Kompetencje społeczne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(58)
Forma i typ
Książki
(57)
Publikacje fachowe
(23)
Poradniki i przewodniki
(15)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Publikacje popularnonaukowe
(7)
Proza
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dla niewidomych
(1)
Dostępność
dostępne
(49)
nieokreślona
(5)
wypożyczone
(3)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(53)
Biblioteka Austriacka
(3)
Czytelnia BG
(1)
Biblioteka Muzyczna
(1)
Autor
Grudziewska Ewa
(4)
Miodowski Mikołaj
(4)
Okuniewski Juliusz
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Johnson Stephen M
(2)
Mizia Bogdan
(2)
Ordetx Kristina
(2)
Panczakiewicz Paweł
(2)
Albers Timm (1974- )
(1)
Alochno-Janas Anna
(1)
Ambrose Stephen E. (1936-2002). Kompania braci
(1)
Baker Jed‏
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Baron-Cohen Simon (1958- )
(1)
Bauer Joachim
(1)
Berendt Joanna
(1)
Berman Tali Field
(1)
Bitzer Lisa (1983- )
(1)
Bonilla Rocio (1970- )
(1)
Bradley Jonathan
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Cichowski Rafał (1984- ). Pył ziemi
(1)
Cobham Vanessa
(1)
Croke Constantine Vicki. Kompania słoni
(1)
Czechowicz Jadwiga (1953- ). Kresy i bezkresy
(1)
Czupała Hubert
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dawson Peg
(1)
Deptuła Maria (pedagog)
(1)
Derlatka Paweł
(1)
Dranowska Agata
(1)
Droga Katarzyna (1965- ). Kobieta, którą pokochał Marszałek : opowieść o Oli Piłsudskiej
(1)
Dudek Joanna (psycholog)
(1)
Działowy Tomasz (1994- )
(1)
Dziedzic Olga (1986- )
(1)
Faherty Catherine
(1)
Feleszko Wojciech
(1)
France Hiedi
(1)
Franków-Żelazny Agnieszka
(1)
Gansterer Helmut A (1946- )
(1)
Gómez de la Cuesta Gina
(1)
Grabowska Izabela (statystyka)
(1)
Granholm Eric L
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Griffin Simone
(1)
Grysińska Anna
(1)
Guare Colin
(1)
Guare Richard
(1)
Gudro-Homicka Maria (1946- )
(1)
Gut-Orłowska Magdalena
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Günther Maja
(1)
Gąsiorowski Wacław (1869-1939). Zgineła głupota! : powieść z niedalekiej przyszłości
(1)
Haddix Margaret Peterson (1964- ). Wybrańcy
(1)
Hamid Mohsin (1971- ). Drzwi na zachód
(1)
Hayes Louise L
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Holden Jason L
(1)
Holman Gareth
(1)
Hopkins Amanda (1962- )
(1)
Horn Stacy (1956- )
(1)
Hunziker Daniel (1967- )
(1)
Isern Susanna
(1)
Janiszewska Agnieszka. Aleja starych topoli
(1)
Jarczyński Adam. Z klasą, na luzie : dobre maniery, zdrowy rozsądek i sztuka łamania zasad
(1)
Jarmuż Sławomir
(1)
Jońca Dominika
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kanter Jonathan
(1)
Kielan Paulina
(1)
Kijowska Elżbieta (1950- )
(1)
Kohlenberg Robert
(1)
Komorowska Marta (tłumaczka)
(1)
Konrad Sebastian (1971- )
(1)
Kowalska Maria (tłumacz)
(1)
Kowalsky Bruno. Ile oni o tobie : szpiedzy i podsłuchy w Polsce
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kozak Agnieszka (psycholog)
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Kozłowski Tomasz (1980- )
(1)
Krajewski Artur (aktor) (1968- )
(1)
Krauss G. W
(1)
Krzyśpiak Wiktoria
(1)
Kujawa Maria (psycholog)
(1)
Lasota Adam
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
LeGoff Daniel B
(1)
Linka Anna
(1)
Lipiński Andrzej (tłumacz)
(1)
Lush Dora
(1)
Lyneham Heidi J
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Martin Charles (1969- ). Gdzie rzeka kończy swój bieg
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
Mazurkiewicz Robert (1954- )
(1)
Małecki Łukasz (lekarz)
(1)
McQuaid John Robert (1964- )
(1)
Micheli Enrico
(1)
Misiuk Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(28)
2010 - 2019
(27)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(52)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(55)
Niemcy
(2)
Austria
(1)
Język
polski
(55)
niemiecki
(3)
Odbiorca
Nauczyciele
(21)
Rodzice
(17)
Pedagodzy
(10)
Psycholodzy
(10)
Terapeuci zajęciowi
(10)
Dzieci
(9)
6-8 lat
(8)
9-13 lat
(5)
Psychoterapeuci
(5)
0-5 lat
(2)
14-17 lat
(2)
Logopedzi
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Wychowawcy klas
(2)
Asystenci rodzin
(1)
Chorzy
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Katecheci
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele języka niemieckiego
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niewidomi
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pracodawcy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychologowie
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci
(1)
Urzędnicy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura hiszpańska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura niemiecka
(1)
Literatura pakistańska
(1)
Literatura polska
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Temat
Kobieta
(6651)
Język angielski
(3434)
Rodzina
(3383)
Język niemiecki
(3176)
Relacje międzyludzkie
(3094)
Kompetencje społeczne
(-)
II wojna światowa (1939-1945)
(2777)
Przyjaźń
(2617)
Płyty gramofonowe
(2615)
Tajemnica
(2257)
Film fabularny
(2183)
Muzyka rozrywkowa
(2119)
Miłość
(2118)
Żydzi
(2040)
Literatura polska
(2011)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(1997)
Śledztwo i dochodzenie
(1983)
Powieść polska
(1943)
Życie codzienne
(1911)
Pisarze polscy
(1878)
Zabójstwo
(1877)
Dzieci
(1736)
Muzyka rozrywkowa polska
(1715)
Polacy za granicą
(1592)
Mężczyzna
(1561)
Kościoły i kaplice
(1492)
Wojsko
(1456)
Kultura
(1438)
Język polski
(1356)
Filozofia
(1330)
Zamki i pałace
(1283)
Politycy
(1279)
Tematy i motywy
(1270)
Historia
(1262)
Policjanci
(1257)
Powieść amerykańska - 20 w.
(1246)
Polityka
(1235)
Podróże
(1230)
Dziewczęta
(1188)
Nastolatki
(1129)
Małżeństwo
(1102)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1091)
Władcy
(1077)
Magia
(1064)
Powieść angielska
(1062)
Zwierzęta
(1061)
Sztuka
(1056)
Uczucia
(1052)
Literatura
(1049)
Jazz
(1026)
Dramat filmowy
(1017)
Trudne sytuacje życiowe
(1005)
Film amerykański
(995)
Literatura niemiecka
(977)
Rodzeństwo
(976)
Język angielski - podręcznik
(965)
Dziennikarze
(947)
PRL
(919)
Polityka międzynarodowa
(919)
Powieść amerykańska
(910)
Powieść angielska - 20 w.
(889)
Kościół katolicki
(877)
Poezja polska - 20 w.
(864)
Wielkanoc
(864)
Holokaust
(854)
Muzyka polska
(853)
Rock
(853)
Sekrety rodzinne
(852)
Społeczeństwo
(849)
Powieść francuska
(832)
Sztuka polska
(816)
Ludzie a zwierzęta
(787)
Osoby zaginione
(782)
Duchowieństwo katolickie
(773)
Młodzież
(770)
Arystokracja
(762)
Boże Narodzenie
(759)
Śmierć
(740)
Przestępczość zorganizowana
(720)
Wojna
(712)
Relacja romantyczna
(708)
Gramatyka
(704)
Matki i córki
(698)
Teatr polski
(696)
Pisarze
(690)
Chłopcy
(681)
Poszukiwania zaginionych
(678)
Język francuski
(677)
Literatura austriacka
(665)
I wojna światowa (1914-1918)
(662)
Nauka
(662)
Samorealizacja
(658)
Obyczaje i zwyczaje
(655)
Polacy
(642)
Miasta
(639)
Budownictwo miejskie
(637)
Film obyczajowy
(631)
Psy
(624)
Wybory życiowe
(620)
Świadomość społeczna
(614)
Uprowadzenie
(613)
Temat: czas
2001-
(12)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Województwo łódzkie (1999- )
(2)
Europa
(1)
Kalifornia (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okolice)
(1)
Roosevelt Island (Stany Zjednoczone, stan Nowy Jork ; wyspa)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wileńszczyzna
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(27)
Opracowanie
(12)
Scenariusz zajęć
(10)
Raport z badań
(6)
Publikacja bogato ilustrowana
(5)
Podręcznik
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Opowiadania i nowele
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Książka do wypełniania
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Monografia
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Fantastyka
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Powieść
(1)
Powieść biograficzna
(1)
Powieść obyczajowa
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka
(1)
Reportaż
(1)
Romans
(1)
Saga rodzinna
(1)
Science fiction
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(28)
Psychologia
(25)
Socjologia i społeczeństwo
(16)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(11)
Medycyna i zdrowie
(5)
Rozwój osobisty
(4)
Historia
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
58 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. (1146) 1072)
Na stronie tytułowej także tom 1146. oznaczający numer kolejny serii Rozprawy i Studia do numeru 74. wydawanej przez Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Szczecinie.
Praca doktorska.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 391-405.
Nagroda Prezesa Rady Ministrów za Wyróżnione Rozprawy Doktorskie, 2018
Migracje i ich konsekwencje są jednymi z najbardziej aktualnych problemów, przed którymi stają dziś służby społeczne. To także wyzwania zarówno dla migrantów, bo wymagają oni adaptacji do nowych sytuacji, jak i osób z nimi pracujących. Charakte­ryzujące szok kulturowy poczucie zagubienia i niepewności w kontakcie z obcym kul­turowo światem i jego przedstawicielami dotyka nie tylko przybyszów, ale także osoby podejmujące z nimi pracę.
Do skutecznego radzenia sobie z tymi problemami potrzeb­ne są wiedza, umiejętności, predyspozycje i doświadczenia, składające się na kompeten­cję międzykulturową, a ponieważ w relacji migrant–pracownik służb społecznych ten pierwszy jest stroną potrzebującą wsparcia i pokierowania, to kwestią szczególnie istotną jest, aby zatrudniona do działania z nim osoba była międzykulturowo kompetentna. Stąd narodził się pomysł podjęcia badań dotyczących kompetencji międzykulturowej pracowników służb społecznych pracujących z migrantami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 359474 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł: 46 rzeczy, których dzieci uczą się każdego dnia.
Jest tak wiele rzeczy, których dzieci uczą się każdego dnia! Jak zdobywać nowych przyjaciół? Na czym polega wizyta u dentysty? Jakich zasad przestrzegać, żeby kąpiel w jeziorze była bezpieczna? Kiedy poczekać na swoją kolej? To tylko przykłady wyzwań, przed którymi Twoje dziecko staje dzień po dniu. Każda z nowych umiejętności jest ważną częścią dorastania. Dzieci, które angażują się w nowe aktywności z pozytywnym, otwartym nastawieniem, z sukcesem budują swoją osobowość. Ta książka pomaga dzieciom zdobywać nowe umiejętności z odwagą i z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 385464 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy większości rozdziałów. Indeks.
Autorami są wybitni i doświadczeni polscy eksperci nauczający komunikacji w różnych uczelniach medycznych. Co ważne - reprezentują różne dziedziny i dyscypliny naukowe oraz różne specjalności kliniczne. Książka ta pomoże usprawnić lekarzowi komunikację z pacjentem. Wychodzi ona ze środowiska lekarskiego i odwołuje się nie tylko do głęboko humanistycznego paradygmatu medycyny, wskazuje wartość współpracy i korzyści zdrowej relacji z pacjentami, ale pokazuje jak uprawiać zawód lekarza w sposób efektywny. Co istotne, przedstawione w praktycznej formie zasady i sposoby komunikacji prezentowane są w kontekście danych medycznych oraz realiów naszej codziennej pracy.
Książka może stanowić podręcznik zarówno dla studentów, jak i lekarzy, którzy chcieliby uzupełnić wiedzę, której nie mieli szansy poznać podczas studiów. Główną uwagę poświęcono technikom komunikacyjnym pomocnym m.in. w inicjowaniu konsultacji, nadawaniu jej struktury, budowaniu relacji między lekarzem a pacjentem, zbieraniu wywiadu i przeprowadzaniu badania przedmiotowego, a także zamykaniu konsultacji. Ponadto omówiono sposoby przekazywania niepomyślnych wiadomości, techniki komunikacji z pacjentem z zaburzeniami psychicznymi oraz zasady komunikacji w zespole terapeutycznym. Ostatnia część publikacji stanowi zbiór scenariuszy zaczerpniętych z codziennej praktyki lekarskiej, które można wykorzystać do samodzielnego studiowania oraz do kontroli stopnia przyswojenia treści zawartych w książce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 354055 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Osobowość, kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna menedżerów : determinanty stylu kierowania / Agata Opolska. - Wydanie II. - Warszawa : CeDeWu, 2022. - 137, [2] strony : ilustracje, tabele, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 125-131.
Twój styl kierowania traci na skuteczności, realizacja powierzonych zadań nie przynosi zamierzonych efektów. Twoje dotychczasowe umiejętności i przyzwyczajenia nie sprawdzają się. Zastanawiasz się, jak sprostać oczekiwaniom menedżera nowej generacji.
A może sam chcesz się doskonalić, osiągnąć więcej i poznawać nowe tajniki bycia menedżerem wywierającym wpływ na bieżące sprawy. Oto trzymasz w rękach instrukcję do efektywnego kierowania zespołem. Wskaże Ci ona drogę jak zmodyfikować dotychczasowy styl kierowania. Rozwój Twojej osobowości, kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej stanie się przepustką do osiągnięcia wymarzonego sukcesu. Wszystko czego potrzebujesz tkwi w Tobie. Pamiętaj, że zawsze możesz to rozwijać i doskonalić!
To co wyróżnia tę publikację: interdyscyplinarność - nurt badań wspólnych nauk o zarządzaniu i psychologii; nowatorskie ujęcie "miękkich czynników" w kontekście stylów kierowania; walor teoretyczno-poznawczy z punktu widzenia praktyki zarządczej; walor aplikacyjny badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 369136 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: W środku gotowe arkusze do kopiowania oraz kolorowe karty.
Bibliografia na stronach 135-139.
Dla logopedów, nauczycieli, pedagogów szkolnych, psychologów, terapeutów.
Teoria umysłu to jedno z najważniejszych zagadnień w życiu osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Do dziś niewiele materiałów łączyło badania naukowe w tej dziedzinie z praktyką lukę tę wypełnia książka Kirstiny Ordetx. Dwunastotygodniowy program jej autorstwa można w łatwy sposób wykorzystać w klasie lub gabinecie terapeutycznym. Przygotowanie poszczególnych zajęć nie zajmuje dużo czasu, a ich treść znakomicie motywuje uczniów. Niniejsza książka ma potencjał, by zmienić to, jak osoby ze spektrum rozumieją zachowania społeczne, i ułatwić im budowanie relacji międzyludzkich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 365649 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Ponad 200 kolorowych kart do wykorzystania.
Bibliografia na stronach 107-110.
Dla nauczycieli, terapeutów, rodziców.
W niniejszej książce przedstawiono skuteczny, łatwy do wprowadzenia program nauczania, dzięki któremu dzieci z wysoko funkcjonującym autyzmem, zespołem Aspergera i pokrewnymi trudnościami społecznymi mogą rozwinąć rzetelne podstawy teorii umysłu (inaczej: czytania umysłu lub wnioskowania społecznego), czyli zdolności wyciągania wniosków na temat stanów umysłu innych osób i przewidywania na tej podstawie ich zachowania. Program jest przeznaczony do stosowania w niewielkich grupach dzieci i młodzieży w wieku 7–16 lat. W książce czytelnik znajdzie informacje, jak przeprowadzić kolejne zajęcia krok po kroku, a także kolorowe materiały do wykorzystania oraz wzory listów do rodziców, zawierające wskazówki, jak ćwiczyć w domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 365650 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 329)
Bibliografia na stronach 173-180.
Dla teoretyków zajmujących się edukacją, w tym takimi subdyscyplinami pedagogiki, jak poradnictwo, pedagogika szkoły, pedeutologia, praktyków, decydentów wpływających na kształt szkoły, nauczycieli.
Finansowanie: Wydział Studiów Edukacyjnych (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; Poznań)
Streszczenie w języku angielskim.
Monografia koncentruje się wokół rozważań na temat szczególnej roli nauczycieli- wychowawców, wykraczającej poza stricte dydaktyczne wymagania, na ich relacjach z uczniami, mających na celu wspieranie i pomaganie im w zmaganiu się z sytuacjami stresującymi, trudnymi, w procesach podejmowania decyzji. Działania te wymagają uważności, identyfikacji potrzeb ucznia, w kontekście znajomości jego sytuacji edukacyjnej i życiowej, mobilizacji do podjęcia działań i zastosowania zróżnicowanych strategii pomocowych, przede wszystkim opartych na efektywnej komunikacji z dziećmi i młodzieżą. W tym zakresie niezbędne są też rozbudowane kompetencje społeczne, które nauczyciel-wychowawca może wykorzystać w procesach wspierania uczniów.
Zawarte w monografii wyniki badań (realizowanych w różnych paradygmatach badawczych) pochodzą z wielu rozmaitych ujęć badawczych. Ich wyniki posłużyły do zilustrowania (nie)wspierającej roli wychowawców klas, z uwzględnieniem ich kompetencji społecznych, diagnozowanych z perspektywy uczniowskiej i nauczycielskiej. Zadaniem tej refleksji jest przede wszystkim wskazanie na procesy pomocy i wsparcia adresowanego do uczniów, obecne w przestrzeni szkoły, które kreuje nauczyciel-wychowawca. Publikacja jest adresowana zarówno do teoretyków zajmujących się edukacją, w tym takimi subdyscyplinami pedagogiki, jak poradnictwo, pedagogika szkoły, pedeutologia, jak też do praktyków, decydentów wpływających na kształt szkoły, a przede wszystkim samych nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 366149 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W kręgu chorób rzadkich : dominacja zaistnienia / Leszek Ploch. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 365, [1] strona ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 354-365.
Współfinansowanie: Fundacja Krzewienia Kultury Artystycznej Osób Niepełnosprawnych (Warszawa)
W monografii przedstawiono kolejne nowe opisy studium przypadków osób z chorobą rzadką. Starano się dokonać odsłony obszaru specyfiki dominacji zaistnienia poprzez obraną dobrowolnie formę uczestnictwa społecznego opisywanych osób dorosłych z chorobą rzadką w ich dostępie do sobie określonej indywidualnie przestrzeni aktywności. Usiłowano identyfikować warunki oraz możliwości realizowania się w podejmowanej aktywności na drodze wsparcia, przeciwieństw, różnorodności sytuacji, okoliczności i stylu funkcjonowania, osiągania standardów dorosłości z jej autonomią oraz pełnionymi społecznie rolami. Tak opisywana wizja osobiście ;przybieranego stylu dominacji zaistnienia pozwoliła w podjętej analizie biografii ukazać informacje medyczne nieznanych chorób rzadkich, a zarazem obiektywnie spojrzeć na społeczny kontekst w obszarze przyjmowanych reakcji otoczenia wobec poszczególnych jednostek. W prezentowanych biografiach starano się ukazać wzrastającą siłę korzystnych zmian zarówno w zakresie etiopatogenezy wybranych chorób, jak też możliwości diagnostycznych, terapeutycznych i pedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 370914 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biała Plama)
Wśród osób w spektrum autyzmu niezliczona ich liczba maskuje się, próbując dostosować się do norm narzucanych przez osoby neurotypowe. Maskowanie jest mechanizmem radzenia sobie, w którym osoby z autyzmem ukrywają swoje cechy autystyczne, aby dopasować się do norm społecznych. Wszystko po to, aby nie patrzono na nie jako potrzebujące pomocy lub dziwne. W Autyzmie bez maski, dr Devon Price przez pryzmat osobistych doświadczeń prezentuje badania z zakresu nauk społecznych aby pokazać, jak wielkie znaczenie dla nas wszystkich powinna mieć akceptacja neuroróżnorodności. Dla wielu maskujących się autystów, życie w neurotypowym świecie jest źródłem alienacji i bólu. Większość zamaskowanych osób z autyzmem latami walczy, zanim odkryje kim są naprawdę. W swojej książce Devon Price pokazuje, w jaki sposób osoby z autyzmem mogą zacząć mówić o sobie bez lęku i obaw i w jaki sposób otoczenie może pomóc im w akceptacji samych siebie.
Zakłada się, że wszyscy ludzie myślą, utrzymują kontakty towarzyskie, czują, wyrażają emocje, odbierają informacje sensoryczne i komunikują się mniej więcej w ten sam sposób. Oczekuje się, że wszyscy będziemy grać zgodnie z regułami naszej rodzimej kultury i się w nią wtopimy. Ci z nas, którzy potrzebują alternatywnych metod wyrażania i rozumienia siebie, są tych narzędzi pozbawieni. Nasze pierwsze doświadczenie siebie jako osoby w świecie jest więc doświadczeniem odmienności i zagubienia. Mamy możliwość zdjęcia masek dopiero wtedy, gdy zdamy sobie sprawę, że istnieje inny wybór. (Devon Price)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 382674 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkoła Emocji)
Tytuł oryginału: Los atrevidos y la aventura en el faro.
Na okładce: Nauka współpracy z innymi. Zawiera narzędzia dla rodziców i nauczycieli.
Współfinansowanie publikacji ilustracji: Institut Ramon Llull
Alicja i Tadzio wraz ze swoją kuzynką spędzają wakacje w domu dziadków. Tym razem dzięki mewie Florentynie naszych Nieustraszonych czeka niezwykła wyprawa do latarni morskiej. Muszą zastąpić latarnika w jego obowiązkach, żeby podczas burzy każdy statek mógł bezpiecznie dopłynąć do portu. Nie będzie łatwo - grzmoty, pioruny, stłuczona żarówka - ale to zdarzenie pomoże im nauczyć się, jak ważne są relacje i współpraca z innymi ludźmi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373418 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lęk jest jedną z podstawowych i najbardziej potrzebnych emocji. Czasem jednak typowe dziecięce obawy przeradzają się w ataki paniki, lęk społeczny albo zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne, odbierając dziecku codzienną radość. I chociaż rodzice starają się pomóc, często nie wiedzą, jak to zrobić. Książka jest adaptacją profesjonalnych programów terapeutycznych o potwierdzonej skuteczności, które opracowano w taki sposób, aby rodzice mogli samodzielnie nauczyć swoje dzieci konkretnych metod radzenia sobie z lękiem. Autorzy pokazują, jak powinno się reagować na ataki paniki u dziecka, oswajać je z trudnymi sytuacjami, rozwijać kompetencje społeczne czy pomagać w rozpoznawaniu nieuzasadnionych obaw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 353463 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kapitan Nauka Poleca)
Tytuł oryginału: The art of talking with children.
Bibliografia, netografia na stronach 323-[350].
Dla rodziców przedszkolaków i uczniów.
Kiedy ostatnio zdarzyła ci się wartościowa rozmowa z dzieckiem? Pytasz małego człowieka, jak minął mu dzień, a w odpowiedzi słyszysz: „Fajnie!”. Próbujesz się dowiedzieć, co robił w przedszkolu, a on mówi: „Bawiłem się!”. Zależy ci, by opowiedział, jak mu poszło na sprawdzianie w szkole, a cała opowieść to: „Dobrze”. Jeśli czujesz się czasami jak agent wywiadu, próbując zachęcić swoje dziecko do rozmowy, to ten poradnik jest dla ciebie. Dowiesz się z niego, że nie trzeba być idealnym, dysponować fachową wiedzą ani nawet zadawać właściwych pytań, by tworzyć okazje do wartościowych rozmów. Znacznie ważniejsza jest postawa świadomego wyczekiwania – wykorzystanie wymiany zdań, by otworzyć furtkę i podążać za dzieckiem. Wystarczy kilka zmian i nowych nawyków, aby ważne rozmowy stały się naturalną i ciekawą dla wszystkich domowników częścią życia. Z tej książki dowiesz się, jak: budować bliską relację z dzieckiem w każdym wieku: od malucha do nastolatka łagodzić spory i prowadzić komfortowe wymiany zdań oraz konwersacje, które pozwolą wam się czegoś nauczyć lub coś zrozumieć wykorzystać wartościowe rozmowy, by rozwijać u dziecka siedem kluczowych kompetencji związanych z: uczeniem się, empatią, pewnością siebie, relacjami, zabawą, otwartością na inność i panowaniem nad temperamentem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 383257 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Zawiera karty pracy do kopiowania.
O czym rozmawiać ze znajomymi? To pytanie może być szczególnie trudne dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. I to właśnie dla nich powstała pomysłowa książka z kolorowymi ilustracjami, która pokazuje, co robić, żeby rozmowa nie wypadła z toru…
Wykorzystanie metafory pociągu pozwala w łatwy sposób nauczyć odbiorców podstawowych zagadnień związanych z prowadzeniem rozmowy. Lokomotywy są jak powitania, które napędzają całą rozmowę. Wagony są jak wypowiedzi poszczególnych osób. Zwrotnica oznacza z kolei uprzejmą zmianę tematu rozmowy. Kiedy jeden z rozmówców w niekontrolowany sposób zbacza z tematu, to tak, jakby pociąg miał się wykoleić. Publikacja zawiera atrakcyjne graficznie karty pracy i strony do pokolorowania. Wykorzystanie podejścia wizualnego sprawia, że stanowi doskonałe narzędzie do pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku od 5 do 13 lat. Praktyczne podpowiedzi, które umieszcza w książce Shaul, dotyczą codziennych i konkretnych trudności: jak się przywitać; jak zapytać rozmówcę, co u niego słychać; jak zmienić temat rozmowy; jak się pożegnać; o czym rozmawiać ze znajomymi; jak dobierać słowa w zależności od rozmówców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 376270 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mitmachgeschichten für Vorschulkinder / Heike Tenta. - 3. Auflage - München ; Don Bosco, 2012. - 109 stron ; 24 cm.
()
Kinder lieben Mitmachgeschichten. Deshalb eignen sie sich besonders gut zur ganzheitlichen Schulvorbereitung. In diesem Buch kombiniert Heike Tenta ihre Geschichten mit Mitmach-Impulsen, wie Fantasiereisen, Bewegungs- und Konzentrationsspielen, Spielen zur Sprachförderung und vielen anderen vertiefenden Angeboten. Damit üben die Kinder wichtige Kompetenzen, die ihnen helfen werden, im Unterricht gut zurechtzukommen: Beweglichkeit, Wahrnehmungsfähigkeit, Sprache und Ausdruck, Vorstellungskraft, Konzentration, Ausdauer sowie emotionale und soziale Kompetenzen. Altersstufe: 5 bis 7 Jahre
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Austriacka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 803.0 M-DK (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 237-238.
Historyjki społeczne są uznawane za jedną z najskuteczniejszych metod nauczania dzieci z autyzmem zagadnień dotyczących funkcjonowania społecznego. Doktor Siobhan Timmins w swoich historyjkach społecznych — opracowanych dla jej syna i innych młodszych dzieci — opisuje tę problematykę przystępnie i błyskotliwie, ukazując ją z perspektywy dziecięcej. Od nauki podstawowych umiejętności społecznych, takich jak słuchanie, cierpliwe oczekiwanie i dzielenie się, aż po radzenie sobie z lękami, książka ta wskazuje, w jaki sposób stworzyć spójny zestaw historyjek, które dziecko zrozumie i do których będzie mogło się odnosić w miarę dorastania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 353243 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Zeszyt ćwiczeń.
Książka zawiera ćwiczenia, które w przejrzysty sposób pokazują, że autyzm dotyczy całej rodziny, nie tylko osoby, u której go zdiagnozowano.
Napisane prostym językiem wskazówki oraz interaktywne zadania pomogą neurotypowemu dziecku: zrozumieć autystycznego członka rodziny, zwłaszcza jego potrzeby sensoryczne i sposób myślenia; poprawić swoje relacje z rodzeństwem; nauczyć się lepiej wyrażać własne emocje i myśli; udzielić bratu lub siostrze z autyzmem mądrego wsparcia, gdy będzie to potrzebne (np. w szkole lub grupie rówieśniczej).
Proponowane zadania pobudzą kreatywność dziecka. Może je ono uzupełniać, korzystając z różnorodnych technik: pisząc, rysując albo naklejając wycinanki. Może to zrobić samodzielnie lub wspólnie z rodzicami. To znakomita propozycja dla czytelników i czytelniczek w wieku od 8 do 12 lat.
Sandra Tucker jest założycielką i dyrektorką organizacji Sibling Tree, która wspiera rodzeństwo osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami rozwojowymi. Jej praca wynika z osobistych doświadczeń, a opisaną w książce sytuację zna z własnego życia - jej brat jest osobą w spektrum autyzmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 382968 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 355-368. Indeksy.
Urodzeni po 1995 roku. Dorastali z telefonem komórkowym, mieli konto na Instagramie, zanim poszli do liceum, nie pamiętają czasów sprzed internetu. Różnią się od każdego poprzedniego pokolenia. Mowa tu o jednej czwartej Amerykanów. To iGen (skrót od „iGeneracji”) - pokolenie internetu. Właśnie nadeszło. W tej fascynującej, pełnej życia książce dr Jean Twenge maluje odkrywczy portret nowego pokolenia, które dojrzewa wolniej i wyrasta na bardziej znerwicowane - ale również bardziej tolerancyjne i bezpieczne - od poprzednich pokoleń. Jego przedstawiciele trzymają się z dala od pokus dla dorosłych, takich jak alkohol czy seks, ale też unikają odpowiedzialności wiążącej się z dorosłością - nie śpieszy im się z nauką jazdy, wyprowadzką z domu ani z osiągnięciem finansowej samodzielności. Są otwarci i postępowi, a przy tym rozważni jak żadne wcześniejsze pokolenie młodych ludzi. (dr Jean M. Twenge)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 355779 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Złam szyfr ludzkich zachowań : zyskaj społeczne supermoce / Vanessa van Edwards ; przekład Magda Witkowska. - Warszawa : MT Biznes, 2018. - 365, [2] strony : ilustracje, fotografie, wykresy ; 24 cm.
Jak się odnaleźć w dużej grupie ludzi. Każde przyjęcie, każde spotkanie networkingowe i ogólnie każda sytuacja społeczna dają się nanieść na szablonową mapę. Poznaj najciekawsze punkty na tej mapie i dowiedz się, jak nawiązywać najbardziej wartościowe znajomości. Jak czytać ludzkie twarze. To prostsze, niż ci się wydaje. Odczytywanie wyrazu twarzy człowieka pozwala trafnie przewidywać jego emocje. Jak rozmawiać z różnymi ludźmi. Każda rozmowa z tobą może się na długo zapisać w pamięci rozmówcy – wystarczy, że będziesz wiedział, jak za pomocą odpowiednich słów oddziaływać na ośrodki wydzielające dopaminę w mózgu drugiego człowieka. Dzięki znajomości praw rządzących zachowaniami ludzi zyskasz możliwość znacznie silniejszego oddziaływania na innych, co znajdzie bezpośrednie przełożenie na twoją zdolność kształtowania rzeczywistości oraz wysokość twoich zarobków. Wywrze też pozytywny wpływ na poziom twojej inteligencji interpersonalnej – będziesz zatem robić lepsze pierwsze wrażenie, szybciej nawiązywać relacje i łatwiej pozyskiwać zaufanie drugiej strony podczas negocjacji, rozmów kwalifikacyjnych, przyjęć czy wystąpień publicznych. Twoje interakcje zmienią się nie do poznania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 364839 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 143-155.
Publikacja rzuca nowe światło nie tylko na sam niezwykły dziecięcy potencjał ujawniany w sytuacjach zadaniowych, lecz także na konieczność odmiennego od dotychczasowego sposobu edukowania dzieci, a zwłaszcza wspierania rozwoju ich umiejętności poznawczych. Dziecięce nadawanie i odkrywanie znaczeń umożliwia zarówno wniknięcie w sposób myślenia i rozumowania dzieci, jak i pozwala dostrzec wagę oraz wartość wsparcia tych procesów poprzez stawianie dziecka w sytuacjach wymagających twórczego i niestandardowego działania. Niedocenianie, umniejszanie, ignorowanie, a często i lekceważenie potencjału kognitywnego dzieci w procesie aranżowania środowiska edukacyjnego, konstruowania programów kształcenia czy budowania relacji edukacyjnej, prowadzą do nieadekwatnych osiągnięć rozwojowych, znacznie poniżej ich możliwości. (Z recenzji prof. dr hab. Renaty Michalak)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 368127 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 207-212.
Książka przeznaczona jest dla rodziców i terapeutów pracujących z dziećmi: autystycznymi lub z zaburzeniami ze spektrum autyzmu z innymi deficytami, takimi jak niepełnosprawność intelektualna oraz niepełnosprawności ruchowe lub zmysłowe, które ograniczają bądź utrudniają socjalizację i komunikację.
Książka Cesariny Xaiz i Enrica Michelego, specjalistów zajmujących się psychomotoryką i terapią, oprócz podstaw teoretycznych zawiera zbiór konkretnych zabaw i aktywności wspomagających rozwój dziecka z autyzmem oraz innymi zaburzeniami.
Propozycje włoskich autorów dotyczą przede wszystkim porozumiewania się z dziećmi z zaburzeniami w różnych obszarach: kontaktów społecznych; komunikacji; umiejętności rozwijania zainteresowań i różnicowania swoich aktywności.
Poradnik to nie tylko 100 pomysłów na wspomaganie rozwoju intersubiektywności przez zabawę, ale również m.in.: opis trudności doświadczanych przez rodziców wychowujących dzieci, które ze względu na różne ograniczenia wewnętrzne nie odpowiadają w naturalny sposób na bodźce; omówienie natury problemów, które dotykają małych autystów oraz dzieci z innymi deficytami społecznymi i komunikacyjnymi; przedstawienie koncepcji przestrzeni do zabawy wspierającej budowanie relacji z dzieckiem; prezentacja sposobów oceny umiejętności dzieci autystycznych oraz kryteriów pomocnych rodzicom, nauczycielom i terapeutom w wyborze celów możliwych do zrealizowania; przykłady zabawek i materiałów, z których warto korzystać, pracując z dzieckiem z trudnościami w socjalizacji i komunikacji; podpowiedzi, jak wykorzystać zabawy, by ułatwić dziecku rozwój umiejętności komunikacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376377 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej