Terapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(31)
Forma i typ
Książki
(31)
Publikacje fachowe
(17)
Publikacje naukowe
(14)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Proza
(3)
Muzyka
(1)
Poezja
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(24)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(28)
Biblioteka Muzyczna
(3)
Autor
Kołakowski Artur
(4)
Bocheńska Aleksandra
(2)
Pisula Agnieszka (1973-2018)
(2)
Adamczyk-Szurek Małgorzata
(1)
Andruszko Robert
(1)
Balcerkiewicz Katarzyna
(1)
Beck Aaron T. (1921-2021)
(1)
Bunnell Douglas W
(1)
Błażek Magdalena
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Dattilio Frank M
(1)
Davenhill Rachel
(1)
Dmitruk Urszula (literatura dla dzieci)
(1)
Ensink Karin
(1)
Gottlieb Bill (1953- )
(1)
Greenblatt James
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Gąstoł Agnieszka
(1)
Jegier Aneta
(1)
Joines Vann
(1)
Kaczmarek-Fojtar Małgorzata
(1)
Kaja Antoni
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kastner Jörg (1963- )
(1)
Kernberg Otto F. (1928- )
(1)
Kierył Maciej
(1)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(1)
Knapik-Szweda Sara
(1)
Korona-Moskała Małgorzata
(1)
Kosińska Katarzyna (pedagog)
(1)
Kozicka Judyta
(1)
Kołodziej-Józefowicz Elżbieta
(1)
Krzysztofik Karolina (psycholog)
(1)
Krzyśpiak Wiktoria
(1)
Kujawa Maria (psycholog)
(1)
Lewandowska Ewa (nauczycielka)
(1)
Lewandowska-Walter Aleksandra
(1)
Maine Margo
(1)
McGilley Beth Hartman
(1)
Micheli Enrico
(1)
Miechowska Anna
(1)
Miller Peter Michael (1942- )
(1)
Molicka Maria (psycholog)
(1)
Naziemiec Leszek
(1)
Nizioł-Wojniusz Marta
(1)
Normandin Lina
(1)
Notbohm Ellen
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Podgórska-Jachnik Dorota
(1)
Polak Jarosław
(1)
Radzińska Michalina
(1)
Rajewski Andrzej (psychiatra)
(1)
Scholtz Winfried (1938- )
(1)
Sidorowicz Sławomir (1942- )
(1)
Stec Katarzyna
(1)
Stewart Ian (1940- )
(1)
Szczypa-Cieślak Karina
(1)
Szewczyk Andrzej (tłumacz)
(1)
Szwecow-Szewczyk Maria
(1)
Szymańska-Błotnicka Marzena
(1)
Warnke Fred
(1)
Weiner Alan S
(1)
Willi Jürg (1934- )
(1)
Xaiz Cesarina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(31)
Odbiorca
Dzieci
(7487)
9-13 lat
(4372)
6-8 lat
(3903)
Młodzież
(3235)
14-17 lat
(2103)
Terapeuci
(31)
Szkoły wyższe
(1793)
0-5 lat
(1756)
Dorośli
(775)
Niewidomi
(711)
Nauczyciele
(685)
Studenci
(634)
Rodzice
(543)
Szkoły średnie
(469)
Szkoły podstawowe
(427)
Poziom podstawowy
(425)
A2 (poziom biegłości językowej)
(394)
B1 (poziom biegłości językowej)
(347)
A2 poziom biegłości językowej
(332)
Poziom średniozaawansowany
(321)
B1 poziom biegłości językowej
(314)
18+
(301)
A1 poziom biegłości językowej
(301)
A1 (poziom biegłości językowej)
(290)
Szkoły muzyczne I stopnia
(232)
Nauczyciele języka angielskiego
(226)
Poziom zaawansowany
(219)
B2 (poziom biegłości językowej)
(202)
Szkoły muzyczne II stopnia
(200)
Nauczyciele języka niemieckiego
(182)
B2 poziom biegłości językowej
(176)
Lekarze
(174)
Menedżerowie
(167)
Chorzy
(161)
Pedagodzy
(161)
Psychoterapeuci
(161)
Poziom niższy średniozaawansowany
(155)
Psycholodzy
(153)
Osoby z niepełnosprawnością
(151)
Uczniowie
(142)
Przedszkola
(113)
Historycy
(104)
C1 poziom biegłości językowej
(98)
Przedsiębiorcy
(91)
Szkoły ponadgimnazjalne
(88)
Klasa 8.
(80)
Tłumacze
(80)
C1 (poziom biegłości językowej)
(79)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(75)
Prawnicy
(74)
Literaturoznawcy
(73)
Cudzoziemcy
(70)
Licea
(67)
Klasa 1.
(66)
Psychiatrzy
(66)
Gimnazja
(64)
Technikum
(64)
Klasa 2.
(62)
Językoznawcy
(59)
Szkoły zawodowe
(59)
Klasa 3.
(58)
Nauczyciele języków
(55)
Logopedzi
(54)
Fizjoterapeuci
(52)
Klasa 7.
(52)
Kobieta
(51)
Osoby w wieku starszym
(51)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(51)
C2 poziom biegłości językowej
(50)
Nauczanie początkowe
(48)
Terapeuci zajęciowi
(47)
Pracownicy naukowi
(44)
Poziom profesjonalny
(43)
Szkoły ponadpodstawowe
(43)
Nauczyciele akademiccy
(40)
Nauczyciele przedszkoli
(39)
Pediatrzy
(38)
A0 poziom biegłości językowej
(35)
Pracownicy socjalni
(35)
Socjolodzy
(34)
Bibliotekarze
(33)
Nauczyciele nauczania początkowego
(33)
A2+ (poziom biegłości językowej)
(31)
Ekonomiści
(30)
Klasa 5.
(30)
Urzędnicy
(30)
Lekarze rodzinni
(29)
Neurolodzy
(29)
Dziennikarze
(28)
Klasa 4.
(28)
Klasa 6.
(27)
Poziom rozszerzony
(27)
Specjaliści ds. marketingu
(26)
C2 (poziom biegłości językowej)
(25)
Informatycy
(23)
Programiści
(23)
Księgowi
(22)
Dietetycy i żywieniowcy
(21)
Psycholodzy kliniczni
(21)
Radcy prawni
(21)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Psychoterapia
(5)
Autyzm
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko trudne
(3)
Leczenie
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Dzieci
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Gry i zabawy
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Muzykoterapia
(2)
Młodzież
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Zaburzenia zachowania dziecka
(2)
Zespół ADHD
(2)
Afazja
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkoholizm
(1)
Analiza transakcyjna
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Depresja wieku podeszłego
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dietetyka
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością ruchową
(1)
Fizjoterapia dziecięca
(1)
Gniew
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Intersubiektywność
(1)
Ja (psychologia)
(1)
Kierył, Maciej
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kuchnia chińska
(1)
Leczenie dietą
(1)
Małżeństwo
(1)
Medycyna chińska
(1)
Medycyna oparta na dowodach naukowych
(1)
Mindfulness
(1)
Mobilna Rekreacja Muzyczna
(1)
Mowa
(1)
Muzyka
(1)
Narkomania
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Odwaga
(1)
Odżywianie
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Osoby z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Osoby z zaburzeniami mowy
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Otępienie
(1)
PCS (system symboli)
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Pokonywanie strachu
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Praca socjalna
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Przebaczenie
(1)
Przeniesienie (psychoanaliza)
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Przyjaźń
(1)
Psychoanaliza
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Radość
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzina
(1)
Rozstanie
(1)
Rozwód
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Rozwój motoryczny
(1)
Rozwój mowy
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Samoakceptacja
(1)
Sens życia
(1)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Suplementy diety
(1)
Szacunek
(1)
Teoria umysłu
(1)
Terapia psychodynamiczna
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Terapia uzależnień
(1)
Terapia zabawą
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uczucia
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Opracowanie
(10)
Poradnik
(8)
Praca zbiorowa
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Podręcznik
(3)
Monografia
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Bajka terapeutyczna
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Wiersze
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Śpiewnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(19)
Medycyna i zdrowie
(11)
Edukacja i pedagogika
(8)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Językoznawstwo
(2)
Kulinaria
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 273-313.
Książka skierowana do psychologów, sędziów, kuratorów, pracowników socjalnych, terapeutów, nauczycieli, osób doświadczających rozpadu rodziny.
Książka przybliża specyfikę sytuacji rozwodowej rozumianej jako procesu przebiegającego w trzech fazach: okresu nasilonego konfliktu małżeńskiego poprzedzającego decyzję o rozstaniu, okresu formalnego rozwodu oraz okresu porozwodowego cechującego się licznymi zmianami i wymagającego adaptacji do nich. W każdym z tych okresów ukazano problemy i trudności z perspektywy dorosłych i dzieci z uwzględnieniem modeli wyjaśniających ich funkcjonowanie oraz efektywność procesów adaptacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 350051 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskursy Logopedyczne - Studia Logopaedica Thoruniensia)
Bibliografie przy pracach.
Dla pedagogów, logopedów, terapeutów, psychologów, rodziców dzieci ze spektrum autyzmu, studentów pedagogiki oraz osób zainteresowanych prezentowaną problematyką.
Współfinansowanie: Uniwersytet Mikołaja Kopernika (Toruń)
Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Prezentowane w niniejszej pracy nowe spojrzenie naukowo-badawcze służy lepszemu zrozumieniu zaburzeń komunikowania się osób ze spektrum autyzmu. Szczególnie cenne są implikacje praktyczne dotyczące stymulowania ich umiejętności komunikacyjnych. Proponowane narzędzia czy treningi umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej dla osób z autyzmem bez wątpienia przyczynią się do rozwoju nowoczesnej praktyki pedagogiki specjalnej. Monografia jest adresowana do pedagogów, logopedów, terapeutów, psychologów, rodziców dzieci ze wspomnianym spektrum, studentów pedagogiki specjalnej i tych osób, którym szczególnie bliskie jest zrozumienie złożoności zaburzeń komunikowania się osób autystycznych. Niniejsza książka stanowi znaczący i istotny wkład w rozwój pedagogiki specjalnej i logopedii, a także badań z zakresu komunikacji społecznej i językowej. Z recenzji dr hab. Katarzyny Pluteckiej, prof. UP
Problematyka komunikacji omawiana jest tu z różnych perspektyw badawczych i w różnych aspektach, gdyż funkcjonowanie osób z zaburzeniami spektrum autyzmu to obszar, którym współcześnie zajmują się badacze i profesjonaliści reprezentujący różne dziedziny. Autorami tekstów są przedstawicie m.in.: pedagogiki specjalnej (w tym oligofrenopedagogiki), psychologii, logopedii, neurologopedii, seksuologii, pedagogiki wczesnoszkolnej, a zagadnienia komunikacji osób ze spektrum autyzmu omawiane są z punktu widzenia badacza i teoretyka oraz praktyka – niejednokrotnie w tej samej osobie. Z recenzji dr hab. Ewy Skorek, prof. UZ
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 388780 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Dla lekarzy wszystkich specjalności, a także terapeutów i psychologów klinicznych.
Jedną z podstawowych funkcji ciała jest odżywianie się. Pod wpływem najrozmaitszych czynników jeszcze nie do końca poznanych, u niektórych osób stosunek do własnego ciała i odżywiania się ulega wypaczeniom, które we współczesnej psychiatrii nazywa się zaburzeniami. podręcznik grupy specjalistów amerykańskich badaczy i klinicystów trafia w sedno problemu nowoczesnego człowieka. Książka, napisana jest komunikatywnym językiem, jest adresowana nie tylko do specjalistów zajmujących się leczeniem zaburzeń odżywiania się, ale i do innych osób, zmagających się z masą i kształtem czyjegoś bądź własnego ciała. Bogata kazuistyka przekonująco i przejmująco ilustruje poruszane tematy. prof. dr hab. n. med. Sławomir Sidorowicz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 381337 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 369-395. Indeks.
Dla klinicystów leczących pary i rodziny, w tym terapeutów oraz doradców małżeńskich i rodzinnych, psychologów klinicznych, pracowników socjalnych, opiekunów duszpasterskich, psychiatrów, studentów psychoterapii.
Książka łączy najnowszą wiedzę z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej z teoriami i ustaleniami dotyczącymi systemów rodzinnych, przywiązania, neurobiologii i regulacji emocji. Autor przedstawia praktyczne wnioski z badań pozwalające lepiej zrozumieć trudności, które skłaniają pary i rodziny do podjęcia terapii, oraz mechanizmy zmiany terapeutycznej. Koncentrując się na podstawowych założeniach i zasadach przeprowadzania interwencji, opisuje skuteczne metody: identyfikacji i modyfikacji myśli automatycznych, restrukturyzacji dysfunkcjonalnych schematów w kontekście rodziny, pracy nad problemami związanymi z regulacją emocji, poprawy umiejętności komunikowania się i rozwiązywania problemów, dokonywania wzajemnie uzgodnionych zmian w zachowaniu, ćwiczenia i utrwalania nowych umiejętności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 360844 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla rodziców, dziadków, nauczycieli i terapeutów.
Bajki terapeutyczne mają za zadanie pomóc maluchowi w rozwiązaniu jego niełatwych problemów. Dzięki opowiadaniom terapeutycznym dziecko zapoznaje się z sytuacjami trudnymi, wywołującymi kryzys emocjonalny, nierzadko niepokój, oraz znajduje cudowne rozwiązanie swoich problemów, podobnych do tych, z którymi zmagają się bohaterowie bajek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 363083 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 174-175.
Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów.
Jeśli szukasz odpowiedzi na pytania: - Co, gdzie, kiedy, w jaki sposób i w jakiej kolejności mówić dziecku o złości? - Jak odróżnić problemy w zachowaniu od rzeczywistych zaburzeń? - Jak zapobiegać wybuchom złości oraz ograniczać wywołane nią straty? a także: - Jak poprowadzić trening umiejętności wychowawczych dla rodziców dzieci z problemami w zachowaniu? … ten poradnik jest właśnie dla Ciebie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 364466 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma)
Indeks.
"Nareszcie skoncentrowani" to doskonała pozycja dla rodziców, nauczycieli i terapeutów dzieci z ADHD. Opracowany przez Jamesa Greenblatta terapeutyczny Plan Plus-Minus łączy leczenie farmakologiczne z naturalnymi sposobami, co pozwala ograniczyć objawy ADHD: nadaktywność, deficyt uwagi, impulsywność czy skłonność do irytacji. Autor w przystępny sposób pokazuje, jak uniknąć problemów zdrowotnych: niedoborów pokarmowych, braku równowagi mikroflory jelitowej czy zaburzeń snu, które często powodują nasilenie objawów. Jego metoda pomaga także zrozumieć specyficzne biologiczne czynniki, które odpowiadają za zachowania dzieci z ADHD. Program Greenblatta stanowi doskonałe uzupełnienie rozwiązań medycyny konwencjonalnej, a dzięki odpowiednim technikom pozwala ograniczyć skutki uboczne najczęściej stosowanych leków. Fachowe porady autora będą wsparciem dla małych pacjentów z ADHD w pracy nad osiągnięciem dobrej kondycji fizycznej i psychicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 356949 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 387-405.
Zbiór artykułów poświęconych emocjonalnym problemom ludzi starszych i pracy z nimi. Autorzy związani są z londyńską Kliniką Tavistock, książka wpisuje się więc w wieloletnią tradycję prowadzonej tam pracy na rzecz psychicznej oraz emocjonalnej kondycji tej grupy wiekowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 372820 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia pożywieniem : dietetyka według tradycyjnej medycyny chińskiej / Joerg Kastner ; [przekład Marta Nizioł-Wojniusz]. - Wydanie II - rozszerzone i zaktualizowane. - Łódź : Galaktyka, copyright 2023. - 369, [7] stron : ilustracje ; 25 cm.
W książce także ISBN oryginału.
Przekład pośredni z: Chinese nutrition therapy : dietetics in traditional Chinese medicine (TCM), tytuł oryginału: Propädeutik der chinesischen Diätetik.
Bibliografia na stronach 359-360. Indeks.
Dla studentów i terapeutów praktykujących tradycyjną medycynę chińską, specjalistów z zakresu żywienia, dietetyków, lekarzy.
Joerg Kastner zapoznaje nas z zasadami tradycyjnej medycyny chińskiej i energetyką pożywienia, a także wyjaśnia, w jaki sposób stosować je w życiu codziennym. Prezentuje liczne przykłady kliniczne i sugestie terapeutyczne, pomysłowo łącząc zachodnią wiedzę medyczną z chińskimi technikami diagnostycznymi. Autor opisał ponad 300 powszechnie dostępnych produktów spożywczych – warzyw, zbóż, ziół, przypraw, owoców, mięs, owoców morza, produktów mlecznych, olejów, tłuszczów i innych. Omówił przyczyny różnorodnych objawów i dolegliwości w ujęciu tradycyjnej medycyny chińskiej, a także sposoby leczenia otyłości oraz fizycznego i emocjonalnego wyczerpania. DRUGIE WYDANIE poszerzył o aktualne kwestie, takie jak: alergie, nadwrażliwość pokarmowa, odżywianie w stanach patologicznych i posty. Dodał też rozdziały w całości poświęcone smoothies i tzw. superfoods. Książka zawiera: • opisy zastosowania dietetyki chińskiej w praktyce oraz rozważania na temat czynników wpływających na dietę, takich jak zmieniające się pory roku oraz odmienne potrzeby dzieci i osób starszych, • praktyczne wskazówki dotyczące dostosowania zasad chińskiej terapii pożywieniem do zachodnich realiów, • przykłady terapii pożywieniem dotyczące większości systemów narządów wewnętrznych, • poszerzoną listę popularnych produktów spożywczych wraz z opisem ich działania leczniczego, • porady dotyczące terapii akupunkturą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 387536 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracy Socjalnej)
(Engram)
Bibliografia strony 225-240.
Publikacja stanowi kompendium współczesnej wiedzy o niepełnosprawności, przekładającej aktualne ujęcia teoretyczne współczesnych interdyscyplinarnych Disability studies na praktyczne wskazania dla pracowników socjalnych, jak organizować wsparcie, komunikować się, skutecznie aktywizować osoby z niepełnosprawnością. Dzięki książce zyskują szerszy teoretyczny kontekst do swojej pracy, zgodny z najbardziej aktualną wiedzą, będą lepiej rozumieć swoich klientów, diagnozować dany problem oraz wiedzieć kto i w jakim zakresie może im pomóc, gdzie skierować daną osobę po wsparcie lub z kim współpracować w rozwiązywaniu danego problemu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 359736 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Znaczenie technik muzykoterapeutycznych we wsparciu rozwoju dziecka z autyzmem / Sara Knapik-Szweda. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 384 strony : ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 333-349.
Publikacja finansowana przez Uniwersytet Śląski w Katowicach
Monografia dotyczy przede wszystkim dwóch obszarów – osób ze spektrum autyzmu podczas terapii muzycznej oraz muzykoterapii (jej sposobów oddziaływania, form pracy i jej znaczenia w procesie terapeutycznym osób ze spektrum autyzmu). Książka zawiera dość obszerny opis teoretyczny dotyczący autyzmu (przyczyny, teorie etiologiczne, kryteria diagnostyczne i objawy oraz muzykoterapia). Z kolei część badawcza opisuje sylwetkę ośmiorga wspaniałych i wyjątkowych dzieci. Przedstawia ich relację z muzyką i terapeutą. Bycie razem w doświadczeniach muzycznych, wielość wspólnie przeżytych sytuacji sprawiają, że książka przybiera formę wspólnej muzycznej podróży, opartej na budowaniu partnerstwa, komunikacji i rozumienia siebie nawzajem. Książka adresowana jest do badaczy, praktyków – pedagogów, psychologów, terapeutów, zajmujących się osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, muzykoterapeutów, arteterapeutów oraz rodziców czy opiekunów dzieci z autyzmem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Muzyczna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. M 5117 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Wiedza i narzędzia dostosowane do polskich realiów.
Bibliografia, netografia na stronach [489]-506. Indeks.
Dla terapeutów dziecięcych.
Doświadczeni polscy terapeuci o praktycznej stronie psychoterapii dzieci i młodzieży Wielu osobom rozpoczynającym praktykę psychoterapeutyczną przeprowadzenie całego procesu leczenia dziecka lub nastolatka – od momentu pierwszej wizyty do zakończenia terapii – może nastręczać trudności. Nasuwać się mogą wątpliwości: Czy ważne są cele dziecka, czy rodzica? Czy po terapii dziecko ma lepiej spełniać oczekiwania dorosłych, czy też budować swoją autonomię? Jak zaplanować udział rodziców w psychoterapii? Który program terapeutyczny wybrać? Jak budować zaangażowanie w terapię? Niniejszy przewodnik to nieocenione źródło wiedzy dla osób pracujących terapeutycznie z dziećmi i młodzieżą. Autorzy – doświadczeni polscy terapeuci – ukazują z praktycznego punktu widzenia zasady, metody oraz niuanse pracy z tą grupą wiekową. Dzielą się swoją wiedzą i warsztatem, wyjaśniając, jak interpretować i realizować ustrukturyzowane programy terapii poznawczo-behawioralnej oraz jak uzupełnia się podejście klasycznej terapii poznawczo-behawioralnej z trzecią falą terapii behawioralnych. Uwzględniając wszystkie aspekty procesu terapeutycznego, przedstawiają kolejne etapy pracy z dzieckiem od momentu jego pierwszej wizyty z rodzicami w gabinecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 370621 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Niezbędnik dla rodziców, nauczycieli i terapeutów.
Bibliografia na stronach 356-359.
Psychologiczna Książka Roku 2011. Nagroda Teofrasta w kategorii książka popularnonaukowa.
Co zrobić, gdy dziecko na odmowę kupna zabawki reaguje wybuchem złości? Jak wydawać polecenia, by przyniosły pożądany skutek? W jaki sposób chwalić i nagradzać pozytywne zachowania? Jak ma postąpić ma nauczyciel, gdy uczniowie spóźniają się na lekcje, a na zajęciach zachowują się nieodpowiednio? Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań znajdziesz w niniejszej książce. Autorzy, mający bogate doświadczenie w pracy z dziećmi sprawiającymi problemy wychowawcze, przedstawiają proste, lecz skuteczne metody radzenia sobie z trudnymi i niepożądanymi zachowaniami. Omawiają najczęstsze błędy popełniane przez rodziców i nauczycieli oraz podpowiadają, jak się z nimi uporać. Dzieci z trudnymi zachowaniami wymagają zdecydowanie więcej uwagi i czasu niż te, które nie sprawiają żadnych kłopotów. Jeśli Wasze dziecko ma trudny temperament, musicie mu poświęcić maksimum uwagi, by dać mu szansę na dobry rozwój. Jeśli jednak Wasze dziecko zaczyna płakać, gdy próbujecie wejść do sklepu drzwiami z napisem „wyjście”, potrzebujecie zupełnie innego poradnika – jak sprawić, by dziecko nauczyło się łamać zasady.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 312747 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [356]-359.
Dla rodziców, nauczycieli, terapeutów.
Psychologiczna Książka Roku 2011. Nagroda Teofrasta w kategorii książka popularnonaukowa.
Co zrobić, gdy dziecko na odmowę kupna zabawki reaguje wybuchem złości? Jak wydawać polecenia, by przyniosły pożądany skutek? W jaki sposób chwalić i nagradzać pozytywne zachowania? Jak ma postąpić ma nauczyciel, gdy uczniowie spóźniają się na lekcje, a na zajęciach zachowują się nieodpowiednio? Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań znajdziesz w niniejszej książce. Autorzy, mający bogate doświadczenie w pracy z dziećmi sprawiającymi problemy wychowawcze, przedstawiają proste, lecz skuteczne metody radzenia sobie z trudnymi i niepożądanymi zachowaniami. Omawiają najczęstsze błędy popełniane przez rodziców i nauczycieli oraz podpowiadają, jak się z nimi uporać. Dzieci z trudnymi zachowaniami wymagają zdecydowanie więcej uwagi i czasu niż te, które nie sprawiają żadnych kłopotów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 360710 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 666-679. Indeksy.
Książka w ciekawy sposób podejmuje bardzo trudną tematykę, jaką jest agresja i zaburzenia zachowania u dzieci. Całość opiera się na założeniu, że dzieci nie rodzą się złe i możemy je ochronić przed różnymi życiowymi konsekwencjami. Przedstawiono tu nie tylko wyniki badań nad agresją, ale także opisano praktyczne, realizowane programy terapeutyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352768 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeksy.
Dla: osób prowadzących leczenie osób uzależnionych oraz przygotowujących się do zdobycia odpowiednich certyfikatów (specjalistów psychoterapii uzależnień i instruktorów terapii uzależnień, psychologów klinicznych, psychiatrów, lekarzy rodzinnych i klinicystów, których pacjentami mogą być osoby z uzależnieniami), naukowców badających mechanizmy i efektywność terapii uzależnień, a także samych chorych, ich bliskich, twórców polityki zdrowotnej, pracowników instytucji finansujących leczenie osób uzależnionych.
Kompedium nowoczesnych metod terapii uzależnień, których skuteczność potwierdzono w rygorystycznych badaniach naukowych. [...] Doskonale skonstruowane, zawierające obszerny spis literatury, jest dziełem zespołu wybitnych naukowców i klinicystów. Istotnym jej uzupełnieniem są dodatki dotyczące terapii uzależnień od alkoholu i narkotyków w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379161 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 391798 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na podstawie rozprawy doktorskiej.
Bibliografia, netografia na stronach 183-210.
Dlaa: terapeutów, nauczycieli, rodziców i członków rodzin dzieci z ASD, a także studentów psychologii, pedagogiki i logopedii.
Finansowanie: Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Streszczenie w języku angielskim.
Celem podjętych w książce analiz jest scharakteryzowanie wzorców zróżnicowania nasilenia poszczególnych symptomów zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) poprzez poziom reaktywności sensorycznej i poziom rozwoju teorii umysłu. Opis tych wzorców pozwala na sformułowanie propozycji uporządkowania oddziaływań terapeutycznych dla dzieci z ASD. Publikacja zawiera także historyczne i aktualne koncepcje wyjaśniające genezę i przebieg ASD, przebieg i rozwój procesów przetwarzania sensorycznego oraz rozwój teorii umysłu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376015 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla dziewcząt.
Współfinansowanie: Fundacja Pracownia Badań i Dynamizowania Rozwoju Vectis, Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
„[...] Opowiadania te mogą służyć pomocą młodemu człowiekowi w trudnej drodze do dorosłości oraz być wykorzystane podczas zajęć grupowych - terapeutycznych i wychowawczych, a także podczas kontaktu indywidualnego. Praca z nimi może pomóc znaleźć odpowiedzi na nurtujące pytania (przynajmniej część), które stawiają nie tylko młodzi ludzie, ale ci wszyscy, którzy pragną, aby ich życie było jak najbardziej harmonijne i satysfakcjonujące. Publikacja skierowana jest do młodzieży, zwłaszcza młodych dziewcząt. Może też znaleźć zastosowanie zarówno w pracy pedagogicznej, opiekuńczo-wychowawczej i socjoterapeutycznej, w placówkach oświatowych, jak i w internatach i bursach, młodzieżowych ośrodkach socjoterapii czy młodzieżowych ośrodkach wychowawczych. Ponieważ zawiera również teksty odnoszące się do niepełnosprawności, jest szczególnie dedykowana do pracy biblioterapeutycznej z młodzieżą ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych". (dr Emilia Śmiechowska-Petrovskij, Wydział Nauk Pedagogicznych Uniwersytet Kardynałą Stefana Wyszyńskiego w Warszawie)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376067 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla chorych z afazją, ich rodzin, terapeutów.
Opracowane ćwiczenia mają na celu usprawnienie zdolności komunikacyjnych i językowych człowieka z uszkodzeniem mózgu, któremu przebieg choroby uniemożliwia spontaniczne sformułowanie wypowiedzi w tematach mu najbliższych, codziennych. Chory nie tylko odblokowuje się komunikacyjnie, ale wzmacnia się jego poczucie własnej wartości, kiedy jest w stanie porozumieć się (nawet jeśli tworzone komunikaty nadal są schematyczne) z najbliższym otoczeniem, co przełamuje poczucie bezradności i izolacji. Książka została opracowana z myślą o terapeutach i rodzinach osób, które z powodu trudności językowych odcinają się od otoczenia, nie podejmują prób komunikowania swoich potrzeb, zniechęcają się początkowymi lub wieloletnimi porażkami. W takiej sytuacji każde ćwiczenie ukończone sukcesem jest na wagę złota. Stąd bardzo wąski, ale i przemyślany zakres zadań w publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 353750 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej