Pedagodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(161)
Forma i typ
Książki
(161)
Publikacje fachowe
(93)
Publikacje naukowe
(52)
Publikacje dydaktyczne
(46)
Poradniki i przewodniki
(28)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(5)
Proza
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Publikacje informacyjne
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(130)
nieokreślona
(20)
tylko na miejscu
(11)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(122)
Biblioteka Austriacka
(17)
Biblioteka Obcojęzyczna
(10)
Czytelnia BG
(4)
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
(7)
Biblioteka Muzyczna
(3)
Autor
Grudziewska Ewa
(8)
Miodowski Mikołaj
(7)
Karolak Wiesław (1949- )
(4)
Czerwiec Karolina
(3)
Kańciurzewska Anna
(3)
Albers Timm (1974- )
(2)
Baley Stefan (1885-1952)
(2)
Bugajski Jarosław
(2)
Domagała Aneta
(2)
Dubas Elżbieta (1957- )
(2)
Giera Magdalena
(2)
Goetz Magdalena
(2)
Grabowska Małgorzata (pedagog)
(2)
Gubała Magdalena (1982- )
(2)
Guz Sabina
(2)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(2)
Jegier Aneta
(2)
Jungmann Tanja
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Karolak Barbara
(2)
Kiełczewska Anna Katarzyna
(2)
Kozłowski Tomasz (psycholog)
(2)
Kramsch Claire (1935- )
(2)
Lange-Rachwał Magdalena
(2)
Matejek Józefa
(2)
Muszyński Marcin
(2)
Pollak Monika
(2)
Radwańska Anna (1987- )
(2)
Siedlanowski Paweł
(2)
Szmidt Krzysztof J
(2)
Szwedzik Adam
(2)
Walancik Marek
(2)
Woynarowska Barbara (1940- )
(2)
Woynarowska-Sołdan Magdalena
(2)
Łoskot Małgorzata
(2)
Aebli Hans (1923-1990)
(1)
Alochno-Janas Anna
(1)
Andrzejewska Anna (pedagog)
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Bac Aneta
(1)
Ball Stefan
(1)
Bartol Izabella
(1)
Bańczyk Emilia
(1)
Bentzen Marianne
(1)
Beuret Lawrence J
(1)
Białek Kinga
(1)
Białogłowska Agnieszka
(1)
Bigaj Laura
(1)
Blau Melinda (1943- )
(1)
Blythe Peter
(1)
Bobulska Dominika
(1)
Borkowska Aneta (psycholog)
(1)
Boyer Robin
(1)
Brandau Hannes (1952- )
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Buchner Christina
(1)
BurgessTyrrell (1931-2009)
(1)
Busz Anna
(1)
Bystrzanowska Ewelina
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Böth Gunhild
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Cegiełka-Mendalka Kamila
(1)
Chmielińska Aneta
(1)
Chmura Joanna (logopeda)
(1)
Chudnicki Andrzej
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(1)
Cieślik Elżbieta (tłumacz)
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Cleverley John
(1)
Cobham Vanessa
(1)
Crowder Amanda K
(1)
Curley Peyton
(1)
Czupała Hubert
(1)
Dittmann Jürgen (1947- )
(1)
Dudek Joanna (psycholog)
(1)
Dudek Sandra
(1)
Dziedzic Olga (1986- )
(1)
Dąbkowska Monika (pedagog)
(1)
Edwards Allison
(1)
Eide Brock (1962- )
(1)
Eide Fernette (1961- )
(1)
Elsenraat Tracy
(1)
Elvén Bo Hejlskov (1965- )
(1)
Elżanowska Hanna
(1)
Engert Ingrid
(1)
Ernsperger Lori
(1)
Ferrari Renate
(1)
Finser Torin M. (1956-)
(1)
Fischer Gabriele
(1)
Flis Joanna (psycholog)
(1)
Foged Jakob Worre
(1)
Forde Lisa
(1)
Foster Stephanie M
(1)
Freitas Irena
(1)
Frindte Wolfgang (1951- )
(1)
Funez-Sokoła Kaja
(1)
Ganczarska Małgorzata
(1)
Geschke Daniel (1971- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(79)
2010 - 2019
(52)
2000 - 2009
(19)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(1)
1940 - 1949
(1)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(143)
1901-2000
(8)
1945-1989
(6)
1989-2000
(5)
1918-1939
(2)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
Kraj wydania
Polska
(127)
Niemcy
(22)
Wielka Brytania
(8)
Stany Zjednoczone
(2)
Szwajcaria
(1)
Język
polski
(127)
niemiecki
(23)
angielski
(10)
Odbiorca
Dzieci
(7487)
9-13 lat
(4372)
6-8 lat
(3903)
Młodzież
(3235)
14-17 lat
(2103)
Pedagodzy
(161)
Szkoły wyższe
(1793)
0-5 lat
(1756)
Dorośli
(775)
Niewidomi
(711)
Nauczyciele
(685)
Studenci
(634)
Rodzice
(543)
Szkoły średnie
(469)
Szkoły podstawowe
(427)
Poziom podstawowy
(425)
A2 (poziom biegłości językowej)
(394)
B1 (poziom biegłości językowej)
(347)
A2 poziom biegłości językowej
(332)
Poziom średniozaawansowany
(321)
B1 poziom biegłości językowej
(314)
18+
(301)
A1 poziom biegłości językowej
(301)
A1 (poziom biegłości językowej)
(290)
Szkoły muzyczne I stopnia
(232)
Nauczyciele języka angielskiego
(226)
Poziom zaawansowany
(219)
B2 (poziom biegłości językowej)
(202)
Szkoły muzyczne II stopnia
(200)
Nauczyciele języka niemieckiego
(182)
B2 poziom biegłości językowej
(176)
Lekarze
(174)
Menedżerowie
(167)
Chorzy
(161)
Psychoterapeuci
(161)
Poziom niższy średniozaawansowany
(155)
Psycholodzy
(153)
Osoby z niepełnosprawnością
(151)
Uczniowie
(142)
Przedszkola
(113)
Historycy
(104)
C1 poziom biegłości językowej
(98)
Przedsiębiorcy
(91)
Szkoły ponadgimnazjalne
(88)
Klasa 8.
(80)
Tłumacze
(80)
C1 (poziom biegłości językowej)
(79)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(75)
Prawnicy
(74)
Literaturoznawcy
(73)
Cudzoziemcy
(70)
Licea
(67)
Klasa 1.
(66)
Psychiatrzy
(66)
Gimnazja
(64)
Technikum
(64)
Klasa 2.
(62)
Językoznawcy
(59)
Szkoły zawodowe
(59)
Klasa 3.
(58)
Nauczyciele języków
(55)
Logopedzi
(54)
Fizjoterapeuci
(52)
Klasa 7.
(52)
Kobieta
(51)
Osoby w wieku starszym
(51)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(51)
C2 poziom biegłości językowej
(50)
Nauczanie początkowe
(48)
Terapeuci zajęciowi
(47)
Pracownicy naukowi
(44)
Poziom profesjonalny
(43)
Szkoły ponadpodstawowe
(43)
Nauczyciele akademiccy
(40)
Nauczyciele przedszkoli
(39)
Pediatrzy
(38)
A0 poziom biegłości językowej
(35)
Pracownicy socjalni
(35)
Socjolodzy
(34)
Bibliotekarze
(33)
Nauczyciele nauczania początkowego
(33)
A2+ (poziom biegłości językowej)
(31)
Terapeuci
(31)
Ekonomiści
(30)
Klasa 5.
(30)
Urzędnicy
(30)
Lekarze rodzinni
(29)
Neurolodzy
(29)
Dziennikarze
(28)
Klasa 4.
(28)
Klasa 6.
(27)
Poziom rozszerzony
(27)
Specjaliści ds. marketingu
(26)
C2 (poziom biegłości językowej)
(25)
Informatycy
(23)
Programiści
(23)
Księgowi
(22)
Dietetycy i żywieniowcy
(21)
Psycholodzy kliniczni
(21)
Radcy prawni
(21)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Literatura amerykańska
(1)
Nauczyciele
(1)
Temat
Dzieci
(32)
Młodzież
(17)
Kompetencje społeczne
(10)
Pedagogika
(10)
Uczucia
(10)
Wychowanie
(10)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(9)
Nauczanie
(8)
Socjoterapia
(8)
Uczniowie
(8)
Nauczyciele
(7)
Uczenie się
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Dysleksja i dysgrafia
(6)
Kompetencje komunikacyjne
(6)
Metody nauczania
(6)
Psychologia rozwojowa
(6)
Terapia zajęciowa
(6)
Zaburzenia zachowania
(6)
Agresywność
(5)
Arteterapia
(5)
Dojrzewanie
(5)
Niepowodzenia szkolne
(5)
Psychoterapia
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Bajkoterapia
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Kreatywność
(4)
Kształcenie
(4)
Lęk
(4)
Metoda Montessori
(4)
Mowa
(4)
Nastolatki
(4)
Osoby w wieku starszym
(4)
Pomoc psychologiczna
(4)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Warsztaty artystyczne
(4)
Zaburzenia emocjonalne
(4)
Zaburzenia mowy
(4)
Zdrowie psychiczne
(4)
Zespół ADHD
(4)
Autodestruktywność
(3)
Gniew
(3)
Godzina wychowawcza
(3)
Klimat szkoły
(3)
Kompetencje emocjonalne
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Kontrola emocjonalna
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Mindfulness
(3)
Muzykoterapia
(3)
Nauczanie języków obcych
(3)
Opieka nad dziećmi
(3)
Osoby transpłciowe
(3)
Pedofilia
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Rodzina
(3)
Stres
(3)
Szkolnictwo
(3)
Szkoły
(3)
Tożsamość płciowa
(3)
Trudności wychowawcze
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
Badania naukowe
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dobrostan psychiczny
(2)
Dopalacze (substancje odurzające)
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Gry i zabawy
(2)
Higiena szkolna
(2)
Homoseksualizm
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Integracja społeczna
(2)
Interpłciowość
(2)
Jedzenie (czynność)
(2)
Język polski
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Książka artystyczna
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Kultura
(2)
Leczenie
(2)
Logopedia
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Media społecznościowe
(2)
Mniejszości seksualne
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Myślenie
(2)
Temat: czas
2001-
(18)
1901-2000
(9)
1945-1989
(7)
1989-2000
(6)
1601-1700
(2)
1701-1800
(2)
1801-1900
(2)
1901-1914
(2)
1939-1945
(2)
1001-1100
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
601-700
(1)
701-800
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(17)
Anglia (Wielka Brytania)
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Niemcy
(1)
Opole (woj. opolskie ; okolice)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(53)
Opracowanie
(32)
Praca zbiorowa
(21)
Scenariusz zajęć
(20)
Podręcznik
(16)
Monografia
(14)
Raport z badań
(9)
Ćwiczenia i zadania
(7)
Opowiadania i nowele
(5)
Publikacje naukowe
(4)
Esej
(3)
Karty pracy ucznia
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Encyklopedia
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Poradnik metodyczny
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Bajka terapeutyczna
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Scenariusz teatralny
(1)
Synteza
(1)
Wiersze
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(115)
Psychologia
(73)
Socjologia i społeczeństwo
(23)
Medycyna i zdrowie
(20)
Historia
(7)
Językoznawstwo
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(7)
Kultura i sztuka
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Filozofia i etyka
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Religia i duchowość
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Biologia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
161 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 189-201.
Dla pracowników naukowych i studentów uczelni wyższych, psychologów, pedagogów, prawników i pracowników socjalnych.
Główną zaletą monografii jest wieloaspektowe podejście do zależności występujących między objawami ADHD i wykolejenia społecznego. Pod tym względem różni się ona na korzyść od innych opracowań podejmujących tę problematykę, które najczęściej koncentrują się jedynie na roli wybranych czynników determinujących rozwój tej kategorii zaburzeń zachowania. Wysoką wartość poznawczą książki zapewniają empirycznie zweryfikowane dane oparte na wynikach badań przeprowadzonych w kraju i za granicą. Należy podkreślić, że Autor nie ukrywa tych wyników, które ujawniają niedostatki obecnego modelu resocjalizacji nieletnich oraz niską skuteczność oddziaływań stosowanych przez Młodzieżowe Ośrodki Wychowawcze. Monografia ukazuje się w okresie dużego zainteresowania problematyką skuteczności działania wymiaru sprawiedliwości, systemu prewencji oraz resocjalizacji przestępców, w tym nieletnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360715 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 92-96.
Praca będąca rezultatem wieloletnich doświadczeń logopedycznych autorki, prowadzonych przez nią badań i poszukiwań skutecznych metod nauczania dzieci czytania, a także gruntownej znajomości zagadnień z zakresu logopedii i dziedzin pokrewnych. W książce obok rozdziałów o charakterze teoretycznym znalazły się rozdziały, które zaznajamiają z diagnozowaniem dzieci przedszkolnych oraz z formami terapii dzieci wykazujących trudności w czytaniu i pisaniu. Dopełnieniem pracy jest aneks, zawierający liczne przykłady i ćwiczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352142 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Visions of Childhood : Influential Models from Locke to Spock / John Cleverley, D. C. Phillips. - Revised Edition. - New York ; London : Teachers College Press, 1986. - IX, 165, [1] strona ; 23 cm.
Indeks.
Throughout history certain theories of childhood have influenced the way we have understood, cared for, and educated our young. These theories form the bases of our attitudes toward children, and underpin our popular childrearing pracitces. Yet they have passed through history fort eh most part unexamined.
In "Visions of Childhood", the authors unveil the central and often surprising notions that have shaped our conceptions of childhood in the Western world.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 27792 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Na okładce: Próbuj i popełniaj błędy! Uruchom wyobraźnię! Rozwiązuj problemy! Posuwaj się naprzód!
W pierwszych latach życia dzieci z entuzjazmem odkrywają świat. Uczą się chodzić i mówić bez lęku przed ośmieszeniem i popełnieniem błędu. Z biegiem czasu stają się zdolne do samooceny i zaczynają się obawiać, że okażą się mało inteligentne lub niewystarczająco utalentowane w jakiejś dziedzinie. W rezultacie unikają nowych wyzwań i szybciej się zniechęcają. Czy można temu zaradzić?
Nastawienie na rozwój to przekonanie, że nasze zdolności, talenty i inteligencja mogą się zmieniać i rozwijać. Wyposaża ono dziecko w umiejętność stawiania czoła wyzwaniom, wyznaczania i osiągania celów oraz twórczego myślenia, a przy tym podnosi samoocenę i zachęca do podejmowania ryzyka w szkole. Bez odpowiednich narzędzi i strategii wiele dzieci grzęźnie jednak w nastawieniu na trwałość. Jest to przekonanie, że nasze zdolności są z góry określone i niezmienne: albo jesteśmy w czymś dobrzy, albo nie. Taki sposób myślenia jest bardzo ograniczający i powstrzymuje przed wykorzystywaniem całego własnego potencjału.
Książka Peyton Curley w ciekawy sposób pokazuje, czym są nastawienie na rozwój i nastawienie na trwałość. Ćwiczenia w niej zawarte pomagają w rozwijaniu takich umiejętności, jak uczenie się na błędach, rozwiązywanie zadań i problemów różnymi metodami, korzystanie z informacji zwrotnej, wyznaczanie celów czy pozytywne myślenie. Wszystko to służy pielęgnowaniu nastawienia na rozwó
"Nastawienie na rozwój" to 55 kreatywnych ćwiczeń, które pomogą dziecku wyruszyć na podbój świata!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 386171 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 289-315.
Dla pedagogów, badaczy zajmujących się problemami edukacyjnymi, nauczycieli, wychowawców, studentów i edukatorów.
Finansowanie: Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej (Kraków)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 393326 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 275-305.
Dla pedagogów, studentów pedagogiki, badaczy problemów społecznych i edukacyjnych, nauczycieli, wychowawców i edukatorów.
Finansowanie: Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej (Kraków)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 393324 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 289-315.
Dla pedagogów, badaczy zajmujących się problemami edukacyjnymi, nauczycieli, wychowawców, studentów.
Finansowanie: Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej (Kraków)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 393317 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Der Spracherwerb des Kindes : Verlauf und Störungen / Jürgen Dittmann. - Originalausgabe, 2., durchgesehene Auflage - München : C.H. Beck, 2002, 2006. - 127 stron ; 18 cm.
(Beck'sche Reihe ; 2300 ; C.H. Beck Wissen)
Bibliografia strony 119 - 124
Der Spracherwerb ist die komplexeste Aufgabe, die ein Kind im Laufe seiner Entwicklung zu bewältigen hat, und so verwundert es nicht, dass auch das Erlernen der Muttersprache über viele kleine Siege errungen werden muss. In diesem Buch erklärt ein renommierter Sprachwissenschaftler die wichtigsten Stationen des Erwerbs der gesprochenen Muttersprache durch das Kleinkind. Darüber hinaus erläutert er die hierzu wichtigsten Aussagen der modernen Spracherwerbstheorien und vermittelt einen kurzen Einblick in die wichtigsten Störungen des kindlichen Spracherwerbs.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27531 mg, 803.0 M-T (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Dla studentów stacjonarnych kierunków logopedycznych, słuchaczy logopedycznych studiów podyplomowych (logopedii ogólnej, neurologopedii, oligofrenologopedii, surdologopedii, gerontologopedii, wczesnej interwencji logopedycznej), logopedów praktyków, wykładowców akademickich reprezentujących logopedię.
Streszczenie artykułów również w języku angielskim.
Recenzowana monografia jest bardzo udaną próbą przedstawienia najistotniejszych kierunków prac nad metodami terapii logopedycznej w ujęciu teoretycznym i z punktu widzenia praktyki logopedycznej prowadzonych przez polskich logopedów. Takiej publikacji na polskim rynku wydawniczym jeszcze nie było. Od lat czekali na nią polscy logopedzi. Dzięki redaktorkom tomu, prof. Anecie Domagale i prof. Urszuli Mireckiej, udało się zebrać wybitnych badaczy i praktyków, zajmujących się różnymi aspektami terapii logopedycznej w Polsce, i zachęcić ich do napisania rozdziałów tejże monografii. Nie mam najmniejszej wątpliwości, że książka Metody terapii logopedycznej odegra niezwykle ważną rolę w nauczaniu uniwersyteckim logopedów oraz przyczyni się do wzbogacenia i uporządkowania postępowania logopedycznego na etapie prowadzenia terapii. Jest ona bowiem pod wieloma względami pionierska. Oprócz istotnego znaczenia dydaktycznego należy także podkreślić znaczenie inspirujące tej pracy. [Z recenzji prof. dra hab. Stanisława Milewskiego]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 388998 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trudności w pisaniu : poziom graficzny pisma / Aneta Domagała. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2023. - 222 strony : ilustracje ; 25 cm.
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia na stronach 202-206. Indeks.
"Książka Anety Domagały "Trudności w pisaniu : poziom graficzny pisma" to ważna publikacja skierowana do środowiska edukacyjno-diagnostyczno-terapeutycznego. Przedstawiona w niej systematyczna charakterystyka zjawisk oraz nowo opracowane narzędzie "Karta oceny poziomu graficznego pisma z rejestrem symptomów trudności grafomotorycznych" zapewne okażą się przydatne dla specjalistów (logopedów, pedagogów, psychologów), w szczególności zaś dla nauczycieli (przede wszystkim nauczania początkowego oraz polonistów), pomagających uczniom szkół podstawowych w opanowaniu umiejętności pisania. Książka zainteresuje także studentów logopedii, psychologii, pedagogiki oraz pracowników nauki, których przedmiotem badań są sprawności grafomotoryczne i zaburzenia w ich rozwoju. Autorka ukazała w logopedycznej perspektywie badawczej istotne problemy w opanowaniu umiejętności pisania obserwowane w sferze grafomotoryki, wnikliwie analizując niepożądane zjawiska, udokumentowane licznymi przykładami zgromadzonymi w toku badań uczniów szkół podstawowych, a także wskazując sposoby postępowania z wykorzystaniem różnych procedur diagnostycznych." (z recenzji dr hab. Urszuli Mireckiej, em. prof. UMCS)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 393795 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Refleksje nad Starością ; t. 1)
Bibliografia przy pracach.
Dla badaczy, studentów i doktorantów zajmujących się problematyką gerontologiczną (pedagogów, socjologów, psychologów) oraz instytucji wspierających osoby starsze (domy pomocy społecznej, uniwersytety trzeciego wieku).
Streszczenie w języku angielskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
Zbiór multidyscyplinarnych tekstów dotyczących różnych aspektów starości, jej postrzegania i interpretowania. Zasadnicza refleksja podjęta w publikacji odnosi się do pytania o możliwość zobiektywizowania starości, zamknięcia tej tematyki w liczbach i statystycznych ujęciach bądź też w uproszczonym zbiorowym portrecie, z którego wynikałoby, że większość osób w zaawansowanym wieku ma takie same problemy i potrzeby. Autorzy zastanawiają się, co kształtuje społeczny i indywidualny obraz starości, jak powstają stereotypy jej dotyczące, a następnie zadają pytanie, jaka jest prawdziwa starość. Istotnym wątkiem badawczym w prezentowanym tomie jest subiektywny wymiar starości ukazywany w różnorakich aspektach, także w odniesieniu do odbicia w owym lustrze społecznym. Książka może przyczynić się do stworzenia holistycznej perspektywy postrzegania starości, starzenia się i ludzi starych, a podejmowana w niej tematyka jest ważna społecznie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339537 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Refleksje nad Starością ; t. 2)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Dla badaczy, studentów i doktorantów zajmujących się problematyką gerontologiczną (pedagogów, socjologów, psychologów) oraz instytucji wspierających osoby starsze (domy pomocy społecznej, uniwersytety trzeciego wieku).
Streszczenia w języku angielskim przy pracach. Spis treści także w języku angielskim.
Refleksje zawarte w tomie mieszczą się pomiędzy dwoma biegunami nurtu życiowego – społeczno-kulturowym i jednostkowym przeżywaniem starości. Publikacja dotyczy procesów migracyjnych, które coraz częściej wpływają na ludzi starszych i lokują starość w kontekście interakcji globalnych; działań lokalnych, środowiskowych i instytucjonalnych podejmowanych na rzecz seniorów; zagadnień związanych z postawami wobec osób starszych, dyskryminacją ze względu na wiek, zdrowiem, jakością życia i ekoterapią; zindywidualizowanego doświadczania starości w kontekście uczenia się oraz w trudnych sytuacjach życiowych, takich jak choroba czy przemoc domowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 363611 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Miejsce wydania na podstawie serwisu e-ISBN.
Dla rodziców, nauczycieli, pedagogów i psychologów.
Kiedy czujemy się zestresowani, zagrożeni albo przytłoczeni emocjami - nasz mózg przełącza się w jeden z trzech trybów alarmowych: walka, ucieczka, zamrożenie. Autorka to trzy typy reagowania nazywa powodzią emocjonalną. Powódź potrafi dosięgnąć każdego, a szczególnie bezbronni bywają najmłodsi. Jeśli mamy za sobą traumatyczne doświadczenia życiowe i mniej korzystne genetyczne wyposażenie, będziemy jeszcze bardziej podatni na tonięcie i zranienia. Ale jest dobra wiadomość: bez zbędnych słów czy interwencji, możemy wyratować dziecko z powodzi i szybko opatrzyć małe rany. Wystarczy, że zaczniemy korzystać z pięciu zmysłów. "Trafiony, zatopiony!" jest książką opartą na neuronauce i czułej akceptacji. To niezbędny dodatek do bajek psychoedukacyjnych: "Marcysia czuje za dużo" i "Diego czuje za mocno". W książce znajdziesz: krótkie przykłady, jak rozmawiać z dzieckiem i z miłością wyznaczać granice, ćwiczenia, inspiracje i pytania, które pomogą ci zaaplikować teorię. Przyjrzysz się również swojemu zdrowiu psychicznemu i dzieciństwu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 374935 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The dyslexic advantage: unlocking the hidden potential of the dyslexic brain", 2011.
Bibliografia, netografia na stronach 311-318. Indeks.
Dla rodziców, pedagogów i dyslektyków.
Czy wiedzieliście, że wielu wybitnych architektów, prawników i inżynierów - a nawet popularnych pisarzy - miało w dzieciństwie problemy z nauką czytania i pisania?
W przełomowej książce Brock i Fernette Eide wyjaśniają, jak niepowtarzalny styl poznawczy - wspólny dla 20 procent ludzi - przekłada się na sukces w szkole, pracy i życiu prywatnym. Opierając się na specjalistycznej wiedzy w dziedziny neurologii i pedagogiki, autorzy pokazują, że dyslektycy nie tylko inaczej odbierają słowo pisane, lecz także wyróżniają się wyobraźnią przestrzenną, dostrzegają ukryte związki, które umykają innym, myślą o świecie narracjami i przejawiają niezwykłą kreatywność.
"Dyslektyczne talenty" dostarczają bezcennych wskazówek, jak rodzice, pedagodzy i sami dyslektycy mogą rozpoznać i wykorzystać dyslektyczne talenty: myślenie materiałowe (którym posługują się architekci i inżynierowie), integracyjne (naukowcy i projektanci), narracyjne (pisarze i prawnicy) oraz dynamiczne (ekonomiści i przedsiębiorcy). Oferując praktyczne zalecenia i inspirujące przykłady z życia, ta rewolucyjna książka udowadnia, że dysleksja zamiast ciężarem może być cennym zasobem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 355649 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie gryzę, nie biję, nie krzyczę / Bo Hejlskov Elvén ; przełożył Robert Pucek. - Warszawa ; Ożarów Mazowiecki : Wydawnictwo Linia, 2018. - 253, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
(Biała Plama)
Na okładce: Jak zachowywać się pozytywnie w stosunku do osób z autyzmem i innymi dysfunkcjami rozwojowymi.
Gryzienie, bicie, krzyk oraz inne trudne zachowania osób niepełnosprawnych lub nietypowych rozwojowo są często powodowane przez ich otoczenie, które stawia im nierealistyczne wymagania.
Bo Hejlskov Elvén pokazuje, że właściwe rozpoznanie problemu i jego źródeł może doprowadzić do pozytywnej zmiany w zachowaniu. Jego książkę można potraktować jako praktyczny poradnik zawierający właściwe sposoby postępowania w trudnych sytuacjach oraz strategie wychowawcze pozwalające osiągać pożądane rezultaty bez stosowania zakazów i kar. Proponowane przez Elvéna metody "niskiego pobudzenia" dają szansę na znaczną poprawę jakości życia osób mających kłopoty z kontrolą własnego zachowania oraz korzystnie wpływają na funkcjonowanie bliskich z ich otoczenia: członków rodziny, wychowawców, opiekunów.
Zaletą książki jest wielkie bogactwo przykładów zachowań osób z najróżniejszymi zaburzeniami rozwojowymi, od zespołu Downa po autyzm. W każdym z nich autor omawia naturę problemu, po czym wskazuje sposób jego rozwiązania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 353370 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 237-239, netografia na stronie 241.
Lori Ernsperger i Tania Stegen-Hanson […] poruszają jeden z poważniejszych problemów dotyczących współczesnych rodzin. Mam tu na myśli dzieci, które wykazują opór wobec samego jedzenia albo niechęć do określonych pokarmów. Autorki przedstawiają swoje nowatorskie podejście do tego, w jaki sposób poszerzać jadłospis dziecka i budować jego zrównoważoną dietę. W książce przewija się motyw zrozumienia fizjologicznych, rozwojowych, sensorycznych i motorycznych zdolności dziecka, a także - co najważniejsze - uszanowania tego, co dziecko próbuje nam przekazać w reakcji na pokarm. […] W publikacji znajdziemy też szczegółową listę różnych objawów wskazujących na to, że mamy do czynienia z istnieniem pewnych fundamentalnych problemów. Z jej pomocą czytelnik może dokonać odpowiedniego oglądu sytuacji i jej oceny. Autorki zamieszczają w publikacji ćwiczenia dla rodziców i specjalistów. (Z przedmowy Temple Grandin)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 364228 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: 100 lat edukacji waldorfskiej 1919-2019.
Na okładce: Wolna Szkoła Waldorfska.
Bibliografia na stronie [296].
Dla rodziców i pedagogów.
W szkole waldorfskiej opisanej przez Finsera pielęgnuje się naturalną ciekawość dziecka i jego tendencję do odkrywania i poszukiwania prawdy. Uczeń zaś może w pełni rozwinąć cudowną, na wskroś naturalną cechę ludzkiego umysłu i duszy, a mianowicie: kreatywność, zdolność do twórczego myślenia i zdolność do tworzenia nowego. Gdybym miała opisać szkołę moich marzeń – marzeń ucznia i marzeń nauczyciela – napisałabym dokładnie to samo, co Finser, może inne byłyby nazwy i imiona bohaterów, ale jego książka, to moja książka i jestem niezwykle dumna, że obdarzono mnie tak wielkim zaufaniem i pozwolono być tłumaczem tej cudownej publikacji. To trochę tak, jakbym była jej autorem…
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 362853 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Praxis Kindergarten)
Das Buch „Spielerische Sprachförderung-78 ganzheitliche Förderideen für jeden Tag“ soll praktische Anregung für die Arbeit in Kita, Vorschule und Schule sein. Dabei eignet es sich sowohl für sprachentwicklungsverzögerte Kinder, als auch für Regelkinder. Ziel ist es nützliche und spannende Anregungen für die Sprachförderung für den Alltag zu geben und richtet sich an Erzieher/-inen, Lehrer und Pädagogen.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P-803.0 M-111/3x (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla dzieci)
Bibliografia, netografia na stronach 131-132.
60 ĆWICZEŃ DLA DZIECI W WIEKU 3–12 LAT Dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (czyli zaburzeniami integracji sensorycznej) mogą gorzej radzić sobie w interakcjach z nauczycielami, rówieśnikami, a nawet rodzicami. Przetwarzanie sensoryczne to normalny proces, który występuje u każdego człowieka. Wszystkim nam zdarzają się lepsze i gorsze dni, ale dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej czasami odbierają bodźce zmysłowe tak intensywnie, że utrudnia im to codzienne funkcjonowanie. W ich oczach drobne trudności mogą urastać do rangi poważnych problemów. Dzieci te mają kłopot z samoregulacją, którą na szczęście można usprawnić! Właśnie w tym pomaga książka dr Stephanie M. Foster, terapeutki zajęciowej z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem. Składa się ona z dwóch części. Z części pierwszej dowiesz się, czym jest przetwarzanie sensoryczne i jak zachowują się dzieci, u których jest ono zaburzone. Autorka przybliża tu także pojęcie samoregulacji i wyjaśnia, na czym polega praktyka uważności. W części drugiej znajdziesz 60 przyjemnych i ciekawych ćwiczeń do pracy z dzieckiem z zaburzoną integracją sensoryczną. Zaspokoją one potrzeby sensoryczne twojego dziecka, a także pomogą mu poprawić samoregulację i nauczyć się uważności. W rezultacie ono: zacznie odczuwać radość i spokój; pogłębi współczucie; rozwinie wyobraźnię i kreatywność; poprawi umiejętność koncentracji; • zwiększy pewność siebie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 393791 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lehrbuch Kommunikationspsychologie / Wolfgang Frindte, Daniel Geschke. - 1. Auflage - Weinheim ; Basel : Beltz Juventa, 2019. - 504 strony ; 23 cm.
Kommunikationspsychologie befasst sich mit der Kommunikation zwischen unterschiedlich komplexen personalen und sozialen Systemen. Das Lehrbuch behandelt die individuellen Voraussetzungen der interpersonalen Kommunikation, die Kommunikation zwischen zwei oder mehreren einzelnen Personen, die Kommunikation innerhalb von Gruppen (Gruppenkommunikation), die Kommunikation zwischen Gruppen (Intergruppen-Kommunikation) sowie die interkulturelle Kommunikation aus psychologischer Perspektive. Insgesamt ist die Struktur der »Einführung in die Kommunikationspsychologie« von Wolfgang Frindte ausgiebig erweitert, z.B. durch Social-Media-Kommunikation, und durch hilfreiche didaktische Elemente veranschaulicht worden.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej