Nauczyciele nauczania początkowego
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(33)
Forma i typ
Książki
(33)
Publikacje dydaktyczne
(23)
Publikacje fachowe
(16)
Publikacje naukowe
(4)
Poezja
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Muzyka
(1)
Nuty
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(26)
tylko na miejscu
(5)
nieokreślona
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(20)
Biblioteka Austriacka
(4)
Biblioteka Obcojęzyczna
(2)
Czytelnia BG
(1)
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
(4)
Biblioteka Muzyczna
(3)
Autor
Guz Sabina
(2)
Jungmann Tanja
(2)
Albers Timm (1974- )
(1)
Allen Frankie
(1)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(1)
Barth Karlheinz
(1)
Beall Pamela Conn
(1)
Bierońska Elżbieta
(1)
Billewicz Grażyna (logopeda)
(1)
Brooks Felicity
(1)
Cichoracki Patryk
(1)
Czaja-Chudyba Iwona
(1)
Deptuła Maria (pedagog)
(1)
Ferrero Mar (1968- )
(1)
Friedrich Gerhard
(1)
Gaeta Saverio (1958- )
(1)
Galgóczy Viola de
(1)
Gilles Cotte Delphine
(1)
Gänswein Georg (1956- )
(1)
Hausmann Friederike
(1)
Hockuba Jadwiga
(1)
Issing Katja
(1)
Kamińska Kinga
(1)
Kielan Paulina
(1)
Kiełpińska Iwona
(1)
Klebańska Izabella (1959- )
(1)
Klein Nancy Spence
(1)
Knisel-Scheuring Gerlinde
(1)
Kot Alicja
(1)
Krzyżowska Teresa
(1)
Kłos Joanna (graficzka)
(1)
Lillard Paula Polk (1931- )
(1)
Majewska Wanda (1898-1918)
(1)
Malek Renata
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
Maurer Alicja
(1)
Michalec Katarzyna
(1)
Miosga Christiane
(1)
Misiuk Agnieszka
(1)
Możdżonek Iwona
(1)
Naprawa Renata
(1)
Neumann Sandra
(1)
Nipp Susan Hagen
(1)
Nowak Zbigniew (1956- )
(1)
Płóciennik Elżbieta (pedagog)
(1)
Reich Hans H
(1)
Reynolds Maynard C. (1922-2012)
(1)
Römer Stefanie
(1)
Skawran Katarzyna
(1)
Stein Gabriele (1971- )
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Wieszczeczyńska Ewa
(1)
Wileczek Anna
(1)
Witerska Kamila
(1)
Wycech Beata
(1)
Zioło Brygida
(1)
Ławrowska Romualda
(1)
Łubkowska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(2)
1910 - 1919
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(28)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1914-1918
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(24)
Niemcy
(6)
Wielka Brytania
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(23)
niemiecki
(6)
angielski
(2)
Odbiorca
Dzieci
(7487)
9-13 lat
(4372)
6-8 lat
(3903)
Młodzież
(3235)
14-17 lat
(2103)
Nauczyciele nauczania początkowego
(33)
Szkoły wyższe
(1793)
0-5 lat
(1756)
Dorośli
(775)
Niewidomi
(711)
Nauczyciele
(685)
Studenci
(634)
Rodzice
(543)
Szkoły średnie
(469)
Szkoły podstawowe
(427)
Poziom podstawowy
(425)
A2 (poziom biegłości językowej)
(394)
B1 (poziom biegłości językowej)
(347)
A2 poziom biegłości językowej
(332)
Poziom średniozaawansowany
(321)
B1 poziom biegłości językowej
(314)
18+
(301)
A1 poziom biegłości językowej
(301)
A1 (poziom biegłości językowej)
(290)
Szkoły muzyczne I stopnia
(232)
Nauczyciele języka angielskiego
(226)
Poziom zaawansowany
(219)
B2 (poziom biegłości językowej)
(202)
Szkoły muzyczne II stopnia
(200)
Nauczyciele języka niemieckiego
(182)
B2 poziom biegłości językowej
(176)
Lekarze
(174)
Menedżerowie
(167)
Chorzy
(161)
Pedagodzy
(161)
Psychoterapeuci
(161)
Poziom niższy średniozaawansowany
(155)
Psycholodzy
(153)
Osoby z niepełnosprawnością
(151)
Uczniowie
(142)
Przedszkola
(113)
Historycy
(104)
C1 poziom biegłości językowej
(98)
Przedsiębiorcy
(91)
Szkoły ponadgimnazjalne
(88)
Klasa 8.
(80)
Tłumacze
(80)
C1 (poziom biegłości językowej)
(79)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(75)
Prawnicy
(74)
Literaturoznawcy
(73)
Cudzoziemcy
(70)
Licea
(67)
Klasa 1.
(66)
Psychiatrzy
(66)
Gimnazja
(64)
Technikum
(64)
Klasa 2.
(62)
Językoznawcy
(59)
Szkoły zawodowe
(59)
Klasa 3.
(58)
Nauczyciele języków
(55)
Logopedzi
(54)
Fizjoterapeuci
(52)
Klasa 7.
(52)
Kobieta
(51)
Osoby w wieku starszym
(51)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(51)
C2 poziom biegłości językowej
(50)
Nauczanie początkowe
(48)
Terapeuci zajęciowi
(47)
Pracownicy naukowi
(44)
Poziom profesjonalny
(43)
Szkoły ponadpodstawowe
(43)
Nauczyciele akademiccy
(40)
Nauczyciele przedszkoli
(39)
Pediatrzy
(38)
A0 poziom biegłości językowej
(35)
Pracownicy socjalni
(35)
Socjolodzy
(34)
Bibliotekarze
(33)
A2+ (poziom biegłości językowej)
(31)
Terapeuci
(31)
Ekonomiści
(30)
Klasa 5.
(30)
Urzędnicy
(30)
Lekarze rodzinni
(29)
Neurolodzy
(29)
Dziennikarze
(28)
Klasa 4.
(28)
Klasa 6.
(27)
Poziom rozszerzony
(27)
Specjaliści ds. marketingu
(26)
C2 (poziom biegłości językowej)
(25)
Informatycy
(23)
Programiści
(23)
Księgowi
(22)
Dietetycy i żywieniowcy
(21)
Psycholodzy kliniczni
(21)
Radcy prawni
(21)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Nauczanie początkowe
(9)
Dzieci
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Uczniowie klas początkowych
(5)
Czytanie
(4)
Metoda Montessori
(4)
Metody nauczania
(4)
Nauczanie
(4)
Psychologia rozwojowa
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Nauka czytania
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Uczenie się
(2)
Uczucia
(2)
Benedykt XVI (papież ; 1927-2022)
(1)
Czytanie sylabowe
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Etyka (przedmiot szkolny)
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Integracja społeczna
(1)
Język niemiecki
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kościół katolicki
(1)
Krytycyzm
(1)
Logoterapia
(1)
Mowa
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niemcy (naród)
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Papieże
(1)
Patriotyzm
(1)
Pedagogika
(1)
Pisanie
(1)
Przedszkola
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rytmika
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Teolodzy katoliccy
(1)
Trening umysłu
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Wartości
(1)
Wychowanie
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
Temat: czas
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(7)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Poradnik
(5)
Scenariusz zajęć
(5)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Podręcznik
(4)
Pieśń i piosenka
(2)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Muzyka patriotyczna
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wiersze
(1)
Śpiewnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(30)
Psychologia
(6)
Językoznawstwo
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
33 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
- Grundlagen zu einer Kernaufgabe der ­Frühpädagogik - Beobachtung, Diagnostik, Förderung, ­Elternbeteiligung Sprachliche Bildung ist eine Schlüsselkompetenz für andere Bildungsbereiche und gehört damit zu den Kernaufgaben der Frühpädagogik. Dieses Buch liefert fundierte Informationen zum Spracherwerb und zu Störungsbildern, zu Beobachtung und Diagnostik, Förderprogrammen und alltagsintegrierter sprachlicher Bildung.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 803.0 M-DK (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lehrer gestalten und steuern mit ihrer Sprache nahezu 70 Prozent des Unterrichts. Die Auseinandersetzung mit der eigenen Lehrersprache und bewusster Gesprächsführung ist daher für die Professionalisierung aller Lehrkräfte unausweichlich. Dieses Praxishandbuch vermittelt ein multimodales Konzept der Lehrersprache, die paraverbale, nonverbale und verbale Mittel umfasst, anschaulich und praxisnah. Die konkrete Umsetzung wird neben dem Unterrichtsgespräch auch im sprachsensiblen Fachunterricht sowie im sprachtherapeutischen Unterricht illustriert und thematisiert. Darüber hinaus widmet sich das Buch der Förderung des multimodalen Kommunikationsverhaltens von SchülerInnen mit besonderen Förderbedarfen im sprachlichen, kognitiven und sozial-emotionalen Bereich im Unterricht.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 803.0 M-D (1 egz.)
Książka
Muzyka
CD
W koszyku
Publikacja zawiera zestaw zabaw inspirowanych piosenkami z płyty "A kura stroszy pióra" w wykonaniu artystów "Piwnicy pod Baranami".
Założeniem napisania tej książki było stworzenie oryginalnej, autorskiej wizji szeroko pojętej edukacji muzycznej dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Publikacja ta, zawierająca opisy zajęć artystycznych inspirowanych piosenkami z płyty "A kura stroszy pióra" w całości stworzonej i wykonanej przez artystów krakowskiej Piwnicy pod Baranami, doskonale wpisuje się w potrzeby dzieci i ich nauczycieli. Korzystając z zaproponowanych w niej aktywności można między innymi wcielić się w Słonia w składzie porcelany, zatańczyć boogie z Ośmiornicą lub poznać sposób na to Jak się pozbyć złości. Oprócz typowych form, takich jak polka czy walczyk, na płycie zawarto tango, boogie, bluesa, a nawet szantę! Kompozytorem większości utworów, których wersje instrumentalne znajdują się na dołączonej do książki płycie CD, jest Tomasz Kmiecik, pianista i kompozytor krakowskiej Piwnicy pod Baranami. Pośród propozycji zaprezentowanych w książce, czytelnik odnajdzie opisy tańców i pląsów (wraz z choreografią), przykłady zabaw plastycznych i kołowych, masażyki, zabawy dydaktyczne oraz zabawy z rymowankami. W książce zamieszczone zostały także zapisy nutowe utworów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Muzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 5450+CD (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 336-[337].
"Praca niniejsza zostala napisana jako pomoc dydaktyczna dla nauczycieli wychowania przedszkolnego, nauczycieli młodszych klas szkół podstawowych, logopedów prowadzacych zajęcia logorytmiki oraz instruktorów zajęć pozalekcyjnych, prowadzacych zajęcia rytmiczno-muzyczne, gimnastyczne oraz korekcyjne w zakresie korekcji postawy i mowy w placówkach oświatowych i kulturalno-wychowawczych różnych typów. Zawarty w książce materiał obejmuje ćwiczenia i zabawy spełniające funkcje profilaktyczne jak też kompensacyjne w zakresie kształtowania ładnej sylwetki i wymowy. Piosenki z zabawami ruchowymi są natomiast uzupełnieniem wszystkich ćwiczeń aparatu głosowotwórczego i ruchowego."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Muzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 5250 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 211-214. Indeks.
Klasyczna książka na temat pedagogiki Montessori - nareszcie po polsku! Paula Polk Lillard zdołała przywołać poglądy wybitnej włoskiej lekarki wyraźnie i jasno, zwracając się do wszystkich, którzy chcą jej słuchać. W przeciwieństwie do wielu autorów piszących o pedagogice Montessori nie uległa pokusie, by przedstawić własną interpretację tej metody lub jej podstawowe cechy wraz z gotową krytyką. Zamiast tego w pewnym sensie pozwoliła Montessori mówić samej za siebie, dzięki czemu czytelnicy mogą wyciągnąć własne wnioski. Niniejszą książkę, będącą wprowadzeniem do myśli Montessori, można polecić nie tylko profesjonalistom zajmującym się jednostką ludzką. Powinni ją również przeczytać sami rodzice i wychowawcy, jest bowiem jedną z najlepszych publikacji poświęconych wspomnianej problematyce. dr Mario M. Montessori Jr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 353765 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Zaprezentowana w książce "Muzyczne inspiracje" metoda Romualdy Ławrowskiej nazwaną Metodą Aktywnego Słuchania Muzyki zarówno w warstwie teoretycznej (założenia, cele, wskazówki do realizacji), jak i praktycznej (13 scenariuszy) uwzględnia twórczo najnowsze osiągnięcia nauki dotyczącej dziecka, w tym wiedzy: pedagogicznej, psychologicznej, teorii poznania i neurodydaktyki, oraz miejsca edukacji muzycznej w paradygmacie edukacji zintegrowanej w przedszkolu i w klasach 1-3." (z recenzji prof. dr hab. Bożeny Muchackiej)
"Autorska koncepcja Aktywnego Słuchania Muzyki Romualdy (Romy) Ławrowskiej ukazuje nam nowe rozwiązania w zakresie uwrażliwiania dzieci na muzykę. Doceniam ją szczególnie, ze względu na brak podobnych kompleksowych prac teoretyczno-metodycznych w tym zakresie. Zaangażowanie autorów w proces inspiracji wyobraźni dzieci, umożliwienie im odczuwania zjawisk muzycznych i przeżywania walorów estetycznych muzyki jest godzien podziwu. Według mnie dzieci uczestniczące w zajęciach prowadzonych zgodnie z wytycznymi zawartymi w omawianym opracowaniu mają możliwość głębokiego przeżywania muzyki, jak również wyrażenia swoich emocji, skojarzeń czy fantazji. Recenzowana książka z pewnością zyska uznanie szerokiego kręgu odbiorców. Jest kierowana do nauczycieli przedszkoli, szkół podstawowych i szkół muzycznych I stopnia. Może być stosowana w kształceniu muzyczno-metodycznym studentów specjalności pedagogicznych. Moim zdaniem stanowi również cenne źródło inspiracji dla rodziców, którzy chcą wprowadzać dzieci w arkana piękna muzyki klasycznej." (prof. Rafał Majzner)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Muzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 5606 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka czytania / Agnieszka Łubkowska ; narysowała Joanna Kłos. - Warszawa : Wydawnictwo "Nasza Księgarnia", 2019-2021. - 202, [6] stron : ilustracje ; 21x23 cm.
Dla rodziców, nauczycieli, terapeutów.
Nauka czytania jeszcze nigdy nie była tak prosta!
"Nauka czytania" jest przeznaczona dla dzieci, które zaczynają naukę czytania, i dla tych, które już ją zaczęły, ale mają trudności w opanowaniu tej umiejętności. Wyraźna czcionka i duże odstępy między linijkami ułatwiają czytanie, a atrakcyjne teksty, pełne ciekawostek o naturze, zwierzętach i zjawiskach na Ziemi, podtrzymują zainteresowanie dziecka.
Specjalna konstrukcja i forma książki pomagają się skupić dziecku na konkretnym zagadnieniu. Całość jest podzielona na 3 części: naukę liter, naukę sylab i czytanie całych słów, od najprostszych po bardziej złożone. Dodatkowo każda z nich zawiera zadania pomagające kształtować słuch fonemowy dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373269, 373270, 356183 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia BG
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CM 338515 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy dzieci potrzebują książek o emocjach? Przecież każdy okazuje je tak, jak potrafi. Nie trzeba nikogo uczyć śmiać się lub płakać. Nie ma dobrych i złych emocji. Wszystkie są częścią nas. A jednak emocje są czasami od nas silniejsze i tracimy nad nimi kontrolę.
Jak to się dzieje, że czujemy się przeszczęśliwi, a jednak z oczu płyną nam łzy? Jak okazywać swoją złość, nie sprawiając przykrości innym? Czy strach może budzić śmiech? Książka ta powstała, by pomóc młodym czytelnikom nazywać i rozumieć różne emocje, zarówno własne, jak i innych. Zadanie to ułatwić mają przedstawione na kolejnych stronach realistyczne fotografie, krótkie teksty oraz opracowane do nich pytania i proste polecenia. Pracując z tą publikacją, dziecko odkrywa, że wszystkie jego emocje, nawet te trudne, są niezwykle ważne. Uczy się, jak można je przeżywać, nie krzywdząc innych. Być może silne uczucia doznawane w danej sytuacji, do tej pory nienazwane i przykre, staną się dla dziecka bardziej zrozumiałe i oswojone.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 355299 (1 egz.)
Książka
W koszyku
301 łamigłówek i zadań logicznych dla dzieci / Katarzyna Michalec. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019. - 154, [1] strona : ilustracje ; 30 cm.
Dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, opiekunów dzieci, rodziców.
Kontynuacja poprzednich publikacji zawierających 101 oraz "201 łamigłówek i zadań logicznych dla dzieci". Znajdziemy w niej jeszcze więcej ćwiczeń i zagadek. Książka zawiera aż 301 różnych zadań, takich jak rebusy, ćwiczenia oparte na skojarzeniach, polegające na szukaniu różnic i podobieństw, budowaniu i uzupełnianiu zdań, łączeniu w pary pasujących do siebie zagadnień, a także działania matematyczne, kolorowanki, labirynty, krzyżówki i wiele innych. O nudzie nie ma zatem mowy, a dzięki zaproponowanym zadaniom każde dziecko z pewnością miło i pożytecznie spędzi wolny czas.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 357247 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja dla Mądrości)
Bibliografia, netografia na stronach 137-142.
Kolejna publikacja w ramach serii "Edukacja dla Mądrości", inspirowanej koncepcją i dokonaniami Roberta J. Sternberga (Teaching for Wisdom) - praktyczny poradnik metodyczny dla nauczycieli, wychowawców i pedagogów, pracujących w różnych instytucjach oświatowych, dla konsultantów i doradców metodycznych, a także rodziców. Zawiera wprowadzenie teoretyczne oraz przykłady sytuacji edukacyjnych, służących rozwijaniu inteligencji analitycznej, twórczej, praktycznej, refleksyjności, myślenia dialogicznegoi dialektycznego oraz propozycje konkretnych ćwiczeń. Czytelnik znajdzie również zestaw scenariuszy zajęć do pracy z dziećmi w przedszkolu i szkole podstawowej.Poradnik uzupełniają gotowe do powielenia karty pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 377654 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Die beste Möglichkeit zur Entwicklung von Sprachbildung und Sprachförderung in Kindertagesstätten liegt in der Qualifizierung der Erzieherinnen und Erzieher. Zu dieser Entwicklung möchte das Buch beitragen.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P-803.0 M-19/ +CD (1 egz.)
Książka
W koszyku
Knowledge Base for the Beginning Teacher/ Edited by Maynard C. Reynolds. - Reprinted. - Oxford [i pozostałe] : Pergamon Press, 1990. - XII, 305 stron ; 26 cm.
Bibliografia przy rozdziałach.
In this volume, the American Association of Colleges for Teacher Education offers the first in a series of state-of-the-art analyses of research, theory, and practice in the various domains of teaching. The knowledge base for teaching and teacher education takes a variety of forms and is drawn from many disciplines and other sources. This volume specifically covers generic knowledge, that is, knowledge considered by the profession as credible and generally applicable in most content areas and throughout elementary and secondary levels of teaching. More than 20 chapters are devoted to the following elements of knowledge essential for beginning teachers to practise: content of teaching, relationships between content and pedagogy, organization and management, understanding individual students, curriculum planning, context/environment for learning and teaching, and professional functions and responsibilities.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Obcojęzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. O 27904 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Bibliografia na stronach 279-284.
Sprawny odbiór informacji przekazywanych za pomocą języka pisanego, czyli umiejętność czytania, jest najważniejszą umiejętnością, jaką powinni opanować uczniowie w młodszych klasach szkoły podstawowej. Jest to warunek co prawda nie wystarczający, ale bezwzględnie konieczny do radzenia sobie na kolejnych etapach edukacji. Książka ta adresowana jest zarówno do terapeutów pedagogicznych prowadzących zajęcia korekcyjno-kompensacyjne i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, jak i do rodziców chcących pomóc swoim dzieciom w opanowaniu trudnej sztuki czytania. Zawiera ona szereg praktycznych wskazówek do pracy z dziećmi ryzyka dysleksji i z każdym dzieckiem mającym trudności w czytaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 344607 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi cenną pomoc wspomagającą naukę czytania. Wspiera ten proces i może być wykorzystywana zarówno samodzielnie, jak również z każdym zestawem podręczników dla uczniów klasy 1.
W książce zastosowano kolejność wprowadzania liter zgodnie z zasadą stopniowania trudności. Dwuznaki, trójznaki oraz głoski zapisywane w dwojaki sposób występują tak jak w elementarzu, czyli po zapoznaniu uczniów ze wszystkimi literami, które pisze się zgodnie z zasadą fonetyczną. Przy analizie i syntezie wprowadzono również sylabę jako ogniwo pośrednie między wyrazem a głoską, które ma za zadanie rozszerzenie tak zwanego pola czytania.
Teksty do czytania zawierają nowo poznaną literę oraz litery wprowadzone wcześniej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373271, 373272 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Dissertationes Inaugurales Selectae vol. 41.)
Bibliogr. s.328-342.
Studium z zakresu glottodydaktyki traktujące o roli umiejętności pisania we wczesnoszkolnej edukacji językowej. Badania prowadzone były na obszernym materiale w postaci podręczników i elementarzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 803.0 M-S (1 egz.)
Czytelnia Biblioteki Austriackiej
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P-803.0 M-19/2x (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 122-126. Indeks.
Wydanie dofinansowane przez Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Publikacja poruszająca zagadnienia trudności komunikacyjnych w szkole. Język w szkolnych interakcjach. Meandry komunikacji. Dyskurs wczesnoszkolny. Transmisja, rozumienie i (nie) porozumienie. Co nam przeszkadza od początku? Bariery w komunikacji wczesnoszkolnej w rekonesansie badawczym "Mosty zamiast murów". Uczniowskie ćwiczenia dobrej komunikacji. Dekalog dobrej komunikacji w szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 363810 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drama procesualna w pracy z dziećmi w przedszkolu i klasach I-III / Kamila Witerska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 106, [6] stron : fotografie, ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 103-106.
Dla nauczycieli i studentów kierunków humanistycznych, społecznych i pedagogiki.
Drama procesualna jest metodą, którą można zastosować w różnych grupach wiekowych, ale jest szczególnie przydatna w pracy z dziećmi, ponieważ dzieci łatwo identyfikują się z rolą, ich myślenie oparte jest na operacjach konkretnych (Piaget & Inhelder, 1999), jeszcze nieabstrakcyjne, więc trudniej jest im pracować dramą opartą na technikach. W dramie dziecięcej najpierw jest działanie, a później jego analiza. Kiedy dziecko dostaje rolę, już w momencie jej otrzymania jest fikcyjną postacią, i co więcej już od tej chwili zaczyna poruszać się i wydawać dźwięki charakterystyczne dla niej. Dziecko całe jest w roli od chwili jej przybrania, a dopiero po czasie może nastąpić analiza działań, werbalizacja przeżyć, uogólnianie i budowanie pojęć. Książka składa się z dwóch części. Pierwsza z nich to część teoretyczna, mówiąca o dramie procesualnej jako jednej z odmian dramy. W tej części omówiona została drama jako metoda edukacyjna, jej możliwości i uwarunkowania, ale przede wszystkim drama procesualna, jej elementy, metody ewaluacji oraz związek z zabawą tematyczną. Ważną część stanowi tutaj omówienie strategii dramowych, specyficznych dla tej odmiany dramy. Druga część publikacji prezentuje zastosowanie dramy procesualnej w praktyce. Zawiera scenariusze zajęć dramowych oraz planer, tj. narzędzie do jej planowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 370892 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zabawy relaksacyjne i wyciszające na zajęciach terapeutycznych / [redaktor prowadzący Beata Wycech]. - Wydanie II (poprawione). - Poznań : Forum Media Polska, copyright 2015. - 64 strony : ilustracje ; 30 cm.
Kompleksowa charakterystyka relaksacji, w tym cele, metody oraz opis grupy dzieci, które mogą skorzystać z relaksacji. Liczne zabawy i ćwiczenia relaksujące. Scenariusze opisujące przygotowanie i przebieg zajęć oraz karty pracy, dopasowane tematycznie do myśli przewodniej scenariuszy. Zeszyt jest w całości opracowany przez doświadczonych specjalistów, którzy bazując na szerokiej wiedzy i praktyce stworzyli kompleksową pomoc w prowadzeniu zajęć oraz terapii z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, które potrzebują wyciszenia. Zeszyt zawiera 16 zabaw, 18 krótkich ćwiczeń nazwanych przerywnikami, 19 scenariuszy zajęć oraz 12 kart pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 362479 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej