Kompetencje emocjonalne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(23)
Forma i typ
Książki
(23)
Poradniki i przewodniki
(14)
Proza
(7)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(22)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(22)
Biblioteka Austriacka
(1)
Autor
Okrasko Katarzyna
(4)
Bonilla Rocio (1970- )
(3)
Ibarrola Begoña (1954- )
(3)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(3)
Punset Elsa (1964- )
(3)
Gabán Jesús (1957- )
(2)
Pollak Monika
(2)
Rebar Sarah
(2)
Albers Timm (1974- )
(1)
Baker Jed‏
(1)
Boniszewska Anna
(1)
Boyer Robin
(1)
Błaż Agata
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Czupała Hubert
(1)
Dudek Joanna (psycholog)
(1)
Dwulat Kaja
(1)
Fanning Patrick
(1)
France Hiedi
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Hay Dale F
(1)
Hayes Louise L
(1)
Hong Euny (1973- )
(1)
Hsu Jennifer
(1)
Hunziker Daniel (1967- )
(1)
Ibarrola Begona (1954- )
(1)
Jastrzębski Mateusz (psycholog)
(1)
Jensen Helle (1954- )
(1)
Jońca Dominika
(1)
Juul Jesper (1948-2019)
(1)
Komorowska Marta (tłumaczka)
(1)
Lasota Adam
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Markham Laura
(1)
McKay Matthew (1948- )
(1)
Miller Andy J
(1)
Miller Sophie
(1)
Nasamran Amy
(1)
Navarro José Luis (ilustrator)
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Pasierska Hanna
(1)
Paz Rodero
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Ploch Leszek
(1)
Pool Erica
(1)
Rolland Rebecca
(1)
Rosłan Katarzyna
(1)
Rudnik Justyna
(1)
Rybska Eliza
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Tychmanowicz Marta
(1)
Wiśniewska-Kin Monika
(1)
Zurita Ona Patricia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
Kraj wydania
Polska
(22)
Niemcy
(1)
Język
polski
(22)
niemiecki
(1)
Odbiorca
6-8 lat
(10)
Dzieci
(10)
Nauczyciele
(10)
Rodzice
(10)
0-5 lat
(5)
Psycholodzy
(4)
Pedagodzy
(3)
9-13 lat
(2)
Asystenci rodzin
(1)
Coachowie
(1)
Nauczyciele języka niemieckiego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Psychologowie
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura hiszpańska
(7)
Temat
Kobieta
(6651)
Język angielski
(3434)
Rodzina
(3383)
Język niemiecki
(3176)
Relacje międzyludzkie
(3094)
Kompetencje emocjonalne
(-)
II wojna światowa (1939-1945)
(2777)
Przyjaźń
(2617)
Płyty gramofonowe
(2615)
Tajemnica
(2257)
Film fabularny
(2183)
Muzyka rozrywkowa
(2119)
Miłość
(2118)
Żydzi
(2040)
Literatura polska
(2011)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1997)
Śledztwo i dochodzenie
(1983)
Powieść polska
(1943)
Życie codzienne
(1911)
Pisarze polscy
(1878)
Zabójstwo
(1877)
Dzieci
(1736)
Muzyka rozrywkowa polska
(1715)
Polacy za granicą
(1592)
Mężczyzna
(1561)
Kościoły i kaplice
(1492)
Wojsko
(1456)
Kultura
(1438)
Język polski
(1356)
Filozofia
(1330)
Zamki i pałace
(1283)
Politycy
(1279)
Tematy i motywy
(1270)
Historia
(1262)
Policjanci
(1257)
Powieść amerykańska - 20 w.
(1246)
Polityka
(1235)
Podróże
(1230)
Dziewczęta
(1188)
Nastolatki
(1129)
Małżeństwo
(1102)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1091)
Władcy
(1077)
Magia
(1064)
Powieść angielska
(1062)
Zwierzęta
(1061)
Sztuka
(1056)
Uczucia
(1052)
Literatura
(1049)
Jazz
(1026)
Dramat filmowy
(1017)
Trudne sytuacje życiowe
(1005)
Film amerykański
(995)
Literatura niemiecka
(977)
Rodzeństwo
(976)
Język angielski - podręcznik
(965)
Dziennikarze
(947)
PRL
(919)
Polityka międzynarodowa
(919)
Powieść amerykańska
(910)
Powieść angielska - 20 w.
(889)
Kościół katolicki
(877)
Poezja polska - 20 w.
(864)
Wielkanoc
(864)
Holokaust
(854)
Muzyka polska
(853)
Rock
(853)
Sekrety rodzinne
(852)
Społeczeństwo
(849)
Powieść francuska
(832)
Sztuka polska
(816)
Ludzie a zwierzęta
(787)
Osoby zaginione
(782)
Duchowieństwo katolickie
(773)
Młodzież
(770)
Arystokracja
(762)
Boże Narodzenie
(759)
Śmierć
(740)
Przestępczość zorganizowana
(720)
Wojna
(712)
Relacja romantyczna
(708)
Gramatyka
(704)
Matki i córki
(698)
Teatr polski
(696)
Pisarze
(690)
Chłopcy
(681)
Poszukiwania zaginionych
(678)
Język francuski
(677)
Literatura austriacka
(665)
I wojna światowa (1914-1918)
(662)
Nauka
(662)
Samorealizacja
(658)
Obyczaje i zwyczaje
(655)
Polacy
(642)
Miasta
(639)
Budownictwo miejskie
(637)
Film obyczajowy
(631)
Psy
(624)
Wybory życiowe
(620)
Świadomość społeczna
(614)
Uprowadzenie
(613)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Korea Południowa
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(17)
Opowiadania i nowele
(7)
Publikacja bogato ilustrowana
(4)
Opracowanie
(3)
Gry i zabawy
(2)
Podręcznik
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(14)
Edukacja i pedagogika
(6)
Rozwój osobisty
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Medycyna i zdrowie
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
23 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 166-190.
Książka przedstawia przegląd wszystkich aspektów rozwoju emocjonalnego od niemowlęctwa do okresu dojrzewania, od zachwytu, zaskoczenia i miłości do gniewu, niepokoju i strachu. W podejściu chronologicznym w każdym rozdziale skupiono się na konkretnej emocji i omówiono teorie i badania związane z jej rozwojem, od potencjału emocjonalnego niemowląt do zmian w rozumieniu siebie i własnych emocji w okresie dojrzewania.
Autorka łączy klasyczne podejście do różnicowania rozwojowego z teorią emocji różnicowych, tworząc kompleksowy podręcznik o unikalnym podejściu do tematu, prezentujący szereg badań łączących emocje z biologicznymi podstawami i wczesnymi doświadczeniami. Ta obszerna książka zawiera również omówienie różnic w temperamencie, psychopatologii rozwojowej, regulacji emocji i rozwoju zrozumienia emocjonalnego oraz przywiązania.
Pozycja ta jest doskonałą lekturą dla studentów psychologii rozwojowej, psychologii zdrowia, pomocy społecznej i pracy socjalnej, a także dla wszystkich, którzy uczestniczą w szkoleniach z zakresu rozwoju społecznego i emocjonalnego. Z pewnością zainteresuje również praktyków zajmujących się psychologią edukacyjną i kliniczną oraz psychiatrią dziecięcą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 371632 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The thriving adolescent : using acceptance and commitment therapy and positive psychology to help teens manage emotions, achieve goals, and build connection. Na okładce i grzbiecie: Model DNA-V.
Bibliografia na stronach 362-374. Indeksy.
Nastolatki jednego dnia mogą doświadczać intensywnych i zupełnie przeciwstawnych uczuć: euforii i przygnębienia, poczucia przynależności do grupy rówieśniczej i poczucia wykluczenia z niej, entuzjazmu i zniechęcenia, brawury i lęku, wiary w siebie i zwątpienia we własne możliwości. Odczuwają silny stres, ponieważ brakuje im umiejętności potrzebnych do radzenia sobie z przytłaczającymi emocjami oraz nawiązywania satysfakcjonujących relacji.
.Przedstawiony w książce model pracy z młodzieżą (DNA-V) łączy założenia terapii akceptacji i zaangażowania oraz psychologii pozytywnej z najnowszą wiedzą naukową na temat procesów rozwojowych. Jest to całościowy program pokazujący, jak pomóc młodym ludziom odkryć i rozwijać własne mocne strony, radzić sobie z trudnymi emocjami oraz przełamywać negatywne wzorce myślenia. Zaprezentowane narzędzia pomagają wykształcić umiejętności psychologiczne, które pozwolą młodym osobom zaangażować się w działania zgodne z własnymi wartościami, osiągnąć stawiane sobie cele, w pełni zrealizować swój potencjał oraz zbudować pozytywne relacje z rówieśnikami i rodziną. Umiejętności te ułatwią im przejście przez trudny okres dojrzewania.Zaprezentowana wiedza została zilustrowana przykładami i opisami przypadków.
Książka zawiera zestaw przydatnych materiałów, takich jak formularze i karty pracy, a także ćwiczenia i rady dotyczące dostosowania technik do indywidualnych potrzeb nastolatka. Autorzy wyjaśniają też, jak zorganizować pracę w dużych grupach i klasach szkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 359704 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "The power of nunchi : the Korean secret to happiness and success", 2019.
Cały świat z uwagą i nieskrywaną ciekawością podgląda koreańskie tajniki urody. Okazuje się jednak, że nie tylko w sferze beauty możemy się czegoś od nich nauczyć. W dzisiejszym rozpędzonym świecie, w którym nowe technologie zaburzają realność stosunków międzyludzkich, istnieje sposób na poznanie myśli drugiego człowieka i porozumienie dusz. Dlaczego niektórzy brylują w towarzystwie, pną się po drabinie sukcesu, doskonale dogadują się z innymi, a ty wchodzisz do pokoju pełnego ludzi i nagle wszyscy milkną? To zasługa NUNCHI tłumaczonego jako „mierzenie okiem”. Pomyślisz – kolejna moda, Marie Kondo stosunków interpersonalnych… Nie! To naczelna zasada koreańskiego życia, działająca od tysięcy lat! Koreańscy rodzice dbają, by ich dzieci ćwiczyły nunchi. Wiedzą, że dla jednych to dar, dla innych umiejętność, która pomaga w życiu osobistym i zawodowym. Nie ma znaczenia, z jakiej pozycji startujesz – biznesowej czy społecznej – nunchi zawsze zapewni ci sukces, szczęśliwe życie i dobry kontakt z otoczeniem. To koreańskie korepetycje z inteligencji emocjonalnej i świadomości sytuacji. Sposób na przetrwanie i dobre samopoczucie. Jedyne, czego potrzebujesz, to oczy, uszy i chęć zwrócenia uwagi na drugiego człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 363231 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Bibliografia, netografia na stronach 206-207.
Szkoła powinna zapewnić młodym podopiecznym oparte na zaufaniu relacje z ludźmi, którzy w nich wierzą, wspierającą społeczność oraz wyzwania odpowiadające ich dojrzałości i zainteresowaniom, dzięki którym uczą się samodzielnego myślenia, wymiany poglądów i współdziałania. Uczniowie powinni też mieć możliwość nabywania tych kompetencji, które przygotują ich do dorosłości i życia zawodowego. Daniel Hunziker w zrozumiały sposób wyjaśnia społeczne, psychorozwojowe i neurobiologiczne aspekty uczenia się zorientowanego na kompetencje. Przedstawia sprawdzony schemat zawierający 64 podstawowe kompetencje dla uczniów wszystkich lat obowiązkowego nauczania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 356287 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Okładka wliczona w paginację.
Bajki, które pomagają radzić sobie z emocjami i osiągnąć szczęście w rodzinie.
Nie ma rodzin idealnych. Nie ma też dwóch rodzin takich samych. Jednak każda chce być szczęśliwa. Książka zawiera dwadzieścia opowiadań, które zapoznają nas z różnymi sytuacjami i problemami w rodzinach. Bajkom towarzyszą wskazówki dla rodziców, które przedstawiają klucz do upragnionego szczęścia: miłość, dialog, optymizm, zaufanie, współpracę, zrozumienie…
Begona Ibarrola to hiszpańska psycholog i pedagog. Jej książki dla dzieci i poradniki dla rodziców od lat cieszą się ogromną popularnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 385018 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Okładka wliczona w paginację.
Wszyscy rodzice pragną szczęścia dla swoich dzieci. Nie wszyscy jednak potrafią je nauczyć, jak być szczęśliwym. Specjaliści uważają, że jest możliwe takie wychowanie dzieci, które pozwoli im cieszyć się pełnią szczęścia. Opowiadania pomagają rozwijać inteligencję emocjonalną u dzieci. Każdy rozdział zawiera dwie bajki. Ich sympatyczni bohaterowie ukazywani są w sytuacjach, dzięki którym dzieciom łatwiej jest zrozumieć i przyswoić określone umiejętności i postawy. Bajkom towarzyszą wskazówki dla rodziców oraz propozycje wspólnych zajęć i zabaw z dziećmi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349694 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Okładka wliczona w paginację. Ilustracje na wyklejkach.
Wszyscy rodzice pragną, aby ich dzieci umiały żyć wśród innych. Tak się stanie, jeśli rodzice przekażą swym dzieciom właściwe wartości. Te wartości, takie jak umiejętność współpracy, odwaga, uprzejmość czy uczciwość, jeśli zostaną przez dziecko przyswojone, staną się częścią jego tożsamości i będą prowadzić je w dorosłym życiu. „Bajki, które uczą, jak żyć wśród innych” zamykają cykl trzech książek rozwijających inteligencję emocjonalną u dzieci. Każdy rozdział dotyczy innej wartości i opisuje dwie przygody sympatycznego bohatera, małego Indianina z Amazonii. Uczą one, jak postępować w kontaktach z innymi: zarówno z przyjaciółmi, jak i z obcymi. Bajkom towarzyszą wskazówki dla rodziców oraz propozycje wspólnych rozmów, zajęć i zabaw. Begona Ibarrola to hiszpańska psycholog i pedagog. Jej książki dla dzieci i poradniki dla rodziców od lat cieszą się ogromną popularnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 358174 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Okładka wliczona w paginację.
Szczęście to stan harmonii i wewnętrznego spełnienia. To osobisty stosunek do życia, sposób jego przeżywania i odczuwania. Różni ludzie, sytuacje, miejsca i rzeczy ułatwiają nam lub utrudniają osiągnąć szczęście, ale nikt nie może nam go podarować ani odebrać.
Jako rodzice i dorośli możecie wybrać sposób wychowania, który promuje rozwój zdrowy, szczęśliwy i zrównoważony. Taki, którego efektem będą dzieci szczęśliwe, dobrze rozwinięte intelektualnie, inteligentne emocjonalnie, otwarte na innych i zintegrowane ze społeczeństwem. Jeśli chcecie pomóc swoim dzieciom osiągnąć ten cel, w tej książce znajdziecie liczne wskazówki, jak wykonać to satysfakcjonujące zadanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 364305 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł podstawy przekładu: Relational competence. Towards a new culture of education.
Tytuł oryginału: Padagogisk relationskompetence : fra lydighed til ansvarlighed.
Tłumaczenie z języka angielskiego.
Książka Jespera Juula i Helle Jensen to suma doświadczeń dwojga duńskich pedagogów i terapeutów na temat kompetencji relacyjnych. Według autorów stanowią one konieczne uzupełnienie narzędzi każdego nauczyciela, nauczycielki, tutora, wychowawczyni, dyrektorki szkoły lub przedszkola. W swojej książce zawarli oni zarówno teorię, jak i bogactwo przykładów ilustrujących, jak osoby pracujące z dziećmi mogą zadbać o ich integralność i poczucie własnej wartości, nie rezygnując przy tym z własnej przywódczej roli w grupie czy klasie. Kompetencje relacyjne to umiejętność patrzenia na relacje w nowy sposób. Są one wyrazem woli zmiany paradygmatu wychowania z ideału posłuszeństwa na ideał odpowiedzialności. Zawiera się w nich także umiejętność zadbania o integralność i autentyczność osób dorosłych w kontaktach z dziećmi czy innymi osobami dorosłymi oraz nowe postrzeganie odpowiedzialności osobistej. Wspólnym mianownikiem kompetencji relacyjnych jest idea równej godności, która mówi, że potrzeby dorosłych i dzieci są jednakowo ważne. Werbalne i niewerbalne reakcje dzieci i nastolatków należy traktować równie poważnie jak słowa i zachowanie dorosłych. Tylko w ten sposób można stworzyć dobre środowisko do nauki i rozwoju dla uczniów i uczennic oraz satysfakcjonujące środowisko pracy dla nauczycielek i nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 384820 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 261-266.
Współfinansowanie: Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej (Kraków)
Publikacja zawiera 45 gotowych, inspirujących scenariuszy zajęć (wraz z załącznikami do pobrania ze strony www), wchodzących w skład programu „Plecak szczęśliwego ucznia”. Jest przeznaczona dla nauczycieli, pedagogów, psychologów, socjoterapeutów, asystentów rodzin, terapeutów oraz superwizorów do pracy profilaktyczno-terapeutycznej, podczas której dzieci w średnim i późnym dzieciństwie mogą rozwijać kompetencje emocjonalne i społeczne. Udział w kolejnych, zaprojektowanych blokach tematycznych zajęć pozwala wyposażać małego ucznia w potrzebne i przydatne umiejętności interpersonalne.
Kształtowanie umiejętności społecznych i emocjonalnych odbywa się przy jednoczesnym odkrywaniu siebie, swoich możliwości i ograniczeń jako punktu wyjścia do poznania innych. Atrakcyjna forma zajęć grupowych, cykliczne spotkania, gotowe materiały dydaktyczne, aktywne i twórcze techniki sytuują tę metodę pracy profilaktyczno-terapeutycznej jako niezwykle korzystną formę pomocy dziecku i wspierania jego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 371463 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Troskliwych Rodziców : mądre wychowanie)
Indeks.
Czy krzyczycie czasem na dziecko, choć wcale tego nie chcecie? Zależy wam na tym, by lepiej zrozumieć własne emocje i emocje dziecka? Marzycie o wychowaniu bez uciekania się do takich metod jak groźby, przekupstwa czy kary? Metoda dr Laury Markham, oparta na najnowszych badaniach dotyczących rozwoju mózgu i ogromnym doświadczeniu w pracy z rodzicami, jest równie prosta, co skuteczna. Jej główne założenie brzmi: nawiąż i utrzymuj łączność emocjonalną z dzieckiem, a dzięki temu zbudujesz z nim bliską relację. Książka zawiera: - praktyczne rozwiązania, konkretne rady i krótkie wskazówki, - przetestowane na dzieciach gotowe zwroty przeznaczone, do komunikacji z maluchami w różnym wieku, - instrukcje do zastosowania w sytuacjach kryzysowych, - informacje z zakresu psychologii dziecka. Przełomowy poradnik dla rodziców pragnących wychować odpowiedzialne, zdolne i szczęśliwe dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 353104 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: CBT oparta na procesach.
Bibliografia na stronach 225-228
Czy zmagasz się z intensywnymi emocjami takimi jak złość, smutek, lęk lub wstyd? Ból emocjonalny jest nieuchronną częścią życia - wszyscy niekiedy go odczuwamy. Jeśli jednak twoje emocje stały się tak przytłaczające, że uniemożliwiają normalne funkcjonowanie, niszczą relacje z ludźmi, przeszkadzają w osiągnięciu poczucia szczęścia i dobrego samopoczucia, potrzebujesz wsparcia.
Autorzy, wykorzystując zasady terapii poznawczo-behawioralnej opartej na procesach, pomogą ci zrozumieć odczuwane emocje i złagodzić związany z nimi ból, aby żyć życiem, na jakie zasługujesz. Zamiast uniwersalnej ścieżki postępowania proponują zindywidualizowane podejście, które pomoże ci zidentyfikować pierwotną przyczynę bólu emocjonalnego. Dzięki temu poradzisz sobie z trudnymi myślami i uczuciami, które sprawiają, że tkwisz w miejscu. W książce znajdziesz wiele praktycznych wskazówek, jak przezwyciężyć niepomocne wzorce zachowania i wypracować umiejętności, które posłużą realnej zmianie życia i osobistemu rozwojowi oraz pozwolą ci zaradzić problemom do tej pory postrzeganym przez ciebie jako nierozwiązywalne.
Opisane w poradniku strategie i zamieszczone w nim ćwiczenia pomogą ci: wyzwolić się spod wpływu bolesnych emocji; przerwać błędne koło negatywnych myśli; dokonywać wyborów zgodnych z własnymi wartościami, a nie dyktowanych emocjami; rozwiązywać problemy w konstruktywny sposób; zwiększyć elastyczność psychologiczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 393488 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przyjęta nazwa autora: Andy J. Miller.
Ilustracje także na wyklejkach.
Czy emocje można zobaczyć? Albo zapachy, dźwięki, czas lub echo? Tylko NIEWIDZIĄTKA pomogą Wam dostrzec rzeczy na co dzień niewidzialne!
Te niezwykle sympatyczne stworki zapraszają czytelników do wspólnej zabawy: zgadywania, szukania, nazywania uczuć, opisywania zapachów, opowiadania o swoich emocjach. Pozytywny przekaz książki ma na celu wzmocnienie pewności siebie oraz umiejętności opowiadania o sobie, swoich potrzebach i emocjach. Przesłodkie Niewidziątka na pewno wzbudzą sympatię każdego czytelnika - małego i dużego!
Ta zwariowana, odkrywcza i pobudzająca wyobraźnię książka zainspiruje Was do uważnego spojrzenia zarówno w głąb siebie (rozpoznawanie oraz nazywanie emocji), jak i dookoła siebie (dostrzeganie niewidzialnych zjawisk). Poznajcie książkę, która wskoczyła na listę bestsellerów "New York Timesa" natychmiast po ukazaniu się w księgarniach!
Gdybyśmy mogli założyć magiczne, niewidzialne okulary i zobaczyć wszystkie uczucia, idee i inne niewidzialne rzeczy zamieszkujące nasz świat, jak by one wyglądały? Czy widziałeś swędzenie? Czy mógłbyś opisać nadzieję? Od szczekania psa po tęczowo-MAGICZNY smak lizaka, od wdzięczności po piasek - ta książka pomoże poznać wiele ciekawych wrażeń, które towarzyszą Ci każdego dnia, nawet jeśli ich nie widzisz.
Odkryj, w jaki sposób smutna piosenka może czasami uszczęśliwić Cię i odkryj, że śmiech - nawet ten fałszywy - może mnożyć się szybciej, niż myślisz. Kiedy czytelnicy nadadzą imię tym nieznanym siłom, znajdą także delikatne zaproszenie do zatrzymania się, wzięcia głębokiego oddechu i zastanowienia się nad niewidzialnymi rzeczami, które działają w ich własnym życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 388907 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
We współczesnym świecie dzieci zmagają się z silnym stresem i lękiem. Lęk może bardzo różnie na nas oddziaływać. Bywa, że mąci nam w głowie i zakłóca nasze myślenie, przez co mamy błędne przekonania na temat nas samych i świata wokół. Negatywne myśli napędzane lękiem są bardzo przekonujące, ale na szczęście da się je zmienić. Jak? Na przykład stosując techniki UWAŻNOŚCI. Pomogą one dziecku poczuć się lepiej, gdy tylko pojawi się lęk! Uważność to skuteczne narzędzie, które pomaga rozwijać ważne umiejętności, takie jak kierowanie uwagą, regulowanie emocji i współczucie dla siebie. Dzięki niej dzieci lepiej sobie radzą z trudnymi sytuacjami w domu i w szkole. Amy Nasamran wprowadzi twoje dziecko w magiczny świat uważności. W ciekawy i przystępny sposób wytłumaczy mu, na czym ona polega, dlaczego jest ważna oraz jak pomaga radzić sobie z fizycznymi odczuciami związanymi ze stresem i lękiem. Wspólnie wypróbujecie przyjemne techniki uważności i ćwiczenia relaksacyjne, między innymi rozluźnianie mięśni, oddychanie brzuszne, skanowanie ciała i wyobrażenie szczęśliwego miejsca.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 387260 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W kręgu chorób rzadkich : dominacja zaistnienia / Leszek Ploch. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 365, [1] strona ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 354-365.
Współfinansowanie: Fundacja Krzewienia Kultury Artystycznej Osób Niepełnosprawnych (Warszawa)
W monografii przedstawiono kolejne nowe opisy studium przypadków osób z chorobą rzadką. Starano się dokonać odsłony obszaru specyfiki dominacji zaistnienia poprzez obraną dobrowolnie formę uczestnictwa społecznego opisywanych osób dorosłych z chorobą rzadką w ich dostępie do sobie określonej indywidualnie przestrzeni aktywności. Usiłowano identyfikować warunki oraz możliwości realizowania się w podejmowanej aktywności na drodze wsparcia, przeciwieństw, różnorodności sytuacji, okoliczności i stylu funkcjonowania, osiągania standardów dorosłości z jej autonomią oraz pełnionymi społecznie rolami. Tak opisywana wizja osobiście ;przybieranego stylu dominacji zaistnienia pozwoliła w podjętej analizie biografii ukazać informacje medyczne nieznanych chorób rzadkich, a zarazem obiektywnie spojrzeć na społeczny kontekst w obszarze przyjmowanych reakcji otoczenia wobec poszczególnych jednostek. W prezentowanych biografiach starano się ukazać wzrastającą siłę korzystnych zmian zarówno w zakresie etiopatogenezy wybranych chorób, jak też możliwości diagnostycznych, terapeutycznych i pedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 370914 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkoła Emocji)
Tytuł oryginału "Los atrevidos en buscadel tesoro".
Na okładce: Wzmacnianie poczucia własnej wartości. Zawiera narzędzia dla rodziców i nauczycieli.
Współfinansowanie publikacji ilustracji: Institut Ramon Llull
Bestsellerowa seria książek z zakresu edukacji emocjonalnej dzieci, wspierająca je w pokonywaniu codziennych trudności i wykorzystywaniu potencjału rozwojowego. Alicja, Tadzio i ich pies Rocky jak co wieczór spokojnie sobie zasypiają, gdy wtem budzi ich przewodniczka po świecie emocji, mewa Florentyna! Oto przed nimi kolejna niezwykła przygoda podczas Olimpiady Emocji – operacja ratunkowa na biegunie południowym! Podczas niej dzieci odkryją swoje mocne strony i dowiedzą się, że poczucie własnej wartości jest ich największym skarbem. Każda książka z serii zawiera zabawną i magiczną historię oraz dodatkowe materiały, wskazówki i strategie dla rodziców i nauczycieli. [lubimyczytac.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373420 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkoła Emocji)
Tytuł oryginału: Los atrevidos y la aventura en el faro.
Na okładce: Nauka współpracy z innymi. Zawiera narzędzia dla rodziców i nauczycieli.
Współfinansowanie publikacji ilustracji: Institut Ramon Llull
Alicja i Tadzio wraz ze swoją kuzynką spędzają wakacje w domu dziadków. Tym razem dzięki mewie Florentynie naszych Nieustraszonych czeka niezwykła wyprawa do latarni morskiej. Muszą zastąpić latarnika w jego obowiązkach, żeby podczas burzy każdy statek mógł bezpiecznie dopłynąć do portu. Nie będzie łatwo - grzmoty, pioruny, stłuczona żarówka - ale to zdarzenie pomoże im nauczyć się, jak ważne są relacje i współpraca z innymi ludźmi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373418 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkoła Emocji)
Tytuł oryginału: Los atrevidos dan el gran salto.
Na okładce: Radzenie sobie ze strachem. Zawiera narzędzia dla rodziców i nauczycieli.
Współfinansowanie publikacji ilustracji: Institut Ramon Llull
Alicja, Tadzio i ich pies Rocky szykują się do snu, gdy wtem za oknem pojawia się sunący po chmurach statek. Spragnione przygód dzieci wezmą udział w Olimpiadzie Emocji, a ich przewodniczką po świecie uczuć będzie mewa Florentyna. Tym razem rodzeństwo nauczy się radzić sobie ze strachem. Mewa pomoże im rozpoznać jego oznaki, ułożyć indywidualne plany antystrachowe, a potem podda ich nie lada próbie odwagi!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373419 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kapitan Nauka Poleca)
Tytuł oryginału: The art of talking with children.
Bibliografia, netografia na stronach 323-[350].
Dla rodziców przedszkolaków i uczniów.
Kiedy ostatnio zdarzyła ci się wartościowa rozmowa z dzieckiem? Pytasz małego człowieka, jak minął mu dzień, a w odpowiedzi słyszysz: „Fajnie!”. Próbujesz się dowiedzieć, co robił w przedszkolu, a on mówi: „Bawiłem się!”. Zależy ci, by opowiedział, jak mu poszło na sprawdzianie w szkole, a cała opowieść to: „Dobrze”. Jeśli czujesz się czasami jak agent wywiadu, próbując zachęcić swoje dziecko do rozmowy, to ten poradnik jest dla ciebie. Dowiesz się z niego, że nie trzeba być idealnym, dysponować fachową wiedzą ani nawet zadawać właściwych pytań, by tworzyć okazje do wartościowych rozmów. Znacznie ważniejsza jest postawa świadomego wyczekiwania – wykorzystanie wymiany zdań, by otworzyć furtkę i podążać za dzieckiem. Wystarczy kilka zmian i nowych nawyków, aby ważne rozmowy stały się naturalną i ciekawą dla wszystkich domowników częścią życia. Z tej książki dowiesz się, jak: budować bliską relację z dzieckiem w każdym wieku: od malucha do nastolatka łagodzić spory i prowadzić komfortowe wymiany zdań oraz konwersacje, które pozwolą wam się czegoś nauczyć lub coś zrozumieć wykorzystać wartościowe rozmowy, by rozwijać u dziecka siedem kluczowych kompetencji związanych z: uczeniem się, empatią, pewnością siebie, relacjami, zabawą, otwartością na inność i panowaniem nad temperamentem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 383257 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 143-155.
Publikacja rzuca nowe światło nie tylko na sam niezwykły dziecięcy potencjał ujawniany w sytuacjach zadaniowych, lecz także na konieczność odmiennego od dotychczasowego sposobu edukowania dzieci, a zwłaszcza wspierania rozwoju ich umiejętności poznawczych. Dziecięce nadawanie i odkrywanie znaczeń umożliwia zarówno wniknięcie w sposób myślenia i rozumowania dzieci, jak i pozwala dostrzec wagę oraz wartość wsparcia tych procesów poprzez stawianie dziecka w sytuacjach wymagających twórczego i niestandardowego działania. Niedocenianie, umniejszanie, ignorowanie, a często i lekceważenie potencjału kognitywnego dzieci w procesie aranżowania środowiska edukacyjnego, konstruowania programów kształcenia czy budowania relacji edukacyjnej, prowadzą do nieadekwatnych osiągnięć rozwojowych, znacznie poniżej ich możliwości. (Z recenzji prof. dr hab. Renaty Michalak)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 368127 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej