(855)
Poezja polska - 20 w.
(855)
Rock
(853)
Powieść francuska
(831)
Sztuka polska
(818)
Ludzie a zwierzęta
(788)
Osoby zaginione
(783)
Duchowieństwo katolickie
(774)
Młodzież
(772)
Arystokracja
(765)
Boże Narodzenie
(761)
Śmierć
(742)
Przestępczość zorganizowana
(723)
Wojna
(714)
Relacja romantyczna
(709)
Gramatyka
(704)
Matki i córki
(699)
Teatr polski
(696)
Pisarze
(694)
Chłopcy
(683)
Poszukiwania zaginionych
(682)
Język francuski
(677)
Literatura austriacka
(666)
Nauka
(663)
I wojna światowa (1914-1918)
(662)
Samorealizacja
(661)
Obyczaje i zwyczaje
(659)
Polacy
(643)
Miasta
(640)
Budownictwo miejskie
(637)
Film obyczajowy
(631)
Psy
(624)
Wybory życiowe
(623)
Świadomość społeczna
(615)
Uprowadzenie
(614)
Temat: czas
2001-
(12)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Afryka
(1)
Azja
(1)
Francja
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(23)
Opracowanie
(14)
Raport z badań
(8)
Monografia
(5)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Scenariusz zajęć
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Analiza i interpretacja
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Broszura
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Film dla dzieci i młodzieży
(1)
Film edukacyjny
(1)
Film fabularny
(1)
Film familijny
(1)
Film przygodowy
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Muzyka dla dzieci
(1)
Muzyka rozrywkowa
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Relacja z podróży
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Serial filmowy
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(40)
Psychologia
(19)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(12)
Medycyna i zdrowie
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Językoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
60 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Das gewünschteste Wunschkind aller Zeiten treibt mich in den Wahnsinn : Der entspannte Weg durch Trotzphasen", 2016
Tytuł grzbietowy: Najbardziej upragnione dziecko.
Bibliografia na stronach 285-[289]. Indeks.
Im gwałtowniej nasze dzieci się "buntują" - a być może nawet biją, gryzą lub plują, bo słowa im nie wystarczają - tym bardziej tracimy pewność siebie. Czy aby na pewno dobrze je wychowujemy? A jeśli nasze dziecko faktycznie zmieni się w małego tyrana, jak nam to przepowiadają ze wszystkich stron? Czy nie powinniśmy wyznaczyć mu jakichś granic? Na półkach księgarń można znaleźć wiele poradników, które w przypadku takiego buntu propagują powrót do starego, dobrego i konsekwentnego wychowania.
Czy należy więc z tego wyciągnąć wniosek, że aby nasze dzieci były przygotowane do przyszłego życia, musimy się powstrzymywać od zaspokajania ich potrzeb emocjonalnych? My temu twardo mówimy: nie! W naszej książce chcemy uporać się ze starymi mitami o rozwydrzonym tyranie i zachęcić rodziców oraz dziadków do tego, by także po ukończeniu przez dziecko pierwszego roku życia postępowali zgodnie z zasadami rodzicielstwa bliskości, które są powszechnie stosowane w fazie niemowlęcej.
Chcemy pokazać, jak spokojnie przejść przez tak zwane "fazy buntu". Absolutnie nie ma potrzeby ciągłego spierania się z własnym dzieckiem o każdy drobiazg. Nawet nie trzeba malca strofować! Obiecujemy, że gdy po przeczytaniu tej książki znajdziesz się z dzieckiem w supermarkecie przed regałem ze słodyczami, a ono zacznie się awanturować i głośno krzyczeć, będziesz potrafił zareagować z czułością i zrozumieniem, zamiast popadać w złość.
Autorki wyjaśniają, skąd się biorą napady złości u dzieci i dlaczego tak często doprowadzają nas do szału. Prezentują zabawne i osobiste sytuacje z życia, praktyczne wskazówki i wyniki najnowszych badań, by pomóc nam "przetrwać fazy buntu i nie zwariować"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 394873 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Das gewünschteste Wunschkind aller Zeiten treibt mich in den Wahnsinn : Gelassen durch die Jahre 5 bis 10", 2018.
Tytuł grzbietowy: Najbardziej upragnione dziecko wszech czasów doprowadza mnie do szału : wiek 5-10.
Bibliografia na stronach 349-[356]. Indeks.
Twoje dziecko już chce się wyprowadzić? Nie słucha cię, okłamuje i zachowuje się agresywnie? Jak nauczyć je samodzielności i odpowiedzialności? Na czym polega rodzicielstwo bliskości i jak stosować je w swojej rodzinie?
Wiek od 5 do 10 lat to okres, w którym tworzą się podstawy stabilnego rozwoju osobowości. Autorki przytaczają autentyczne sytuacje z życia swojego oraz swoich czytelników, wzbogacone o porady, które pomagają czytelnikom zachować harmonię, w której potrzeby wszystkich członków rodziny są zaspokojone.
Czy naprawdę w dzisiejszych czasach wychowujemy tyranów? Jak wspierać dziecko w nabieraniu samodzielności i odpowiedzialności? Jak budować z nim zdrowe relacje? Jak uchronić je przed nałogami? Co robić, gdy stres związany ze szkołą je przytłacza? Czy dziecku w tym wieku możemy już pozwolić zostać samemu w domu, pójść do sklepu lub jeździć autobusem? Dziecko przyjaźni się z niewłaściwymi osobami - interweniować czy nie? Czy powinniśmy karać je za niewłaściwe zachowanie? A jeśli nie, to co zamiast kar? Co robić, gdy nasze własne dziecko oszukuje lub kradnie?
Jeśli jesteś rodzicem dziecka w wieku od 5 do 10 lat, z pewnością mierzysz się z przynajmniej niektórymi z tych pytań. Danielle Graf i Katja Seide od 2013 roku piszą razem najpopularniejszego niemieckiego bloga o rodzicielstwie: www.gewuenschtestes-wunschkind.de. Stale korespondują ze swoimi czytelnikami i udzielają im porad, same także wychowują dzieci, dlatego doskonale znają wyzwania, przed jakimi rodzice stają każdego dnia. Wykorzystują swoją dogłębną wiedzę pedagogiczną i doświadczenie, by wyjaśnić nam zachowania naszych dzieci i dostarczyć narzędzi, które pomogą nam poradzić sobie w trudnych chwilach. Piszą w sposób lekki i przystępny, omawiając sytuacje z codziennego życia rodzin.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 394872 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnoza w socjoterapii / redakcja naukowa Ewa Grudziewska ; [projekt okładki Mikołaj Miodowski]. - Wydanie I. - Warszawa : Difin, 2017. - 160 stron : ilustracje, tabele ; 23 cm.
(Engram)
Noty biogrficzne autorów na stronach 159-160.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Dla osób, które zawodowo zajmują się socjoterapią, a także nauczycieli i wychowawców.
Książka ma na celu wzbogacenie warsztatu diagnostycznego wszystkich osób, które zawodowo zajmują się socjoterapią, a także nauczycieli i wychowawców na co dzień pracujących z dziećmi i młodzieżą oraz studentów, którzy wiążą swoją zawodową przyszłość z pracą o charakterze wychowawczo-terapeutycznym.
Publikacja zawiera propozycje konkretnych narzędzi diagnostycznych, które można wykorzystać w trakcie procesu diagnostycznego dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym oraz młodzieży, a także w diagnozie kompetencji osoby socjoterapeuty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378648 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Twoje Poradniki)
Tytuł oryginału: The tantrum survival guide : tune in to your toddler's mind (and your own) to calm the craziness and make family fun again.
Bibliografia na stronie [333].
Wychowywanie kilkulatka nie musi przypominać przejażdżki rollercoasterem! W sklepie i komunikacji miejskiej. Zaraz przed wyjściem z domu lub wtedy, gdy najbardziej się śpieszymy. W kąpieli i przed snem. Dla malucha każda okoliczność jest dobra, by wpaść w spektakularny atak histerii i wykorzystać cały arsenał dziecięcych środków perswazji. Każdy rodzic wie, o czym mowa, ale chyba żaden nie ma pojęcia, jak skutecznie poradzić sobie z histerią własnego dziecka. Jednak czas bezradności właśnie się kończy. Z pomocą przychodzi dr Rebecca Hershberg, ekspertka, która dziecięce wybuchy złości przeanalizowała naukowo i… przeżyła na własnej skórze, wychowując dwójkę żywiołowych kilkulatków. Weźcie głęboki oddech i skorzystajcie ze skarbnicy jej fachowych wskazówek, co zrobić, by uniknąć stresujących sytuacji podczas zakupów, móc bez strachu odwiedzać członków rodziny, nie toczyć wojen o kąpiele i posiłki, a przede wszystkim, by pozwolić sobie na spokojną chwilę tylko dla siebie. W ostatnich czasach spotykam się w gabinecie terapeutycznym często z bezradnością rodziców wobec wybuchów złości i frustracji ich małych dzieci. Ta książka daje nie tylko dobre rozwiązania, jak sobie z nimi radzić, ale wyjaśnia także mechanizmy, które doprowadziły dziecko do takiego zachowania. Myślę, że uzupełnia ona lukę na rynku wydawniczym w tym zakresie i będzie stanowić cenne źródło wiedzy w biblioteczce każdego rodzica małego dziecka. (dr Sabina Zalewska, psycholog rodziny, pedagog, terapeuta)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 370329 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 389642 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 389632 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce i stronie przedtytułowej: Edukacja i rozwój zgodne z naturalnymi potrzebami przedszkolaka.
W jakim wieku posłać dziecko do przedszkola i na co zwrócić uwagę przy jego wyborze? Czy warto inwestować w zajęcia dodatkowe? O co pytać wychowawców w przedszkolu? Jak znaleźć dla dziecka równowagę między nauką a zabawą? To tylko niektóre z pytań, które zadają sobie rodzice każdego z maluchów.
A może najważniejsze jest to, aby najpierw uświadomić sobie, że życie to nie wyścig. Że tak naprawdę nie ma w nim żadnego startu, ani tym bardziej żadnej mety. Dopiero zbudowanie bliskiej relacji ze swoim dzieckiem pozwala skutecznie wspierać je w procesie uczenia się, zgodnie z jego naturalnymi potrzebami.
Rewolucyjna książka psycholog dziecięcej Anity Janeczek-Romanowskiej i eksperta od metod nauczania Mikołaja Marceli to najlepsza inwestycja w rozwój twojego dziecka. Oprócz szeregu praktycznych przedszkolnych porad i podsumowania najnowszych badań naukowych, nie pozwala nam zapomnieć kluczowej prawdy: Najważniejsze, z czym może wystartować w życiu dziecko to szczęśliwe dzieciństwo!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 370414 (1 egz.)
Książka
W koszyku
B-learning w diagnozie i terapii logopedycznej dzieci / Joanna Jatkowska. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019. - 248 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 187-215.
Współfinansowanie: Uniwersytet Kazimierza Wielkiego (Bydgoszcz)
Przedmiotem naukowych zainteresowań autorki niniejszej książki stał się w ostatnich latach rozwój językowy współczesnego dziecka w kontekście pojawienia się nowych mediów – komputerów, laptopów, tabletów, netbooków, komórek i smartfonów. Postęp technologiczny spowodował powstanie nieznanych do tej pory w edukacji, w tym także w logopedii, zjawisk e-learningu i b-learningu. […]
Koncepcja interaktywnych i multimedialnych lekcji logopedycznych, nazwanych e-logolekcjami, wpisała się w światowe trendy rozwoju edukacji, a przede wszystkim spodobała się dzieciom doskonalącym swoją wymowę oraz ich rodzicom, którzy coraz częściej poszukiwali w internecie profesjonalnej pomocy logopedycznej.
W polskiej literaturze specjalistycznej „b-learning” to termin nowy. Pochodzi z języka angielskiego – blended learning – co jest tłumaczone na język polski jako nauczanie mieszane, zmiksowane, hybrydowe lub komplementarne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 359426 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 613)
Bibliografia na stronach 145-154.
Streszczenie w języku angielskim.
Książka ma charakter teoretyczno-badawczy. Składa się z dwóch części. W pierwszej, opartej na pedagogiczno-psychologicznej literaturze, przedstawiono teoretyczne podstawy twórczości plastycznej. Omówiono pojęcie twórczości, jej istotę oraz rozwój rysunkowości dziecka, z uwzględnieniem jej etapowości. Kolejny podrozdział podejmuje temat ruchu i przestrzeni jako elementów formy plastycznej w rysunku dziecka i jest krótkim przeglądem sposobów stosowania środków artystycznego wyrazu, z podkreśleniem sposobów obrazowania w rysunku ruchu i przestrzeni. W dalszej części rozdziału teoretycznego opisano znaczenie rysunku i aktywności plastycznej w rozwoju dziecka oraz rolę nauczyciela jako osoby wspierającej aktywność plastyczną dziecka.
Część druga ma charakter empiryczny. W oparciu o analizę 1471 rysunków dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym została podjęta próba oceny dwóch elementów dziecięcej rysunkowości: umiejętności obrazowania w rysunku ruchu i przestrzeni. Uzupełnieniem analiz są zamieszczone w pracy rysunki, ilustrujące opisywane aspekty twórczości plastycznej dzieci.
Monografia jest opracowaniem z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz wychowania estetycznego. Praca może być użyteczna dla badaczy z dziedziny pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz teorii wychowania estetycznego, nauczycieli pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym oraz studentów kierunków pedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 372500 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 503)
Bibliografia na stronach 187-193.
Książka ma charakter teoretyczno-badawczy. Składa się z dwóch części. W pierwszej, opartej na pedagogiczno-psychologicznej literaturze, przedstawiono teoretyczne podstawy twórczości plastycznej. Omówiono pojęcie twórczości, jej istotę oraz zaprezentowano etapy rozwoju rysunkowego, charakterystykę ekspresji plastycznej dziecka, jej znaczenie dla ogólnego rozwoju dziecka oraz niektóre uwarunkowania twórczości plastycznej, ze szczególnym podkreśleniem roli rodziny i nauczyciela przedszkola. Część druga dotyczy twórczości plastycznej współczesnych dzieci przedszkolnych i stanowi próbę oceny wybranych aspektów twórczości plastycznej dziecka przedszkolnego, w oparciu o wyniki własnych badań, które autorka przeprowadziła wśród dzieci wszystkich, przedszkolnych grup, w 1996, 2004 i 2012 roku. Analizie poddano rysunek postaci ludzkiej, tematykę i kolorystykę dziecięcych wytworów plastycznych. Uzupełnieniem analiz są zamieszczone w pracy rysunki, ilustrujące opisywane aspekty twórczości plastycznej przedszkolaków.
Praca może być użyteczna dla badaczy z dziedziny pedagogiki przedszkolnej oraz teorii wychowania estetycznego, nauczycieli przedszkoli oraz studentów specjalności pedagogicznej z pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 329750 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywne Książeczki Terapeutyczne)
Bibliografia na stronach 93-94.
Publikacja adresowana do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich podopiecznych.
Książeczka "Tomcio rozwiązuje problemy : sen" zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o trudnościach z zasypianiem, strachem przed ciemnością, koszmarami sennymi, a także część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień.
Publikacje z serii "Kreatywne Książeczki Terapeutyczne" są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 362006 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 292-304.
Analiza istotnych aspektów instytucjonalnej edukacji i opieki przedszkolnej dla małych dzieci oraz prezentacja wybranych rozwiązań koncepcyjnych. Autorka analizuje je na tle dwóch podejść: wywodzącego się z założeń liberalizmu i oddolnego eksperymentowania, opartego na inicjatywach obywatelskich. Zastanawia się nad szansami ich powodzenia, wskazuje jawne i ukryte niebezpieczeństwa, które wiążą się z rozbijaniem solidarności i jedności społecznej, z dominacją indywidualizmu, rywalizacji i konkurencji. Odwołując się do teorii i praktyki, proponuje przykłady konkretnych rozwiązań, które mieszczą się w przestrzeni państwa demokratycznego i wpisują w obywatelską, wspólnotową aktywność, podyktowaną troską o wspólne dobro.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379196 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 203-217.
Współfinansowanie: Uniwersytet Śląski
Streszczenia w języku angielskim, niemieckim i rosyjskim.
Książka porusza istotny problem wychowawczy, jakim jest wsparcie dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych. Prowadzona pod tym kątem obserwacja środowiska przedszkolnego wskazuje, że należy opracować system oddziaływania terapeutycznego, włączającego do działań zarówno jednostki z zaburzeniami, jak i całą grupę przedszkolną, w której funkcjonuje dziecko. Pojawienie się w grupie przedszkolnej dziecka przejawiającego zachowanie agresywne i nadpobudliwe czy też dziecka nieśmiałego, wycofanego wywołuje poczucie bezradności i niepewności u nauczyciela i grupy rówieśniczej. Zaburzona zostaje cała struktura społeczna grupy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360104 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 109-110.
Wielu rodziców ma obawy, czy nie jest zbyt wcześnie, by posłać do przedszkola ich pociechę. Długie przebywanie trzylatka w większej grupie może stanowić duże obciążenie dla jego wrażliwego układu nerwowego, a brak opieki osób bliskich utrudnia mu rozwiązywanie konfliktów i pokonywanie przeciwności. Nie jest jednak za wcześnie. Przedszkole to instytucja przydatna w procesie przygotowania małego człowieka do wypełniania edukacyjnych zadań i do funkcjonowania w szkole.
Istotne jest, aby rodzice mieli podstawową wiedzę na temat edukacji przedszkonej, organizacji i funkcjonowania przedszkola, a także przygotowania dziecka do uczęszczania do tej placówki. Temu celowi służy niniejsza książka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 352988 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Piosenki z charakterem : piosenki wspierające społeczno-emocjonalny rozwój dzieci w wieku przedszkolnym / Agnieszka Kornacka. - Kraków : CEBP 24.12, 2018. - 20 stron ; 19 cm + 1 płyta audio (CD) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
(Bliżej Przedszkola)
Słowa Agnieszka Kornacka ; muzyka i aranżacja Miłosz Konarski.
Drukowany materiał towarzyszący zawiera teksty piosenek oraz propozycje zajęć z dziećmi.
Zawiera: Świat pełen uśmiechów : pozytywne postrzeganie rzeczywistości i otoczenia ; Ja jestem, ty jesteś : relacje z rówieśnikami, akceptacja innej osoby ; Spotkanie : poczucie własnej wartości, szacunek dla drugiego człowieka ; Spokój : opanowanie złości i lęków ; Silny człowiek : pokojowe rozwiązywanie konfliktów, samokontrola ; Nie jestem strusiem : odwaga cywilna, naprawienie wyrządzonej krzywdy ; To nie szkodzi! : samodzielność, radzenie sobie z porażkami ; Piaskownica : współpraca z innymi dziećmi i współdziałanie w grupie ; Nie jesteśmy sami : zwracanie się o pomoc do osoby dorosłej ; Zajączek : cierpliwość, podejmowanie rozważnych decyzji ; Świat mnie woła : okazywanie pomocy, wrażliwość na potrzeby innych ludzi ; Na powitanie : nawiązywanie nowych znajomości, akceptacja nowych kolegów ; Hałas i cisza : zdolność koncentracji i świadomość szkodliwości hałasu ; Radość życia : kreatywność, aktywne działanie, ciekawość świata.
Aleksandra Koczwara, Szymon Grzybacz, Miłosz Konarski, Aleksandra Nowak, Judyta Wójcikowska, śpiew.
„Piosenki z charakterem” to publikacja wspierająca kształtowanie się dojrzałości społeczno-emocjonalnej przedszkolaków oraz dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Publikacja jest wydana w formie digipacku, czyli książeczki z dołączoną na 3 stronie okładki płytą CD. Na płycie CD zamieszczono 14 piosenek w różnych stylach muzycznych (m.in. pop, rock, country, a nawet hip-hop!) mających za zadanie rozwijać u dziecka m.in.: poczucie własnej wartości i optymizm, samodzielność i odwagę, zdolność współdziałania z innymi, wrażliwość i szacunek do innych ludzi, cierpliwość oraz spokój i opanowanie, umiejętność komunikowania się, wytrwałość w dążeniu do celu. W książeczce znajdziemy słowa piosenek, propozycje zagadnień do poruszenia z dziećmi oraz propozycje pracy plastycznej do wykonania przez dzieci. Piosenki świetnie nadają się do codziennych wspólnych zabaw w przedszkolu i domu, a ich rytmy i teksty zachęcają do aktywności. Można przy nich tańczyć, można ilustrować ich treść ruchem i gestem. Można też usiąść i w skupieniu ich wysłuchać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Muzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 4918+CD (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 211-221.
Dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym, studentów studiów pedagogicznych i nauczycieli.
Książka podejmuje problematykę dotyczącą czynników społecznych warunkujących przejmowanie przez dzieci w starszym wieku przedszkolnym agresywnych zachowań prezentowanych w dedykowanych im programach telewizyjnych.
Dziecko w wieku przedszkolnym nie potrafi jeszcze oddzielać świata fikcyjnego od realnego. Wierzy, że świat jest taki, jaki ogląda w telewizji. A ponieważ małe dzieci uczą się przez naśladownictwo, mogą brać przykład z oglądanych bohaterów. Może to prowadzić nie tylko do wzrostu agresji u dziecka, ale też do usprawiedliwiania własnych agresywnych zachowań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 357289 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 261-266.
Współfinansowanie: Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej (Kraków)
Publikacja zawiera 45 gotowych, inspirujących scenariuszy zajęć (wraz z załącznikami do pobrania ze strony www), wchodzących w skład programu „Plecak szczęśliwego ucznia”. Jest przeznaczona dla nauczycieli, pedagogów, psychologów, socjoterapeutów, asystentów rodzin, terapeutów oraz superwizorów do pracy profilaktyczno-terapeutycznej, podczas której dzieci w średnim i późnym dzieciństwie mogą rozwijać kompetencje emocjonalne i społeczne. Udział w kolejnych, zaprojektowanych blokach tematycznych zajęć pozwala wyposażać małego ucznia w potrzebne i przydatne umiejętności interpersonalne.
Kształtowanie umiejętności społecznych i emocjonalnych odbywa się przy jednoczesnym odkrywaniu siebie, swoich możliwości i ograniczeń jako punktu wyjścia do poznania innych. Atrakcyjna forma zajęć grupowych, cykliczne spotkania, gotowe materiały dydaktyczne, aktywne i twórcze techniki sytuują tę metodę pracy profilaktyczno-terapeutycznej jako niezwykle korzystną formę pomocy dziecku i wspierania jego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 371463 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Zaprezentowana w książce "Muzyczne inspiracje" metoda Romualdy Ławrowskiej nazwaną Metodą Aktywnego Słuchania Muzyki zarówno w warstwie teoretycznej (założenia, cele, wskazówki do realizacji), jak i praktycznej (13 scenariuszy) uwzględnia twórczo najnowsze osiągnięcia nauki dotyczącej dziecka, w tym wiedzy: pedagogicznej, psychologicznej, teorii poznania i neurodydaktyki, oraz miejsca edukacji muzycznej w paradygmacie edukacji zintegrowanej w przedszkolu i w klasach 1-3." (z recenzji prof. dr hab. Bożeny Muchackiej)
"Autorska koncepcja Aktywnego Słuchania Muzyki Romualdy (Romy) Ławrowskiej ukazuje nam nowe rozwiązania w zakresie uwrażliwiania dzieci na muzykę. Doceniam ją szczególnie, ze względu na brak podobnych kompleksowych prac teoretyczno-metodycznych w tym zakresie. Zaangażowanie autorów w proces inspiracji wyobraźni dzieci, umożliwienie im odczuwania zjawisk muzycznych i przeżywania walorów estetycznych muzyki jest godzien podziwu. Według mnie dzieci uczestniczące w zajęciach prowadzonych zgodnie z wytycznymi zawartymi w omawianym opracowaniu mają możliwość głębokiego przeżywania muzyki, jak również wyrażenia swoich emocji, skojarzeń czy fantazji. Recenzowana książka z pewnością zyska uznanie szerokiego kręgu odbiorców. Jest kierowana do nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych i szkół muzycznych I stopnia. Może być stosowana w kształceniu muzyczno-metodycznym studentów specjalności pedagogicznych. Moim zdaniem stanowi również cenne źródło inspiracji dla rodziców, którzy chcą wprowadzać dzieci w arkana piękna muzyki klasycznej." (prof. Rafał Majzner)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Muzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 5606 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Dla studentów, osób przygotowujących się się do roli opiekuna, rodziców i wychowawców.
Książka jest przeznaczona dla rodziców, nauczycieli i opiekunów małych dzieci. Mogą oni zapoznać się z normami rozwojowymi dotyczącymi dzieci w wieku poniemowlęcym i przedszkolnym, a także poznać metody i formy wspierania rozwoju. Autorzy przybliżają kwestie związane ze wspomaganiem rozwoju umysłowego, zdobywaniem umiejętności społeczno-emocjonalnych, kompetencji w zakresie motoryki małej i dużej, porozumiewania się, samodzielnego rozwiązywania problemów, nabywania umiejętności samoobsługowych. Poruszono tematy zawiązane z wychowaniem małych dzieci w rodzinie, żłobku i przedszkolu a także w rodzinach zastępczych, domach dziecka i rodzinnych domach. Czytelnik znajdzie też odpowiedzi na pytania dotyczące mediów w wychowaniu dzieci, pozna nie tylko korzyści, ale też zagrożenia. Część książki dotyczy organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, współpracy z rodziną małego dziecka oraz współpracy rodziców i nauczycieli ze specjalistami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352822 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 89987 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej